...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

CO PRZYNIESIE 2023 w reklamie?

W miarę jak klienci dokonując zakupów stają się bardziej uważni na skutek sytuacji ekonomicznej, marketerzy muszą uwzględnić ją w komunikacji na 2023 roku. Na pytanie co przyniesie 2023, odpowiadają reprezentanci Executive Partners Team ze 180heartbeats + Jung v Matt. Grono ekspertów uzupełnia się w kompetencjach, a w reklamie wyróżnia kreatywnością i skutecznością.

 

Jakie będą wiodące trendy w marketingu 2023 roku?

W nowym roku sytuację w branży marketingowo-komunikacyjnej będą kształtowały przede wszystkim niepewność oraz rozwój technologiczny.

Wyzwanie marketingowe na ten rok to zarządzanie, marketing i komunikacja w świecie VUCA – czyli zmienności, niepewności, złożoność i niejednoznaczności – szukanie oszczędności to często zmiany na poziomie regionalnym po stronie marketerów i agencji oraz optymalizacje podejścia do zarządzania działaniami marketingowymi i komunikacyjnymi.

Inflacja powoduje wyraźne przesunięcie w stronę szukania rozwiązań optymalizujących koszty, zarówno po stronie marketerów jak i konsumentów. Do łask wraca hardsell, oszczędności, promocje oraz rezygnacja z niektórych zakupów i kategorii usług czy produktów. Korzystają na tym sieci handlowe, nie zawsze producenci. Konsumenci są wyczuleni na poszukiwanie realnej wartości i nie każda promocja cieszy się popularnością – w czym pomagają nowe regulacje unijne Omnibus.

Trend ekonomiczny łączy się z cały czas rosnącym na sile znaczeniem odpowiedzialności społecznej biznesu. Do łask wraca drugi obieg, rzeczy używane, wynajem i naprawy i tak ekonomiczność łączy się z ekologicznością.

Sztuczna inteligencja wkracza do marketingowego mainstreamu – twórcze wykorzystanie platform takich jak Midjourney, Open AI czy Dalle-e zaczyna przynosić efekty i być wykorzystywane w tworzeniu treści. Jednocześnie technologia AI jest na wyciągnięcie konsumenckiej ręki, co oswaja społeczeństwo z nowymi możliwościami.

Wojna tuż za naszą granicą to nieustający stres i niepewność oraz zmiany w wielu branżach jak na przykład energetyka oraz wszystkie inne od niej zależne. Konieczną staje się edukacja społeczna na temat racjonalnego wykorzystania energii nie tylko w przedsiębiorstwach, ale także w naszych domach

Na rynku mniejsza jest mobilność pracowników, a z kolei przybywa pracowników z Ukrainy – między innymi dzięki branżowej inicjatywie pod egidą SARu – adaid.eu. Wyzwaniem pozostaje budowanie kultury organizacyjnej i zaangażowania w modelu pracy hybrydowej, który zagościł w branży na dobre, a także dbałość o dobrostan psychiczny.

 

Agnieszka Gozdek, Strategy Director & Partner – definiuje strategiczne kierunki rozwoju marek i ich komunikacji. Agnieszka odpowiada za zespoły strategii oraz social media.

 

 

 

 

 

 

Biznesowe trendy w reklamie – czego będą oczekiwali klienci?

Czym marki będą zaskakiwać w kampaniach?

Czy przesadą byłoby powiedzieć, że największym marzeniem marketerów (i nie tylko) jest obudzić się ponownie w 2019 roku? Być może. Covid, wojna, inflacja, zaburzone łańcuchy dostaw i delikatnie mówiąc mało optymistyczny klimat międzynarodowy / społeczny / biznesowy budzą w głowach kolejne pytanie: co jeszcze się wydarzy i czy może być gorzej?

Bezsporne fakty są takie, że ostatnie 2-3 lata mocno wpłynęły na podejście do komunikacji. Zmusiły wiele firm do redefiniowania kształtu ich usług i produktów oraz wprowadzenia nowych porządków organizacyjnych. Marketer też człowiek, więc i on zaczął liczyć pieniądze ostrożniej, jednocześnie oczekując jeszcze lepszych efektów działań marketingowych – wszak czasy trudne i nie ma co się wstydzić, jakże swojskiego „szybko, tanio i dobrze”. Szkopuł w tym, że dobrej, wyrazistej komunikacji było w ostatnim roku jak na lekarstwo, a i wielkie wzrosty i sukcesy biznesowe można policzyć na palcach dwóch rąk.

I tutaj koniec defetyzmu i narzekania, bo cały na biało wchodzi umiarkowany optymizm: życie toczy się dalej, a ludzkość – czy mniej pompatycznie – nasz dzień powszedni, nie lubi stagnacji. Będziemy więc zapewne świadkami bardzo ciekawego wyścigu zbrojeń z elementami szachów. Trzymam kciuki za wszystkie strony tej rozgrywki – odważnych marketerów, którzy pchną swoje marki na wyżyny, agencje, by dzięki kreatywności i sprytowi utrzymały rentowne biznesy (swoje biznesy), ale przede wszystkim konsumentów – oby nie przełączali w nerwach i rozczarowaniu bloków reklamowych i byli świadomymi adresatami wybitnych, mądrych, zabawnych i godnych zapamiętania kampanii.

Powiedzieć również, że sztuczna inteligencja, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, metaverse będą zapewne coraz bardziej widoczne w działaniach komunikacyjnych marek, to jak nic nie powiedzieć, gdyż z pewnością zarówno marketerzy, jak i agencje będą szukać świeżych i dobrze egzekwowanych dróg eksploracji nowych możliwości technologicznych. Wydaje się też, że zachowania zakupowe będą wciąż napędzane przez coraz bardziej świadomych konsumentów – takich, którzy chcą marek społecznie zaangażowanych, które nie tylko „mówią”, ale również „robią”. Wielu marketerów stanie więc przed dylematem: jak mądrze zabrać głos w ważnych społecznie kwestiach lub jak mądrze milczeć, gdy brand niekoniecznie ma ciekawą historię do opowiedzenia.

Radosław Smorga, Chief Growth Officer & Partner, jest odpowiedzialny za strategię rozwoju biznesu, jego kondycję i wzrost. Przewodzi pracom zespołów biznesowych, dbając o kompleksowe wykorzystanie kompetencji agencji 180heartbeats w planowanych i realizowanych projektach. Radek odpowiada też za budowanie relacji z wybranymi polskimi i zagranicznymi klientami.

 

 

 

 

 

źródło: 180heartbeats + Jung v Matt

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Co siódma polska przedsiębiorczyni rozważa zmianę branży. zapoznaj się z raportem: „Bizneswoman Roku: Polki i przedsiębiorczość”

Dwie na pięć Polek chciałoby prowadzić własną firmę, co szósta z nich wybrałaby branżę edukacji, a co dziesiąta IT – wynika z raportu „Bizneswoman Roku: Polki i przedsiębiorczość” Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką. Z kolei polskie przedsiębiorczynie w 60 proc. pozytywnie oceniają szanse na rozwój swojej firmy w najbliższym czasie. Liczba tych, które nie widzą żadnych szans rozwoju w najbliższych miesiącach, w porównaniu do ubiegłego roku wzrosła o ponad 4 pp.

Co siódma przedsiębiorczyni jest gotowa na zmianę branży

Większość polskich przedsiębiorczyń (71,7 proc.) nie bierze pod uwagę zmiany branży, w której działa ich firma – wskazują wyniki badania przeprowadzonego przy okazji 14. już edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku – najstarszego i największego w Polsce konkursu, w którym nagrodzono już ponad 120 zwycięzców. Przedsiębiorczynie rozważające zmianę branży stanowią 14,2 proc. ankietowanych, ponad połowa z nich wybrałaby nową, w której nie ma jeszcze doświadczenia. W planach tych, które zmianę branży biorą pod uwagę, najczęściej pojawia się sektor IT. 

Coraz więcej kobiet nie boi się zmian i aktywnie poszukuje własnej drogi do sukcesu. Jako społeczeństwo nadal mamy jednak wiele do zrobienia w kwestii równouprawnienia. Stereotypy i przywiązanie do tradycyjnego podziału ról wciąż bywają barierami blokującymi marzenia i aspiracje wielu kobiet. Dlatego tak ważne są inicjatywy uwalniające ich odwagę i sprawczość. Przykładem jest nasz bankowy program, Kobiety zmieniające BNP Paribas, którego celem jest pomaganie kobietom w odkryciu i budowaniu swojego potencjału. Chętnie wspieramy również wartościowe przedsięwzięcia zewnętrzne – dlatego kolejny rok z rzędu jesteśmy partnerem konkursu Bizneswoman Roku – mówi Izabela Tworzydło, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Banku BNP Paribas.

Zainteresowanie Polek założeniem własnego biznesu spada – jednak nieustannie mogą one liczyć na wsparcie bliskich

Ponad 40 proc. Polek chciałoby prowadzić własną firmę. Nastroje kobiet biznesu uległy zmianie – ubiegłoroczne badanie wskazywało, że własny biznes chciałyby mieć dwie na trzy ankietowane. Jest to więcej niż w tegorocznym badaniu. Co ważne, Polki niezmiennie czują, że bliscy wsparliby ich decyzję o założeniu firmy – jedynie 11 proc. temu jednoznacznie przeczy. 

Przed nami 14. edycja konkursu, który odkrywa i nagłaśnia wyjątkowe inicjatywy realizowane głównie przez kobiety. Niezmiernie cieszy nas fakt, że większość Polek może liczyć na wsparcie bliskich w prowadzeniu własnej firmy, które ma ogromne znaczenie dla każdej przedsiębiorczyni – mówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, pomysłodawczyni konkursu Bizneswoman Roku.

Polki chcą rozwijać się w sektorze edukacji

Najpopularniejszą branżą wśród badanych dopiero rozważających założenie własnej działalności okazuje się sektor edukacji – wskazuje go 16 proc. ankietowanych kobiet. Co ciekawe, popularną w ostatnich latach branżę IT wymienia 9 proc. badanych. Większość deklaruje posiadanie doświadczenia w branży, w której miałoby otwierać firmę. 

Ponad 60 proc. polskich przedsiębiorczyń pozytywnie ocenia szanse na rozwój swojej firmy

Rok 2022 dla polskich przedsiębiorczyń okazał się niepozbawiony szans na nowe projekty – częstsze okazje do pracy nad nimi deklaruje blisko co trzecia badana przedsiębiorczyni. Jedna na cztery ankietowane przyznaje, że liczba nowych projektów nie uległa w ostatnim roku zmianie, natomiast blisko co szósta badana uważa, że mimo zdarzających się szans na nowe projekty więcej niż zwykle nie doszło do skutku. 

Wyniki badania wskazują, że polskie przedsiębiorczynie bardziej sceptycznie niż przed rokiem oceniają szanse na rozwój swojej firmy w ciągu najbliższych 3 miesięcy. W tegorocznym badaniu 7,5 proc. ankietowanych uważa, że nie ma szans na rozwój, podczas gdy rok temu odsetek najniżej oceniających swoje perspektywy wynosił jedynie 2,9 proc. Jednocześnie zaledwie 7,1 proc. badanych przedsiębiorczyń jest zdania, że ma przed sobą wiele perspektyw rozwoju, a rok temu ten odsetek wynosił 15,9 proc. Mimo wszystko jednak 60,4 proc. ankietowanych ocenia szanse na rozwój swojej firmy w skali od 1 do 10 na 6 lub więcej punktów. 

O konkursie Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku 

Konkurs Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku od ponad dekady nagradza polskie przedsiębiorczynie oraz liderki i liderów działających na rzecz równości, różnorodności oraz włączania. Do konkursu można przystąpić wypełniając formularz online na stronie bizneswomanroku.pl w jednej z wybranych kategorii otwartych: Biznes Roku: przychód powyżej 10 mln złotych, Biznes Roku: przychód poniżej 10 mln złotych, Mikrobiznes, Start-up Roku, Liderka w Nowych Technologiach, Przeciwdziałanie Wykluczeniu Cyfrowemu, Organizacja Przyjazna Rodzicom, Pracodawca Równych Szans.

Na stronie internetowej istnieje także możliwość nominowania osoby lub organizacji, której sukcesy zauważyliśmy i chcemy, żeby docenili je też inni.

Zgłoszenia przyjmowane są do 11 stycznia 2023 r.

Organizator konkursu: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

 

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na przełomie października i listopada 2022 r. W badaniu wzięło udział 1145 przedsiębiorczyń i dorosłych kobiet.

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą i najstarszą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet i młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Fundacja aktywnie działa na rzecz rozwoju polityk diversity&inlusion oraz równego wykorzystania talentów kobiet i mężczyzn w biznesie i na rynku pracy. Współzałożycielkami Fundacji są Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Do flagowych projektów organizacji należą: program aktywizacji zawodowej kobiet Sukces TO JA, ogólnopolski konkurs Bizneswoman Roku, Klub Champions of Change, projekt edukacyjny Fun.Tech.Future., program YEP.Academy aktywizujący młodych ludzi oraz kampanie społeczne #StaćmnienaSukces, #NiePrzepraszamZa i #SILNIEJSIRAZEM.

www.sukcespisanyszminka.pl | www.bizneswomanroku.pl

źródło: Sukces Pisany Szminką

Sebastian Nowak

Czy Twoja firma jest odpowiedzialna społecznie? 
Weź udział w badaniu CSR w praktyce

Już po raz siódmy Francusko-Polska Izba Gospodarcza zaprasza do udziału w badaniu „CSR w praktyce - Barometr CCIFP”. Jego celem jest poznanie skali zaangażowania firm w działania z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, ich motywów, a także tego kto i w jaki sposób zarządza polityką CSR w organizacji. Tegoroczna ankieta została poszerzona o kilka pytań dotyczących zaangażowania biznesu w pomoc Ukrainie, a także wyzwań, które stoją przed przedsiębiorcami w kontekście realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. Udział w badaniu pozwala również firmom na sprawdzenie, jak w porównaniu z innymi wygląda ich poziom zaangażowania w kwestie społeczne i środowiskowe.

Jej wypełnienie zajmie nie więcej niż 10 minut, a odpowiedzi zbierane są do środy 23.11.2022 r.

Badanie prowadzone już od siedmiu lat przez CCIFP jest jedynym w Polsce cyklicznym barometrem, który analizuje działania firm w obszarze Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Pytania sprawdzają w jakich tematach firmy są najbardziej aktywne i dla których grup interesariuszy realizują najwięcej projektów. Ponadto raport z badania będzie pokazywał w jaki sposób obszar ESG jest zarządzany w organizacjach, kto opracowuje strategię, czy prowadzone jest raportowanie, w jakim zakresie, a także jakimi budżetami dysponują firmy na prowadzone działania. 

Cykliczność tego narzędzia pozwala nam prześledzić trendy w obszarze CSR w Polsce, a także poznać kierunki i tematy, które z roku na rok stają się coraz ważniejsze dla przedsiębiorców. W tegorocznej ankiecie pytamy firmy również o działania, które prowadziły na rzecz uchodźców z Ukrainy, a także o ich spojrzenie na aktualne wyzwania dla Polski i świata w kontekście Celów Zrównoważonego Rozwoju. – mówi Mariusz Kielich, Kierownik ds. Komunikacji we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej. 

Raport z badania zostanie zaprezentowany 6 grudnia na konferencji organizowanej przez CCIFP i zostanie poszerzony o wyniki ankiety prowadzonej przez Havas Media Group wśród konsumentów. 

Zestawienie działań prowadzonych przez firmy, z tym jak tematyka społeczna i ekologiczna jest postrzegana przez zwykłych obywateli, pozwoli zobaczyć, czy wysiłki i zaangażowanie firm idą w parze z oczekiwaniami konsumentów. – dodaje Mariusz Kielich.

Raport z poprzedniej edycji badania CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej jest do pobrania na stronie CCIFP >>>.

Partnerami badania są: Orange Polska, PwC, Havas Media Group, Havas PR Warsaw, Bureau Veritas, Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Global Compact Network Poland, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Odpowiedzialnybiznes.pl, Forbes, Proto.pl, My Company Polska, CEO.com.pl, Teraz Środowisko, AS Biznesu, BRIEF.

O CCIFP

Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP) skupia blisko 400 firm z kapitałem francuskim oraz polskim i jest jedną z najaktywniejszych izb handlowych w Polsce. Głównym celem działań Izby jest współtworzenie jak najlepszych warunków dla inwestycji i rozwoju gospodarczego w Polsce. Aktywności CCIFP w kontaktach z organami administracji państwowej oraz organizacjami pracodawców, sprzyjają współpracy i wymianie doświadczeń biznesowych pomiędzy przedsiębiorcami z Francji i Polski. Izba zajmuje się również promocją najlepszych praktyk oraz rozwiązań biznesowych, zapewniających rozwój gospodarczy i społeczny. Francusko-Polska Izba Gospodarcza powstała w kwietniu 1994 roku z inicjatywy przedsiębiorców francuskich i należy do Związku Francuskich Izb Przemysłowo-Handlowych (CCIFI) zrzeszającego 112 Izb francuskich na świecie. Więcej informacji na stronie: www.ccifp.pl. 

 

KLIKNIJ TUTAJ, BY PRZEJŚC DO ANKIETY ON-LINE >>>

Sebastian Nowak

Poznaj skuteczne techniki sprzedaży, które pozwolą Ci zwiększyć dochód oraz efektywnie rozwijać firmę!

Waz z Województwem Mazowieckim zapraszamy na ostatnie spotkanie w ramach cykl: BIZNES TRANSFORMATOR 4.0. warsztat Transformacja tradycyjnego biznesu 27 października (czwartek), godz.: 10:00 – 13:00 HubHub Nowogrodzka Square, II piętro, al. Jerozolimskie 93.

Zapowiada się wyjątkowe wydarzenie, gdzie będzie okazja do wysłuchania:

  • Michała Gołkiewicza – współzałożyciela kliniki dietetycznej Nutricus i współtwórcy oraz CEO Sundose – pierwszego w Europie zindywidualizowanego suplementu diety. W ostatniej rundzie pozyskał 6 mln dolarów dofinansowania. Zdobywca prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in. za skuteczne i innowacyjne kampanie marketingowe marki;
  • Tomasza Szczęsnego – założyciela 4 innowacyjnych firm. Trener Strategii Błękitnego Oceanu (INSEAD, Francja). Członek kapituły sędziowskiej Polish National Sales Awards. Uczestnik World Business Forum (Nowy Jork) . Autor książki Strategia  2w1, w której przedstawia narzędzia, jakich należy używać przy kreowaniu własnego sukcesu za pomocą ustanowienia strategii.

Swoją wiedzą z zakresu innowacji i doświadczeniem podzieli się również CEO Youth Business Poland Adrian Migońmentor i doradca startupów oraz ekspert z zakresu przedsiębiorczości, który będzie moderował spotkanie.

 

Podczas spotkania dowiesz się, jak:

  • wygląda proces budowania strategii sprzedaży, jak tworzyć lejki sprzedażowe oraz szybko i zwinnie weryfikować efektywność danych kanałów sprzedaży,
  • zaplanować komunikację i działania marketingowe w odniesieniu do konkretnych kanałów sprzedaży i walidować ich skuteczność w zależności od grupy klientów
  • zbudować strategię sprzedaży 2w1
  • inni przedsiębiorcy wdrażają innowacje w swoich firmach oraz będziesz mógł/mogła wymienić się z nimi wiedzą, doświadczeniem i kontaktami.

 

W drugiej części spotkania przygotowaliśmy dla Ciebie warsztat, który poprowadzi Tomasz Szczęsny.
Podczas niego dowiesz się, m.in. jak wdrażać innowacje w firmach oraz wprowadzać na rynek nowe rozwiązania, Dodatkowo otrzymasz wskazówki, które pomogą Ci budować wielowymiarowe strategie sprzedaży, dostosowane do różnych grup klientów oraz dowiesz się, jakie są efektywne narzędzia i metody służące budowaniu procesów sprzedażowych w firmie.

 

Zapewniamy również przestrzeń do swobodnych rozmów i wymiany doświadczeń podczas networkingu w swobodnej, luźnej rozmowie.

 

Dołącz do spotkania już DZIŚ!
Udział jest bezpłatny, ale obowiązuje rejestracja online
Liczba miejsc jest ograniczona!

Zapisz się online.

Sebastian Nowak

Duże marki wydają miliony na SEO Jak mali przedsiębiorcy mogą przebić się ze swoją ofertą?

W dobie cyfryzacji potrzeba zwiększenia widoczności swojej oferty w internecie staje się jednym z kluczowych elementów efektywnego prowadzenia biznesu. Szacuje się, że globalny rynek SEO nadal będzie dynamicznie rósł i do 2028 r. przekroczy wartość 12 mld dol. O ile duże marki już teraz przeznaczają wielomilionowe nakłady na zwiększenie widoczności swoich stron internetowych, to dla małych i średnich przedsiębiorców inwestycja w SEO może stanowić obciążenie budżetu. Czy, aby na pewno?

Jak duże marki inwestują w SEO?

Analitycy ResearchAndMarkets podkreślają, że w ostatnich pięciu latach znacząco wzrosła częstotliwość wyszukiwań w sieci. Internet stał się podstawowym narzędziem łączącym klienta z usługą lub produktem. Duże marki już dawno odkryły potencjał, który drzemie w wyszukiwarkach internetowych, wykorzystując narzędzia SEO do wyróżnienia swojej oferty.

– Zdecydowana większość odwiedzin naszych użytkowników pochodzi z wyszukiwarki Google, dzieje się tak dzięki naszym działaniom SEO, jak i płatnej reklamie (SEM) w wyszukiwarce. W Oferteo na wyniki SEO pracuje sztab specjalistów, prowadzimy szereg spotkań strategicznych i kreatywnych, a to przekłada się na nasze działania. Dbamy o pozycjonowanie i optymalizowanie struktury serwisu, przykładamy dużo uwagi do treści, które prezentujemy. Ważnym jest dla nas to, by użytkownik dostał jak najbardziej dopasowane i jakościowe do swoich zapytań treści. W swoim wachlarzu narzędzi posiadamy takie, które pozwalają nam na monitorowanie pozycji, sprawdzanie trendów i sezonowości. Prowadzimy mnóstwo testów AB, które badają np. zachowanie użytkowników na stronie, czy też skuteczność naszych działań. Każde z tych narzędzi pomaga nam w naszej codziennej pracy i na nich opieramy strategie

– komentuje Dagmara Marszałek, SEO Product Owner w Oferteo.

Jak ostatnie zmiany w Google wpływają na działania SEO?

Należy pamiętać jednak o tym, że SEO cały czas ewoluuje. Wraz z aktualizacjami wprowadzanymi przez wyszukiwarki, modyfikacjom ulegają również działania pozycjonujące witryny internetowe. W efekcie nawet po osiągnięciu bardzo dobrych rezultatów można szybko spaść z wysokich miejsc. Kluczowa jest zatem regularność i stałe monitorowanie zmian. Na co obecnie trzeba być przygotowanym?

– Google z początkiem roku ogłosił faktory rankingowe, które są najważniejsze pod kątem widoczności w przeglądarce. Najważniejszym z nich jest content, który powinien być jakościowy, unikalny i wyczerpujący. Oczywiście pamiętając, że aspekty techniczne nadal są bardzo ważne. Z największymi zmianami z reguły wiążą się update’y algorytmu Google, których w ciągu roku jest kilka i każdy z nich dotyczy innego obszaru SEO (Core całego serwisu, content, Page Speed). Dodatkowo widzimy trend, który stawia na większą “naturalność” w SEO, gdzie treści powinny być user friendly, szybkość ładowania się strony nienaganna, a samo “spacerowanie” po stronach powinno być dla użytkownika wygodne i jak najbardziej intuicyjne. Idziemy z trendem: To co dobre dla użytkowników, jest dobre dla Google.

– dodaje Dagmara Marszałek.

Czy mali i średni przedsiębiorcy stoją na straconej pozycji?

Dysponując dużym budżetem można podjąć szereg działań oraz zatrudnić ekspertów, którzy skutecznie wypozycjonują stronę w internecie. Nie każda firma ma jednak tyle pieniędzy, aby systematycznie inwestować w SEO. Czy zatem mniejszy przedsiębiorca może własnymi siłami zwiększyć widoczność swojej oferty w internecie?

– Myślę, że dla każdego przedsiębiorcy, który poważnie myśli o sprzedaży przez internet oczywistym jest to, że musi zainwestować w SEO. Ruch organiczny zdobywa się zdecydowanie ciężej i wolniej, jak np. przy ruchu płatnym, ale przy odpowiednio dobranej strategii, analizach i ciągłym optymalizacjom serwisu wyniki przełożą się na przychód. Nie ma się co oszukiwać – celem każdego przedsiębiorcy jest to, by jego najbardziej przychodowe frazy były na pozycjach TOP3. A czy jest to możliwe? Z odpowiednim budżetem, narzędziami i ludźmi pełnymi pomysłów jak najbardziej. Jeżeli miałabym wskazać jeden z najważniejszych kroków na starcie, to zdecydowanie byłoby to zbadanie najbliższej konkurencji, oszacowanie potencjału i zaplanowanie budżetu na działania SEO. Bo wyniki są w zasięgu ręki, pytanie jak szybko chcemy je osiągnąć

– podsumowuje ekspert z Oferteo.

Coraz częściej przedsiębiorcy, którzy nie są gotowi na działania SEO korzystają z usług platform typu marketplace, które swoimi działaniami gwarantują większą ekspozycję produktu lub usługi wśród dużych grup klientów. Obecnie ekosystem platform w pewnym stopniu może zastąpić podstawowe narzędzia, takie jak strona internetowa czy pozycjonowanie oferty w wyszukiwarkach. Jest to rozwiązanie, które pozwala w krótszym czasie osiągnąć zamierzone rezultaty bez angażowania czasu i dużych budżetów.

 

 

 

###

 

 

O spółce:

 

 

Oferteo.pl to wiodący internetowy marketplace w Polsce dla szerokiego spektrum usług, działający w modelu reverse, gdzie zlecający określa potrzebę, a wykonawcy składają dostosowane oferty. Od blisko dekady Oferteo jest zdecydowanym liderem w kraju pod względem liczby wizyt użytkowników w porównaniu do bezpośredniej konkurencji. Od początku swojej działalności Oferteo połączyło ze sobą ponad 10 mln zlecających i wykonawców. W ostatnim roku obrotowym obsłużonych zostało 1,35 mln zleceń. Platforma Oferteo.pl łączy zleceniodawców z wykonawcami w prawie 900 kategoriach. Wiodące z nich dotyczą usług budowlanych (m.in. budowa domów, odnawialne źródła energii, remonty i wykończenia wnętrz), usług finansowych i prawnych (m.in. kredyty, leasing i porady prawne) oraz usług dla firm (m.in. księgowość, strony internetowe i sprzątanie).

Sebastian Nowak

NFT: szansa czy pułapka dla marketingu?

Eksplozja popularności tokenów niewymienialnych to jeden z najbardziej zauważalnych trendów w gamingu, cyfrowej sztuce, inwestycjach i szeroko rozumianym kolekcjonerstwie. Po własne NFT sięgają coraz śmielej marki wywodzące się z bardzo różnych światów – od NBA, przez luksusowe marki odzieżowe i elektronikę po promy morskie. Dzieje się to pomimo ewidentnego załamania rynku inwestycyjnych NFT. Jak przekonuje w najnowszym raporcie „NFT: wciąż szansa czy jednak pułapka? Znaczenie tokenów niewymienialnych dla konsumentów i marek” Hill+Knowlton Strategies, potencjał tokenów w komunikacji marketingowej dopiero zaczyna się ujawniać.

Raport Hill+Knowlton Strategies

 

„Na dojrzałych rynkach NFT są nowym, coraz ważniejszym elementem marketing mix. Nie brakuje opinii, że ich pojawienie się może być równie rewolucyjne dla marek i marketingu, jak powstanie wiele lat temu social mediów. Tak jak social media pozwalały tworzyć się społecznościom zakorzenionym w świecie realnym, tak NFT mają być wehikułem do angażowania społeczności w świecie wirtualnym – w tym m.in. w grach i Metaversum. Postanowiliśmy sprawdzić, na ile ten potencjał jest realny w Polsce, co lokalni konsumenci wiedzą o NFT i jakie mają na ich temat zdanie”

mówi Magdalena Załubska-Król, Director New Economy Practice Hill+Knowlton Strategies, której zespół pracował nad opublikowanym właśnie raportem.

NFT oczami Polaków

Jak wynika z badania Hill+Knowlton Strategies, z pojęciem NFT zetknął się już co 5. Polak. Jest to wartość zdecydowanie niższa, niż np. w USA, gdzie o tokenach nie słyszało tylko 7 proc. obywateli. Zdecydowanie częściej zaznajomieni z tematyką NFT są mężczyźni (23 proc. vs 14 proc. kobiet) i młodsi badani (33 proc. osób w wieku 18-24, 26 proc. wśród osób w wieku 25-34). 

Na poziomie wiedzy również odstajemy od największych tokenowych rynków. Zdecydowana większość respondentów nie była w stanie wskazać podstawowej funkcjonalności tokenów niewymienialnych (czyli potwierdzenia własności do danego aktywa cyfrowego). Najczęściej wskazywane skojarzenia to kryptowaluty (13 proc.) i kolekcjonerstwo (11 proc.). Około 7 proc. Polaków kojarzy NFT przede wszystkim jako aktywo inwestycyjne. Podobnie liczna jest grupa tych, którzy uważają, że to po prostu za „grafiki z internetu”. 

Jednocześnie wśród osób znających termin NFT już 8 proc. respondentów (czyli około 1 proc. całej grupy badawczej) kupiło już co najmniej jeden token niewymienialny.  Około 16 proc. tych, którzy nie posiadają NFT (ale o nich słyszały) planują kupić token w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Nasze badanie ewidentnie wskazuje na słabą adopcję NFT w naszym kraju. Z drugiej strony ta niska penetracja pokazuje, że technologia NFT dociera do Polski z opóźnieniem, a samo jej użycie wciąż może skutecznie wyróżniać markę na rynku

– komentuje Magdalena Załubska-Król, Director, New Economy Practice Hill+Knowlton Strategies. 

(Nie)pewna przyszłość NFT?

O ile z perspektywy inwestycyjnej NFT zdecydowanie nie mają obecnie dobrego czasu, spadek wycen nie oznacza wcale kompromitacji stojącej za nimi technologii. Rozwój rynku i wielka popularność tokenów niewymienialnych stwarza nowe możliwości dla biznesu. 

– W ciągu zaledwie kilku lat NFT z technologicznej ciekawostki przerodziły się w fenomen kulturowy. W ubiegłym roku wydawało się, że nic nie zatrzyma tokenowej manii. Choć od tego czasu przyszło ostudzenie nastrojów, zasadnicza prawda o NFT pozostaje niezmiennie ważna dla marketerów – to wspaniałe narzędzie do budowania społeczności

przekonuje Michał Piątkiewicz, Senior Advisor i Technology Lead H+K.

Nie mamy  wątpliwości, że na świecie i w Polsce będą powstawać kolejne kreatywne kampanie oparte na NFT – dodaje. 

 

Do najbardziej udanych komercyjnie przedsięwzięć opartych na NFT należy między innymi projekt NBA Top Shot. Jest to rynek, na którym fani mogą kupować i sprzedawać NFT w postaci zapisów wideo fragmentów meczów koszykarskich. Przykładów udanych wdrożeń NFT jest więcej. Według Dune Analytics, takie firmy jak Nike, Gucci, Dolce & Gabbana, Tiffany czy Adidas zarobiły na NFT łącznie już ponad 260 milionów dolarów.

– Firmy, które jako jedne z pierwszych wejdą w ten ciągle rozwijający się obszar, zyskają szansę na wyróżnienie się wśród konkurentów oraz stworzenie unikalnego doświadczenia dla swojej grupy docelowej. Potencjał medialny i inwestycyjny kampanii wykorzystujących NFT jest bardzo kuszący. Trzeba jednak pamiętać, że jest to też potencjalne źródło ogromnego ryzyka – od wizerunkowego, przez finansowe po regulacyjne

zastrzega Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies.

 

O badaniu

Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N = 1070 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 1–4 lipca 2022. Metoda: CAWI.

Sebastian Nowak

Kantar Public został wyodrębniony z Kantar Polska – badania społeczne pod własną banderą.

Wywodzący się m.in. z firmy OBOP, działający do tej pory w ramach Kantar Polska, zespół Kantar Public, od 1 września stał się niezależną firmą, specjalizującą się w badaniach społecznych i badaniach opinii publicznej.

Ta zmiana pozwala rozwijać dotychczasowe działania badawcze Kantar Public, stwarza możliwość wykorzystywania nie tylko lokalnego potencjału ekspertów, ale też umożliwia korzystanie z dorobku i wiedzy specjalistów z wielu krajów m.in. Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Belgii, Holandii, Australii, Nowej Zelandii czy USA. 

Firmę Kantar Public w Polsce tworzą doświadczeni badacze i eksperci specjalizujący się w najnowszych trendach badań społeczno-politycznych:

 

  • Urszula Krassowska –  socjolożka z ponad 35-letnią praktyką w badaniach opinii i rynku (OBOP, TNS, Kantar), ekspertka w dziedzinie metodologii badań, sondaży i doradztwa politycznego. Jako dyrektorka zarządzająca Kantar Public Poland ściśle współpracuje z wieloma klientami z sektora publicznego takimi jak ministerstwa i instytucje rządowe, organizacje pozarządowe, partie polityczne i inne organizacje.
  • Agata Zadrożna – badaczka ilościowa i jakościowa z ponad 15-letnim doświadczeniem, w ramach Kantar Public odpowiada za projekty międzynarodowe i wymianę doświadczeń z zespołami z innych krajów.  
  • Sylwia Bąba – od 2013 roku pracuje w Kantar Public jako badaczka ilościowa. Posiada doświadczenie w realizacji rozmaitych projektów m.in. z zakresu ewaluacji, polityk społecznych, kultury, zdrowia i zachowań społeczeństwa.
  • Anna Trząsalska – w Kantar Public od 8 lat, specjalizuje się przede wszystkim w ilościowych badaniach politycznych.
  • Paulina Anuszewska – zdobywająca doświadczenie badaczka społeczna, otwarta na wyzwania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu i zrównoważonym rozwojem.
  • Tomasz Roszkowski – związany z Kantar Public od 2020 roku. Na co dzień zajmuje się badaniami o charakterze społecznym i politycznym.

 

Kantar Public to nie tylko ogromne doświadczenie na rynku polskim, ale też międzynarodowa społeczność badaczy, którzy wzajemnie inspirują się, wzbogacając swoją ofertę o perspektywę ekspercką z innych krajów.

 

Jak mówi Urszula Krassowska, Managing Director Kantar Public Polska:

„Od 2016 roku dzięki wsparciu Kantar, rozwijamy nasze działania badawcze, pomagamy klientom podejmować, jak najlepsze decyzje. Staramy się, aby nasza wiedza służyła społeczeństwu i wszystkim instytucjom i organizacjom ze sfery życia publicznego, które mają na względzie dobro naszego społeczeństwa. Teraz dzięki doświadczeniu i specjalizacji, nadszedł czas, aby ze wsparciem międzynarodowych struktur Kantar Public, działać samodzielnie na rynku i dostarczać naszym klientom danych najwyższej jakości, które będą wspierać procesy decyzyjne w sferze naszego życia społecznego.” 

 

Kamil Michalski, Managing Director Kantar Polska:

„Kantar Public to wspólnie zbudowany obszar biznesu i ekspertyzy Kantara, którego efektem jest silny i doświadczony lider badań  analiz społeczno-politycznych, tak na rynku lokalnym, jak i na świecie. W ramach nowej struktury, odrębnej od Kantar Polska, zespół Kantar Public otrzyma nowe, jeszcze silniejsze wsparcie nowego właściciela, a celem jest dalsze wzmacnianie silnej pozycji marki w obszarze badań społecznych i politycznych”

 

Kantar Public to wiodąca na świecie niezależna firma zajmująca się badaniami, dokumentacją i doradztwem, świadcząca usługi na rzecz instytucji publicznych we wszystkich aspektach polityki społecznej.

Dzięki biurom w 21 krajach, 900 naszych specjalistów, konsultantów i badaczy  dostarczamy dowodów, insightów i usług doradczych, by inspirować tworzenie nowej generacji polityk i programów publicznych. Nasze wyjątkowe połączenie najlepszych globalnych praktyk z lokalną wiedzą ekspercką sprawia, że jesteśmy znakomicie przygotowani do wspierania procesów podejmowania decyzji w sferze publicznej. Stosujemy innowacyjne podejścia, aby pomóc instytucjom sektora publicznego w rozwiązywaniu najtrudniejszych wyzwań polityki publicznej – od zdrowia po edukację, wymiar sprawiedliwości, środowisko, równość płci, mobilność, migrację itp. Pomagamy naszym klientom budować lepsze społeczeństwo.

 

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę www.kantarpublic.com

Sebastian Nowak

Świat jaki znamy znika na naszych oczach

Dramatyczne zmiany klimatu, zagrożony ekosystem, widmo globalnego kryzysu nie pozostawiają złudzeń. 20 października 2022 społeczność Sustainable Brands spotka się, aby porozmawiać o tym, jak najlepsze Brandy kształtują zrównoważone zachowania konsumentów na dużą skalę.

 

Biznes, żeby przetrwać, musi zmienić swoją formułę i przekierować

siłę oddziaływania Brandów na kształtowanie zrównoważonych

zachowań i na kreowanie zrównoważonego stylu życia. Brandy mogą

również wykorzystać swój zrównoważony rozwój jako przewagę

konkurencyjną, wbudowując go w swoją działalność i branding.

 

JAK TO ZROBIĆ?

 

• Jak budować Brand przyszłości, gdzie strategia zrównoważonego

rozwoju staje się fundamentem budowy nowego modelu biznesowego?

 

• Jak wykorzystać wpływ Brandu na kształtowanie pożądanych

zrównoważonych zachowań konsumentów?

 

• Jak wiodące Brandy postrzegane są z punktu widzenia tego wpływu?

 

20 października 2022 społeczność Sustainable Brands spotka się, aby

porozmawiać o tym, jak najlepsze Brandy kształtują zrównoważone

zachowania konsumentów na dużą skalę.

 

KLUCZOWE ZAGADNIENIA

 

• Zaprezentujemy wyniki naszego unikalnego badania założycielskiego

Socio Cultural Trend Tracker 2022, realizowanego razem z Ipsos i

porównamy trendy w Polsce z innymi krajami.

 

• Doświadczeni Dyrektorzy Marketingu (CMOs) porozmawiają o tym, jak

wykorzystać siłę kreatywności do kształtowania postaw i zachowań

konsumentów.

 

• Liderzy biznesu (CEO) podzielą się dobrymi praktykami w

zarządzaniu firmą w czasie zrównoważonej transformacji.

 

DLA KOGO JEST TA KONFERENCJA?

 

• Dla właścicieli, szefów i zarządów firm (CEO)

 

• Dla Dyrektorów Marketingu (CMO)

 

• Dla Liderów Sustainability (CSO)

 

Termin konferenjcji

20.10.2022, godz. 9-14

 

Dla bardziej zainteresowanych tematem zrealizowaliśmy materiał na YT. Pierwszy, po przerwie wywiad, Grzegorza Kiszluka. Rozmowa z dyrektor zarządzającą w Sustainable Brands Polska – Jolantą Zdrzałek. Świat się zmienia, podobnie jak zmienia się wpływ Marek i biznesu na społeczność ludzi. Wśród wyzwań związanych ze zmianą klimatu, niedoborem zasobów, nierównością i niesprawiedliwością, wiodące Marki mogą i powinny zmieniać i kształtować masowe zachowania konsumenckie. Mogą one również wykorzystać swój zrównoważony rozwój jako przewagę konkurencyjną, płynnie wbudowując go w swoją działalność i branding.

 

Sebastian Nowak

Suma wszystkich strachów. Jak poradzić sobie z sukcesyjnymi obawami młodego pokolenia firm rodzinnych?

Co jeśli nigdy nie będę taki jak tata? Skąd mam wiedzieć, czy sobie poradzę? Ciągle się kłócimy, gdy rozmawiamy o przyszłości, nie potrafimy zachować harmonii w rodzinie… Czy może być inaczej? Boję się tego, co czeka naszą firmę – co z kryzysem, co z wojną, jak zarządzać firmą w chaosie? „Sukcesja – suma wszystkich strachów” to myśl przewodnia organizowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego Kongresu Next Generation – wydarzenia dla młodego pokolenia firm rodzinnych szukającego swojego miejsca w firmie rodzinnej oraz rodzinie biznesowej. 20 października wstęp jest tylko dla odważnych, ponieważ uczestnicy wydarzenia będą mierzyć się z własnymi lękami, zderzą się z trudnymi i emocjonalnymi tematami, by na końcu wrócić do domu z receptą na pokonanie strachów związanych z procesem zmiany pokoleniowej. 

Trudna tematyka, ale też dobra zabawa – Kongres NextG jest także miejscem nawiązania długoletnich biznesowych relacji i świetnej zabawy w gronie ok. 150 sukcesorów z polskich przedsiębiorstw rodzinnych.

Wiemy, że zaledwie 8% sukcesorów chce przejąć́ firmę̨ rodzinną po rodzicach. Dlatego podczas Kongresu NextG polscy sukcesorzy słyszą historie zarówno sukcesów jak i porażek swojego pokolenia w firmach i poza nimi. Konfrontują swoje wyobrażenia o przejęciu firmy rodzinnej z rzeczywistością zbudowaną przez swoich rodziców czy dziadków. Młodzi przedsiębiorcy dzielą się tutaj swoimi doświadczeniami i nawiązują relacje, które niejednokrotnie zostają z nimi na długie lata.

– mówi prezes dr Adrianna Lewandowska Instytutu Biznesu Rodzinnego, MBA.

Proces sukcesji budzi wiele emocji w rodzinach biznesowych – jest mnóstwo pytań, sporo niepewności, zdarzają się kłótnie. Podczas Kongresu NextG Instytut Biznesu Rodzinnego odważnie podejmie temat sukcesyjnych wyzwań i pomoże sukcesorom znaleźć rozwiązania na sukcesyjne lęki. Wszystko w wyjątkowym miejscu – Forcie VI w Poznaniu – który, podczas NextG, zamiast muzealnych pomieszczeń otworzy przed uczestnikami „salony strachów”. W każdym z 10 salonów, sukcesorzy pod przewodnictwem wspólnie ekspertów zmierzą się z problemami w procesie sukcesji. Koniec z pasywnym słuchaniem – NextG to aktywne uczestnictwo – wymiana myśli, dyskusje. Każda opinia jest ważna!

Jak zawsze NextG skupia się na praktyce, na konkretnych rozwiązaniach, które można wykorzystać w firmach i rodzinach po powrocie do domu. Agenda koncentruje się na 4 obszarach ważnych z punktu widzenia sukcesora: „ja” w rodzinie biznesowej, „ja” w firmie rodzinnej, moje kompetencje, biznesowa niepewność. Uczestnicy będą mogli spersonalizować agendę do swoich potrzeb i zainteresowań (każdy sam decyduje, w co się „włącza”!). Ważny jest także dostęp do konsultacji z ekspertami przez cały czas trwania wydarzenia – dzięki temu każdy znajdzie receptę na sukcesję we własnej rodzinie, aby bez lęku patrzeć w przyszłość.

Szczegółowy program NextG oraz możliwość rejestracji dostępne są na stronie: www.nextg.pl

 

Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Usług o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń́ dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń́ i okazją do nawiązania bezcennych relacji biznesowych.

 

Na hasło „Prasa” mamy dla Was 25% zniżki na wydarzenie: nextg.pl/#rejestracja

 

źródło: Instytut Biznesu Rodzinnego

Sebastian Nowak

Czy Brief.pl odkrył pierwiastek wariactwa w marketingu?

Retransmisja z dyskusji EKSPERCI - Jak radzić sobie z rozwojem osobistym w biznesie i nie zwariować 31 maja w FOOD TOWN w Fabryce Norblina, odbyło się 5 Śniadanie z cyklu EKSPERCI. Tym razem rozmawialiśmy wraz z naszymi gośćmi, o rozwoju w biznesie, marketingu. Ogromnie dużo wypowiedzi i wniosków. Bardzo inspirujące spotkanie. Liczymy na Wasze przemyślenia i głosy.

 

Za nami ciekawa, oj! ciekawa debata Brief.pl, organizowana w ramach 12 edycji konkursu 50 najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie. Debatę prowadził jak zwykle niezawodny: Grzegorz Kiszluk.

 

Tematem dyskusji było: Jak się rozwijać w marketingu, żeby nie zwariować? Jeśli nie byliście on-line – warto obejrzeć retransmisję, bo znajdziecie w niej całą Tablicę Mendelejewa przemyśleń o rozwoju.

 

Czyli:

  • Jak przesiewać dobre informacje i oddzielać od nieprzydatnych?
  • Czy rozwój to siedzenie, garbienie sie i czytanie zakurzonych książek w piwnicy?
  • Jak dążyć do celu przy udziale innych ludzi, jak korzystać z inspiracji, doświadczeń ze świata i wydarzeń?
  • Jak rozwijać się czyniąc dobro i pomagając innym?
  • Czy sztuczna inteligencja pomaga czy przeszkadza w rozwoju?

Acha i podstawowe pytanie: wariować, czy nie. Bardzo, a może można tylko: troszkę…? Bo czy praca w marketingowych zespołach to nie właśnie śmiałe pomysły i kreacje?

 

Co myślicie? Piszcie, oglądajcie, komentujcie.

 

Świetna rozmowa, którą powinniśmy kontynuować…

W dyskusji zabrali głos m.in.

Marta Macke-Ejchart ; Joanna Burdek ; Paweł Sołtys; Kuba Antoszewski ; Marta Chalimoniuk-Nowak ; Ewa Wituszyńska ; Paweł Jabłoński; Tomasz Piłat ; Ewa Stelmasiak ; Wojtek Krzemień ; Dorota Czekaj ; Jacek Janowski ; Magdalena Wawrzyniak ; Zuzanna Warowna Toruńska

Zapraszamy do wypełnienia ankiety, której odpowiedzi pomogą nam w przygotowaniu raportu

ZNAJDZIESZ JA TUTAJ

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF