REACHaBLOGGER wydzielona z agencji Biuro Podróży Reklamy w osobną spółkę, w planach pozyskanie inwestora i ekspansja zagraniczna

Grupa Biuro Podróży Reklamy stworzyła spółkę celową Reach a Blogger Sp. z o.o. Sp. k., która będzie od teraz operatorem platformy REACHaBLOGGER łączącej marketerów i blogerów we wspólnych działaniach komunikacyjnych. Jak zapewniają managerowie Biura Podróży Reklamy jest to naturalny krok w rozwoju platformy, która w ubiegłym roku osiągnęła już poziom ponad 700 tys. zł przychodów netto i z roku na rok dynamicznie się rozwija. Krok jest związany także z planami ekspansji zagranicznej i z ewentualnym pozyskaniem inwestora finansowego.

Grupa Biuro Podróży Reklamy stworzyła spółkę celową Reach a Blogger Sp. z o.o. Sp. k., która z początkiem marca stała się operatorem influence marketingowej platformy REACHaBLOGGER. Funkcjonowanie platformy i jej zespół pracowników nie ulegają zmianom.

– Jest to kolejny, naturalny krok w rozwoju projektu. W zeszłym roku platforma REACHaBLOGGER kolejny rok z rzędu podwoiła przychody, które wyniosły już ponad 720 tys. zł netto. Spodziewamy się, że 2019 r. będzie kolejnym rokiem dynamicznych wzrostów, co oznaczałoby, że przychody w tym roku znacznie przekroczą milion złotych. Za nami już prawie 10 tys. płatnych transakcji influencerskich, które przeszły przez platformę od początku jej funkcjonowania, w bazie mamy prawie 20 000 zarejestrowanych kont z branży digital, a odwiedzalność miesięczna platformy to 25 000 sesji miesięcznie. Uznaliśmy, że przy takiej skali biznesu przyszedł czas, by nasz projekt został wydzielony jako osobna spółka – mówi Robert Sosnowski, CVO REACHaBLOGGER.

Obecnie trwają prace UX i graficzne nad wersją 3.0 platformy, która zostanie rozszerzona o szereg nowych funkcji – w planach spółki jest przede wszystkim pogłębienie możliwości analitycznych dla klientów platformy.

– Z wersją 3.0, w wersji anglojęzycznej, zamierzamy spróbować ekspansji na rynek globalny. I to też jeden z czynników decydujących o wydzieleniu REACHaBLOGGER do osobnej spółki. Obecnie zastanawiamy się czy tę ekspansję przeprowadzić organicznie, wyłącznie na własny koszt i ryzyko, czy pozyskać wsparcie finansowe, by działać szybciej i intensywniej. To jest jeszcze kwestia otwarta, ale oczywiście jesteśmy otwarci na rozmowy ze wszelkimi partnerami zainteresowanymi zainwestowaniem w platformę – dodaje Robert Sosnowski.

Przychody platformy REACHaBLOGGER, osiągnęły na koniec 2018 r.  poziom 720 tys. zł netto, wobec 369 tys. zł netto w roku 2017 r. W piątym roku działalności do platformy dołączyło prawie 1,5 tys. nowych mediów i 4,5 tys. nowych użytkowników. W gronie aktywnych klientów REACHaBLOGGER w 2018 r. znaleźli się m.in. Allegro, Zalando czy ESKK, jak również domy mediowe i agencje reklamowe takie jak m.in. Starcom, Zenith Optimedia, Quantify, OX Media, Green Parrot.

REACHaBLOGGER to platforma, która ma na celu ułatwianie współpracy reklamodawców z blogerami. Marketerzy i agencje mogą na niej znaleźć blogerów, którzy wesprą ich akcje promocyjne. Z kolei blogerzy mogą przeglądać aktualne oferty reklamodawców i reagować na nie, zgłaszając swoją chęć udziału w konkretnej akcji.

Klientami platformy REACHaBLOGGER są marketerzy, agencje digital, domy mediowe, a także agencje PR, agencje SEO i firmy z branży e-commerce. W sumie za pomocą platformy wykonanych zostało już blisko 10 tysięcy transakcji (od początku jej działalności).

Od początku istnienia platformy już ponad 1,5 tysiąca twórców internetowych (przede wszystkim blogerów) zrealizowało na niej co najmniej jedną transakcję. Najbardziej popularni twórcy zawarli już po ok. 100 transakcji, rekordzista pod względem ich wartości zarobił już ponad 53 tys. zł.

Całkowita liczba użytkowników platformy osiągnęła na koniec roku 2018 poziom 6 tys. zarejestrowanych klientów, z czego ok. 10 proc. aktywnie dokonujących transakcji. Obecnie na platformie jest zarejestrowanych już ponad 6,5 tys. klientów.

Wszystkie blogi na platformie mają miesięcznie sumarycznie zasięg ponad 52 mln unikalnych użytkowników, a kanały socialowe ponad 37 mln followersów, fanów i subskrybentów.

W 2018 r. REACHaBLOGGER zdobyła dwa wyróżnienia: nagrodę Polskiej Agencji Przedsiębiorczości 2018 za Innowacyjność w łączeniu Blogerów i Reklamodawców oraz certyfikat Przedsiębiorstwo Przyszłości.

Więcej na: www.REACHaBLOGGER.pl

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kiszmasz.Tv | 03.10.2017 | Słodki Live | Anna Miotk i Artur Roguski

Kiszmasz.Tv we wtorki o godzinie 16:05 na kanale Słodki Live na Facebooku

W piątym wydaniu programu Kiszmasz.Tv gośćmi Grzegorza Kiszluka byli blogerzy: Anna Miotk – Polskie Badania Internetu i Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz Artur Roguski – Why So Social.

Tematem audycji byli blogerzy i ich rola w komunikacji marketingowej.
Blogerzy – Konkurencja dla wydawców i dziennikarzy?
Profesjonalizacja blogerów – co może zrobić bloger aby rozwijać swoje umiejętności?
Fake news, jak odróżnić prawdę od nieprawdy – jak być wiarygodnym blogerem?
Blogerzy, jako „kanał” komunikacji marketingowej.
Jak marki powinny współpracowac z blogerami, a blogerzy z markami?
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania!

Grzegorz Kiszluk