...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wystarczy oddolny impuls, zwyczajny odruch ludzkiej solidarności

Dariusz Maciołek

Rozmawiamy z Darkiem Maciołkiem, CMO Banku BNP Paribas Polska i działaniach banku na rzecz Ukrainy, klientów i pracowników narodowości Ukraińskiej.

 

Darku, kiedy w ostatnich dniach próbowaliśmy się z Tobą skontaktować odpisywałeś, że nie możesz rozmawiać, bo bierzesz udział w sztabie kryzysowym.

Od momentu inwazji Rosji na Ukrainę w spotkaniach zespołu kryzysowego uczestniczę w trybie ciągłym. Wraz z koleżankami i kolegami z wielu zaangażowanych jednostek analizujemy spływające informacje, zastanawiamy się, co możemy zrobić, jak możemy pomóc, jakie zasoby możemy zmobilizować, by pomagać tam, gdzie to potrzebne. Zresztą, banki są instytucjami bardzo dobrze przygotowanymi do nadzwyczajnych sytuacji. Mają odpowiednie procedury i ludzi, którzy wiedzą co robić, potrafią więc błyskawicznie przestawić się na nadzwyczajny tryb działania. Wszystkie nasze procedury kryzysowe sprawdziliśmy w praktyce i udoskonaliliśmy w trakcie pandemii. Teraz też działamy bardzo sprawnie.

Pomysły nie rodzą się w trakcie spotkań sztabu, wsłuchujecie się w pomysły swoich pracowników.

Do powstania inicjatywy wcale nie jest potrzebny sztab kryzysowy. Wystarczy oddolny impuls, zwyczajny odruch ludzkiej solidarności, by generować strumień pomysłów i wprawić cały bank w ruch. W Banku BNP Paribas tak to działa, również dlatego, że jesteśmy szczerze zaangażowani w to co robimy, a chcemy robić rzeczy, które mają znaczenie i wpływają pozytywnie na otoczenie. Nam się po prostu chce. Dlatego od razu po napaści Rosji na Ukrainę zaczęliśmy do siebie dzwonić, wymieniać się pomysłami. To działo się na wielu poziomach, w różnych obszarach. Ludzie dyskutowali między sobą, pomysły powstawały i ewoluowały, a najlepsze trafiały wyżej, aż do gremiów zarządczych. Znosimy opłaty za wypłaty z bankomatów? Ok, ale może od razu ze wszystkich w całej Polsce, bo uciekający przed wojną ludzie nie będą przecież sprawdzać, który bankomat do kogo należy. Ok, tak robimy. Przelewy do Ukrainy za darmo dla wszystkich indywidualnych Klientów? Wdrażamy! Uproszczona procedura otwarcia konta? Szybko dopasowujemy proces i działamy. Fundusz pomocowy i infolinia po ukraińsku – już jest! Wszystko to zostało wymyślone, przetestowane, zaakceptowane i wdrożone dosłownie w ciągu kilku dni. I ten zapał trwa, nie ustaje, wciąż rodzą się nowe pomysły, którym się przyglądamy i zapewne część z nich trafi do realizacji.

W tych okoliczność liczy się szybkość decyzji, szybkość działania. Skąd czerpiecie informacje o tym, co potrzebne?

Obsługujemy najwięcej Klientów pochodzenia ukraińskiego na rynku polskim, mamy więc wiedzę z pierwszej ręki o potrzebach ich uciekających przed wojną rodzin, przyjaciół czy znajomych. Stworzyliśmy dla nich specjalną podstronę na stronie internetowej banku, mogą też korzystać z infolinii w języku ukraińskim i przekazywać informacje konsultantom. Również część naszych pracowników to obywatele Ukrainy – są dla nas nieocenionym źródłem wiedzy o potrzebach ludzi opuszczających Ukrainę. Jesteśmy też w bieżącym kontakcie z kilkoma organizacjami społecznymi, które działają na granicy. Poza tym Grupa BNP Paribas posiada bank w Ukrainie – nasze Koleżanki i Koledzy to wiarygodne źródło informacji, które pomagają nam analizować sytuację i podejmować potrzebne działania.

Czy w Waszym ośrodku są już osoby, którym udało się wydostać z Ukrainy?

W Lesznie, gdzie znajduje się nasz ośrodek szkoleniowy, poczyniliśmy niezbędne przygotowania i już kwaterujemy niemal 80 osób, zapewniając im godne warunki i wyżywienie. Wkrótce dołączą kolejne rodziny. Wiele z nich, co zrozumiałe, wyszło z domów po prostu tak, jak stali, dlatego organizujemy dla nich zbiórki i służymy wsparciem psychologicznym czy prawnym.

Czy planujecie np. jakąś specjalną ścieżkę rekrutacji dla osób szukających pracy?

Przygotowujemy się do wprowadzenia rozwiązań, które ułatwią zatrudnianie obywateli Ukrainy. Myślę, że po dograniu szczegółów wkrótce taka szyba ścieżka zostanie uruchomiona.

Kibicujemy kolejnym inicjatywom i chętnie o nich napiszemy w naszym portalu. Dziękuję za rozmowę.

 

Joanna Makolus

Bank BNP Paribas poszerza współpracę z Booksy. Przez aplikację klienci umówią się na wizytę w każdym oddziale w Polsce

Bank BNP Paribas

Już nie w stu, ale we wszystkich oddziałach Banku BNP Paribas można umówić spotkanie za pomocą aplikacji Booksy. Bank zwiększa też liczbę kategorii tematycznych i udostępnia możliwość umówienia spotkania, na którym wirtualnie obecny będzie tłumacz języka migowego. Nowe funkcjonalności są dostępne od 24 sierpnia. Stefan Batory, CEO Booksy został wyróżniony w 6. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

W maju Bank BNP Paribas, jako pierwsza instytucja finansowa na świecie, umożliwił swoim klientom umawianie wizyt w oddziałach za pomocą aplikacji rezerwacyjnej Booksy. To nowy kierunek rozwoju kontaktów z klientami – dzwonienie na infolinię czy oczekiwanie w kolejce do doradcy przestały być koniecznością.

Bank od początku zapowiadał możliwy rozwój współpracy z Booksy w przypadku pozytywnego przyjęcia nowego rozwiązania przez klientów. Dokładnie po trzech miesiącach od debiutu funkcjonalności, użytkownicy Booksy doczekali się realizacji tych planów. Największą zmianą jest włączenie do systemu wszystkich oddziałów banku w całej Polsce. To jednak nie wszystko. Kilkoma kliknięciami zarezerwujemy termin wizyty u doradcy klienta indywidualnego i doradcy biznesowego, a także spotkanie w języku migowym.

Nawiązanie współpracy z twórcami aplikacji, która wcześniej była wykorzystywana do umawiania wizyt w salonach fryzjerskich czy kosmetycznych to był akt sporej odwagi. Opłaciło się, o czym świadczą ciepłe reakcje użytkowników i przykłady innych banków, które podążają naszym śladem. Jako pionierzy mieliśmy najwięcej czasu na sprawdzenie funkcjonalności Booksy w praktyce, dlatego teraz z pełnym przekonaniem wdrażamy nowe możliwości na dużo większą skalę.

Przemysław Furlepa, wiceprezes Banku BNP Paribas odpowiedzialny za Obszar Bankowości Detalicznej i Biznesowej

W aplikacji Booksy każdy – nie tylko obecni klienci – może umówić wizytę w dowolnej placówce Banku BNP Paribas. Jednym kliknięciem wybieramy oddział, a kolejnym – datę i termin spotkania. Następny krok to wybór tematu spotkania z dostępnej listy. To wszystko trwa mniej niż minutę. Po umówieniu spotkania, użytkownik otrzymuje potwierdzenie mailem, a w przeddzień – przypomnienie.

Nasza dotychczasowa współpraca z bankiem układała się bardzo dobrze, stąd zapadła decyzja o jej rozszerzeniu na sieć placówek w całej Polsce oraz dodanie nowych usług. Szczególnie cieszy nas otwarcie rozwiązania na klientów indywidualnych. Mamy zasadę, że każdy nowy klient biznesowy przechodzi obowiązkowe wprowadzenie do pracy z narzędziem. Jak widać te kroki działają i ułatwiają zapoznanie się z korzyściami płynącymi z wykorzystywania Booksy w biznesie. W końcu Booksy powstało, by zdjąć małym i dużym biznesom z głowy problem pracochłonnego umawiania wizyt i cieszymy się, że coraz więcej przedsiębiorców to zauważa. To z kolei wpływa na bardzo wysoki odsetek osób polecających naszą platformę (NPS), z którego jesteśmy wyjątkowo dumni.

Łukasz Szymak, Country Manager w Booksy

Rezerwacja spotkania jest możliwa maksymalnie tydzień i minimalnie 24 godziny przed wybranym terminem. Zmiany można dokonać nie później niż pół godziny przed umówionym spotkaniem.


Źródło: Informacja prasowa BNP Paribas Bank Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

BNP Paribas rozbił bank nagród w konkursie Golden Arrow

BNP Paribas nagrodzony

W tegorocznym konkursie Golden Arrow złote statuetki w kategoriach Experiential marketing – event marketing, Sztuczna inteligencja oraz Kampania zintegrowana BtoC trafiły do Banku BNP Paribas. Dodatkowo, jury konkursu przyznało Bankowi nagrodę specjalną za długofalowe, autentyczne zaangażowanie społeczne widoczne w wielu wymiarach działalności. Bank otrzymał również dwa wyróżnienia za akcję „Podaj Zmianę” oraz za kampanię „Ty jesteś zmianą, a my bankiem zmieniającego się świata”.

Łączenie efektywności komunikacyjnej ze społeczną odpowiedzialnością to jest nasz cel, a zdobycie trzech zwycięskich statuetek Golden Arrow oraz nagrody specjalnej tylko potwierdza skuteczną realizację obranego przez nas kierunku. Bardzo się cieszę, że pracując w „banku zmieniającego się świata” możemy poprzez nasze działania wcielać w życie niestandardowe i nowatorskie pomysły, w których szczególnie ważny jest aspekt społeczny. Oczywiście nie byłoby to możliwe gdyby nie zaangażowanie całego zespołu, z którym mam przyjemność pracować i to właśnie im należą się szczególne podziękowania.

Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas

Nagrodzone projekty BNP Paribas:

  • Nagroda Golden Arrow w kategorii Experiential marketing – event marketing za akcję „Pociąg do Zmian”. Od czerwca do lipca 2019 roku w pociągach PKP Intercity, kursujących na popularnych wakacyjnych trasach, można było odwiedzić mobilny punkt Banku, w którym na starszych i młodszych podróżnych czekały warsztaty, pokazy naukowe, lekcje języków przygotowane przez partnerów: Centrum Nauki Kopernik, Fundację Łąkę, Fundację Ocalenie oraz Fundację Kosmos dla Dziewczynek.
  • Nagroda Golden Arrow w kategorii Sztuczna inteligencja za projekt „Dwie Arety”. BNP Paribas jako pierwszy Bank w Polsce wykorzystał w kampanii technologię Deep Fake. W ramach współpracy Banku BNP Paribas z Aretą Szpurą, na swoim instagramie zaczęła ona zachwalać nadmierny konsumpcjonizm, używanie plastikowych słomek, czy brak segregacji odpadów. Wszystkim widzom wydało się to o tyle dziwne, że Areta Szpura przez niektóre media uznawana jest wręcz za “twarz polskiej ekologii”. Niedawno wydała książkę „Jak uratować świat? Czyli co dobrego możesz zrobić dla planety”, a wcześniej zainicjowała akcję “Tu pijesz bez słomki”. Dlaczego zatem tak nagle zmieniła poglądy? Dopiero następnego dnia okazało się, że bohaterką insta stories była tak naprawdę koleżanka Arety, która dzięki technologii Deep Fake mogła przez jeden dzień przejąć jej profil.
  • Nagroda Golden Arrow w kategorii Kampania zintegrowana BtoC za program „Bank Zielonych Zmian”. W kwietniu 2019 roku Bank zainaugurował Program Bank Zielonych Zmian, który agreguje wszystkie dotychczasowe działania organizacji na rzecz wspierania działań proklimatycznych. Program Bank Zielonych Zmian to wewnętrzna kampania edukacyjna kierowana do pracowników wszystkich obszarów Banku, realne zmiany w funkcjonowaniu organizacji (tzw. eko-usprawnień) oraz rozwój oferty proekologicznych produktów i usług.
  • Wyróżnienie w kategorii Experiential marketing – event marketing za event „Podaj Zmianę”. Bank zorganizował charytatywny bieg sztafetowy w Polsce „Podaj zmianę – razem wybiegnijmy z depresji”, który wystartował na Kasprowym Wierchu, a meta miał na Helu. Dochód z biegu został przekazany Stowarzyszeniu Aktywnie Przeciwko Depresji.
  • Wyróżnienie w kategorii Kampania zintegrowana BtoC za kampanię „Ty jesteś zmianą, a my bankiem zmieniającego się świata”. Kampania wprowadzała pozycjonowanie globalnej marki BNP Paribas, czyli „Bank zmieniającego się świata” oraz nowe produkty banku. Po raz kolejny Bank konsekwentnie poruszył ważne tematy społeczne.

Nagroda specjalna przyznana za długofalowe, autentyczne zaangażowanie społeczne widoczne w wielu wymiarach działalności.

Konkurs Marketingu Bezpośredniego „Golden Arrow” to wyjątkowe wydarzenie w branży. Organizowany jest przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu i VFP Communications od 2006 r. Głównym celem konkursu jest promowanie efektywności w działaniach marketingowych. Jury ocenia zarówno sposób opracowania strategii kampanii reklamowych, jak i kreatywność oraz świeżość podejścia, jakimi powinny charakteryzować się poszczególne elementy kampanii.


Źródło: Informacja prasowa BNP Paribas Bank Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bank BNP Paribas z komunikatem prasowym w polskim języku migowym

polski język migowy

Bank BNP Paribas jako pierwszy bank w Polsce udostępnił tłumaczenie komunikatu prasowego w polskim języku migowym. Informacja, która w całości jest tłumaczona dla osób głuchych, dotyczy uruchomienia od 15 czerwca we wszystkich oddziałach banku bezpłatnej pomocy tłumacza języka migowego.

Zwiększenie dostępności placówek bankowych dla osób z dysfunkcją słuchu lub mowy jest kolejnym działaniem Banku BNP Paribas wychodzącym naprzeciw potrzebom klientów. Od dziś we wszystkich oddziałach oraz na infolinii Banku jest dostępna bezpłatna pomoc tłumacza języka migowego. Osoby głuche mogą skorzystać z własnego telefonu lub specjalnego tabletu, by połączyć się z profesjonalnym tłumaczem, który przybliży ofertę banku, używając polskiego języka migowego.

Bank BNP Paribas zdecydował się jednocześnie na pionierskie działanie, jakim jest przetłumaczenie komunikatu prasowego w całości na polski język migowy. Dzięki temu informacja o nowej usłudze w oddziałach i na infolinii będzie mogła bezpośrednio dotrzeć do zainteresowanych osób.

Obsługa w polskim języku migowym to kolejna z inicjatyw Banku BNP Paribas ułatwiających „bankowanie” osobom z niepełnosprawnościami. Wcześniej oddziały zostały dostosowane m.in. dla osób niedowidzących oraz do obsługi osób po 60. roku życia.

Komunikat prasowy oraz jego tłumaczenie na polski język migowy są dostępne pod linkiem: https://media.bnpparibas.pl/pr/526281/jezyk-migowy-w-kazdym-oddziale-banku-bnp-paribas


Źródło: Informacja prasowa BNP Paribas Bank Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Ostatni Twój Weekend” w gronie finalistów 2020 Ad Age A-List & Creativity Awards

VML&R Ad Age A-List & Creativity Awards

Projekt zrealizowany przez VMLY&R Poland, Wavemaker, Papaya Films i Facebook dla Gazeta.pl i partnerów - Mastercard, BNP Paribas Bank Polska i Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, został finalistą corocznego podsumowania w kategorii „Best Work for Good”. Ad Age A-List wyróżnia najlepsze projekty oraz największe osobowości branży reklamowej.

Ad Age A-List

A-List obejmuje wszystkie obszary marketingu i rodzaje agencji, które tworzą globalny obraz branży reklamowej i marketingowej. Redaktorzy „Ad Age” dokonują swojego wyboru, biorąc pod uwagę szereg czynników, m.in. kreatywność, innowacyjność, wyniki finansowe czy zdolność do budowania biznesów obsługiwanych klientów.

Poznaj wszystkich finalistów

Zwycięzców poznamy 14 kwietnia podczas gali w Nowym Jorku.

https://www.facebook.com/VMLYR/videos/3340840172609783/

We Are VMLY&R

Powody do radości mają nie tylko twórcy projektu „Ostatni Twój Weekend”. W tegorocznym zestawieniu biura VMLY&R pojawiają się wielokrotnie. „Experiential Campaign of the Year”, „Best Work for Good” czy „Idea of The Year” to tylko kilka kategorii, w których sieć VMLY&R walczy o nagrody.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF