...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Home Couture – limitowana kolekcja domu mody Bolt Food

Bolt Food Home Couture_

Praca z domu nadal pozostaje dla wielu preferowanym rozwiązaniem w czasie pandemii. Badania wskazują, że niektóre pracowniczki i pracownicy mogą nawet nigdy nie wrócić do biur w takim samym wymiarze czasu jak przed pandemią COVID-19. Dlatego Bolt Food połączył najnowsze trendy i funkcjonalność, by zaprezentować kolekcję bluz Home Couture. Unikalne wzornictwo kolekcji konfekcji nawiązuje do najpopularniejszych dań zamawianych przez mieszkanki i mieszkańców Warszawy, Krakowa i Gdańska w aplikacji Bolt Food. Sprawia ono, że nawet gdy w pośpiechu czy przez nieuwagę jedzenie ubrudzi bluzę, plama będzie niewidoczna.

Kolekcja składa się z trzech stylowych wersji bluz:

  • Special Sauce – uwielbiana przez wszystkich mieszanka keczupu i majonezu, sprawdzi się podczas szybkiej przerwy na lunch w postaci burgera,
  • Pomodoro Rosso – klasyczny sos do pizzy z włoskich pomidorów San Marzano, kiedy serwetki zostały w torbie a masz tylko 10 minut między callami,
  • Kebab z Cebulą – świeże warzywa i aromatyczny sos zawinięte w delikatną pitę, ale nie zawsze w niej zostają.

Maksymilian MalickiPraca z domu ma swoje zalety i wady. Obserwujemy przyzwyczajenia naszych użytkowników, wsłuchujemy się w potrzeby i chcemy by stała się dla nich bardziej komfortowa. Dlatego zaprojektowaliśmy Home Couture, wierzymy, że to rewolucyjne podejście do stylizacji podczas pracy z domu pozytywnie wpłynie na poczucie komfortu podczas wykonywania codziennych obowiązków służbowych w domu.

Maksymilian Malicki, Global Brand Manager w Bolt

Jest to pierwszy projekt tego typu Bolt Food. Premierze kolekcji towarzyszy akcja – 3 osoby, które opublikują InstaStory potwierdzające, że zamówiły coś pysznego z Bolt Food do 27 czerwca, będą miały szansę otrzymać swój własny egzemplarz. Więcej informacji: @bolt_poland.


Źródło: Bolt

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Michał Dubisz został Country Managerem Bolt Food w Polsce

Michał Dubisz_Bolt Food

Wcześniej przez 2 lata Michał Dubisz był związany z Bolt, najszybciej rozwijającą się europejską platformą miejskiej mobilności na świecie. Wraz z zespołem wprowadził w kwietniu do Polski aplikację Bolt Food. Aktualnie odpowiada za jej rozwój na poziomie strategii i jej wdrożenia. Na co dzień zajmuje się koordynacją prac w zespole, zarządza obsługą klienta i współpracą z partnerami. Wcześniej związany był z branżą finansową i inwestycyjną w EY i CAG.

To dla nas ogromna radość, że Michał przejął stery w Bolt Food w Polsce. Doświadczenie, wynikające z wprowadzenia aplikacji do polskich domów w tym wyjątkowym czasie, jakim jest pandemia, daje mi pewność, że nie ma wyzwań, których Michał by się nie podjął i zrealizował z sukcesem.

Linda Garder, Regional Manager Central and Eastern Europe w Bolt Food

Bolt jest jedną z najszybciej rozwijających się platform transportowych w Europie i Afryce z ponad 30 milionami pasażerów w 35 krajach. W 2020 Bolt rozszerzył działalność w Polsce – wprowadzając elektryczne hulajnogi do 10 miast i dostawy jedzenia z Bolt Food w Warszawie.

Czeka nas niezwykle ciekawy czas w branży delivery, konsumenci, kurierzy, restauratorzy i my przyzwyczajamy się do nowej normalności. Nasz biznes ride-hailingowy opiera się na efektywności i chcemy by obszar dostaw jedzenia działał na podobnych zasadach. Dlatego rozwój Bolt Food jako usługi i praca z zespołem nad poszukiwaniem rozwiązań, które wychodzą naprzeciw potrzebom naszych użytkowników i partnerów to teraz mój kluczowy cel.

Michał Dubisz o swojej nowej roli


Źródło: informacja prasowa Bolt 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podczas pandemii do pracy dojeżdżamy… hulajnogą!

Bolt_Łukasz Stachowiak

Czy Bolt obserwuje wzrost zamówień przejazdów od początku ogłoszenia pandemii?

Obserwujemy systematyczny powrót ruchu ulicznego do sytuacji sprzed pandemii. Nasze dane wskazują wzrost zamówień w aplikacji o 20% tygodniowo. Jako społeczeństwo wracamy do normalności w pewnym stopniu, uczymy się radzić sobie w nowych realiach, w świecie, który stawia przed nami pewne ograniczenia.

Czy obserwujecie również zwiększone zainteresowanie kierowców prywatnych oraz partnerów flotowych dołączeniem do usługi?

Pandemia dotknęła wiele grup zawodowych, także na przykład kierowców taksówek. Krajowy Rejestr Długów podał pod koniec maja, że w tym okresie przewóz pasażerów zmalał o 70%, a przeciętne zadłużenie kierowcy taksówki wynosi 25 800 zł. Ponadto z danych Bisnode wynika, że 6 000 działalności w branży taxi zostało zawieszonych.

Natomiast z danych Bolt wynika, że od rozpoczęcia pandemii do platformy zgłosiło się już o 250% więcej kierowców taksówek i ponad 100 małych przedsiębiorców. To jest dla nas potwierdzenie, że warunki finansowe, jakie daje współpraca z naszą platformą, są atrakcyjne nawet dla najbardziej wymagających kierowców.

Wiemy już, że rośnie zainteresowanie użytkowników przejazdami, a co z pozostałymi Waszymi usługami? Czy hulajnogi Bolt i Bolt Food również cieszą się dużą popularnością ze względu na pandemię? W końcu wszystkie te usługi w pewien sposób pomagają utrzymywać zalecany dystans społeczny i ograniczyć kontakty do minimum.

Hulajnogi wprowadziliśmy do pierwszych dwóch miast w Polsce na początku kwietnia, Bolt Food trafił na platformy z aplikacjami w Polsce w połowie kwietnia – planowaliśmy te działania od pewnego czasu, jednak postanowiliśmy przyspieszyć właśnie ze względu na potrzeby konsumentów. Wraz z zaostrzającymi się ograniczeniami dotyczącymi przemieszczania się wczesną wiosną był to jedyny logiczny krok, by nasi użytkownicy mogli bezpiecznie przemieszczać się do pracy i zachować zalecany dystans społeczny.

Od początku odnotowujemy systematyczne wzrosty w obu usługach, do aplikacji Bolt Food trafiają kolejne restauracje – aktualnie jest ich ponad 330. Natomiast nasze statystyki użytkowania hulajnóg wskazują, najpopularniejsze dni przejazdów to dni robocze, pierwsi pasażerowie wsiadają na jednoślady już o 7 rano i średnio jadą 11 minut. Weekendowe przejazdy hulajnogami są dłuższe – trwają nawet 15 minut. W soboty, kiedy jest więcej przejazdów, użytkownicy decydują się dojechać na hulajnodze do miejsc rozrywki.

Przed wybuchem pandemii wiele mówiło się o znaczeniu sharing economy i konieczności prowadzenia zrównoważonego rozwoju i polityki przestrzennej ze względu na szkody, jakie ma dla środowiska i społeczeństwa, ale także przestrzeni miejskiej zwiększone użytkowanie na co dzień samochodów osobowych w Polsce. W tej chwili wydaje się, że jako większy priorytet stawiamy względy bezpieczeństwa i wybieramy samochód jako najlepszą opcję transportu. W komunikacji miejskiej widzimy o wiele mniej podróżujących, ze względu na wprowadzone obostrzenia. Co jednak stało się ze zrównoważonym rozwojem? Czy to na przestrzeni czasu przestało mieć znaczenie? Czy może jednak to właśnie jest dobry moment do tego, by szukać nowych rozwiązań i wprowadzać zmiany?

Oczekujemy, że długoterminowe trendy napędzające naszą branżę, takie jak rezygnacja z posiadania samochodu i szukanie bardziej ekologicznych sposobów przemieszczania się lub podejmowanie przez miasta działań w celu ograniczenia ruchu ulicznego, się nie zmienią.

Branża transportowa będzie ewoluować w miarę zwiększania dostępności pojazdów elektrycznych, a niektórzy eksperci spodziewają się, że w ciągu najbliższych 20 lat będą one bardziej wszechobecne niż samochody spalinowe. Pojazdy elektryczne są tańsze w eksploatacji i utrzymaniu niż pojazdy napędzane benzyną lub olejem napędowym, co z kolei może uczynić transport bardziej przystępnym cenowo. Pojazdy elektryczne emitują również znacznie mniej zanieczyszczeń, co czyni je bardziej przyjaznymi dla środowiska.

Bolt zobowiązał się do wprowadzenia elektrycznych aut do platformę w 2018 r. Obecnie mamy kategorie samochodów elektrycznych w Warszawie i Krakowie, a e-hulajnogi 9 polskich miastach. To ważny element realizacji “zielonych porządków”, czyli globalnego Green Planu Bolt, który wystartował w październiku 2019 roku. Green Plan jest naszym długoterminowym zobowiązaniem do zminimalizowania wpływu Bolt na środowisko naturalne. W ramach planu zobowiązaliśmy się do zrównoważenia wkładu platformy w emisję CO₂ dla europejskiego sektora transportu o co najmniej 5 milionów ton do 2025, zmniejszenie europejskich emisji CO₂ poprzez uruchomienie większej liczby „zielonych przejazdów” dla pasażerów, uruchamianie kolejnych wypożyczalni elektrycznych hulajnóg i wprowadzenie zrównoważonych rozwiązań do swoich biur na całym świecie w 2020 roku.

Wiele badań z ostatnich miesięcy pokazuje, że Polacy przesiadają coraz częściej z samochodów na rowery. Czy dla podmiotów oferujących usługi taksówkarskie, czy też wynajem samochodów na minuty jest to duże zagrożenie?

Różne środki transportu odpowiadają na różne potrzeby konsumentów. Mimo że Bolt jest już w wielu aspektach dojrzałą organizacją, to pandemia pokazała, że w sercach pozostaliśmy start-upem. Szybkie zmiany, dostosowanie się do pracy z domu i nowe usługi wprowadzone na rynek szybciej niż planowaliśmy, potwierdzają to. Jeśli zobaczymy, że na rynku jest przestrzeń, na pewno długo nie pozostanie pusta. Najlepszym przykładem jest wprowadzenie elektrycznych rowerów w Paryżu na początku lipca. Mamy nadzieję, że trafią one już niedługo do kolejnych miast, jako że są elementem realizacji długoterminowej wizji Bolta, by miasta były mniej zatłoczone, a miejska mobilność emitowała mniej CO2 do atmosfery.

Nasz zespół wykazał się ogromną determinacją i nastawieniem na rozwiązywanie problemów – jestem bardzo dumny z każdej osoby, która przyczyniła się do tego, że przetrwaliśmy ten okres i wyszliśmy z niego silniejsi niż wcześniej.

Dzisiaj na znaczeniu zyskuje cyfryzacja. Na pozycji wygranej są firmy, które oferują konsumentom załatwienie wszelkich spraw bez kontaktu z drugim człowiekiem. W transporcie zbiorowym wydaje się mieć to szczególne znaczenie. Zyskują na popularności aplikacje oferujące w jednym miejscu skorzystanie z wielu usług. Czy Pana zdaniem możliwe jest połączenie wszelkich środków transportu w aplikacjach Maas, włącznie z transportem publicznym? Czy Bolt również dołączy do takich aplikacji?

W Bolt wierzymy, że to jest właściwy kierunek i wraz z odchodzeniem od posiadania własnego auta (przecież dwutonowy pojazd rzadko jest najlepszym sposobem przemieszczania jednej osoby po mieście) użytkownicy będą zyskiwali rozwiązania znacznie lepiej dopasowane do ich potrzeb. Elektryczne hulajnogi czy rowery znacznie lepiej sprawdzają się na krótszych dystansach, ale to przewozy autem są konieczne, jeśli mamy dużo bagażu. W przyszłości ludzie będą mogli korzystać z jednej aplikacji, która połączy wspólne korzystanie z samochodów, e-hulajnóg czy rowerów wraz z informacjami o trasach transportu publicznego, aby polecać sposoby dotarcia do celu – najszybsze i najbardziej ekologiczne.

Bolt jest pierwszą w Europie platformą, która w jednej aplikacji oferuje użytkownikom przewozy oraz wypożyczalnię elektrycznych hulajnóg i rowerów. Oferowanie różnorodnych opcji transportu w aplikacji Bolt pod jedną marką oznacza, że możemy zachęcić użytkowników do wybierania elektrycznych hulajnóg i rowerów na krótszych trasach.

Czy usługi „na żądanie” rozwiązują problemy komunikacyjne wynikające z konieczności wprowadzenia ograniczeń w komunikacji publicznej i mniejsze bezpieczeństwo w środkach transportu zbiorowego?

Wierzę w to, że „lekarstwem” na aktualną sytuację na świecie jest stosowanie się do zaleceń – noszenie maseczki w miejscach publicznych i mycie lub dezynfekowanie rąk. To, co możemy zrobić jako platforma to ułatwić naszym użytkownikom radzenie sobie z codziennymi sytuacjami – dostarczać bezkontaktowo jedzenie, wprowadzić przegrody w autach, oddzielające kierowcę i pasażera, czy wprowadzać do kolejnych miast elektryczne hulajnogi i udostępniać je pracownikom służby zdrowia.

Jednocześnie nie możemy zapominać o osobach, które straciły źródło dochodów w czasie pandemii i lokalach gastronomicznych, które wśród wielu branż szczególnie ucierpiały. Nasze usługi stanowią pewną pomoc też dla nich.

Przewidujemy, że udział przejazdów na żądanie będzie nadal rósł. W zaledwie 6 lat Bolt zyskał 30 milionów pasażerów w 35 krajach na całym świecie. W 2019 roku zarobiliśmy łącznie ponad 1 miliard euro na usługach ride-hailingowych. Ale nadal tylko 4% wszystkich przejazdów jest realizowanych poprzez platformy, szacujemy, że w ciągu najbliższych 10 lat ten ułamek wzrośnie do około 25%.

O ile większe aglomeracje dają swoim mieszkańcom wiele możliwości transportu, od pociągów i autobusów, przez taksówki na rowerach i hulajnogach kończąc, tak mniejsze miejscowości w tej chwili mają bardzo ograniczone możliwości korzystania z tych przywilejów mobilności miejskiej. Jak mieszkańcom małych miejscowości umożliwić swobodne, bezpieczne przemieszczanie się?

W Polsce przewozy Bolt są dostępne w prawie 30 miastach, tylko część z nich to te największe. W Bolcie staramy się jak najlepiej zrozumieć to, jak ludzie się przemieszają, kiedy potrzebują jakich środków transportu i dokąd potrzebują się dostać. Nasze dane pozwalają nam dobierać najlepsze rozwiązania dla konkretnych miast, byśmy jak najlepiej uzupełniali dotychczasową ofertę.

Anita Florek

Bolt uruchamia dostawy jedzenia Bolt Food z lokalnych restauracji

rusza Bolt Food

Obecna sytuacja jest trudna dla wszystkich. Mamy nadzieję, że możliwość zamówienia jedzenia w ulubionych restauracjach ułatwi Warszawiakom pozostanie w domu. Jednocześnie chcemy zapewnić logistycznie zaplecze lokalnym restauracjom, równie ciężko dotkniętym przez pandemię COVID-19, dla których wartością dodaną będzie nasza baza setki tysięcy lojalnych klientów, którzy już dobrze znają markę i ufają jej.

 Michał Dubisz, Manager Operacyjny Bolt

Aby zamówić jedzenie, użytkownik musi pobrać aplikację Bolt Food z Google Play lub App Store na swój smartfon. Aby opłacić zamówienie, użytkownik musi wprowadzić dane swojej karty bankowej do aplikacji. Przed potwierdzeniem usługi, w aplikacji pokazana zostanie cena i szacowany czas dostawy. Wszystkie dostawy Bolt Food realizowane są w sposób bezkontaktowy. W aplikacji, klient może określić dokładną lokalizację, w której kurier może zostawić zamówione jedzenie.

Nasza działalność ride-hailingowa opiera się na wydajności, oferujemy wyższe zarobki dla kierowców i niższe ceny dla klientów. Ta sama filozofia przyświeca nam przy realizacji usługi dostarczania jedzenia. Oferujemy niższą cenę dostawy w porównaniu do innych platform. W stolicy współpracują z nami tysiące kierowców. Z racji panującej pandemii COVID-19 i zmniejszonego popytu na przejazdy, chcemy im zapewnić możliwość dodatkowego zarobku.

 Michał Dubisz, Manager Operacyjny Bolt

Bolt Food to kolejna, po hulajnogach elektrycznych usługa wprowadzona przez estońską platformę łączącą kierowców i pasażerów. Od dziś mieszkańcy Warszawy mogą skorzystać z usługi zamawiania posiłków dzięki Bolt Food. Wszystkie dostawy są bezkontaktowe i na początku, w promieniu 4 km od miejsca złożenia zamówienia, bezpłatne.

Bolt ma ponad 30 milionów użytkowników w ponad 35 krajach na całym świecie. Usługa Bolt Food została uruchomiona w Estonii w marcu 2019 r. Usługa jest dostępna obecnie w 9 krajach.

Aplikację można już pobrać na smartfon, a zamówienia mogą być dokonywane od godziny 10 do 23.


Źródło: informacja prasowa Bolt

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF