Bolt otrzymał 100 milionów euro finansowania od Naya Capital

aplikacja Bolt Food

Bolt zamknął rundę inwestycyjną. W związku z nieustającym rozwojem wszystkich obszarów działalności firmy - ride-hailingu, mikro mobilności i dostaw jedzenia - firma otrzymała dofinansowanie w wysokości 100 milionów euro od Naya Capital Management. Dotychczasowa, łączna suma środków uzyskanych przez Bolta przekroczyła 300 milionów euro. Bolt jest Partnerem 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

W ostatnich miesiącach Bolt przyspieszył rozwijanie platformy i dodawanie nowych produktów. Usługi ride-hailingowe platformy transportowej są już dostępne w 150 miastach w Europie i Afryce, a Bolt Food, aplikacja do zamawiania jedzenia z dowozem, w 12 krajach. Wystartowała także usługa Business Delivery, czyli dostawy przesyłek kurierskich tego samego dnia. Do miast, gdzie działa platforma trafiły także auta z kategorii Bolt Protect, które zostały wyposażone w plastikowe przesłony ochronne między pasażerami i kierowcą. Rozwiązanie ogranicza przepływ powietrza wewnątrz samochodu i tym samym podnosi poziom bezpieczeństwa przejazdu.

Bolt
fot. Bolt

Międzynarodowy kryzys zdrowotny tymczasowo zmienił sposób, w jaki przemieszczamy się na co dzień po miastach. Jednak trendy takie, jak mobilność na żądanie czy korzystanie z środków transportu o niższym śladzie węglowym nieustannie zyskują na sile. Cieszy nas wsparcie inwestorów, którzy podzielają naszą długoterminową wizję. Efektywność jest w DNA naszej organizacji i jestem przekonany, że to kluczowa zaleta w branży usług na żądanie. Właśnie dzięki temu będziemy dalej oferować niedrogi transport użytkownikom naszej platformy i najlepsze zarobki partnerom, gdy pandemia wygaśnie.

Markus Villig, współzałożyciel i CEO Bolt

Cieszymy się, że mogliśmy zainwestować w Bolt na tym etapie rozwoju firmy. Pod przewodnictwem Markusa Bolt stał się jednym z najbardziej konkurencyjnych i innowacyjnych graczy na rynku globalnej mobilności. Wierzymy, że Bolt pomaga wprowadzić fundamentalną zmianę w sposobie interakcji konsumentów z infrastrukturą transportową ich miast i nie możemy się doczekać dalszych kroków we wdrażaniu strategii firmy.

Masroor Siddiqui, Partner Zarządzający i CIO, Naya Capital Management

W Polsce, od początku kwietnia Bolt uruchomił aplikację do zamawiania jedzenia z dostawą – Bolt Food w Warszawie, a do czterech miast – Warszawy, Krakowa, Lublina i Wrocławia – trafiły elektryczne hulajnogi, stworzone przez inżynierów firmy w Estonii. Platforma planuje rozwój tych usług w najbliższym czasie.

Źródło: informacja prasowa Bolt

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bolt uruchamia dostawy jedzenia Bolt Food z lokalnych restauracji

rusza Bolt Food

Bolt, platforma łącząca kierowców i pasażerów, wprowadza opcję dostawy jedzenia Bolt Food. Już dziś mieszkańcy Warszawy mogą zamówić posiłek ze swoich ulubionych restauracji. Wszystkie dostawy realizowane w ramach Bolt Food są bezkontaktowe. Aby zachęcić użytkowników do wspierania lokalnych restauracji, w początkowym okresie usługa jest bezpłatna dla dostaw realizowanych w promieniu 4 km od miejsca złożenia zamówienia. Bolt jest Partnerem 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Obecna sytuacja jest trudna dla wszystkich. Mamy nadzieję, że możliwość zamówienia jedzenia w ulubionych restauracjach ułatwi Warszawiakom pozostanie w domu. Jednocześnie chcemy zapewnić logistycznie zaplecze lokalnym restauracjom, równie ciężko dotkniętym przez pandemię COVID-19, dla których wartością dodaną będzie nasza baza setki tysięcy lojalnych klientów, którzy już dobrze znają markę i ufają jej.

 Michał Dubisz, Manager Operacyjny Bolt

Aby zamówić jedzenie, użytkownik musi pobrać aplikację Bolt Food z Google Play lub App Store na swój smartfon. Aby opłacić zamówienie, użytkownik musi wprowadzić dane swojej karty bankowej do aplikacji. Przed potwierdzeniem usługi, w aplikacji pokazana zostanie cena i szacowany czas dostawy. Wszystkie dostawy Bolt Food realizowane są w sposób bezkontaktowy. W aplikacji, klient może określić dokładną lokalizację, w której kurier może zostawić zamówione jedzenie.

Nasza działalność ride-hailingowa opiera się na wydajności, oferujemy wyższe zarobki dla kierowców i niższe ceny dla klientów. Ta sama filozofia przyświeca nam przy realizacji usługi dostarczania jedzenia. Oferujemy niższą cenę dostawy w porównaniu do innych platform. W stolicy współpracują z nami tysiące kierowców. Z racji panującej pandemii COVID-19 i zmniejszonego popytu na przejazdy, chcemy im zapewnić możliwość dodatkowego zarobku.

 Michał Dubisz, Manager Operacyjny Bolt

Bolt Food to kolejna, po hulajnogach elektrycznych usługa wprowadzona przez estońską platformę łączącą kierowców i pasażerów. Od dziś mieszkańcy Warszawy mogą skorzystać z usługi zamawiania posiłków dzięki Bolt Food. Wszystkie dostawy są bezkontaktowe i na początku, w promieniu 4 km od miejsca złożenia zamówienia, bezpłatne.

Bolt ma ponad 30 milionów użytkowników w ponad 35 krajach na całym świecie. Usługa Bolt Food została uruchomiona w Estonii w marcu 2019 r. Usługa jest dostępna obecnie w 9 krajach.

Aplikację można już pobrać na smartfon, a zamówienia mogą być dokonywane od godziny 10 do 23.


Źródło: informacja prasowa Bolt

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bolt uruchamia elektryczne hulajnogi w Krakowie i Warszawie. Akcja Bohaterowie Nie Płacą!

Elektryczne hulajnogi Bolt

Bolt, platforma łącząca kierowców i pasażerów, wprowadza nową opcję bezpiecznego transportu dla mieszkańców Krakowa i Warszawy. Już w czwartek, 9 kwietnia, na ulicach tych miast pojawią się elektryczne hulajnogi. Brand zdecydował się uruchomić nową usługę także aby wspomóc personel medyczny w walce z pandemią COVID-19 - dla pracowników szpitali, placówek medycznych i laboratoriów przejazdy będą bezpłatne. Bolt jest Partnerem 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Od czwartku, 9 kwietnia, na ulicach Krakowa i Warszawy pojawią się elektryczne hulajnogi Bolt. Estońska platforma chce w ten sposób zapewnić dodatkową, bezpieczną formę transportu dla osób, które nie mają możliwości pozostania w domu, a nie posiadają indywidualnego środka transportu. Dla personelu medycznego przejazdy będą bezpłatne.

Wszystkie pojazdy będą regularnie dezynfekowane, a użytkownicy zachęcani do używania rękawiczek podczas jazdy. Wypożyczenie elektrycznej hulajnogi odbywać się będzie bezdotykowo, przy użyciu aplikacji na telefonie.

Zachęcamy wszystkich, aby postępowali zgodnie z zaleceniami instytucji rządowych i Światowej Organizacji Zdrowia i ograniczali do minimum opuszczanie domu. Jednak niektóre osoby nie mają takiej możliwości i to z myślą o nich zdecydowaliśmy się uruchomić nową usługę, zapewniającą bezpieczną formę przemieszczania się w sytuacjach koniecznych. Dla naszych bohaterów natomiast, pracowników medycznych, wszystkie przejazdy elektrycznymi hulajnogami Bolt będą bezpłatne.

Valerii Romanov, manager operacyjny Bolt

Szpitale, laboratoria i inne placówki medyczne w Warszawie i Krakowie zainteresowane bezpłatnymi przejazdami dla swoich pracowników, proszone są o kontakt: bohaterowie@bolt.eu

Osoby, które są już użytkownikami aplikacji Bolt, zobaczą symbol hulajnogi w swojej aplikacji. Wybranie symbolu przeniesie użytkownika je do interfejsu wypożyczalni elektrycznych hulajnóg. Osoby, które nie mają jeszcze aplikacji Bolt, mogą pobrać ją z Google Play lub Apple Store. Elektryczną hulajnogę można odblokować, skanując kod QR na skuterze. Przy pierwszym użyciu aplikacja wyświetli się instrukcja dla użytkownika ze wskazówkami dotyczącymi bezpiecznej jazdy i parkowania pojazdu.

Odblokowanie elektrycznej hulajnogi będzie kosztowało 1 zł, a każda minuta jazdy 0,6 zł. Po zakończonym przejeździe, pojazd można zaparkować w bezpiecznym miejscu na ulicy, najlepiej w pobliżu stojaka na rowery, a także w centrum miasta w obszarze zaznaczonym na mapie w aplikacji. Wszystkie elektryczne hulajnogi wyposażone są we wbudowane urządzenia śledzące GPS, które dostarczają danych o miejscach odbioru i parkowania. Każdego dnia rano Bolt będzie redystrybuować elektryczne hulajnogi do wyznaczonych miejsc.

W Krakowie i Warszawie będzie możliwość skorzystania ze specjalnego modelu elektrycznej hulajnogi Bolt skonstruowanego na specjalne zamówienie marki. Pojazd może się poruszać z maksymalną prędkością 25 km/h i może przejechać nawet do 40 km przy jednym cyklu ładowania – jest to jedna z najnowocześniejszych i najbardziej ekologicznych hulajnóg na rynku.


Źródło: informacja prasowa Bolt

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bolt uruchamia Bolt for Business. Zarządzanie podróżami służbowymi już w Polsce

Bolt, wiodąca europejska aplikacja łącząca kierowców z pasażerami, uruchamia usługę Bolt for Business. Opcja ma umożliwić firmom zarządzanie i opłacanie wszystkich podróży korporacyjnych w jednym miejscu. Bolt jest partnerem 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Usługa Bolt for Business jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników naszej aplikacji, którzy coraz częściej wybierają Bolt podróżując w celach służbowych – czy to do miejsca pracy, czy na spotkania z partnerami biznesowymi. Stawiają oni na jakość podróży, czas potrzebny na przyjazd kierowcy i prostotę usługi. W biznesie to podstawa –  Alex Kartsel, Country Manager Bolt na Polskę.

Bolt for Business zaoszczędzi firmom czas i pieniądze przeznaczone na  raportowanie wydatków poszczególnych pracowników i związanej z tym dokumentacji. Zamiast zgłaszania i gromadzenia poszczególnych faktur za przejazdy, firmy korzystające z Bolt for Business będą dysponować wszystkimi informacjami na temat podróży służbowych pracowników poprzez usługę ride-hailingową Bolt w  jednym miejscu na platformie. Regulowanie opłat za przejazdy stanie również dużo prostsze – zamiast zwracać każdemu pracownikow koszty poszczególnych przejazdów, firma raz w miesiącu dokonuje opłaty za pomocą firmowej karty bankowej lub przelewu.

Na nowej platformie Bolt for Business, osoby zarządzające kontami firmowymi będą mogły wybrać ustawienia, które obowiązywać będą w całej firmie i skonfigurować kto i kiedy może korzystać z przejazdów służbowych. Dzięki temu koszty przeznaczane na podróże służbowe stają się łatwe do budżetowania, a cały system zapewnia przejrzystość wydatków.

Platforma umożliwia także ustawianie i dostosowanie limitów wydatków oraz liczby przejazdów  pracowników. Możliwe jest również ustawienie opcji zgłaszania celu podróży przed rozpoczęciem przejazdu. Platforma może być używana zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Dodatkowe funkcje, takie jak ustalanie ograniczeń odnoszących się do  czasu i destynacji przejazdów służbowych oraz metoda płatności prepaid zostaną dodane do Bolt for Business jeszcze w tym roku.

Bolt for Business jest od dziś dostępny na ponad 25 rynkach w Europie i Afryce.

Firmy mogą zarejestrować się na: https://bolt.eu/business/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Szybkość i nowoczesność – Taxify zmienia nazwę na Bolt

Taxify, wiodąca europejska platforma do zamawiania przejazdu, zmienia dziś nazwę na Bolt, prezentując jednocześnie nowe logo. Dzięki zmianie identyfikacja wizualna marki będzie zgodna z szerszą wizją platformy transportowej, której oferta rozrosła się w ciągu ponad 5 lat istnienia od aplikacji do zamawiania przejazdu samochodem, przez możliwość zamówienia motoroweru, aż do platformy współdzielenia elektrycznych hulajnóg. Bolt jest partnerem 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.

Pięć lat temu misją Taxify było sprawienie, że transport w miastach będzie bardziej komfortowy i tańszy. Naszą pierwszą usługą w Estonii była aplikacja do zamawiania przejazdów taksówkami, która miała gromadzić wszystkie lokalne taksówki na jednej platformie. To rozwiązanie dało firmie jej pierwotną nazwę. Poczyniliśmy ogromny postęp we wprowadzaniu naszej wizji, jednak zaczęliśmy również wychodzić poza nazwę naszej marki. Biorąc pod uwagę ambicję do rozwiązywania problemów transportowych na szerszą skalę, chcemy, aby nazwa naszej marki odzwierciedlała jej przyszłość, a nie przeszłość. Nowa nazwa, Bolt, oznacza szybkość i łatwe przemieszczanie się – dokładnie takie powinno być poruszanie się po mieście, czy to samochodem, czy hulajnogą, czy podczas korzystania z transportu publicznego. Bolt oznacza w języku angielskim piorun, co podkreśla również nasze przekonanie o tym, że przyszłość transportu będzie elektryczna” – wyjaśnia Markus Villig, założyciel i CEO firmy Bolt.

Wywodząca się z Estonii marka technologiczna działa w ponad 30 krajach na całym świecie, w których obsługuje już ponad 25 milionów pasażerów, będąc liderem w Afryce i w Europie. Jako pierwsza na świecie udostępniła również możliwość zarówno zamawiania przejazdu, jak i wypożyczania hulajnóg, w jednej aplikacji. Obecnie trwają prace nad rozszerzeniem usługi współdzielenia elektrycznych hulajnóg także w innych miastach.

W Polsce aplikacja jest dostępna od 2016 roku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy nastąpił jej niezwykle dynamiczny rozwój – Taxify pojawiło się w 8 nowych lokalizacjach. Obecnie z rozwiązania mogą już korzystać mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Trójmiasta, Poznania, Aglomeracji Śląskiej, Łodzi, Lublina, Bydgoszczy, a od dziś – również Białegostoku. Wśród różnych kategorii, w których można wybierać przejazd, na szczególną uwagę zasługuje wyjątkowa na polskim rynku kategoria Bez barier, w której przejazd zamówić mogą osoby z niepełnosprawnością, podróżujące z psem-przewodnikiem, czy seniorzy, a kierowcy są specjalnie przeszkoleni, aby móc pomagać pasażerom. Na razie jest ona obecna tylko w Warszawie, ale w nadchodzących miesiącach planowane jest również wprowadzenie takiego udogodnienia w innych miastach.

Nowa nazwa doskonale oddaje coraz szersze możliwości, jakie niesie ze sobą korzystanie z naszej platformy. Świadczy również o tym, że Bolt szybko rozwija się, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Wprowadzona dziś zmiana nie będzie miała wpływu na użytkowanie aplikacji” – mówi Alex Kartsel, Country Manager Bolt w Polsce.

Nowa marka będzie wprowadzana stopniowo w ciągu najbliższych tygodni na światowych rynkach. Ikona aplikacji początkowo pozostanie niezmieniona, aby użytkownicy i kierowcy mogli bez problemu znaleźć ją na swoich smartfonach. Aplikacja zaktualizuje się automatycznie, zatem jej użytkownicy nie będą musieli podejmować żadnych działań.  

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF