...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak dotrzeć do nowych klientów w branży usług beauty?

ile zarabia fryzjer

By przetrwać na rynku w dzisiejszych czasach, nie wystarczy tylko być. Prowadzenie biznesu wiąże się z koniecznością inwestowania w jego promocję i dbania o dobry wizerunek firmy, co przekłada się na zdobywanie zarówno nowych jak i stałych klientów. Jednak są takie branże, w których ze względu na mnogość konkurencji, trudniej dotrzeć do nowych klientów. Jedną z nich jest branża usług beauty.

Mimo że konkurencja salonów kosmetycznych i fryzjerskich jest potężna, to potencjalnych klientów dla takich biznesów jest wielu. Niejednokrotnie zdarzyło się nam na pewno minąć kilka salonów fryzjerskich wzdłuż jednej ulicy. Można byłoby zapytać, czy w takim razie ma sens obecność na rynku tak wielu podmiotów oferujących takie same usługi. Otóż niesłabnące zapotrzebowanie na nie, pokazuje, że ma i to całkiem spory. Zwłaszcza jeśli właściciel dba o nieustanny rozwój salonu fryzjerskiego i potrafi odpowiedzieć na oczekiwania klientów oraz zapotrzebowania pracowników.

Przed osobami, które zastanawiają się nad otworzeniem własnego biznesu bądź inwestycją w jego rozwój stoi kilka wyzwań. Na dobry początek należy zadać sobie pytanie, czy inwestycja się zwróci i jak szybko, będziemy w stanie zacząć faktycznie na niej zarabiać. Planując inwestycję, warto na wstępie zastanowić się, jak wysokie zarobki jesteśmy w stanie zapewnić pracownikom i w jakim modelu powinniśmy podjąć z nimi współpracę.

Ile zarabia fryzjer? Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest taka prosta. W salonach fryzjerskich funkcjonują różne systemy wynagrodzeń, w związku z czym wysokość zarobków zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest na przykład system prowizyjny. Niestety nie dla każdego fryzjera taki system będzie odpowiedni. Przychody w salonie fryzjerskim, podobnie jak w wielu innych usługach z branży beauty uzależnione są od ilości stałych klientów. Im większą grupę powracających klientów posiada dany fryzjer, tym większe będzie prawdopodobieństwo tego, że praca w systemie prowizji od klienta będzie dla niego opłacalna. Więcej stałych, zadowolonych klientów, to także dobra reklama salonu fryzjerskiego. Istnieje wiele sposobów, by przyciągnąć nowych klientów do salonu, którzy jeśli zostaną dobrze zaopiekowani – zostaną z nami na dłużej.

Marketing salonu fryzjerskiego – jak docierać do nowych klientów?

Jednym z podstawowych narzędzi, które bardzo dobrze działają w przypadku promowania salonów kosmetycznych, jest Instagram. Ze względu na swoją specyfikę, pozwala na wykorzystanie wielu formatów wizualnych, w których możemy zaprezentować na przykład metamorfozy przed i po, krótkie tutouriale video z prostymi upięciami, propozycje fryzur na dane okazje oraz przede wszystkim zadowolonych klientów. Wielu klientów salonów fryzjerskich po wizycie publikuje na Instagramie zdjęcia z oznaczeniem salonu. Dzięki temu zyskujemy dotarcie do potencjalnych klientów, którzy bazując na doświadczeniach swoich zadowolonych znajomych, chętniej skorzystają z naszych usług.

Prowadząc salon fryzjerski, powinniśmy zadbać o jego odpowiednie pozycjonowanie w przeglądarkach. Klienci często poszukują usług wpisując w pasek wyszukiwarki hasła składające się z nazwy usługi i miejscowości, w której chcą z niej skorzystać, np. fryzjer Toruń albo dobry fryzjer Toruń. Ważne jest to by, by zadbać o obecność marki w Internecie i odpowiednie jej wypozycjonowanie. Dzięki temu klienci z wyszukiwarek z większym prawdopodobieństwem trafią właśnie do nas, a nie do konkurencji w tej samej miejscowości. Po pierwsze, salon powinien posiadać profil w Google Moja Firma, to umożliwi wyświetlanie się w wyszukiwarce i Mapach Google. Dodatkowo narzędzia i darmowe kursy marketingu internetowego oferowane przez Google umożliwiają samodzielne dbanie o marketing firmy bez dużego wkładu finansowego. By odpowiednio dobrać frazy kluczowe, do pozycjonowania salonu kosmetycznego, najłatwiej będzie postawić się w roli potencjalnego klienta i zastanowić się, co wpisalibyśmy w wyszukiwarkę, szukając usług salonu takiego jak nasz.

Na odpowiednie pozycjonowanie strony, wpływa nie tylko opracowanie fraz kluczowych, które zasilą naszą stronę internetową w ramach informacji o usługach, które wykonujemy. Konsumenci często poszukują porad urodowych w internecie. Możemy łatwo wykorzystać to pole, tak trafiali oni po odpowiedzi na swoje pytania właśnie na naszą stronę. Warto założyć blog firmowy, który będzie funkcjonował pod adresem strony internetowej salonu, a materiały w nim publikowane odpowiadać będą na najczęściej zadawane pytania użytkowników. Skąd wziąć inspirację do tworzenia tekstów na bloga? Istnieje kilka prostych narzędzi, które umożliwiają sprawdzenie aktualnych trendów wyszukiwań np. Google Trends czy Ubbersugest i są niewyczerpanym źródłem tematów do tworzenia materiałów eksperckich i poradnikowych. Internauci z pewnością chętniej skorzystają z profesjonalnej porady udzielonej przez doświadczonego fryzjera niż wskazówki na forum tematycznym, gdzie trudno zweryfikować czy udzielane przez użytkowników rady są skuteczne i nieszkodliwe.

Potencjał digital marketingu jest ogromny. Te kilka sposobów na docieranie do potencjalnych klientów to tylko kropla w morzu możliwości, jakie daje internet. Należy jednak pamiętać, że niezależnie od tego, jak mocno będziemy promować swój biznes, najważniejsze zawsze będzie zadowolenie naszych klientów. Najlepszą reklamą dla salonu fryzjerskiego, zawsze będzie wysoka jakość oferowanych w nim usług. To właśnie dzięki temu klienci, którzy odwiedzą nas pierwszy raz, chętniej do nas wrócą.


Źródło: Booksy

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nagroda Polskiej Rady Biznesu: finaliści 10. edycji

PRB finaliści

Znamy finalistów i finalistki jubileuszowej 10. edycji Nagrody Polskiej Rady Biznesu. Kapituła konkursu wyłoniła finałową dziesiątkę spośród kilkuset nominacji nadesłanych z całej Polski. Zwycięzców poznamy 24 maja 2021 roku. Wśród finalistów znaleźli się Laureaci poprzednich edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie: Dr Irena Eris, Stefan Batory, dr Michał Mikulski.

Polska Rada Biznesu, organizacja zrzeszająca właścicieli i liderów największych firm działających w Polsce, ogłosiła finalistów i finalistki w trzech kategoriach konkursowych:

Nagroda PRB im. Jana Kulczyka w kategorii SUKCES – za zrealizowanie spektakularnego projektu biznesowego, który wywarł trwały wpływ na polski rynek:

Dr Irena Eris i Henryk Orfinger – założyciele firmy DR IRENA ERIS

Irena Eris, doktor farmacji, jest Dyrektorem ds. Badań i Rozwoju firmy. Od początku istnienia marki zajmuje się kreacją nowych produktów i zarządza procesem ich powstawania. Laureatka ponad 150 prestiżowych nagród, zajmuje wysoką pozycję na liście najbardziej wpływowych kobiet w dziejach Polski, które odwróciły bieg wydarzeń, przełamały stereotypy, zainicjowały nowy sposób myślenia. Została też odznaczona m.in. medalem Stella Della Solidarieta’ Italiana – Gwiazdą Solidarności Włoskiej, przyznawanym w imieniu prezydenta Włoch.

Henryk Orfinger jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej Dr Irena Eris S.A. – spółki „matki” zarządzającej trzema podmiotami: Laboratorium Kosmetycznym Dr Irena Eris, Hotelami SPA Dr Irena Eris i Kosmetycznymi Instytutami Dr Irena Eris. Twórca i wieloletni Prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. W latach 1999–2019 Przewodniczący Rady Głównej Konfederacji Lewiatan, obecnie Pierwszy Wiceprezydent organizacji i Przewodniczący jej Prezydium Rady Firm Rodzinnych. Członek Rady Fundacji „Jesteśmy Razem. Pomagamy!” i Rady Gospodarczej – Zespołu Doradców ds. Gospodarczych przy Marszałku Senatu Rzeczypospolitej X kadencji. Odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski (2004).

Dariusz Topolewski – prezes OPONEO.PL

Prezes Zarządu OPONEO.PL S.A. od września 2003 roku. Jest jednym z jej głównych akcjonariuszy od momentu wprowadzenia Spółki na giełdę. Był pomysłodawcą i współzałożycielem spółki CityNet Media s.c., z której rozwinęły się dzisiejsze firmy: OPONEO.PL S.A. i ROTOPINO.PL S.A. W latach 2004–2007 był Wiceprezesem Zarządu Drewno.pl Sp. z o.o. Obecnie jest też Członkiem Rady Nadzorczej w Dadelo S.A. i Członkiem Zarządu Oponeo.co.uk Ltd. Wcześniej zasiadał w radach nadzorczych spółek Rotopino.pl S.A. i Autocentrum.pl S.A.

Wiesław Żyznowski – prezes MERCATOR MEDICAL

Prezes Zarządu Mercator Medical S.A. W latach 90. wraz z Piotrem Żyznowskim współtworzył firmy grupy Mercator. Od 2010 r. jest wspólnikiem Anabaza Ltd. z siedzibą w Nikozji będącej akcjonariuszem Mercator Medical S.A. Od 2006 r. jest wspólnikiem Mercator Medical (Thailand) Ltd. Jest także doktorem filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego, specjalizuje się w filozofii przedsiębiorczości. Wydawca i autorem książek o regionie wielickim, właściciel firmy Baza Wiesław Żyznowski zajmującej się administrowaniem nieruchomościami w Sierczy koło Wieliczki i miniwydawnictwa Żyznowski.

Nagroda PRB pod patronatem Zarządu Polskiej Rady Biznesu w kategorii WIZJA I INNOWACJE – za zastosowanie nowej, odważnej, niestandardowej i niekonwencjonalnej koncepcji lub nowej idei biznesowej:

Stefan Batory – prezes BOOKSY

Matematyk, przedsiębiorca, twórca aplikacji iTaxi i Booksy. Zapalony biegacz ultramaratończyk. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej. Laureat wielu nagród i wyróżnień biznesowych, m.in. Ambasador Polskich Innowacji 2019.

Dr Michał Mikulski – prezes EGZOTech

Założyciel i Prezes Zarządu EGZOTech Sp. z o.o., powstałej w 2013 r. firmy zajmującej się badaniami oraz opracowaniem innowacyjnych robotów rehabilitacyjnych i urządzeń elektrodiagnostycznych dla fizjoterapii, neurorehabilitacji i terapii zajęciowej. Członek europejskiej komisji oceniającej projekty B+R i wykładowca na Politechnice Śląskiej.

Mariusz Targowski – prezes ENPROM

Prezes Zarządu, założyciel i główny udziałowiec ENPROM. W 2011 r. wraz z Tomaszem Soplem założył firmę, która po zaledwie dziesięciu latach stała się jedną z największych polskich spółek budownictwa elektroenergetycznego w kraju, z powodzeniem realizując projekty także w Niemczech, Danii, Irlandii czy Holandii. Kierował strategicznymi dla bezpieczeństwa energetycznego kraju projektami, m.in. wyprowadzeniem mocy z elektrowni Pątnów czy budową mostu energetycznego łączącego systemy przesyłowe Polski i Litwy.

Nagroda PRB im. Andrzeja Czerneckiego w kategorii DZIAŁALNOŚĆ SPOŁECZNA – za działalność społeczną i filantropijną, której celem jest pomoc osobom i środowiskom szczególnie potrzebującym:

Aleksandra Cieślak – artystka, członkini Kolektywu Aurora

Autorka tekstów, ilustratorka, reżyserka i dramaturżka. Inicjatorka i producentka kreatywna artystycznych pokojowych manifestacji przy ul. Mickiewicza w Warszawie: pomysłodawczyni „Dziadów na Mickiewicza”, koncertu „Pokój na Mickiewicza” i „Królowej Śniegu – Rytuału rozmrażania serc na Mickiewicza”. Twórczyni książek autorskich. Za „Książkę do zrobienia” wydaną przez wydawnictwo Dwie Siostry otrzymała wyróżnienie w kategorii Childrens’ Book on Art na targach książki Bolonia Ragazzi.

Marta Lempart – inicjatorka Ogólnopolskiego Strajku Kobiet

Aktywistka w obszarze praw kobiet i demokracji, z wykształcenia prawniczka. Zainicjowała Ogólnopolski Strajk Kobiet 3 października 2016 (Czarny Poniedziałek) i do dziś przewodzi ogólnopolskiemu komitetowi wsparcia OSK. Polskie protesty stały się inspiracją do powstania sieci Międzynarodowego Strajku Kobiet, organizującego akcje w 60 krajach świata na 8 marca każdego roku. Wcześniej przez kilkanaście lat pracowała na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnościami: jest współautorką ustawy o języku migowym, pracowała również przy innych przepisach dostosowujących polski system prawny do ratyfikacji Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych, była członkinią Komisji Ekspertów ds. Praw Osób z Niepełnosprawnościami przy Rzeczniku Praw Obywatelskich.

Urszula Nowakowska – założycielka i szefowa Centrum Praw Kobiet

Prawniczka i feministka, autorka lub współautorka raportów z badań, artykułów do „Prawa i Płci” oraz poradników dla kobiet i służb. Aktywnie działa na rzecz zmian legislacyjnych w obszarze praw kobiet. Przygotowała m.in. propozycje zapisów równościowych do Konstytucji, projekt ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w bliskich związkach, pracowała w zespole powołanym przez Izabelę Jarugę-Nowacką nad ustawą o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie. Jest autorką poprawek do ww. ustawy oraz zmian w przepisach dotyczących gwałtu. Odznaczona Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski za działania na rzecz budowania społeczeństwa obywatelskiego, Srebrnym Medalem Ministra Sprawiedliwości za osiągnięcia w pracy penitencjarne oraz Brązowym Medalem na wniosek KSP za długoletnią współpracę i wybitne zasługi w dziedzinie realizacji ustawowych zadań Policji i Odznaką Honorową RPO.

Piotr Pacewicz – współtwórca OKO.press

Dziennikarz, aktywista, dr psychologii. W czerwcu 2016 r. współtworzył portal śledczo-analityczny OKO.press, od początku jego naczelny. W latach 1982–89 redaktor podziemnego „Tygodnika Mazowsze”, przy Okrągłym Stole sekretarz Bronisława Geremka. W 1989 r. współzakładał „Wyborczą”, jej wicenaczelny (1995–2010). Współtworzył akcje: „Rodzić po ludzku”, „Szkoła z klasą”, „Polska biega”, „Media bez kobiet”. Autor książek „Psychologiczna analiza rewolucji społecznej”, „Zakazane miłości. Seksualność i inne tabu” (z Martą Konarzewską); „Pociąg osobowy”. Feminista, laureat Nagrody Różnorodności Kongresu Kobiet (2014). Broni praw osób LGBTQ. Odznaczony Tęczowym Laurem (2000), nagrodą Hiacynt w kategorii media (2008), europejską nagrodą „Tolerancja″ (2007). Laureat nagrody Grand Press za wywiad (2015).

Jak zwykle, mamy bardzo mocne kandydatury. W kategorii „Sukces” to twórcy silnych i konsekwentnie budowanych polskich marek w trzech różnych branżach – kosmetycznej, samochodowej i medycznej. W kategorii „Wizja i Innowacje” to twórcy rozwiązań przyszłości – w obszarze usług online, rehabilitacji medycznej i energetyki. W kategorii „Działalność Społeczna” Kapituła wyjątkowo wskazała cztery osoby, z których każda, na różne sposoby, angażuje się w obronę podstawowych praw i walkę o jakość polskiej demokracji. W żadnej kategorii wybór nie będzie więc łatwy.

Wojciech Kostrzewa, Przewodniczący Kapituły Nagrody Polskiej Rady Biznesu i Prezes Zarządu PRB

Kapituła Nagrody, w skład której wchodzą autorytety życia gospodarczego, naukowego, kulturalnego, a także członkowie rodzin Patronów Nagrody, przyzna również własną Nagrodę specjalną PRB im. Jana Wejcherta – za całokształt działalności lub szczególne osiągnięcia, które wywarły znaczący wpływ na rozwój polskiego życia gospodarczego i społecznego. Wyróżnienie to otrzymało wielu wybitnych Polaków, w ostatnich latach byli to ks. Adam Boniecki, Jurek Owsiak i prof. Adam Strzembosz.

Wszystkie spółki i organizacje pozarządowe reprezentowane przez finalistów pozytywnie przeszły weryfikację firmy PwC, która jest partnerem merytorycznym 10. edycji Nagrody Polskiej Rady Biznesu.

Finał 10. edycji Nagrody Polskiej Rady Biznesu odbędzie się 24 maja 2021 roku i będzie transmitowany w telewizji TVN24.

Informacje o przebiegu 10. edycji Nagrody Polskiej Rady Biznesu są dostępne na stronie www.nagrodapr.pl i na profilu www.facebook.com/otoCzlowiek.

Wśród finalistów znaleźli się Laureaci poprzednich edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie: Dr Irena Eris, Stefan Batory, dr Michał Mikulski.

Zgłoś się do 11. edycji rankingu 50. Kreatywnych: https://brief.pl/kreatywni


Źródło: Polska Rada Biznesu

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bluerank i Booksy rozpoczynają współpracę na rynku brytyjskim

booksy bluerank

Booksy, właściciel aplikacji, umożliwiającej rezerwację usług online intensyfikuje działania reklamowe na brytyjskim rynku. W zwiększeniu widoczności organicznej serwisu Booksy będzie wspierać Bluerank. To już drugi wspólny projekt startupu i agencji. Stefan Batory, założyciel i CEO Booksy jest laureatem 6. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

W ramach obecnej współpracy Bluerank będzie odpowiedzialny za strategiczne wsparcie SEO dla brandu Booksy w Wielkiej Brytanii. W zakres wchodzi stworzenie strategii budowania widoczności organicznej serwisu, analizy rynkowe w obszarze SEO, bieżący consulting oraz działania content marketingowe.

Booksy UK LTD, działa na rynku brytyjskim i irlandzkim od pięciu lat, w tym czasie wprowadziliśmy wiele innowacyjnych usług. Aby dalej zwiększyć naszą widoczność w wyszukiwarce Google dla naszych rozwiązań dla salonów, oraz giełdy usług beauty. O wyborze Bluerank zdecydowało doświadczenie firmy w ramach międzynarodowych projektów.

Tomasz Odrobiński, Country Manager Booksy UK LTD.

Dzięki Booksy branża beauty przeszła cyfrową rewolucję. Cieszy nas, że kolejny raz będziemy mogli współpracować, tym razem w obszarze SEO International. Wierzymy, że nasze strategiczne podejście i doświadczenie Booksy z innych międzynarodowych rynków przyniesie oczekiwane efekty. A prywatnie też korzystamy z Booksy, obserwujemy rozwój aplikacji i mocno jej kibicujemy.

Patrycja Tomczak, SEO Director Bluerank

Booksy oferuje aplikację pozwalającą klientom umawiać się na wizyty m.in w salonach fryzjerskich i kosmetycznych, a ich właścicielom – platformę do zarządzania kalendarzem wizyt, dostawami i rozliczeniami. Marka stale rozszerza zakres dostępnych usług, niedawno rozpoczęła także współpracę z instytucjami finansowymi.

Największą część wpływów Booksy czerpie ze Stanów Zjednoczonych, gdzie z jej platformy korzysta ok. 200 tys. salonów (ogółem firma współpracuje z ponad 300 tys. punktów). Spółka jest obecna także na rynkach Polski, Hiszpanii, Brazylii i Wielkiej Brytanii.

Bluerank od 15 lat świadczy usługi marketingu internetowego. Wykorzystując szerokie portfolio, strategiczne podejście Customer Journey i własne innowacyjne narzędzia, wspiera firmy w realizacji ich celów biznesowych. Agencja współpracuje z największymi markami pomagając im także w ekspansji zagranicznej. Realizuje działania digital marketingu na europejskich i światowych rynkach.


Źródło: informacja prasowa Bluerank 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Finał jubileuszowej 10. edycji 50 Kreatywnych potrwa aż tydzień!

Tydzień Kreatywności 50 kreatywnych

Gala Finałowa 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie odbędzie się 28 września. Jubileuszowemu wydarzeniu będzie towarzyszył Tydzień Kreatywności, podczas którego odbędzie się szereg wydarzeń skierowanych do młodych, kreatywnych biznesów i startupów.

3 września odbyło się spotkanie Kapituły 10. edycji rankingu. Członkowie Kapituły obradowali nad wynikami głosowania wstępnego i ustalili ostateczną listę tegorocznych finalistów. Członkowie Kapituły zaznaczają, że tegoroczne zgłoszenia i głosowanie były szczególne, ponieważ należało uwzględnić kontekst pandemii i lockdownu, których skutki poczuły wszystkie branże.

Konkurs 50. Kreatywnych to zawsze duży ładunek dobrej energii, zawartej w wielu ciekawych, innowacyjnych i czasem zupełnie nieoczywistych projektach. Wyzwaniem dla każdego członka Kapituły jest zawsze zapoznanie się z wszystkimi zgłoszeniami, a w tym roku było ich ponad sto siedemdziesiąt. Moją największą uwagę przyciągały te projekty, które łączyły pomysł biznesowy z pewnego rodzaju wrażliwością na czynienie świata lepszym – czy to w obszarze zdrowia, ekologii czy inicjatyw społecznych. W nagromadzeniu tak bardzo zróżnicowanych projektów z trudnością przebijały się zgłoszenia dużych firm i instytucji, które z natury rzeczy są mniej rewolucyjne w swoim charakterze, a bardziej dotykają niewielkich usprawnień, które mogą jednak nieść za sobą dużą wartość dla klientów. Z tym większą satysfakcją można docenić, że gronie 50. znalazły się tez podmioty z sektora finansowego.

Marcin Balicki, Prezes Millennium Leasing

Tegoroczna, 10. edycja rankingu przebiegała w nietypowych warunkach zagrożenia pandemią. Musieliśmy opóźnić i przedłużyć czas przyjmowania zgłoszeń, a i tak obawialiśmy się, że będzie ich mniej niż ubiegłym roku. Okazało się jednak, że niestabilne i niosące zagrożenia czasy sprzyjają też kreatywności. Odnotowaliśmy więcej projektów, a część z nich była zainspirowana chęcią pomocy ludziom i firmom w tych trudnych dla nas wszystkich czasach.

Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl

Tegoroczna Gala Finałowa rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie także będzie wyjątkowa, z dwóch powodów.

Jest to finał jubileuszowej edycji, tak więc postanowiliśmy uczcić ten fakt, tworząc Tydzień Kreatywności, który Gala oficjalnie rozpocznie. Od 29 września do 2 października odbędą się wydarzenia online w postaci webinarów i wywiadów skierowane do młodych, kreatywnych biznesów, startupów, laureatów poprzednich edycji rankingu, inwestorów, funduszy akceleracyjnych, a także wszystkich tych, którzy myślą o założeniu własnego biznesu.

Pandemia, podobnie jak wielu innych organizatorów wydarzeń, zmusiła nas do znacznego zmniejszenia liczby uczestników wydarzenia. Zdecydowaliśmy więc, że tegoroczna Gala Finałowa odbędzie się w formie hybrydowej, dzięki temu będzie mógł ją obejrzeć każdy z Was!

Gala Finałowa obędzie się w poniedziałek 28 września w Centrum Kreatywności Targowa i będzie transmitowana online na kanale BRIEF na YouTube i na Facebooku. Transmisja rozpocznie się o godzinie 19:00.

W ramach Tygodnia Kreatywności odbędą się następujące wydarzenia:

 

Dlaczego powinieneś zająć się sztuczną inteligencją i dlaczego dzisiaj, a nie jutro?

Wtorek 29 września godz. 15:00

Prowadzący: Arek Skuza

Sztuczna inteligencja już jest, nie trzeba na nią czekać, nie potrzeba futurologów, aby przewidzieć skutki jej pojawienia się. Co Twoja firma powinna więc zrobić? Jak wykorzystać fakt, że inteligentne algorytmy automatyzują pracę? Co możesz zrobić, aby przygotować swoich pracowników do wykorzystania możliwości płynących ze sztucznej inteligencji.

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/3387222558001245/

 

Jak zrobić video explainer, który otwiera drzwi do inwestorów?

Środa 30 września godz. 15:00

Prowadzący: Timecode Film Production

Startupy, czy firmy, które zajmują się tworzeniem innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie rozwiązań, często nie komunikują w prosty sposób, na czym polega ich produkt. A przecież czytelny przekaz, to podstawa w dotarciu do inwestorów, czy potencjalnych klientów. Tu z pomocą przychodzą animowane video explainery, czyli proste animacje, które potrafią w 60-90 sek. wyjaśnić, zainteresować, przekierować do miejsca, gdzie poznamy więcej szczegółów. O tym jak zabrać się do stworzenia takiego explainera, o czym pamiętać, jak uniknąć typowych błędów.

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/643855039831858/

 

Polski ekosystem startupów. 10 lat inwestycji w startupy w Polsce – lessons learned

1 października godz. 15:00

Prowadzący: Dariusz Żuk

Podczas spotkania omówimy zagadnienia:

  • Tworzenie nowych kategorii komercyjnych produktów i usług
  • Absorpcja kreatywnych rozwiązań przez polskich konsumentów
  • Zainteresowanie korporacji usługami i produktami startupów
  • Jak wyjść na rynki globalne?
  • Budowa lidera w e-commerce
  • Sharing economy

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/995255517617392/

 

Ekosystem startupowy w Izraelu. Czego możemy się nauczyć od jednego z najlepiej funkcjonujących systemów?

2 października godz. 11:00

Prowadzący: Tomasz Snażyk, Zofia Najoszewska

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/340917523777141/

 

Jak skutecznie skalować globalnie? Rozmowa laureata 10. Edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie

2 października godz. 15:00

Prowadzący: Grzegorz Kiszluk

Na zakończenie przygotowaliśmy dla Was coś specjalnego. Zapraszamy na rozmowę z laureatem 1. miejsca tegorocznej edycji rankingu! W spotkaniu weźmie udział, także Stefan Batory, założyciel aplikacji Booksy.

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/318079255956006/

 

Zapraszamy serdecznie do obejrzenia Gali Finałowej i udziału w wydarzeniach Tygodnia Kreatywności!

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bank BNP Paribas poszerza współpracę z Booksy. Przez aplikację klienci umówią się na wizytę w każdym oddziale w Polsce

Bank BNP Paribas

Już nie w stu, ale we wszystkich oddziałach Banku BNP Paribas można umówić spotkanie za pomocą aplikacji Booksy. Bank zwiększa też liczbę kategorii tematycznych i udostępnia możliwość umówienia spotkania, na którym wirtualnie obecny będzie tłumacz języka migowego. Nowe funkcjonalności są dostępne od 24 sierpnia. Stefan Batory, CEO Booksy został wyróżniony w 6. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

W maju Bank BNP Paribas, jako pierwsza instytucja finansowa na świecie, umożliwił swoim klientom umawianie wizyt w oddziałach za pomocą aplikacji rezerwacyjnej Booksy. To nowy kierunek rozwoju kontaktów z klientami – dzwonienie na infolinię czy oczekiwanie w kolejce do doradcy przestały być koniecznością.

Bank od początku zapowiadał możliwy rozwój współpracy z Booksy w przypadku pozytywnego przyjęcia nowego rozwiązania przez klientów. Dokładnie po trzech miesiącach od debiutu funkcjonalności, użytkownicy Booksy doczekali się realizacji tych planów. Największą zmianą jest włączenie do systemu wszystkich oddziałów banku w całej Polsce. To jednak nie wszystko. Kilkoma kliknięciami zarezerwujemy termin wizyty u doradcy klienta indywidualnego i doradcy biznesowego, a także spotkanie w języku migowym.

Nawiązanie współpracy z twórcami aplikacji, która wcześniej była wykorzystywana do umawiania wizyt w salonach fryzjerskich czy kosmetycznych to był akt sporej odwagi. Opłaciło się, o czym świadczą ciepłe reakcje użytkowników i przykłady innych banków, które podążają naszym śladem. Jako pionierzy mieliśmy najwięcej czasu na sprawdzenie funkcjonalności Booksy w praktyce, dlatego teraz z pełnym przekonaniem wdrażamy nowe możliwości na dużo większą skalę.

Przemysław Furlepa, wiceprezes Banku BNP Paribas odpowiedzialny za Obszar Bankowości Detalicznej i Biznesowej

W aplikacji Booksy każdy – nie tylko obecni klienci – może umówić wizytę w dowolnej placówce Banku BNP Paribas. Jednym kliknięciem wybieramy oddział, a kolejnym – datę i termin spotkania. Następny krok to wybór tematu spotkania z dostępnej listy. To wszystko trwa mniej niż minutę. Po umówieniu spotkania, użytkownik otrzymuje potwierdzenie mailem, a w przeddzień – przypomnienie.

Nasza dotychczasowa współpraca z bankiem układała się bardzo dobrze, stąd zapadła decyzja o jej rozszerzeniu na sieć placówek w całej Polsce oraz dodanie nowych usług. Szczególnie cieszy nas otwarcie rozwiązania na klientów indywidualnych. Mamy zasadę, że każdy nowy klient biznesowy przechodzi obowiązkowe wprowadzenie do pracy z narzędziem. Jak widać te kroki działają i ułatwiają zapoznanie się z korzyściami płynącymi z wykorzystywania Booksy w biznesie. W końcu Booksy powstało, by zdjąć małym i dużym biznesom z głowy problem pracochłonnego umawiania wizyt i cieszymy się, że coraz więcej przedsiębiorców to zauważa. To z kolei wpływa na bardzo wysoki odsetek osób polecających naszą platformę (NPS), z którego jesteśmy wyjątkowo dumni.

Łukasz Szymak, Country Manager w Booksy

Rezerwacja spotkania jest możliwa maksymalnie tydzień i minimalnie 24 godziny przed wybranym terminem. Zmiany można dokonać nie później niż pół godziny przed umówionym spotkaniem.


Źródło: Informacja prasowa BNP Paribas Bank Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Początek rewolucji w kontaktach klienta z bankiem? Z doradcą Banku BNP Paribas umówisz się za pomocą Booksy

Kontakt klienta z bankiem

Bez oczekiwania w oddziale i bez dzwonienia na infolinię – Bank BNP Paribas wskazuje zupełnie nowy kierunek rozwoju kontaktów z klientami i przenosi komfort umawiania wizyt w placówkach na nowy poziom. Dzięki współpracy z aplikacją rezerwacyjną Booksy, wystarczy do tego kilka kliknięć. Od środy, 20 maja, każdy może umówić się w taki sposób z doradcą w sprawie produktów inwestycyjnych lub hipotecznych w jednym ze stu oddziałów Banku. To przełom, klienci żadnego banku na świecie nie mogą umówić się na spotkanie w oddziale w łatwiejszy sposób – zapewnia Bank. Stefan Batory, CEO Booksy został wyróżniony w 6. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Pandemia nadaje wielu zmianom technologicznym nową dynamikę. Bank BNP Paribas wprowadza do usług finansowych funkcjonalność ze świata e-commerce, by maksymalnie uprościć kontakt klienta z bankiem i ograniczyć czas, który spędza w oddziale. Jest pierwszym bankiem na świecie, który wchodzi we współpracę z twórcami aplikacji, która zrewolucjonizowała branżę fryzjerską czy urodową. Booksy, dzięki ponad 7 mln użytkowników w wielu krajach i współpracy z technologicznymi gigantami, jak Facebook, ma realną szansę stać się „jednorożcem”, czyli start-upem wartym ponad miliard dolarów. Dotychczas nie udało się to żadnej polskiej firmie.

Nowe okoliczności wymagają nowych rozwiązań, często rewolucyjnych – jak na przykład bank dostępny na platformie dotychczas kojarzącej się z wizytami u fryzjera lub rehabilitanta. Nasza współpraca z Booksy ma wielką szansę stać się przełomem w relacjach klientów z instytucjami finansowymi. To wynik wiary w konieczność ciągłego dostosowywania się do otoczenia i konsekwencja błyskawicznego działania w duchu startupowym. Zdiagnozowaliśmy potrzebę i wybraliśmy najbardziej efektywny sposób, by na nią odpowiedzieć. To też przykład umiejętności znajdowania punktów wspólnych między firmami z, wydawałoby się, odległych obszarów biznesu. Przy całej dynamice tego procesu, pozostaje on w pełni spójny ze strategią banku, która zakłada digitalizację i rozwój usług zdalnych.

Przemysław Furlepa, wiceprezes Banku BNP Paribas odpowiedzialny za Obszar Bankowości Detalicznej i Biznesowej

Nowe technologie
fot. bongkarn thanyakij/pexels.com

W aplikacji Booksy każdy – nie tylko obecni klienci – będzie mógł umówić wizytę w 100 wytypowanych placówkach Banku BNP Paribas. Jednym kliknięciem wybierzemy oddział, a kolejnym datę i termin spotkania. Następny krok to wybór tematu spotkania z dostępnej listy, na której znajdą się: pożyczka hipoteczna/kredyt hipoteczny oraz inwestycje, oszczędności i konta. Cały proces może zająć mniej niż minutę. Po umówieniu spotkania, dostaniemy potwierdzenie mailem, a w przeddzień – przypomnienie.

W Booksy głęboko wierzymy, że technologia może skutecznie pomóc w walce z epidemią. Nowa sytuacja wymaga zmiany naszych zachowań i daje to olbrzymi potencjał do umawiania się przez aplikację. Jest to bezpieczne, skuteczne, wygodne i bardzo proste. Dla Booksy to przełomowy moment. Cieszy nas bardzo, że potencjał naszej aplikacji wykorzysta wymagająca najwyższego standardu instytucja finansowa, jaką jest bank. To początek zupełnie nowego Booksy.

Stefan Batory, CEO Booksy

Jeśli udogodnienie spotka się z pozytywną reakcją klientów, Bank BNP Paribas będzie rozwijać współpracę z Booksy. W planach jest objęcie usługą pozostałych oddziałów i dodanie możliwości umawiania spotkań z doradcami o innych specjalizacjach.

Aplikacja Booksy dostępna jest na telefonach z systemami Android oraz iOS.

 

Zgłoś się do 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie: https://kreatywni.brief.pl/


Źródło: informacja prasowa BNP Paribas Bank Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Od startupu do prężnie działającej globalnej firmy. Booksy liderem e-rezerwacji usług w segmencie urody

W zeszłym roku Booksy połączyło się z głównym konkurentem w Polsce i zdobyło prawie 50 mln zł od inwestorów, teraz rozpoczyna współpracę z L’Oréal Polska i współtworzy globalny program Appointments on Facebook jako jedna z pierwszych 4 firm na świecie. Największy w kraju serwis rezerwacyjny w segmencie urody nie zwalnia tempa i odnotowuje 4-krotny wzrost przychodów r/r na kluczowych rynkach. Stefan Batory jest laureatem rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Twórcy Booksy, polskiej platformy online do umawiania wizyt u fryzjera i kosmetyczki, od samego początku działają ambitnie. Stefan Batory i Konrad Howard zaczynali od wprowadzenia jej w Stanach Zjednoczonych. Założyli, że po zdobyciu rozpoznawalności w USA wejście do kolejnych krajów będzie łatwiejsze – i mieli rację. 4 lata od startu zarządzana przez nich spółka ma biura również w Wielkiej Brytanii, Brazylii, RPA, Hiszpanii i Polsce. Ich biznes w kraju nad Wisłą właśnie osiągnął rentowność i wkracza w kolejną fazę rozwoju.

Zakładamy, że za trzy lata co czwarty mieszkaniec dużego polskiego miasta będzie korzystał z Booksy do rezerwowania usług z branży urody. Już teraz niemal 15% mieszkańców Wrocławia i 10% mieszkańców Warszawy sięgnęło po Booksy. Polacy pokochali zamawianie online jedzenia czy transportu, teraz pora dotrzeć szeroko do odbiorców innych usług – mówi Stefan Batory, CEO Booksy.

Cyfrowe rezerwacje przynoszą realne zyski

Osoby szukające w internecie usług w segmencie urody wybierają Booksy. Ta platforma rezerwacyjna online odnotowuje w Polsce ponad 2-krotnie więcej odsłon niż największy rynkowy konkurent. Booksy jest również najchętniej pobieraną przez Polaków aplikacją urodową w Google Play. Ta popularność przekłada się na wzrost przychodów dla salonów wykorzystujących ten system do zarządzania biznesem oraz dla samego Booksy:

Platforma pozwala nie tylko lepiej organizować pracę całego zespołu dzięki rezerwacjom online, ale też pozyskiwać nowych klientów, co wyróżnia ją spośród innych rozwiązań dostępnych na rynku. Podczas gdy ja poświęcam uwagę moim klientom, Booksy dba o szereg spraw związanych z zarządzaniem i rozwojem salonu –  mówi Maciej Wróblewski, stylista gwiazd polskiego show-biznesu.

Zannualizowana wartość transakcji na platformie Booksy (nazywana również GMV) w maju 2019 wyniosła 300 mln zł, co oznacza 2,5-krotny wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody pochodzące z płatnego promowania salonów na platformie są już natomiast ponad 5 razy wyższe niż przed rokiem.

Tak szeroki zasięg w kraju Booksy zbudowało m.in. dzięki przejęciu innego dużego gracza oferującego rezerwacje online i płatne promowanie – Lavito. W ubiegłym roku spółki połączyły zespoły specjalistów, kadry zarządzające oraz bazy klientów. To pozwoliło Booksy zyskać miano największej platformy rezerwacyjnej w segmencie urody w Polsce.

Sukces Booksy na rodzimym rynku dodatkowo przypieczętowało nawiązane w maju tego roku partnerstwo z marką L’Oréal Professionnel mającą sieć prawie 900 Salonów Expert w całej Polsce.

Cieszymy się, że możemy zaproponować naszym Partnerom biznesowym i ich Klientom dostęp do innowacyjnej aplikacji Booksy. Salony Expert współpracujące z L’Oréal Professionnel dzięki Booksy mogą w łatwy i szybki sposób zarządzać kalendarzem wizyt klientów – wszystko, zgodnie z aktualnymi trendami, odbywa się za pośrednictwem aplikacji.

Na szybko zmieniającym się rynku usług kosmetycznych, dostarczanie nowych rozwiązań i narzędzi wspierających biznes Salonów Expert L’Oreal Professionnel to nasz priorytet. Dlatego wciąż podejmujemy wyzwania, aby innowacje były bardziej dostępne i miały realny wpływ na rozwój salonów. Udostępnienie Booksy to kolejny etap wprowadzania salonów fryzjerskich w świat trendów i rozwiązań przyszłości. – mówi Dorota Chociszewska, Dyrektor marki L’Oréal Professionnel HUB L’Oréal Poland & Baltic.

Dostęp do nowoczesnych narzędzi rozwoju jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, jak i potrzeby biznesowe samych salonów: Rozszerzenie naszego portfolio o tak dużą, renomowaną sieć salonów fryzjerskich pokazuje, że nasz system do zarządzania rezerwacjami może skutecznie rozwijać i promować nie tylko małe, rodzinne firmy, ale także sieci dużych salonów z liczną grupą klientów – mówi Batory.

Polski Booksy na zagranicznych rynkach

Równie dynamicznie co na rodzimym rynku firma rozwija się także poza nim. Technologia stojąca za platformą rezerwacyjną oraz jej zasięg przyciągnęły do polskiego Booksy światowych gigantów takich jak Google, Yelp, Instagram czy Facebook. Ten ostatni zaprosił polską spółkę do współtworzenia nowej usługi dostępnej od 17 maja br. Appointments on Facebook umożliwia rezerwację wizyt w salonach i gabinetach przez stronę biznesową na Facebooku. Platforma Zuckerberga wybrała do współpracy nad budowaniem i rozwijaniem tej funkcji jedynie 4 firmy na świecie, wśród nich Booksy.

M.in. dzięki takim partnerstwom w kwietniu br. przez Booksy umówiono ponad 2 mln wizyt o zannualizowanej wartości ponad 620 milionów USD. To ponad 2 razy więcej niż w poprzednim roku. Z aplikacji Booksy globalnie skorzystało już 4,2 miliony użytkowników. Biorąc pod uwagę miesięczną liczbę użytkowników w Stanach Zjednoczonych Booksy ma już 20% zasięgu Ubera i 25% Airbnb.

Za tymi wynikami stoją managerowie Booksy, którzy wcześniej pracowali na sukcesy dużych, międzynarodowych firm. Globalny zespół zarządzający z siedzibą w San Francisco ostatnio wzmocnił się o kolejne doświadczone osoby. W kwietniu dołączyła do niego Jenny Feinberg, która jako VP Marketplace rozwija w Booksy usługi pozyskiwania nowych klientów dla salonów. Jenny wcześniej odpowiadała za rozwój produktu i marketing w Amazon oraz Zillow. W maju szeregi Booksy zasilił z kolei Hindol Datta, który jako VP Finance pozyskuje fundusze na rozwój spółki oraz zarządza jej finansami. Hindol wcześniej pełnił rolę CFO w firmie Atari oraz Singularity University. – Nasze sukcesy i potencjał rozwojowy przyciągają do Booksy kompetentnych ekspertów z doświadczeniem w budowaniu dynamicznych, międzynarodowych biznesów. Dlatego już teraz pracujemy nad nowymi funkcjami, partnerstwami i zdobyciem kolejnych rynków – zapowiada Batory.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF