Kawiarnia gamingowa jako ośrodek treningowy?

BaseStack

BaseStack podpisało umowę z organizacją Ballista Esports Ventures. Na jej bazie nowo powstała arena e-sportowa i kawiarnia gamingowa, która stanie się oficjalnym miejscem obozów treningowych (tzw. bootcampów) dla profesjonalnych organizacji spod szyldu Ballisty.

BaseStack otwarł swoją pierwszą kawiarnię gamingową i arenę e-sportową w Łodzi, trzecim co do wielkości mieście Polski, w czerwcu 2021. Lokal oferuje 120 wysokiej klasy komputerów gamingowych, arenę turniejową, pokoje VIP i specjalne stanowiska do treningów zespołów profesjonalnych. Otwarcie lokalu w Łodzi oznacza początek ambitnej ekspansji marki, w niedalekiej przyszłości planowane są otwarcia w wielu miastach Europy.

Organizacja Ballista została utworzona na początku roku. Przeszła drogę z tradycyjnej organizacji e-sportowej do firmy inwestycyjnej. Od teraz stali się również partnerami lokalu BaseStack. W ramach umowy, e-sportowcy związani z organizacją Ballisty, będą pełnić usługi coachingowe klientom lokalu, w zamian za to lokal posłuży im jako miejsce organizowania bootcampów. Pierwszą organizacją, jaka skorzysta z obiektu jest Team NoM – drużyna specjalizująca się w grze Fortnite. Od niedawna jest również częścią Ballisty.

Obie firmy mają ambicję zaistnieć na międzynarodowej scenie e-sportowej dzięki oferowaniu swoim odbiorcom najwyższej jakości rozgrywki i doświadczeń z zakresu e-sportu i gamingu.

 

źródło: BaseStack / Ballista Esports Ventures

Adam Daniluk

Polskie startupy z programu MIT Enterprise Forum CEE podbijają amerykański rynek

Aż dziewięć polskich startupów, które znalazły się w gronie finalistów MIT Enterprise Forum CEE - czołowego programu akceleracyjnego dla startupów w tej części Europy, miało okazję zaprezentować się bostońskiemu ekosystemowi, ekspertom, a także potencjalnym inwestorom z USA swoje innowacyjne rozwiązania.

Boston – to nie tylko miasto, które nigdy nie zasypia, cel turystów z całego świata, ale też jedno z największych centrów technologii na świecie.  To właśnie tu innowatorzy z Polski, laureaci programu MIT Enterprise Forum CEE, podczas bardzo intensywnego tygodniowego Bootcampu uczestniczyli w szeregu, warsztatów i spotkań biznesowych, w trakcie których zdobywali kolejne doświadczenia oraz wiedzę nt. specyfiki amerykańskiego rynku. Zwieńczeniem pobytu w Bostonie było Polish Night hosted by MIT Enterprise Forum CEE – wydarzenie, w trakcie, którego Polacy prezentowali swoje technologie przed amerykańskimi inwestorami oraz przedstawicielami ekosystemu innowacji.

– Poprzez udział w Bootcampie w Bostonie startupy mają szansę na zdobycie nowego doświadczenia biznesowego, możliwość zapoznania się z jednym z największych ekosystemów innowacji na świecie, a także pozyskanie wiedzy o możliwościach rozwoju swojej firmy. W trakcie pobytu nie zabrakło inspirujących spotkań z ekspertami branżowymi, lokalnymi inwestorami, mentorami czy przedsiębiorcami, którzy pomogli lepiej zrozumieć, jak funkcjonuje rynek w Stanach. Ogromną wartością są także organizowane przez MIT Enterprise Forum networkingi, podczas których startupy miały szansę na budowanie długotrwałych relacji biznesowych – powiedział  Łukasz Owczarek Head of Acceleration w MIT Enterprise Forum CEE

Tygodniowy Bootcamp w Bostonie to wyjątkowa okazja do ugruntowanie wiedzy, dopracowanie modeli biznesowych i nawiązanie bezpośrednich relacji z ekspertami rynku i inwestorami. Warsztaty z prof. Billa Aulet z MIT – twórcą programu 24 kroków przedsiębiorczości zdyscyplinowanej, w oparciu o którą realizowany jest program w Polsce, pozwalają kompleksowo i praktycznie spojrzeć na proces wprowadzania swojego produktu czy usługi na rynek, potęgując szanse na udany debiut. W trakcie sesji one-to-one z Lindą Plano – ekspertem w dziedzinie pitchu. przedsiębiorcy z Polski dopracowują dodatkowo swoje prezentacje, by jak najlepiej wypaść przed potencjalnym inwestorem. 

Istotnym punktem programu, zwieńczającym Bootcamp w Bostonie był panel dyskusyjny z doświadczonymi przedsiębiorcami takimi jak Vadim Yasinovsky – współzałożyciel PDFfillera, Michael Burtov – założyciel i dyrektor generalny GeoOrbital, Michaił Krymow – współzałożyciel oraz dyrektor generalny Sleepbox, Filip Twarowski – współzałożyciel i CEO pointAPI czy Mary Waszkiewicz właściciel Randolph, którzy osiągnęli niebywały sukces w biznesie. Opowiedzieli nie tylko o historii swojej firmy, jej rozwoju, problemach z jakimi musieli się zmierzyć, ale i możliwych rozwiązaniach. Dzieli się swoją wiedzą oraz zdobytym przez lata doświadczeniem, by tym samym nakreślić młodym przedsiębiorcom przykładowy kierunek rozwoju ich organizacji, lub ustrzec przed działaniami, które nie przynoszą odpowiednich rezultatów. Pytań ze strony polskich startupów nie zabrakło. Rozgorzałe dyskusje przeniesiono do kuluarów i zwieńczono uroczystą kolacją z pięknym widokiem na centrum Bostonu.

– Wydarzenie Polish Night było dobrą okazją do przedstawienia działalności Intelliseq szerszej publiczności. Oprócz inwestorów, poznałam osoby działające od dawna w branży biotech, których doświadczenie i porady mogą okazać się pomocne w rozwoju naszego biznesu w USA. Dodatkową zaletą była możliwość poznania wielu młodych ludzi, którzy prowadzą własne startupy na lokalnym rynku- powiedziała Klaudia Szkalczyk – Smolana Business Development Director w firmie Intelliseq (startup – uczestnik Bootcampu).

– Udział w finalnym wieczorze zamykającym Bootcamp MIT Enterprise Forum CEE to było czystą przyjemnością. Niezwykle inspirujące historie, ale także szczera wymiana doświadczeń i opinii na temat rynku VC w ekosystemie bostońskim, dała nam możliwość spojrzeć na temat szukania kapitału nieco rozsądniej i na chłodno. Na pewno wszyscy zapamiętamy rady dawane przez uczestników panelu. Były po prostu szczere i pozbawione złudzeń – powiedziała dr Barbara Zych, CEO EBnavi.com (startup – uczestnik Bootcampu).

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF