...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Aż 30 proc. konsumentów deklaruje, że nie zapłaci więcej za ubrania ze zrównoważonej produkcji

konferencja VOGUE książę Aleksiego Lubomirskiego

Vogue Polska, wraz z partnerem merytorycznym Boston Consulting Group, zainaugurował we wtorek pierwszą konferencję Business Fashion Environment Summit, otwierając tym samym jedną z najważniejszych dyskusji o zrównoważonym rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej. Do rozmowy o obecnej sytuacji w biznesie i modzie zaprosił wyjątkowych gości z całego świata, m.in. JNW Maksymiliana, księcia Liechtensteinu, Samatę Pattinson, Roberta van de Kerkhofa oraz Alexiego Lubomirskiego.

Relacja między ceną a sustainability

Vogue Polska otworzył dialog, którym chce inspirować przemysł odzieżowy do rozwijania się w zrównoważony sposób, zarówno pod względem środowiskowym jak społecznym. Dla merytorycznego przedstawienia podstaw do zmian w strategiach firm, Vogue Polska wraz z BCG przygotowuje raport, który zostanie opublikowany już w I kwartale 2021 roku. Pierwsze wyniki ujawnione podczas BFES pokazują, że droga do pełnego wdrożenia strategii sustainability stanowi wyzwanie i nie jest krótka. Przez ostatnie lata wiele firm utwierdzało opinię publiczną, że zrównoważony rozwój jest jednym z istotnych czynników przy wyborze produktów przez konsumentów – najnowsze dane BCG pokazują, że zaledwie 7 proc. badanych wskazało odpowiedzialne podejście marki jako kluczowy warunek decyzyjny. Gdy zapytano respondentów o wybór koszuli ze zrównoważonej produkcji w takiej samej cenie, jak jej konwencjonalny odpowiednik, zainteresowanie zakupem znacząco rosło. Jednak, gdy cenę pierwszej koszuli podwyższono o 20 proc., chęć kupna spadła aż o 30 proc. To jeden z powodów, dla których firmy unikają odpowiedzialności, tłumacząc się spadkiem zainteresowania przez wyższe ceny produktów zrównoważonych. Pozostaje pytanie, jakie firmy stać na realne zmiany w swojej ofercie?

Firmy luksusowe mają możliwość być liderem zmian. Również ze względu na duże marże. Produkty pochodzące z recyklingu wymagają wyższych cen, a produkty luksusowe mają szansę sobie z tym poradzić.

Robert van de Kerkhof, CCO w Lenzing AG

Konferencja BEFS Kerkhof
fot. VOGUE Polska

Konferencja BEFS Kerkhof

Jednym z największych wyzwań dla gospodarki, ale i całego społeczeństwa, w dzisiejszych czasach jest zahamowanie negatywnych zmian, jakie mają miejsce w środowisku. Rosnąca koncentracja CO2 w atmosferze, podwyższanie się poziomu oceanów to zaledwie dwie przyczyny, które będą w przyszłości skutkować powodziami, pożarami lasów, stratami w naturze i społeczeństwie.

Zrównoważony rozwój dla mnie to postrzeganie działalności firm w długiej perspektywie. Wyróżniamy jego trzy ważne wymiary: ekonomia, środowisko i społeczeństwo. Przez ostatnie dekady widzieliśmy, jak człowiek walczy z rozwojem w zrównoważony sposób. W różnych wymiarach, które na siebie wpływają. Doszliśmy już do granic zanieczyszczania i zabierania planecie surowców. Dążyliśmy do rozwoju bez zbytniej troski o środowisko. Konsumujemy, prowadzimy interesy, nie zastanawiamy się zbytnio nad przyrodą. To musi się zmienić.

 JNW Maksymilian, książę Liechtensteinu, podczas swojego wystąpienia

Wpływ COVID-19 na zrównoważone strategie

Premiera raportu BCG i Vogue Polska została przesunięta na początek 2021 roku ze względu na potrzebę zbadania wpływu pandemii koronawirusa oraz globalnego lockdownu na nawyki konsumentów i działania producentów. Dzisiaj już wiemy, że COVID-19 wygenerował ok. 0,5 bln dolarów inwestycji bezpośrednich na całym świecie, które służą m.in. celom środowiskowym. Eksperci przekonują, że społeczeństwo ma największy wpływ na decyzje władz, które mogą zwiększać udział zrównoważonych inwestycji.

Dobrą wiadomością od wszystkich naszych partnerów jest to, że zaangażowanie w innowacje i sustainability pozostaje bez zmian po lockdownie. Szczególnie długoterminowe zobowiązania zostają niezmienione i dzięki temu innowatorzy mogą dalej pracować. Również inwestycje są wciąż kontynuowane.

Katrin Ley, CEO w Fashion For Good

Badanie BCG pokazuje, że 70 proc. ludzi jest bardziej świadomych niż przed pandemią, jaki wpływ ma działalność człowieka na klimat na świecie. Ok. 95 proc. konsumentów oczekuje, że marki staną się bardziej przejrzyste i na nowo zdefiniują swoją rolę w społeczeństwie, z naciskiem na realne działania, a nie słowa. Dlatego przedsiębiorstwa, nie tylko duże korporacje, powinny stawiać przed sobą ambitne cele, które usprawnią ich modele biznesowe, zredukują ryzyko klimatyczne i zaangażują udziałowców. Z kolei rolą inwestorów jest naciskanie na transparentność firm, wspieranie długoterminowych planów i skrupulatne sprawdzanie realizacji założonych celów.


Źródło: informacja prasowa VOGUE Polska 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Business Fashion Environment Summit – pierwsza konferencja o zrównoważonym rozwoju w regionie CEE

Business Fashion Environment Summit

Business Fashion Environment Summit to pierwsza konferencja w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęcona zrównoważonemu rozwojowi w biznesie i modzie. 22 września 2020 roku w Muzeum Polin w Warszawie światowi eksperci i aktywiści spotkają się na inauguracyjnej edycji konferencji, aby dyskutować o przyszłości biznesu w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju i czynnikami ESG. Na zaproszenie Vogue Polska, organizatora wydarzenia, w roli głównych prelegentów zgodzili się wystąpić między innymi: JNW Maksymilian Książe Liechtensteinu, Samata Pattinson, Alexi Lubomirski i Robert van de Kerkhof. Partnerem merytorycznym konferencji jest Boston Consulting Group - ekspert w dziedzinie sustainability.

Vogue Polska inicjatorem dyskusji w regionie CEE

Idea zrównoważonego rozwoju od wielu lat wpływa na reguły działania międzynarodowej gospodarki i nadaje kierunek światowej dyskusji o branży fashion. Już teraz przemysł odzieżowy i obuwniczy odpowiada aż za 10% emisji węgla i 20% zużycia wody w skali globalnej. Będzie jeszcze gorzej, bo zapotrzebowanie na produkcję odzieży ciągle wzrasta, a szacunki wskazują, że do 2030 roku odpady osiągną skalę 148 ton. Konieczność zmian w biznesie modowym i potrzeba opracowania nowych rozwiązań dla przemysłu stały się motywacją do stworzenia Business Fashion Environment Summit – pierwszej tego typu konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej.

Za organizację wydarzenia odpowiada Vogue Polska – lider w dziedzinie branży fashion. Głównym partnerem merytorycznym jest Boston Consulting Group – międzynarodowa firma doradztwa strategicznego i ekspert w dziedzinie sustainability.

Celem konferencji jest kształtowanie strategii biznesowych, zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju, zwiększanie świadomości w zakresie możliwych rozwiązań problemu nadmiernej degradacji środowiska przez przemysł oraz stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń, które pozwolą realnie poprawić funkcjonowanie branży.

Inauguracyjna edycja BFES odbędzie się w formule hybrydowej – prelegenci będą występować zarówno ze sceny auli w Muzeum Polin jak i zdalnie z wybranych lokacji na całym świecie. Słuchacze będą mogli obejrzeć całą konferencję online w formie live streamingu, który będzie dostępny bezpłatnie.

BFES_Vogue Polska
Źródło: VOGUE Polska

Światowej sławy leadearzy podczas BFES

Na konferencji wystąpią światowej sławy eksperci i aktywiści związani z branżą modową, przemysłem i biznesem. Pośród głównych speakerów znajdą się: JNW Maksymilian Książe Liechtensteinu – CEO LGT Group – największa prywatna grupa w obszarze bankowości i zarządzania aktywami, projektantka i filantropka Samata Pattinson, fotograf i aktywista Alexi Lubomirski, Robert van de Kerkhof – CCO Lenzing AG – największego producenta włókien syntetycznych na świecie oraz modelka i aktywistka Anja Rubik. Nie są to jedyne wielkie nazwiska, które pojawią się na BFES. Pełna lista prelegentów, razem z harmonogramem wydarzenia, zostanie ujawniona wkrótce.

Moda w zgodzie ze środowiskiem

Zrównoważony rozwój, czyli sustainability, to wciąż umacniający się sposób zarządzania gospodarką, u którego podstaw leży środowisko naturalne, a który za cel obiera zapewnienie dobrobytu społeczeństwa w kolejnych pokoleniach. Eksploatacja zasobów naturalnych, szczególnie nieodnawialnych źródeł, nadmierna emisja zanieczyszczeń, prowadząca do degradacji ekosystemu to problemy, które w dobie gwałtownego rozwoju przemysłu stają się coraz bliżej nas, grożąc nieodwracalnymi zmianami. Zaangażowanie największych producentów i przedsiębiorców jest niezbędne dla odwrócenia szkodliwej tendencji i poprawienia kondycji naszej planety. W model sustainability wpisane są czynniki ESG (environment, social responsibility, governance), których analiza pozwala ocenić firmę pod kątem tego, czy prowadzi biznes w sposób korzystny dla środowiska. Niezwykle istotne pozostaje także kreowanie świadomych praktyk pośród konsumentów, którzy robiąc zakupy mogą wybierać spośród marek działających w zgodzie z sustainability. Społeczna odpowiedzialność jest niezwykle ważnym elementem zrównoważonego rozwoju. Wydarzenia pokroju Business Fashion Environment Summit mają zasadnicze znaczenie dla kształtowania nowych modeli biznesowych i wypracowywania rozwiązań, mających realny wpływ na naszą przyszłość.


Źródło: informacja prasowa VOGUE Polska 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF