...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

RestaurantClub partnerem Bocuse d’Or Poland

Restaurant Week

Pozyskanie partnera, takiego kalibru jak Restaurant Club otwiera dla konkursu nowe drzwi dotarcia do większej grupy odbiorców naszego listopadowego wydarzenia. Dwa wielkie brandy połączyły siły aby promocja wielkiej sztuki kulinarnej na światowym poziomie została dostrzeżona przez miłośników fine diningu w Polsce ale pokazała również jak wspólnie można promować polską gastronomię, polskich restauratorów i szefów kuchni. Zapraszam 4 listopada do Krakowa na Starcie Kulinarnych Gigantów a w jury czołówka szefów kuchni z Polski i z zagranicy w tym z restauracji oznaczonych gwiazdkami Michelin.

Jacek Krawczyk, Prezes Zarządu Bocuse d’Or Poland

Bocuse d’Or to francuski najbardziej prestiżowy indywidualny konkurs kulinarny świata, którego pomysłodawcą był wielki szef kuchni Paul Bocuse, który kreuje kulinarne trendy. Przez 34 lata konkurs wykreował dziesiątki światowych szefów kuchni którzy dzisiaj odgrywają kluczowe role w światowej gastronomii. Dla wielu kucharzy w Polsce i na całym świecie, udział w konkursie jest w sferze marzeń a rywalizacja z najlepszymi kucharzami globu, daje przepustkę do kulinarnej ligi mistrzów. Sukces w tym konkursie gwarantuje codzienną współpracę z najlepszymi szefami kuchni na świecie, ale też sukces przychodzi po ciężkich wieloletnich przygotowaniach często stawiając wszystko na jedną kartę. Finał Bocuse d’Or odbywa się co dwa lata w Lyonie w rodzinnym mieście śp.Paula Bocuse, w obecności kilkunastu tysięcy kibiców z całego świata, relacjonowany przez telewizje, radio, media branżowe i portale internetowe. Światowe Grande Finale poprzedzone są krajowymi i europejskimi eliminacjami.

To dla nas zaszczyt. Jesteśmy bardzo dumni, że zgodnie z naszą misją będziemy mieli tak ważną szansę jeszcze większego propagowania w Polsce najwyższej kulinarnej kreatywności i rzemiosła. Planujemy nie tylko wspierać komunikacyjnie polską edycję konkursu, ale także przybliżać w ramach naszego Partnerstwa najwybitniejszych Szefów Kuchni polskiej szerokiej restauracyjnej publiczności, w tym także ich dania i restauracje.

Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, założyciele RestaurantClub

Partnerstwo Bocuse d’Or Polska i RestaurantClub rozpoczyna się już od obecnych eliminacji. Ich finał odbędzie się już na przełomie października i listopada i wyłoni zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę podczas europejskiej selekcji na wiosną 2022 roku.

RestaurantClub to największa platforma do odkrywania restauracji oraz organizator najpopularniejszych wydarzeń kulinarnych w Polsce. W festiwalach RestaurantClub (m.in. Restaurant Week, Fine Dining Week, Cocktail Festival, Beer Food Week, Delivery Week) wzięło już udział ponad 1.1 mln Gości oraz prawie 2500 barów i restauracji.


Źródło: Restaurant Week

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rozmowy przy stole Her Impact x Restaurant Week! Rezerwuj wyjątkowe kolacje!

rozmowy przy stole

Kolacje z biznesowym zacięciem

Chcesz poznać praktyczne wskazówki dotyczące prowadzenia biznesu, porozmawiać z Ekspertami, a przy tym dobrze zjeść? Nic prostszego! We wrześniu w trakcie trwania jesiennej edycji Festiwalu Restaurant Week #FoodMustGoOn! (8-26.09), organizatorzy Festiwalu rozpoczynają unikalnych kolacji “Rozmowy przy stole HER Impact x Restaurant Week” z Ekspertkami oraz przedstawicielkami HER Impact oraz Restaurant Club. Spotkania będą odbywać się w restauracji Pam Pam oraz InAzia w Hotelu Sheraton. Podczas nich Goście będą mogli spróbować wyjątkowego 3 daniowego menu #SpozaKarty przygotowanego specjalnie na tą okazję przez najlepszych Chefów w Polsce.

Pierwsza kolacja z cyklu “Rozmów przy stole” odbędzie się już w najbliższą środę (15.09) w restauracji Pam Pam, a poprowadzi je Magdalena Linke-Koszek, Founder and CEO Herimpact.co oraz Maciej Żakowski, CO-Founder Restaurant Week Polska. Podczas spotkania Goście poznają praktyczne wskazówki wyjaśniające, jak skutecznie założyć własny biznes.

W następną środę (22.09) Paweł Światczyński, CEO & Founder Restaurant Week Polska oraz Magda Bulera, konsultantka biznesowa, mentorka personal brandingu oraz ekspertka HerImpact.co opowiedzą o marce osobistej. Czym jest personal branding oraz jak skutecznie zbudować własną markę? O tym przekonacie się już 22 września o godz. 18:30 w restauracji Pam Pam!

Jak opanować stres i zadbać o swój dobrostan? O tym na czym polega trening uważności mindfulness wyjaśnią Karolina Erdman, założycielka Yoga Beat Studio i metody treningowej Yoga Beat, ekspertka HerImpact.co oraz Renata Marcinowska, Happiness & Relations Manager Restaurant Week. Spotkanie odbędzie się w restauracji InAzia Hotel Sheraton wyjątkowo w piątek (24.09) o godz. 18:30.

W ostatnią środę września (29.09) Goście porozmawiają o motywacjach do zmian z Karoliną Cwaliną-Stępniak, Co-Funder & Chief Business Officer HerImpact.co, certyfikowanym coachem i mentorką oraz Ewą Pawellą, Marketing Director Restaurant Week Polska. Spotkanie odbędzie się w restauracji InAzia Hotel Sheraton o godz. 18:30.

Kolacje będą odbywać się do końca września o godz. 18.30 w cenie 149 zł. 10 zł z każdego zakupionego biletu zostanie przekazane na cele charytatywne.

Rezerwacji na wydarzenie można dokonać w aplikacji https://app.rclb.pl oraz na stronie https://RestaurantClub.pl/ w zakładce Doświadczenia specjalne.

Nie czekaj! Rezerwuj unikalne kolacje z ekspertami i przedstawicielami Her Impact oraz Restaurant Club!

Paweł Światczyński CEO oraz Maciej Żakowski CSO Restuarant Week są lauratami 6. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.


Źródło: Restuarant Week

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dotykačka: Polska branża gastronomiczna w pierwszym półroczu 2021

gastronomia

Gastronomia – obok turystyki i rozrywki – jest jedną z branż, które najmocniej ucierpiały z powodu ograniczeń działalności wywołanych pandemią koronawirusa. W wielu lokalach przychody spadły nawet o ponad 90%, a co trzeci biznes gastronomiczny już zniknął z kulinarnej mapy Polski. Według raportu PMR „Rynek HoReCa w Polsce”, sektor ten stracił w 2020 roku na wartości ponad 30% (22,7 mld zł) w stosunku do roku 2019 (32,8 mld zł), zaś w 2021 roku prognozowany jest procentowo nawet dwucyfrowy wzrost (25,9 mld zł), jednak nadal będzie to wartość o ponad 21% niższa od tej sprzed dwóch lat. Warto tutaj dodać, że według najbardziej optymistycznych szacunków, rynek ma szanse powrócić do stanu z 2019 roku najwcześniej w drugiej połowie 2022 roku.

Które typy działalności ucierpiały najmocniej w pierwszym półroczu 2021?

Za punkt odniesienia w całym tekście będą służyły nam uśrednione dane sprzedażowe z lutego 2020 r. – ostatniego miesiąca „normalnego” funkcjonowania branży przed pandemią. Od stycznia do kwietnia br. największe spadki przychodów notowały puby i bary – średnio aż 95%. Trend ten zapoczątkowany został jeszcze w listopadzie 2020 r. Najgorzej sytuacja wyglądała w przypadku klubów i dyskotek, których oficjalne obroty spadły praktycznie do zera. Zdecydowanie mniejsze spadki niż w 2020 r. dotknęły kawiarnie i cukiernie (od 38% do 22%) oraz restauracje (od 44% do 34%). Lepiej radziły sobie także bary i restauracje hotelowe, które zanotowały zdecydowanie lepsze wyniki niż podczas zamknięcia w zeszłym roku (spadki od 62% do 52%).

Ogółem, biznesy z sektora gastronomicznego, w okresie od stycznia do kwietnia, notowały spadki przychodów na poziomie średnio 45%. Już w maju br. – gdy wreszcie nastąpiło pełne otwarcie sektorów takich jak gastronomia, hotelarstwo czy rozrywka – przychody wróciły do poziomu z lutego 2020 r., a w czerwcu br. wzrosły średnio o ponad 30%. Warto tutaj dodać, że najwyższe wzrosty przychodów zanotowały obiekty rozrywkowe i bary sportowe – blisko 80% w maju i ponad 160% w czerwcu.

infografika

Wpływ koronakryzysu na strukturę przychodów

Analizując zmiany w strukturach przychodów firm z sektora gastronomicznego, łatwo zauważyć, że najbardziej ucierpiały te biznesy, których marża pochodziła w dużej mierze ze sprzedaży napojów alkoholowych serwowanych bezpośrednio na miejscu. Pomijając z oczywistych względów puby, kluby czy dyskoteki, wyraźnie widać, że właściciele biznesów gastronomicznych wyciągnęli lekcję z dramatycznej sytuacji w roku 2020.

Szybkie i zdecydowane kroki, takie jak zdywersyfikowanie oferty, urozmaicenie menu oraz udostępnienie opcji zamówienia z dostawą lub na wynos uratowały wiele firm przed bankructwem. W przypadku restauracji, gdzie napoje nisko- i wysokoalkoholowe odpowiadają zazwyczaj za ok. 15% przychodów, a posiłki za ok. 70%, w okresach zamknięcia jedzenie stało się głównym źródłem przychodów – ponad 85%. Proporcje te jeszcze bardziej zmieniły się w przypadku barów i restauracji hotelowych, gdzie udział jedzenia w przychodach zwiększył się z 45% do blisko 80%, oraz w pubach, gdzie napoje alkoholowe zwykle odpowiadają za ponad 80% przychodów, jednak w najgorszych miesiącach, to jedzenie zdominowało sprzedaż.

Od początku pandemii wspieramy użytkowników rozwiązań Dotykačka, pomagając im bezpiecznie przetrwać ten trudny okres. Zależy nam na dostarczaniu rozwiązań efektywnych i ułatwiających rozwój biznesowy, dlatego zdecydowaliśmy się na integrację z platformą Order Incoming, agregującą wiele popularnych serwisów do zamawiania jedzenia online oraz sieci dostawców. Oddaliśmy w ręce naszych klientów jednolity i przyjazny interfejs, bezpośrednio połączony z systemem POS online Dotykačka.

Marcin Marciniuk, Product & Support Manager Dotykačka

Co pomogło przedsiębiorcom przetrwać i przygotować się do kolejnej fali?

Raport Stava dotyczący rynku dostaw jedzenia w Polsce wskazuje, że w 2020 roku był on wart prawie 9,5 mld zł i w porównaniu do 2019 roku urósł aż o 42%. Pocieszające jest, że miejsca zamkniętych lokali zaczęły zajmować nowe projekty i przedsięwzięcia. Wspominany raport Stava informuje, że wprawdzie w 2020 roku zniknęło z rynku ok. 4400 lokali gastronomicznych, jednak w ich miejsce powstało ponad 6500 nowych.

Przedsiębiorcy zaczęli także lepiej analizować sytuację oraz wyprzedzać trendy rynkowe, ciągle jeszcze powiązane z sytuacją pandemiczną. Użycie funkcjonalności analizy danych sprzedażowych Chmury Dotykačka wrosło w ciągu ostatnich 12 miesięcy o ponad 100%.

Trudna sytuacja rynkowa oraz dynamicznie zmieniające się regulacje uświadomiły wielu właścicielom i managerom firm gastronomicznych, jak ważna jest możliwość szybkiej analizy danych sprzedażowych, nie tylko pod kątem sum końcowych, ale także struktury ich składowych. Przedsiębiorcy korzystający z nowoczesnego systemu POS Dotykačka, zyskują przewagę konkurencyjną już na starcie i na podstawie twardych danych, a nie przeczuć i pogłosek, mogą podejmować trafne i skuteczne decyzje biznesowe. Ze zwykłą kasą fiskalną i kalkulatorem nie da się tego zrobić.

Marcin Marciniuk, Product & Support Manager Dotykačka


Źródło: Dotykačka

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dynamiczne odrodzenie restauracji! Nowe smaki, spotkania przy stole – zaczyna się Restaurant Week. Sprawdź, gdzie się wybrać tej edycji!

Restaurant Week

Polecane w Warszawie

Zastanawiasz się, gdzie się wybrać podczas nadchodzącej edycji podczas Restaurant Week? Przychodzimy z propozycją topowych restauracji, w których każdy znajdzie smak dla siebie.  W cenie 59 zł, na wszystkich Gości czeka 3-daniowe  menu oraz festiwalowy koktajl. Tegoroczna edycja Festiwalu Najlepszych Restauracji sprawi, że z pewnością ominie Cię jesienna chandra i to nie przez czekoladę, a doskonałe potrawy #SpozaKarty od najlepszych Chefów. 

         1. Niewinni Czarodzieje 

W gronie restauracji biorących udział w Festiwalu, jak zawsze są debiutanci. W Warszawie na Restaurant Week po raz pierwszy można się wybrać do restauracji Niewinni Czarodzieje 2.0. To projekt gastronomiczno-lifestylowy, którego inspiracją był film Andrzeja Wajdy pt. “Niewinni Czarodzieje”. W festiwalowym menu czeka na Ciebie m.in.  wołowina z truflą i kizami; kaczka, węgorz z foie gras z musem z pietruszki i dymem czereśniowym. Na deser owoce – pomarańcza i marakuja ze śmietanową nutą. 

          2. Słodki Słony Familia

Familia Słodki Słony to dwie rodziny, które prowadzą razem cukiernię i bistro od 25 lat. Menu bistro to przede wszystkim tradycyjna polska kuchnia, pełna wegetariańskich i wegańskich pozycji, z hiszpańskimi i bliskowschodnimi akcentami, które są bliskie całej rodzinie. O klasyki kulinarne i konfetti z kruszonki zadbała królowa polskiej gastronomii – Magda Gessler. Karta dań wegańskich i wegetariańskich to konik syna Magdy – Tadeusza Mullera, doświadczonego kucharza oraz twórcy największych konceptów restauracyjnych w Polsce. Podczas Festiwalu w opcji mięsnej jako danie główne zjesz sztufadę wołową nadziewana czosnkiem z puree truflowym, podgrzybkami, brukselką i sosem demi glace. W opcji wege czeka pieczony burak w rumianym cieście francuskim z duxelle pieczarkowym, zapiekanka z buraka z kozim serem, szpinak na maśle oraz warzywny demi glace z octem balsamicznym. Więcej nie zdradzamy – rezerwujcie!

          3. Winestone Warszawa Centrum

Jeśli szukasz restauracji na wieczorne spotkania ze znajomymi przy lampce dobrego wina oraz  wybornej wieprzowinie, koniecznie zarezerwujcie stolik w Winestone Warszawa Centrum. Czekają tu na Was niesamowite połączenia smaków. W menu mięsnym króluje stek wieprzowy z kostką na pieczonych warzywach okopowych z chrupiącymi ziemniakami i sosem musztardowym.  Na miłośników wege menu czeka filet z pstrąga na salsie z grillowanych warzyw na ciepło, pieczona dynia, czarna soczewica, oliwa koperkowa. 

          4. Roxx 

Co wyróżnia restaurację Roxx? Przede wszystkim różnorodna kuchnia, szeroka oferta win i alkoholi oraz przyjazna atmosfera. Menu zawiera wyłącznie świeże potrawy przygotowywane na miejscu, w tym świeże ryby, owoce morza, mięsa, steki oraz dania wegetariańskie. Serwowane tu dania z pewnością urzekną Twoje podniebienie i sprawią, że będziesz chciał tu wrócić. Dajcie się oczarować jednej z dwóch wersji menu. Z pewnością nikt nie wyjdzie głodny po zjedzeniu wędzonego żebra wieprzowego z puree z pieczonym czosnkiem i włoską kapustą.

          5. Klonn 

Położona przy Zamku Ujazdowskim, otoczona ogrodem restauracja jest zieloną oazą w centrum stolicy. Inspiracją dla stworzenia restauracji Klonn stał się 200-letni pomnik przyrody stojący w pobliżu restauracji. W menu smaki kuchni europejskiej przeplatają się z wpływami z różnych stron świata i lokalnymi produktami, tworząc nieograniczone ramami żadnej kuchni, sezonowe kompozycje. Nie brakuje propozycji zarówno dla wegan i wegetarian, jak i wielbicieli owoców morza czy jakościowej wołowiny. Podczas Festiwalu spróbujesz m.in.  domowej kaszy bulgur ze słonecznikiem, pomarańczą i pak choi w wersji wege oraz z dorszem w wersji mięsnej.

Miejsca można już rezerwować za pośrednictwem aplikacji https://app.rclb.pl oraz na stronie https://RestaurantWeek.pl. Należy wybrać liczbę osób, datę, godzinę oraz jedno z dwóch menu. Każda wizyta w restauracji podczas Restaurant Week jest przewidziana na 90 minut. Festiwal pozostaje wierny filozofii #SzanujJedzenie. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu przy dokonywaniu rezerwacji online, marnowanie żywności w restauracjach ograniczone jest do minimum.

Nie czekaj! Już dziś odkrywaj nowe restauracje i rezerwuj popisowe dania #SpozaKarty!

Paweł Światczyński CEO oraz Maciej Żakowski CSO Restuarant Week są lauratami 6. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.


Źródło: Restaurant Week

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Na świeżym powietrzu i bez tłumów. Pandemia stworzyła nowy model jedzenia „na mieście” [RAPORT]

gastronomia po odmrożeniu gospodarki

Mieszkańcy wszystkich 18 przebadanych przez Deloitte krajów deklarują, że po pandemii częściej niż przed pojawieniem się COVID-19 będą gotowali w domu. Globalnie liczba konsumentów, którzy tak odpowiedzieli zwiększyła się średnio o 50 proc., w Polsce – o 45 proc. Zmianę widać także w planowaniu wizyt w restauracjach. O jedną czwartą przybyło respondentów na świecie i więcej, bo aż o prawie jedną trzecią w Polsce, którzy zapewniają, że rzadziej będą jadać „na mieście”.

Na naszych oczach powstaje nowy model korzystania z restauracji. Nie oznacza to, że zaczną one hurtowo znikać z map miast, bo jakości, wygody, serwisu czy prestiżu, które dają nam wizyty w nich, nie da się w zupełności zastąpić odpowiednią adaptacją modelu jedzenia w domu. Podobnie jak możliwości, jakie dają restauracje w przypadku oficjalnych spotkań czy spotkań w większej grupie. Ważniejsze natomiast będą dla nas teraz bezpieczeństwo i przestrzeń, jaką dają na przykład ogródki restauracyjne.

Kamil Kucharczyk, wicedyrektor w dziale doradztwa finansowego Deloitte

Zdaniem eksperta dotychczasowy model stołowania się w zatłoczonych restauracjach w dużej mierze zastąpi jedzenie na świeżym powietrzu – o 10 proc. przybyło konsumentów, którzy częściej będą zamawiali jedzenie na wynos lub z dostawą (+13 proc. globalnie) – i produkty on-the-go, a więc dania gotowe do podgrzania.

Bardziej niż wcześniej będzie też się liczyła jakość spożywanych posiłków. O 36 proc. przybyło polskich konsumentów, którzy deklarują, że częściej niż przed pandemią będą kupowali świeże jedzenie (+38 proc. globalnie).

Trzy powody zmian

Eksperci Deloitte wyróżniają trzy powody, dla których konsumenci na całym świecie deklarują, że po zażegnaniu kryzysu związanego z pandemią nadal będą częściej jadać w domu.

Pierwszy z nich to powód natury strukturalnej. Zarówno konsumenci, jak i firmy, spodziewają się, że model pracy zdalnej lub hybrydowej utrzyma się również po zakończeniu pandemii. W rezultacie mniej osób kupi kawę w drodze do biura, wybierze się na lunch w gronie współpracowników i skorzysta z ofert „happy hours” w restauracji. Praca hybrydowa oznacza również mniej podróży służbowych, co z pewnością wpłynie na zmniejszenie liczby osób korzystających z usług gastronomicznych na lotniskach i w hotelach. Z badania wynika, że w stosunku do 2019 roku o prawie 20 proc. przybyło osób, które po pandemii nadal będą pracowały z domu (+25 proc. globalnie). O ponad jedną trzecią zmniejszyła się liczba tych, którzy będą korzystać z hoteli (-29 proc. globalnie) i o prawie 40 proc. tych, którzy będą podróżować samolotami (-33 proc. globalnie).

Jest także powód ekonomiczny. Gotowanie w domu jest tańsze, co ma znaczenie dla milionów ludzi, których sytuacja finansowa uległa pogorszeniu w trakcie pandemii. Powód ten potwierdzają odpowiedzi na pytania dotyczące finansów. 63 proc. Polaków martwi się stanem swoich oszczędności, a 59 proc. spłatą kredytów. Ponad jedna trzecia woli też odłożyć w czasie większe zakupy.

Trzeci powód to preferencje. W czasie pandemii wielu z nas nauczyło się lepiej gotować. W 2020 roku odnotowano globalny wzrost sprzedaży książek kulinarnych o 17 proc. oraz małego AGD o 32 proc., a gotowanie w domu, przez wielu postrzegane jako zdrowsza opcja, stało się łatwiejsze. Nastąpiła też popularyzacja e-grocery, cateringów online i meal-kitów, czyli usługi gastronomicznej, w ramach której klienci otrzymują wstępnie poporcjowane, a czasem częściowo przygotowane składniki i przepisy kulinarne, do samodzielnego przygotowania posiłku.

Oznacza to, że teraz konsumenci oczekują zdrowego jedzenia w rozsądnych cenach i możliwości spożycia go w higienicznych warunkach bądź elastycznych form dostawy posiłków.

Kamil Kucharczyk, wicedyrektor w dziale doradztwa finansowego Deloitte

Zbyt wcześnie na towarzystwo

Większość konsumentów nie jest jeszcze gotowa do ponownego włączenia się w aktywności wymagające interakcji z innymi osobami w zatłoczonych miejscach. Odzwierciedleniem tego trendu jest nastawienie konsumentów do stołowania się poza domem czy podróżowania samolotem, ale też do udziału w wydarzeniach masowych, takich jak koncerty. O 29 proc. spadła w porównaniu z okresem sprzed pandemii liczba osób, które deklarują, że będą brały w nich udział (-28 proc. globalnie). O 23 proc. ubyło także pasażerów publicznej komunikacji (-24 proc. globalnie), za to aż o 37 proc. zwiększyła się liczba konsumentów w Polsce, którzy będą robić zakupy online (+41 proc. globalnie). Oznacza to też silny zwrot w stronę efektywności komunikacyjnej – wykorzystanie spotkań on-line minimalizuje logistykę, dojazdy czy przeloty do niezbędnego minimum w poszukiwaniu efektywnego wykorzystania swojego czasu.

Uderzenie pandemii i jej efekt społeczny były tak silne, że raczej nie ma szans na powrót do poprzedniego modelu życia konsumentów. Niemniej nie będzie ono wyglądało jak w trakcie pandemii, a konsumenci prawdopodobnie będą szukali nowych, wygodnych dla siebie rozwiązań. Na przykład w przypadku powszechnego modelu pracy hybrydowej przejdziemy ze spotkań na Zoomie w dresach do urządzania profesjonalnego home office i wydzielania przestrzeni do pracy w domu.

Kamil Kucharczyk, wicedyrektor w dziale doradztwa finansowego Deloitte

 

pobierz pełny raport

 

O tym jak odpoczywać, żeby się nie przemęczyć i nie wydać fortuny, a jednocześnie wspierać branżę turystyczną, która mocno ucierpiała w wyniku pandemii i wprowadzonych lockdownów będziemy rozmawiać podczas najbliższego spotkania #SubiektywniKreatywni 14 lipca o godz. 10:00.

Paweł Zawadzki (Większe Logo) porozmawia z:

  • Tomaszem Machałą (Nocowanie.pl)
  • Pawłem Łubiarzem (MyLuggage)
  • Maciejem Żakowskim (Restaurant Week)

Jak pracując zdalnie przygotować się do wakacji? Jak i gdzie odpocząć w mieście? Jak radzą sobie firmy, których głównym celem jest pomoc w planowaniu odpoczynku i wakacji? 

BIORĘ UDZIAŁ W WYDARZENIU



Źródło: Deloitte

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trwają rezerwacje na Restuarant Week. Oto najlepsze debiutujące restauracje w Warszawie!

Le-Braci_Restuarant-Week

LE BRACI 

Jednym z naszych odkryć jest zlokalizowana niemal w samym sercu Warszawy restauracja Le Braci. To miejsce z prawdziwą włoską kuchnią, inspirowane włoskim stylem życia, mentalnością, witalnością i gościnnością. W festiwalowym menu znajdziecie m.in. duszoną wołowinę barolo z warzywami, risotto z chianti i straciatellą lub toskańską sałatkę z pomidorami, krewetkami i chlebem. Na deser prawdziwe, włoskie tiramisu! Kto ma ochotę na podróż po kulinarnej mapie Włoch?

ARUBA SOPHISTICATED RIBS BAR

Kolejna propozycja to klimatyczna restauracja specjalizująca się w pieczonych żeberkach! Jej sercem jest wielki, opalany drewnem grill. W tym miejscu możecie spodziewać się prawdziwej uczty dla podniebienia. Dania przygotowywane przez Chefa Kuchni zachwycą nawet najbardziej wymagających Gości. Podczas Festiwalu na naszych talerzach znajdziemy m.in. żeberko z wieprzowiny złotnickiej, demi-glace z grillowanymi boczniakami królewskimi, czerwoną cebulą i pieczonymi ziemniakami.  Więcej nie zdradzamy – rezerwujcie!

NOON BISTRO

Warto również zastanowić się nad wyborem tego miejsca. Noon Bistro to koncept kulinarny, który jest połączeniem bistro, wine baru i delikatesów. Zlokalizowany na warszawskim Wilanowie zaprasza do skosztowania prostych dań, złożonych ze składników najwyższej jakości oraz sezonowych warzyw i owoców. Serwowane dania idealnie pasują do wina, którego jest tu pod dostatkiem. Na talerzach znajdziemy takie pyszności jak prosciutto crudo na szparagach z bobem i pastą fresca z pini lub w wersji wege – zielone kaszotto quinoa z bobem, szparagami i cytryną w słodkiej zalewie. Posiłek można zjeść w klimatycznych wnętrzach lub zacisznym, zielonym ogródku, ozdobionym starymi beczkami.

FOOD CARTEL

Dalekie podróże to jedynie marzenie? Co powiecie na kulinarną podróż w cztery strony świata? Wystarczy wybrać się na Restaurant Week i zdecydować się na Food Cartel, czyli klimatyczną restaurację, która oferuje kuchnię śródziemnomorską, azjatycką, meksykańską i włoską. Takie połączenie nie ma prawa się nie udać! W festiwalowym menu znajduje się mi.in burger vegano urbano z frytkami z batata lub ostre żeberka Xi An podane z kimchi i ryżem. Na deser mus z tapioki i mleka kokosowego z sosem mango. Brzmi świetnie, a smakuje jeszcze lepiej!

MAGARI (PURO HOTEL)

Nietuzinkowe dania czekają na Gości także w Magari – włoskiej restauracji znajdującej się niemal w Hotelu Puro. Na talerzach znajdziecie takie pyszności jak domowe gnocchi z niedźwiedzim czosnkiem, młodą cukinią, mozarellą i parmezanem lub pierś z kurczaka zagrodowego z rabarbarem, musem selerowym, młodym szpinakiem i pangrattato. Restauracja zadbała też o słodki deser – domowe tiramisu, lody espresso i ciasteczka amaretti. Nie przegapcie takiej szansy i koniecznie sprawdźcie festiwalowe menu tej restauracji!

Nie czekaj! #IDŹ! na bestsellery najlepszych restauracji i pomóż odrodzić się scenie restauracyjnej


Źródło: Restuarant Week

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Restaurant Club świętuje milion festiwalowych Gości!

RestaurantWeek

Milionowym Gościem wszystkich Festiwali Restaurant Club została mieszkanka Warszawy, na którą czekają wspaniałe nagrody. Wśród nich m.in. kolacja z założycielami Restaurant Week, paczka prezentów od Restaurant Week, a także dwuosobowa rezerwacja na Festiwale organizowane przez Restaurant Club w 2021 r.

RestaurantWeek

Serdecznie gratulujemy pierwszemu milionowemu Gościowi! Z wielką radością obserwujemy zainteresowanie Festiwalami organizowanymi przez Restaurant Club. Cieszymy się, że Goście otwierają się na nowe doświadczenia restauracyjne. Po kilku latach naszej działalności, Festiwale takie jak Restaurant Week, World Class Cocktail Festiwal czy Fine Dining Week stały się najpopularniejszymi wydarzeniami sceny kulinarnej w Polsce i z każdą edycją rosną w siłę. W imieniu wszystkich restauracji dziękujemy za wsparcie polskiej sceny gastronomicznej.

Paweł Światczyński, organizator festiwalu,

Festiwale organizowane przez Restaurant Club na stałe wpisały się w imprezowy kalendarz Polski. Właśnie trwa wiosenna edycja Restaurant Week, która potrwa do 27 czerwca. Rezerwacji można dokonywać na www.RestaurantWeek.pl. Festiwal odbywa się pod hasłem: “IDŹ! na bestsellery najlepszych restauracji”. Jest on wielkim świętem powrotu sceny restauracyjnej, w którym bohaterami są najlepsze flagowe dania topowych Chefów. Goście mogą spróbować zarówno dań kuchni polskiej, jak i wielu kuchni świata. W ofercie festiwalowej dostępne będą dania jarskie, rybne oraz mięsne w specjalnej cenie 59 zł, która wspomoże odbudowanie się branży gastronomicznej. Festiwal organizowany jest równocześnie w kilku miastach – bierze w nim udział blisko 350 restauracji między innymi z Warszawy, Trójmiasta, Krakowa, Poznania czy Wrocławia.

Rezerwacji można dokonać na www.RestaurantWeek.pl. Festiwal odbywa się w oparciu o Kartę Higieny, czyli bieżące wytyczne sanitarno-epidemiologiczne.

#IDŹ! na bestsellery najlepszych restauracji i pomóż odrodzić się scenie restauracyjnej


Źródło: Restaurant Week

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rok po wybuchu pandemii koronawirusa – jak sobie radzą restauracje, kluby i hotele w Polsce? [RAPORT]

Branża gastronomiczna w pandemii

Obecnie, na początku marca 2021, widoczny jest wyraźny podział na trzy segmenty w ramach szeroko pojętej branży horeca i eventowej:

  1. Restauracje i kawiarnie – większość (60%) działa na wynos

  2. Kluby i przestrzenie eventowe – większość (70%) zawiesiło działalność

  3. Hotele – większość (84%) działa zgodnie z reżimem sanitarnym


W czym zatem upatrywać nadziei? 

Polacy są spragnieni wyjścia z domów i ponownego otwarcia lokali rozrywkowych. W ciągu minionych 12 miesięcy restauracje i kluby opublikowały najpopularniejsze posty w mediach społecznościowych w maju 2020 roku, gdy informowały o otwarciu po pierwszym lockdownie. Lokale otrzymują pozytywne sygnały od klientów i bardzo liczą na „popyt odroczony”.

Tomasz Szczęśniak współzałożyciel i prezes portalu Briefly

Stan lokali gastro w Polsce
Źródło: Briefly

Załamanie branży – kłopoty restauracji, klubów i przestrzeni eventowych

Równie smutny fakt co skala likwidacji i tymczasowych zamknięć jest ta dana: jedynie 5% lokali zdołało całkowicie zmienić profil działalności, by móc dalej funkcjonować w epidemicznej rzeczywistości. Zazwyczaj polegało to na rozpoczęciu oferowania cateringu w dostawie lub zamiast organizowania przyjęć okolicznościowych, to wynajmowanie przestrzeni do pracy biurowej (szkolenia, warsztaty).

Pierwsze zamknięcie, które wywołało totalny szok (lockdown był wówczas całkowity) oraz drugie, październikowe zamknięcie, gdy zostaliśmy z towarem dopiero co kupionym. Zamknięcie było w piątek, a towary na weekend przywozimy w czwartek. To było nie tylko nieprzyjemne, ale też dla nas bardzo kosztowne.

Ewa Urbańska, klub Czerwony Fortepian z Kielc

Ostatnie 12 miesięcy przyniosły spadek obrotów o 40-80% i zysków o 50-90%. Psychicznie najtrudniejsze były ostatnie dni przed pierwszym zamknięciem – wówczas nastąpił gwałtowny spadek sprzedaży bez perspektyw na polepszenie sytuacji.

Maciej Marks, współwłaściciel Klubokawiarni Jaś i Małgosia z Warszawy

Stan działalności lokali
Źródło: Briefly

Rynek dostaw jedzenia

Przed pierwszym zamknięciem branży gastronomicznej w marcu 2020 restauracje (z wyjątkiem np. pizzerii) nie inwestowały w promowanie ofert na wynos. Nie był to segment działalności, który przynosił zyski porównywalne z serwowaniem jedzenia na miejscu.

Epidemia Covid-19 i zamrożenie gospodarki wymusiły skokowy wzrost liczby lokali gastro, które oferują dania na wynos i z dostawą. 

Rynek dostaw jedzenia jest z pewnością największym (i raczej jedynym) zwycięzcą okresu pandemii. Ale wobec wysokich prowizji największych platform, restauratorzy próbują zachęcić klientów do odbiorów osobistych: oferują zniżki przy odbiorze osobistym (zamiast w dostawie), a czasem po prostu wprost proszą klientów o zamawianie bezpośrednio, a nie przez pośredników typu Pyszne, Uber Eats, czy Wolt.

Oferta na wynos restauracji
Źródło: Briefly

Formy pomocy dla restauracji, klubów, sal bankietowych

Dla branży gastronomicznej i ratunkiem były i są: 

  • sprzedaż na wynos i z dostawą
  • pomoc publiczna i samorządowa (zwolnienia pracowników z ZUS, dotacje do pensji w ramach tarcz antykryzysowych, obniżki czynszów i opłat)
  • współpraca z instytucjami finansowymi (odroczenie spłat kredytów, niskooprocentowane kredyty pomostowe)

Branża eventowa praktycznie polega wyłącznie na dotacjach i ulgach państwowych.

Wsród przedstawicieli lokali opinie nt. pomocy ze strony państwa są podzielone:

Wartość pomocy państwowej, obok uruchomienia sprzedaży na wynos i w dostawie, pozwoliła utrzymać działanie lokalu bez konieczności czasowego zamknięcia                        

Maciej Marks, Jaś i Małgosia z Warszawy

Skorzystaliśmy ze zwolnień ZUS i wypłat tzw tarczy antykryzysowej. Zamierzamy z tego korzystać do końca zamknięcia branży. Pomoc ze strony Państwa w skali makro brzmi imponująco, ale w skali małych firm i realnego pomagania ta „pomoc” to śmieszna sprawa.

Ewa Urbańska, Czerwony Fortepian z Kielc

Od wprowadzenia pierwszego zamknięcia lokal funkcjonował na 25% swoich możliwości. Gości było zdecydowanie mniej i rzadziej decydowali się na usługi. Najtrudniejszy moment nastąpił, gdy rząd zakazał wynajmu lokali na imprezy – od tamtego momentu nie możemy pracować. Nie otrzymaliśmy też żadnej pomocy państwowej.

Piotr, współwłaściciel Grindhouse Warsaw

Wszelkie inne formy pomocy (zbiórki wśród klientów, sprzedaż voucherów, akcje w serwisach społecznościowych) miały raczej marketingowy charakter i jedynie sporadycznie gwarantowały realne wsparcie dla lokali. W naszym raporcie przyjrzeliśmy się szczegółowo poszczególnym akcjom wspierającym lokale.

Jeśli chcesz otrzymać pełen raport nt. sytuacji restauracji, klubów i hoteli w czasie pandemii Covid-19 w Polsce napisz wiadomość na adres team@askbriefly.com


Źródło: Briefly

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Skutki koronawirusa dla branży gastro i eventowej

67% firm i lokali z branży gastronomicznej i eventowej w Polsce wstrzymało całkowicie funkcjonowanie w wyniku epidemii koronawirusa, 32% działa w ograniczonym stopniu (np. oferując jedzenie na wynos lub z dowozem), a jedynie 1-2% prowadzi normalną działalność.

Najbardziej oczekiwane formy pomocy przez przedsiębiorstwa z branży horeca to:
  • zwolnienie z obowiązku płacenia składek na ZUS,
  • dofinansowanie wynagrodzeń pracowników
  • zwolnienie z opłat za czynsz, media i odpady
  • “wakacje kredytowe” (odroczenie spłat rat kredytów i leasingu)
  • nieoprocentowane kredyty na zachowanie płynności.

Połowa z ankietowanych firm i przedsiębiorców zadeklarowała skorzystanie z jednorazowej wypłaty ok. 2 tys. zł dla samozatrudnionych i osób na umowie zleceniu.

działalność firm gastronomicznych w pandemii

Niektórzy właściciele lokali postulują wprowadzenie dopłat do czynszów i wynajmu, w przypadku gdy przestrzeń jest własnością prywatną, a nie komunalną.

Jedna z opinii: Naszymi największymi kosztami są koszty pracownicze oraz czynsze za wynajem lokali. Ponieważ są to lokale wynajmowane od firm prywatnych trudno liczyć na zrozumienie z ich strony. Jeśli Państwo mogłoby udzielić bezpośredniego, realnego wsparcia finansowego na przetrzymanie dwóch-trzech miesięcy w postaci np w 80% bezzwrotnej pomocy to może udałoby się zachować płynność.

Pojawiły się głosy, że pomocne byłyby kredyty na poziomie 100-200 tysięcy zł o bardzo niskim oprocentowaniu.

Według właścicieli firm każda rozsądna forma pomocy, która pozwoli przetrwać ten trudny okres bez konieczności zwalniania pracowników i ogłoszenia upadłości jest mile widziana.

oczekiwane formy wsparcia firm gastronomicznych

Trzy czwarte przedsiębiorców życzyłoby sobie, żeby pomoc dla firm z branży horeca była bezwarunkowa. 31% ankietowanych uważa utrzymanie poziomu zatrudnienia w firmie przez 6 miesięcy za akceptowalny warunek otrzymania wsparcia państwowego.

Wśród ankietowanych firm najwięcej, bo połowę stanowiły restauracje, zaś jedną czwartą organizatorzy i firmy obsługujące eventy.

rodzaj działalności firm

70% firm, które wypełniło ankietę zatrudniało do 10 osób przed wybuchem epidemii koronawirusa. Zgodnie z zapowiedziami prezydenta z soboty 21 marca to właśnie osoby prowadzące jednoosobową działalność oraz mikrofirmy (zatrudniające do 9 osób) będą bezwarunkowo zwolnione ze składek ZUS przez 3 miesiące.

Państwowy pakiet wsparcia dla firm i pracowników

18 marca rząd ogłosił składający się z pięciu filarów pakiet przepisów, które mają ułatwić gospodarce przetrwanie skutków epidemii koronawirusa. Pierwsze dwa filary dotyczą ochrona pracowników przed utratą miejsc pracy oraz wsparcia dla przedsiębiorców. Główne założenia wsparcia ogłoszone 18 marca:

  • Firmy o obniżonych obrotach i stratach mogą liczyć na dopłatę do 40 proc. wynagrodzenia przeciętnego dla pracownika, o ile same zapłacą drugie 40 proc.
  • Jednorazowa wypłata ok. 2 tys. zł dla samozatrudnionych i osób na umowie zleceniu.
  • Gwarancje kredytowe, mikropożyczki dla przedsiębiorców do wysokości 5 tysięcy zł
  • Odroczenie o 3 miesiące płatności składek ZUS

W weekend 21-22 marca prezydent oraz rząd ogłosili modyfikację propozycji wsparcia. Zapowiedzieli, że przedsiębiorcy mogą liczyć na dopłatę do wynagrodzeń pracowników i zawieszenie składek na ZUS. Zmodyfikowane i sprecyzowane obietnice władz:

  • Pomoc będzie kierowana do firm w kryzysowej sytuacji (spadek obrotów o 15% rok do roku lub 25% miesiąc do miesiąca) i do tych na postojowym
  • Pracodawca może ograniczyć pracownikom czas pracy do 0,8 etatu i obniżyć pensję do 80 proc. dotychczasowego wynagrodzenia (jednak nie mniej niż pensja minimalna 2600 zł brutto)
  • Firmy, które spełnią kryteria spadku obrotów lub postojowego, a także utrzymają zatrudnienie, mogą liczyć na dopłaty z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych do wynagrodzeń pracowników oraz zawieszenie składek na ZUS
  • Osoby samozatrudnione, na umowie zleceniu i umowie o dzieło otrzymają od państwa jednorazową wypłatę ok. 2 tys. zł
  • Osoby prowadzące jednoosobową działalność oraz mikrofirmy do 9 osób będą zwolnione ze składek ZUS przez 3 miesiące
  • Mikropożyczki dla przedsiębiorców do wysokości 5 tysięcy zł (możliwe umorzenia, jeśli firma utrzyma poziom zatrudnienia)
  • Przedsiębiorcy zostaną zwolnieni z opłat abonamentowych za radioodbiorniki i telewizory
  • Przesunięcie terminu płatności zaliczek na podatek dochodowy od wypłacanych wynagrodzeń w marcu i kwietniu 2020 r. (do 1 czerwca 2020)
  • Firmy, którym spadły obroty, będą mogły wydłużać czas pracy pracownika do 12 godzin

Ostatnie zapowiedzi państwowej pomocy są spójne z oczekiwaniami środowiska firm gastronomicznych oraz eventowych. To, co teraz kluczowe, to aby wnioski umożliwiające otrzymanie państwowej pomocy były w rozsądny sposób uproszczone i szybko rozpatrywane. Pomyślna reaktywacja działalności restauracji, przestrzeni eventowych, firm cateringowych po okresie epidemii zależeć będzie od nastrojów Polaków i przeświadczenia, że epidemia nie wróci, a także od społecznego poczucia, że państwo nikogo nie zostawia bez pomocy: ani firm, ani pracowników.

 Tomasz Szczęśniak, współzałożyciel i prezes Briefly, serwisu ułatwiającego organizację imprez okolicznościowych i firmowych

Branża gastronomiczna oraz eventowa jest jedną z najbardziej dotkniętych przez restrykcje.
Przypomnijmy decyzje, które obowiązują bezterminowo na mocy tzw. specustawy tj. ustawy dotyczącej szczególnych rozwiązań w walce z epidemią koronawirusa:

  • zakaz zgromadzeń powyżej 50 osób o charakterze publicznym, państwowym i religijnym
  • restauracje, kawiarnie, bary mogą sprzedawać jedynie jedzenie na wynos lub z dostawą do klientów
  • lokale gastronomiczne nie mogą serwować posiłków na miejscu
  • zamknięte zostały siłownie, baseny, kluby taneczne, kluby fitness, muzea, biblioteki, kina, boiska oraz inne miejsca rozrywki

Lokale gastronomiczne oraz obiekty rozrywkowe będą zamknięte na przyjmowanie klientów „na miejscu” do czasu uchylenia rozporządzenia przez Ministra Zdrowia. Ministerstwo Zdrowia zapowiedziało, że pod koniec marca przeanalizuje możliwość uchylenia zakazów zgromadzeń oraz otwarcia restauracji, klubów i miejsc rozrywki w przypadku poprawy sytuacji.

Platforma Briefly, pomagająca w organizacji imprez okolicznościowych oraz wydarzeń firmowych, w dniach 19-22 marca przeprowadziła ankietę wśród 120 firm z branży gastronomicznej oraz eventowej. Pytaliśmy o bezpośrednie konsekwencje, jakie wywołała epidemia koronawirusa oraz jakich działań ze strony instytucji publicznych oczekują firmy z branży HORECA (hotele, restauracje, catering, eventy).
Platforma Briefly uruchomiła również serwis specjalny, w którym codziennie aktualizuje informacje ważne dla branży horeca: restauracji, klubów, hoteli, przestrzeni eventowych oraz organizatorów imprez okolicznościowych w związku z epidemią koronawirusa. 

Źródło: informacja prasowa Briefly

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF