...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Młodzi kreatywni wyłonieni! Przedstawiamy finalistów Young Creatives Cannes 2020!

Young Creatives Cannes 2020

15 maja wieczorem, w audycji na stronie newonce.radio zostali wyłonieni finaliści tegorocznej edycji konkursu Young Creatives Cannes 2020. Zwyciężców przedstawił Kuba Sagan członek zarządu Klubu Twórców Reklamy w rozmowie z Bartkiem Czarkowskim. Mimo wirtualnej formy finału, emocji nie zabrakło. Gospodarze na żywo łączyli się z finalistami.

To było bardzo ciekawe doświadczenie – przyznać podczas radiowej gali nagrody za prace powstałe w minionej rzeczywistości. Czy można o nich w takim razie powiedzieć, że straciły na aktualności? A czy kreatywność w ogóle może tracić na aktualności? Zupełnie nie. Przeglądając bowiem zwycięskie prace Young Creatives jestem głęboko przekonany, że ta „nowa normalność” będzie mimo wszystko cechować się czymś, co wiemy od bardzo dawna: to kreatywność pcha ludzkość naprzód. Na dowód tego: kilkoro młodych kreatywnych zaprowadziła no właśnie do Cannes! Gratuluję wszystkim zwycięzcom i dziękuję za możliwość spojrzenia na nasz nowy świat przez wasze okulary.

Kuba Sagan z zarządu Klubu Twórców Reklamy, współzałożyciel i dyrektor kreatywny Feeders Agency

Przedstawiamy młodych kreatywnych – finalistów konkursu Young Creatives Cannes 2020. Nagrody według 7 kategorii, zdobyli:

1. Aleksandra Kolarczyk i Jakub Świętochowsk,i MSL, w kategorii PR;
2. Mateusz Garbarczyk i Klaudia Jamróz, Value Media/Labcon, w kategorii MEDIA;
3. Pablo Dominguez Agregan i Bartosz Bulak, DDB Warszawa w kategorii PRINT;
4. Sylwia Janiszewska i Joanna Komorowska, VMLY&R, w kategorii DESIGN;
5. Filip Śliwa i Ada Kamienobrocka, VMLY&R, w kategorii FILM;
6. Tomasz Świstuń i Albert Stęclik, DDB/Dziadek do Orzechów, w kategorii DIGITAL;
7. Gabriela Janusz i Karolina Król, Kompania Piwowarska, w kategorii CLIENTS.

Prace finalistów będzie można zobaczyć na stronie konkursowej: https://ktr.org.pl/young-creatives/. A na fanpage’u KTR sukcesywnie będą pojawiać się posty przedstawiające zwycięskie duety.

Każda z kategorii miała dedykowane jury oraz partnera. Przewodniczącym kategorii Design był Daniel Marciniak z Ogilvy, a partnerem tej kategorii był Warszawski klub sportowy Dziki Warszawa. Kategorią Digital zaopiekowała się Wojtek Krosnowski z agencji GONG, a parterem był mbank. Obradom w kategorii PR przewodniczyła Katarzyna Kamińska Hill+Knowlton Strategies, a partnerem była organizacja KPH. Prace młodych marketerów w kategorii Clients, oceniało jury pod przewodnictwem Joanny Biernackiej z ISOBAR, partnerem kategorii – Storytel. Przewodniczącym łączonego jury Print/Film był Janek Majle z Change Servisplan, a partnerami odpowiednio byli Firsco oraz Polpharma z marką Metafen. Prace młodych mediowców oceniało jury pod przewodnictwem Kamila Wiszowatego z Value Media, a partnerem kategorii media była Fundacja im. Roberta Shumana.

Audycja z wręczenia nagród jest możliwa do obejrzenia i wysłuchania na fanpage’u Klubu Twórców Reklamy https://www.facebook.com/KlubTworcowReklamyKTR/.

Young Creatives Cannes to konkurs kierowany do młodych pracowników branży komunikacji marketingowej. Podobnie jak w poprzednich latach młodzi kreatywni mierzyli się z prawdziwymi briefami oraz oceną pracy branżowych ekspertów w siedmiu kategoriach — Print, Design, Film, Digital, PR, Media oraz Clients. Oprócz platformy wymiany doświadczeń́ oraz prezentacji młodych talentów, konkurs stanowi także polskie eliminacje do międzynarodowych finałów (Young Lions Competition) oraz daje możliwość wygrania wyjazdu na największy festiwal kreatywności — Cannes Lions.

Organizatorzy: Young Creatives: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy, Cannes Lions

Pomysł oraz komunikacja wydarzenia: Dziadek do orzechów

Współpraca: Newonce, Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych

Partnerzy: DCODE MEDIA – Authorised Partner of Shutterstock in Poland, Drukomat.pl, Upright Music, Lunapark Motion Arts Collective, Storytel, Dziki Warszawa, Polpharma, mbank, Frisco, KPH, Fundacja im. Roberta Schumana.


Źródło: informacja prasowa SAR 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Skuteczna kampania w 24 godziny?

kampania NIE JEM Podziel się

W poszukiwaniu kampanii doskonałej - efektywnej i odpowiadającej na brief - brand managerowie research’ują najlepsze agencje kreatywne i zapoznają się z wieloma ofertami. Zdarza się, że proces ten bywa czasochłonny i nieskuteczny. Okazuje się jednak, że często najlepsze pomysły powstają wśród młodych, mniej doświadczonych, ale bardzo zdolnych ludzi. Dowodzi temu konkurs Young Creatives, którego uczestnicy odpowiadają na prawdziwe briefy marek. Niejednokrotnie, koncepcje kampanii wykonywane na potrzeby konkursu są realizowane przez marki, ich efekty są doceniane, nagradzane przez branże i co najważniejsze szeroko docierają do odbiorców.

Młodzi pracownicy branży kreatywnej nie zawsze mogą w pełni wykazać swój potencjał, bo nie wszystkie zadania są im powierzane. Rzadko mogą sami stworzyć koncepcję kampanii od początku do końca. W Young Creatives zyskują taką szansę, a marki świeże spojrzenie na swój projekt, a nawet gotowy koncept do realizację. Tak właśnie było w przypadku kampanii „NIE JEM”, zrealizowanej dla Fundacji Podzielmy się (inicjatywa społeczna „Podziel się posiłkiem z bezdomnymi”).

Jak powstała koncepcja? Twórcy podkreślają, że warunki konkursu Young Creatives są specyficzne i wymuszają nieco inne podejście do briefów niż codzienna praca. Uczestnicy mają bowiem 24 godziny by wykonać zadanie.

Inne jest tempo zbierania danych, informacji, insightów, inne tempo ich przetwarzania, oraz inne tempo przekładania tego wszystkiego w koncept kreatywny czy rozwiązania mediowe. Trzeba podejmować szybkie decyzje i mieć przy tym sporo szczęścia, bo raczej nie ma czasu, żeby się „wracać”. Sam starter naszego konceptu powstał dość szybko, po części już na briefingu. Później systematycznie nadbudowywaliśmy go o kolejne elementy. Chyba kluczowe dla ostatecznego pomysłu na kampanię było dojście do obserwacji, że w „naszym świecie” każdy z wyboru czegoś nie je (glutenu, nabiału, mięsa) – i to jest okej, nie ma w tym nic złego. Natomiast gdzieś obok istnieje też ten „inny świat” w którym „NIE JEM” znaczy coś fundamentalnie innego. To właśnie ten insight popchnął bardzo mocno w kierunku spotu, który ostatecznie powstał.

Adam Kręgielewski, jeden z twórców koncepcji kampanii „NIE JEM”

Efekty kampanii „NIE JEM” przerosły oczekiwania jej twórców. Spot trafił do telewizji i samymi tylko kanałami TVN-u (jako reklama) dotarł do ponad 6,5 miliona odbiorców. Dodatkowo, wideo kampanię wyemitowały w głównych wydaniach dzienników informacyjnych chyba wszystkie stacje TV. W digitalu mocne wsparcie zapewnili wybrani do akcji ambasadorzy oraz partnerzy mediowi.

Pomysł faktycznie powstał bardzo szybko, jednak prawdziwym wyzwaniem była realizacja kampanii. Szukaliśmy od początku rozwiązania możliwego do wdrożenia przy budżecie zero. Nie mając wsparcia płatnych mediów, musieliśmy uruchomić kontakty i poszukać pro-bono ambasadorów i wsparcia u wydawców. Przełożyło się to na realne wyniki: ponad dwukrotnie więcej wejść na stronę Fundacji Podzielmy się w trakcie trwania kampanii, w porównaniu z najbardziej efektywną w historii edycją (Boże Narodzenie 2018). Ten wynik traktujemy jak podwójny sukces, mając na uwadze fakt, że edycje wielkanocne zawsze cieszyły się mniejszą popularnością wśród Polaków niż zbiórki jedzenia w Boże Narodzenie.

Mateusz Garbarczyk, drugi z twórców konceptu

Jednak na imponujących efektach się nie skończyło, kampania została nagrodzona złotą statuetką w kategorii Public Service, non-profit campaign & CSR w konkursie Mixx Awards IAB (jedna z trzech kampanii w konkursie nagrodzonych Złotem).

nagroda dla kampanii NIE JEM
fot. SAR

Cała historia z kampanią „Podzielmy się” to ogólnie pasmo niespodzianek będących źródłem motywacji do dalszej pracy. Najpierw oczywiście była wygrana w YC i wizyta w Cannes co – nie ukrywajmy – podbija ego. Ważniejszy był dla nas jednak telefon od dziewczyn z fundacji z pytaniem, czy chcemy tę kampanię zrealizować poza konkursem – wow. Potem praca z ludźmi którzy bezinteresownie włączyli się do projektu, wiedząc że na jego promocję nie ma budżetu – to super doświadczenia. Ale złota statuetka w Mixx Awards to było do ostatniej chwili ogromne zaskoczenie – zwłaszcza że grono tegorocznych nominacji w wielu kategoriach to była najwyższa liga reklamy.

Mateusz Garbarczyk

Ale to tylko jedna strona medalu. Nie konkursy są tu najważniejsze, a popularyzacja idei akcji Podzielmy się. Świetnej pracy dziewczyn z Fundacji, które dwa razy do roku robią wspaniałą robotę. Super, że mogliśmy im pomóc przy promocji edycji Wielkanocnej. I na pewno nie jest to nasze ostatnie słowo jeśli chodzi o tę współpracę. Lubimy mówić o kampanii NIE JEM jako efekcie poruszenia pomysłem wielu osób, dzięki którym udało się ją zrealizować. To właśnie pomysł na kampanię poruszył Jury konkursu, Marię i Martynę z Fundacji Podzielmy się, osoby z SAR, Zarząd i osoby zaangażowane w projekt z Group One, celebrytów i influencerów ze spotu, Biuro Reklamy TVN oraz wiele, wiele innych osób ze świata mediów, które włączyły się w promocję akcji pro bono. Na koniec spot poruszył też jego “końcowych” odbiorców, o czym świadczy wiele pozytywnych komentarzy i dyskusji pod filmem w internecie, a także – co najważniejsze, realne wyniki kampanii. 

Adam Kręgielewski

Również w czasie tegorocznych świąt Bożego Narodzenia, została organizowana akcja „Podziel się posiłkiem z bezdomnymi”. Każda osoba, której zostało dobre, świeże jedzenie po Świętach mogła zgłosić się przez formularz, a wolontariusze odebrali i zawieźli je do lokalnej jadłodajni dla osób potrzebujących. Jeśli ktoś miał możliwość samodzielnego transportu, mógł zawieźć jedzenie do jednej z jadłodajni, jeszcze bardziej usprawniając proces. Zachęcamy do przyłączenia się do akcji w przyszłe Święta!

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przedłużyliśmy zgłoszenia do Young Creatives Eurobest 2019. Czekamy na Was do 08.10!

Jesienna edycja Young Creatives nie wymaga od uczestników obsługi photoshopa, corela czy indesigna, wystarczy mieć dobry pomysł i umieć go ciekawie przedstawić! Laureaci konkursu zaprezentują swój talent i pomysły podczas europejskich finałów Young Creatives Integrated Competition, które po raz drugi odbędą się w Warszawie. Ponadto zwycięskie zespoły wyjadą na The ADCE European Creativity Festival w Barcelonie.

W połowie września ruszyły zapisy do tegorocznej edycji konkursu Young Creatives Eurobest. Jak co roku na zainteresowanych czekają dwie kategorie skierowane do młodych pracowników branży komunikacji marketingowej. Swój udział zgłaszać można do 8 października. 

Do konkursu zgłaszać się mogą osoby, które nie ukończyły 31 lat (urodzone po 30 listopada 1988). Startować można w dwóch kategoriach, w dwuosobowych zespołach:

  • Young Creatives Integrated – Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu projektu kampanii zintegrowanej,
  •  Young Planners – kategoria dla strategów, plannerów i reasercherów z agencji reklamowych i domów mediowych. Zadaniem jest stworzenie projektu strategii komunikacji

Wszystkie zakwalifikowane do konkursu zespoły będą miały za zadanie przygotować prace stanowiące odpowiedzi na prawdziwe briefy przygotowane przez partnerów poszczególnych kategorii. Zgodnie z zasadami konkursu, uczestnicy będą mieli 48 godzin na samodzielne wykonanie postawionego przed nimi zadania. Udział w konkursie jest szansą dla młodych pracowników branży marketingowej nie tylko na puszczenie wodzy wyobraźni, ale także na samodzielne zmierzenie się z realnym wyzwaniem instytucji, fundacji i marek.

Prace oceniać będzie jury składające się z doświadczonych pracowników branży, cieszących się uznaniem ze względu na ich dorobek w dziedzinie komunikacji marketingowej. Przewodniczącym jury YC Integrated został Marcin Sosiński  –Executive Creative Director, McCANN wraz z Natalią Drobniak, Agatą Palmowską Łukaszem Kotlińskim, Rafałem Rysiem, Agnieszką Klimczak. Kategorią dla młodych strategów zaopiekuje się natomiast Paweł Loedl – Chief Strategy Officer, VMLY&R wraz z Wojtkiem Walczakiem, Karoliną Kałużną, Anią Jaroszyńską, Maćkiem Twardowski. 

 

Laureatów konkursu poznamy 30 października.

Zespoły można zgłaszać do 8 października. Wszelkie pytania i wątpliwości należy wysłać na adres e-mail: dominika.dabrowska@sar.org.pl

Więcej informacji na stronie: http://www.ktr.org.pl/young-creatives/.

Organizatorzy: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy, Eurobest European Festival of Creativity 

Partnerzy: DCODE MEDIA – Authorised Partner of Shutterstock in Poland, Drukomat.pl, Upright Music, Lunapark Motion Arts Collective, Wacom

Współpraca: Frydrych&Zdanowski, Kaja Dobrzańska&Adriana Hochmańska, Maciek Ryter, Adrian Kowalski, UKWIAŁ, Joanna Wojniłko, Sylwia Morawska, Kamil Kotarba, Marcin Samojluk, Norbert Wojtkowski, Marcin Bębenista, Piotr Januszkiewicz, Mateusz Skoczko, Jan Stąpor, Szymon Kraszewski, Franciszek Jankowski, Michał Gorczyca, Julia Niebielska, Mo61, Daylight Studio, 422sound, robisz.to, best regards prdctn, 2012agency, Fast Media, Heliograf, Grip 7.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

European Design Festival już w czerwcu zagości w Warszawie

European Design Festival od 13 lat odbywa się co roku w innym mieście na naszym kontynencie. Tym razem to Warszawa na kilka czerwcowych dni stanie się europejską stolicą projektowania graficznego.

Wydarzenie odbędzie się między 6. a 9. czerwca i nasycone będzie inspirującymi wykładami, wystawami, warsztatami, spacerami po studiach graficznych, pokazami filmowymi, a także uroczystymi galami dwóch konkursów dla projektantów graficznych. Festiwal ma na celu promocję europejskiego i polskiego projektowania oraz zaprezentowanie najnowszych tendencji i godnych naśladowania praktyk. Organizatorzy czekają zarówno na profesjonalistów, jak i entuzjastów designu, poszukujących inspiracji do twórczego działania i kreatywnego spędzania czasu.

Mnogość planowanych atrakcji pozwoli odkryć projektowe oblicze Warszawy, a także nawiązać międzynarodowe znajomości, które – jak mamy nadzieję – będą procentowały w przyszłości.

Wydarzenia festiwalowe, czyli nowości i evergreeny

W ramach festiwalu odbędzie się szereg wyjątkowych wydarzeń – płatnych i bezpłatnych, a będą to między innymi:

Wystawy

W ramach festiwalu odbędzie się kilka wystaw poświęconych współczesnemu projektowaniu graficznemu w Polsce i Europie. Widzowie będą mieli okazję zaznajomić się na przykład z najlepiej zaprojektowanymi publikacjami 2018 roku.

Spacery graficzne

Podczas spacerów uczestnicy będą mogli odwiedzić najciekawsze studia projektowe w Warszawie i poznać projektantów w nich pracujących. Będzie to świetna okazja do podpatrzenia jak pracują i zadania im pytań.

Pokazy filmowe

Organizatorzy zapraszają na bezpłatne projekcje filmów poświęconych projektowaniu lub projektantom. Będzie można zobaczyć m.in. film Helvetica, który opowiada o jednym z najsłynniejszych krojów pisma na świecie oraz historie ludzi z nim związanych.

Imprezy i śniadania festiwalowe

Poranki 6. i 7. czerwca warto spędzić ze współfestiwalowiczami na pysznym śniadaniu, które zaserwuje Bar Studio. Natomiast wieczorami zapraszamy na imprezy do Baru Studio oraz do Cafe Kulturalna.

Warsztaty z projektowania

Nie możecie ominąć praktycznych warsztatów, które skierowane są zarówno do zawodowych projektantów jak i amatorów. Uczestnicy zapoznają się bliżej z konkretnymi aspektami projektowania i nabędą nowe umiejętności miękkie. Zajęcia będą dotyczyć takich zagadnień jak: kaligrafia i liternictwo, tworzenie kolaży, ćwiczenia z rozwiązywania konfliktów, kreatywne kodowanie – animowanie grafik czy design safari.

Targi (poli)graficzne Nacisk – 8-9 czerwca – PKiN

Na targach spotkacie zdolnych ilustratorów, grafików i projektantów. Artyści zaprezentują swoje prace, a odwiedzający będą mogli nie tylko je obejrzeć, ale także kupić. Nie zabraknie zarówno sławnych nazwisk, jak i tych wschodzących. To świetna okazja, aby porozmawiać z ulubionymi artystami lub poznać nowych.

Konferencja Element Talks 8-9 czerwca – Mińska 65, Warszawa

Stały punkt na projektowej mapie wydarzeń w stolicy, tym razem jako część festiwalu. Jak co roku organizatorzy spodziewają się około 2000 uczestników z całej Europy. W ramach konferencji odbędą się wykłady na dwóch scenach, praktyczne warsztaty, targi Element Market i intensywne sesje networkingowe. Jeśli pracujesz w branży kreatywnej, to nie możesz ominąć tego wydarzenia!

Gala rozdania nagród European Design Awards – 8 czerwca – Nowy Teatr

EDA to konkurs wyróżniający najlepszych projektantów graficznych w Europie odbywający się od 13 lat. Obejmuje on różnorodne dziedziny projektowania: od druków, poprzez branding, na webdesignie kończąc. W skład jego jury wchodzą przedstawiciele najważniejszych mediów designerskich z całej Europy, co zapewnia obiektywny i bezstronny wybór projektów.

Gala rozdania nagród Polish Graphic Design Awards  – 9 czerwca – Bar Studio

Polish Graphic Design Awards to jedyny w Polsce branżowy konkurs prezentujący realizacje ze wszystkich istniejących dziedzin grafiki użytkowej. Jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda współczesne polskie projektowanie graficzne i chcesz poznać najlepszych przedstawicieli tej branży, to koniecznie bądź z nami na gali. Wyróżnieni zostaną wybitni projektanci 2018 roku.

European Design Festival to wydarzenie dla wszystkich, którzy interesują się projektowaniem graficznym lub pracują w branży kreatywnej. To będzie naprawdę intensywny i inspirujący czerwiec! Sięgnijcie po szczegółowy program wydarzenia: https://bit.ly/2JahLMO!

Bilety można kupować na: https://www.elementtalks.com/pl/edfestival/tickets/

Save the date!

Data: 6-9 czerwca 2019

Miejsce: różne lokalizacje w Warszawie

Więcej informacji na stronie: https://www.elementtalks.com/pl/edfestival/

 

Identyfikacja wizualna Festiwalu: Uniforma

 

Organizatorzy European Design Festiwal:

Miasto Stołeczne Warszawa

European Design Awards

Element Talks

Polish Graphic Design Awards

 

Organizacja festiwalu w Warszawie możliwa jest dzięki współpracy całego środowiska projektantów graficznych oraz instytucji miejskich.

Oto Partnerzy Organizacyjni zaangażowani w wydarzenie:

Nowy Teatr

Warszawska Organizacja Turystyczna

Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydział Grafiki

Instytut Adama Mickiewicza

Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

International Poster Biennale

Muzeum Plakatu

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy zwycięzców konkursu Young Creatives Cannes 2019

Konkursu Young Creatives Cannes, skierowany do młodych pracowników branży kreatywnej i marketingowej, po raz kolejny wytypował najzdolniejszych. 24 kwietnia w Niebie, ogłoszono zwycięzców. Następnie organizatorzy zaprosili uczestników na Design Wars - pojedynek grafików przed publicznością.

Nagrody główne Young Creatives Cannes 2019, w poszczególnych kategoriach zdobyli:

  1. Albert Stęclik i Tomek Świstuń, Dziadek  do Orzechów/K2 Precise, w kategorii PR,
  2. Adam Kręgielewski i Mateusz Garbarczyk, Labcon, w kategorii MEDIA,
  3. Damian Kitowski i Michał Oleksów, VML&YR/Cut The Mustard, w kategorii PRINT,
  4. Rozalia Kurant i Miłosz Zdunek, K2 Precise, w kategorii DESIGN,
  5. Janina Szwykowska i Łukasz Kołakowski, McCann, w kategorii FILM,
  6. Dorota Piekarska i Joanna Wagner, VML&YC/Leo Burnett, w kategorii DIGITAL,
  7. Karolina Kozakiewicz i Agnieszka Michalik, BNP Paribas, w kategorii CLIENTS,
  8. Anna Jędryka, Havas Warsaw , w kategorii OPEN.

Każda kategoria miała dedykowane jury oraz partnera. Przewodniczącym YC Design był Bartek Walczuk z 180heartbeats + JUNG v MATT, a partnerem tej kategorii było Tyskie. Kategorią YC Digital zaopiekowała się Marta Frączek z agencji Saatchi&Saatchi, a parterem był Totalizator Sportowy. Obradom w kategorii YC PR przewodniczyła Joanna Drabent, Prowly, a partnerem był BNP Paribas. Prace młodych marketerów – YC Clients, oceniało jury pod przewodnictwem Piotra Chrobota z Life on Mars, partnerem kategorii był WWF. Przewodniczącymi łączonego jury YC Print/Film byli Michał Kubik & Łukasz Stachniak z Bardzo, a partnerami odpowiednio byli Lech i LOT. Prace młodych mediowców oceniało jury pod przewodnictwem Pawła Gali z Wavemaker, a partnerem kategorii media było Podzielmy się. Kategorii OPEN przewodniczył Mariusz Pitura Walk, a jej partnerem był Netflix.

Young Creatives jest największym konkursem w Polsce skierowanym do młodych pracowników branży marketingowej. Daje szanse na udział w międzynarodowych finałach Cannes Lions i okazję do zaprezentowania swojego potencjału kreatywnego i samodzielnego zmierzenia się z prawdziwym briefem. Konkurs pozwala na zyskanie oceny i rzetelnej informacji zwrotnej dotyczącej projektu od najlepszych ekspertów z branży.

Organizatorzy: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Twórców Reklamy, Cannes Lions

Partnerzy: Tyskie, Totalizator Sportowy, BNP Paribas, WWF, Lech, LOT, Podziel się, Netflix, Newonce, Prosto., LG, Canon, Decode Media by Shutterstock, Drukomat.pl, Lunapark, Upright Music, Wacom,

Współpraca: Michał Sęk, Adriana Hochmańska, Tomek Mąkolski, August Design Studio, Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

111 talentów, które są przyszłością przemysłów kreatywnych. Przyjdź na Wystawę MUST SEE

10 lutego 2019 roku, w Centrum Kreatywności Targowa przy ul. Targowej 56 odbył się wernisaż Wystawy MUST SEE. W jednym miejscu pokazujemy 111 prac, pomysłów i projektów młodych twórców, reprezentujących 18 kategorii związanych z reklamą, fotografią, ilustracją, designem, video, modą, dźwiękiem i nowymi technologiami. Projekty zostały wyselekcjonowane w czasie Przeglądu See&Say, przez 60 ekspertów i praktyków branży kreatywnej, spośród 600 zgłoszeń.

MUST SEE daje możliwość zobaczenia starannie wyselekcjonowanych projektów, które nigdy wcześniej nie były prezentowane. Warto przyjść na wystawę po przeglądzie See&Say aby poznać przyszłe nazwiska polskiej grafiki i ilustracji. Wiem, że rozmawiałam z samymi ambitnymi osobami, przed którymi świat stoi otworem. Poznałam osoby, których portfolia będę polecać dyrektorom kreatywnym, agentom i kuratorom wystaw. Wierzę, że każdego zaskoczy ta wybuchowa mieszanka świeżej krwi – mówi Ola Niepsuj, jedna z ekspertek przeglądu.

Przegląd See&Say odbył się już po raz szósty. Młodzi twórcy mogli zgłosić swoje prace w 18 kategoriach takich jak ilustracja, fotografia, product design, creative technology, gra, audio, video czy moda. Pełna lista kategorii znajduje się pod adresem https://seesay.pl/kategorie/. Projekty, które będzie można zobaczyć na Wystawie MUST SEE zostały wyłonione z 600 zgłoszeń, przez 60 najlepszych ekspertów i praktyków. Wśród nich możemy znaleźć między innymi: fotografki Magdę Wunsche i Agę Samsel, ilustratorów Olę Niepsuj i Pawła Jońcę, projektów Edgara Bąka, Mamastudio i UVMW, właścicielkę marki modowej KAS KRYST czy ekspertów technologicznych Adama Badowskiego z CD Projekt RED i Krzysztofa Golińskiego z PanGeneratora.

Wystawa MUST SEE mieści się w Centrum kreatywności Targowa, ul. Targowa 56, prace będzie można oglądać do 24 lutego w godzinach 7:00 – 21:00.

Więcej szczegółów na wydarzeniu: https://www.facebook.com/events/372926029951662/

 

Organizatorem wystawy MUST SEE jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Klub Twórców Reklamy.

Partnerzy: Miasto Stołeczne Warszawa, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Drukomat.pl, Wacom Saatchi&Saatchi IS, Upright Music, Rent Design, LiquidThread, Dcode Media powered by Shutterstock, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, Klub Agencji Eventowych, Świat Eventów, Somersby, CD Projekt RED, Arcus, Kyocera, LG.

Projekt Wystawy: 2HB studio, UVMW

Patroni Medialni: Label, K Mag, Nowy Marketing, AMS, Chilli Zet, Art.info

Patronaty Uczelni: ASP Gdańsk, ASP Kraków, ASP Katowice, Akademia Sztuki w Szczecinie, ASP Wrocław,  ASP Łódź, Szkoła Mistrzów Reklamy, School of Form Uniwersytet Humanistyczny SWPS, Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych, ASP Warszawa – Wydział Sztuki Nowych Mediów.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zwycięzcy drugiej edycji JustBrief wyłonieni

W drugiej edycji konkursu edukacyjnego JustBrief skierowanego do studentów i początkujących marketerów zwyciężył zespół Hi5s, w którego skład wchodzili młodzi adepci marketingu z Warszawy oraz Krakowa. Uczestnicy mieli za zadanie przygotować kampanię digitalową, która w najbliższym czasie może zostać wdrożona przez Uber Eats. Oprócz możliwości wpisania do portfolio pierwszego zrealizowanego projektu zwycięski zespół otrzymał 10 tysięcy złotych i możliwość odbycia stażu u organizatorów konkursu i wybranych partnerów.

Branża kreatywna postrzegana jest przez młodych jako hermetyczna, a wejście do niej jest tym trudniejsze, że osoby rozpoczynające swoją karierę nie mają zazwyczaj na swoim koncie osiągnięć, które mogłyby poprzeć ich umiejętności. Z pomocą przychodzi im jednak konkurs edukacyjny JustBrief, którego druga edycja właśnie się zakończyła.

Założeniem konkursu JustBrief, jest nie tylko wyłonienie największych wschodzących talentów marketingu, ale przede wszystkim przekazanie wiedzy, zapewnienie odpowiedniego wsparcia mentorskiego i poświęcenie młodym ludziom swojego czasu. Wielu absolwentów rozpoczynających karierę zawodową zupełnie nie może liczyć na wsparcie swoich przełożonych, którzy zaabsorbowani codziennymi obowiązkami nie są w stanie poświęcić im wystarczającej uwagi. W branży kreatywnej jest to niestety zrozumiałe. Tempo pracy jest bardzo szybkie i zazwyczaj wszyscy, wraz z juniorami, skupiają się na dostarczeniu odpowiedniej jakości projektów – mówi Tina Toutounchi, Employer Branding & Internal Communication Specialist z agencji Performante.  Dlatego też zależy nam na tym, aby zatrzymać się na chwilę, dać swój feedback, zmotywować i wprowadzić do branży, która postrzegana jest przez wielu młodych jako bardzo hermetyczna dodaje Tina.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się ponad 300 młodych osób z całej Polski, a spośród nich wybrano 50, które otrzymało szansę zmierzenia się z prawdziwym briefem przygotowanym przez Uber Eats. Uczestnicy podzieleni zostali na pięcioosobowe zespoły, w których zazwyczaj po raz pierwszy mogli zetknąć się z modelem pracy agencyjnej. Podczas prac nad swoimi propozycjami liczyć mogli na mentoring i wsparcie ze strony specjalistów z agencji Performante.

JustBrief to przedsięwzięcie z misją. Mogłem to poczuć po raz drugi, podczas finału, kiedy pięćdziesięcioro studentów prezentowało swoje kampanie zupełnie tak, jak my, juniorzy, wiele lat temu przed pierwszym, poważnym klientem. Kolejny raz jestem pozytywnie zaskoczony nie tylko rezultatami, ale głównie poziomem uczestników, których udało nam się wyłonić spośród kilkuset chętnych. Spotkaliśmy naprawdę zróżnicowaną ,,grupę młodych”, z różnych środowisk, z różną wiedzą, których łączy naprawdę spora ambicja. Widać to było od razu. Nie zmroził ich nawet niezwykle trudny brief, który przygotowaliśmy w tym roku rekrutacja dostawców przy ograniczonym budżecie. Na pewno będziemy chcieli rozwinąć naszą ideę w 2019 i rozpocząć coś jeszcze większego mówi Adam Borczyński, Head of Creative Performante.

Uber Eats stał się niezwykle popularny wśród polskich użytkowników i branży restauracyjnej. Zainteresowanie naszą platformą przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Z miesiąca na miesiąc liczba zamówień składanych w aplikacji rośnie, podobnie jak lista miejsc, z których można zamawiać jedzenie w dostawie dzięki Uber Eats. Dlatego pojawiło się przed nami wyzwanie: jak pozyskać nowych dostawców i tym samym zapewnić naszym użytkownikom szybką i sprawną realizację zamówień, które zazwyczaj oscylują w granicach 32 minut? Jaką kampanię marketingową powinniśmy opracować? Z takim pytaniem zwróciliśmy się do JustBrief. Z jednej strony rekordowo niski poziom bezrobocia w Polsce, a z drugiej szybko rozwijająca się usługa, sprawiają, że nieustannie poszukujemy nowych dostawców. Ze względu na dużą elastyczność współpracy z Uber Eats, dostrzegamy duży potencjał w studentach. Uznaliśmy, że stworzenie kampanii przez studentów właśnie, z myślą o ich rówieśnikach, będzie dla uczestników konkursu JustBrief ciekawym projektem, a dla nas możliwością spojrzenia z innej perspektywy na istniejące wyzwanie. Cieszymy się, że mieliśmy okazję wziąć w tym udział. Wszystko zostało zorganizowane na najwyższym poziomie, a pomysły, które zobaczyliśmy było bardzo ciekawe. Jeden z nich szczególnie wyróżnił się w stosunku do pozostałych i dlatego wygrał główną nagrodę – mówi Krzysztof Radoszewski, Dyrektor Generalny w Uber Eats w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Podczas finału konkursu, który odbył się 7 grudnia wyłoniono zwycięską drużynę, która otrzymała nagrodę w wysokości 10 000 PLN oraz możliwość odbycia stażu w firmach organizatorów i wybranych partnerów konkursu. Kampania przygotowana przez zespół z Warszawy i Krakowa ma szansę na realizację. Zwycięska grupa, w której skład wchodzili: Bartosz Furtak, Dominika Kardaś, Krystyna Miącz, Maciej Morzywołek i Ewelina Prus, wyróżniła się bardzo umiejętnym researchem, wnioskami, a także bardzo konkretnymi i kreatywnymi pomysłami na kampanię zachęcającą do podjęcia pracy dorywczej w roli dostawcy. Kampania skierowana będzie do studentów i opierać się będzie na zmianie wizerunku dostawcy oraz na ułatwieniu procesu rekrutacyjnego. Szczegóły kampanii nie mogą zostać na tym etapie ujawnione. 

 

Patronem honorowym tegorocznej edycji JustBrief jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Patronat medialny nad JustBrief 2018 objęli: Business Insider Polska, Brief, Marketer Plus, AdMonkey, Marketing w Praktyce, Sprawny Marketing, Marketing przy Kawie, HRstandard.pl, HRPolska, DlaStudenta, StudentNews, Radio Kampus, Radio Centrum.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy zwycięzców konkursu Young Creatives Integrated Comepetition Eurobest 2018!

24 listopada w Centrum Kreatywności Targowa odbył się finał międzynarodowego konkursu Young Creatives Integrated Competition. Inicjatywa od 10 lat, jest okazją dla młodych talentów z branży reklamowej, do zaprezentowania swoich umiejętności. W tym roku finał pierwszy raz w historii odbył się w Polsce. Wspólnie z Greenpeace postawiliśmy przed uczestnikami problem dotyczący nas Wszystkich – Zmiany klimatu w Europie wywołane przez emisję Węgla w celu pozyskania energii.

Nagrodę główną zdobył zespół: Thomas Jørgensen Parastatidis oraz Magnus Mynderup-Bjørnshave reprezentujący agencję Robert Boisen & Like-Minded z Danii. Srebrny medal otrzymali Anton Stolpovskii i Anastasiia Kashina, Rosyjski zespół reprezentujący dwie agencję Fury oraz WNM.digital. Brąz powędrował do Pierpaolo Bivio i Andrea Raia, którzy startowali z ramienia DDB oraz Publicis z Włoch.

Partnerem konkursu był Greenpeace. Zadanie konkursowe oparte było na raporcie udostępnionym publicznie 8 października 2018r. przez ONZ w którym Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu (IPCC) wyraźnie ujawnił niedostateczność działania Europy w sprawie zmian klimatu oraz informował o jego głównym powodzie – Węglu. Uczestnicy mieli zmierzyć się z problemem przetłumaczenia  raportu w taki sposób, by rezonował się oraz wpływał na społeczeństwo. Pozwolił im zrozumieć w jaki sposób problem dotyka życia ich oraz w przyszłości ich dzieci. Idea stworzona przez uczestników miała prowadzić do podjęcia przez społeczeństwo realnych działań w tym podpisania petycji, dzięki której mamy szansę zmienić regulacje dotyczące polityki energetycznej węgla. Brief przygotowała Joanna Uniwersal z Ogilvy.

Young Creatives Integrated Competition jest konkursem skierowanym do pracowników branży marketingowej, którzy nie ukończyli 31 lat. Prace oceniało jury pod przewodnictwem Maćka Twardowskiego, Executive Creative Director z Ogilvy w składzie: Christian Behrendt Group Creative Lead/Google ZOO – Dach, France & Mena, Maria Milusheva Creative Director & Partner/Noble Graphics TBWA, Krzysztof Cibor Communication Specialist/Greenpeace Polska. Prace dostępne na stronie www.eurobest.com

Organizatorzy konkursu:  Eurobest, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, KTR

Partnerzy: Greenpeace, Decode Media.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Performante po raz kolejny organizuje konkurs dla młodych kreatywnych

Ruszyły zgłoszenia do drugiej edycji konkursu JustBrief, który agencja Performante realizuje z myślą o studentach i absolwentach planujących karierę w branży kreatywnej. W tym roku partnerem głównym projektu jest Uber Eats.

Młodzi ludzie postrzegają branżę kreatywną jako bardzo hermetyczną. Z raportu przygotowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR „Co nie styka w branży kreatywnej” wynika, że jest to jedna z największych barier z jaką borykają się studenci zainteresowani pracą w agencjach reklamowych i interaktywnych. Kolejną trudność stanowi wykazanie umiejętności nie mając jeszcze konkretnych osiągnięć
na koncie.  W ogłoszeniach o pracę na stanowiska juniorskie pojawiają się wymagania w obszarze kompetencji takich jak kreatywność czy innowacyjne podejściedo problemów.

Studentom oraz absolwentom, którzy nie posiadają jeszcze portfolio trudno jest zaprezentować te kompetencje w CV, a co za tym idzie pozytywnie przejść pierwszy etap selekcji w procesach rekrutacyjnych. Właśnie z tego powodu powstał konkurs edukacyjny JustBrief. Chcemy pomagać młodym, bo jeszcze niedawno sami, jako juniorzy na początku kariery, borykaliśmy się z podobnymi wyzwaniami – mówi Tina Toutounchi, Employer Branding & Internal Communication Specialist z agencji Performante. – Duże zainteresowanie studentów poprzednią edycją konkursu zachęciło nas do kontynuowania przedsięwzięcia. Projekt zyskał także uznanie w branży. Otrzymaliśmy nominację w konkursie EB Kreator organizowanym przez GoldenLine w kategorii na najlepszą kampanię employer brandingową oraz wyróżnienie w konkursie EB Stars, którego organizatorem jest Employer Branding Institute, za najlepszą kampanię employer brandingową do 100 tys. zł – dodaje.

Zgłoszenia do JustBrief przyjmowane będą do 4 listopada na stronie justbrief.pl. Studenci zostaną dobrani w 5-osobowe zespoły kreatywne, które ze wsparciem specjalistów z agencji Performante, stworzą swoje koncepcje kampanii digitalowej dla swojego pierwszego, prawdziwego klienta – Uber Eats. W briefingu weźmie również udział przedstawiciel restauracji Gringo, który zadba o to, aby uczestnicy poznali perspektywę restauratorów zaangażowanych we współpracę z klientem. Pomysły przygotowane przez uczestników oceniane będą przez jury składające się z przedstawicieli Uber Eats, Business Insider Polska oraz Performante. Podczas finału, który odbędzie się 7 grudnia, zwycięski zespół otrzyma nagrodę w wysokości 10 000 PLN oraz możliwość odbycia stażu w firmach organizatorów i wybranych partnerów konkursu. Zwycięska kampania ma szansę na realizację.

Patronem honorowym tegorocznej edycji JustBrief jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Patronat medialny nad JustBrief 2018 objęli: Business Insider Polska, Brief, Marketer Plus, AdMonkey, Marketing w Praktyce, Sprawny Marketing, Marketing przy Kawie, HR Standard, HRPolska, DlaStudenta, StudentNews, Radio Kampus, Radio Centrum.

Partnerami konkursu są: Muscat, Polonus, Grupa Pracuj.pl, Red Bull oraz Strefa Kursów.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Konkurs Timecode Akcja Animacja 2018

5 września rozpoczęła się druga edycja konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA, którego celem jest wyłonienie osób, które w ciekawy i angażujący sposób potrafią opowiedzieć historię za pomocą ruchomych obrazów. Timecode AKCJA ANIMACJA jest dla nich szansą na zaprezentowanie swoich umiejętności najlepszym ekspertom branży kreatywnej i marketingowej.

Konkurs skierowany jest do osób w wieku od 18 do 35 lat. Zadaniem uczestników jest stworzenie, w dowolnej technice animacyjnej, filmu do jednej z sześciu ścieżek dźwiękowych. Parterami tegorocznej edycji konkursu są: Allegra, BIK (Biuro Informacji Kredytowej), Good Looking, Essentiale, OnlyBio oraz radio TOKFM.

Jury wybiera laureata w drodze głosowania. Dodatkowo każda z marek partnerskich, o których powstają animacje ma prawo przyznać własne wyróżnienie. Pula nagród w konkursie wynosi 25 000 zł. Prace można zgłaszać na stronie www.timecodeakcjaanimacja.pl do 17 października, natomiast finalistów poznamy 15 listopada.

 

Konkurs daje korzyści trzem stronom: partnerzy otrzymują animacje o swoich produktach lub usługach, uczestnicy szansę rozwoju zawodowego i nagrody, a branża reklamowa – nowych twórców. Pięciu uczestników zeszłorocznej edycji pracuje obecnie w dużych agencjach reklamowych i digitalowych. Laureaci: Paulina Bertolassi i Oleksander Shumko byli nominowani do Young Creatives Cannes 2018. To nas przekonało, że warto rozwijać ten projekt – powiedział Tomasz Dławichowski, managing director Timecode Film Production.

Rok temu wprowadziliśmy ciekawą formułę feedbacku od jurorów, dla twórców prac z shortlisty. Podczas warsztatu z jurorami, uczestnicy dowiedzieli się co powinni poprawić w przygotowanych animacjach. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, prace dużo zyskały. Dlatego w tym roku odbędą się dwa tego typu spotkania. Uczestnicy będą mieli też więcej czasu na przygotowanie animacji- dodaje Katarzyna Rykaczewska, odpowiedzialna na strategię i komunikację konkursu.

Przewodniczącym jury tegorocznej edycji jest dyrektor kreatywny Canal + – Łukasz Słotwiński.  Po raz drugi prace oceniać będą: Anna Iller – branded content manager Grupy Allegro, Agnieszka Koćmierowska – creative group head agencji Advalue, Jerzy Drozda – technical artist It Media, Michał Paśko – producent Timecode Film Production oraz Katarzyna Rykaczewska – communication specialist Open Minded Group. Zaproszenie do współpracy przyjęli także: Olaf Krynicki – dyrektor komunikacji Samsung Polska, Sean Bobbitt – producent filmu    Twój Vincent, duet reżyserski Kasia Kijek i Przemek Adamski, Małgorzata Drozdowska – creative director FCB Bridge2Fun, Rafał Ryś -associate creative director Saatchi&Saatchi oraz reżyser Szymon Pawlik.

Do kooperacji zaproszone zostały uczelnie wyższe: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu oraz Polsko Japońska Akademia Technik Komputerowych.

Organizatorem konkursu jest dom produkcyjny Timecode Film Production, który specjalizuje się w produkcji filmów reklamowych, branded content oraz animacji.

Parterami konkursu są: SPPA Stowarzyszenie Producentów Polskiej Animacji, Open Minded Group (strategia i komunikacja projektu), Ucho Studio (udźwiękowienie animacji) oraz AudioNetwork (udostępnienie bazy muzyki). Fundatorami nagród są firmy Wacom i Eizo.

Patroni medialni projektu: Grafmag, Radio Kampus

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF