Krakowski start-up ratunkiem dla zmarnowanego chleba

Chleb to dla wielu podstawa udanego posiłku. Niestety codziennie marnuje się spora ilość pieczywa, która po prostu trafia do śmieci. Czy można cos z tym zrobić?

Odpowiedź brzmi – tak. Krakowski start-up postanowił walczyć z marnotrawstwem żywności i wykorzystując czerstwy, spleśniały chleb, stworzył…. wódkę.

Prezes startupu Rebread – Bartłomiej Rak podkreśla, że Polacy rocznie marnują ponad 2 miliony ton pieczywa. Dlatego, aby walczyć z tym niepokojącym trendem firma, postanowiła stworzyć coś wyjątkowego – Okowitę. Jest to pierwsza edycja wódki, której kluczowym składnikiem jest właśnie czerstwy, a czasem spleśniały chleb.

Chleb i zmiany klimatu

Marnowanie żywności to nie jedyny problem, który narasta w naszej społeczności. Gnijące resztki w kubłach emanują tzw. ,,ślad węglowy”, który odciska większe piętno na zmianach klimatu, a także podwaja konsumpcjonizm w naszym kraju, co z kolei tworzy tzw. ,,węglowe koło zagłady”.

Pan Bartłomiej Rak ma na to sposób i pragnie nie tylko tworzyć ze zmarnowanej żywności wódkę, ale także inne produkty chemiczne, w tym kosmetyki, oraz napoje alkoholowe, np.: piwo.

Wiemy już, że jesteśmy w stanie wytworzyć kosmetyki. Mamy też rozpisane inne ścieżki, które chcemy sprawdzić. Na pewno chcemy podejść do napoju probiotycznegochcemy zrobić piwo. Newseria Biznes Bartłomiej Rak.

Firma planuje także wejść w dość nietypowy rynek. Rebread w planach ma utworzenie produkcji biodegradowalnych opakowań jednorazowych oraz stworzenie filamentu do drukarek 3D.

Aktualnie pracujemy nad kosmetykami i napojem probiotycznym, bo to są takie produkty, które szybko mogą trafić na rynek. Dlatego potraktowaliśmy je priorytetowo. Nasza idea działania właśnie taka ma być, że chcemy bardzo szybko wypuszczać produkty, wychodzić z nimi na rynek i sprawdzać, jak zostaną odebrane. 

Start-up poszukuje inwestorów

Obecnie krakowski start-up poszukuje wsparcia finansowego w budowie planowanego laboratorium, w którym będą opracowywane dalsze pomysły związane z produkcją nowych, ciekawych produktów naturalnych.

Według Badań i Raportu Federacji Polskich Banków Żywności wynika, że w 2018 roku do wyrzucenia chleba przyznało się ponad 49 procent Polaków. W sumie (według statystyk) marnuje 2 miliony ton żywności rocznie.

Do tej pory uratowaliśmy prawie 2 tony, czyli niespecjalnie dużo, biorąc pod uwagę, ile tego surowca wyrzucamy. Jednak to dopiero początek. Wierzę, że z biegiem czasu uda nam się uratować coraz więcej. Z drugiej strony cały czas szukamy też wiedzy i know-how, doświadczenia we wprowadzaniu produktów na rynek w dużej skali. Zależy nam na tym, żeby duże sieci handlowe zainteresowały się produktami, które powstają właśnie w takim procesie recyklingu. Bartłomiej Rak.

Gdzie można kupić Okowitę?

Obecnie Okowitę można zakupić stacjonarnie w bistro firmy. Istnieje także możliwość wysyłki na terenie całego kraju. Niestety, ten innowacyjny ,,kraftowy” produkt nie jest jeszcze dostępny w sklepach regionalnych i detalicznych. W rozmowie dla naszego portalu przedstawiciel firmy, zdradził, kiedy Okowita pojawi się na sklepowych półkach i na czym obecnie się skupiają. Koszt 1 butelki wódki z czerstwego chleba to 149 zł:

Prawdopodobnie w marcu. Teraz skupiamy się na procesie ratowania pieczywa przed staniem się odpadem (w myśl polskiego prawa to nie takie łatwe) oraz nad innymi liniami – napojami i kosmetykami.

Ciekawa działalność Rebread

Firma prowadzi również wiele pobocznych działalności, tj.: autorska piekarnia rzemieślniczą i kawiarnia, w której nie marnuję się ani jeden kawałek chleba. W rozmowie dla portalu spożywczego.pl — Bartłomiej Rak wspomniał, że w cały projekt produkcji wódki zagazowani są pracownicy, którzy pracują we wspomnianych placówkach.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podczas BUSINESS INSIDER Global Trends Festival wybrano startupy do programu InCredibles Sebastiana Kulczyka

startupy

Trzy nowe startupy, wybrane przez redakcje Forbes Polska i Business Insider Polska, trafią do czwartej edycji programu mentoringowego InCredibles, stworzonego i firmowanego przez Sebastiana Kulczyka. Nazwy firm-laureatów zostały ogłoszone podczas BUSINESS INSIDER Global Trends Festival. Są to: Handerek Technologies, Molecule.One oraz Therapify. Redakcje wyróżniły również startupy: Skriware i Biotts.

InCredibles to program mentoringowy, w którym Sebastian Kulczyk oraz inni mentorzy dzielą się swoimi doświadczeniami i kontaktami. Program dla uczestników jest bezpłatny. Łącznie w programie bierze udział 10 startupów, które otrzymują wsparcie mentorów – doświadczonych menedżerów, przedsiębiorców, ekspertów z różnych dziedzin.

Nowe startupy w programie InCredibles

Kapituła, złożona z przedstawicieli Business Insider Polska, „Forbesa” oraz Ringier Axel Springer Polska wytypowała trzy startupy, które trafią do tegorocznej edycji programu. Są to kolejno:

  • Handerek Technologies
  • Molecule.One
  • Therapify

Redakcje wyróżniły również firmy: Skriware i Biotts.

Więcej informacji: https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/incredibles-2020-nowe-startupy-w-programie-sebastiana-kulczyka/2s0mcms

O konferencji BUSINESS INSIDER Global Trends Festival

Konferencja BUSINESS INSIDER Global Trends Festival odbywa się online w dniach 19 – 23 października 2020 roku. Jej tematem przewodnim jest wpływ COVID-19 na światowy biznes. Konferencja odbywa się na pięciu scenach znajdujących się w różnych miejscach na świecie: scenie głównej – Global Stage oraz czterech scenach regionalnych – United States Stage, Europe Warsaw Stage, Europe Berlin Stage oraz Asia/Pacific Stage (w New Delhi i Tokio). W ramach konferencji BUSINESS INSIDER Global Trends Festival zostaną przeanalizowane skutki epidemii koronawirusa w pięciu głównych obszarach tematycznych: Welcome to the Future, Shifting Societies, Sustainability, Technology oraz Organization. W wydarzeniu biorą udział przedstawiciele kadry kierowniczej, przedsiębiorcy i inwestorzy z całego świata. Złoży się na nią ponad 60 godzin wystąpień, dyskusji i warsztatów.

Więcej: www.trendsfestival.com


Źródło: Informacja prasowa  BUSINESS INSIDER Global Trends Festival

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

20 start-upów z szansą na wdrożenia rynkowe dla Przemysłu 4.0

startupy w Polsce

Dwadzieścia start-upów uczestniczyło w zakończonej właśnie 4. edycji programu akceleracyjnego KPT ScaleUP. Przy wsparciu doświadczonych partnerów młodzi przedsiębiorcy mogli udoskonalić swoje produkty i usługi oraz wdrożyć je na rynek. Początkujące firmy wzięły udział w szkoleniach i sesjach mentoringowych. We współfinansowanym ze środków unijnych projekcie realizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości start-upy miały szansę otrzymać wsparcie na wdrożenie swoich pomysłów w wysokości nawet 200 tys. zł. Operatorem programu jest Krakowski Park Technologiczny.

KPT ScaleUP to trwający przez sześć miesięcy program akceleracyjny dla startup-ów dysponujących innowacyjnymi rozwiązaniami dla różnych branż przemysłu. Projekt współfinansuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Program Scale Up obejmuje 10 operatorów z różnych wybranych branż.

Wsparcie bardziej doświadczonych

Start-upy, które wzięły udział w czwartej edycji KPT ScaleUP mogą pochwalić się rozwiązaniami, odpowiadającymi na potrzeby zarówno współczesnego świata, jak i odbiorców technologii z obszaru Przemysłu 4.0. Pomimo pandemii, przeprowadziliśmy największą do tej pory akcelerację: 20 startupów w jednej edycji. To pokazuje jak zdeterminowane do rozwoju swoich firm są wspierane przez nas startupy.

Angelika Popławska, kierownik projektu KPT ScaleUP z Krakowskiego Parku Technologicznego

W zakończonej właśnie czwartej edycji programu wzięło udział dwadzieścia start-upów. Młodzi przedsiębiorcy przez sześć miesięcy współpracowali z odbiorcami technologii. Swoją pomoc zaoferowali: Grupa TAURON, Grupa Azoty, Lafarge Polska, JMP Flowers, ASTOR, Warbud, Velvet Care, Voxel, Grupa VOX, Werner Kenkel oraz Aluprof. W pracę z młodymi firmami zaangażowało się 84 ekspertów z dużych przedsiębiorstw.

W czasie programu 35 mentorów zrealizowało łącznie ponad 380 godzin mentoringu. Oprócz tego, start-upy uczestniczyły w 30 godzinach szkoleń oraz 145 godzinach warsztatów i indywidualnego konsultingu. Jak przyznali uczestnicy projektu bardzo pomocne było dla nich także wsparcie ze środków unijnych w wysokości nawet 200 tys. zł.

Różnorodność pomysłów

Na przykładzie KPT ScaleUP wyraźnie widać, jak rośnie poziom specjalizacji startup-ów. To zespoły poważnie podchodzące do biznesu, otwarte na rozmowy, z uwagą i wnikliwością przyjmujące uwagi, nieraz nawet i krytyczne, od bardziej doświadczonych partnerów. Angażują się w proces akceleracyjny i dostrzegają w nim rzeczywistą szansę na zbudowanie swojej rynkowej przewagi.

Paweł Chaber, ekspert w Departamencie Analiz i Strategii, PARP

Produkty i usługi doskonalone w czasie akceleracji skierowane są do różnych gałęzi przemysłu. Wśród nich znalazły się m.in.: oprogramowanie i algorytmy do analizy zdjęć mikroskopowych, modułowe rozwiązanie do wprowadzenia na rynek maszyny pakującej i obniżające jej cenę czy aplikacja do płatności, windykacji oraz ofertowania klientów poprzez social media.

W lipcu br. zakończył się nabór do 5. edycji KPT ScaleUP. W najbliższych miesiącach kolejni młodzi innowatorzy będą mogli skonfrontować swoje pomysły z doświadczonymi przedstawicielami przemysłu.

Więcej informacji: www.scaleup.kpt.krakow.pl oraz na stronnie internetowej PARP.

Zobacz wideo z Demo Day, 28 września 2020 r.: link.


Źródło: Informacja prasowa Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Małgorzata Ratajska-Grandin na czele globalnego projektu OVHcloud Startup Program. Nowa edycja programu zaprasza także działające już startupy

Małgorzata Ratajska-Grandin

Działający nieprzerwanie od 2015 roku OVHcloud Startup Program udzielił do tej pory wsparcia już ponad 1800 młodym firmom na całym świecie. Dokonano tego poprzez wynoszące ponad sześć milionów euro inwestycje w kredyty infrastrukturalne i wsparcie rozwojowe. Wraz z rozpoczęciem nowego roku akademickiego, OVHcloud pragnie przypomnieć o swoim zobowiązaniu wspierania młodych firm, dla których chmura jest centralnym elementem modelu biznesowego. Grupa otwiera nową edycję globalnego programu OVHcloud Startup Program, na którego czele stoi Małgorzata Ratajska-Grandin.

Jesteśmy przekonani, że startupy stanowią most, łączący dziś z przyszłością. Są ucieleśnieniem innowacji, a ponieważ technologia cyfrowa staje się wszechobecna, startupy staną się też źródłem dużej części miejsc pracy. Misją OVHcloud Startup Program jest wspieranie tej innowacji i dynamiki wzrostu poprzez pomoc skierowaną do młodych i odważnych firm, tak aby mogły się one rozwijać w ekosystemie opartym na zaufaniu.

Michel Paulin, CEO OVHcloud

Dedykowane wsparcie dla startupów i scale-upów

  • W celu wspierania startupów i scale-upów, dla których chmura stanowi kluczowy element rozwoju modelu biznesowego, firma OVHcloud stworzyła dwunastomiesięczny program dostosowany proporcjonalnie do potrzeb każdej z firm:
    Do 10.000 EUR bezzwrotnych środków do wykorzystania na produkty OVHcloud dla startupów oraz do 100.000 EUR dla scale-upów
  • Zindywidualizowaną pomoc techniczną na okres od 6 godzin dla startupów do 20 godzin dla scale-upów
  • Dedykowaną przestrzeń społecznościową, aby ułatwić korzystanie z potencjału ekosystemu OVHcloud
  • Dostęp do Market place oraz Open Trusted Cloud; od pierwszego dnia dla scale-upów i po zakończeniu dwunastomiesięcznego programu dla startupów
  • Możliwość promowania własnej marki poprzez wspólną z OVHcloud komunikację, stoiska na targach międzynarodowych, wystąpienia podczas wydarzeń organizowanych przez OVHcloud, warsztatów i konferencji poświęconych startupom (online i offline) oraz wspólne studia przypadków publikowanych na stronie internetowej OVHcloud
  • Najszybciej rosnące startupy mogą w trakcie programu przeskoczyć na poziom wsparcia oferowany scale-upom

Blisko 90% startupów znika w mniej niż trzy lata od momentu startu. Umiejętność zaadresowania konkretnej potrzeby oraz mocny potencjał wzrostu nie wystarczą, aby zagwarantować ich przetrwanie; dla zapewnienia pełnego rozwoju niezbędne jest osiągnięcie pewnego poziomu dojrzałości, posiadanie solidnej infrastruktury oraz wiedzy o tym, jak znaleźć zaufanych partnerów. Naszym celem jest wspieranie każdego startupu zgodnie z jego tempem rozwoju i potrzebami, aby jak najwięcej z nich rozwinęło swój biznes i aby choć część stała się kolejnymi jednorożcami.

Małgorzata Ratajska-Grandin, Dyrektor OVHcloud Startup Program

Małgorzata Ratajska-Grandin ma ambicję objąć programem nawet 500 startupów z całego świata w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy. W tym celu dołączyła do zespołu OVHcloud Startup Program wraz z innymi ekspertami – praktykami w obszarze rozwoju startupów.

Pierwsza trampolina do sukcesu

Celem przyświecającym programowi jest umożliwienie startującej firmie rozwoju zgodnego z przyjętą strategią. Dlatego właśnie OVHcloud Startup Program także realizuje koncepcję chmury SMART (Simple to use – prosta w użyciu, Multi-local – multilokalna, Accessible – dostępna, Reversible – odwracalna i Transparent – przejrzysta). Otwarta technologia OVHcloud udostępniana jest firmom biorącym udział w programie, aby wesprzeć ich działalność i przyspieszyć rozwój. Ponadto we współpracy również obwiązuje reguła wolności wyboru, bowiem OVHcloud nie nabywa udziałów w startupie ani nie zobowiązuje startupu do korzystania z jej infrastruktury po zakończeniu dwunastomiesięcznego programu wsparcia. OVHcloud działa przede wszystkim jako facylitator, ułatwiając startupom dostęp do tego, czego najbardziej potrzebują, w tym także zapewniając infrastrukturę, na której oparty jest ich model biznesowy. Ten przyjazny model gwarantuje każdemu startupowi odwracalność, interoperacyjność i kontrolę nad należącymi do niego danymi.

Po zakończeniu programu uczestniczące w nim organizacje mogą zdecydować o dalszym wykorzystywaniu infrastruktury OVHcloud, a także o udziale w Open Trusted Cloud, jej zaufanym ekosystemie usług SaaS oraz PaaS.

Więcej informacji o OVHcloud Startup Program oraz jak do niego jest pod tym linkiem: startup.ovhcloud.com

Ponadto, w ramach dorocznego wydarzenia OVHcloud – Ecosystem Experience, już niebawem odbędzie się międzynarodowy konkurs dla startupów – Startup Competition. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź: https://ecosystemexperience.ovhcloud.com/en/pitch-contest/


Źródło: Informacja prasowa OVHcloud

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Smart money od Bluerank. Agencja zbywa udziały w Prowly i planuje inwestycje w kolejne startupy

prowly

Prowly - dynamicznie rosnący polski startup, w którego rozwój zaangażowany był Bluerank, został właśnie przejęty przez SEMrush - amerykańskiego inwestora branżowego. Udziały w Prowly to tylko jedna z inwestycji Bluerank. Agencja wspiera polskie startupy. Jako smart inwestor finansuje ich rozwój jak i pomaga przetrwać kryzys spowodowany pandemią.

Współpraca Bluerank i Prowly rozpoczęła się pod koniec 2015 roku. Agencja rozwijała kompetencje w obszarze content marketingu i aktywnie poszukiwała rozwiązań do efektywnego zarządzania działaniami PR. Na początku 2016 Bluerank został udziałowcem Prowly, a przez kolejne miesiące wspierał także rozwój startupu w zakresie SEO i kampanii linków sponsorowanych. W tej chwili Prowly to kluczowy gracz swojej branży, który pracuje przede wszystkim dla zagranicznych klientów, osiągając $1.000.000 przychodów z subskrypcji rocznie (ARR). Z platformy korzysta ponad 2000 specjalistów PR z całego świata.

Bluerank uwierzył w nas na początku naszej drogi i pomógł nam stawiać kolejne kroki. Dzięki inwestycji mogliśmy skupić się na rozwoju produktu i skalowaniu naszego biznesu. Teraz czas na kolejny etap jeśli chcemy myśleć o Prowly w skali globalnej. Dołączając do SEMrush, uzyskaliśmy dostęp do technologii, która pomoże nam podjąć się jednego z najciekawszych wyzwań współczesnego PR – pomiaru efektywności działań, tak aby jeszcze lepiej wspierać naszych klientów w codziennych działaniach.

Joanna Drabent, CEO Prowly

Prowly to nie jedyny startup, w który zainwestował Bluerank. Jest udziałowcem także innej polskiej platformy wspierającej działania SEO. Firma aktywnie uczestniczy także w programie Startup Spark, realizowanym przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną. Jako odbiorca technologii przeprowadził dotychczas akcelerację takich firm LiveCall Software, Marketing Engineers Group i NewsBox.pl.

Jest także mentorem i partnerem łódzkiego programu Mam Pomysł na Startup. Swoimi kompetencjami i doświadczeniem wsparł m.in Akrimtech, wdrażający innowacyjny projekt produkcji bioreaktorów do hodowli komórek macierzystych.

Inwestycje w innowacyjne projekty są wyrazem chęci przekazania know-how z obszaru, w którym operujemy w ramach tzw. smart money. Poza tym stale poszukujemy unikalnych technologii i narzędzi, które pomogą nam w prowadzeniu jeszcze bardziej skutecznych i efektywnych działań reklamowych dla naszych partnerów. Takie działania prowadzimy również wewnątrz organizacji – członkowie naszego zespołu mogą skorzystać z dofinansowania do kwoty 100.000 PLN na realizację pomysłu biznesowego w ramach wewnętrznego inkubatora.

Maciej Gałecki, CEO Bluerank

Bluerank nie koncentruje się tylko na aspektach biznesowych. Wspiera lokalne firmy także w ramach szerokich działań CSR. W marcu, gdy w wyniku pandemii COVID-19 ograniczona została działalność gospodarcza – przekazał 100.000 PLN na zakup usług łódzkich firm w ramach akcji #RatujemyLokalneBiznesy. Pomoc trafiła do 28 podmiotów.


Źródło: Informacja prasowa Bluerank

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sukces startupu #biuronakółkach. Pierwsze w Polsce mobilne biuro okazało się dobrym pomysłem

Oferta wynajmu w pełni wyposażonego biura na kółkach, dostosowanego do prowadzenia spotkań z klientami w terenie, to odpowiedź na potrzebę coraz bardziej popularnej pracy zdalnej, a także sposób na redukcję kosztów w firmie. Brief.pl zawsze wspierał kreatywność i przedsiębiorczość, kibicujemy też nowym pomysłom i startupom, oto historia jednego z nich. Powstałe z potrzeby chwili związanej z pandemią pierwsze w Polsce mobilne biuro okazało się sukcesem biznesowym jego twórców Łukasza i Piotra.

Projekt w całości został sfinansowany ze środków własnych.Przygotowując się do realizacji #biuronakółkach naturalnie szukaliśmy inspiracji analogicznych projektów zarówno w kraju jak i poza granicami. W USA zresztą bardzo popularne są tzw. tiny house.Na rynku istnieje kilka podobnych rozwiązań, ale są to własne realizacje firm, tylko na potrzeby konkretnych akcji promocyjnych. Nigdzie jednak nie znaleźliśmy tak unikalnego i uniwersalnego projektu, który umożliwiałby w prosty i szybki sposób dostosować biuro do własnych potrzeb i identyfikacji wizualnej, niezależnie od branży i firmy, która korzysta z mobilnego biura. 

Twórcy startupu #biuronakółkach

Mobilne biuro, w zaaranżowanym na te potrzeby specjalnym samochodzie, jest w pełni wyposażone i dostosowane do potrzeb biurowych. W środku znajdują się m.in. meble biurowe, videowall, urządzenie wielofunkcyjne z drukarką i skanerem, sieć WiFi i 5 gniazdek 230V. Wygodę użytkowania zapewnia komfortowa przestrzeń i klimatyzator z funkcją grzania i chłodzenia, a także regulowane oświetlenie LED. Dodatkowym atutem jest miejsce na reklamę firmy, które pozwoli spersonalizować auto przed wizytą u klientów.

fot.#biuronakółkach

Żyjemy obecnie w wymagającym środowisku gospodarczym. Przedsiębiorstwa szukają oszczędności, ale jednocześnie muszą świadczyć usługi na najwyższym poziomie dla Klienta. Zastanawialiśmy się jak odpowiedzieć na te potrzeby – czy powiedziano już wszystko w kwestii formatów przedsiębiorstw? W teorii znaliśmy sprawdzoną japońską koncepcję Just in Time, która mówi o dostarczaniu materiałów i innych dóbr w ściśle określonych ilościach oraz konkretnym miejscu i czasie – co w efekcie ma prowadzić do oszczędności. Połączyliśmy potrzebę bycia dla Klienta „tu i teraz” z podejściem „just in time”.

 Łukasz Gołda, współzałożyciel startupu

#biuronakółkach jest mobilne, ale i w pełni uniwersalne.

Łukasz Gołda i Piotr Steć, twórcy #biuronakółkach

Usługa uwzględnia opcję dojazdu do klienta (np. w celu prezentacji produktu, usługi lub podpisania umowy w dogodnym miejscu), pozwala też na prowadzenie spotkań w dowolnej przestrzeni (np. pod siedzibą firmy).  Samochód mogą wynająć przedsiębiorcy z dowolnej branży. W środku pojazdu zastosowano stonowaną i neutralną kolorystykę celem dopasowania się do identyfikacji wizualnej firmy aktualnie korzystającej z mobilnego biura. W #biuronakółkach przewidziano bezinwazyjną możliwość zamieszczenia materiałów reklamowych w środku (miejsca na plakaty), jak i na zewnątrz samochodu (logo, reklama na magnes).

Chcemy, aby klient wręcz zapomniał, że pracuje „w terenie”. Może to być rozwiązanie na przykład dla firm deweloperskich, które nie posiadają stacjonarnego biura sprzedaży na terenie inwestycji (lub chcą zorganizować dzień otwarty), ale widzę też możliwe zainteresowanie ze strony agencji nieruchomości, banków, towarzystw ubezpieczeniowych, czy firm doradczych. Wierzę, że może być to również atrakcyjna opcja dla firm, które szukają niestandardowej formy reklamy i nowego sposobu na dotarcie do klientów.

Piotr Steć, pomysłodawca #biuronakółkach

fot.#biuronakółkach

Mobilne biuro jest także odpowiedzią na nagłą potrzebę pracy zdalnej, wywołaną pandemią koronawirusa. Aby zachować bezpieczeństwo powierzchnie w samochodzie są każdorazowo dezynfekowane i ozonowane. W mobilnym biurze znajdują się także płyn do dezynfekcji rąk oraz maseczki i jednorazowe rękawiczki.

#biuronakółkach może być idealnym rozwiązaniem dla firm zatrudniających handlowców i prowadzących bezpośrednią sprzedaż, np. spotkania z klientami, prezentacje produktu lub usługi, negocjacje, finalizacje umów, akcje promocyjne, czy eventy. Usługa skierowana jest również do indywidualnych klientów, np. freelancerów lub osób prowadzących małe firmy, które nie posiadają własnego biura.

fot.#biuronakółkach

Chcemy, aby klient wręcz zapomniał, że pracuje „w terenie”. Może to być rozwiązanie na przykład dla firm deweloperskich, które nie posiadają stacjonarnego biura sprzedaży na terenie inwestycji (lub chcą zorganizować dzień otwarty), ale widzę też możliwe zainteresowanie ze strony agencji nieruchomości, banków, towarzystw ubezpieczeniowych, czy firm doradczych. Wierzę, że może być to również atrakcyjna opcja dla firm, które szukają niestandardowej formy reklamy i nowego sposobu na dotarcie do klientów.

Piotr Steć, pomysłodawca #biuronakółkach


Zamówienie biura odbywa się poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy. Następnie ustalany jest termin i miejsce podstawienia samochodu oraz późniejszego odbioru. Wcześniej podpisywana jest umowa i spisywany protokół przekazania samochodu (w tym opłacenia kaucji), a osoba korzystająca z mobilnego biura otrzymuje na miejscu szkolenie z jego użytkowania. Auto można wynająć z kierowcą i obsługą lub samodzielnie, a do prowadzenia wystarczy najbardziej popularne prawo jazdy kategorii B
.

Zapytaliśmy też twórców Łukasza i Piotra, w jakich branżach zdobywali swoje doświadczenie?

Przede wszystkim mamy doświadczenie we współpracy z klientami. Zdobywaliśmy je m.in. w branży finansowej, bankowej i nieruchomości. Posiadamy też wiedzę ekspercką – chociażby współprojektowanie placówek jednego z polskich banków z pewnością pomogło przystosować biuro i zastosować rozwiązania, które znajdują się w stacjonarnych obiektach. 

Czy dotychczasowe dokonania zawodowe miały wpływ na ostateczny kształt #biuranakółkach?

#biuronakółkach to nic innego jak efekt synergii doświadczeń, wiedzy i umiejętności. Najlepsze pomysły bez umiejętności ich wykonania lądują w koszu. W naszym przypadku mogło być podobnie, ponieważ żadna z firm zajmujących się profesjonalnymi zabudowami nie potrafiła sprostać naszym wymaganiom – postanowiliśmy więc, że… zbudujemy go sami. 

Choć nigdy tego nie robiliśmy, ba nawet nie siedzieliśmy nigdy za kierownicą auta dostawczego, od samego początku mieliśmy wizję jak powinno ono wyglądać – był to zresztą nasz priorytet, klient po otwarciu drzwi ma zapomnieć, że wsiada do przebudowanej furgonetki.

Czy usługę #biuronakółkach można zamówić tylko w Warszawie, czy firma jest też otwarta na inne miasta?

Usługa wynajmu #biuronakółkach dostępna jest nie tylko w Warszawie, ale w innych miastach, w których działają firmy mające na taką usługę zapotrzebowanie. Już pierwsze zlecenie zrealizowane dla MURAPOLU SA – jednego z wiodących deweloperów mieszkaniowych w Polsce – i wykorzystanie mobilnego biura podczas Ogólnopolskiego Dnia Otwartego tuż przy budowie inwestycji w Łodzi pokazało, że nie ma ograniczeń dot. lokalizacji. Warto zaznaczyć, że na tę chwilę mamy nawet więcej zapytań ws. oferty wynajmu mobilnego biura od firm spoza Warszawy. 

Jakie są plany rozwoju tego projektu na rok 2020?

W tym roku skupiamy się na działaniach marketingowych – wprowadzamy projekt #biuronakółkach „na rynek”, przeprowadzamy  prezentacje wśród firm z różnych branż, dla których mobilne biuro może być idealnym rozwiązaniem z punku widzenia marketingowego i sprzedażowego. Naturalnie zdobywamy cenne doświadczenie obsługując pierwszych bardzo poważnych klientów.

 

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

Warszawska Praga to miejsce z przyszłością!

skarbonka oszczednosci budzik

Według brytyjskiego dziennika „The Independent”, Warszawska Praga to najlepsza dzielnica spośród wszystkich miast Europy. Najciekawszym jej aspektem jest zachowana na prawym brzegu oryginalna, przedwojenna architektura, w odróżnieniu od zabudowy lewobrzeżnej Warszawy, niemal całkowicie zniszczonej po II wojnie światowej i Powstaniu Warszawskim. Natomiast magazyn „Travel Supermarket” ocenił Warszawską Pragę jako czwartą najmodniejszą dzielnicę Europy, doskonale skomunikowaną z centrum za sprawą linii metra, miejskiej kolejki SKM tramwajów i autobusów.

Z uwagi na bardzo duży potencjał deweloperzy budują na Pradze-Północ również ekskluzywne inwestycje, dzielnica jest też doskonale skomunikowana za sprawą metra, co zachęca młodych ludzi do zamieszkania właśnie tutaj. Wieloletnie inwestycje w Pragę- Północ sprawiają, że obserwujemy dynamiczne zmiany społeczno-kulturowe. Praga-Północ przestaje być negatywnie kojarzona, dziś myślimy o niej jak o dzielnicy z ogromnym potencjałem, przyjaznej mieszkańcom i artystom, dzięki licznym galeriom sztuki, klimatycznym restauracjom, festiwalom czy koncertom na praskich podwórkach. Nie boję się powiedzieć, że obecne połączenie współczesności z historią sprawi, że Praga-Północ nie tylko będzie chętnie odwiedzana przez turystów z całego świata, ale  dla wielu osób – w tym dla mieszkańców – stanie się najlepszym na świecie miejscem do życia.

Ilona Soja-Kozłowska, burmistrz dzielnicy Praga-Północ

Podczas wojny dzielnica nie ucierpiała zbyt wiele. Powstanie trwało tu zaledwie kilka dni, po czym Niemcy uciekli, a wkroczyli Rosjanie i Polacy. To z jednej strony oznacza, że rzeczywiście mało jest w stolicy takich miejsc z zachowana tkanką miejską, ale z drugiej strony, gdy „cała Polska budowała swoją stolicę”, o Pradze zapomniano na ponad 50 lat.

Tomasz Kucharski, burmistrz Dzielnicy Praga-Południe

Wiślane plaże warszawskiej Pragi z widokiem na centrum

Covid 19 zmienił rynek nieruchomości, wielotygodniowa blokada wpłynęła na wyznaczenie nowych kierunków rozwoju, praca zdalna wpłynęła na wzrost zainteresowania większymi mieszkaniami i domami w dobrze skomunikowanych peryferiach. Natomiast w centrach miast powodzeniem cieszą się modne mniejsze lokale inwestycyjne. Rozwój technologii i nowy styl życia (networking, coworking) powoduje silny wpływ na zachowania związane z pracą i organizowaniem aktywności w tym wyboru lokalizacji zamieszkania.

Warszawa, jak wiadomo, jest wyjątkową lokalizacją, nie tylko w skali kraju, ale w gronie metropolii europejskich. Mówi się, że polski rynek nieruchomości dzieli się na dwie części: Warszawę i resztę kraju. Inwestycje w stołeczne nieruchomości są więc bezkonkurencyjne pod wieloma względami: najlepszy rynek pracy, największy popyt na wynajem mieszkań w każdym segmencie, ogromny wybór wszelkiego rodzaju nieruchomości, optymalny zwrot z inwestycji oraz najwyższy wzrost wartości w czasie itd. Co ciekawe, w stolicy powstaje więcej luksusowych mieszkań niż we wszystkich pozostałych polskich metropoliach razem wziętych, co daje najlepsze świadectwo potencjału głównego rynku kraju.

Jarosław Jędrzyński, ekspert RynekPierwotny.pl, największego portalu zawierającego oferty od deweloperów

Przyjeżdżający do stolicy, ale też jej młodsi mieszkańcy, chętnie wybierają modne miejsca z potencjałem zapewniającym wzrost ceny nieruchomości i dobrą komunikacją. 
fot. Centrum Praskie Koneser

Obecnie najmodniejszym miejscem w Warszawie staje się składająca z północnej i południowej części dzielnica Praga. Nazwa wywodzi się od słowa „prażyć”, oznaczającego wypalanie gęsto porośniętego wówczas ten teren lasu. Licząca blisko ćwierć miliona mieszkańców dzielnica od lat przechodzi swój renesans. Wcześniej słynąca z ekskluzywnej Saskiej Kępy,  Parku Skaryszewskiego z uroczym jeziorkiem , kultowego bazaru Różyckiego, Stadionu Narodowego oraz ZOO z  otwartym wybiegiem dla niedźwiedzi od strony jednej z głównych ulic, dziś zyskuje dzięki jej najstarszej i kiedyś najbardziej zaniedbanej części tzw. starej Pragi. Dobra współpraca urzędników, mieszkańców i inwestorów daje bardzo dobre efekty, a dzielnica zyskuje z każdym dniem.

Miastu udało się odzyskać dla mieszkańców bezprawnie użytkowane tereny dawnego Klubu Sportowego Orzeł. Stadion lekkoatletyczny przy ul. Podskarbińskiej już zaczął (przed epidemią) tętnić życiem i wierzę, że niebawem doczekamy międzynarodowych zawodów na tym obiekcie. O przyszłości terenu po byłym torze kolarskim zadecydują mieszkańcy w specjalnych konsultacjach. Dzielnica i miasto szukają środków na odbudowę pięknej zabytkowej hali Orła zaprojektowanej jeszcze w latach 30. przez Macieja Nowickiego. O jej przeznaczeniu także zadecydują mieszkańcy. W tej chwili rozpoczęliśmy procedury związane z odbudową kortów tenisowych pięknie położonych w parku Skaryszewskim. To sportowa inwestycja najbliższych miesięcy.

Tomasz Kucharski, burmistrz Dzielnicy Praga-Południe

Wielu inwestorów zastanawia się, gdzie długoterminowo ulokować swoje oszczędności i zabezpieczyć je przed inflacją oraz niskim oprocentowaniem lokat bankowych. Powoduje to dodatkowy rozwój tej dzielnicy, gdyż wietrzący okazji inwestorzy widzą tam dobry biznes. Jak przed laty w znajdującej się po drugiej stronie Wisły dzielnicy Powiśle, gdzie dziś cena metra kwadratowego apartamentu rozpoczyna się od ponad 26.000 zł, a popyt na nie jest olbrzymi.

Nieruchomości odporne na sytuacje kryzysowe

Polacy mają zgromadzone w bankach rekordowo wysokie oszczędności. Suma pieniędzy zdeponowanych w bankach w lutym 2020 r. sięgnęła blisko 620 mld zł. W czasach obniżek stóp procentowych lokaty stają się jeszcze mniej atrakcyjne, a na rynku giełdowym może utrzymywać się podwyższona zmienność. Jak mówił Robert G. Allen, amerykański biznesmen i członek Izby Reprezentantów USA: “Ilu znasz milionerów, którzy stali się bogaci poprzez inwestowanie na kontach oszczędnościowych?” Pieniądze muszą pracować, stąd obecna sytuacja wywołuje duże zainteresowanie ofertami na rynku nieruchomości. Podobnie jak po kryzysie zapoczątkowanym w 2008 roku, również teraz zakup mieszkania pozostaje jedną z najbardziej atrakcyjnych form inwestowania długoterminowego – zarówno pod kątem stopy zwrotu, jak i relatywnie niskiej zmienności. Należy w tym miejscu podkreślić, że fundamenty wzrostu cen mieszkań w ostatnich latach (siła popytu, rynek pracy, poziom życia w największych miastach) są znacznie silniejsze, niż w okresie hossy 2006-2007.

Historia pokazuje, że mieszkania w długoterminowej perspektywie bronią swojej wartości. W dobie Covid-19 wiele osób poszukuje sposobów ochrony swoich oszczędności. Mieszkanie jest wygodną, bezpieczną lokatą kapitału, odporną na inflację. Przy obecnych, rekordowo niskich stopach procentowych, spadających cenach surowców i niepewnej sytuacji na giełdach światowych, atrakcyjna nieruchomość może być jedną z najciekawszych opcji lokowania kapitału.

Grzegorz Smoliński, Dyrektor Sprzedaży w Dom Development

Jak przeanalizował Dom Maklerski Michael Strom w raporcie „Mieszkania jako klasa aktywów inwestycyjnych”: biorąc po uwagę okres 4Q 2006 – 4Q 2019, gdzie dysponujemy danymi dla wszystkich klas aktywów, najwyższą stopę zwrotu zanotowało złoto. Drugim najmocniej rosnącym aktywem była cena mieszkania powiększonego o wynajem. W analizowanym okresie takie połączenie wygenerowało stopę zwrotu w wysokości 135%. Ich wycena mocno wzrosła w początkowym okresie, co było skutkiem hossy cen mieszkań w 2007 r. Maksymalne obsunięcie wyniosło 22 p.p. i było zanotowane w drugim kwartale 2008 r. Następnie, po ok. 4-letniej stabilizacji, rozpoczął się wzrost. Wynik w całym okresie jest składową wzrostu cen mieszkań o 53% oraz przychodów z najmu, które dodały kolejne 82 p.p. wyniku. W analizowanym ujęciu sam wzrost cen mieszkań pokonał inflację konsumencką o ponad 23 p.p., która urosła przez 13 lat o 30%.

Zmiany cen na rynku mieszkaniowym są na razie praktycznie niewidoczne. Trudno uważać, że spadek ceny nieprzekraczający nawet 1% może powodować jakiekolwiek odczuwalne zmiany po stronie kupującego, mimo tego, że radykalnie zmieniły się oczekiwania konsumentów, z przekonania o niekończącym się wzroście cen do oczekiwania, że teraz ceny będą spadać. Jednak ci, którzy liczyli na wyraźny spadek cen jeszcze w tym roku, mogą się zawieść – informuje najnowszy raport SonarHome, firmy umożliwiającej darmową wycenę mieszkania online.

W samym maju i czerwcu br. odnotowano w Warszawie 10% wzrost cen nieruchomości na rynku pierwotnym. 

Nieruchomości na Pradze inwestycją z potencjałem

Warszawa zdecydowanie należy do najatrakcyjniejszych rynków nieruchomości w Polsce. Koncentrujemy się na rozwijaniu naszej oferty mieszkaniowej w „zielonych” obrzeżach z dobrą infrastrukturą, natomiast w centralnych miejscach, idąc za dużym popytem, lokalizujemy atrakcyjną ofertę dla lokowania funduszy, głównie związaną z najmem. Obecnie najmodniejszym rejonem miasta, prócz Powiśla, staje się dzielnica Praga.

Klaudia Siarkiewicz, Prezes Kreator Dom Invest, jednego z liderów budowlanych w Warszawie

fot. Centrum Praskie Koneser

Dzięki dobremu zarządzaniu przez władze w ostatnich latach ta niegdyś zaniedbana dzielnica odzyskała swój blask i urok. Duże inwestycje, jak 8-hektarowe Soho Factory (od najmodniejszej dzielnicy Nowego Jorku ), przez 38-hektarowy Port Praski, łączący loftowe apartamenty z kanałami rodem z Amsterdamu oraz plaże nad Wisłą z widokiem na Starówkę, po odrestaurowaną zabytkową wytwórnię wódek „Koneser” w sercu Starej Pragi, oferują eventy, jedzenie, modę, design, sztukę i wyjątkową przestrzeń miejską. Nie dziwi, że tym innowacyjnym otoczeniu Google for Startups zlokalizowały swój kampus zwany inkubatorem przedsiębiorczości. Parki i zieleń, zagospodarowane obszary wodne, modne restauracje, teatry, galerie i kluby, graffiti i murale powodują że coraz więcej inwestorów lokuje swoje fundusze w nieruchomościach właśnie w tej części Warszawy.

Uznani architekci i nagradzane projekty

Polska czeka na wielką inwestycję, jaką będzie niewątpliwie budowa nowoczesnej sali koncertowej orkiestry Sinfonia Varsovia. Już w 2010 roku został rozstrzygnięty międzynarodowy, dwuetapowy konkurs architektoniczny na projekt nowej sali koncertowej dla ponad 1800 widzów, który wygrało Atelier Thomas Pucher z Grazu. W 2015 roku w obecności Prezydent m.st. Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, architekt Thomas Pucher i dyrektor Sinfonii Varsovii Janusz Marynowski podpisali umowę na wykonanie dokumentacji projektowej. Harmonogram inwestycji zakładał zakończenie prac projektowych w lutym 2020 r., a rozpoczęcie robót budowlanych w październiku 2020 r. Otwarcie sali koncertowej planowano na luty 2025 roku. Niestety, inwestycja ta, zablokowana przez rząd w 2016 roku, wciąż nie może doczekać się realizacji.

Tomasz Kucharski, burmistrz Dzielnicy Praga-Południe

fot. Bliska Residence proj. Beczak & Beczak.

Wkrótce, przy ul. Bliskiej 17, w jednym z najciekawszych miejsc południowej części tej dzielnicy, powstanie też oryginalny budynek „Bliska Residence” zaprojektowany przez słynną pracownię architektoniczną „Beczak & Beczak”. Projekt budynku wpisuje się w unikatową architekturę i obraz najmodniejszej dzielnicy Warszawy. Deweloper Kreator Dom Invest wybuduje tam 196 nowoczesnych mikro-apartamentów inwestycyjnych. 

 

fot. Centrum Praskie Koneser

Praga zmienia się nie do poznania. Pamiętam ją z lat 70 czy 80,  jej przedwojenne i powojenne  oblicze z rodzinnych opowieści. Cieszy nas jej renesans i wszystkie, te duże i małe inwestycje. Wreszcie możemy być dumni z naszej dzielnicy

Adam Białas, dziennikarz, ekspert rynku, od urodzenia mieszkaniec warszawskiej Pragi. Jego przodkowie zamieszkiwali w tej dzielnicy od kilku pokoleń przed II wojną światową.

Inwestycje z przyszłością

Obecnie sporo osób interesuje się małymi lokalami, ale w modnych lokalizacjach z dobrą infrastrukturą. Nie chcąc się nadmiernie zadłużać, wolą mini apartamenty i wykorzystanie atrakcji znajdujących się w okolicy. Ten modny trent powstał ponad 30 lat temu w Azji i dobrze adoptuje się w miastach USA i Europy. Inwestując w takie lokale można, w przyszłości zyskać na ich cenie, a w razie potrzeby łatwo odsprzedać lub wynająć. Nie trzeba też spłacać dużego kredytu za niepotrzebne nam duże metraże, tylko skupić się na innych życiowych aktywnościach.

Bliska Residence to nowoczesne, wygodne 1- i 2-pokojowe mieszkania o powierzchni od 20 do 35 mkw. Będą stanowić świetną opcję dla najmu krótko- i długoterminowego. To unikalne rozwiązanie łączy możliwość stabilnej inwestycji mieszkaniowej ze wszystkimi aspektami ochrony poprzez umowę deweloperską i jednocześnie znakomitego zakupu komercyjnego z wielowymiarową możliwością wynajmu.

Klaudia Siarkiewicz, Prezes Kreator Dom Invest 

fot. Bliska Residence na warszawskiej Pradze.

Estymacja ceny metra kwadratowego w tym modnym apartamentowcu to ok. 13.500 – 13.700 zł brutto z możliwością całkowitego odliczenia VAT, co daje 23% rabatu i cenę 10.975 zł za m2. Operatorem budynku będzie renomowana, znana z innych projektów firma, która zapewnia ok. 7% zysku rocznie z najmu od zainwestowanych pieniędzy. 

Praga to także dobrze skomunikowana baza mieszkaniowa dla wielu młodych ludzi, w tym studentów znajdujących się tam uczelni wyższych. Nowoczesne apartamentowce wpisujące się w klimat ceglanych murów i starych kamienic podobają się wielu warszawiakom. W okresie letnim na Ząbkowskiej zamknięty jest ruch samochodowy, co sprzyja spacerom, kiermaszom i licznym straganom, a nawet grze w ping-ponga. Praga zaskakuje otwartością, a restauracje z ogródkami na Ząbkowskiej zachęcają warszawiaków do spędzenia w nich leniwego popołudnia.
Centrum Warszawy, budynek Żagiel proj. Daniela Libeskinda.

Warszawa to największa aglomeracja, do której wciąż napływają nowi mieszkańcy. To regionalne centrum biznesowe, do którego przybywają managerowie na kontrakty. To także prężny ośrodek akademicki, który przyciąga młodych ludzi. W związku z tym przeznaczenie mieszkań na wynajem to bardzo interesująca inwestycja. Zwłaszcza że atrakcyjne mieszkania i lokalizacje są bardziej odporne na wszelkie zawirowania gospodarcze, niż inne instrumenty rynkowe. Dodam, że nasi klienci rozumieją ten mechanizm, lokując wolne środki na rynku nieruchomości. W I kwartale w Dom Development transakcje gotówkowe stanowiły – podobnie jak w 2019 roku – ok. 40%.

Grzegorz Smoliński, Dyrektor Sprzedaży w Dom Development

Stale obserwujemy światowe trendy. W wielu miastach świata niegdyś zaniedbane dzielnice za sprawą rewitalizacji stały się dziś najmodniejszymi rejonami, np. w Barcelonie, Miami czy Berlinie. Stąd też notujemy bardzo duże zainteresowanie inwestycją ze strony kupujących. Dziś nasi klienci wymagają atrakcyjnych rozwiązań w lokalizacjach z przyszłością, jaką niewątpliwie jest Praga. 

Klaudia Siarkiewicz, Prezes Kreator Dom Invest 

Kolejne etapy rozwoju 

W ostatnich latach, nie tylko zadbano o kanalizację zabytkowych kamienic, ale również o wymianę starych plecy tzw „kopciuchów” na nowe zasilane gazem. Przybywa ścieżek rowerowych oraz terenów zielonych. Na jednej z głównych arterii ul. Grochowskiej wymieniając stare tory tramwajowe, zastosowano „zielone torowisko” .– Z uwagi na względy przyrodnicze podjęliśmy decyzje że na nowych, zielonych torowiskach będzie kładziony rozchodnik.

Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich

fot. Centrum Praskie Koneser

Rewitalizujemy tereny Kamionka. Stare kamienice przechodzą tu gruntowny remont w ramach Zintegrowanego Programu Rewitalizacji. Odświeżone będzie ich otoczenie i przestrzeń publiczna. Tereny pofabryczne zamieniają się w tętniące życiem osiedla, takie jak Soho, gdzie stara, zabytkowa architektura wkomponowana została w nowoczesna tkankę. Podobnie dzieje się teraz na terenie dawnych zakładów PZO przy ul. Grochowskiej. Pojawił się inwestor, który chce odmienić oblicze zakładów Perun. Zmieniło się Rondo Wiatraczna, gdzie w miejscu Universamu pojawiło się centrum handlowe i nowoczesne apartamentowce. W najbliższym czasie władze wojewódzkie zdecydują, czy uda się uratować grożącą zawaleniem dawną piekarnię Reicherta przy Rondzie Wiatraczna. Jest inwestor, który chciałby ją wkomponować w nowoczesną zabudowę, ale jest też opór lokalnych działaczy, mających wpływ na wojewódzkiego konserwatora zabytków, zmieniającego swoje decyzje. Kompletnie zaniedbane tereny wzdłuż linii kolejowej Warszawa-Lublin zmieniają się na naszych oczach w nowoczesne osiedla mieszkaniowe. Atutem jest ich – w przyszłości – znakomite skomunikowanie z centrum. Tędy przebiegać będzie III linia metra, tutaj PLK PKP planuje wybudowanie niebawem stacji Warszawa Wiatraczna. Obok znajdują się tereny sportowe, o których mówię w dalszej części. Największe plany inwestycyjne, jakie nas czekają, to niewątpliwie budowa linii tramwajowej na Gocław oraz budowa Obwodnicy Śródmiejskiej. Gocław to przykład dynamicznej rozbudowy i rozwoju dzielnicy mieszkaniowej. Na byłym lotnisku sportowym pojawiły się najpierw małe osiedla, a dzisiaj sięga ono po Trasę Siekierkowską na wschodzie i Saską Kępę na zachodzie. Budujemy tam nowy dom kultury i zespół szkolno-przedszkolny, już zdając sobie sprawę, że to kropla w morzu potrzeb. Dzielnica jest wciąż młoda, wciąż pojawiają się tu młode rodziny z dziećmi, którym zagwarantować musimy miejsca w placówkach edukacyjnych. Wszędzie tam, gdzie dynamicznie rozwija się tkanka miejska, potrzebne są nowe przedszkola i szkoły.

Tomasz Kucharski, burmistrz Dzielnicy Praga-Południe

Włodarze dbają, o liczne tereny zielone i parki.

Praga-Północ to miejsce wyjątkowe, pełne kontrastów oraz przedwojennej historii, którą widać na każdym kroku, spacerując uliczkami prawobrzeżnej Warszawy. Bez wątpienia nasza dzielnica przeżywa w ostatnich latach renesans. I to nie tylko za sprawą ogromnych środków, które miasto stołeczne Warszawa przeznacza na Program Rewitalizacji – to blisko 1,5 miliarda złotych, z których lwia część w latach 2015-2022 pozwala przywrócić dawny blask wielu północnopraskim zabytkowm. Wystarczy przypomnieć sobie, jak jeszcze jakiś czas temu wyglądały rzadkie w Warszawie zachowane zespoły zwartej przedwojennej zabudowy. Odnowione kamienice i oficyny stały się niewątpliwą wizytówką  tej części stolicy i to dla nas, jako Zarządu Dzielnicy, największy powód do dumy. Oczywiście jest jeszcze wiele do zrobienia – to wszystko dopiero przed nami!

Ilona Soja-Kozłowska, burmistrz dzielnicy Praga-Północ

Tętniący życiem Stadion Narodowy i jego zielone błonia, są wizytówką zmian i dumą mieszkańców dzielnicy.

48 godzin na Pradze Połnoc. 50 pomysłów co robić w Warszawie na Pradze Północ.

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

Trwa największe badanie polskiej branży startupowej

“Wykorzystanie potencjału startupowego” - biznes i polityka odmieniają to hasło przez wszystkie możliwe przypadki. Programy akceleracyjne, zarówno te prywatne, jak również finansowane ze środków publicznych wyrastają jak grzyby po deszczu. Stworzenie efektywnej strategii jest jednak niemożliwe bez wiedzy opartej na danych opisujących specyfikę ekosystemu. Dlatego Startup Poland - największy, polski think tank technologiczny, już po raz czwarty bada kompleksowo polski rynek startupowy. Efektem badania będzie publikowany po wakacjach Raport Polskie Startupy 2018.

Nie jest tajemnicą, że aby kogoś prześcignąć trzeba biec szybciej – podkreśla prezes Startup Poland, Julia Krysztofiak Szopa. Jednak oprócz tego, że biegniemy, ważne byśmy biegli we właściwym kierunku. Czy sprawnie pokonujemy przeszkody, które na naszej drodze stawia konkurencja rynkowa oraz legislacja? Czy mądrze wykorzystujemy fundusze płynące szerokim strumieniem ze środków unijnych i rządowych? Czy realizujemy potencjał kapitału prywatnego? Czy jesteśmy konkurencyjni globalnie? Na te i wiele innych pytań odpowiadamy sprawdzając kondycję, potrzeby i trendy wśród polskich startupów. Dzięki ogólnopolskiemu badaniu nasza branża nie działa na ślepo.

Wartość Raportu dostrzegają też przedstawiciele administracji publicznej. Zadaniem naszego sektora jest ciągłe trzymanie ręki na pulsie oraz podejmowanie  wszelkich działań wzmacniających rozwój polskiej przedsiębiorczości. Niezwykle ważnym dla nas partnerem są organizacje pozarządowe, które podejmują wiele cennych inicjatyw w tym zakresie. Jedną z nich jest właśnie coroczne badanie rynku organizowane przez Startup Poland zaznacza Jadwiga Emilewicz, Minister Przedsiębiorczości i Technologii.

Ankietę powinny wypełnić przede wszystkim młode firmy, dla których przetwarzanie danych i technologie cyfrowe stanowią ważny komponent ich modelu biznesowego. Mowa o startupach działających w obszarach takich jak big data, software, internet rzeczy, e-commerce, fintech, medtech, gaming, AI, agritech, robotyka, e-marketing, lub blockchain.

Możliwie dogłębne badanie rynku leży w interesie samych startupów. To w oparciu o nie podejmowane są decyzje, mające realny wpływ na nasze biznesy. Oczywiście o problemach z chęcią dyskutujemy na forach internetowych oraz w gronie znajomych. Niestety tego typu komunikaty nie przebijają się do świadomości publicznej. Wartościową alternatywą jest zawarcie swoich postulatów w Raporcie spełniającym rolę megafonu wzmacniającego nasz przekaz – tłumaczy Wiktor Schmidt, CEO Netguru.

Startupy mogą wypełniać ankiety do końca lipca. Formularz znajduje się pod adresem: www.badanie2018.startuppoland.org

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF