...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Co trzeba wiedzieć przed złożeniem wniosku o kredyt na wakacje 2021? Poradnik finansowy last minute

mloda kobieta podrozuje kredyt na wakacje

Nadeszły upragnione wakacje. Tysiące Polaków wypoczywają nad polskim morzem, w górach lub za granicą, korzystając z tego, że znowu możemy swobodnie się przemieszczać, a życie wraca do normalności po pandemii. Płacimy za to wysoką cenę i dosłownie, bo koszty zorganizowania letniego urlopu w porównaniu do ubiegłego sezonu, w zależności od destynacji i wybranego komfortu, wzrosły nawet o 70 proc.[1]. Nie jest to zaskakujące zjawisko, ponieważ branża turystyczne chce odrobić straty po zeszłorocznych obostrzeniach. Jesteś w tej grupie, która jeszcze nie zaplanowała wypoczynku, bo odstraszają Cię wysokie koszty? Myślisz o zaciągnięciu kredytu na wakacje, ale obawiasz się, czy to dobry pomysł, bo korona-kryzys jeszcze nie minął, a w mediach straszą, że „prawdziwa” recesja dopiero ma przyjść? Głowa do góry! W nowym cyklu poradnikowym Intrum „Ogarniam finanse” radzimy, jak bezpiecznie i „mądrze” pożyczyć pieniądze na zorganizowanie wyjazdu, by z wakacji nie wrócić z finansowym kacem i nie wpaść w poważne kłopoty finansowe.

Nie taki kredyt na wakacje zły jak go malują…

Za nami przeszło 15 miesięcy funkcjonowania w covidowej rzeczywistości. Jak wynika z danych zebranych przez firmę Intrum, która na bieżąco bada sytuację finansową konsumentów oraz firm w Polsce i całej Europie, na tle reszty państw ze starego kontynentu (szczególnie tych z południa Europy), nasz kraj całkiem nieźle poradził sobie w korona-kryzysie. Nie odnotowaliśmy tak wysokiego wzrostu stopy bezrobocia, jak sugerowały wstępne szacunki. I chociaż w ciągu ostatniego roku aż 57 proc. polskich biznesów dotknął spadek dochodów[2], to sytuacja naszej gospodarki nie jest tak dramatyczna jak we Włoszech czy w Hiszpanii. Każdego dnia obserwujemy coraz mniejszą liczbę przypadków zachorowań na Covid-19, za co odpowiada m.in. sukces programu szczepień. Wszystko wskazuje na to, że wracamy do normalności, czego dowodem są letnie urlopy, na które wyruszyli Polacy.

Jednak czy aby na pewno już przyszedł czas na beztroskę? Chociaż sytuacja epidemiologiczna w naszym kraju wydaje się opanowana, coraz głośniej mówi o się o nadejściu tzw. czwartej fali pandemii, która znowu może odbić się negatywne na sytuacji finansowej części naszego społeczeństwa. Nie można także zapominać o tym, że pandemia obniżyła dochody aż 45 proc. osób w naszym kraju[3]. Z jednej strony, te fakty powstrzymują część konsumentów przed wydawaniem pieniędzy na wakacje, które stają się zbędnym „luksusem”, a z drugiej, chcemy wynagrodzić sobie miesiące stresu, odpocząć i zapomnieć, chociaż na chwilę o Covid-19. Nie brakuje osób, które postanawiają zapożyczyć się, by zorganizować letni wyjazd. Czy to dobry pomysł w obecnej sytuacji?

Sprawa wydaje się prosta – zaciągnięcie kredytu czy pożyczki nie jest problematyczne, jeżeli będziemy regularnie spłacać zobowiązanie. Jeżeli planujemy pożyczyć pieniądze, najpierw powinniśmy sprawdzić, czy będzie nas na to stać. Ta zasada powinna obowiązywać zawsze, a w obecnej sytuacji to konieczność. Pandemia i tak nadwyrężyła budżety domowe wielu osób, więc zaległości w spłacie mogą sprawić, że z drobnych, przejściowych problemów finansowych wpadniemy w długi, które możemy spłacać latami. Jeżeli więc planujemy zaciągnąć pożyczkę lub kredyt na wakacje, warto się odpowiednio do tego przygotować i pamiętać o kilku prostych zasadach.

Magdalena Tatarczuk, ekspert Intrum

Policz, ile będzie kosztować kredyt na wakacje

Na początek najważniejsze – wybierzmy kierunek wakacyjnej podróży i określmy, ile będzie kosztować nas wyjazd. Większość wydatków, w tym ceny noclegu, przejazdu, głównych atrakcji, itp. da się policzyć wcześniej. Dodajmy do tego wszelkie niezaplanowane koszty, które i tak się pojawią – niech stanowią 1/3 pierwszej kwoty. Jeżeli znamy już przybliżoną sumę, oceńmy, czy mieści się ona w naszym budżecie. Jeżeli nie, policzmy, ile pieniędzy musimy pożyczyć, by zorganizować wakacyjny wyjazd.

Warto wybrać tę kolejność niż najpierw zaciągnąć kredyt na wyższą sumę i zdecydować dopiero potem, gdzie spędzimy urlop, bo w ten sposób wydamy zdecydowanie więcej, niż powinniśmy. Pożyczmy tyle pieniędzy, ile potrzebujemy, bo może okazać się, że większa rata będzie zbyt dużym obciążeniem dla naszego budżetu.

Magdalena Tatarczuk, ekspert Intrum

Sprawdź warunki oferty i oceń swoją zdolność kredytową, zanim udasz się do banku

Już od początku sezonu jesteśmy zachęcani do pożyczania pieniędzy przez banki, które co roku dla swoich klientów przygotowują specjalną ofertę na wakacje. Reklamy kuszą atrakcyjnym oprocentowaniem kredytów i pożyczek oraz informują o minimum formalności, jakich trzeba dopełnić, by uzyskać środki. Czy taka jest rzeczywistość? Możemy to sprawdzić!

Z pomocą przychodzi nam Internet. Wystarczy skorzystać z jednej z wielu dostępnych w sieci porównywarek kredytów. Należy wejść na taką platformę, zaznaczyć, jaką kwotę chcemy pożyczyć, na ile miesięcy planujemy rozłożyć spłatę, a także podać kilka podstawowych faktów dotyczących naszych comiesięcznych wydatków i historii kredytowej. System przetworzy te informacje i pokaże, na jakie wsparcie możemy liczyć, czyli dostępną na rynku ofertę, oraz to, ile będzie kosztować nas kredyt w poszczególnych bankach, przedstawiając za każdym razem najważniejsze parametry poszczególnych produktów. Dzięki temu będziemy mogli ocenić, w którym z nich możemy liczyć na atrakcyjne warunki finansowania, a gdzie będzie trudno uzyskać nam środki. Korzystanie z takich internetowych kalkulatorów kredytowych pozwala oszczędzić czas, ponieważ sprawdzając wstępnie, jak dany bank oceni naszą zdolność kredytową, możemy udać się od razu do tego, który z dużym prawdopodobieństwem udzieli nam finansowania.

Jeżeli znamy wstępnie określone koszty kredytu, będziemy wiedzieć, czy stać nas spłatę comiesięcznej raty o określonej wysokości. Warto udać się do banku, będąc wyposażonym w taką wiedzę. W ten sposób ograniczamy możliwość, że damy się namówić pracownikowi placówki na pozornie atrakcyjną ofertę lub produkt, którego wcale nie potrzebujemy, np. kartę kredytową. Wiedzmy, po co idziemy do banku lub jakie są warunki kredytu, o który chcemy wnioskować online. Tu obowiązuje taka sama zasada, jak wtedy, kiedy idziemy do sklepu po zakupy z konkretną listą. Jeżeli się do niej nie zastosujemy, z pewnością zapłacimy więcej, a kiedy nasza sytuacja finansowa się pogorszy, taki dodatkowy wydatek może wpędzić nas w długi.

Magdalena Tatarczuk, ekspert Intrum

Czy po gotówkę na wakacje zawsze do banku? – zdecyduj, gdzie pożyczysz pieniądze

Zresztą nie tylko banki zachęcają do sięgnięcia po dodatkową gotówkę na wakacje. W prasie, Internecie znajdziemy reklamy parabanków, firm pożyczkowych itp. Warto znać różnice między tymi podmiotami, chociażby z tego względu, że miejsce, w którym zdecydujemy się pożyczyć pieniądze, w dużym stopniu określa nam warunki spłaty. Funkcjonowanie banków jest objęte wieloma regulacjami prawnymi, nadzorem finansowym. Na naszym rynku działają również podmioty wykonujące czynności i oferujące usługi podobne do tych, które możemy spotkać w bankach, ale nie podlegają one nadzorowi KNF czy „bankowemu” prawu. Dlatego instytucje tego rodzaju określa się mianem parabanków. Kolejna porcja wiedzy obowiązkowej – w banku możemy uzyskać zarówno kredyt, jak i pożyczkę. W firmach pożyczkowych – jak sama nazwa wskazuje – tylko pożyczkę.

Przeważnie staranie się o kredyt czy o pożyczkę w banku trwa dłużej niż w pozostałych instytucjach, bo ten szczegółowo analizuje zdolność i historię kredytową wnioskodawcy. Warto pamiętać, że w pandemii banki dodatkowo zaostrzyły kryteria, na podstawie których przyznają finansowanie. Kredytodawca w ten sposób upewnia się, że danego klienta będzie stać na spłatę zobowiązania. Jest to także ważne dla samego wnioskodawcy, który otrzymuje jasną ocenę swoich możliwości finansowych. W parabanku możemy liczyć na uzyskanie pieniędzy praktycznie od ręki i to w dodatku bez potrzeby okazywania jakichkolwiek dokumentów. Dlaczego? Firmy pożyczkowe nie sprawdzają baz Biura Informacji Kredytowej i Krajowego Rejestru Dłużników. Takie instytucje zabezpieczają się przed niewypłacalnymi klientami, oferując pożyczki na wysoki procent lub „zmuszając” klientów do podpisania umów, w których nierzadko widnieją dodatkowe „kary” za brak terminowej spłaty.

Skorzystanie z oferty instytucji pożyczkowych, z popularnych tzw. chwilówek może wydawać się kuszące, wygodne, jeżeli np. planujemy wyjazd na ostatnią chwilę i potrzebujemy pożyczyć pieniądze last minute lub mamy świadomość, że nasza historia kredytowa nie jest do końca pozytywna i będziemy mieć problem, by uzyskać kredyt w banku. Warto jednak zastanowić przed sięgnięciem po takie rozwiązanie. Praktyka pokazuje, że w razie problemów ze spłatą zobowiązania szybciej dogadamy się z bankiem (tym bardziej, gdy jest to „nasz” bank, w którym posiadamy konto) niż z firmą pożyczkową. Poza tym, pamiętajmy o całkowitych kosztach pożyczki, a nie tylko o sumie, którą pożyczamy. W przypadku tej udzielonej przez parabank zawsze ostatecznie zapłacimy więcej, bo już na wstępnie mamy zdecydowanie wyższe oprocentowanie niż to, które oferuje bank. Wysokość miesięcznej raty naszego zobowiązania może mieć bardzo duże znaczenie dla naszego domowego budżetu, tym bardziej, jeżeli nasze dochody zostały zmniejszone przez pandemię.

Magdalena Tatarczuk, ekspert Intrum

Pożyczaj z głową, czyli zawsze dokładnie czytaj oferty

Jednak bez względu na to, czy pożyczamy pieniądze w banku, czy po poza nim, zawsze powinniśmy dokładnie poznać się z ofertą, która zwróciła naszą uwagę. Jakim zapisom powinniśmy się szczegółowo przyjrzeć?

Sprawdźmy np., co dokładnie oznacza kredyt „0%” i upewnijmy się, czy w umowie faktycznie nie widnieją żadne dodatkowe koszty i ile pieniędzy ostatecznie zwrócimy np. bankowi. Warto również uważać na oferty w stylu „pierwsze pół roku bez spłaty” albo „spłata dopiero po wakacjach”. W pierwszej chwili mogą wydawać się nam atrakcyjne, ale nie oznaczają, że spłata jednej lub kilku rat zostaje nam „odpuszczona”, tylko, że po promocyjnym okresie jednorazowo będziemy musieli zapłacić większą kwotę. Taka wyższa rata może być wyzwaniem finansowym przy zwiększonych wydatkach np. jesienią czy przed Świętami.

[1] Na podstawie portalu wakacje.pl i analizy własnej informacji podawanych przez 5 największych biur podróży w Polsce.

[2] Intrum, European Payment Report 2021, czerwiec 2021.

[3] Intrum, European Consumer Payment Report 2020, listopad 2020.


Źródło: Intrum 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

W minionym roku działalność w Polsce zawiesiło 10 000 hoteli i ponad 400 biur podróży. Branża turystyczna walczy o klientów

hotel

W pierwszym kwartale 2021 r. pierwszy raz od niemal dekady liczba działalności z branży turystycznej wykreślonych z rejestru KRS przekroczyła liczbę nowych firm. Z polskiego rynku turystycznego zniknęło bezpowrotnie blisko 80 firm, a kolejnych 185 zostało zawieszonych. W tym samym okresie zawieszono działalność niemal 500 hoteli i obiektów noclegowych, o 50 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Teraz, w obliczu znoszenia obostrzeń i nadchodzących wakacji, branża wraca do walki o klienta - m.in. z pomocą automatyzacji marketingu internetowego.

Działalność hoteli przez dużą część 2020 r. i w pierwszym kwartale 2021 r. była mocno ograniczona, do tego dochodził strach przed podróżowaniem oraz zamknięcie większości atrakcji przyciągających turystów, takich jak muzea, aquaparki, wyciągi narciarskie czy restauracje. Ustała także większość podróży służbowych. Tylko w branży usługowej zanotowano wzrost liczby bankructw o blisko 55 proc., w hotelarstwie i gastronomii o 185 proc.

Na początku maja rząd ogłosił harmonogram stopniowego luzowania obostrzeń związanych z pandemią COVID-19. Od 12 maja hotele i pensjonaty mogą już działać, z zachowaniem reżimu sanitarnego i udostępniając maksymalnie 50 proc. dostępnych pokoi. Szansą na ponowne przyciągnięcie klientów jest inwestycja w nowoczesne rozwiązania, jak marketing internetowy i personalizacja ofert z uwzględnieniem zainteresowań i potrzeb konkretnych odbiorców.

Według danych ExpertSender, polskiej firmy wspierającej marki w automatyzacji marketingu opartej na danych, liczba kampanii mailingowych prowadzonych przez firmy z branży turystycznej wraca do normy po załamaniu z minionego roku. Liczba maili wysłanych w kwietniu 2021 w stosunku do kwietnia 2020 wzrosła o ponad 360 proc. Rośnie także dostarczalność maili, co oznacza, że nadawcy coraz bardziej dbają o jakość wysyłanych treści. Do normy wrócił również współczynnik liczby odbiorców, którzy klikają w linki przesyłane w ofertach mailowych, a nawet przekroczył wartość sprzed pandemii, z początku 2020 r.

Fatalna sytuacja w branży hotelarskiej – zawieszono 10 000 działalności

Branża hotelarska zniosła rok 2020 bardzo źle. Tylko w 2020 r. swoją działalność zawiesiło blisko 9,5 tys. hoteli i obiektów noclegowych, z czego aż blisko 9 tys. to noclegowe obiekty turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania, jak wynika z informacji zebranych przez wywiadownię gospodarczą Dun&Brandstreet. W porównaniu do poprzedniego roku jest to wzrost o prawie 450 proc. W pierwszym kwartale 2021 r. zawieszono działalność kolejnych niemal 500 podmiotów, o 50 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

W ostatnim roku ponad 400 biur podróży zawiesiło działalność

W branży turystycznej, obejmującej m.in. biura podróży, agentów, pośredników, pilotów wycieczek i punkty informacji turystycznej, tylko w 2020 r. ponad 1,1 tys. przedsiębiorców zdecydowało się na czasowe zawieszenie działalności. To aż 85 proc. więcej niż w roku poprzednim. Swoją działalność zawiesiło m.in. ponad 310 biur podróży, czyli blisko 7 proc. wszystkich aktywnie działających biur podróży w Polsce i niemal 170 proc. więcej niż w 2019 r. W przypadku agentów turystycznych liczba zawieszonych działalności w 2020 r. w stosunku do 2019 wzrosła o 85 proc., pośredników turystycznych o 140 proc., pilotów wycieczek o blisko 60 proc. i punktów informacji turystycznej o 166 proc.

Liczba nowych działalności niższa od liczby wykreślonych z rejestru KRS

W pierwszym kwartale 2021 r. sytuacja nie poprawiła się – działalność zawiesiło kolejne 185 przedsiębiorstw, w tym 56 biur podróży. Wprawdzie nadal powstają nowe firmy, jednak po raz pierwszy od niemal dekady lat w tej branży ich liczba była niższa niż liczba działalności wykreślonych z rejestru KRS. Dotyczy to biur podróży (35 zarejestrowanych i 51 wykreślonych), jak również agentów turystycznych, pośredników, pilotów i przewodników oraz punktów informacyjnych. Ogółem w polskiej branży turystycznej w pierwszym kwartale 2021 Polacy wykreślili z rejestrów blisko 160 działalności, a zarejestrowali 82. Oznacza to, że w pierwszych trzech miesiącach roku z polskiego rynku turystycznego zniknęło bezpowrotnie blisko 80 firm, a kolejnych 185 zostało zawieszonych. Wedle szacunków na polskim rynku działa obecnie blisko 4,6 tys. biur podróży.

Wiosna w branży turystycznej to czas planowania wakacji. Hotele nareszcie są otwarte, coraz więcej osób się szczepi i planuje z dawna wyczekiwany urlop. Branża turystyczna ma więc szansę na odbicie się od dna, musi ją tylko mądrze wykorzystać. W momencie, kiedy cała branża walczy o klientów, warto się wyróżnić za pomocą personalizowanych kampanii marketingowych. Obecna sytuacja jest wyjątkowa. By wygrać walkę o klienta i utrzymać się na rynku trzeba zainwestować w nowoczesne rozwiązania i skupić się na potrzebach konkretnych odbiorców.

Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender


Źródło: ExpertSender

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mastercard wesprze Polską Organizację Turystyczną w ponownym przyciągnięciu turystów do Polski

Podróż_Mastercard

Mastercard nawiązał współpracę z Polską Organizacją Turystyczną (POT), której celem jest wsparcie polskiej branży turystycznej i złagodzenie negatywnych skutków pandemii COVID-19. POT otrzyma dostęp do zaawansowanego narzędzia analitycznego, które pozwoli zbadać wpływ pandemii na rodzimy rynek turystyczny oraz pomoże zaplanować działania promocyjne

Polska Organizacja Turystyczna (POT) w ramach współpracy z Mastercard otrzymała dostęp do platformy analitycznej „Tourism Insights”. Jest to narzędzie pozwalające
na kompleksowy przegląd podróży zagranicznych turystów do Polski, począwszy od jej planowania, poprzez czas spędzany na miejscu, aż po wymianę doświadczeń w mediach społecznościowych
po powrocie. Pomoże ono Polskiej Organizacji Turystycznej w planowaniu działań ukierunkowanych
na ponowne przyciągnięcie zagranicznych gości do Polski. W rezultacie rodzimy przemysł turystyczny,
który według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego i GUS generuje rocznie ok. 85 mld zł PKB otrzyma szansę na szybki wzrost i dynamiczny rozwój w nowych warunkach spowodowanych pandemią koronawirusa.

Platforma „Tourism Insights” agreguje dane z wyszukiwarek, aplikacji i platform służących do rezerwacji noclegów i lotów. Informacje te są wzbogacone o opinie turystów na temat miejsc czy atrakcji wyrażane w mediach społecznościowych. Całości dopełniają dane Mastercard pozwalające odpowiedzieć na pytanie, ile i na co wydają turyści decydujący się na spędzenie urlopu w Polsce.

W obecnej sytuacji posiadanie wiedzy opartej na twardych danych daje POT przewagę konkurencyjną w walce o przyciągnięcie turystów do Polski. Dzięki dostępowi do zaawansowanej analityki POT będzie mogła na przykład lepiej zrozumieć charakterystykę gości z wybranych rynków odwiedzających nasz kraj, zwracając uwagę na takie aspekty, jak ich wydatki, preferencje i potrzeby. Ta wiedza pozwoli na podjęcie precyzyjnie skierowanych działań promocyjnych i w konsekwencji przyciągnięcie turystów z powrotem do Polski. Ich opinie i odczucia wyrażane w mediach społecznościowych wskażą POT miejsca i atrakcje, które należy silniej komunikować w różnych częściach świata, ze względu na ich pozytywny odbiór. Co więcej, wiedza płynąca z danych będzie użyteczna także na potrzeby działań lokalnych, których celem będzie poprawa odbioru Polski wśród osób odwiedzających nasz kraj.

Udostępniamy Polskiej Organizacji Turystycznej narzędzie, które dzięki analizie danych pozwoli na lepsze poznanie trendów związanych z turystami odwiedzającymi Polskę, pod kątem ich wydatków, preferencji i poziomu zadowolenia. Dostęp do tych zasobów umożliwi przekucie informacji płynących z danych w konkretne plany i działania ukierunkowane na promocję naszego kraju lub wybranych miast, co – miejmy nadzieję – poskutkuje przyciągnięciem większej liczby odwiedzających. Wierzymy, że pomoże to złagodzić skutki pandemii w branży turystycznej, a w dłuższym okresie pozwoli jej powrócić na ścieżkę wzrostu.

Krzysztof Sobala, Vice President Mastercard Data & Services w polskim oddziale Mastercard Europe

W związku z pandemią COVID-19 Polska Organizacja Turystyczna cały czas dostosowuje strategie na rynki zagraniczne do obecnej sytuacji. Naszym zadaniem jest przyciągnięcie do kraju jak największej liczby turystów. Należy zrobić to jednak w taki sposób, by rozłożyć ruch turystyczny na teren całego kraju. Z pewnością wykorzystamy do tego platformę „Tourism Insights” i będziemy przygotowani na wdrażanie działań i kampanii na poszczególnych rynkach, gdy pozwoli na to sytuacja epidemiologiczna.

Rafał Szlachta, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Zarówno konsumenci, jak i partnerzy biznesowi Mastercard, mogą być pewni, że firma analizuje trendy
w wydatkach z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i ochrony prywatności. Stanowią one podstawę modelu biznesowego Mastercard i są nieodłącznym elementem wszystkich produktów
i usług firmy. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych mechanizmów agregacji i anonimizacji danych informacje dotyczące konkretnych transakcji pozostają niewidoczne i nigdy nie są analizowane,
ani udostępniane.


Źródło: Mastercard 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Świnoujście z kampanią, jakiej miasto jeszcze nie miało!

Świnoujście z kampanią

„Świnoujście – wyspy możliwości”, pod tym hasłem rusza tegoroczna kampania promocyjna jedynego w Polsce miasta położonego na 44 wyspach. Epidemia pchnęła branże do nowych działań – poszukiwania szans i możliwości promowania miasta, budowania odświeżonej oferty oraz otwarcia się na nowego turystę. Celem kampanii jest zbudowanie najmodniejszej destynacji w 2020 roku oraz co z tym związane, zwiększenie ruchu turystycznego w Świnoujściu. W realizacji celu ma pomóc zintegrowana i przemyślana kampania promocyjna, wykorzystująca między innymi kampanię online, relacje z influencerami i mediami, komunikację w mediach społecznościowych, digital marketing czy billboardy, które zawisną w największych miastach w Polsce.

Nowe otwarcie dla branży turystycznej

Do tej pory ze względu na dogodne możliwości komunikacyjne, ruch i ofertę Świnoujścia w znacznej mierze kształtowali goście z Niemiec czy Skandynawii. Ograniczenia w przemieszczaniu wywołane epidemią koronawirusa oraz zamknięcie granic spowodowało jednak spadek ruchu turystycznego, w którym miasto dostrzegło szansę na to, aby lepiej przedstawić się polskiemu turyście. By tak się stało, konieczne było zorganizowanie na nowo narzędzi promocyjnych, stąd też pomysł uruchomienia zasięgowej kampanii promocyjnej, skierowanej zarówno na rodzimy rynek, jak i kraje ościenne.

Liczne atrakcje turystyczne, wyjątkowy mikroklimat, najszersza w Polsce plaża czy baza noclegowa nadal tutaj są i czekają na tegorocznych turystów, którzy wybiorą Świnoujście jako kierunek swoich wakacji. Najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo i komfort naszych gości. Dostosowaliśmy nasze obiekty do turystyki w nowych czasach. Jesteśmy gotowi na przyjęcie gości.

Paweł Sujka, zastępca Prezydenta Miasta

Organizatorem kampanii jest Urząd Miasta w Świnoujściu wraz ze Świnoujską Organizacją Turystyczną.

Kampania, jakiej w Świnoujściu jeszcze nie było

We współpracy ze świnoujską branżą turystyczną stworzona została koncepcja profesjonalnej kampanii promocyjnej, jakiej w historii Świnoujścia jeszcze nie było. To krok milowy w podejściu do tematów turystyki oraz strategicznej promocji miasta w tym zakresie. Kampania w znacznej części będzie finansowana z zewnętrznych źródeł.

Głównym jej założeniem jest stworzenie najmodniejszej destynacji w 2020 roku oraz zwiększenie ruchu turystycznego w Świnoujściu. Szeroko zasięgowa, celowa kampania rozpocznie się już w maju. Realizowana będzie między innymi poprzez budowanie rozpoznawalności marki za pomocą kampanii online (Google oraz Facebook), digital marketingu, public relations, content marketingu, komunikacji w mediach społecznościowych, radiu, ale i reklamy w przestrzeni miejskiej, poprzez billboardy, które pojawią się w najbliższym czasie w największych miastach w Polsce.

branża turystyczna
źródło: Publicon Sp z o.o.

W kampanii nie zabraknie współpracy z mediami lokalnymi czy największymi serwisami turystycznymi. Agregatem treści i miejscem, do którego kierowani będą spragnieni wiedzy turyści, będzie dedykowana strona turystyczna Świnoujścia – visit.swinoujscie.pl, funkcjonująca w języku polskim, angielskim, niemieckim i czeskim.

Kluczem do sukcesu jest także współdziałanie z lokalną branżą turystyczną, która w maju wzięła udział w intensywnych szkoleniach z zakresu brandingu, mediów społecznościowych, kampanii promocyjnych online czy do sprzedaży usług. Wszystko po to, by jak najmocniej wykorzystać potencjał branży i w ramach synergii działań prowadzić efektywną kampanię, która pomoże z sukcesem realizować założone cele.

Różnorodność atrakcji, międzynarodowy kurort i najszersza w Polsce plaża

Kampania oparta jest na spójnej i przemyślanej komunikacji. Świnoujście to nie tylko nowoczesny i międzynarodowy kurort, ale i unikatowe miejsce w skali kraju. Położone na 44 wyspach, na granicy państw oraz styku lądu i morza, oferuje turystom cały wachlarz możliwości, spośród których każdy znajdzie coś dla siebie. Liczne atrakcje – turystyka wodna, rowerowa, bogactwo natury – przesądziły o motywie przewodnim kampanii. „Świnoujście – wyspy możliwości”, czyli główne hasło promocyjne, wskazuje na niezwykłą różnorodność miasta.

O wyjątkowości Świnoujścia świadczy także unikatowa plaża, która w najszerszym miejscu ma 200 m. To bezdyskusyjnie największa przewaga konkurencyjna Świnoujścia na tle pozostałych nadmorskich ośrodków. To właśnie ona pojawi się na outdoorowych kreacjach reklamowych w największych polskich miastach oraz licznych banerach, przestrzeniach reklamowych online, gazecie, prasie online czy telewizji.

Nowa marka turystyczna Świnoujścia

Na potrzeby kampanii przygotowany został także specjalny znak turystyczny, komunikujący markę Świnoujścia na zewnątrz. Nawiązano w nim do tożsamości miasta i jego historii poprzez wykorzystanie jednego z najważniejszych symboli Świnoujścia – Stawy Młyny, pokazanego jednak w nowej, bardziej eleganckiej i aktualnej formie.

Dzięki temu zabiegowi marka Świnoujście pozycjonowana jest w rejestrze premium. Nadbałtycki kurort będzie pokazany przez pryzmat jakości oraz wysokich standardów, które widoczne są na ulicach naszego miasta. Chcemy zatem nie tylko poszerzyć grupę docelową marki i oddać klimat kurortu, ale także budować tak ważne dzisiaj skojarzenia z bezpieczeństwem. Najszersza w Polsce plaża również daje nam takie możliwości.

Wioleta Samitowska z Urzędu Miasta w Świnoujściu

torba Świnoujście
źródło: Publicon Sp z o.o.

Takie pozycjonowanie stanowi niewątpliwy wyróżnik na tle konkurencji. Świnoujście to rodzimy nadbałtycki kurort – wyrażamy to polskim krojem pisma autorstwa Łukasza Dziedzica. Jego nazwa – LATO – to akcent nawiązujący do pory roku, w której Świnoujście odwiedza najwięcej osób. Nie bez znaczenia jest też kolorystyka w systemie identyfikacji wizualnej. To kolory morza, zachodów i wschodów słońca nad Bałtykiem – plaży skąpanej w letnim słońcu.

Kampania będzie prowadzona do września.


Źródło: Informacja prasowa Urzędu Miasta w Świnoujściu

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polskie miasta gotowe na turystów

Polskie miasta

Od kilkunastu dni hotele, restauracje i atrakcje turystyczne w całej Polsce przystosowują się do nowych regulacji i wracają do działalności. Polskie miasta biorące udział w kampanii #CityWillWait już nie czekają, a są gotowe na bezpieczne przyjęcie powracających turystów. Dlatego akcja będzie kontynuowana pod hasłem #CityIsReady #JesteśmyGotowi.

Gotowość do bezpiecznego przyjmowania turystów i gości oznacza być albo nie być dla wielu podmiotów branży turystycznej. Ponadto według kwietniowych badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), pomimo obecnych ograniczeń, 30 procent Polaków planuje w ciągu nadchodzących tygodni przynajmniej jeden wyjazd o charakterze turystycznym, zawierający nocleg.

Swoje punkty informacji turystycznej dostosowały do nowych rygorów i otworzyły już Gdańsk, Warszawa, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Sopot, Poznań, Olsztyn oraz Toruń. W tym ostatnim pierwsi goście zagraniczni pojawili się 14 maja i pochodzili z… Meksyku (przebywali w Polsce już od dłuższego czasu).

Polskie miasta gotowe na turystów
fot. Gdańska Organizacja Turystyczna

Dowodzi to, jak istotne jest wsparcie doradcze i promocyjne, którego dostarczają miejskie i metropolitalne lokalne organizacje turystyczne lub odpowiednie wydziały urzędów miast. Jedną z inicjatyw z tej kategorii była akcja #CityWillWait. Pozytywny przekaz i współpraca okazały się kluczem do sukcesu. Każdego dnia w mediach społecznościowych można było oglądać zdjęcia i filmy z charakterystyczną kolorową ramką i hashtagiem. Przypominały mieszkańcom i turystom o najciekawszych miejscach i atrakcjach, które będzie można odwiedzać po łagodzeniu restrykcji związanych z pandemią koronawirusa. Zaczęło się od Gdańska (pomysłodawcy akcji), Łodzi, Poznania i Warszawy. Wkrótce dołączyły Lublin, Olsztyn i Toruń, a niedługo później dołączyły Sopot, Kielce, Opole, Kraków, Szczecin i Gdynia. Dziś to 13 miast – zjednoczonych, wspierających się i działających razem. Dzięki wsparciu mediów informacje o akcji dotarły do 1,4 miliona odbiorców, a do trwającej od początku kwietnia akcji zaczęły dołączać kolejne miasta.

Kampania zyskała także uznanie zagranicą. Znalazła się w katalogu dobrych praktyk „An ECM Guide to Sustainable Recovery”, wydanym przez European Cities Marketing – europejską sieć, zrzeszającą ponad sto miast.

Zainicjowanie procesu odmrażania gospodarki w Polsce skłoniło miasta biorące udział w inicjatywie do jej kontynuacji, jednak pod nowym hasłem #CityIsReady i #JesteśmyGotowi. Tym razem nacisk zostanie położony na promocję już dostępnych atrakcji turystycznych i bezpiecznych form spędzania wolnego czasu w miastach biorących udział w akcji. Przywołane na wstępie badania POT wskazują, że w najbliższym czasie dominować będzie zainteresowanie wypoczynkiem na łonie natury. Jednak warto przypomnieć, że tereny zieleni stanowią około 1/4 powierzchni Poznania i Gdańska. W Toruniu i Olsztynie jest to 30 procent, w Gdyni 47 procent, w Warszawie 42 procent, a rekordzistą jest Sopot z wynikiem 60 procent¹. Potencjał przyrodniczy wzbogaca dostęp miast do morza (Gdańska, Gdyni, Sopotu), rzeki (Warszawa, Toruń, Kraków) jezior (Olsztyn, Poznań, Lublin), lasów i parków, oraz rezerwatów geologicznych (Kielce). Te propozycje staną się naturalnym uzupełnieniem oferty turystycznej miasta, bazującej na dziedzictwie kulturowym, a w wielu przypadkach działalności sektora MICE (targi i kongresy). Może stać się to impulsem do rozwoju turystyki zrównoważonej i mikroturystyki. Wycieczki do tych miejsc ułatwiają funkcjonujące systemy wypożyczalni rowerów.

polskie miasta
fot. Oliur Rahman/pexels.com

O tym, które miasta są gotowe na przyjęcia turystów i co mają do zaproponowania można się dowiedzieć ze stron internetowych i kanałów społecznościowych:

¹https://biqdata.wyborcza.pl/biqdata/7,159116,25025157,fala-upalow-szukasz-schronienia-zobacz-ile-terenow-zielonych.html


Źródło: Informacja prasowa Gdańska Organizacja Turystyczna

 

Martyna Pacholak

Polacy korzystają z polskich portali noclegowych

Polskie portale noclegowe

Podczas minionych tygodni cała branża turystyczna przeżywała trudne chwile. Wydaje się, że najgorsze już za nami – świadczą o tym między innymi najnowsze badania Megapanel PBI / Gemius dotyczące kwietnia 2020. Portal Nocowanie.pl utrzymuje się w czołówce polskich portali turystycznych. Kamil Ruciński, CEO Nocowanie.pl został wyróżniony w 8. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

W kwietniu 2020 przyszło nam mierzyć się z nową sytuacją oraz wyzwaniami, jakich się nie spodziewaliśmy. Przez cały miesiąc obiekty noclegowe nie mogły świadczyć usług w ramach najmu krótkoterminowego. Wyjątek stanowiły oferty kierowane do służb medycznych oraz osób przebywających na kwarantannie. W odpowiedzi na to przygotowaliśmy między innymi nowe kategorie ofert specjalnych, które łączyły kwaterodawców z ludźmi potrzebującymi noclegów na nowych zasadach. Ważnym elementem wsparcia był również pakiet pomocy dla wszystkich klientów.

Kamila Miciuła z portalu Nocowanie.pl

Nocowanie.pl oraz eholiday.pl, który również należy do Grupy Wirtualnej Polski, nie poprzestały tylko na tym. Na ich łamach można teraz łatwo znaleźć oferty noclegów w ustronnych miejscach. To właśnie nimi najbardziej interesują się turyści planujący urlopy.

Wyniki PBI / Gemius za kwiecień 2020

O tym, że działania te były potrzebne, świadczy fakt, iż w kwietniu 2020 oba serwisy zanotowały łącznie ponad 1,2 miliona użytkowników! To znakomity wynik nie tylko na tle polskich portali turystycznych. W kwietniu Nocowanie.pl wraz z eholiday.pl wyprzedziły potentata, jakim do tej pory był Booking.com.

Potwierdza to również, że turyści wolą coraz bardziej korzystać z polskich portali niż z zagranicznych. Serwisy takie jak airbnb, kayak czy trivago w kwietniu z ruchem poniżej progu, więc znalazły się poza rankingiem.

W przypadku wyników dotyczących wyłącznie Nocowanie.pl, nadal jest się czym pochwalić. Portal niezmiennie utrzymuje się na pozycji lidera wśród portali o tematyce turystycznej. Nawet w dobie dużego kryzysu spowodowanego pandemią, udało się ją utrzymać.

Realni użytkownicy
źródło: Nocowanie.pl sp. z o.o.

To nie jest ostatnie słowo

Użytkownicy nocowanie.pl
źródło: Nocowanie.pl sp. z o.o.

Wyniki badania Megapanel PBI / Gemius z kwietnia 2020 to nie przypadek. Już w połowie maja widzimy dwukrotnie wyższy ruch niż w analogicznym czasie rok temu. Przyrost użytkowników na portalu Nocowanie.pl wyniósł 184% i wysłali oni do obiektów o 143% procent więcej zapytań w porównaniu do poprzednich miesięcy.

Zapytania o nocleg
źródło: Nocowanie.pl sp. z o.o.

Za tym sukcesem kryje się wytężona praca całego zespołu Nocowanie.pl, który nie poddawał się nawet wtedy, kiedy wszyscy odmalowywali przyszłość w czarnych barwach. Dzięki temu udało się między innymi:

  • poprawić widoczność portalu w wynikach wyszukiwania Google, poprzez odświeżenie algorytmu
  • uruchomić kampanię reklamową w telewizji. Spoty Nocowanie.pl widoczne są w telewizji WP, TVN, TVN24, TVN7, Polsat News, TTV oraz TVP2
  • wprowadzić oznaczenia „Bezpieczny obiekt” tych wszystkich obiektów noclegowych, które informują turystów o stosowanych przez nich procedurach bezpieczeństwa
  • stworzyć szereg materiałów dla właścicieli obiektów noclegowych i turystów. Są one udostępniane w dziale Aktualności
  • włączyć w pomoc dla służb medycznych walczących z epidemią – przeprowadziliśmy zbiórki na szpitale we Włodawie i Puławach oraz pomoc medykom

Dzięki temu jeszcze bardziej rośnie świadomość marki, a Polacy, którzy planują wypoczynek w kraju, już wiedzą, gdzie najlepiej szukać noclegów.

Zgłoś się do 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie: https://kreatywni.brief.pl/


Źródło: informacja prasowa Nocowanie.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ponad 1000 graczy walczy o polskiego turystę w wyszukiwarce Google

Dział Badań i Analiz agencji Whites przeprowadził badanie działań reklamowych w wyszukiwarce Google.pl na zapytania turystyczne. Wykorzystując naszą autorską technologię White Dog wyłoniliśmy domeny, które uzyskały najlepsze na dany moment wyniki. Wśród nich najaktywniejsze działania promocyjne prowadziły Itaka, Wakacje.pl, Travelplanet, Rainbow i Neckermann. Poniżej prezentujemy najważniejsze wyniki naszej analizy reklamodawców w branży turystycznej.

Najczęściej wykorzystywane bigramy (frazy dwuwyrazowe w reklamie)

 

O Badaniu

W ramach naszej analizy pobraliśmy dane dla 7616 zapytań turystycznych i blisko 230 tysięcy reklam tekstowych. 94% wyników na badane frazy kluczowe zawierało wyniki płatne.

Dane do analizy pozyskaliśmy z Google Ads. Następnie użyliśmy Google Suggest do ich wzbogacenia. Na końcu zostały wybrane frazy o najwyższym potencjale z całej puli danych. Scraping wyników został zrealizowany dla języka polskiego, z polskiego IP oraz był powtórzony 3-krotnie w ciągu jednego dnia. Analiza została przeprowadzona 25 lipca i trwała ok. 8 godzin  (13:00 – 20:30 CEST). 

 

Analiza aktywności reklamodawców

 

Która domena pokrywa najwięcej fraz i występuje na najwyższych pozycjach? 

Źródło: Autorska analiza Whites

Na osi Y znajdują się nazwy poszczególnych domen, a oś X pokazuje częstotliwość występowania danej domeny we wszystkich analizowanych reklamach. Dodatkowo reklamy zostały podzielone, na te które pojawiają się na dole 'bottom’ i górze 'top’ wyników wyszukiwania. Wykres zawiera podział na wyniki mobilne i desktopowe.

Kluczowe wnioski

 

  1. W badanym okresie najaktywniejszymi reklamowo touroperatorami były Itaka, Neckermann i Rainbow, które rywalizowały z agregatami ofert – Travelplanet i Wakacje.pl.

  2. Wprawdzie Neckermann był jednym z reklamodawców pojawiających się na największym zestawie fraz kluczowych, to w większość przypadków jego reklama wyświetlała się poniżej wyników organicznych. Analogiczna sytuacja dotyczyła Sortado.pl, Dreamtours czy Fly.pl.

  3. Coral Travel zdecydowanie częściej pojawiał się na desktopie niż w wynikach mobilnych, a serwisy Sortado i Travelist skupiły się praktycznie wyłącznie na desktopie. Z kolei Neckermann był bardziej widocznych na urządzeniach mobile niż stacjonarnych (ok. 58 % więcej). Podobne proporcje zaobserwowaliśmy w przypadku Dreamtours i Fly.

 

 

Która domena najczęściej wygrywała walkę o pierwszą pozycję wśród reklam? 

Źródło: Autorska analiza Whites

Poniższe zestawienia pokazuje domeny uszeregowane według częstotliwości występowania reklamy na pierwszym miejscu wśród płatnych wyników (kolor pomarańczowy). Dodatkowo kolor turkusowy obrazuje całkowitą liczbę przypadków, gdy znaleźliśmy reklamę danego serwisu. Wyniki łącznie dla badania desktop i mobile.

Źródło: Autorska analiza Whites

Wykres obrazujący częstotliwość występowania w badaniu danej domeny na pozycji pierwszej wśród wyników płatnych. Wyniki zostały przedstawione oddzielnie dla desktop i mobile. Oś Y zawiera nazwy domen konkurencyjnych, a oś X liczbę reklam.

Kluczowe wnioski

 

  1. Travelplanet choć zajmował dalsze miejsce w rankingu częstotliwości występowania reklamy w wynikach wyszukiwania to zdecydowanie dominuje w zestawieniu serwisów zajmujących pierwszą pozycję w wynikach płatnych.

  2. Z kolei kampanie Neckermann i Dreamtours pokrywały bardzo dużą liczbę fraz, jednak bardzo rzadko plasowały się na najwyższej pozycji wśród reklam.

  3. Co ciekawe reklamy Grecos znajdowały się praktycznie wyłącznie na najwyższych pozycjach.
  4. Rozbicie danych na desktop i mobile pokazuje nam, że niektóre firmy (np. Wakacje.pl. Austria.info czy Albatros.pl) dużo częściej zajmują czołową pozycję w wynikach mobilnych.

 

 

 

 

 

Analiza treści reklam

 

Dodatkowo analizie poddaliśmy treść reklam tekstowych, które pojawiły się w wynikach wyszukiwania na zdefiniowane frazy. Na potrzeby badania wyodrębniliśmy następujące grupy fraz:

 

  • promocja – liczba całkowita (np. 40), która jest większa od 0 i mniejsza od 97, zakończona znakiem %
  • cena – do tej kategorii przypisaliśmy reklamy, które zawierały liczby zmiennoprzecinkowe zakończone słowami zł, zl, pln, złoty, zloty, złotych, zlotych
  • all inclusive: tutaj dopuszczaliśmy różne warianty np. allinclusive, all-inclusive itp.
  • last minute: podobnie jak powyżej (wariacje), np. lastminute, last-minute itp.

 

 

 

 

 

 

Częstotliwość występowania poszczególnych typów fraz w reklamie łącznie dla desktop i mobile (wynik %)

Źródło: Autorska analiza Whites

Częstotliwość występowania poszczególnych typów fraz w reklamie w rozbiciu na pozycje

Źródło: Autorska analiza Whites

Powyższe wykresy przedstawiają te same frazy, wraz z ich udziałem procentowym (oś Y) w każdej pozycji reklamowej w wyszukiwarce Google (oś X). Wyniki przedstawiliśmy łącznie dla desktop i mobile. Kolorem pomarańczowym oznaczyliśmy reklamy występujące pod wynikami organicznymi (pozycje 5-7 na osi X), a niebieskim na górze SERP-ów.

Kluczowe wnioski

 

  1. Wśród zbadanych fraz Last minute jest frazą najczęściej wykorzystywaną przez reklamodawców w copy reklamy (49%, zarówno dla desktop i mobile).

  2. Firmy w branży turystycznej stosunkowo rzadko podają cenę w reklamach Adwords (17%). Sytuacja ta może wynikać z dynamicznych zmianach cen i trudności w automatyzacji powiązywania cen w treści reklam z tymi na stronie.

  3. Informacje o zniżkach i promocjach zdecydowanie częściej pojawiały się w reklamach plasujacych się poniżej wyników organicznych. Podobną sytuację zaobserwowaliśmy w przypadku komunikacji opartej na All-inclusive, choć tu różnice nie były tak mocne.

 

 

Wykorzystywanie wybranych typów fraz przez poszczególnych reklamodawców

Źródło: Autorska analiza Whites

Na osi Y uszeregowane są nazwy domen o największej liczebności reklam. Natomiast oś X przedstawia nazwy zmiennych np. 28 przyporządkowane do „promotion” oznacza, że w 28% wszystkich reklam zawierało promocję. Gdy pojawia się wartość 60 przy all inclusive oznacza że 60% wszystkich reklam zawierało słowo all inclusive (lub jego wariację). Neither oznacza że nie było żadnego z wymienionych słów (cena, promocja, last minute, all inclusive)

Kluczowe wnioski

 

  1. Itaka.pl (jako jedyna wśród głównych graczy) swoją komunikację w kampanii searchowej w Google opiera na podawaniu ceny w reklamie (78%).

  2. Neckermann i Dreamtours komunikują się głównie zniżkami i rabatami.

  3. Travelplanet.pl często w treści reklamy komunikuje last minute.

  4. Neckermann i Coral Travel mocno koncentrują się na komunikacji all inclusive (ponad 80% reklam).

  5. Portal Wakacje.pl nie komunikuje w reklamach rabatów ani nie podaje cen.

 

 

Wykorzystywanie rozszerzeń w reklamach

 

Sprawdziliśmy także popularność rozszerzeń reklam, których konfigurację umożliwia Google. Infografiki obrazują przykładową reklamę w Google Ads (oddzielnie dla desktop i mobile). 

W tekście reklamy wyróżniliśmy konkretne rozszerzenia, a ich udział procentowy w danej pozycji w wyszukiwarce przedstawiliśmy za pomocą wykresów (oddzielnie dla reklam pojawiających się na górze wyszukiwarki – “top” i oddzielnie dla reklam na dole wyszukiwarki – “bottom”).

Legenda rozszerzeń:

Location – Lokalizacja
Price – Cena
Promotion – Promocja
Sitelink – Linki do podstron
Structured snippet – Rozszerzenia informacji w witrynie
Call – Połączenia

Desktop

Mobile

Źródło: Autorska analiza Whites

Dane o rozszerzeniach – podział na topowych graczy

 

Źródło: Autorska analiza Whites

 

Źródło: Autorska analiza Whites

Wykresy powyżej pokazują udział procentowy rozszerzeń dla reklamodawców, którzy osiągnęli czołowe pozycje podczas trwania analizy. Oś Y zawiera nazwy domen, a oś X podział na rozszerzenia. Wyniki zebraliśmy oddzielnie dla mobile i desktop. 

Kluczowe wnioski

 

  1. Zarówno dla desktop jak i mobile, im wyższa pozycja w górnej części wyszukiwarki ponad wynikami organicznymi, tym większy udział procentowy rozszerzeń.

  2. W przypadku reklam desktopowych występujących na dole wyszukiwarki pod wynikami organicznymi, liczba rozszerzeń jest zróżnicowana, niezależnie od pozycji danej reklamy.

  3. Wyniki pokazują, że podczas trwania analizy większość topowych graczy chętnie inwestowała w rozszerzenia sitelink. Neckermann skupiał się na sitelink i call, a domena Fly.pl opierała większość komunikacji o rozszerzenie call.

  4. Dane pokazują, że podczas trwania naszego badania domena Itaka.pl nie udostępniała kontaktu telefonicznego w reklamach desktopowych. Analizując reklamy mobile odnotowaliśmy tylko 17% rozszerzeń kontaktu dla tej domeny.

 

 

Podsumowanie

Niniejszy raport jest przykładem realizacji przeprowadzanych przez dedykowany Zespół Badań i Analiz w agencji Whites. Dzięki możliwościom dodatkowej weryfikacji działań konkurencji jesteśmy w stanie dużo precyzyjniej budować strategie marketingowe dla naszych klientów, optymalizując tym samym zwrot z inwestycji z budżetów reklamowych. 

Wykonanie tak szczegółowej analizy było możliwe dzięki naszej autorskiej, zaawansowanej technologii WhiteDog.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

W pierwszej połowie 2019 roku w Dubaju zanocowało ponad 8 milionów turystów!

Dubaj odwiedziło 8,36 milionów turystów z całego świata, spędzając w mieście przynajmniej jedną noc. Jest to o 3% więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym (8,10 milionów). Tak duży wzrost świadczy o silnej pozycji dubajskiego sektora turystycznego, który jest kluczowym elementem dywersyfikacji gospodarczej i ważnym czynnikiem przyczyniającym się do wzrostu PKB w 2020 r. Tak duża liczba przyjezdnych umocniła również pozycję Dubaju jako najpopularniejszego kierunku turystycznego na świecie.

Pomimo trudnych warunków lotniczych i niestabilnej sytuacji geopolitycznej, po raz kolejny najwięcej turystów przyleciało z Indii (aż 997 000). Dubaj nieprzerwanie cieszy się zainteresowaniem mieszkańców Indii głównie ze względu na wysoką skuteczność kampanii promocyjnych prowadzonych w miastach powyżej 1 miliona mieszkańców. 

Niezmiennie na drugim miejscu pod względem liczby przyjezdnych znajdują się mieszkańcy Arabii Saudyjskiej (755 000 turystów). Stanowi to 2% wzrost w porównywaniu z pierwszym półroczem 2018 r. Największy wzrost (o 4,9%) nastąpił w okresie święta Id al-Fitr (święto dziękczynienia obchodzone w islamie na zakończenie ramadanu). Na tej podstawie można powiedzieć, że Dubaj cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem wśród saudyjskich rodzin.  

Stabilną pozycję w rankingu utrzymuje również Wielka Brytania, z której przyjechało 586 000 podróżnych, pomimo wyraźnego osłabienia brytyjskiego funta szterlinga (w stosunku do dolara amerykańskiego) oraz politycznych i gospodarczych perturbacji związanych z brexitem. 

Rekordowy 11% wzrost w stosunku do pierwszego półrocza 2018 r. został osiągnięty przez Chińczyków (4 pozycja w rankingu). W okresie od stycznia do czerwca 2019 r. do Dubaju przyjechało 501 000 gości z tego kraju. To potwierdzenie sukcesu strategii Dubai Tourism, której celem jest między innymi utrzymanie wysokiego zainteresowania kierunkiem na chińskim rynku. 

Bardzo wysoki wzrost liczby turystów przyjeżdżających do Dubaju osiągnął też Oman. Dzięki 28% wzrostowi kraj ten znalazł się w pierwszej piątce (499 000 turystów). Stanowi to potwierdzenie skuteczności sezonowych kampanii i działań prowadzonych przez miasto. 

W 2018 r. wprowadzono możliwość wyrobienia dubajskiej wizy po przyjeździe do Emiratu. Spowodowało to gwałtowny wzrost turystów podróżujących z Rosji. W pierwszej połowie 2019 r. do Dubaju przyjechało 375 000 rosyjskich turystów (6 miejsce w rankingu). 

Turyści ze Stanów Zjednoczonych znaleźli się na siódmym miejscu w rankingu (329 000 odwiedzających). Stanowi to nieznaczny wzrost w porównaniu do pierwszej połowy zeszłego roku (327 000). Liczba przyjezdnych z Niemiec wzrosła o 5% (316 000 odwiedzających). Turystów z Pakistanu było 3% więcej (253 000). Kraje te zajęły odpowiednio 8 i 9 pozycję. Pierwszą dziesiątkę zamykają Filipiny, które skoczyły o 3 pozycje do góry (216 000 turystów). Ten 29% wzrost sprawia, że jest to najszybciej rozwijający się rynek turystów przyjeżdżających do Dubaju w 2019 roku.

Kraje Europy Zachodniej są regionalnym liderem pod względem liczby przyjezdnych w pierwszej połowie 2019 r. Stanowią oni 21% wszystkich turystów. Jest to zasługa Dubai Tourism, który wciąż pozyskuje nowe rynki oraz wykorzystuje bezpośrednie połączenia lotnicze do Europy. Obok Wielkiej Brytanii i Niemiec, 10% wzrost  przypadł na Francję i 5% na Włochy. Drugie i trzecie miejsce w rankingu regionalnym zajmuje Rada Współpracy Zatoki Perskiej oraz kraje Azji Południowej. Osiągnęły odpowiednio 18% i 16% udział w liczbie turystów przyjeżdżających do Dubaju. Turyści z Azji Północnej i Południowo-Wschodniej stanowią 12% wszystkich przyjezdnych. Podróżni z Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej stanowią 10% wszystkich turystów. Rosja oraz kraje Europy Wschodniej mają 9% udział w dubajskim rynku turystyki przyjazdowej. Turyści z Ameryki Północnej i Południowej stanowią 7% wszystkich podróżujących, a Afryki – 5%. 

Dubaj nadal podejmuje wyzwania, które mają dynamicznie rozwijać branżę turystyczną. Ułatwianie przyjazdu do Emiratu dzięki nieskomplikowanym procedurom wjazdowym pozostaje nadrzędnym priorytetem Dubai Tourism. Z opłaty wizowej zostały zwolnione dzieci poniżej 18. roku życia, podróżujące w towarzystwie rodziców. Wszystkie te działania wzmacniają status Dubaju jako czołowego kierunku turystycznego przyjaznego rodzinom.

Miasto nadal skupiała swoje wysiłki na zapewnianiu mieszkańcom i turystom szeregu najwyższej klasy ofert i atrakcji. Jednym z osiągnieć było otwarcie największego w regionie, wielofunkcyjnego centrum rozrywki Coca-Cola Arena. Centrum, które pomieści 17 000 osób, oferuje całoroczny program turniejów sportowych i e-sportowych, wydarzeń teatralnych, występów muzycznych i konferencji. 

Branża hotelowa

Dubajskie hotele nadal pozostają nieodłącznym elementem sukcesu Emiratu. Przyczyniają się do szerokiego rozwoju branży turystycznej poprzez dostarczanie najwyższej jakości usług i standardów.

Średnie obłożenie hoteli wynosiło 76%. Stanowi to jeden z najwyższych wskaźników na świecie. W pierwszej połowie roku obiekty noclegowe udzieliły łącznie 15,71 milionów noclegów (wzrost o 5% w stosunku do analogicznego okresu w 2018 r.).

Na koniec czerwca 2019 r. dubajska baza hotelowa dysponowała 118 345 miejsc noclegowych w 714 placówkach. Oznacza to 6% wzrost, który jest potwierdzeniem dużej stabilności inwestycyjnej. 

Luksusowe 4- i 5-gwiazdkowe hotele stanowiły odpowiednio 25% i 34% bazy hotelowej Emiratu, natomiast placówki mające od 1 do 3 gwiazdek stanowiły 20%. 21% udział w bazie noclegowej stanowią apartamenty hotelowe z kategorii deluxe/superior i standard, odpowiadając na rosnący popyt na bardziej zdywersyfikowane rodzaje noclegu. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Turyści 2019. Spicy Mobile prezentuje raport dotyczący branży turystycznej

Wydatki branży turystycznej na reklamę cyfrową wyniosły w ubiegłym roku około 179 mln złotych, z czego co najmniej ¼ mogła zostać przeznaczona na mobile – czytamy w najnowszym raporcie „Turyści 2019” przygotowanym przez agencję marketingu mobilnego Spicy Mobile. Polacy nie tylko coraz częściej korzystają z aplikacji turystycznych, ale też dokonują rezerwacji hotelu czy biletów lotniczych przez smartfona.

Spicy Mobile na bieżąco analizuje potencjał i dynamikę różnych sektorów rynku w kontekście rozwoju usług mobilnych, np. gier i aplikacji, m-commerce czy płatności mobilnych. W opublikowanym właśnie raporcie „Turyści 2019” analizie poddano branżę turystyczną. W publikacji wykorzystano m.in. dane organizacji turystycznych, rynkowych graczy, a także wyniki własnego badania aktywności użytkowników urządzeń mobilnych w aplikacjach turystycznych. 

Według danych The World Travel & Tourism Council (WTTC), globalny rynek usług turystycznych osiągnął w 2018 r. wartość 8,8 bilionów dolarów i z tempem wzrostu na poziomie +3,9% jest drugim tuż za produkcją (+4%) najszybciej rozwijającym się sektorem na świecie. 

Także w Polsce rynek turystyczny rośnie stabilnie. Jak wynika z szacunkowych danych Ministerstwa Sportu i Turystyki, w 2018 r. Polacy wzięli udział w 47,7 mln podróży krajowych (w porównaniu do 2017 r. liczba krajowych podróży długookresowych wzrosła o 4,5%) oraz 12,7 mln turystycznych wyjazdów zagranicznych (wzrost o 6,6%). Z roku na rok rosną też wydatki na zakup usług turystycznych. Jak podaje ministerstwo, wydatki turystów zagranicznych związane z pobytem w Polsce wzrosły o 7% do 34,95 mld zł, zaś wydatki na podróże krajowe mieszkańców Polski aż o 14,5% do 27,7 mld zł. 

Turystyka z udziałem niemal 6% w polskim PKB napędza gospodarkę. Równolegle jesteśmy świadkami rewolucji mobilnej – komentuje Tomasz Kąkol ze Spicy Mobile. – Tylko 9% Polaków nie korzysta ze smartfona do czynności bezpośrednio związanych z wyjazdem turystycznym, jeszcze mniej badanych wyłącza swój smartfon w trakcie wakacji. To powoduje, że firmy działające w szeroko rozumianym biznesie turystycznym coraz częściej inwestują w reklamę mobilną i marketing mobilny – zwłaszcza w oparciu o dane geolokalizacyjne

Według badania IAB/PwC AdEx, w którym biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, udział branży turystycznej (podróże i turystyka, HoReCa) w torcie reklamy cyfrowej utrzymuje się na poziomie 4%, co przy łącznych wydatkach daje kwotę około 179 mln zł. Można przyjąć, że przynajmniej ¼  budżetów jest przeznaczana na mobile.

Smartfon – o czym przekonują wyniki badań – jest wykorzystywany na każdym etapie wyboru i korzystania z usługi turystycznej. Dane Spicy Mobile pochodzące z pasywnego pomiaru aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych z systemem Android pokazują, że co drugi użytkownik smartfona w Polsce korzystał w 2018 r. z aplikacji turystycznej (49%), zaś co szósty z mobilnych map lub nawigacji (17%). Po aplikacje tego typu sięgają częściej osoby w wieku 25-34 lata oraz 45 lat i więcej. W obu grupach wiekowych odnotowano wyższy zasięg oraz wyższą liczbę uruchomień aplikacji w miesiącu na użytkownika. 

Z kolei wyniki ankiety przeprowadzonej przez Opinium Research dla KAYAK w pięciu krajach (w tym w Polsce) pozwalają sformułować kolejny wniosek – Polacy chętnie korzystają ze smartfonów do rezerwacji usług turystycznych w trakcie podróży. Co drugi ankietowany Polak (51%) przyznał, że używa w trakcie wyjazdu smartfona do rezerwowania hoteli, lotów lub samochodów na wynajem. Dla porównania, na to samo pytanie twierdząco odpowiedziało 11% Brytyjczyków, 31% Austriaków i 40% Niemców. 

Teraz, jak przekonuje Tomasz Kąkol, jest ostatni moment dla firm działających w branży turystycznej, aby sensownie wydać pieniądze na reklamę oferty wakacyjnej. Jak wynika z danych Polskiej Izby Turystyki, co trzecia rezerwacja w biurze podróży jest dokonywana niemal przed samym urlopem – nie później niż 10 dni przed planowanym wyjazdem (34%).

Raport „Turyści 2019” jest dostępny na stronie: https://spicymobile.pl/assets/doc/Turysci_2019.pdf

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podkarpackie Pełne Zachwytów. Rusza kampania promująca podkarpacką turystykę.

7 mln wyświetleń, taki będzie minimalny zasięg rozpoczynającej się właśnie kampanii online promującej podkarpacką ofertę turystyczną. To pierwsza akcja o takim rozmiarze promująca unikatowe piękno regionu z perspektywy obiektywu.

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna wystartowała z kampanią pod hasłem PODKARPACKIE PEŁNE ZACHWYTÓW. Grupą docelową szeregu działań, które zaplanowano, są pasjonaci fotografii oraz rodziny z dziećmi a przede wszystkim mamy. – Doświadczenie pokazuje, że to właśnie kobiety organizują wakacje dla rodziny, to one decydują gdzie, kiedy i w jaki sposób rodzina spędzi urlop – mówi Anna Brzechowska-Rębisz, dyrektor biura PROT. – To one też najchętniej dzielą się zdjęciami z wakacji w mediach społecznościowych – dodaje.

Celem działań promocyjnych jest ukazanie Podkarpacia jako idealnej i niestandardowej destynacji do wypoczynku z rodziną. Drugie założenie, to prezentacja piękna natury, krajobrazów i atrakcji turystycznych Podkarpackiego, które świetnie prezentują się na zdjęciach.

Kampania bazuje na aktualnych trendach. Dzielenie się ze znajomymi wspaniałymi zdjęciami z wakacji to część budowania własnego wizerunku. Co więcej, wśród turystów modne jest aktualnie poszukiwanie niesztampowych lokalizacji, które są blisko natury i tradycji. Podkarpackie idealnie się do tego nadaje i właśnie taki komunikat ma nieść kampania „Podkarpackie. Pełne Zachwytów”. Zakłada ona ukazanie Podkarpacia jako najbardziej fotogenicznego regionu w Polsce, gdzie można zrobić wspaniałe zdjęcie i umieścić je na swoim profilu na Facebooku i Instagramie.

Kampania „Podkarpackie. Pełne Zachwytów” zakłada szereg różnorodnych działań. We wtorek 30 kwietnia ruszył konkurs fotograficzny „Podkarpackie. Pełne Zachwytów”, w którym wziąć może udział każda pełnoletnia osoba. Wystarczy wgrać swoje zdjęcie na stronę podkarpackie.travel/pelnezachwytow. Prace oceniać będzie JURY, którego szeregi zasilą wybitni fotografowie: związany z magazynem National Geographic Marek Arcimowicz oraz zdobywca International Photography Awards, pochodzący z Krosna Przemysław Niepokój-Hepnar. Dla uczestników konkursu przewidziano cenne nagrody m.in. aparat bezlusterkowy SONY a7 wraz z akcesoriami.

W każdy wtorek na profilu FB @podkarpackie.travel będą publikowane posty z poradnikiem, jak zrobić piękne zdjęcia z wakacji.

Kampania „Podkarpackie. Pełne Zachwytów” to pierwsza akcja promocyjna skierowana do rodzin z dziećmi, zachęcająca do odkrywania nowych destynacji i spędzenia wakacji na Podkarpaciu. PROT zaangażował do tego działania blogerów parentingowych, twórców bloga OCZEKUJAC.PL, którzy będą relacjonować swoje podróże po województwie w social mediach. Na Facebooku, Instagramie i blogach powstanie w sumie ok. 30 wpisów.

W kampanię będą również zaangażowani influencer marketerzy z portalu Indahash. Planowany zasięg kampanii w tej aplikacji to 114 000.

Całość potrwa do końca listopada 2019 roku, którą zamknie wyjątkowa publikacja, Album Pełen Zachwytów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF