...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Start 3. edycji konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2022

DYREKTOR E-COMMERCE 2022-

Wystartowała trzecia edycja konkursu Dyrektor e-Commerce Roku organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych liderów oraz zespołów e-commerce, którzy dyktują trendy i osiągają ponadprzeciętne wyniki. Bezpłatne zgłoszenia mogą nadsyłać zarówno sami liderzy e-commerce w swoich przedsiębiorstwach, jak i członkowie ich zespołów oraz współpracownicy i partnerzy, którzy chcą ich docenić. Laureatów poznamy 2 czerwca br. podczas uroczystej Gali.

Polska branża e-commerce jest jedną z najbardziej innowacyjnych w Europie i swój dynamiczny rozwój zawdzięcza głównie ludziom, którzy tworzą e-biznesy. Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku powstał z myślą o liderach i zespołach, którzy stoją za sukcesem nowatorskich projektów, działań i wdrożeń w handlu elektronicznym. Sukcesy osiągane przez firmy z tej branży – sklepy i platformy internetowe, podmioty mające w swojej strukturze sklepy e-commerce lub działy e-commerce – powinny zostać docenione również z perspektywy osób, które je planują i wdrażają. Praca w e-commerce wymaga interdyscyplinarnej wiedzy z wielu dziedzin, zdolności strategicznych, analitycznych oraz projektowych. To styl myślenia, otwartość i skuteczność działań dyrektorów e-commerce oraz ich zespołów pomagają we wdrażaniu innowacji i budowaniu silnej pozycji e-handlu w Polsce. 

Zwykle doceniamy projekty, efekty sprzedażowe i spektakularne kampanie, a kluczem do sukcesu są właśnie ludzie. To ich działanie, zaangażowanie i sposób myślenia decydują o sukcesie. Dlatego chcemy ich nagrodzić, by z jednej strony uhonorować ich wkład w rozwój rynku e-commerce, a z drugiej wyeksponować dobre praktyki w tej dziedzinie. Zachęcamy do nadsyłania własnych kandydatur, swoich zespołów lub przełożonych czy partnerów, którzy wyróżniają się swoim wizjonerstwem i skutecznością. Bezpłatne zgłoszenia i możliwość nominacji dają większe szanse rewelacyjnym ekspertom e-commerce na pokazanie ich działań szerszej publiczności – powiedziała Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

W poprzednich edycjach Grand Prix Dyrektor Roku e-Commerce trafiło do Mikołaja Wezdeckiego, Dyrektora e-commerce oraz Członka Zarządu eobuwie oraz do Jakuba Gierszyńskiego, Dyrektora e-Commerce i Marketingu InterCars, obecnie rozwijającego e-commerce w Polsce i Czechach dla Sephora Polska.

W tak dynamicznie zmieniającej się branży, jaką jest e-commerce, kompetencje lidera muszą być mocno zróżnicowane. Należy być jednocześnie wizjonerem i analitykiem, myśleć nieszablonowo, a przy tym umieć wykorzystać ogromne ilości danych, jakie spływają każdego dnia. Co jeszcze ważniejsze – stworzyć zespół, który w wyzwaniach widzi szanse, proponuje nowe rozwiązania i szybko wyciąga lekcje z niepowodzeń. Ten konkurs to okazja, aby wyróżnić tych, którzy są w tym najlepsi. Zachęcam do nominowania osób, które spełniają powyższe kryteria. Dzięki otwartej formule konkursu mamy szansę poznać ciekawych liderów i zespoły e-commerce również spoza grona Izby Gospodarki Elektronicznej.

Jacek Kinecki, CEO Przelewy24

W Allegro od zawsze wspieramy przedsiębiorczość i na co dzień spotykamy liderów rynku e-commerce, którzy stoją za sukcesem innowacyjnych projektów. Tym bardziej cieszę się, że mogę być częścią jury konkursu Dyrektor e-Commerce, który wyróżnia inspirujące osobistości branży. Wybierając tegorocznych zwycięzców, będziemy zwracać uwagę na kreatywność rozwiązań stosowanych w codziennej pracy w oparciu o szeroką wiedzę sektorową nominowanych oraz ich mocne umiejętności managerskie.

Marcin Półchłopek, Merchant Management Director, Allegro

Podążanie za potrzebami klientów, budowanie i wspieranie zespołu, wprowadzanie innowacji, reagowanie na sytuacje kryzysowe to kluczowe elementy strategii działania skutecznych liderów e-commerce. Konkurs Dyrektor E-commerce Roku ma na celu dostrzeżenie i nagrodzenie pracy liderów, którzy tę strategię realizują, a tym samym wnoszą wkład w rozwój całego rynku.

Jakub Czerwiński, VP CEE Adyen

Wysokie kompetencje liderskie są ważne w każdej branży. W sektorze E-commerce – z jego dynamiką i zmiennością – mają one znaczenie absolutnie kluczowe. Dlatego tak cieszę się, że mam okazję zasiadać w gronie jury tegorocznej edycji konkursu Dyrektor E-commerce. U Kandydatów będziemy zwracać uwagę nie tylko na wiedzę ekspercką i zdolność do wyznaczania trendów branżowych, ale także właśnie na przywództwo i umiejętność budowania silnych, stabilnych zespołów.

Dorota Hechner, Permanent Recruitment Manager, Devire

Kolejny rok całym zespołem Apifonica mamy przyjemność wspierać organizację konkursu E-commerce Dyrektor Roku, wyjątkowego wydarzenia, podczas którego nagradzamy liderów branży, ich pasje, zaangażowanie i efektywność. Szukamy osobowości które potrafią stworzyć i prowadzić zespół na bardzo konkurencyjnym rynku który bardzo szybko się zmienia co jest niebagatelnym, wielowymiarowym wyzwaniem. Osobiście jako członek Kapituły konkursu liczę na dużą ilość świetnych zgłoszeń i ból głowy przy wyborze laureatów.

Łukasz Woźnica, Representative of the Management Board, Apifonica

Zgłoszenia do konkursu są bezpłatne i można ich dokonać na dwa sposoby:

  • poprzez zgłoszenia bezpośrednie od liderów e-commerce, które przyjmowane są od 15 marca do 14 kwietnia 2022 roku,
  • poprzez nominacje od osób trzecich, które chcą docenić efektywność lub nowatorstwo liderów rynku. Nominacje można nadsyłać do 20 marca 2022. Dyrektor e-commerce, który otrzyma nominacje, będzie mógł dokonać zgłoszenia.

Lista nominowanych zostanie opublikowana 23 i 24 maja 2022, a laureatów poznamy 2 czerwca 2022 podczas uroczystej gali.

Nagrody zostaną przyznane w 19 kategoriach zespołowych i indywidualnych. Kategorie indywidualne przyznawana za najefektywniejsze wdrożenie e-commerce to:

  • Branżowe: e-grocery/FMCG, Fashion, Tech/rtv/agd, Dom i ogród, Edukacja/kultura, Beauty/kosmetyki, Motoryzacja, Sport/hobby/turystyka – oraz
  • Obszarowe: Omnichannel, Crossborder e-commerce, B2B e-commerce, Innowacja, Long Term e-Commerce – NOWOŚĆ 2022.

Z kolei nagrody dla zespołu zostaną wręczone w kategoriach:

  • Najlepszy zespół e-commerce (podmioty duże)
  • Najlepszy zespół e-commerce (podmioty małe i średnie)
  • Najlepszy zespół e-commerce B2B

Kapituła może przyznać wyróżnienia indywidualne za Wysoką efektywność przy niskim budżecie oraz za Debiut Roku.

Spośród laureatów poszczególnych kategorii Kapituła przyzna Nagrodę GRAND PRIX Dyrektor e-Commerce Roku 2022.

Uczestników konkursu oceniać będzie Kapituła złożona ze znanych i cenionych ekspertów w branży. Wśród nich są:

  • Ewa Szmidt-Belcarz, CEO Empik
  • Jacek Palec, CEO Frisco.pl
  • Michał Nawrocki, Wiceprezes Media Expert
  • Katarzyna Bielecka, General Manager PL & CZ Sephora Polska
  • Mikołaj Wezdecki, Laureat Grand Prix 2022
  • Iwona Ryniewicz, Communication and Marketing Strategy Director mBank
  • Jacek Kinecki, CEO Przelewy24
  • Jakub Czerwiński, VP CEE Adyen
  • Dorota Hechner, Permenent Recruitment Manager Devire
  • Marcin Półchłopek, Merchant Management Director, Allegro
  • Łukasz Woźnica, Pełnomocnik Zarządu Apifonica

Partnerami Głównymi Konkursu są: Adyen, Allegro, Apifonica, Devire, Przelewy24.

Audytorem konkursu jest Kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy.


źródło: eizba

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

W Dzień Kobiet wystartowała kampania marki Velux „HISTORIE SILNYCH KOBIET” przygotowana przez agencję Focus Nation

Dekarstwo to tradycyjnie zawód typowo męski. Ale w tym męskim świecie są silne kobiety, które trzymają często w rękach rodzinne biznesy. Wspierając mężów w prowadzeniu firmy są jednocześnie managerem, księgową, kadrową, dyrektorem finansowym i operacyjnym, organizatorem spraw wszelakich. Samo życie i dlatego tak porusza. Proste historie, które zmieniają naszą rzeczywistość i mają ważny wydźwięk społeczny.

Właśnie wystartowała kampania HISTORIE SILNYCH KOBIET, która pokazuje ciężką pracę oraz rolę kobiet w rozwoju branż postrzeganych jako typowo męskie. Jest blisko prawdziwego życia tysięcy kobiet w Polsce, dlatego tak wzrusza. Jest szczera i autentyczna.

Poznaj historię Asi Gąseckiej:

Poznaj historię Basi Michalskiej:

Marka Velux chce pokazać kobietom pracującym w branżach zdominowanych przez mężczyzn, przede wszystkim dekarstwie, że dostrzega ich ciężką pracę i chce je wspierać w rozwoju oraz prowadzeniu rodzinnych biznesów. Agencja Focus Nation, z którą marka współpracuje od 6 lat, stworzyła kampanię o przełamywaniu stereotypów, budowaniu pewności siebie i wspierającą kobiety w realizacji ambicji zawodowych. Powstały filmy, które opowiadają inspirujące historie Basi i Asi, wyjątkowych kobiet w męskim świecie, które wzięły los w swoje ręce i doskonale realizują się w biznesie.

Powstała dedykowana STRONA, która zaprasza do społeczności kobiet, aktywnie działających w branży dekarskiej, by wzajemnie się wspierać i inspirować oraz dostarczać możliwość uczestnictwa w szkoleniach.

Wokół nas zachodzą pozytywne i oczekiwane zmiany. Widzimy potencjał kobiet, które doskonale radzą sobie w różnych zawodach, także tych postrzeganych jako typowo męskie. W branży dekarskiej czy budowlanej pracuje wiele kobiet i doskonale realizują tu siebie oraz swoje ambicje zawodowe. Kobiety prowadzą lub współprowadzą firmy wnosząc nową energię, empatię i doskonałą organizację. Chcemy je wspierać.

Justyna Ściesiek, project manager Velux

Pracując nad strategią i koncepcją kreatywną dla marki zależało nam na wydobyciu autentyczności, stworzeniu prawdziwego kontentu, który będzie emocjonalny i podkreśli ważny trend społeczny, jakim jest wspieranie i promowanie kobiet. Historie Pani Barbary i Pani Joanny, które zrealizowaliśmy w formie filmów miały oddać wielowymiarowość życia kobiet w Polsce, ich marzeń, empatii i ambicji, a nie być jedynie reklamą video. Uważam, że im trudniejszy temat podejmujemy, tym lepsze efekty udaje nam się ostatecznie osiągnąć. Wierzę w to, że wkrótce, będziemy realizować więcej podobnych projektów, trudnych, ale i ważnych społecznie.

Michał Korczak, dyrektor zarządzający Focus Nation


źródło: Focus Nation

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Branża gier w Chinach warta miliardy dolarów

chinese players

Portal Xinhua ujawnił raport z zawartymi informacjami nt. oczekiwanych wyników finansowych w chińskiej branży gier w roku 2021.

Dane z ostatniego raportu biznesowego mówią, że chińskie przedsiębiorstwa zajmujące się grami spodziewają się, że przychody ze sprzedaży przekroczą 45,4 miliarda dolarów w 2021 roku. Aż 36 miliardów ma pochodzić z rynku gier mobilnych. Do tego wzrostu przyczyniła się również sprzedaż międzynarodowa. Chińskie firmy spodziewają się, że z rynku zagranicznego uzyskają aż 17 miliardów dolarów.

W porównaniu do wyników z ubiegłego roku sprzedaż na chińskim rynku gier wynosiła łącznie 43,5 miliardów dolarów (ok. 278 miliardów chińskich juanów), zaś sprzedaż zagraniczna 15 miliardów dolarów. Rok 2021 przyniósł wzrost zaledwie o 5%, kiedy różnica między 2019, a 2020 wynosiła aż 30%.

Dane pozyskiwał instytut badawczy Gamma Data, który specjalizuje się w branży gier wideo.

 

Adam Daniluk

Na jaki zawód w Polsce jest największe zapotrzebowanie?

Magazyn

Pracownicy obszaru logistyki otwierają zarówno polski jak i światowy ranking stanowisk, które jest najtrudniej obsadzić. Największe wyzwania dotyczą zatrudnienia magazyniera, operatora wózka oraz inżyniera.

Według raportu „Niedobór talentów” to właśnie branże logistyki oraz  IT znajdują się na szczycie listy najcięższych do obsadzenia sektorów zawodowych. Przedsiębiorcy narzekają na braki w kadrze magazynierów, operatorów maszyn, osób zarządzających zespołami, a także ekspertów (np. spedytorów). Dodatkowo nadchodzące wydarzenia pokroju Black Friday oraz Bożego Narodzenia, które obciążają branżę pogłębiają ten trend. Jak szacują eksperci ManpowerGroup, stopień rywalizacji o kadry pomiędzy pracodawcami jest obecnie na rekordowym poziomie.

Logistyka to jedna z branż, która niezależnie od pandemii, a czasem nawet za jej sprawą, odnotowuje najbardziej dynamiczne wzrosty i nabiera coraz większego znaczenia. Dodatkowo spektrum obowiązków tak zwanych logistyków jest bardzo szerokie, począwszy od planowania zapasów, poprzez koordynację pracy magazynu, operowanie wózkiem widłowym, aż do planowania i realizacji transportu. Tak szeroki wachlarz zadań już wprost przekłada się na istotną liczbę osób w każdym przedsiębiorstwie, dedykowanych do logistycznej obsługi przepływów. Czy niektóre z wymienionych obszarów logistyki mogą być obsługiwane przez sztuczną inteligencję, roboty czy autonomiczne pojazdy? Czy obserwowana cyfryzacja logistyki zmniejszy zapotrzebowanie na pracowników logistyki? Uważam, że absolutnie nie. Ogromne znaczenie logistyki dla właściwego funkcjonowania handlu, w parze z wielością działań, jakie obejmuje logistyka, w zasadzie są gwarantem co najmniej niemalejącego zapotrzebowania na pracowników w tej dziedzinie. Trendy rozwoju logistyki, takie jak cyfryzacja czy automatyzacja nie zastopują tego zapotrzebowania, ale wpłyną na pewną modyfikację kompetencji wymaganych od logistyka: konieczne będzie doświadczenie, specjalizacja i umiejętność korzystania z technologii. Te cechy są w cenie, i to coraz wyższej.

Marta Cudziło, kierownik Centrum Logistyki w Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania

Największym wyzwaniem na drodze do pozyskania nowych talentów są: wygórowane oczekiwania finansowe przyszłych pracowników (61% ankietowanych wypowiedziało się za tym), deficyt kandydatów (58%), brak doświadczenia (44%), brak wymaganych kompetencji twardych (33%) oraz brak chęci do zmiany pracy w trakcie pandemii (22%).

Firmy w obszarze logistyki mierzą się z dodatkowym wyzwaniem jakim jest konieczność zatrudnienia i wdrożenia w krótkim czasie dużej liczby pracowników. Dotyczy to zrekrutowania pracowników podstawowych, na okres sezonowego szczytu. Dodatkową trudnością jest fakt, że logistyka traktowana jest jako sektor, który daje zatrudnienie na chwilę i wymaga intensywnej pracy oraz osiągania wysokich wyników. To jednak obszar, który długofalowo daje bardzo duże możliwości rozwoju ze względu na jego dynamiczny rozwój, który w dalszym ciągu będzie postępował. Skala rywalizacji pomiędzy pracodawcami, którą widzimy na rynku jest na rekordowym poziomie. Jeśli połączymy obecne zapotrzebowanie na kadry, rosnącą inflację oraz niski poziom bezrobocia to możemy oczekiwać rosnącej presji płacowej. Najlepszym sposobem na to, by wygrywać w walce o kandydatów na stanowiska dotknięte największym niedoborem czyli magazyniera i operatora wózka widłowego jest zagwarantowanie możliwe najlepszych warunków pracy i atrakcyjnych warunków zatrudnienia. Z drugiej strony kampanie rekrutacyjne powinny być prowadzone w sposób przemyślany, z odpowiednim wyprzedzeniem i komunikacją, pozwalającą budować pozytywny wizerunek pracodawcy na lokalnym rynku.

 Kamil Sadowniczyk, dyrektor ManpowerGroup


Źródło: ManpowerGroup

Adam Daniluk