...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Brazylia czeka na polskie startupy. 7 powodów na ekspansję

Brazylia jest jednym z największych rynków wschodzących, określanych skrótem BRICS. Wobec spowolnienia gospodarczego i zawirowań politycznych w Rosji i Chinach, to ona staje się najbardziej perspektywicznym miejscem do inwestowania. To też brama na całą Amerykę Łacińską, gdzie regulacje i klimat wyjątkowo sprzyjają innowacjom. Oto 7 najważniejszych powodów, dla których twórcy polskich startupów powinni rozważyć ekspansję w Brazylii.

 

Wielki rynek z wielkim potencjałem

Brazylia jest jednym z największych rynków konsumenckich na świecie, z populacją liczącą 215 milionów ludzi, co oznacza duże grono potencjalnych klientów dla polskich startupów. Dostosowanie innowacyjnych produktów i usługi, do lokalnych preferencji i potrzeb brazylijskich konsumentów może stworzyć ogromne możliwości również polskim firmom. Sektory takie jak e-commerce, fintech, zdrowie i edukacja mają duże możliwości rozwoju w Brazylii.

Start-upy szybko rosną w tropikach

Brazylijski ekosystem startupowy i zaplecze technologiczne — szczególnie w największych miastach — stoją na wysokim poziomie i wciąż się rozwijają. Istnieje wiele inkubatorów, akceleratorów, funduszy inwestycyjnych i wydarzeń branżowych, które wspierają rozwój innowacyjnych firm. Polscy przedsiębiorcy mogą skorzystać z wiedzy mentorów, ekspertów, programów szkoleniowych oraz możliwości networkingowych, które oferuje brazylijska społeczność start-upowa.

Klimat sprzyja inwestycjom

Rząd mocno stawia na rozwój i innowacje, tworząc systemy dotacji, ulg podatkowych i ułatwień dla start-upów. Sprawiają one że Brazylia jest atrakcyjnym rynkiem w oczach zagranicznych inwestorów, szczególnie tych działających w sektorze technologicznym. Większy napływ kapitału na lokalny rynek oznacza większe możliwości finansowania dla innowacyjnych firm, zarówno ze strony lokalnych inwestorów, jak i zagranicznych funduszy venture capital.

Liczne gałęzie przemysłu

Brazylijski rynek oferuje szeroki wachlarz sektorów, w których polscy start-upowcy mogą się rozwijać. Przemysł technologiczny, w tym sztuczna inteligencja, big data, internet rzeczy (IoT) rozwiązania mobilne, mają duży potencjał osiągnąć komercyjny sukces. Rynek brazylijski oferuje też perspektywy na rozwój startupów z sektorów energetyki odnawialnej, rolnictwa, zdrowia i edukacji. Złożona struktura gospodarki oraz liczne nisze biznesowe dają szansę na rozwój i ekspansję wielu firmom.

Polska i Brazylia idą w nowe technologie

Polskie start-upy mają wiele do zaoferowania brazylijskim firmom pod względem technologii i innowacji. Brazylijskie przedsiębiorstwa mogą być zainteresowane współpracą z polskimi start-upami, aby skorzystać z ich know-how, zaawansowanych technologii i rozwiązań. Wzajemny transfer wiedzy może przynieść wiele korzyści, doprowadzić do efektu synergii i w konsekwencji rozwoju produktów oraz usług i ich ekspansji na nowe rynki.

Nie tylko papież i pierogi. Polskie firmy cenione w Brazylii

Poziom zaawansowania technologicznego polskich firm jest postrzegany jako ponadprzeciętny w naszym regionie. Dodatkowo, jakość polskiego eksportu jest wysoko ceniona w Brazylii, a nasze firmy, w tym start-upy, z powodzeniem radzą sobie na tamtejszym rynku. Poza markami spożywczymi jak Wedel czy Goplana, w brazylijskim sektorze IT od lat działa krakowski Comarch, a wśród innowacyjnych marek uznanie w ostatnich latach zyskały m. in. Docplanner (zapisy na wizytę u lekarza), Cognitum (system wykrywający nadużycia podatkowe), edrone (e-commerce) czy Planet Heroes (crowdfunding dla inicjatyw ekologicznych).

Polskie korzenie Brazylijczyków

Mimo różnic językowych, Polska i Brazylia mają pewne podobieństwa kulturowe, które mogą okazać się atutem w biznesie. W Brazylii żyje druga największa polska diaspora na świecie (po Stanach Zjednoczonych), a szczególnie w południowych stanach wiele osób nosi polskie nazwiska lub ma polskie korzenie. Aktualnie oba narody łączy otwartość na nowe technologie i innowacje. Te podobieństwa mogą ułatwić nawiązywanie relacji biznesowych i zapewnić polskim firmom ciepłe przyjęcie w Brazylii.

Miękkie lądowanie dla polskich startupów w Kraju Kawy jest możliwe dzięki akceleratorowi Brasilesia. Biorąc w nim udział można uzyskać wsparcie mentorskie i nawet do 100 tys. zł na ekspansję w Brazylii. Aplikuj do 15 czerwca pod adresem www.brasilesia.com/form1.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Brasilesia. Podbij brazylijski rynek i zyskaj do 100 tys. zł na start. Konkurs dla start-upów

Brazylia to nie tylko samba, Amazonia i genialni piłkarze, ale też jedna z 10 największych gospodarek na świecie i rynek liczący przeszło 215 mln konsumentów. Polskie start-upy mają teraz wielką szansę na podbicie ich serc i portfeli - dzięki akceleratorowi Brasilesia można uzyskać wsparcie mentorskie i nawet do 100 tys. zł na ekspansję w Kraju Kawy.

 

Brasilesia to inicjatywa biznesowa stworzona i prowadzona wspólnie przez brazylijskie i polskie organizacje handlowe i naukowe oraz fundusz inwestycyjny Invento. Celem programu jest zapewnienie wsparcia i narzędzi, które pomogą polskim i brazylijskim przedsiębiorcom w ekspansji na rynki zagraniczne. Organizatorzy wybiorą spośród zgłoszeń 6 start-upów z Brazylii chcących rozwinąć biznes w Polsce oraz polskich 6 start-upów chętnych do wejścia na brazylijski rynek.

Brasilesia. Mentoring i soft landing dla polskich start-upów w Brazylii

Brasilesia oferuje zwycięskim firmom weryfikację ich potencjału rynkowego z ekspertami z różnych krajów, transfer wiedzy z danej dziedziny oraz znalezienie zagranicznych partnerów biznesowych, inwestorów, klientów lub dystrybutorów. Program ma pobudzać polsko-brazylijską współpracę przy tworzeniu nowych produktów i technologii. Dzięki Brasilesia start-upy mogą też znaleźć nowych zagranicznych członków zespołu, partnerów np. wśród akademickich instytucji badawczych, co umożliwia tworzenie wspólnych projektów badawczo-rozwojowych.

Zwycięskie start-upy wezmą udział w 3-miesięcznym online’owym programie szkoleniowym złożonym z warsztatów w trzech kluczowych tematach:
⦁ budowanie skalowalnych międzynarodowych start-upów,
⦁ odkrywanie nowych rynków i klientów,
⦁ pozyskiwanie kapitału od funduszy VC.

Do każdej z firm przydzielony zostanie mentor/coach, który zapewni wsparcie w przygotowaniu skutecznego plan ekspansji na rynek brazylijski (odkrywanie potrzeb konsumentów) i pomoże w organizacji spotkań z potencjalnymi klientami (duże firmy prywatne/sektor publiczny) lub ekspertami rynkowymi. – Brasilesia to szansa, żeby przenieść swój swój biznes na wyższy poziom – przekonuje Robert Bieleń. Wiceprezes Invento Capital dodaje, że konkurs daje unikalną możliwość uzyskania dostępu do zasobów, sieci kontaktów i perspektywy rozwoju na jednym z najbardziej obiecujących rynków.

Brasilesia. Aplikuj do 15 czerwca!

Zwycięskie start-upy wezmą udział w wydarzeniach networkingowych i biznesowych, w trakcie których będą mogli się zaprezentować przed polskimi i brazylijskimi inwestorami i potencjalnymi partnerami biznesowymi. Brasilesia zapewnia również 3-miesięczny bezpłatny dostęp do lokalu biznesowego oraz dedykowanego menedżera, który pomoże w rozpoczęciu działalności za granicą. W ramach soft landing firma może też otrzymać wsparcie finansowe w maksymalnej wysokości 25 tys. dolarów.

Start-upy przystępujące do programu powinny posiadać co najmniej koncepcję produktu lub innowacyjnego rozwiązania na poziomie Proof of Concept. Brasilesia jest adresowana do uczestników, których rozwiązania produktowe, usługowe lub procesowe mogą potencjalnie znaleźć zastosowania, szczególnie w branżach AI & ROBOTICS; FINTECH; AGRITECH& FOOD; MEDTECH; IoT & CLOUD COMPUTING; CLEANTECH.

Organizatorami Polsko-Brazylijskiego Programu Akceleracyjnego Brasilesia są Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Invento VC, Spinus, Federalny Uniwersytet w Viçosa oraz Park Technologiczny w Viçosa, a partnerem Ambasada Brazylii w Warszawie. Aplikacji można dokonywać do 15 czerwca 2023 roku pod adresem www.brasilesia.com/form1. Regulamin i dodatkowe informacje są dostępne na stronie internetowej Brasilesii.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF