...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jedz jak Geniusz. Bądź mądry, szczęśliwy i bardziej wydajny [BRIEF PATRONUJE]

jedz jak geniusz

Jedz jak Geniusz. Miej wpływ na swój mózg! Ucz się, szybciej, zapamiętuj więcej, bądź bardziej kreatywny, odkryj związek pomiędzy tym co jesz, a umysłem i z każdym dniem bądź młodszy.

Jak tego dokonać? Informację znajdziesz w książce Maxa Lugavere’a, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Kompania Mediowa.

Po tym, jak u matki Maxa Lugavere zdiagnozowano demencję, Lugavere zawiesił swoją karierę̨ medialną i postanowił dowiedzieć się wszystkiego na temat mózgu i jego wydajności. Przez ponad pół dekady zajmował się̨ najnowszymi badaniami, rozmawiał z dziesiątkami czołowych naukowców i lekarzy z całego świata oraz odwiedzał najlepsze wydziały neurologiczne w Stanach Zjednoczonych – wszystko w nadziei, że zrozumie stan, w którym znajdowała się̨ jego matka.

Całą zdobytą wiedzę zapisał w książce. Jedz jak Geniusz. Bądź mądry, szczęśliwy i bardziej wydajny to obszerny przewodnik, pełen wiedzy na temat mózgu i jego funkcjonowania. Lugavere opisał związek między naszymi wyborami żywieniowymi i stylem życia, a działaniem mózgu. Ujawnił, w jaki sposób jedzenie bezpośrednio wpływa na naszą zdolność koncentracji, uczenia się̨, zapamiętywania, tworzenia, analizowania nowych pomysłów i utrzymywania dobrego nastroju.

W książce znajdziesz bezcenne spostrzeżenia na temat tego, jak usprawnić działanie swojego mózgu. A przede wszystkim, co jeść, żeby:

  • poprawić pamięć i jasność umysłu
  • odmłodzić wiek swojego mózgu
  • czuć się bardziej szczęśliwym
  • zapamiętywać więcej i szybciej się̨ uczyć

Książkę można już kupić w dobrej cenie: https://bit.ly/JedzJakGeniusz


FRAGMENT KSIĄŻKI

 

DODATEK CUKRU – PRZEKLEŃSTWO DLA MÓZGU

Wprowadzenie cukru do żywności stało się jednym z najgorszych rozwiązań. Cukier, który zgodnie z naturą, powinien być spożywany w niewielkich ilościach w postaci surowych owoców, zawierających dodatkowo błonnik, wodę i substancje odżywcze, stał się obecnie wszechobecnym dodatkiem do paczkowanej żywności i słodzonych napojów. Obecnie w wielu krajach producenci żywności mają obowiązek podawania na etykietach ilości cukru dodawanego do produktów, co z pewnością nie jest idealnym rozwiązaniem, lecz krokiem we właściwym kierunku. Bez względu na to, czy jest to organiczny cukier trzcinowy, syrop z brązowego ryżu czy też ulubiony przez przemysł syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy, oczywiste jest, że bezpieczny poziom spożycia cukru wynosi zero.

Spożywanie cukru może spowodować, że przejmie on kontrolę nad ośrodkami przyjemności w mózgu. Paczkowana żywność z dodatkiem cukru zwykle jest „niezwykle smaczna” i wywołuje gwałtowny wzrost wydzielania dopaminy, neuroprzekaźnika odpowiedzialnego za odczuwanie przyjemności. Niestety, im więcej jemy, tym więcej musimy zjeść, aby osiągnąć ten sam stopień zadowolenia. Brzmi znajomo? Powinno. Cukier pobudzający wydzielanie dopaminy przypomina działaniem narkotyki. W badaniach prowadzonych na zwierzętach okazało się, że szczury wolą cukier niż kokainę, a szczury naprawdę lubią ten narkotyk.

Używając terminologii Zygmunta Freuda, wszystkie gryzonie są id – co oznacza, że ulegają swoim zachciankom. Nie ponoszą odpowiedzialności (przynajmniej w ludzkim rozumieniu) i z pewnością nie muszą się zastanawiać, czy dobrze wyglądają w kostiumach kąpielowych. Właśnie dlatego badania na szczurach są ważne dla zrozumienia, w jaki sposób żywność – a zwłaszcza cukier – wpływa na nasze zachowanie. Od szczurów dowiedzieliśmy się na przykład, że fruktoza może przyczyniać się do chęci jej zwiększonego spożycia. Gdy szczury otrzymywały taką samą liczbę kalorii z fruktozy lub glukozy, spożywanie glukozy wywoływało uczucie sytości (podobnie jak skrobia ziemniaczana). Natomiast fruktoza prowokowała do kontynuowania jedzenia – w pewien sposób szczury odczuwały większy głód. Obserwacja ta pozwala wyciągnąć wniosek, że cukier, zwłaszcza fruktoza, może prowadzić do przejadania się (więcej na ten temat poniżej).

 

JEDZ JAK GENIUSZ

Spostrzeżenia te mają istotne znaczenie, ponieważ mamy skłonność do obwiniania się, gdy pochłaniamy całą paczkę chipsów lub kubełek lodów czy pudełko ciastek. Byliście w takiej sytuacji? Ja też. Jednak gdy wędrujemy między półkami wypełnionymi pękatymi, kuszącymi opakowaniami, nigdzie nie napisano, że zawarte w nich hipersmaczne produkty są zaprojektowane w laboratoriach przez dobrze opłacanych naukowców właśnie tak, aby wywołać ich niedającą się pohamować, nadmierną konsumpcję. Połączenie soli, cukru, tłuszczu i często też pszenicy, maksymalizuje uczucie przyjemności, pobudzając układ nagrody w mózgu do nienaturalnego „punktu rozkoszy”, który naśladuje uzależniające właściwości określonych substancji. Znasz to uczucie – zaczynasz coś robić i nie możesz przestać? Można to uznać za truizm mający podłoże naukowe.
Pokarmy specjalnie skomponowane, aby zaszkodzić mózgowi

Babeczki
Bajgle
Batony energetyczne
Batony muesli
Biszkopty
Chleb pszenny
Chrupki
Ciasta
Ciasteczka/herbatniki
Czekolada mleczna/biała
Dżemy
Galaretki
Gofry
Granola
Frytki
Koktajle mleczne
Krakersy
Lody
Makarony
Mrożony jogurt
Naleśniki
Pączki
Pizza
Płatki śniadaniowe


Źródło: Wydawnictwo Kompania Mediowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy Kapitułę konkursu Huawei Startup Challenge! II edycja [BRIEF PATRONUJE]

huawei konkurs startup challenge

Huawei Polska oraz Startup Academy ogłosili skład tegorocznej Kapituły konkursu Huawei Startup Challenge 2. Znaleźli się w niej uznani eksperci ze świata nauki, biznesu oraz administracji publicznej. Oceniającymi zostali m.in. Przemysław Kurczewski, Zastępca Dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Bartosz Sokoliński, Dyrektor Zarządzający ds. Innowacji i Technologii w Agencji Rozwoju Przemysłu.

Motyw przewodni drugiej edycji Huawei Startup Challenge brzmi #TechForBetterPlanet. W naborze poszukiwane są rozwiązania technologiczne, które pomagają walczyć z negatywnymi skutkami wpływu człowieka na środowisko naturalne. W ramach tegorocznej edycji, Huawei Polska wraz ze Startup Academy zaprosili do Kapituły konkursowej osoby z dużym doświadczeniem i dorobkiem w dziedzinach związanych z nowymi technologiami, ale także takie, które w swojej codziennej pracy realizują szereg zadań związanych m.in. z wdrażaniem Agendy Zrównoważonego Rozwoju ONZ, promocją postaw ekologicznych w społeczeństwie czy etycznym wykorzystaniem technologii.

W Kapitule konkursowej obecni będą m.in. przedstawiciele organów administracji publicznej – Przemysław Kurczewski, Zastępca Dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Bartosz Sokoliński, Dyrektor Zarządzający ds. Innowacji i Technologii w Agencji Rozwoju Przemysłu. Udział w ocenie zgłoszeń weźmie także Kamil Wyszkowski, Dyrektor Generalny UN Global Compact Network Poland.

kapitula-pr-huawei-startup-cha
Źródło: Huawei

Wśród ekspertów z sektora prywatnego i świata akademickiego, oceniających startupy, znaleźli się m.in. prof. Bolesław Rok – inicjator rankingu Startupy Pozytywnego Wpływu, który na co dzień specjalizuje się w badaniu odpowiedzialnego biznesu; prof. Piotr Płoszajski, ekspert z zakresu przemysłu 4.0; prof. Marcin Bajkowski – naukowiec działający w obszarze nowych technologii; prof. Aleksandra Przegalińska, promotorka i badaczka sztucznej inteligencji oraz jej zastosowania w codziennym życiu; dr Maciej Kawecki, prorektor ds. innowacji i współpracy w Wyższej Szkole Bankowej oraz Prezes Instytutu Lema.
Do grona oceniających w konkursie Huawei Startup Challenge dołączyły także dr. Bianka Siwińska, CEO w Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, która aktywnie wspiera udział kobiet w tworzeniu nowych technologii; Mirella Panek-Owsiańska, wieloletnia prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, ekspertka ds. CSR i innowacji społecznych oraz Martyna Zastawna, która jest pionierką w budowaniu biznesu w duchu less waste, założyciela i prezeska WoshWosh.

W Kapitule konkursowej zasiądą również przedstawiciele Huawei oraz Krajowej Izby Klastrów Energii – partnera wspierającego konkurs Huawei Startup Challenge. Z ramienia Huawei Polska startupy oceniać będą Ryszard Hordyński, Dyrektor Strategii i Komunikacji oraz Agnieszka Pietrzak – Technology Cooperation Manager. Ze strony KIKE, w prace Kapituły włączy się Prezes Albert Gryszczuk, doświadczony menedżer w przedsiębiorstwach tworzących rozwiązania zaawansowane technologicznie.

Kapituła konkursu zbierze się 18 i 19 listopada 2021 r., kiedy to wybrana 40-tka startupów zaprezentuje swoje rozwiązania, a do następnego etapu wybranych zostanie 20 projektów, które wezmą udział w tytułowym wyzwaniu. Ostatnie posiedzenie Kapituły planowane jest na 17 grudnia 2021 r., w czasie którego wyłonionych zostanie 10 finalistów, którzy zyskają szansę na zaprezentowanie się na wielkiej gali wieńczącej konkurs. To w czasie tego wydarzenia poznamy zwycięzców drugiej edycji Huawei Startup Challenge! Wszystkie startupy, które chcą podjąć wyzwanie i powalczyć o nagrody o łącznej wartości 210 000 zł, mogą zgłosić swój udział w konkursie pod adresem https://huaweistartupchallenge.pl/.


Źródło: Huawei 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Technologia w Nowym Świecie. 5. edycja konferencji Masters&Robots „The New World Disorder” [BRIEF PATRONUJE]

Technologia w Nowym Świecie. 5. edycja konferencji Masters&Robots „The New World Disorder”

Pandemia COVID-19 zmieniła sposób funkcjonowania oraz pokazała nowe korzyści płynące z rozwoju technologii. Jak skutecznie zaadaptować się do szybko zmieniającego się świata, a przy okazji uporządkować wszechobecny chaos? Odpowiedź na to pytanie można uzyskać już 21-22 września podczas V edycji konferencji Masters&Robots organizowanej przez Digital University. Podczas wydarzenia uczestnicy będą mieli okazję wysłuchać prelekcji światowych autorytetów, jak np.: Maye Musk - ekspertka ds. trendów w żywieniu, Poppy Crum - neurobiolog, ekspertka w dziedzinie innowacji opartych na technologii i ewolucji człowieka. Adiunkt Uniwersytetu Stanforda, główny naukowiec w Dolby Laboratories , Peter H. Diamandis - założyciel Singularity University, Aric Dromi - futurolog i filozof cyfrowy, a także Susan McPherson - ekspertka ds. odpowiedzialności korporacyjnej.

Podczas tegorocznej edycji eksperci opowiedzą o praktycznym zastosowaniu sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach życia. Odpowiedzą na nurtujące pytania i wskażą kierunek zmian, w którym podąża obecnie świat. Słuchacze dowiedzą się m.in. czym różnią się firmy, które korzystają z nowoczesnych technologii od tych, które nie mają takich możliwości? Czy możliwe jest połączenie ludzkich umiejętności ze sztuczną inteligencją, aby ulepszyć innowacje i poprawić jakość obsługi klienta? Oprócz tematów biznesowych poruszony zostanie problem kryzysu klimatycznego, w ramach którego prelegenci przedstawią aktualne podejście do alternatywnych źródeł energii. Eksperci porozmawiają także o roli dostępu do Internetu, jego wpływie na demokrację oraz problemie naruszenia prywatności jednostki.

Nie zabraknie również prelekcji związanych z wpływem pandemii na psychikę człowieka. Lockdown oraz izolacja sprawiły, że troska o dobrostan jednostki stała się priorytetem w wielu organizacjach. Podejście holistyczne jest dzisiaj niezbędne, gdyż bezpośrednio przekłada się na efektywność pracowników oraz ich satysfakcję z pracy. Dlatego kolejnym ważnym tematem będzie zrównoważone przywództwo i możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w prewencji zdrowia. Słuchawki, które dzięki modułowi AI są w stanie przekazać informację o potrzebie kontaktu z lekarzem – to tylko jeden z inspirujących przykładów poprawy jakości życia, możliwym dzięki nowym technologiom.

Masters&Robots to 2 dni pełne inspirujących prelekcji oraz interesujących dyskusji, przygotowanych w bezpiecznej formule online. Uczestnicy wydarzenia poznają i wysłuchają liderów innowacji: ludzi ze świata biznesu oraz nauki, pracowników czołowych ośrodków technologicznych oraz tych, którzy już dzisiaj projektują przyszłość. Będą również mogli zadawać im pytania w sekcji Q&A.

Podczas V edycji konferencji wystąpią m.in.:

  • dAndrew McAfee – czołowy ekspert w dziedzinie zmian technologii w biznesie oraz na świecie; Autor bestsellerów New York Timesa; współzałożyciel MIT Initiative on the Digital Economy and Principal Research Scientist, MIT Sloan School of Management
  • Poppy Crum – ekspertka w dziedzinie innowacji opartych na technologii i ewolucji człowieka. Adiunkt Uniwersytetu Stanforda, główny naukowiec w Dolby Laboratories, neurobiolog i technolog
  • Aric Dromi – futurolog, filozof cyfrowy, ekspert ds. Przyszłości przemysłu samochodowego
  • Esra’a Al Shafei – aktywistka walcząca o prawa człowieka, założycielka i dyrektorka Majal.org- sieć platform cyfrowych, które wzmacniają głosy zaniżone i zmarginalizowane.
  • Peter H. Diamandis – założyciel Singularity University, założyciel i prezes XPRIZE, jeden z „50 największych liderów świata” – według magazynu Fortune
  • Susan McPherson – ekspertka ds. Odpowiedzialności Korporacyjnej, CEO w McPherson Strategies, Anioł Biznesu (Angel Investor)
  • Dariusz Jemielniak – ekspert Zarządzania Strategicznego i HR w Spółkach Technologicznych, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University, Członek Rady Nadzorczej Fundacji Wikimedia i Escola S.A., Seryjny Przedsiębiorca”
  • Maye Musk – światowej sławy ekspertka ds. trendów w żywieniu, modelka, przedsiębiorca i autorka bestsellerów
  • Refik Anadol – artysta mediowy, reżyser i pionier w dziedzinie estetyki inteligencji maszynowej
  • Chuck Slaughter – założyciel TravelSmith and Living Goods, managing Director w The Horace W. Goldsmith Foundation, Senior Advisor w TPG’s Rise Fund
  • Tara Swart– neurobiolog, lekarka, doradca wykonawczy, starsza wykładowczyni na MIT Sloan i autorka bestsellera ‘Źródło’ przetłumaczonego na 36 języków.
  • Cristina Dolan– eksperta w dziedzinach fintech, insurtech, transportu, transformacji cyfrowej napędzanej przez Blockchain, AI, 5G, IoT i technologii telematycznych, MIT Alum, współzałożycielka i CEO iHuddl, założyciel i dyrektor generalny Inside Chains
  • Ramez Naam – co-Chair for Energy and Environment at Singularity University at NASA Ames

Konferencja Masters&Robots stanowi jedno z najistotniejszych wydarzeń poświęconych transformacji cyfrowej i trendom związanym z nowymi technologiami Europie Środkowo Wschodniej. Bogaty program i ekspertyza wielu zaproszonych gości są wartościowym źródłem cennego know-how.

Bilety do nabycia: https://mastersandrobots.tech/


Źródło: Digital Univeristy 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Profesjonalizacja biznesu i rodziny – podczas VIII stacjonarnej edycji Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych [BRIEF PATRONUJE]

8. Kongres Firm Rodzinnych_Instytut Biznesu Rodzinnego

Stawka większa niż biznes, czyli odpowiedzialne decyzje rodzin biznesowych – pod takim hasłem spotkają się 27-28 września polscy przedsiębiorcy rodzinni, aby rozmawiać o odpowiedzialności właścicielskiej i profesjonalizacji biznesu i rodziny.

To szczególnie ważny temat, gdyż wiele firm stoi obecnie przed wyzwaniem sukcesji i decyzją, co dalej.

Prezes Instytututu Biznesu Rodzinnego dr Adrianna LewandowskaDla zachowania jedności rodziny oraz jedności firmy rodzina właścicielska powinna opracować mechanizmy ładu rodzinnego. Potwierdzają to badania firm, które przetrwały kolejne zmiany pokoleniowe i są co najmniej trzecie w generacji zarządzających właścicieli. Kluczowym czynnikiem sukcesu okazało się efektywne wdrażania mechanizmów nadzoru właścicielskiego.

Dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego 

Dwudniowe wydarzenie, podczas którego prelegenci skupią się na mechanizmach ładu, nadzoru właścicielskiego, konstytucji firmy rodzinnej, fundacji rodzinnej i alternatywach dla niej oraz innym wyzwaniom właścicieli firm, poprowadzą Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego oraz Maciej Stradomski, Przewodniczący Rady Programowej Instytutu Biznesu Rodzinnego. Swoją wiedzą i biznesowym doświadczeniem, szczególnie w obszarze odpowiedzialności właścicielskiej, podzielą się właściciele największych polskich firm rodzinnych.

Na podstawie case study firmy Kross Adrianna Lewandowska porozmawia o dobrych praktykach w budowaniu nadzoru właścicielskiego i profesjonalizacji w zakresie ładu korporacyjnego oraz rodzinnego z przedstawicielami rodziny właścicielskiej: Zbigniewem Sosnowskim, Kacprem Sosnowskim i Maciejem Sosnowskim oraz przedstawicielami Zarządu i Rady Nadzorczej spoza rodziny: Filipem Wojciechowskim i Piotrem Nowjalisem. O odpowiedzialnym budowaniu biznesu na pokolenia oraz wartości dodanej, jaką wniósł do rodzinnego przedsiębiorstwa, opowie dr Adam Mokrysz, Prezes Grupy Mokate. Natomiast temat odpowiedzialnego przywództwa kobiet w firmach rodzinnych przybliży Barbara Woźniak – pełniąca funkcję prezesa i dyrektora sprzedaży w spółkach Ovotek i Eggs Product, należących do Grupy Woźniak. O kulturze organizacyjnej firmy rodzinnej, która stanowi kreatywną siłę w kryzysie, opowiedzą ojciec i córka – mentor i sukcesorka Pałuckiej Drukarni Opakowań – Włodzimierz Olejniczak i Karolina Olejniczak. Zamknięcie Kongresu należy do Romana Wieczorka, byłego Prezesa Zarządu Firmy Skanska Polska oraz – pierwszego i jedynego Polaka – członka zarządu Światowego Grupy SKANSKA w Sztokholmie, jednej z największych firm budowlano – deweloperskich na świecie. Roman znalazł się w bardzo wąskim gronie Polaków, którzy zasiadali w zarządach firm z listy Fortune 500, jest liderem o międzynarodowym doświadczeniu, mentorem wielu sukcesorów i managerów, którzy chcą świadomie kształtować swoje życie.

Każdego dnia odbędą się indywidualne prelekcje oraz moderowane przez ekspertów panele dyskusyjne, w których wezmą udział polscy przedsiębiorcy rodzinni. Polscy przedsiębiorcy i eksperci będą rozmawiać o m.in. transparentnych zasadach funkcjonowania firm rodzinnych, fundacjach rodzinnych, alternatywnych zewnętrznych źródłach finansowania inwestycji i budowaniu mechanizmów ładu nadzorczego.

Oprócz prelekcji i dyskusji tematycznych zaplanowane jest także uroczyste wyróżnienie i nagrodzenie najbardziej wrażliwych społecznie firm rodzinnych nominowanych w Konkursie Firma Rodzinna Roku. Następnie właściciele nagrodzonych przedsiębiorstw wezmą udział w rozmowie na temat skutecznej strategii i rozwoju firmy w oparciu o wartości rodziny biznesowej oraz świadomego dbania o dobro i rozwój pracowników oraz otoczenia biznesowego.

W części wieczornej kongresu, uczestnicy spotkają się ponownie z rodziną Smarczyńskich przechodzącą sukcesję – w spektaklu performatywnym „W rodzinnym zwierciadle” cz. II.

Każdy uczestnik otrzyma także opracowany przez Ekspertów Instytut Biznesu Rodzinnego „Kodeks dobrych praktyk dla właścicieli firm rodzinnych” – publikację dla właścicieli, którzy chcą budować skuteczny system nadzoru właścicielskiego, ramy do ułożenia relacji między Radą Rodziny, Radą Nadzorczą, Zarządem a Właścicielami i szukają dobrych praktyk dla opracowania indywidualnych i transparentnych rozwiązań.
Szczegółowy program kongresu dostępny jest na stronie: https://kongresfirmrodzinnych.pl/

Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Wiedzy o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń́ dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń́ i okazją do nawiązania bezcennych relacji biznesowych.


Źródło: Instytut Biznesu Rodzinnego 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czy jesteś (NIE)bezpieczny w sieci? [BRIEF PATRONUJE]

cyberbezpieczeństwo

Temat bezpieczeństwa w sieci – dla większości użytkowników Internetu jest po prostu nudny, a co się z tym wiąże – bagatelizowany. Szczególnie w czasie urlopowym, nasza czujność może zostać uśpiona. Autorom e-booka zależało na uświadomieniu użytkowników Internetu, że cyberprzestępcy nie biorą wolnego i będą szukać słabych punktów oraz luk w zabezpieczeniach, aby uzyskać dostęp do danych – poufnych, wrażliwych, a także kluczowych dla prowadzenia biznesu. Skutki wspomnianych działań mogą okazać się bardzo nieprzyjemne. Co najmniej.

Co znajdziesz w e-booku?

Dużo bezpiecznych treści – m.in. dowiesz się, czy Twoje dane już nie wyciekły, co to jest cryptojacking i czy Twój pracodawca nie wykorzystuje keyloggera. Autorzy podają definicję phishingu, który ciągle ewoluuje – mamy z nim do czynienia także w różnych komunikatorach i wiadomościach SMS. Wiele mówi się o atakach hakerskich na duże urzędowe instytucje – w e-booku można znaleźć wiele przykładów opartych o prawdziwe zdarzenia. Znajdują się tam także cenne wskazówki dotyczące korzystania z publicznych sieci Wi-Fi, czyli tzw. hotspotów.

Zhakowany w 0,03 sekundy

Na rozszyfrowanie ciągu 5 znaków z 3 małymi literami i 2 cyframi program do łamania haseł potrzebuje 0,03 sekundy. Mrugnięcie okiem – tyle więc trwa złamanie hasła. W e-booku znajdziesz informacje, jak powinno wyglądać rzetelnie przygotowane hasło i dlaczego nie może być takie same w każdym miejscu, gdzie wymagane jest logowanie. Są także wskazówki dot. zarządzania hasłami ze wskazaniem bezpiecznych narzędzi do tego działania.

Program antywirusowy nie rozwiązuje problemu

Stwierdzenie, że program antywirusowy chroni dane użytkownika przed każdym atakiem cyberprzestępcy, można włożyć między bajki. Owszem, MOŻE ochronić przed złośliwym oprogramowaniem, ale jednocześnie oprogramowanie chroniące system operacyjny wywołuje złudne poczucie bezpieczeństwa, co w efekcie usypia czujność użytkowników Internetu. Należy zatem zachować zasadę ograniczonego zaufania, bo jedno narzędzie nie uchroni nas w pełni przed atakiem hakerskim.

Autorem e-booka jest SARE, firma specjalizująca się w (bezpiecznym) e-mail marketingu i marketing automation, należąca do Grupy Kapitałowej Digitree Group.

Patronat nad e-bookiem objęli:

IAB Polska, Brief.pl, Nowy Marketing, Marketer+, INIS, Salelifter, JU, Revhunter.

 

Pobierz e-booka

 


Źródło: SARE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Budowanie różnorodności i inkluzywności w miejscu pracy poprzez proces rekrutacyjny – przed, po i w trakcie [BRIEF PATRONUJE]

o róznorodności i inkluzywności

Bardziej niż kiedykolwiek, relewantny jest temat różnorodności i inkluzywności w miejscu pracy. Zespoły tworzone przez osoby z różnych środowisk cechuje szczególna kreatywność i szersza perspektywa umożliwiająca dotarcie do najlepszych rozwiązań – co jest kluczowe w rozwoju biznesu. W ramach inicjatywy #WorkingTogether ABSL powstał praktyczny poradnik inkluzywnej rekrutacji, stworzony w partnerstwie z Adecco Group i Sdzlegal Schindhelm.

Różnorodność, włączanie i przynależność to wartości, którymi się kierujemy i które są niezbędne, aby rozwijać biznes, szczególnie w dobie globalizacji i narastającego znaczenia roli odpowiedzialnego społecznie biznesu. Budowanie kultury organizacyjnej rozpoczyna się już w procesie rekrutacji, na pierwszym etapie doświadczenia kandydata.

Janusz Dziurzyński, przewodniczący zarządu ABSL

Poradnik „O różnorodności i inkluzywności słów kilka. Poradnik dobrych praktyk” jest kompleksowym opracowaniem pokazującym jak przebiega inkluzywna rekrutacja krok po kroku.

Krok 1. Dotarcie do pracowników

Od samego początku warto mieć na uwadze dobre nawyki D&I, kontakt z przyszłym pracownikiem nie zaczyna się przy rekrutacji, ale już zapoznawaniu się z ofertą pracy. Powinna być ona, publikowana poprzez rozmaite media, aby dotrzeć do różnych środowisk. Leksykon ogłoszenia powinien być zrozumiały, bez żargonu branżowego i mieć na uwadze wiele aspektów jak inkluzywne zwroty nie wykluczające żadnej z płci czy osób non-binary.

Krok 2. Proces rekrutacyjny

Duże znaczenie ma rozmowa rekrutacyjna i jej przebieg. Budując poczucie przynależności do inkluzywnego środowiska pracy, warto od samego początku zapoznać procesowaną osobę nie tylko z przełożonym i rekruterem, ale także z różnorodnym zespołem. Uprzedzenia są bardzo głęboko wpojone w podświadomości, stąd niezbędne jest przeszkolenie rekruterów by zyskali świadomość na temat stereotypów społecznych i wiedzieli jak sobie z nimi radzić.

Krok 3. Działania po rekrutacji

Równie istotne są działania po przyjęciu nowej osoby do organizacji. Budowanie poczucia przynależności jak i wspieranie przez środowisko – nie ogranicza się to tylko do poszanowania różnic kulturowych, religijnych czy seksualnych.

Dowiedz się więcej i pobierz poradnik: „O różnorodności i inkluzywności słów kilka. Poradnik dobrych praktyk, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) w ramach programu Working Together, 2021 we współpracy z The Adecco Group oraz Sdzlegal Schindhelm.


Źródło: ABSL 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Roboty? Tak. Robocopy? Nie. Nadeszła era Człowieka 4.0 – relacja z konferencji [BRIEF PATRONUJE]

Konferencja Człowiek 4.0

Technologia skraca dystans, ale nie daje nam więcej czasu. Może zastąpić pracownika przy wykonywaniu powtarzalnych czynności, ale nie wyręczy nas w relacjach międzyludzkich. Optymalizacja i autonomizacja procesów produkcyjnych jest bardzo ważna, ale musimy ciągle inwestować w człowieka, a szczególnie w jego edukację. To tylko kilka wniosków z debaty Człowiek 4.0 organizowanej przez SI-Consulting.

Prelegenci konferencji Człowiek 4.0, która była kolejną odsłoną organizowanego przez SI-Consulting corocznego wydarzenia – SI-Customer Day, wiele uwagi poświęcali miejscu człowieka w transformacji industrialnej w dobie Przemysłu 4.0. Mówiono o relacjach na linii przedsiębiorca-klient, ale też przedsiębiorca-pracownik, a także o debatowano o sposobie wykorzystywania technologii w przedsiębiorstwach.

“Technologia i człowiek”, nigdy nie “technologia lub człowiek”. Nowoczesne narzędzia mają pomagać człowiekowi, ale nigdy nie możemy myśleć kategoriami, że zostaniemy zastąpieni przez maszynę. Ktoś przecież musi popatrzeć poza horyzont i stworzyć coś unikalnego. To człowiek nadaje ten impuls. Jednak bez nowoczesnych technologii nie ma dziś bezpiecznego i wygodnego życia. Wystarczy spojrzeć na sektor energetyczny, który jest niemal uzależniony od cyfryzacji.

Elżbieta Piechota, prezes zarządu SI-Consulting

Klient jest już wszędzie, wymaga, ale daje też siłę

Mateusz Kusznierewicz – utytułowany żeglarz, mentor, ale też przedsiębiorca – przypominał jak szybko zmieniło się nasze życie po wybuchu pandemii Covid-19. Nie tylko to prywatne, ale również zawodowe.

Jasne jest to, że dziś mogę ze swoimi partnerami rozmawiać gdziekolwiek jestem. W Gdańsku, Lizbonie czy będąc na regatach w dalekiej Australii. Wcześniej mogliśmy co prawda korzystać z telefonów, ale była w nas jakaś bariera i wewnętrzne przekonanie, że musimy załatwiać sprawy biznesowe spotykając się w biurach. Mam równocześnie wrażenie, że wykorzystując na co dzień nowoczesne technologie jestem znacznie dłużej w pracy niż wcześniej. Jest tak, gdyż mamy obecnie nieprzerwany dostęp do informacji i systemów, z których wcześniej korzystaliśmy tylko będąc w biurze lub fizycznie z zespołem.

Mateusz Kusznierewicz – żeglarz, mentor, przedsiębiorca

Pandemia zasiała ziarno niepewności również u tych, którzy chcą nieść pomoc. Obostrzenia sanitarne i zasady utrzymania dystansu społecznego znacznie utrudniły codzienne działanie wielu organizacjom charytatywnym.

Technologia pozwoliła nam być blisko. Mimo, że w rzeczywistości nie mogliśmy być obok. Dała nam poczucie sensu i sprawczości. W “Szlachetnej Paczce” to technologie połączyły osoby potrzebujące z darczyńcami. I choć darczyńcy nie znali osobiście obdarowywanych, to dzięki technologii mogli przeżywać razem emocje, które wywołuje np. remont łazienki starszej osoby, zakup pierwszego dziecięcego misia czy wszystkich tych innych cudów, które dzieją się w całej Polsce.

Dominika Langer-Gniłka, wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Wiosna, która organizuje akcję “Szlachetna Paczka”

Natomiast na zwiększone wymagania klientów komercyjnych zwracał uwagę Grzegorz Dzik, prezes zarządu Grupy Impel.

Na pewno technologie przybliżają i identyfikują nam potrzeby klienta, a jemu łatwiej jest poznać nasze możliwości. Nasila się jednak konkurencja i nasze cykle współpracy z klientami ulegają skróceniu. Na rynku możemy otrzymać bardzo szeroką i zróżnicowaną ofertę. Jesteśmy zmuszeni do ogromnego wysiłku, aby rozpoznać potrzeby kontrahenta, zbudować naszą unikatowość i wykorzystać ją jako przewagę konkurencyjną. To dzięki wdrażaniu zaawansowanych technologicznie rozwiązań w usługach tworzymy unikalny produkt uszyty na miarę klienta.

Grzegorz Dzik, prezes zarządu Grupy Impel

Optymalizacja procesów? Tak, ale nie kosztem człowieka

Uczestnicy debaty Człowiek 4.0 zastanawiali się też nad tym czy człowiek musi obawiać się tego, że zostanie zastąpiony przez maszyny oraz nad tym jak pracodawca powinien przeprowadzić proces cyfryzacji i automatyzacji tak, żeby nie zapomnieć o tym, że jego największym atutem są ludzie, a nie maszyny.

Gdy powstawały bankomaty mówiono, że ludzie stracą pracę w bankach, bo nie będą potrzebni kasjerzy. Okazało się to nieprawdą, a ludzie zostali skierowani do innych zadań, które jeszcze bardziej opierają się na relacjach międzyludzkich. Powstanie telewizji nie wyeliminowało kin, a książka elektroniczna nie wyparła tradycyjnej. Gdyby nie postęp technologiczny w zakresie biomedycyny, automatycznych linii produkcyjnych, czy technologii informatycznych nie bylibyśmy w stanie stworzyć w krótkim czasie szczepionek na Covid. Technologia jest elementem, który nas doposaża, ale nie eliminuje nas z rynku.

Sławomir Puciłowski, dyrektor ds. rozwoju i serwisu SAP w SI-Consulting

Natomiast Zofia Dzik, fundator Instytutu Humanites, który od dekady łączy systemowo tematykę człowieczeństwa i technologii, zwraca uwagę na postępującą degradację człowieka oraz na fakt, że pandemia jeszcze bardziej przyspieszyła transformację technologiczną, to w efekcie coraz bardziej rozwierają się nożyce pomiędzy tempem rozwoju innowacji, a faktyczną zdolnością człowieka do adaptacji. Wiele haseł typu human first, technology second okazuje się pustymi sloganami w wyścigu pomiędzy tak wielkimi globalnymi korporacjami, jak również wieloma startupami o dużych międzynarodowych ambicjach. Podkreślała jednocześnie – w świetle wielu wyzwań, czekających nas zmian na rynku pracy i być może życia bez pracy – wagę holistycznego spojrzenia na człowieka, z uwzględnieniem sfery fizycznej, umysłowej, duchowej czy emocjonalnej i również z uwzględnieniem jego ról – zawodowych lub społecznych.

Optymalizacja procesów sama w sobie nie jest czymś złym, ale bywa jednak w ostatnich latach również przekleństwem. Gdy przekroczy się pewien punkt, przybiera formę manii optymalizacji każdej przestrzeni życia. Zaczyna mieć wtedy odwrotny skutek. W czasie pandemii pojawiło się wiele rozwiązań, które teoretycznie mają nam ułatwiać działanie, zbierać informacje o efektywności procesów, a zmieniają się w rozwiązania, które inwigilują każdy krok człowieka. Nie stwarzają najmniejszej przestrzeni na jakąś niedoskonałość, a przecież w naszej naturze są wpisane mniejsze lub większe niedociągnięcia. I to jest główne pytanie. Dla kogo tworzymy technologię? Czy chcemy z człowieka zrobić robota czy jednak zostawiamy jakiekolwiek pole na jego niedoskonałości.

Zofia Dzik, fundator Instytutu Humanites

Anna Streżyńska, prezes zarządu MC2 Innovations, była Minister ds. Cyfryzacji, dodawała, że zgubne może być wykorzystywanie technologii tylko po to, żeby obniżyć koszty siły roboczej.

Jesteśmy wtedy na granicy utrwalenia myśli, że człowiek prędzej czy później stanie się zbędny. Tylko jest to zagadnienie, które nie odejmuje wartości technologii, natomiast każe zadać sobie pytanie co z tymi wszystkimi ludźmi? Co powinniśmy zrobić zawczasu? A wiedząc dokąd zmierzamy, już teraz myśleć w jaki sposób zapewnić ludziom pracę. Równie ważne są zmiany w edukacji. Tak aby nie kreować społeczeństw myślących w kategoriach: “zakuć, zdać, zapomnieć”, ale nauczyć ich postawy, która pozwalałaby im mieć siłę i przekonanie, że są zdolni do zmiany i mają wpływ na rzeczywistość.

Anna Streżyńska, prezes zarządu MC2 Innovations, była Minister ds. Cyfryzacji

Cyfryzacja nie za wszelką cenę

Jacek Santorski, psycholog biznesu przekonywał, że tylko od kultury i intencji pracodawcy zależy jak wykorzysta technologię w zarządzaniu. Może bowiem ona służyć monitorowaniu człowieka w pracy, jej warunków i otoczenia.

Niektórzy pracodawcy – to nasiliło się w okresie pandemii – wykorzystują technologie nie tylko, żeby sprawdzać czy ludzie wykonują swoją pracę, ale też do polepszania z nim relacji. Drudzy jednak wykorzystują niepokój, żeby wzmocnić kontrolę. Przedsiębiorco, pozostaw miejsce dla niuansów, dla dylematów, empatii, dla nietypowych relacji, a wszystko co powtarzalne powierzaj robotom.

Jacek Santorski, psycholog biznesu

Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema i dziekan WSB w Warszawie, przestrzegał przed wieloma błędami, które może zrobić przedsiębiorca w trakcie cyfryzacji swojej firmy

Jedną z pułapek jest traktowanie digitalizacji jako rozwiązanie wszystkich problemów organizacji. Przeszacowanie i przewartościowanie cyfryzacji jest takim samym błędem jak niedoszacowanie. Nie każda organizacja musi cyfryzować wszystko i w taki sam sposób jak konkurencja. Największym błędem jest jednak brak pamięci o człowieku. Najpierw był człowiek, a potem technologie. Tak mówił przecież przez całe swoje życie Stanisław Lem.

Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema i dziekan WSB w Warszawie


Źródło: SI-Consulting

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Technologia w nowym świecie – jak zaprowadzić harmonię? 5. edycja konferencji Masters&Robots „The New World Disorder” [BRIEF PATRONUJE]

The_New_World_Disorder

Pandemia zachwiała dotychczasowym porządkiem świata, ale też otworzyła drzwi do bezprecedensowych możliwości. Już 21-22 września w ramach konferencji Masters&Robots najbardziej uznani światowi eksperci będą rozmawiać o tym, jak odnaleźć się w nowym ładzie i czerpać ze spójnego połączenia pierwiastków ludzkiego i technologicznego. Wśród prelegentów znajdą się Maye Musk - ekspertka ds. trendów w żywieniu, Andrew McAfee - czołowy ekspert w dziedzinie zmian technologii w biznesie i świecie, Peter H. Diamandis - założyciel Singularity University, Aric Dromi - futurolog i filozof cyfrowy, a także Susan McPherson - ekspertka ds. odpowiedzialności korporacyjnej. Obok tematów związanych z automatyzacją, maszynami i sztuczną inteligencją ważne miejsca w dyskusji zajmą zagadnienia dotyczące zdrowia psychicznego oraz zrównoważonego rozwoju i zmian klimatycznych.

Co  empatia  ma  wspólnego  z  robotami  i  sztuczną  inteligencją?  Na  czym  polega  zrównoważone  przywództwo? Jak technologie mogą zapobiegać skutkom zmian klimatycznych? Na te i inne pytania  będzie  można  znaleźć  odpowiedzi  podczas  dwudniowej  konferencji  Masters&Robots,  której  tegoroczny  motyw  przewodni  brzmi:  „The  New  World  Disorder”.  Wydarzenie  odbędzie  się  online.  Przewidziano różne formuły spotkań, m.in. dyskusje roundtables, spotkania VIP oraz sesje Q&A.

Tematem,  który  w  dobie  pandemii  szczególnie  nabrał  na  znaczeniu  i  będzie  poruszany  również  w  ramach  konferencji,  jest  zdrowie  psychiczne.  Społeczeństwa  odczuwają  negatywne  skutki  długofalowego  stresu,  lęku  i  zachwianego  poczucia  bezpieczeństwa,  a  organizacje  stają  przed  wyzwaniami związanymi z zadbaniem o dobrostan pracowników i ich odporność również w wymiarze  psychologicznym.  Budowanie  nowego  porządku  należy  więc  zacząć  od  wielowymiarowego  wzmocnienia  ludzkiej  kondycji  oraz  relacji  interpersonalnych. Lockdowny,  izolacja  fizyczna  i  postępująca  transformacja  cyfrowa  przyczyniły  się  również  do  rozwoju  rozwiązań  MedTech,  które  wpisują się w krajobraz przyszłości. Jak zatem czerpać z nich już dzisiaj i jak wpłyną na społeczeństwa  i ich funkcjonowanie?

Konferencja  będzie  okazją  do  poruszenia  też  takich  wątków  jak  deep  fake,  networking,  automatyzacja  czy  interakcje  ludzi  i  maszyn.  Szeroki  wachlarz  tematów  pozwoli  uczestnikom  zapoznać się z najbardziej bieżącymi trendami i wyzwaniami, a prelekcje prestiżowych postaci świata  nauki, biznesu i technologii dostarczą inspirującej wiedzy i rzeczowych wskazówek. Pomogą poznać,  zrozumieć  i  wdrożyć  nowoczesne  rozwiązania  przydatne  w  postpandemicznej,  wymagającej  uporządkowania codzienności.

Pandemia  zmieniła  bieg  historii,  również  tej  biznesowej.  Wiele  organizacji  miało  poczucie,  że  niespodziewanie  znalazło  się  w  chaosie,  z  którym  trzeba  sobie  jak  najszybciej  poradzić.  W  post covidowej  rzeczywistości  nadal  nie ma  pełnego  porządku,  pojawiają  się  kolejne wyzwania,  a  świat  biznesu musi zrobić duży krok do przodu, by nadążyć choćby za postępującą transformacją cyfrową.  Konferencja  Masters&Robots  stwarza  unikatową  szansę  na  poszerzenie  perspektywy  i  zdobycie  wartościowego  know-how.  Poruszana  tematyka  obejmuje  wiele bieżących  i  ważnych  wątków,  poczynając  od  środowiska  naturalnego  i  zmian  klimatycznych  aż  po  automatyzację  i  sztuczną  inteligencję.

  Jowita  Michalska,  CEO  Digital  University,  organizator  konferencji  Masters&Robots

Podczas tegorocznej edycji konferencji pt. „The New World Disorder” wystąpią m.in.

  • Andrew  McAfee  – czołowy  ekspert  w  dziedzinie  zmian  technologii  w  biznesie  oraz  na  świecie;  Autor  bestsellerów  New  York  Timesa;  współzałożyciel MIT  Initiative  on  the  Digital  Economy and Principal Research Scientist, MIT Sloan School of Management
  • Poppy Crum –  ekspertka w dziedzinie innowacji opartych na technologii i ewolucji człowieka.  Adiunkt  Uniwersytetu  Stanforda,  główny  naukowiec  w  Dolby  Laboratories,  neurobiolog  i  technolog
  • Aric Dromi – Futurolog, filozof cyfrowy, ekspert ds. Przyszłości przemysłu samochodowego ● Esra’a Al Shafei – aktywistka walcząca o prawa człowieka, założycielka i dyrektorka Majal.org sieć platform cyfrowych, które wzmacniają głosy zaniżone i zmarginalizowane.
  • Peter H. Diamandis –Założyciel Singularity University, założyciel i prezes XPRIZE, jeden z „50  największych liderów świata” – według magazynu Fortune
  • Susan  McPherson  – Ekspertka  ds.  Odpowiedzialności  Korporacyjnej,  CEO  w  McPherson  Strategies, Anioł Biznesu (Angel Investor)Dariusz Jemielniak – Ekspert Zarządzania Strategicznego i HR w Spółkach Technologicznych,  Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University, Członek Rady Nadzorczej  Fundacji Wikimedia i Escola S.A., Seryjny Przedsiębiorca”
  • Maye Musk –  Światowej sławy ekspertka ds. trendów w żywieniu, modelka, przedsiębiorca i  autorka bestsellerów

Konferencja Masters&Robots  stanowi  jedno  z  najistotniejszych  wydarzeń  poświęconych  transformacji  cyfrowej  i  trendom  związanym  z  nowymi  technologiami  w  tej  części  Europy.  Bogaty  program i ekspertyza wielu zaproszonych gości są wartościowym źródłem cennego know-how.

Bilety do nabycia:  https://mastersandrobots.tech/


Źródło: Digital University

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wydarzenie: Człowiek 4.0 – ludzkość w świecie nowych technologii [BRIEF PATRONUJE]

Consulting Konferencja Czlowiek4.0

Konferencja SI-Customer Day – Człowiek 4.0 – zbliża się wielkimi krokami. W “Roku Lema” motywem przewodnim będzie miejsce człowieka w sercu cyfrowej transformacji. To już drugie spotkanie, które odbędzie się online. Organizatorzy zapewniają, że skala i jakość spotkania nie będzie odbiegać od tych przyjętych w czasach przed pandemią. Wręcz przeciwnie, bo dzięki nowoczesnym technologiom wziąć w niej udział będzie mógł dosłownie każdy.

Paweł WalaNowoczesne technologie, sztuczna inteligencja, wszystko to, co w skrócie nazywamy Przemysłem 4.0, coraz mocniej wchodzą do polskich przedsiębiorstw. Świat zmienia się na naszych oczach i w dobie pandemii digitalizacja przyspieszyła jeszcze mocniej. Roboty, inteligentne systemy zarządzania, aplikacje przejęły część obowiązków, które leżały po stronie pracowników. Dzięki temu firmy mogły w miarę normalnie funkcjonować. Choć postępem technologicznym zapewniamy sobie przewagę konkurencyjną, to warto zastanowić się nad rolą człowieka w tym procesie.

Paweł Wala, wiceprezes zarządu SI-Consulting

Zrozumieć technologię, klienta, siebie

Miejsce człowieka w procesie automatyzacji i cyfryzacji to kluczowy temat wydarzenia, które odbędzie się 15 czerwca. Konferencja Człowiek 4.0 będzie prowadzona całkowicie online, a rejestracja chętnych jest już otwarta i odbywa się poprzez specjalnie przygotowaną stronę internetową: czlowiek.czteryzero.pl.

Jest to jedenasta edycja SI-Customer Day, czyli corocznej konferencji organizowanej przez SI-Consulting – firmę specjalizującą się we wdrożeniach rozwiązań IT, które wspierają zarządzanie i optymalizują procesy biznesowe przedsiębiorstw. W tym roku swoistym patronem wydarzenia jest Stanisław Lem, pisarz, wizjoner, futurolog. Przypomnijmy, że Sejm RP uznał 2021 rok właśnie “Rokiem Lema”.

Paweł WalaPrzyjrzymy się temu, jak firmy mogą wykorzystać technologię, by zrozumieć klienta i odpowiedzieć na jego potrzeby i oczekiwania. Nawiązanie porozumienia między przedsiębiorcą a klientem jest niezbędne, by jak najszybciej spełnić jego wymagania i żeby odbyło się to możliwe jak najmniejszym kosztem.

Przechodząc na rozwiązania Przemysłu 4.0 stawiamy na cyfryzację i automatyzację, co często budzi niepokój pracowników. Warto jednak zauważyć, że wiele miejsc pracy charakteryzuje się powtarzalnością zadań, czyli wielokrotnym wykonywaniem podobnych czynności. W konsekwencji na swojej drodze coraz częściej spotykamy osoby, które są sfrustrowane i narzekają na nużący charakter powierzonych im obowiązków. Jako pracodawcy musimy zastanowić się, jak, wykorzystując nowoczesną technologię, zadbać o rozwój pracowników

Paweł Wala, wiceprezes zarządu SI-Consulting

Podczas konferencji Człowiek 4.0 nie zabraknie okazji do przyjrzenia się temu, jak technologia może pomóc samym przedsiębiorcom. Prelegenci podzielą się wnioskami, jakie aspekty muszą być uregulowane, zanim wprowadzi się innowacyjny produkt na rynek. Będą też debatować o tym, czym powinna charakteryzować się technologia, która wspiera zarządzanie biznesem i ludźmi.

Paweł WalaPod koniec merytorycznej części konferencji pochylimy się nad myślą patrona konferencji i zastanowimy czym właściwie jest dla nas robot? Co ma to słowo wspólnego z człowiekiem? Jak powstało? To Stanisław Lem wpłynął na rozumienie tego terminu, z drugiej jednak strony w centrum wszystkiego stawiał zawsze człowieka.

Paweł Wala, wiceprezes zarządu SI-Consulting

Na liście gości specjalnych konferencji Człowiek 4.0 znajdują się eksperci wysokiej klasy: Thomas Duschek, prezes zarządu SAP Polska, Anna Streżyńska, prezes Zarządu MC2 Innovations, była Minister ds. Cyfryzacji czy Grzegorz Dzik, prezes zarządu Grupy Impel. Głos zabiorą również m.in. Mateusz Kusznierewicz, mistrz olimpijski i dyrektor generalny Star Sailors League, a całość współprowadzić będzie dr Maciej Kawecki, ekspert w dziedzinie nowych technologii i prezes Instytutu Lema.

Plan, dynamika, sceneria – tak wygląda konferencja 4.0

Konferencja Człowiek 4.0 będzie odbywała się w reżimie sanitarnym. Słuchacze będą mogli w niej uczestniczyć tylko online, ale organizatorzy gwarantują, że czas spędzony przed monitorem będzie w pełni wykorzystany.

Paweł WalaNiewiele brakowało, a ubiegłoroczna, dziesiąta edycja nie odbyłaby się przez pandemię, która uniemożliwiła realizację spotkania w klasycznej formie stacjonarnej. Jesteśmy jednak firmą, która rozwija i chce właściwie wykorzystywać nowe technologie.

Paweł Wala, wiceprezes zarządu SI-Consulting.

Poprzednia konferencja odbyła się online i wzięło w niej udział ponad 300 osób. Człowiek 4.0 wykorzystuje technologię w obszarach związanych z pracą, ale również do celów mniej formalnych w życiu prywatnym. Dlatego część wieczorna będzie ubarwiona ciekawostkami technologicznymi i dopełniona elementami pokazów i rozrywki.

Paweł WalaNie zapominamy też o potrzebach “serca”, więc naszych gości będziemy zachęcać do wsparcia “Szlachetnej Paczki”.

podkreślają organizatorzy

Aby wziąć udział w wieczornej części konferencji, należy w procesie rejestracji zaznaczyć odpowiedni checkbox.


Źródło: SI-Consulting

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF