Podcast roku – konkurs imienia Janusza Majki ogłasza tegoroczną pulę nagród dla twórców.

90 tysięcy złotych. To pula nagród w drugiej edycji Konkursu imienia redaktora Janusza Majki na Podcast Roku. Spośród 330 zgłoszonych podcastów najlepsze prace wyłoni 31 osobowe Jury, które 20 października ogłosi nominacje w 6 kategoriach. Zwycięzców poznamy 20 listopada na Gali finałowej w Rzeszowie.

Podcast Roku to pierwszy ogólnopolski konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych. Konkurs upamiętnia redaktora Janusza Majkę związanego przez niemal 40 lat z Polskim Radiem w Rzeszowie, zmarłego w lutym 2021 roku na COVID-19.

Organizatorzy postanowili ogłosić wysokość tegorocznej puli nagród w dniu, w którym na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Podcastu. Nagrody dla Twórców fundują Partnerzy i Mecenasi Konkursu.

 

Jury przyzna nagrody w sześciu kategoriach regulaminowych Konkursu: 

 

  • Polityka, Społeczeństwo, Gospodarka
  • Lifestyle, Kultura, Hobby
  • Nauka, Edukacja, Technologia
  • Kryminał
  • Podcast za paywallem
  • Marka sponsorująca podcast

 

„Nagrody pieniężne trafią do zwycięzców poszczególnych kategorii, dodatkowo Jury przyzna Nagrodę Główną oraz wyróżnienia. Po raz pierwszy także Internauci w głosowaniu zdecydują, któremu Twórcy przyznać Nagrodę Publiczności o wartości 10 tysięcy złotych” – zapowiada Tomasz Majka jeden z inicjatorów  oraz syn patrona Konkursu.

Już 20 października w chwili ogłoszenia nominacji przez Jury rozpocznie się 4 tygodniowe głosowanie na ulubiony Podcast na stronie www.podcastroku.pl

Rozstrzygnięcie drugiej edycji Podcast Roku zaplanowano 20-ego listopada, w czasie Gali Finałowej w Millenium Hall w Centrum Konferencyjnym Hilton Garden Inn Rzeszów. Wydarzenie będzie również transmitowane w internecie.

Partnerem Strategicznym Konkursu jest InCredibles – program mentoringowy dla młodych przedsiębiorców z wizją, a partnerem technologicznym Orange Polska.

Mecenasami Konkursu są: Miasto Rzeszów, Audioteka, Tandem Media, Lancerto, Fortum, Marma Polskie Folie, Busnex. Empik Go, Onet Audio, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego.

Partnerami konkursu są: Radio 357, Patronite.pl Instytut Zamenhofa, Millenium Hall, Hotel Hilton Garden Inn Rzeszów, Najlepsze Polskie Podcasty, Torba Reportera i Podcastera, Polityka Insight, Brief.pl, Magazyn Pismo, Fundacja Pomocy Szkole im. ks. St. Konarskiego w Rzeszowie, agencja PR Molecule Group oraz Kancelaria Prawna BWW.

Patronat honorowy nad konkursem objął marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl oraz największe podkarpackie uczelnie wyższe, z którymi współpracował Janusz Majka: Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Rzeszowski, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa.

Sebastian Nowak

Kreatywność w biznesie w czasach pandemii – czym zaskoczy nas 11. edycja rankingu 50 Kreatywnych?

11 edycja rankingu

2 lutego o 10:00 oficjalnie zainaugurujemy 11. edycję rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Ranking od 10 lat wspiera sektor młodych i kreatywnych biznesów w Polsce.

Inauguracja 11. edycji odbędzie się w formule online. Wydarzenie, którego gospodarzem i partnerem jest ESPOT, o godzinie 10:00 otworzy debata na temat wpływu pandemii na biznes na naszym rodzimym rynku. Następnie od 10:50 do 11:50 wystąpią Laureaci poprzednich edycji, którzy opowiedzą o swoich doświadczeniach w zakładaniu i rozwijaniu biznesów kreatywnych. W ostatniej części, która potrwa do 12:30, porozmawiamy o tym, jak robić innowacje w Polsce.

10:00 – 10:50 Debata: Jak Pandemia wpływa na biznes w Polsce?

Moderator: Grzegorz Kiszluk (redaktor naczelny Brief.pl)

Uczestnicy:

  • Jarosław Sroka (Kulczyk Investments)
  • Maciej Ledzion (endorfina events)
  • Paweł Patkowski (Orange Polska)
  • Jowita Michalska (Digital University)

W swojej najnowszej książce POST CORONA. From Crisis to Opportunity Scott Galloway przytacza przypisywane Leninowi stwierdzenie: „Przez dziesięciolecia może się nie wydarzać nic przełomowego, a potem dekady mogą zdarzyć się w ciągu tygodni”(Nothing can happen for decades, and then decades can happen in weeks). Tak właśnie zmieniła nasz świat pandemia. To, co było niemożliwe lub wdrażano opornie przez dziesiątki lat, zostało wymuszone zamknięciem pracowników w domach. Przez dekady korporacje wydawały miliony na inwestycje w narzędzia do telekonferencji, ale do 2020 roku nie korzystano z nich masowo. Tymczasem wystarczyło kilka tygodni z Covid-19 by większość z nas zaczęła korzystać z ZOOM, Google Meet, Teamsów.

Podczas rozmowy spróbujemy odpowiedzieć na pytanie jak pandemia i kryzys przez nią spowodowany już wpłynęły i wpłyną na edukację, medycynę i gospodarkę. Zastanowimy się, jakie znaczenie miała ona dla przedsiębiorstw jako miejsc pracy, jak zmieniła budżety firm na komunikację i jakie wywołała zmiany w budowanych od lat strategiach oraz planach na przyszłość. Zastanowimy się także, dla których branż kryzys jest szansą i jak będzie wyglądała nowa, postpandemiczna normalność biznesowa.

10:50 – 11:50 Case studies Laureatów – tego nie możesz przegapić!

Podczas wydarzenia, Laureaci poprzednich edycji 50. Kreatywnych zaprezentują case’y swoich biznesów. Podzielą się swoimi doświadczeniami w budowaniu rozwijaniu kreatywnych przedsiębiorstw i opowiedzą o swoich sukcesach oraz znaczeniu kreatywności w biznesie. 

Jakub Rozpendowski – COO, Członek Zarządu 3DLab Sp. z o.o.

Jakub Rozpendowski

3D Lab to firma technologiczną. Wywodzimy się z rynku technologii przyrostowych, czyli tzw. druku 3D.

Opowiem jak zrozumienie potrzeb rynku, nowatorskie podejście do projektowania oraz odwaga i entuzjazm użytkowników owocują szybką implementacją nowych technologii na wysoko – wyspecjalizowanych rynkach inżynieryjnych.

Jesteśmy żywym przykładem potwierdzającym dewizę „potrzeba – matką wynalazków” Potrzeba, która sprowokowała nas do opracowania nowej technologii, następnie podsyca apetyt na kolejne wynalazki. Stworzyliśmy narzędzie dla badaczy i wizjonerów. Nadajemy już czwarty wymiar (materiałowy) trójwymiarowym wydrukom.

3D Lab sp. z o.o. jest producentem laboratoryjnych atomizerów do produkcji proszków metali – ATO Lab. Jest to pierwsze na świecie kompaktowe rozwiązanie do proszkowania metali metodą ultradźwiękową. Urządzenie jest dedykowane na potrzeby technologii przyrostowych, izostatycznego prasowania na gorąco oraz tradycyjnej metalurgii proszków. Atomizer ATO Lab znacznie usprawnia proces implementacji nowym proszków metali w druku 3D.         

Iwona Grochowska – CEO/ Co-Founder Nais                      

Iwona Grochowska

50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Miałam przyjemność znaleźć się w tym gronie. Dzisiaj serdecznie zapraszam na spotkanie online inaugurujące kolejną już edycję tego konkursu.  To już we wtorek, 2 lutego o godzinie 10.00.  Będę miała okazję powiedzieć Państwu o naszej firmie i o  tym jak technologia pomaga budować relacje w pracy, zwłaszcza dzisiaj. Coś, co jeszcze kilka lat temu wydawało się dziwne, dzisiaj stało się niezbędne. Technologia sprawia, że człowiek wciąż może być w centrum uwagi.

Artur Racicki – współtwórca SEEDiA

Artur Racicki

Zapraszam na kilka slajdów podróży po kreatywności i innowacjach w Korei Południowej. 

Seryjny przedsiębiorca. Wspiera i prowadzi projekty startupowe zaangażowane społecznie (głównie cleantech) – poprawiające przez innowacje jakość życia, rozwiązujące problemy cywilizacyjne. Obecnie zaangażowany w spółki: SEEDiA – obszar smart city,  Fair Water – odsalanie wody,  FCAPP – organizacja eventów sportowych, Social Kiwi – agencja social media. Członek Rady Nadzorczej Social WiFi. Mentor w akceleratorze Startup Spark.

Autor podcastu “Impact The Future” – gdzie rozmawia z innowatorami i ekspertami zmieniającymi świat na lepszy.

Absolwent studiów MBA w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie obecnie gościnnie wykłada “Transfer innowacji ze startupu do korporacji”. W 2015 roku otrzymał z rąk Prezydenta Akademii nagrodę absolwenta roku “Lew Koźmińskiego”. Posiada doświadczenie we współpracy z inwestorami, w tym z funduszami Venture Capital.

Zwolennik świadomej konsumpcji oraz tzw. gospodarki współdzielenia. Spędził ponad 6 lat za granicą, na emigracji i w podróży. Odwiedził ponad 50 krajów na 5 kontynentach.

Martyna Zastawna – CEO/Founder WoshWosh

Martyna Zastawna

Podczas swojej prezentacji opowiem o tym jak ewoluowało moje podejście do kreatywności. Co dzięki temu udało mi się zdobyć – zarówno w mojej pierwszej firmie: WoshWosh, jak i w kolejnych podejmowanych wyzwaniach zawodowych, od roli wykładowcy po odpowiedzialną agencję marketingową. Nie zabraknie też kilku słów o tym, co dała mi nagroda 50. kreatywnych w biznesie. 

 

Przemysław Kuśmierek – CEO MIGAM

Przemysław Kuśmierek

Migam to polski startup, który umożliwia firmom, urzędom i organizacjom komunikację z osobami Głuchymi, wykorzystując m.in. rozmowy wideo. Firma zatrudnia profesjonalnych tłumaczy języka migowego, którzy asystują w załatwieniu codziennych sprawy w polskim języku migowym. Firma oferuje również tłumaczenia dokumentów, filmów i programów telewizyjnych na polski język migowy.

Założone w roku 2011 przez Przemysława Kuśmierka, Migam obsłużyło jak dotąd ponad 150 tys. połączeń wideo. Z rozwiązań polskiej firmy korzysta ponad 150 organizacji z różnych branż, m.in. BNP Paribas, Credit Agricole, ING, Orange, Samsung i T-Mobile.

Teraz technologia, która ułatwia komunikację Głuchym, pomoże firmom w obsłudze wszystkich klientów. Wykorzystując swoje dotychczasowe doświadczenie, Migam stworzyło Ommi.io – platformę do sprzedaży online, umożliwiającą połączenia wideo klientów z doradcami, konsultantami i sprzedawcami.

Agata Frankiewicz – CEO/Founder Deko Eko

Agata FrankiewiczEkspert ds. gospodarki cyrkularnej, upcyklingu i budowania zrównoważonych marek. Założycielka i CEO Dekoeko.com. Inicjatorka i współzałożycielka Koalicji na Rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego “Reconomy”. Finalistka TheNextWomen Pitch competition oraz European Women Challenge. Absolwentka najlepszego w Europie programu akceleracyjnego Startupbootcamp Commerce w Amsterdamie. Forbes umieścił firmę Deko Eko jako jedną z 60 najlepiej rokujących firm, prowadzonych przez kobiety na świecie. Wysokie Obcasy umieściły Agatę Frankiewicz jako jedną z „50 śmiałych kobiet 2018 roku zmieniających świat na lepsze”. Finalistka Business Women of the Year 2019 oraz jedna z 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie 2020.

11:50 – 12:30 Debata: Jak robić innowacje w Polsce? Liczy się człowiek

Moderator: Grzegorz Kiszluk (redaktor naczelny Brief.pl)

Uczestnicy: 

  • Monika Constant (Polsko-Francuska Izba Gospodarcza)
  • Bartosz Sokoliński (Agencja Rozwoju Przemysłu)
  • Michał Kramarz (Google for Startups)

Pandemia wywołała duże przyspieszenie transformacji cyfrowej na wielu rynkach. W ciągu ostatniego roku pojawiło się wiele innowacji, które powstały z potrzeby stworzenia bezpiecznych i efektywnych przestrzeni do pracy zdalnej oraz funkcjonowania branż na które zostały nałożone duże ograniczenia. To spowodowało, że nowe technologie zyskały jeszcze większe znaczenie niż dotychczas, a tworzenie innowacji stało się już nie wyzwaniem, a koniecznością.

Podczas debaty porozmawiamy o tym, jaką rolę odgrywa człowiek w tworzeniu innowacji i dlaczego przy ich tworzeniu liczy się humanizm. Zastanowimy się także, jaka jest korelacja pomiędzy poziomem wykształcenia a poziomem innowacji w danych krajach oraz jakie są najważniejsze czynniki, które wpływają na wysoki poziom Polskim rynku.

2 lutego inaugurujemy kolejną edycję rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w biznesie. Już po raz 11. wybierzemy ludzi, którzy najlepiej spełniają postulat przyświecający BRIEFowi: inspirujemy do sukcesu w biznesie. Zapraszam do zgłoszeń i bądźcie z nami!

Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl

Wydarzenie jest bezpłatne. Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się przez formularz.

Zapisz się! 

Ranking 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie, to inicjatywa, której celem jest wspieranie kreatywnych przedsiębiorców w rozwoju i promocji ich firm. W ciągu 10 lat trwania programu wyróżniliśmy ponad 600 osób. W 9. edycji ranking przerodził się w całoroczny program bazujący na cyklicznych spotkaniach eksperckich i networkingowych oraz publikacjach w mediach własnych brief.pl prezentujących Laureatów i ich firmy. W 2020 roku z powodu pandemii przenieśliśmy spotkania do online, gdzie przybrały kształt webinarów eksperckich. Wydarzenia #eksperci podejmują tematy aktualnych trendów oraz obszary, które w szerokim ujęciu mogą inspirować do sukcesu w biznesie.

10. edycję programu zakończyliśmy spotkaniem laureatów z przedstawicielami firm zrzeszonych w CCIFP, które przybrało formę krótkich pitch decków. W kolejnych edycjach będziemy kontynuować i rozwijać program takich spotkań, by umożliwić Laureatom dotarcie do potencjalnych partnerów i inwestorów.

Corocznie Kapituła wyróżnia 50 osób – założycieli oraz szefów firm i organizacji, a także liderów i pomysłodawców projektów. Laureaci wyróżniają się na tle innych przedsiębiorców oryginalnym podejściem do biznesu oraz jego rozwoju i promocji. Ranking skierowany jest do przedstawicieli wszystkich sektorów: MŚP, startupów, dużych firm i korporacji, a także jednoosobowych działalności.

W Kapitule zasiadają doświadczeni managerowie i ludzie biznesu, a także laureaci pierwszych miejsc z poprzednich edycji rankingu. W tym roku swoją wiedzą specjalistyczną i doświadczeniem biznesowym wspierają nas m.in. Marek Kłoczko (Krajowa Izba Gospodarcza), Ewa Janus-Khouri (Centrum kreatywności Targowa), Jarosław Sroka (Incredibles powered by Sebastian Kulczyk), Bartosz Sokoliński (ARP), Maciej Herman (Lotte Wedel), Paweł Patkowski (Orange Polska), Artur Sikora (Santander), Monika Constant (Fracusko-Polska Izba Gospodarcza), Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level), Dariusz Żuk, Javier Sosnowski (Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza), Wojciech Krzemień (Vigilant Magazine/ESPOT), Stefan Btory (Booksy), Sebastian Hejnowski, Rafał Plutecki, Michał Sadowski (Brand24), Magdalena Marcinkowska (Workin), Andrzej Matuszyński, Zbigniew Klonowski (Trias), Mateusz Sobieraj (adCookie), Piotr Bartecki (BCP Law), Michał Kramarz (Google for Startups), Dariusz Mioduski (Legia Warszawa).

Wśród laureatów poprzednich edycji na pierwszych miejscach znaleźli się: Marcin Iwiński i Michał Kiciński (CD PROJEKT RED), Jarosław Sawko i Piotr Sikora (Platige Image), Patryk Strzelewicz i Michał Bąk (Dice+), Jakub Krzych i Łukasz Kostek (Estimote), Michał Sadowski (Brand24), Stefan Batory (Booksy), Barbara Sołtysińska (indaHash), Michał Borkowski (Brainly) oraz Marcin Joka, Michał Grześ i Krzysztof Dziemiańczuk (Photon Entertainment), Jacek Ryszka (Surroapp.com).

Partnerzy inauguracja 1920 x1080

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przedłużamy zgłoszenia do 10. edycji rankingu 50 Kreatywnych

zgłoszenia 50 kreatywnych przedłużone

Zgłoszenia do jubileuszowej edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie zostają przedłużone do 26 maja.

Odkąd jesteśmy w stanie kwarantanny, nieustająco odbieramy od naszych Laureatów, Partnerów, przedsiębiorców i najrozmaitszych organizacji prośby o wsparcie w tym trudnym czasie. Przystąpiliśmy do wielu inicjatyw, a przede wszystkim udostępniliśmy nasze łamy wszystkim, którzy stracili wcześniejsze kanały komunikacji z klientami czy partnerami biznesowymi.

Nowa sytuacja sprawia, że każdy z nas pracuje dwa razy więcej: staramy się obsługiwać bieżącą działalność firm i równolegle wypracować strategię na nową sytuację. Zmiany, które być może wielu z nas planowało za jakiś czas, zostają przyspieszone przez okoliczności: szybsza transformacja cyfrowa, przeniesienie części lub całości biznesu z offline do online.

Zupełnie nowa rzeczywistość, nowe wyzwania o skali wcześniej niespotykanej już w pierwszych tygodniach trwania epidemii i kwarantanny wyzwoliły ogromnie dużo kreatywności i innowacyjności w polskich przedsiębiorcach, naukowcach i studentach. Mamy nadzieję, że także projekty z ostatnich i nadchodzących tygodni znajdą swoje odzwierciedlenie i zostaną docenione w tegorocznym rankingu.

Dlatego też wychodząc naprzeciw zapracowanym i ratującym swoje wschodzące biznesy kandydatom do tytułu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie chcemy przedłużyć możliwość zgłaszania się do konkursu co najmniej o miesiąc, czyli do 26 maja.

Zasady zgłaszania się nie zmieniają: przystąpienie do Rankingu jest bezpłatne i polega na wypełnieniu pełnego zgłoszenia i dołączenia materiału 60-sekundowego wideo. Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie https://kreatywni.brief.pl/

Laureatami Rankingu byli m.in.: twórcy CD Projektu, Platige Image, Brand24, Brainly, Inda Hash. Zachęcamy do lektury historii naszych poprzednich laureatów:

Piotr Lewandowski — ParrotOne
Martyna Zastawna — WoshWosh
Anna Skórzyńska — Szumisie
Natalia Myszkowska — Cateringoo

partnerzy 50

Joanna Makolus

Pierwsze spotkanie Kapituły 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie

obrady Kapituły 50 Kreatywnych_

21 stycznia w przestrzeniach Solutions.Rent przy pl. Małachowskiego 2 odbyło się pierwsze spotkanie członków Kapituły 10. jubileuszowej edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.

Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie to zestawienie pomysłodawców lub założycieli firm i organizacji, których działania charakteryzują się wybitną kreatywnością, a rozwiązania i projekty, które wdrażają oraz sposób ich promocji są nieszablonowe i znacząco wyróżniają się na rynku. To inicjatywa, która od lat wspiera rozwój młodych, kreatywnych przedsiębiorców i pomaga ich promować. W tym roku ranking obchodzi swój okrągły jubileusz. Od dwóch lat 50 Kreatywnych jest całorocznym programem z licznymi wydarzeniami eksperckimi i networkingowymi.

Podczas spotkania Kapituły zostały ustalone zasady zgłoszeń do jubileuszowej edycji i kryteria oceny, na podstawie których zostanie wyróżniona finalna pięćdziesiątka kreatywnych. W tym roku jurorzy zadecydowali, że po raz pierwszy w zgłoszeniu obowiązkowe będzie jednominutowe wideo, które pokaże, jak kreatywnie uczestnicy potrafią zaprezentować swój projekt. Dodatkowo będą mogli dołączyć linki do strony www, profile w mediach społecznościowych oraz dodatkowe materiały, które pomogą członkom Kapituły zrozumieć ideę i założenia zgłoszonego projektu.

Zobacz laureatów 9. edycji: Znamy wyniki 9 edycji!

W skład tegorocznej Kapituły wchodzą: Anna Ziobroń (PKN ORLEN), Adam Burak (PKN ORLEN), Marcin Balicki (Millennium Leasing), Maciej Herman (E. Wedel), Paweł Patkowski (Orange), Michał Kramarz (Google for Startup),
Andrzej Matuszyński (Eurozet), Agnieszka Szlaska (Clear Channel Poland), Mikołaj Placek (Oknoplast), Bartosz Sokoliński (Agencja Rozwoju Przemysłu), Dariusz Mioduski (Legia Warszawa), Artur Adamowicz (Legia Warszawa), Monika Constant (Francusko-Polska Izba Gospodarcza), Katarzyna Wierzbowska (Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet), Piotr Pogonowski (Polonus), Maciej Acedański (Polonus), Klaudia Tolman (ExplainVisually.co). Wojciech Krzemień (Illuminar Gaming), Anna Daszuta-Zalewska (Białostocki Park Naukowo-Technologiczny), Maciej Ledzion (endorfina events), Magdalena Marcinkowska (Workin), Dariusz Żuk (Business Link Poland), Tomasz Dławichowski (Timecode Film Production), Jakub Kaliciński (Kalicińscy.com), Michał Sadowski (Brand 24), Stefan Batory (Booksy), Sebastian Hejnowski (MSL Group), Rafał Plutecki, Anna Jakubowski (Avon), Paula Wąsowska, DBA, Piotr Bartecki (Safe Idea), Cezary Molski (Instytut Druckiego-Lubeckiego) oraz przewodniczący Kapituły –  Grzegorz Kiszluk (Brief.pl).

Uroczysta Inauguracja 10. edycji rankingu odbędzie się w najbliższy poniedziałek 27 stycznia w przestrzeni eventowej Solutions Rent przy placu Trzech Krzyży. W tym roku zgłoszenia otworzy debata moderowana przez Grzegorza Kiszluka, w której wezmą udział przedstawiciele Kapituły. Uczestnicy postarają się odpowiedzieć na pytanie: czy kreatywności można się nauczyć?

Jubileuszowa edycja 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju.

Zapraszamy do śledzenia wydarzeń i informacji związanych z projektem na www.brief.pl oraz mediach społecznościowych BRIEF ( Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram).

Partnerzy 10. edycji 50 kreatywnych

Anita Florek

Zgłoś swój biznes do 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie!

Ruszyły zgłoszenia do 9. edycji rankingu “50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie”. Jest to coroczne zestawienie przedstawicieli firm i startupów, których działania charakteryzuje innowacja oraz kreatywność – nie tylko jeśli chodzi o produkt bądź usługę, ale również sposób ich promocji. Partnerami są między innymi PKN ORLEN, Millennium Leasing, Lotte Wedel, EY Polska, Oknoplast, Bolt.

Zgłoszenia przyjmowane są do końca maja na stronie kreatywni.brief.pl. Ich weryfikacją i oceną zajmie się kapituła składająca się z doświadczonych managerów, specjalistów od reklamy oraz komunikacji. W jej skład wchodzą również zwycięzcy poprzednich edycji rankingu.

Wyniki zostaną ogłoszone 13 czerwca podczas Gali Finałowej, która odbędzie się w Warszawie.

– Duża część kreatywnych pomysłów powstaje nie w wielkich korporacjach, ale w małych firmach, prowadzonych przez pionierów nowych technologii i modeli biznesowych – Marcin Balicki, Prezes Millennium Leasing. Inicjatywy takie jak „Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie” pozwalają skojarzyć tych „kreatywnych” z firmami o ugruntowanej pozycji na rynku, które potrzebują nowych, świeżych pomysłów, a to  w konsekwencji przekłada się na korzyści dla obu stron. Dla korporacji – to szansa na szybsze budowanie innowacyjnego biznesu. Dla mniejszego partnera z kolei – szybsze wdrożenie, z wykorzystaniem zaplecza kapitałowego, organizacyjnego i skali działania korporacji. Innowacje kojarzą nam się z technologią, bliskie jednak jest mi stwierdzenie, że kreatywność w biznesie opiera się na obserwowaniu, a następnie rozwiązywaniu starych problemów w zupełnie nowy sposób. Umiejętność wyszukiwania odpowiednich partnerów staje się w korporacjach równie ważnym procesem jak wewnętrzne badania i rozwój, o czym powinny pamiętać wszystkie przedsiębiorstwa, nawet te, które mają przekonanie o swojej kreatywności.

Laureatami poprzednich edycji byli między innymi Michał Sadowski (Brand24), Michał Borkowski (Brainly), Barbara Sołtysińska (indaHash), Stefan Batory (Itaxi, Booksy) i wielu innych.

– Zostanie laureatem „Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie” rozszerzyło też bardzo mocno moją sieć kontaktów – Michał Sadowski, Brand24. Poznałem masę bardzo inspirujących ludzi, którzy mają podobne wyzwania, podobne problemy. Ludzi, z którymi mogę wymieniać się bezcenną wiedzą na temat prowadzenia biznesu, która jest bardzo trudno dostępna.

Cała wypowiedź Michała Sadowskiego dostępna na kanale Youtube.

W skład tegorocznej kapituły wchodzą: Anna Ziobroń (PKN ORLEN), Maciej Herman (Lotte Wedel), Agnieszka Szlaska (Clear Channel), Aleks Kartsel (Bolt), Krzysztof Witkowski (EY Polska), Marcin Balicki (Millennium Leasing), Maksymilian Marcinkowski (Workin’ Senatorska), Andrzej Matuszyński (Grupa Eurozet), Kamil Kozłowski (dFusion), Paweł Patkowski (Orange), Jakub Domalik-Plakwicz (DLA PIPER), Piotr Kempa (De Lord), Dariusz Żuk (Business Link Poland), Piotr Bartecki (Safe Idea), Katarzyna Wierzbowska (Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet), Sebastian Hejnowski (MSL), Maciej Lendzion (Endorfina Events), Robert Bednarski (Facebook), Mikołaj Placek (Oknoplast), Eliza Kruczkowska (Polski Fundusz Rozwoju) oraz laureaci pierwszych miejsc poprzednich edycji rankingu.

– Ostatnie edycje programu 50 Kreatywnych w Biznesie dowodzą, że dziś efektem kreatywności jest przede wszystkim innowacyjność, a kluczem do sukcesu umiejętność znalezienia niszy rynkowej czy odpowiadania na potrzeby klientów lepiej, niż dotychczas istniejące rozwiązania – Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający LOTTE Wedel. Dane pokazują, że polskie firmy nie należą dzisiaj do najbardziej innowacyjnych i kreatywnych, raczej odtwarzając niż kreując. Na liście OECD zajmujemy dopiero 21. miejsce pod względem wydatków na badania i rozwój. Między innymi dlatego inicjatywy promujące najbardziej innowacyjnych i kreatywnych są potrzebne, by podnosić pozycję polskich przedsiębiorstw w tym rankingu. Bardzo bym sobie życzył, aby konkurencyjność naszej gospodarki na tym właśnie się opierała, a nie na przykład na niskich kosztach i taniej sile roboczej.

Ideą rankingu jest wyłonienie najbardziej kreatywnych osób, które rozwijają swoje własne projekty i przedstawienie ich szerszej publiczności. Liczymy na to, że w ten sposób przyspieszymy ich rozwój, pomożemy znaleźć nowych partnerów biznesowych. Warto zaznaczyć, że ranking nie jest przeznaczony wyłącznie dla osób, które prowadzą biznesy i projekty cyfrowe – komentuje Grzegorz Kiszluk, właściciel marki BRIEF oraz inicjator rankingu „50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie”

Zwycięzcy 8. edycji rankingu (2018)

Zwycięzcy 7. edycji rankingu (2017)

 

Specjalista social media z ponad 10 letnim doświadczeniem. Autor bloga whysosocial.pl oraz książki "Zrozumieć social media". Doświadczenie zbierał zarówno w agencjach kreatywnych jak również czołowych polskich mediach cyfrowych.

Artur Roguski

Tomasz Rudolf – startupy nadzieją polskiej gospodarki

Pierwszy odcinek (2. sezonu) Brief.pl - rozmowy Grzegorza Kiszluka, tym razem na temat inauguracji 8. edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.

Grzegorz Kiszluk