Rafał Drzewiecki, dyrektor marketingu, TikTok i jego #BriefNa2023

Ostatni rok to duża zmiana – coraz więcej marek i firm postrzega platformę TikTok, jako dobre miejsce do komunikowania się z najmłodszą grupą konsumentów

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Rafał Drzewiecki, dyrektor marketingu w platformie internetowej TikTok.

● TikTok to platforma postrzegana do tej pory jako medium społecznościowe, dedykowane przede wszystkim ludziom młodym i bardzo młodym.

● Ostatni rok to duża zmiana – coraz więcej marek i firm postrzega tę platformę jako dobre miejsce do komunikowania się z najmłodszą grupą konsumentów.

● Misją TikToka jest inspirować kreatywność i sprawiać radość! To platforma rozrywkowa.

● Z badań które przeprowadziliśmy z agencją Kantar wynika, że tym co kieruje naszych użytkowników do naszej platformy jest potrzeba rozrywki.

● W komunikacji – nie tylko w komunikacji marketingowej – od zawsze obowiązuje zasada skrótowości, czyli krótko i na temat. TikTok wpisuje się w ten model tyn bardziej, że jest on również bardzo bliski najmłodszym generacjom.

● TikTok jest, coraz bardziej powszechnym medium, które w krótkiej formie zajawia bardzo poważne i ważne treści, które zainteresowana osoba może znaleźć w innych źródłach.

● Użytkownicy tiktoka są bardzo uczuleni na uczciwość marek i ich stosunek do ekologii i wszystkich trendów związanych ze zrównoważonym rozwojem biznesu.

● W 2023 będziemy chcieli zbudować duże i ścisłe partnerstwa tiktoka z dużymi i największymi klientami biznesowymi.

Grzegorz Kiszluk

Marek Zmysłowski i jego #BriefNa2023

Projekt Samana, to szczególnie unikatowy rodzaj przedsięwzięcia startupowego. Polak buduje miasto na Dominikanie, jako drugie miejsce do życia na Ziemi dla wszystkich.

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Marek Zmysławski, przedsiębiorca, inwestor, co-Foundera SunRoof, partner Samana Group.

● 2022 to przede wszystkim dwa projekty: SunRoof realizowany z Lechem Kaniukiem i Rafałem Pluteckim i budowa Samany – prywatnego miasteczka na Dominikanie.

● Covid i wojna w Ukrainie spowodowały nowy trend wśród ludzi, którzy mogą sobie na to pozwolić. Sprowadza się on do chęci posiadania drugiego domu, drugiego miejsca na Ziemi gdzie mogą oni spędzać swoje życie.

● Ten przysłowiowy drugi dom, mimo, że dobrze jeśli jest w ciepłych krajach, nie ma służyć wyłącznie odpoczynkowi, ale być alternatywą do pracy oraz do normalnego życiowego funkcjonowania.

● Projekt Samana, to szczególnie unikatowy rodzaj przedsięwzięcia startupowego.

● Z wyłączeniem Chin i Arabii Saudyjskiej na świecie podobnych przedsięwzięć jest co najmniej kilkanaście.

● Mieszkańcy Samany rekrutują się głównie ze wschodniego Wybrzeża Stanów Zjednoczonych oraz z Kanady, ale nie tylko…

● Samana ma też specjalną ofertę dla najmłodszej generacji, pokoleń „Z” i Alfa.

● Kluczem rozwoju, rozkwitu miejsca, miasta, społeczności jest różnorodność ich mieszkańców.

Grzegorz Kiszluk

Elżbieta Pełka i jej #BriefNa2023

Polish Natinal Sales Awoeds to najstarszy i najbardziej renomowany konkurs dedykowany sprzedaży i obsłudze klienta w Polsce.

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Elżbieta Pełka, prezeska Pełka i Partnerzy oraz konkursu Polish National Sales Awards.

● 2022, ale też okres ten rok poprzedzający, to bardzo trudne czasy, które pokazały nam w jak bardzo skomplikowanej nie tylko geopolitycznej znaleźliśmy się sytuacji.

● Pandemia, wojna, inflacja i cała ta sytuacja polityczna która ma wielki wpływ na gospodarkę i biznes stanowi powrót do świata, który już dawno temu opisał Stefan Kisielewski znanym stwierdzeniu: „To że jesteśmy w d*pie, to oczywiste. Problem polega na tym, że zaczynamy się w tej d*pie urządzać.”

● Wydaje się, że w tych trudnych czasach lepiej sobie radzą duże firmy i korporacje, gdzie te „poduszki bezpieczeństwa finansowego” w jakimś stopniu zabezpieczają przed skutkami kryzysu.

● Rośnie rola lidera, osoby zarządzającej firmą, bo to ona ma największy wpływ na sposób pokonywania tych trudności.

● Polish National Sales Awards to nie tylko konkurs, to również PNSA Knowledge HAB czyli platforma wiedzy o sprzedaży i obsłudze klienta.

Grzegorz Kiszluk

Michał Pietrzyk, kancelaria Łaszczuk i Wspólnicy – #BriefNa2023

Nieznajomość prawa nie jest usprawiedliwieniem w sytuacji jego przekroczenia. Świadomość tego faktu jest szczególnie istotna dla młodych przedsiębiorców, rozpoczynających swoją przygodę z biznesem.

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Michał Pietrzyk, kancelaria Łaszczuk i Wspólnicy.

● Nieznajomość prawa nie jest usprawiedliwieniem w sytuacji jego przekroczenia. Świadomość tego faktu jest szczególnie istotna dla młodych przedsiębiorców, rozpoczynających swoją przygodę z biznesem.

●  2022 był rokiem bardzo intensywnym i bogatym w nowe przepisy oraz interpretację prawne.

● Warto tu powiedzieć o regulacjach dotyczących zasad działalności promocyjnej

● Od zawsze w mediach bowiązuje zasada oddzielenia informacji redakcyjnych od treści promocyjnych.

● W reklamie często używana jest technika, nazywana testymonialem, polega ona na tym, że autorytet osoby prezentującej produkt – na przykład lekarza – zostaje przeniesiony na wartość produktu medycznego czy para medycznego. Dotyczy to również influencerów, którzy są przez swoich odbiorców bardzo często traktowani w bardzo pozytywny, emocjonalny sposób.

● Nowe przepisy dotyczące oznaczania promocji i cen okazyjnych kropach.

● Rada przed rozpoczęciem każdy działalności biznesowej: bardzo opłaca się przeprowadzić Research, badanie otoczenia prawnego dla naszej działalności.

● Na stronie biznes.gov jest całe kompendium wiedzy dla wszystkich, którzy rozpoczynają działalność gospodarczą.

Grzegorz Kiszluk

Mariusz Truszkowski, Szkoła w Chmurze i jego #BriefNa2023

Szkoła w chmurze to projekt który nastawiony jest na zmianę oraz nowoczesną przemianę szkoły.

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Mariusz Truszkowski, Szkoła w Chmurze, twórca projektu edukacyjnego, który został doceniony 12 edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

● Szkoła w chmurze to projekt który nastawiony jest na zmianę oraz nowoczesną przemianę szkoły.

● 2022 obfitował w bardzo wiele ważnych dla nas i różnorodnych wydarzeń.

● O skali naszego rozwoju niech świadczy fakt, że poprzedni rok szkolny rozpoczynaliśmy z tysiącami z tysiącem uczniów a na koniec roku było już ich 10 000.

● Nasz projekt, dzięki możliwości zdalnego uczenia się, jest interesującą alternatywą dla wszystkich, który którzy nie mają obok siebie szkoły, z której są zadowoleni.

● System zaproponowany przez nas Jest systemem bardziej zadaniowym niż godzinowym. Naszym celem jest nauczyć!

● Polski system szkolny charakteryzuje to, że tak naprawdę wszyscy chcą dobrze. Problem polega na trudności zarządzania tak wielkim molochem, jakim jest system edukacji w kraju.

● Wbrew pozorom, system który proponuje Szkoła w Chmurze tworzy więcej okazji do relacji i nawiązywania przyjaźni między uczniami niż często oferuje szkoła stacjonarna.

● Szkoła w Chmurze utrzymuje się wyłącznie z dotacji państwowego systemu edukacji. Bardzo zależy nam na znalezieniu innych form i sposobów finansowania naszej działalności.

Grzegorz Kiszluk

Aga Maciejowska, founderka Plan Be Eco i jej #BriefNa2023

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową...

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Aga Maciejowska, founerka Plan Be Eco, startupu Plan Be Eco, który jest twórcą narzędzia do raportowania śladu węglowego w sposób niskokosztowy i niewymagający specjalistycznej wiedzy.

● Ubiegły rok był rokiem trudnym naznaczonym przede wszystkim konfliktem zbrojnym tuż za naszą wschodnią granicą.

● To co działo się w Ukrainie wiąże się również z misją mojej firmy, która jest firmą impaktową rozwiązującą problemy klimatyczne tak ważne dla nas wszystkich.

● W 2022 Zajęliśmy drugie miejsce w konkursie Huawei Startups Challenge i 50% wartości pieniężnej z tej nagrody przekazaliśmy na pomoc Ukrainie.

● Sukcesy w ciężkiej pracy founderów to tak naprawdę paliwem do podtrzymania naszej determinacji i zaangażowania w to co robimy.

● Na przestrzeni lat, rozwoju ecosystemu startowego w Polsce pojawiło się bardzo wiele talentów i ciekawych rozwiązań innowacyjnych. To co jest szczególnie ostatnio ekscytujące to fakt, że ten rynek stał się już globalny.

● Rynek startupowy spowodował, że skróciła się droga małych, startujących firm do współpracy z dużymi firmami i korporacjami.

● 2023 będzie znowu rokiem trudnym zarówno dla startupów jak i korporacji. Kluczowym hasłem będzie trakcja oraz zrównoważony rozwój.

Grzegorz Kiszluk

Mateusz Piątkowski, uczeń III kl. LO i jego #BriefNa2023

Warto wsłuchiwać się w głosy pokoleń „Z” i „Alfa” - oni okażą się Armagedonem dla marek, biznesu i komunikacji marketingowe!

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Mateusz Piątkowski, Mateusz Piątkowski, III kl. LO, aktywny uczestnik salonów inspiracji, przygotowuje się do wejścia w świat startupów.

● Pojęcie startupów, które stało się popularne i funkcjonuje juz w świadomości również młodych ludzi, daje poczucie, że koncepcję nowego biznesu można wymyślić dosłownie na „pstryknięcie palcami”.

● W pokoleniach „Z” i Alfa coraz bardziej powszechne staje się myślenie idące w poprzek klasycznego rozumienia rozwoju: szkoła podstawowa, liceum, studia i dobra, ciekawa praca zawodowa.

● Zdecydowanie brakuje, w dalszym ciągu, takich miejsc jak Salon Inspiracji albo comiesięczne spotkania #eksperci w ramach #50kreatywnych – czyli miejsc gdzie młodzi mieliby szansę poznawania doświadczanych ludzi nauki czy biznesu…

● Różnica międzypokoleniowa jest wyraźna, ale to nie znaczy, że tych różnic nie było między poprzednimi pokoleniami.

● Co ciekawe, jest już dostrzegalna różnica między pokoleniem „Z” i Alfa, a pokoleniami następującymi po nich…

● To co ważne w nadchodzące i przyszłości to umiejętność automatyzowania wielu procesów w biznesie oraz dobre wycinek właściwe wykorzystanie możliwości jakie daje technologia i social media.

Grzegorz Kiszluk

Michael Motz, FoodTown, i jego #BriefNa2023

Food Town, to bardzo przyjazny i oryginalny koncept łączący street-food, muzykę i kulturę koktajlu. Znajduje się w kompleksie Fabryki Norblina i jednocześnie jest również miejscem comiesięcznych spotkań #eksperci w ramach rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

 

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Michael Motz, Food Town, manager sieci restauracji, członek Kapituły rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

    ● To cześć najbardziej fascynującego w pracy w gastronomii, to przede wszystkim stały, codzienny kontakt z ludźmi.

    ● Biznes restauratorski, tak jak każdy inny wymaga umiejętnego stosowania narzędzi marketingowych oraz szczególnie istotnej w naszej branży – komunikacji marketingowej.

    ● Naszym najbardziej wysublimowanym produktem jest doświadczenie, które przeżywa w naszych restauracjach konsument.

    ● To co wyróżnia Food Town, to również muzyka na żywo, codziennie odbywają się koncerty, które przyciągają fanów muzyki i dobrego jedzenia.

    ● W ostatnim czasie Warszawa staje się dla turystów zagranicznych coraz bardziej interesująca w kategorii gastro-turism.

    ● FoodTown jest miejscem, w którym, na comiesięcznych śniadaniach spotykają się fani projektu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

    ● Każdego dnia, wieczorem, odbywają się koncerty bardzo różnej, cieszącej się wielkim zainteresowaniem muzyki na żywo.

    ● Sieć naszych restauracji, ale też cała fabryka Norblina włączają się w ważny i popularne ostatnio nurt sustainability.

    ● 2023 będzie rokiem, w którym będzie się bardzo dużo działo, mamy w planie nowe projekty oraz dalszą poprawa jakości w obrębie naszych dotychczasowych działań.

Grzegorz Kiszluk

Iwona Kossmann i jej #BriefNa2022

Marketing mody - jaki wpływ na modę i branżą odzieżową miały wydarzenia ostatnich dwóch lat oraz co może nas czekać w 2023.

 

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Iwona Kossmann, prezes Deni Cler Group oraz prezes Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan.

● Deni Cler to wiodąca marka na rynku – prężnego i od lat bardzo oryginalnego – marketingu modowego.

● 2022 był bardzo dobrym rokiem, którym Deni Cler urosła o 18% w stosunku do poprzedniego roku.

● Wielkim zaskoczeniem dla nas wszystkich było zahamowanie wzrostu gospodarczego, covid-19 a potem wojna w Ukrainie. Się mieści mogli porównać 2022 do szklanki w połowie pustej.

● W tym czasie rynek mody zmienił się pod wpływem tych wydarzeń, bo trudno sobie wyobrazić, że nie wpłynie on na zachowania konsumentów.

● W modzie dał się zauważyć powrót do stylu klasycznego czyli garniturów, sukienek… które były znowu popularne na różnego typu wyjścia o charakterze formalnym.

● Branża odzieżowa w Unii Europejskiej uznawana jest za jedną z najbardziej innowacyjnych.

●W marketingu modowym – być wyższym nawet stopniu niż w innych branżach – kluczowym celem producentów jest stworzenie i ugruntowanie marki.

Grzegorz Kiszluk

Kuba Antoszewski i jego #BriefNa2023

Co ważnego dla branży wydarzyło się w 2022, a co czeka nas w bieżącym roku zdaniem Kuby Antoszewskiego, dyrektora komunikacji firmy badawczej Kantar.

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Kuba Antoszewski, dyrektor komunikacji w firmie badawczej Kantar.

● Kantar to firma która od dwóch lat jest w procesie transformacji w kierunku najnowszych technologii.

● To czego obecnie najbardziej potrzebują nasi klienci, to zagregowane dane i rekomendacje.

● Kongres Badaczy Rynku 2022 był nową jakością i dostarczył wiele wartościowej wiedzy i doświadczeń.

● Wszyscy obecnie mówią o sztucznej inteligencji, ale prawda jest taka, że żeby ona zadziałała to trzeba ją „karmić”.

● Ciekawe jest nasze doświadczenie z zastosowaniem badania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w przypadku analizy kampanii reklamowej Shoppe.

● Strategia budowania marki składa się z kampanii długofalowych i krótkich kampanii reagujących na sytuację rynkową.

● Efektem kryzysów w gospodarce są dwojakiego rodzaju reakcje marek: jedne z nich przyjmują postawę wyczekującą, inne starają się dynamicznie reagować na istnieją sytuację – ta druga opcja wydaje się być bardziej skuteczna.

● Wyraźnie też obserwujemy zmiany jakościowo w podejściu do tego, co kiedyś nazywaliśmy CSR, dziś. marki coraz bardziej rozumieją potrzebę autentycznej realizacji postulatu zrównoważonego rozwoju.

Grzegorz Kiszluk