Jedz jak Geniusz. Bądź mądry, szczęśliwy i bardziej wydajny [BRIEF PATRONUJE]

jedz jak geniusz

Jedz jak Geniusz. Miej wpływ na swój mózg! Ucz się, szybciej, zapamiętuj więcej, bądź bardziej kreatywny, odkryj związek pomiędzy tym co jesz, a umysłem i z każdym dniem bądź młodszy.

Jak tego dokonać? Informację znajdziesz w książce Maxa Lugavere’a, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Kompania Mediowa.

Po tym, jak u matki Maxa Lugavere zdiagnozowano demencję, Lugavere zawiesił swoją karierę̨ medialną i postanowił dowiedzieć się wszystkiego na temat mózgu i jego wydajności. Przez ponad pół dekady zajmował się̨ najnowszymi badaniami, rozmawiał z dziesiątkami czołowych naukowców i lekarzy z całego świata oraz odwiedzał najlepsze wydziały neurologiczne w Stanach Zjednoczonych – wszystko w nadziei, że zrozumie stan, w którym znajdowała się̨ jego matka.

Całą zdobytą wiedzę zapisał w książce. Jedz jak Geniusz. Bądź mądry, szczęśliwy i bardziej wydajny to obszerny przewodnik, pełen wiedzy na temat mózgu i jego funkcjonowania. Lugavere opisał związek między naszymi wyborami żywieniowymi i stylem życia, a działaniem mózgu. Ujawnił, w jaki sposób jedzenie bezpośrednio wpływa na naszą zdolność koncentracji, uczenia się̨, zapamiętywania, tworzenia, analizowania nowych pomysłów i utrzymywania dobrego nastroju.

W książce znajdziesz bezcenne spostrzeżenia na temat tego, jak usprawnić działanie swojego mózgu. A przede wszystkim, co jeść, żeby:

  • poprawić pamięć i jasność umysłu
  • odmłodzić wiek swojego mózgu
  • czuć się bardziej szczęśliwym
  • zapamiętywać więcej i szybciej się̨ uczyć

Książkę można już kupić w dobrej cenie: https://bit.ly/JedzJakGeniusz


FRAGMENT KSIĄŻKI

 

DODATEK CUKRU – PRZEKLEŃSTWO DLA MÓZGU

Wprowadzenie cukru do żywności stało się jednym z najgorszych rozwiązań. Cukier, który zgodnie z naturą, powinien być spożywany w niewielkich ilościach w postaci surowych owoców, zawierających dodatkowo błonnik, wodę i substancje odżywcze, stał się obecnie wszechobecnym dodatkiem do paczkowanej żywności i słodzonych napojów. Obecnie w wielu krajach producenci żywności mają obowiązek podawania na etykietach ilości cukru dodawanego do produktów, co z pewnością nie jest idealnym rozwiązaniem, lecz krokiem we właściwym kierunku. Bez względu na to, czy jest to organiczny cukier trzcinowy, syrop z brązowego ryżu czy też ulubiony przez przemysł syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy, oczywiste jest, że bezpieczny poziom spożycia cukru wynosi zero.

Spożywanie cukru może spowodować, że przejmie on kontrolę nad ośrodkami przyjemności w mózgu. Paczkowana żywność z dodatkiem cukru zwykle jest „niezwykle smaczna” i wywołuje gwałtowny wzrost wydzielania dopaminy, neuroprzekaźnika odpowiedzialnego za odczuwanie przyjemności. Niestety, im więcej jemy, tym więcej musimy zjeść, aby osiągnąć ten sam stopień zadowolenia. Brzmi znajomo? Powinno. Cukier pobudzający wydzielanie dopaminy przypomina działaniem narkotyki. W badaniach prowadzonych na zwierzętach okazało się, że szczury wolą cukier niż kokainę, a szczury naprawdę lubią ten narkotyk.

Używając terminologii Zygmunta Freuda, wszystkie gryzonie są id – co oznacza, że ulegają swoim zachciankom. Nie ponoszą odpowiedzialności (przynajmniej w ludzkim rozumieniu) i z pewnością nie muszą się zastanawiać, czy dobrze wyglądają w kostiumach kąpielowych. Właśnie dlatego badania na szczurach są ważne dla zrozumienia, w jaki sposób żywność – a zwłaszcza cukier – wpływa na nasze zachowanie. Od szczurów dowiedzieliśmy się na przykład, że fruktoza może przyczyniać się do chęci jej zwiększonego spożycia. Gdy szczury otrzymywały taką samą liczbę kalorii z fruktozy lub glukozy, spożywanie glukozy wywoływało uczucie sytości (podobnie jak skrobia ziemniaczana). Natomiast fruktoza prowokowała do kontynuowania jedzenia – w pewien sposób szczury odczuwały większy głód. Obserwacja ta pozwala wyciągnąć wniosek, że cukier, zwłaszcza fruktoza, może prowadzić do przejadania się (więcej na ten temat poniżej).

 

JEDZ JAK GENIUSZ

Spostrzeżenia te mają istotne znaczenie, ponieważ mamy skłonność do obwiniania się, gdy pochłaniamy całą paczkę chipsów lub kubełek lodów czy pudełko ciastek. Byliście w takiej sytuacji? Ja też. Jednak gdy wędrujemy między półkami wypełnionymi pękatymi, kuszącymi opakowaniami, nigdzie nie napisano, że zawarte w nich hipersmaczne produkty są zaprojektowane w laboratoriach przez dobrze opłacanych naukowców właśnie tak, aby wywołać ich niedającą się pohamować, nadmierną konsumpcję. Połączenie soli, cukru, tłuszczu i często też pszenicy, maksymalizuje uczucie przyjemności, pobudzając układ nagrody w mózgu do nienaturalnego „punktu rozkoszy”, który naśladuje uzależniające właściwości określonych substancji. Znasz to uczucie – zaczynasz coś robić i nie możesz przestać? Można to uznać za truizm mający podłoże naukowe.
Pokarmy specjalnie skomponowane, aby zaszkodzić mózgowi

Babeczki
Bajgle
Batony energetyczne
Batony muesli
Biszkopty
Chleb pszenny
Chrupki
Ciasta
Ciasteczka/herbatniki
Czekolada mleczna/biała
Dżemy
Galaretki
Gofry
Granola
Frytki
Koktajle mleczne
Krakersy
Lody
Makarony
Mrożony jogurt
Naleśniki
Pączki
Pizza
Płatki śniadaniowe


Źródło: Wydawnictwo Kompania Mediowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

To proste. Bez wysiłku rób to, co ważne [BRIEF PATRONUJE]

to proste Greg McKeowin

Autor bestsellerowego Esencjalisty tym razem podejmuje temat wydajności oraz osiągania celów i pokazuje proste strategie, dzięki którym łatwiej wykonasz ważne zadania i osiągniesz pożądane wyniki bez narażania się na przemęczenie i frustrację. Bo zamiast wkładać we wszystko coraz więcej wysiłku, można pójść łatwiejszą drogą – drogą sprytu. Esencjalista był o robieniu właściwych rzeczy. Nowa książka To proste jest o tym, jak je robić we właściwy sposób, i wydaje się skutecznym lekiem na wszechobecną pandemię wypalenia zawodowego i chronicznego wyczerpania.

Czy zdarza ci się mieć poczucie, że:

  • biegniesz coraz szybciej, ale nie zbliżasz się do swoich celów?
  • chcesz dać z siebie więcej, ale brakuje ci energii?
  • stoisz na krawędzi wypalenia?
  • wszystko jest o wiele trudniejsze, niż powinno być?

Ludzie, którym nieobce są takie odczucia, zwykle są zdyscyplinowani i skoncentrowani. Zaangażowani i zmotywowani. Mimo to są też skrajnie wyczerpani. W rezultacie często pracują dwa razy ciężej niż kiedyś, osiągając zaledwie połowę niegdysiejszych rezultatów.

Jest jednak inny sposób. Zamiast wkładać we wszystko coraz więcej wysiłku, można pójść drogą sprytu i szukać możliwości, które są bardzo wartościowe, skuteczne i proste jednocześnie. By nam to ułatwić, Greg McKeown napisał niniejszą książkę pokazującą, że życie nie musi być takie trudne i skomplikowane, jakim próbujemy je uczynić. Zawarł w niej gotowe do wykorzystania rady pozwalające osiągnąć pożądane wyniki bez narażania się na wypalenie.

Czytając To proste dowiesz się m.in., jak:

  • przekształcić żmudne zadania w przyjemne rytuały,
  • wyznaczyć sobie tempo możliwe do utrzymania na dłuższą metę zamiast robić wszystko w pędzie,
  • upraszczać procesy poprzez usuwanie niepotrzebnych kroków,
  • dokonywać jednorazowych wyborów eliminujących konieczność podejmowania wielu decyzji w przyszłości,
  • zapobiegać frustracji poprzez rozwiązywanie problemów, zanim się pojawią,
  • ułatwić sobie utrzymywanie relacji i zarządzanie nimi
  • i znacznie więcej.

***

Jeżeli trwonisz energię na bezcelowe czynności i masz problem ze zrobieniem tego, co naprawdę ważne, ta książka cię od tego wybawi. Żywy język, wspaniałe historie i mądre spostrzeżenia autora pozwalają odwrócić scenariusz i sprawić, że rzeczy trywialne staną się trudniejsze, a rzeczy ważne łatwiejsze. W świecie dotkniętym wypaleniem treści przekazywane przez Grega McKeowna są niezwykle ważne.

Daniel H. Pink, autor bestsellerów Kiedy, Drive i Jak być dobrym sprzedawcą

Raz na jakiś czas zdarza się, że jakaś książka pojawia się w idealnym momencie. W chwili, w której strach, niepewność i ciągle wydłużająca się lista obowiązków zawodowych i domowych stają się coraz trudniejsze do zniesienia, książka Grega McKeowna okazuje się nie tylko bardzo aktualna, ale też niezwykle potrzebna.

Eve Rodsky, autorka bestsellera Fair play w rodzinie

Wbito nam do głów, że im ważniejszy cel, tym ciężej musimy harować, żeby go osiągnąć, co prowadzi do nieuchronnego wyczerpania i przepracowania. W tej inspirującej i ważnej kontynuacji Esencjalisty Greg McKeown po mistrzowsku odwraca narzucony nam scenariusz, przekonując w zamian, że im ważniejsze jest zadanie, tym mniej wysiłku powinna wymagać jego realizacja. Bardzo potrzebny lek na kulturę wypalenia.

Cal Newport, autor książki Praca głęboka

Wszyscy szczycimy się tym, że potrafimy ciężko pracować, ale co powinniśmy zrobić, kiedy próbujemy zmusić się do jeszcze większego wysiłku i osiągamy górną granicę naszych możliwości? Greg McKeown podpowiada rozwiązanie w swojej nowej książce: zamiast się poddawać, ulegać wypaleniu albo poświęcać własne zdrowie psychiczne, możemy poszukać łatwiejszej drogi. Prosto to poradnik pełen prostych strategii, które możemy od razu wcielić w życie. Pokazuje, że osiąganie lepszych rezultatów nie musi być tak trudne, jak sobie wmówiliśmy.

Arianna Huffington, założycielka i dyrektorka generalna firmy Thrive Global

 

***

Greg McKeown jest mówcą, autorem bestsellerów i gospodarzem popularnego podkastu What’s Essential. Pisano o nim w takich tytułach prasowych, jak „New York Times”, „Fast Company”, „Fortune”, „Politico” i „Inc.”, udzielał wywiadów w stacjach telewizyjnych NPR, NBC, Fox oraz w programie „The Steve Harvey Show”, a ponadto jest jednym z najpopularniejszych blogerów w serwisie LinkedIn. Został także uhonorowany przez Światowe Forum Ekonomiczne tytułem Young Global Leader. Jest autorem książki Esencjalista. Mniej, ale lepiej, która rozeszła się na całym świecie w ponad milionie egzemplarzy i trafiła na listę bestsellerów „New York Timesa”.


Źródło: MT Biznes

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Leniwy umysł. Dlaczego warto ciągle weryfikować swoje poglądy i decyzje [BRIEF PATRONUJE]

Leniwy umysl

W szybko zmieniającym się świecie liczy się elastyczne myślenie, zdolność do analizy przyjętych założeń i pozbywanie się nieaktualnych informacji. Dlatego warto przemyśleć to, co już wiemy, i przeczytać, co ma do powiedzenia na ten temat profesor Wharton School, autor podcastu WorkLife oraz gwiazda konferencji TED. W swojej nowej książce pt. Leniwy umysł Adam Grant zajął się ważną sztuką weryfikacji własnego zdania i pokazuje, dlaczego należy czerpać radość z faktu wykrycia błędu we własnym myśleniu. Bo warto czasem zastanowić się jeszcze raz. Dzięki temu można znaleźć nowe rozwiązania starych problemów, a być może także dzięki starym rozwiązaniom uporać się z nowymi problemami. Książkę polecają m.in. Brené Brown i Daniel Kahneman.

W codziennym życiu większość z nas przedkłada pewność swoich przekonań nad dyskomfort wątpliwości. Chętniej wsłuchujemy się w te opinie, które poprawiają nam samopoczucie, niż w te, które zmuszają nas do zastanowienia się. Spór postrzegamy jako zagrożenie dla naszego ego, nie zaś jako szansę zdobycia nowej wiedzy. Zamiast możliwie często rozmawiać z tymi, którzy rzucają nam wyzwania intelektualne, otaczamy się ludźmi, którzy zgadzają się z naszymi wnioskami. W rezultacie nasze przekonania są słabe. Bo inteligencja nie tylko nie jest lekiem na całe zło, ale też bywa wręcz klątwą. Ludzie wprawni w sztuce myślenia mają często kłopot z weryfikacją swoich poglądów. Im ktoś jest bardziej błyskotliwy, tym większe może mieć trudności z dostrzeżeniem własnych ograniczeń. Tymczasem w szybko zmieniającym się świecie bardziej liczą się inne umiejętności poznawcze, a przede wszystkim zdolność do krytycznej analizy przyjętych założeń oraz pozbywania się nieaktualnych informacji. Czy zatem otwartość umysłu to umiejętność, którą można posiąść?

Adam Grant twierdzi, że tak, i pokazuje, jak można kształtować naszą elastyczność intelektualną. Grant jest profesorem w Wharton School, autorem bestsellera Buntownicy i podcastu WorkLife oraz gwiazdą konferencji TED, którego wystąpienia obejrzało ponad 25 mln odbiorców. W swojej nowej książce pt. Leniwy umysł wziął na warsztat niezwykle trudną sztukę weryfikacji własnego zdania i refleksji nad słusznością wyznawanych poglądów. Podpowiada, jak czerpać radość z faktu wykrycia błędu we własnym myśleniu, jak podczas rozgorączkowanej debaty wydobyć na powierzchnię największe niuanse i jak tworzyć szkoły czy miejsca pracy nastawione na naukę i rozwój przez całe życie. Czytając jego książkę, dowiemy się m.in., dlaczego wybiegającym myślami w przyszłość przedsiębiorcom zdarza się ugrzęznąć w przeszłości; dlaczego noblista cieszy się, że się pomylił; co robi międzynarodowy mistrz sztuki dyskutowania, aby przeforsować swoje argumenty; jak oscarowy reżyser prowadzi produktywne kłótnie, a także jak zbudować w firmie kulturę uczenia się i gotowość do weryfikacji nawet najlepiej nakreślonych planów. Bo warto czasem zastanowić się jeszcze raz. Dzięki temu można znaleźć nowe rozwiązania starych problemów, a być może także dzięki starym rozwiązaniom uporać się z nowymi problemami.

Książka Adama Granta pomaga zinternalizować sobie wszystko, co większość z nas już instynktownie wie. To zaproszenie do wyzbycia się poglądów, które nam już nie służą. To zachęta do tego, aby uwolnić się od nieracjonalnego przywiązania do stałości, a na pierwszy plan wydobyć elastyczność myślenia, ciekawość i pokorę. Być może wiedza to potęga, ale mądrość zdobywa się wtedy, gdy się wie, czego się nie wie. A trudno sobie wyobrazić właściwszy moment na weryfikację przyjętych założeń. Pandemia koronawirusa udowodniła, że wielu liderów na całym świecie ma z tym problem, ale także że nasza indywidualna elastyczność myślowa została wystawiona na nie lada próbę. Rzeczywistość wymusiła na nas weryfikację wielu dotąd oczywistych dla nas założeń: że bezpiecznie można udać się do szpitala, do restauracji albo z wizytą do rodziców czy dziadków; że większość z nas nigdy nie będzie pracować zdalnie ani uczyć dzieci w domu; że papier toaletowy i mydło do rąk będą zawsze dostępne w miarę potrzeb. Najwyższy zatem czas, by usprawnić proces analizy przyjętych założeń i eliminacji błędnych decyzji, a dokonamy tego dzięki przekrojowym danym, realnym studiom przypadków i opiniom najwybitniejszych światowych ekspertów w tym temacie, które znajdziemy w książce Leniwy umysł.

***

To jest to! To jest książka, jakiej nam dziś potrzeba. Tak – żeby się czegoś nauczyć, trzeba się skupić. Jeszcze większy wysiłek trzeba jednak podjąć, żeby się czegoś oduczyć i nauczyć na nowo. Do tego trzeba wyrzec się wygody i wykazać się odwagą. Leniwy umysł to książka, w której Adam Grant wplata wiedzę naukową w kanwę opowieści. W ten sposób chce nam pomóc podtrzymać kondycję intelektualną i emocjonalną, abyśmy nie zatracili ciekawości wobec świata i byli w stanie aktywnie go zmieniać. Jeszcze nigdy dotąd z taką radością nie myślałam o tym, czego nie wiem.

Brené Brown, Ph.D., autorka bestsellera Odwaga w przywództwie

Adam Grant w przekonujący sposób wyjaśnia, że jeśli tylko zdołamy z pokorą i dociekliwością przyjrzeć się własnym przekonaniom, to zawsze będziemy w stanie wymyślić siebie na nowo. Czytając Leniwy umysł, dowiedziałem się, co robią ludzie dokonujący wielkich rzeczy w sferze teorii i praktyki, aby pomimo ogromu wiedzy i doświadczenia na zawsze pozostać uczniami w szkole życia.

M. Night Shyamalan, reżyser filmów The Sixth Sense oraz Split

Adam Grant uważa, że zachowywanie otwartego umysłu to umiejętność, którą można posiąść. Nikt nie potrafiłby nauczyć tej niesamowicie cennej umiejętności lepiej niż autor tej wciągającej i błyskotliwej książki. Niesamowite spostrzeżenia w niej zawarte z pewnością skłonią czytelników do weryfikacji wielu swoich poglądów i ponownego przemyślenia najważniejszych decyzji.

Daniel Kahneman, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii, autor książki Pułapki myślenia

W świecie agresywnej pewności najnowsza książka Adama Granta wyróżnia się orzeźwiającym przyzwoleniem na pokorną otwartość umysłu. Leniwy umysł to zbiór mocnych argumentów przemawiających za tym, żeby przemyśleć to, co już wiemy. To nie tylko potencjalnie przydatna lekcja. To może być lekcja nieodzowna!

„Financial Times”

***
ADAM GRANT zajmuje się psychologią organizacji w Wharton School, gdzie od siedmiu lat plasuje się na czele rankingu najlepszych wykładowców. Jego książki sprzedają się w milionach egzemplarzy, jego wystąpienia z konferencji TED zostały odtworzone już ponad 25 milionów razy, a jego podcast WorkLife with Adam Grant bije rekordy frekwencyjne. Jego pionierskie badania inspirują ludzi do weryfikacji zupełnie podstawowych założeń na temat motywacji, szczodrości i kreatywności.

Uważany jest za jednego z najważniejszych teoretyków zarządzania, znalazł się na liście 40 under 40 prowadzonej przez „Fortune”. American Psychological Association oraz National Science Foundation uhonorowały go nagrodami za dokonania naukowe. Grant ukończył studia licencjackie na Harvard University, a doktorat robił na University of Michigan. Startował w amerykańskich igrzyskach olimpijskich dla młodzieży w skokach do wody z trampoliny.


Źródło: MT Biznes 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie [BRIEF PATRONUJE]

Zdobądź praktyczną wiedzę i zwiększ widoczność swojego serwisu w wyszukiwarce Google!

Dzięki zebranym w poradniku wskazówkom, jak używać narzędzi stosowanych na co dzień w branży SEO, poznasz najważniejsze aspekty pozycjonowania. Opisano tu aż 32 aplikacje wraz z instrukcjami ich użycia – to solidna porcja wiedzy, która przygotuje Cię do wykonywania wielu zadań związanych z prowadzeniem kampanii SEO.

Książka krok po kroku wprowadza w ten proces: od planowania kampanii, przez analizę własnego serwisu pod kątem technicznym, po naprawę występujących w nim błędów i optymalizację. Zawiera również zagadnienia dotyczące analizy konkurencji w wynikach organicznych wyszukiwarki Google i raportowania osiągniętych rezultatów. Nauczysz się, jak odnajdywać najpopularniejsze frazy wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki Google i tworzyć dzięki temu lepsze treści, a także jak docierać do źródeł pozyskiwania linków pozycjonujących. Dowiesz się też, jak analizować informacje o użytkownikach wchodzących do Twojego serwisu. Przygotowany przez autora zestaw porad i praktycznych wskazówek pomoże Ci skutecznie ograniczyć najczęściej popełniane błędy wynikające z niewłaściwej optymalizacji serwisu, uniknąć kary za techniki niezgodne ze wskazówkami Google dla webmasterów i zwiększyć liczbę wejść użytkowników z wyników organicznych.

Patroni medialni:

Brief, Nowy Marketing, Nowa Sprzedaż, Mobile Trends, Online Marketing Magazyn, biznes2biznes.com

O Autorze:

Paweł Cengiel – CEO założonej w 2015 roku agencji SEO-WWW (https://seo-www.pl), która współpracowała z kilkudziesięcioma właścicielami biznesów przy realizacji skutecznych kampanii w wyszukiwarce Google. W ramach działalności w agencji przeprowadza audyty SEO, czyli analizy nakierowane na zoptymalizowanie pozycjonowania, prowadzi kampanie SEO, a także kursy, szkolenia i konsultacje. Jest również właścicielem sklepu SEO (https://sklep-seo.com.pl) oferującego sprzedaż linków pozycjonujących, umożliwiających efektywną realizację kampanii link building i pozyskanie wysokiej jakości linków SEO oraz autorem kursu SEO (https://seo-kurs.pl).

 

Tytuł: Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
Autorki: Paweł Cengiel
Premiera: 26 listopada 2021
Koedycja wydawnicza: Onepress-Helion
Stron: 400
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Cena regularna: 79.00


Źródło: Helion 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Design thinking dla edukatorów. Autor: Beata Michalska-Dominiak, Monika Just, Piotr Grocholiński, Agnieszka Michalska-Żyła, Małgorzata Kołodziejczak

design thinking dla eukatorow

Książka jest wynikiem połączenia wiedzy naukowej z praktyką stosowania metody design thinking – początkowo w świecie biznesu, a następnie również w innych obszarach. Bazuje na wiedzy z zakresu: zarządzania, pedagogiki, psychodydaktyki, neuronauk, socjologii.

Publikacja powstała w celu inspiracji do wprowadzania metod, sposobów i stylu pracy z uczniami/studentami/uczestnikami szkoleń, które wyzwalają kreatywność własną i zespołową, a także jako wsparcie w procesie adaptacji do zmian.

Punktem wyjścia do jej napisania jest przekonanie, że każda aktywność edukacyjna może być traktowana jako projekt, który dzięki swej strukturze, wykorzystanym narzędziom i technikom pozwala na realizację określonych celów i osiąganie pożądanych efektów oraz znajdowanie trafnych rozwiązań, skrojonych na miarę potrzeb.

 

okładka design thinking

Autorzy krok po kroku pokazują, w jaki sposób przejść przez proces z wykorzystaniem metodyki design thinking (DT). Książka napisana jest tak, aby dać także możliwość wyboru opisanych w niej metod, narzędzi, inspiracji przydatnych w danej sytuacji, które będą wsparciem w projektach, jakie realizują czytelniczki i czytelnicy.

 

 

 

 

 

 


Źródło: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zrób to teraz! Przejmij kontrolę nad swoim czasem i życiem – Brian Tracy

Brian Tracy produktywność

Nowa książka Briana Tracy'ego - to dosłownie
 i w przenośni Twój złoty środek na poradzenie sobie 
z prokrastynacją, odkładaniem wszystkiego wiecznie 
na później. To też złota recepta na podkręcenie produktywności bez wpadania w pułapki!

Tracy w swojej najnowszej książce pokazuje, że produktywność rządzi się twardymi zasadami. Nie tylko opisuje fakty i mity na jej temat, ale podsuwa liczne pomysły, dzięki którym lepiej ukształtujesz życie. Poznaj różnicę pomiędzy złym odwlekaniem, którego lepiej unikać, a tym kreatywnym oraz mnóstwo sztuczek pozwalających zwiększać produktywność w życiu. W tej książce:

  • dlaczego skupianie się na rzeczach ważnych ma znaczenie
  • współczesne obietnice i pułapki produktywności
  • ważniejsze elementy psychologii produktywności
  • skuteczne techniki podkręcania produktywności
  • jak ostatecznie pokonać prokrastynację
  • co łączy produktywność i związki

Zorganizuj się i pozostań zorganizowany!

Dziś mamy więcej szczegółowych danych na temat zarządzania czasem i produktywnością niż kiedykolwiek przedtem, łącznie z takimi detalami jak to, na co ludzie naprawdę poświęcają czas w miejscu pracy, w przeciwieństwie do tego, na co myślą, że go poświęcają. Niektóre 
z tych informacji przedstawię w tej książce i zaręczam, że cię zaszokują. Celem tej książki jest przedstawienie wielu sprawdzonych faktów na temat produktywności, rozprawienie się 
z mitami i kulawymi teoriami oraz ofiarowanie ci skarbnicy pomysłów na temat tego, jak lepiej kształtować swoje życie i życie tych, na których ci zależy (fragment).

Tytuł: Zrób to teraz! Przejmij kontrolę nad swoim czasem i życiem
Autor: Brian Tracy
Data wydania: 30 czerwca 2021 r.
Wydawnictwo: ONEPRESS
Liczba stron: 216


Źródło: Onepress 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Skuteczna reklama na LinkedInie [BRIEF PATRONUJE]

skuteczna reklama na LinkedInie

Jeśli chcesz dotrzeć z informacją o swoich produktach lub usługach do konkretnych biznesowych odbiorców, czyli właścicieli firm i kadry zarządzającej przedsiębiorstw - LinkedIn powinien być Twoim pierwszym wyborem, jeśli chodzi o portale społecznościowe.

Dotrzyj z reklamą do profesjonalistów!

W zamyśle LinkedIn powstał jako miejsce nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych. Nie jest tak popularny jak Facebook, nie ma takiej siły rażenia jak Twitter, a jednak – konta na LinkedInie ma dziś 700 milionów osób, a 40% z nich wędruje po stronach serwisu kilka razy dziennie. Mimo to LinkedIn wciąż jest niedoceniany przez reklamodawców. Panuje opinia, że reklama na nim jest droga, trudna do ustawienia i nieskuteczna, a sam serwis nie jest przyjazny firmom, które chciałyby powierzyć mu swój budżet promocyjny.

Nic bardziej mylnego!

Jeśli chcesz dotrzeć z informacją o swoich produktach lub usługach do konkretnych biznesowych odbiorców, czyli właścicieli firm i kadry zarządzającej przedsiębiorstw – LinkedIn powinien być Twoim pierwszym wyborem, jeśli chodzi o portale społecznościowe. Musisz oczywiście zacząć od skutecznej komunikacji: założyć konto firmowe i regularnie publikować ciekawe treści. Jednak bez wykorzystywania mechanizmów reklamowych szybko stracisz kontrolę nad zasięgami. By temu zapobiec, skorzystaj z panelu reklamowego LinkedIna:

  • Dotrzyj z przesłaniem do właściwych osób
  • Zrealizuj założone cele biznesowe
  • Wygeneruj nowe leady

Artur Jabłoński — konsultant ds. e-marketingu i szkoleniowiec. Prowadzi szkolenia, doradza i realizuje kampanie dla firm i instytucji różnego typu, od korporacji przez MŚP po instytucje kultury czy urzędy. Pracował m.in. dla: TVN, naTemat, Otomoto, Otodom, Allegro, SKANSKA, NEUCA, Sphinx, Województwa Pomorskiego i Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Instytutu Matki i Dziecka. Na sali szkoleniowej spędził już ponad 2000 godzin, edukując przedsiębiorców i marketerów w zakresie content marketingu i reklamy w mediach społecznościowych. Autor jednego z najpoczytniejszych polskich blogów o marketingu: www.ArturJablonski.com. Wykłada na studiach podyplomowych WSB w Toruniu, Bydgoszczy, Poznaniu i Gdańsku, WSAiB w Gdyni oraz Politechniki Białostockiej. Prelegent na licznych konferencjach w całej Polsce.

Tytuł: Skuteczna reklama na LinkedInie
Autor: Artur Jabłoński
Premiera: 24/06/21
Wydawnictwo: Onepress
Okładka: Miękka ze skrzydełkami
Stron: 176
Cena: 57.00


Źródło: Onepress

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych [BRIEF PATRONUJE]

niezwyciężona firma

Miejsc na szczytach rankingów przedsiębiorstw nie zajmują przypadkowe firmy. Wielki sukces wymaga dużej wiedzy i umiejętności dostrzegania zjawisk niedostrzegalnych dla innych. Trzeba też wiedzieć, jaki obszar jest wart działania i jakie decyzje strategiczne podjąć. Strategia rozwoju, kultura innowacji czy wybór modelu biznesowego nie należą do łatwych zagadnień. Jeśli jednak chcesz zbudować wybitną, niepokonaną firmę, nie masz wyjścia - potrzebujesz sprawdzonych narzędzi.

To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przedsięwzięć biznesowych i tworzyć w firmie kulturę innowacyjności. Wyjaśniono także, w jaki sposób takie firmy jak Amazon, IKEA, Airbnb, Microsoft czy Logitech zmieniały swoje branże i wprowadzały innowacje we własnych modelach biznesowych. W książce pokazano zasady tworzenia nowych silników wzrostu, wprowadzania zmian w dostarczaniu produktów i usług oraz wyciągania maksymalnych zysków z każdego typu modelu biznesowego: wszystko, aby zaprojektować niezwyciężoną firmę!

Dzięki tej książce dowiesz się, jak:

  • zbudować niezawodną strategię rozwoju
  • nieustannie kontrolować ryzyko i stale wyprzedzać konkurencję
  • działać według najlepszych modeli biznesowych świata
  • oceniać modele biznesowe i własną gotowość do innowacji

O autorach:

Alexander Osterwalder – jest przedsiębiorcą i prelegentem. Przemawia często na forum firm z listy Fortune 500 i prowadzi gościnne wykłady na najbardziej szanowanych uczelniach wyższych, takich jak Wharton, Stanford, Berkeley, MIT, IESE czy IMD. Obronił doktorat na Uniwersytecie Lozańskim.

Yves Pigneur jest profesorem systemów zarządzania informacjami na Uniwersytecie Lozańskim. Wykłada gościnnie na Uniwersytecie Stanu Georgia oraz Uniwersytecie Kolumbii Brytyjskiej. Jest redaktorem naczelnym czasopisma akademickiego „Systemes d’Information et Management”. Doktorat obronił na Uniwersytecie w Namur w Belgii.

Alan Smith jest przedsiębiorcą, specjalizuje się w tworzeniu narzędzi ułatwiających zarządzanie biznesem.

Frederic Etiemble pracuje nad rozwijaniem kultury innowacji w dużych organizacjach. Współtworzy narzędzia i metodologie strategii i innowacji.

Premiera: 15/06/2021
Okładka: miękka
Stron: 384
Wydawnictwo: Onepress


Źródło: Helion 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Szczęśliwy poranek zmienia wszystko! Bestseller KLUB 5 RANO już księgarniach

klub 5 rano

Już teraz możesz - tak jak wielcy ludzie sukcesu, geniusze i potężni biznesmeni - nauczyć się dobrze zaczynać dzień. Poranna praktyka Robina Sharma’y pomaga łatwo wstawać o świcie, umożliwiając spokojne wejście w dzień. Dzięki radom autora zyskujemy cenny czas na myślenie, ćwiczenia, rozwój osobisty i kreatywne działania.

Sam Autor zachęca polskich czytelników do lektury:

Robin Sharma, autor bestsellera Mnich, który sprzedał swoje ferrari  jest jednym z czołowych mentorów rozwoju osobistego na świecie. Jego książki sprzedały się w nakładzie 15 milionów egzemplarzy Z rad Sharmy korzystają takie firmy jak Microsoft, NASA, Nike czy FedEx.

W książce KLUB 5 RANO przedstawia autorskie sposoby zmniejszania stresu, poprawienia koncentracji, uwolnienia kreatywności i przywrócenia równowagi między pracą, a życiem osobistym. Swoje metody wypracował w trakcie wielu lat praktyki z ludźmi, którzy odnieśli największe na świecie sukcesy. Teraz dzieli się swoimi spostrzeżeniami i narzędziami, opierając się na kluczowym założeniu: WYGRYWANIE ZACZYNA SIĘ O ŚWICIE.

Dobrze zacznij dzień. Odzyskaj siebie i znajdź czas dla swoich potrzeb i marzeń. Zamień „nie mogę” w MOGĘ! Wprowadź rewolucyjną poranną rutynę, dzięki której znajdziesz spokój, zmaksymalizujesz wydajność oraz zachowasz zdrowie i energię. Pobudka o 5 rano może zmienić życie na zawsze.

Jeżeli chcesz zmienić swoje życie na lepsze, wstąp do Klubu 5 rano i wykorzystaj każdy dzień najlepiej, jak możesz.

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Kompania Mediowa 19 maja 2021 r.

Dostępna jest już w sprzedaży: http://bit.ly/Klub5Rano.

Korzyści płynące z wczesnego wstawania doceniają także:

Kiedyś myślałam, że jestem typem Sowy. Dzisiaj wiem, że były to jedynie moje przekonania i szkodliwe nawyki. Odkąd zaczęłam wstawać o piątej rano, napisałam 14 książek, prowadzę bloga i warsztaty, zajmuję się dziećmi i domem. Przestałam marzyć o tym, że w swoim życiu coś zrobię – ja to robię każdego dnia. Spełniam swoje marzenia. Nie wyobrażam sobie, że mogłabym to wszystko osiągnąć, gdybym nie nauczyła siebie sztuki porannego wstawania. To, co kiedyś uważałam za okropne, dzisiaj uwielbiam, kocham i celebruję! Jeśli ty również pragniesz zmienić jakość swojego życia, to zacznij od wczesnego wstawania. Ta książka ci w tym pomoże! Powodzenia!

Agnieszka Maciąg, autorka książek i bloga

Każdy człowiek na świecie chce być po prostu szczęśliwy. Jednak zdecydowana większość nie chce podejmować wyzwań oraz trudu pracy nad sobą. Warunkiem koniecznym do osiągnięcie szczęścia jest samodyscyplina, a wyćwiczenie jej w sobie wymaga – konkretnego wysiłku. Książka pokazuje, jak wstawanie o piątej rano zmienia ludzkie życie, a tym samym pobudza do refleksji: jeżeli nie potrafisz rozpocząć dnia o zaplanowanej porze, to jak możesz realizować dużo poważniejsze zadania?

Fryderyk Karzełek, twórca klubu 555


Źródło: Wydawnictwo Kompania Mediowa 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Psychologiczne bezpieczeństwo podnosi wydajność zespołów. Firma bez strachu [BRIEF PATRONUJE]

firma bez strachu

Niniejsza książka krok po kroku pokazuje, jak stworzyć organizację bez lęku – taką, w której każdy może być w pracy sobą, wnosić swój wkład, rozwijać się, świetnie funkcjonować i współpracować, by uzyskiwać znakomite rezultaty. Jak zbudować kulturę organizacyjną, która sprzyja kreatywności, rozwojowi i efektywności. Jak stawiając na bezpieczeństwo psychiczne w swoim zespole lub organizacji, zyskać przewagę konkurencyjną na rynku.

Bezpieczeństwo psychologiczne a efektywność zespołu

Szczególnie w dzisiejszej gospodarce opartej na wiedzy tradycyjna kultura „dopasowywania się” i „kontynuowania” oznacza zagładę. Dziś sukces wymaga ciągłego napływu nowych pomysłów, zdolności do poszukiwania rozwiązań i krytycznego myślenia. Profesor Harvard Business School, autorka niniejszej książki, Amy C. Edmondson, już w 1999 roku przeprowadziła badania, pokazujące, że psychologiczne bezpieczeństwo podnosi wydajność zespołów. Spopularyzował je projekt „Arystoteles”, przeprowadzony przez Google, który wykazał, że jest ono głównym czynnikiem, dzięki któremu pracownicy są gotowi podjąć ryzyko, zgłaszają i realizują ambitne pomysły.

Praca bez lęku

Niniejsza książka krok po kroku pokazuje, jak stworzyć organizację bez lęku – taką, w której każdy może być w pracy sobą, wnosić swój wkład, rozwijać się, świetnie funkcjonować i współpracować, by uzyskiwać znakomite rezultaty. Jak zbudować kulturę organizacyjną, która sprzyja kreatywności, rozwojowi i efektywności. Jak stawiając na bezpieczeństwo psychiczne w swoim zespole lub organizacji, zyskać przewagę konkurencyjną na rynku.

Znajdziemy w niej zarówno liczne wnioski z badań przeprowadzonych przez autorkę, jak i ponad 20 analiz case study dotyczących typowych błędów (m.in. Volkswagen, Wells Fargo, Nokia) oraz skutecznych rozwiązań (m.in. Pixar, Google) pozwalających tworzyć środowisko pracy, w którym ludzie mogą się uczyć, wprowadzać innowacje i rozwijać się. Amy C. Edmondson przygląda się też znanym firmom, w których lęk w miejscu pracy przyczynił się do powstania iluzji sukcesu, a tym samym opóźnił odkrywanie istniejących problemów, co w rezultacie doprowadziło do porażki, której można było uniknąć.

Zatrudnianie utalentowanych osób nie wystarcza

Liderzy, którym zależy na uwolnieniu indywidualnych i zbiorowych talentów, znajdą w Firmie bez strachu konkretne wskazówki i narzędzia pozwalające stworzyć atmosferę bezpieczeństwa psychologicznego, w której pracownicy mogą swobodnie przedstawiać swoje pomysły, dzielić się informacjami i zgłaszać błędy. I choć tworzenie bezpiecznego środowiska pracy wymaga wysiłku i umiejętności, jest podstawą do uzyskania wysokiej efektywności w świecie VUCA.

Amy Edmondson, przeplatając ze sobą wyniki badań, opowieści i własne przemyślenia będące rezultatem dekad prowadzonych przez nią badań, pokazuje, dlaczego bezpieczeństwo psychologiczne stanowi kluczowy czynnik niezbędny do tworzenia efektywnych, przyjaznych i elastycznych organizacji. Ta cenna publikacja opisuje kroki, jakie mogą poczynić liderzy, aby ludzie byli skłonni mówić o błędach i obawach oraz by towarzyszyło im przekonanie, że nie zostaną upokorzeni, zignorowani czy obarczeni winą za wyrażenie swojej opinii.

Robert Sutton, profesor na Uniwersytecie Stanforda oraz autor bestsellera Dobry szef, zły szef

Dzisiejsze organizacje są uzależnione od uzdolnionych ludzi, lecz istnieje wiele powodów, dla których sam talent nie wystarczy. Amy Edmondson poświęciła 20 lat na to, by poznać zagadnienie bezpieczeństwa psychologicznego w organizacjach. W tej wydanej w doskonałym momencie, ważnej książce dzieli się z nami swoimi wnioskami. Opisuje to, jak lęk może tłumić kreatywność i umiejętność pracy w zespole, a następnie proponuje mądre, praktyczne rozwiązania, pozwalające na pokonanie tych przeszkód oraz budowanie organizacji wolnej od lęku. To książka, którą powinien przeczytać każdy lider i postępować zgodnie z przedstawionymi w niej zaleceniami.

Daniel H. Pink, autor książek Kiedy oraz Drive

Główne przesłanie książki Amy Edmondson jest następujące: przywództwo wymaga tworzenia w miejscu pracy warunków, w których ludzie mają poczucie, że mogą mówić o swoich pomysłach, a błędy są traktowane jako okazje do uczenia się. Zbuduj organizację wolną od lęku i zobacz, jakie niezwykłe rzeczy się wydarzą. To nie tylko właściwy sposób postępowania, ale również najlepsza droga do uzyskania przewagi konkurencyjnej!

Bob Chapman, prezes firmy Barry-Wehmiller i autor książki Everybody Matters

Amy C. Edmondson jest profesorem katedry przywództwa i zarządzania w Novartis Harvard Business School, a w ukazującym się dwa razy w roku rankingu wiodących teoretyków zarządzania Thinkers 50 jest wymieniana od 2011 roku. Wykłada i pisze o przywództwie, zespołach i uczeniu się na poziomie organizacji. Jej artykuły ukazują się w publikacjach takich jak: „Harvard Business Review”, „California Management Review”, „Administrative Science Quarterly” oraz „Academy of Management Journal”. Jest także autorką książek Teaming: How Organizations Learn, Innovate and Compete in the Knowledge Economy oraz Teaming to Innovate.

Więcej informacji o książce  Firma bez strachu znajdziesz na stronie Wydawnictwa MT Biznes. 


Źródło: MT Biznes 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF