Dyskryminacja w pracy ze względu na wiek

Tylko synergia wiedzy, doświadczeń i umiejętności pomoże młodszym pokoleniom pracowników! Tylko synergia wiedzy, doświadczeń i umiejętności pomoże starszym pokoleniom pracowników!

Continue reading „Dyskryminacja w pracy ze względu na wiek”

Grzegorz Kiszluk

TikTok pomoże nastolatkom kontrolować czas spędzany w aplikacji. Nowe funkcje ucieszą też rodziców

TikTok to najpopularniejsza w Polsce platforma rozrywkowa, z której korzystają miliony użytkowników. Swój dynamiczny rozkwit przeżyła w okresie pandemii, kiedy była najczęściej pobieraną aplikacją nie tylko nad Wisłą. Zamknięcie w domu i ograniczenie rozrywek uruchomiło w młodych ludziach potrzebę kreowania i dzielenia się treściami. Wielka popularność TikToka wymaga od firmy dostarczenia narzędzi, które pomogą użytkownikom spędzać […]

TikTok to najpopularniejsza w Polsce platforma rozrywkowa, z której korzysta miliony użytkowników. Swój dynamiczny rozkwit przeżyła w okresie pandemii, kiedy była najczęściej pobieraną aplikacją nie tylko nad Wisłą. Zamknięcie w domu i ograniczenie rozrywek uruchomiło w młodych ludziach potrzebę kreowania i dzielenia się treściami. Wielka popularność TikToka wymaga od firmy dostarczenia narzędzi, które pomogą użytkownikom spędzać czas na platformie w bezpieczny sposób i ograniczyć możliwość nadmiernej konsumpcji jej zasobów kosztem realnego życia.

TikTok systematycznie aktualizuje swoje narzędzia bezpieczeństwa, Zasady Społeczności, i przydatne funkcje, aby stworzyć dla twórców i ich fanów miejsce doinspirującej rozrywki oraz eliminować wszelkie negatywne zjawiska. Oprócz przejrzystych reguł dotyczących moderowania treści skupiamy się również na edukacji naszych użytkowników i zaznajamianiu ich z narzędziami, które wesprą utrzymanie cyfrowegodobrostanu. Chodzi m.in. o kontrolę czasu spędzanego przed ekranem czy dobór treści odpowiednich do wiekukomentuje Jakub Olek, szef relacji z partnerami publicznymi na Europę Środkową i Wschodnią
w TikToku.

Dzienne limity czasu w aplikacji

Jedną z istotniejszych dziś dyskutowanych kwestii jest balans między przestrzenią fizyczną a cyfrową. TikTok wypracował i wprowadza pakiet rozwiązań, które pozwala kontrolować czas spędzany na platformie. W nadchodzących tygodniach każde konto należące do użytkownika poniżej 18. roku życia otrzymaautomatyczny 60-minutowy dzienny limit czasu przed ekranem. Jeśli limit ten zostanie osiągnięty, młody użytkownik zostanie poproszony o podanie hasła, aby móc kontynuować przeglądanie aplikacji.

Zdajemy sobie sprawę, że nastolatki zazwyczaj wymagają dodatkowego wsparcia, gdy zaczynają samodzielnie odkrywać świat online i bierzemy pod uwagę ich wyjątkowe potrzeby rozwojowe. Podejmując decyzję, jak długo pozwolić najmłodszym użytkownikom korzystać na co dzień z TikToka, bazowaliśmy naaktualnych badaniach akademickich, a dodatkowowspółpracowaliśmy z ekspertami z Digital Wellness Lab w Boston Children’s Hospital – dodaje Piotr Żaczko, Manager Komunikacji TikToka w Europie Środkowej.

Tygodniowe podsumowania i prywatność kont

Z badań wynika, że większa świadomość tego, jak spędzamy czas wolny, może pomóc nam podejmować trafniejsze decyzje o długości aktywności online. Dlatego TikTok zachęca nastolatków do ustawienia dziennego limitu czasu przed ekranem wedle ich preferencji, jeśli wyłączą domyślne 60 minut i będą spędzać w aplikacji ponad 100 minut w ciągu dnia. To rozwiązanie, które bazuje na funkcji wprowadzonej przez platformę w ubiegłym roku. Takie podejście zwiększyło wykorzystanie narzędzi TikToka do zarządzania czasem w aplikacji o 234 proc. Dodatkowo firma przesyła każdemu kontu należącemu do nastolatka cotygodniowe podsumowanie czasu spędzonego przed ekranem.

Funkcje ograniczania czasu spędzanego na platformie uzupełniają inne ustawienia przeznaczone dla kont nastolatków. Przykładowo, osoby w wieku 13-15 lat mają domyślnie ustawione prywatne konta, co umożliwia im dokonywanie świadomych wyborów dotyczących tego, co, kiedy i komu chcą udostępniać. Bezpośrednie wiadomości są dostępne tylko dla osób od 16. roku życia, a jeśli ktoś chce prowadzić streaming na żywo, musi mieć ukończone 18 lat. Dla przypomnienia – 13 lat to minimalny dopuszczalny wiek użytkownika TikToka.

Rozszerzona kontrola rodzicielska

Popularna platforma rozrywkowa wspiera również rodziców i opiekunów, którzy chcą monitorować, co oglądają ich podopieczni oraz odpowiednio dostosowaćustawienia prywatności. Dlatego wprowadza trzy nowe narzędzia w ramach funkcji Parowania rodziny.

• Niestandardowe dzienne limity czasu przed ekranem: opiekunowie będą mogli dostosować dzienny limit czasu przed ekranem dla nastolatka, w tym wybrać różne limity w zależności od dnia tygodnia. Dzięki temu dorośli mogą skrócić czas aktywności w aplikacji w dni robocze, gdy dziecko chodzi do szkoły, a wydłużyć go w weekendy, święta czy wakacje.

• Pulpit nawigacyjny czasu przed ekranem: rodzice w jednym miejscu znajdą podsumowanie dotyczące ilości czasu spędzonego w aplikacji, liczbę uruchomień TikToka oraz zestawienie czasu spędzonego na platformie z podziałem na dzień i noc. Takie dane będąpomocnym argumentem w czasie rozmów na temat konieczności ograniczenia przez dziecko aktywności online.

• Wyciszanie powiadomień: TikTok umożliwia ustawienie harmonogramu wyciszania powiadomień na kontachnastolatków. Konta użytkowników w wieku 13-15 lat nie otrzymują domyślnie powiadomień push od 21:00, zaś osoby w wieku 16-17 lat mają je wyłączone od 22:00.

• Nowa kontrola treści: opiekunowie będą mieć większy nadzór nad treściami oglądanymi przez nastolatków dzięki nowemu sposobowi na filtrowanie filmów za pomocą słów lub hashtagów. To rozwiązanie jest jeszcze w fazie opracowania i testów, ale już wkrótce uzupełni poszerzony pakiet narzędzi w ramach funkcji Parowania rodziny.

Ograniczenie aktywności także nocą

Nie tylko nadmierna liczba godzin spędzanych w sieci jest problemem użytkowników, ale również korzystanie ze smartfonów w godzinach nocnych (po 22:00).Dlatego platforma wprowadza przypomnienie o śnie, aby wesprzeć swoją społeczność w byciu offline nocą.
O ustalonej godzinie pojawi się okienko z informacją, że czas wylogować się z aplikacji. Dla wszystkich użytkowników TikToka dostępna jest również opcja ustawienia własnych limitów czasu korzystania z aplikacji na każdy dzień tygodnia oraz wyciszania powiadomień.

Rozszerzenie funkcji wpływających na cyfrowy balans wpisuje się w kampanię edukacyjną, którą TikTokprzeprowadził w Polsce z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem #ZłapDystans i promowała równowagę pomiędzy życiem realnym
a cyfrowym, czyli tzw. digital well-being. Do udziału w projekcie zaproszono tiktokowych twórców docierających łącznie do blisko 10,5 mln obserwatorów.W ramach kampanii #ZłapDystans TikTok uruchomił specjalną stronę edukacyjną www.zlapdystans.com, na której znajdują się pomocne filmy instruktażowe oraz opisy funkcji bezpieczeństwa dostępne na platformie. Dotychczas odwiedziło ją ponad 70 tysięcy unikalnych użytkowników.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Słoń i jeździec

W każdym z nas jest wielki, obleśny, ociężały, potwornie gruby słoń, na którego grzbiecie siedzi malutki, chuderlawy jeździec.

Autorem tej alegorii jest Jonathan Haindt, autor książki „Szczęście” (wydało ją Gdańskie  Wydawnictwo Psychologiczne, nie Harlekina). Dzieło Haindta prezentuje liczne teorie i sposoby pojmowania szczęścia od starożytności po czasy współczesne.

Ale co wspólnego ze szczęściem, słoniem i jeźdzcem ma tematyka Briefu?

Rozszyfrujmy więc – słoń to personifikacja naszej podświadomości, przyzwyczajeń i nałogów; jeździec to nasza racjonalność.

Jeszcze do niedawna marketing, zaspokajając potrzeby konsumenta, apelował do tkwiącego w nim miał jeźdźca. Wychodził bowiem z – wydawałoby się słusznego – założenia – że każdy z nas rozumuje racjonalnie. Lepiej przecież być zdrowym niż chorym, ubezpieczonym niż zagrożonym, bogatym niż biednym… Dlatego: jedz warzywa będziesz zdrowy, ubezpiecz się, kupuj tańsze produkty!

Okazuje się – sami idoświadczamy tego codziennie – że wybieramy używki, lubimy ryzykować oraz przedkładany szpan nad oszczędność! Dlaczego? Bo słoń jest potężny, a jeździec chuderlawy!

Wniosek dla praktyków marketingu: apeluj do SŁONIA, nie do jeźdźca.

Grzegorz Kiszluk

Poznański start-up FoodBandits rozpoczyna współpracę z Amic Energy

,,Ghost kitchen’’ na testowych stacjach sieci paliw w całej Polsce

 

FoodBandits po udanym 6-tygodniowym projekcie pilotażowym na wybranych stacjach Amic Energy, rozszerza współpracę o kolejne lokalizacje. Start-up oferuje model wirtualnych restauracji, a stacje benzynowe zamienią się w ghost kitcheni będą przyrządzać posiłki. To pierwsza tego typu współpraca w Polsce, gdzie stacje staną się restauracjami, a kurierzy będą odbierali z nich gotowe dania i dostarczali do klientów popularnych aplikacji dostaw.

Startup FoodBandits stworzył innowacyjne koncepty gastronomiczne w postaci wirtualnych restauracji, działające wyłącznie na wynos, wykorzystując istniejącą infrastrukturę do stworzenia tzw. ghost kitchen. We własnej kuchni zlokalizowanej pod Warszawą przygotowują dania w jakości restauracyjnej, a następnie rozsyłają do 7 centrów dystrybucyjnych i dostarczają do punktów partnerskich. Ten model biznesowy daje restauracjom dodatkowe źródło przychodów ze sprzedaży oferty food tyle że pod markami wirtualnych restauracji.

Jesteś my pozytywnie zaskoczeni otwartością Amic na innowacje. Nasz start-up rewolucjonizuje branżę gastronomiczną i cieszę się, że dzięki temu partnerstwu będziemy mogli dotrzeć jeszcze szybciej do klientów w całej Polsce z kuchennymi rewolucjamii naszymi daniami – powiedział Co-Founder FoodBandits, Jędrzej Franek.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF