Zarządź uwagą konsumenta – co i jak się ogląda w 2020 roku?

webinarium

2 czerwca odbyło się webinarium dotyczące oglądalności TV i VOD w czasie pandemii. To już drugie spotkanie z cyklu Brand Survival Kit, organizowanego przez Dentsu Aegis Network i Shortlist Consulting pod patronatem redakcji Business Insider i Brief.

Webinarium prowadzone było przez Mariusza Kukwę, Head of Multiscreen Investment w Dentsu. Wśród ekspertów wygłaszających tego dnia prelekcję poza gospodarzem znaleźli się także: Maciej Kutera, Multiscreen Manager z Dentsu, Joanna Kopeć, Senior Media Research Executive, AGB Nielsen Media Research, Marcin R. Wiśniewski, kierownik zespołu wsparcia sprzedaży w TVP oraz Michał Czyszkowski, Client & Agency Relationship Manager.

Prelegenci zwrócili uwagę na to, że marki stały się mniej produktowe, a bardziej komunikują się przez pryzmat wartości, co jest zauważalne choćby w popularnych telewizyjnych spotach, zwłaszcza teraz, w okresie pandemii. Zauważono także przywiązanie Polaków do ekranów – zarówno tych telewizyjnych, jak i smartfonów czy laptopów. Skoki ogladalności mocno korespondowały z zamknięciem w domach i poszczególnymi etapami lokcdownu – okresem izolacji.

Wśród widzów odczuwalna jest potrzeba urozmaicania oglądanych treści – w obliczu zwiększonej oglądalności programów telewizyjnych i konsumpcji VOD widzowie szybko mogą się znudzić powtarzalnym contentem. Zmiana powinna także nastąpić w częstotliwości nadawania reklam. Konsumenci nie chcą jednak, by marki całkowicie przestały się komunikować. Zauważalne wybory wśród widzów TV i VOD to programy informacyjne – pozwalające na poczucie doinformowania oraz seriale – dające poczucie ucieczki od rzeczywistości. Interesujące jest także zwiększone zainteresowanie audcjami religijnymi, pojawiające się na początku pandemii, a także wzrost udziału kanałów tematycznych w ogólnej oglądalności.

Zapisz się na Brand Survival Kit (pozostałe dni 3-5 czerwca)

new normal
źródło: Dentsu Aegis Network Polska Sp. z o.o.

Źródło: Informacja prasowa Dentsu Aegis Network Polska Sp. z o.o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

INSIDE TRENDS, czyli dwa dni konferencji poświęcone największym globalnym trendom w biznesie

W dniach 18–19 października w Centrum Praskim Koneser w Warszawie odbyła się międzynarodowa konferencja Business Insider INSIDE TRENDS. 80 prelegentów i około 1400 uczestników spotkało się na prelekcjach i warsztatach poświęconych trzem kluczowym trendom: FinTech, Business 4.0 i LifeScience.

Podczas wydarzenia uczestnicy dowiedzieli się, jakie są najnowsze trendy, które będą kształtować rynki w przyszłości oraz jak pod wpływem nowych technologii zmieni się bankowość, świat finansów, przemysł i życie człowieka. Mogli posłuchać wykładów i prezentacji ekspertów będących autorytetami w dziedzinach fintech, life science oraz digital business, ale także wziąć udział w zamkniętych warsztatach i debatach z prelegentami.

Jesteśmy ogromnie dumni z tego, jaką popularnością cieszyła się nasza konferencja, mieliśmy ponad 1400 gości! I możemy już oficjalnie ogłosić: za rok odbędzie się druga edycja konferencji Inside Trends – mówi Martyna Majchrzak, Group Digital Publishing Manager Ringier Axel Springer Polska.

Pierwszy dzień konferencji otworzyło wystąpienie “Buliding digital value brick by brick”  Larsa Silberbauera, podczas którego opowiedział, jak LEGO stało się najbardziej popularnym brandem na świecie na YouTube. Na otwarcie drugiego dnia wystąpił światowej sławy haker — Kevin Mitnick z prezentacją na temat działania ataków hakerskich i zasad bezpieczeństwa w firmach. Wydarzenie odbywało się jednocześnie na trzech scenach poświęconych konkretnym trendom: FinTech, Business 4.0 oraz LifeScience.

Na scenie FinTech wystąpił m.in. Karol Sadaj (Revolut) z prezentacją dotyczącą wpływu fintech na tradycyjny sektor bankowy. Michał Protasiuk (Google) przeanalizował procesy zakupowe w e-commerce, a Arkadiusz Wójcik (Samsung) zaprezentował rolę otwartego ekosystemu w rozwiązaniach mobilnych w biznesie. Ponadto na scenie gościli również Michał Pawlik (SMEO), Gabor Berta (NETRISK), Witold Jaworski (YU!) czy Alexander Koppel (Riddle &Code).

Na scenie Business 4.0 Toni Cheng (Alibaba Cloud DAH) przedstawił wpływ Big Data i sztucznej inteligencji na rozwój platformy Alibaba. Odbyła się debata szefów fundacji Digital Switzerland, Digital Poland oraz Digital Serbia na temat wyścigu gospodarczego pomiędzy USA, Chinami i Europą. Ponadto swoje wystąpienia na tej scenie mieli Andreas Gall (Red Bull), Felix Oberholzer-Gee (Harvard Business School), Jonathan Lewis Jones (Publicis Media), Ross Sleight (SOMO Global), Atanas Raykow (Viber) oraz Tomasz Niebylski (SAP Polska).

Na scenie LifeScience wystąpili m.in. Pamela Spence (EY), Simon Mayr (Borussia Dortmund) i Dorota Osiecka (Colliers Intenrational). W swojej prezentacji Jonathan Carrier (Aeromobil) opowiedział o latających samochodach i możliwościach transportu w przyszłości. Anja Rubik (modelka, aktywistka) udowodniła, że dzięki popularności można tworzyć wielkie rzeczy i edukować młodzież. Na scenie pojawiła się również Michela Magas (Music Tech Fest), która pokazała, że niepełnosprawność nie ogranicza nikogo w drodze do sukcesu i stania się specjalistą w swojej dziedzinie oraz Kristina Tsvetanowa (BITLAB), której firma stworzyła pierwszy na świecie tablet dla osób niewidomych i niedowidzących.

To były dwa dni potężnej dawki wiedzy i kontaktów z ludźmi, którzy realnie wpływają na to, jak zmienia się świat. Mieliśmy do czynienia z tym, czego zawsze brakuje mi na wielu konferencjach tego typu, czyli praktyczna wiedza i przepis na sukces w biznesie — mówi Łukasz Grass, redaktor naczelny Business Insider Polska — Od początku wiedziałem, że INSIDE TRENDS będzie jedną z największych imprez w regionie CEE, na której padnie wiele cennych stwierdzeń. W czasie jej trwania zdałem sobie sprawę, że ilość i jakość informacji przekazana naszym gościom przez speakerów, sklasyfikowało tę konferencję jako najważniejsze biznesowe wydarzenie tej jesieni Myślę, że większość firm oraz osób będących na INSIDE TRENDS podpisałoby się pod stwierdzeniem Micheli Magas, że zadaniem współczesnych firm nie jest przewidywanie przyszłości, ale jej tworzenie i wymyślanie – mówi naczelny Business Insider.

Jakie są najważniejsze wnioski po konferencji?

  • Liderzy, którzy chcą osiągnąć sukces, powinni czerpać informacje i łączyć wiele branż jednocześnie. Do tego muszą mieć zaufanie do swojego zespołu.
  • Social media nie są już dodatkiem do strategii marketingowej firmy. Poprzez wykorzystanie blockchain oraz BIG DATA, stają się jej kołem napędowym.
  • W dobie tak szybkiego postępu techniki nie można tylko patrzeć na zachodnie wzory (UK czy USA). Jednym z najszybciej rozwijających się rynków w dziedzinie IoT oraz AI są Chiny.
  • Coraz więcej dziedzin m.in. finanse, medycyna korzysta z narzędzi AI.
  • Fintechy całkowicie nie zastąpią tradycyjnych banków, jednak te ostatnie będą musiały zmienić sposób dotarcia do klienta i zacząć coraz mocniej współpracować z platformami finansowymi funkcjonującymi online.
  • IV rewolucja przemysłowa stała się faktem.
  • Jesteśmy narażeni na coraz więcej ataków ze strony cyberprzestępców. Bezpieczeństwo firmy powinno być jednym z priorytetów w zarządzaniu.
  • Współczesna medycyna, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii daje nadzieję ludziom, którzy do tej pory, przez swoje schorzenia, czy ograniczenia, nie byli w stanie normalnie funkcjonować.

 

Partner Główny: Alior Bank

Partner Sceny Life Science: Bayer; Partner Wspierający: Colliers International

Partner Sceny Fitech: Samsung

Partnerzy Sceny Business 4.0: Publicis Media i SAP; Partner Wspierający: PWC

Patroni medialni: Polish Market, WNP.pl, Rynek Zdrowia, Biotechnologia.pl, Brief.pl, Harvard Business Review Polska, Warsaw Business Journal, INNPoland.pl, Wirtualnemedia.pl, Nowy Przemysł, portalspozywczy.pl.

Partnerzy: Teraz Polska, IAB Polska, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Enterprise Forum Poland, Akademia Leona Koźmińskiego, Izba Gospodarki Elektronicznej, Polish Business Society, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Anita Florek

Business 4.0 – jak firmy mogą odnaleźć się w cyfrowej przestrzeni

Przyszłość biznesu to nie tylko rozwiązania oparte na nowych narzędziach. To także pomysły, które potrafią wyprzedzić technologiczny postęp. Ich twórcy będą gośćmi październikowej konferencji INSIDE TRENDS.

 Najbardziej znany haker świata, Kevin Mitnick, stojący na czele komunikacyjnego Global Telecom Partnerships, Atanas Raykov, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Viber czy Andreas Gall, który od kilkunastu lat zarządza kwestiami technologii i innowacji w Red Bull Media House to tylko niektórzy potwierdzeni prelegenci konferencji INSIDE TRENDS, która odbędzie się 18 i 19 października 2018 roku w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.

Organizatorem konferencji jest Business Insider Polska, portal należący do Grupy Onet-RAS Polska.

W dzisiejszych czasach niemal każda branża musi się mierzyć z szybkim tempem postępu technologicznego. Rynek mediów i reklamy już przeszedł swoją transformację, choć kolejna, nawet większa zmiana dopiero nadciąga wraz ze wzrostem popularności interfejsów głosowych, rzeczywistości rozszerzonej i big data. Sposób, w jaki opracowujemy naszą strategię marketingową, już bardzo się zmienił, ale nadal mamy przed sobą sporo naukimówi Jovan Protic, COO Grupy Onet-RAS Polska.

Konferencja INSIDE TRENDS to nie tylko okazja poznania nowych trendów bezpośrednio od ekspertów w tej dziedzinie, ale i konkretne oraz praktyczne rady, które można zastosować w 2-3 letniej perspektywie. Dlatego goście odpowiedzą na pytania, jak nowe technologie i nadchodzące trendy zmienią świat biznesu, wpłyną na coraz istotniejszą kwestię cyberbezpieczeństwa oraz ukształtują biznes w przestrzeni cyfrowej.

Konferencja będzie podzielona na trzy strefy tematyczne: Business 4.0, FinTech oraz Life Science. Podczas dwóch dni, w których weźmie udział 1000 osób ze świata biznesu, nauki, mediów i marketingu, przewidziano wystąpienia, debaty oraz warsztaty z prelegentami.

Swoją obecność potwierdzili również:

  • Anja Rubik – modelka pracująca dla największych domów modowych na świecie, uczestniczka kampanii reklamowych globalnych marek, która od kilku lat angażuje się też w kampanie społeczne dotyczące edukacji seksualnej czy ochrony środowiska.

  • Ross Sleight– CSO firmy doradczej SOMO i ekspert w zakresie zachowań konsumenckich oraz zmian na rynku – szczególnie w obszarze mobile.

  • Jonathan Lewis-Jones– Global Commerce Director w Publicis Media, ekspert z prawie 20-letnim doświadczeniem na stanowiskach kierowniczych, nie tylko w dużych firmach, ale także w agencjach czy rozwijających się firmach technologicznych.

O INSIDE TRENDS

INSIDE TRENDS to konferencja dotycząca przyszłości nauki, medycyny i biotechnologii w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Organizatorem wydarzenia jest Business Insider Polska, druga na świecie pod względem wielkości i zasięgu platforma z portfolio marki Business Insider. Więcej informacji na temat konferencji INSIDE TRENDS, programu i prelegentów:

https://insidetrends.businessinsider.com.pl/.

PATRONI KONFERENCJI

INN Poland, Brief.pl, Warsaw Business Journal, Biotechnologia.pl, Harvard Business Review, Focus, Nowy Przemysł, wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, Wirtualnemedia.pl, PolishMarket.com.pl.

PARTNERZY KONFERENCJI

Akademia Leona Koźmińskiego, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Fundacja Teraz Polska,
IAB Polska, Izba Gospodarki Elektronicznej, MIT Enterprise Forum, LSE SU Polish Business Society.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF