Jeszcze bardziej usprawniona analiza mediów: oto najnowsza wersja Neticle Media Intelligence

Neticle słucha opinii klientów i studiuje najskuteczniejsze metody analizy mediów. Wyniki tych badań połączono teraz z jeszcze bardziej efektywnym programowaniem, zaawansowanymi funkcjami i nową szatą graficzną. Firma z dumą prezentuje najnowszą, trzecią wersję popularnego narzędzia Media Intelligence, zaprojektowanego z myślą o potrzebach dużych przedsiębiorstw.

Flagowy produkt Neticle istnieje już od ośmiu lat, ale firma wciąż jest pełna pomysłów odnośnie tego, jak najlepiej służyć klientom rozwiązaniami do analizy tekstu. Zespół Neticle pracował nad dostarczeniem ulepszonych narzędzi do następujących celów:

  • Mniej pracy ręcznej i szybsze podejmowanie decyzji

Użytkownicy Neticle Media Intelligence mogą teraz wyświetlać insighty za pomocą jednego kliknięcia w inteligentnym okienku rozwijania. Mogą zrozumieć wszystkie trendy i elementy odstające świata online i otrzymywać automatyczne powiadomienia o dynamice i zmianach dowolnego rynku.

  • Dopasowanie do potrzeb międzynarodowych firm

Neticle rozróżnia wzmianki pod względem geograficznym, co oznacza, że można osobno sprawdzić reputację firmy w Austrii lub na przykład w Niemczech. Analiza treści jest dostępna w 19 językach z precyzją na poziomie ludzkim, dzięki czemu użytkownicy mogą nadzorować swoją międzynarodową działalność w czasie rzeczywistym.

  • Łatwiejszy eksport i integracja danych

Dzięki Neticle Data API możliwe jest zintegrowanie wskaźników KPI, insightów z mediów społecznościowych i danych konkurencji w systemach wewnętrznych. Użytkownicy mogą nawet tworzyć połączenia danych z wewnętrznymi platformami i pulpitami nawigacyjnymi w czasie rzeczywistym, lub eksportować dane w celu utworzenia własnego raportu w formatach PNG, JPEG, XLSX, CSV lub SVG.

Jak wyglądał proces tworzenia?

Nasi specjaliści ds. Kont otrzymują wiele informacji zwrotnych od klientów, co bardzo nam się podoba. Musieliśmy znaleźć równowagę pomiędzy dodaniem jak największej liczby nowych funkcji i utrzymaniem stabilnie działającego systemu. Uwielbiałem pracować nad rozwojem produktu z naszym zespołem. Niesamowite było zobaczyć, na ile sposobów można rozwiązać dany problem. Wiele się od siebie nauczyliśmy.

Róbert Horváth, dyrektor techniczny Neticle

Po pewnym czasie zespół frontendowy opracował jasny obraz tego, jaki jest ostateczny cel, a wizja ta pomogła podjąć decyzje, które funkcje uwzględnić i jak wdrożyć je w produkt.

Ostateczny produkt jest świetny, jestem bardzo zadowolony z rezultatu! Bardzo się rozwinęliśmy jako zespół, czasami miałem wrażenie, że potrafimy czytać sobie nawzajem w myślach, co widać w naszym kodowaniu.

Ádám Szigeti, programista Frontend Neticle

Inteligentne narzędzie Neticle do analizy mediów i tekstu przeszukuje internet (artykuły, fora, posty w mediach społecznościowych, komentarze) w celu zebrania publicznych wzmianek o dowolnej marce lub produkcie, a następnie analizuje wzmianki za pomocą swojego algorytmu, pracującego niemal z ludzką precyzją. Firma powstała w 2012 roku jest obecna na rynku 18 krajów. Oprócz analizatora mediów, Neticle oferuje klientom również narzędzie ankietowe oraz dwa API.

Więcej informacji o Neticle znajduje się pod tym adresem.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rozwiązania Business Intelligence – efektywna analiza danych

rozwiązania Business Inteligence - efektywna analiza danych

Większość osób zarządzających współczesnymi biznesami zauważa, że największe problemy z podejmowaniem odpowiednich decyzji związane są z kłopotami z pozyskiwaniem i analizą danych. To sprawdzone informacje umożliwiają diagnozowanie błędów i wdrażanie koniecznych zmian. Niestety, sporządzanie raportów jest nie tylko pracochłonne i kosztowne, ale również obarczone ryzykiem pomyłki. W tej kwestii z pomocą przychodzą narzędzia Business Intelligence, stworzone po to, aby pozyskiwać dane z różnego typu oprogramowania i urządzeń.

Co to jest Business Intelligence?

Rozwiązania Business Intelligence są jednym z fundamentów czwartej rewolucji przemysłowej, w której czasach żyjemy. Chociaż wydaje się, że ich potencjał wykorzystują głównie wielkie koncerny, w rzeczywistości są na wyciągnięcie ręki każdego, również właścicieli mniejszych przedsiębiorstw. Opierają się na hurtowniach danych, w których magazynowane są informacje pozyskiwane z różnych źródeł. W przeciwieństwie do standardowych metod kontroli i analiz dostarczają niezawodnych informacji natychmiast. Decydując się na implementację rozwiązań Business Intelligence, warto zdecydować się na współpracę z doświadczonym kontrahentem, takim jak katowicki Kotrak. Dostawca pomoże dobrać odpowiednie narzędzia i zintegrować je z wykorzystywanymi systemami.

Dwa aspekty pracy

Jedną stroną działania oprogramowania Business Intelligence jest pozyskiwanie danych. System zbiera je z systemów komputerowych używanych w przedsiębiorstwie, wykorzystuje jednak również informacje magazynowane przez różnego typu urządzenia, które są zwykle niedostępne dla użytkowników. Drugim aspektem pracy narzędzi Business Intelligence jest wizualizacja danych. Dzięki tej funkcji możliwe staje się generowanie rozbudowanych raportów, dostosowanych do aktualnych potrzeb i preferencji dowolnego użytkownika. W praktyce umożliwia to błyskawiczne tworzenie różnego typu dokumentów, przeznaczonych zarówno na potrzeby wewnętrzne, jak i zewnętrze oraz dostosowanych do konkretnych wymogów. W razie potrzeby można je z kolei aktualizować w czasie rzeczywistym.

Analiza danych dzięki oprogramowaniu Business Intelligence

Pracownicy większości tradycyjnie zarządzanych firm muszą ręcznie integrować dane pochodzące z wielu źródeł. Jest to nie tylko trudne i monotonne, ale może wiązać się również z popełnieniem błędu, który wpłynie na wiarygodność pozyskanych informacji. Dobrze skonfigurowanie narzędzia Business Intelligence eliminują to ryzyko. Zarówno proces analizy, jak i przygotowywania raportów staje się w pełni automatyczny, a to daje praktycznie nieograniczone możliwości kadrze zarządzającej i osobom odpowiedzialnym za controlling. Dzięki temu w niezwykle łatwy sposób można przygotować materiały umożliwiające efektywne zarządzanie biznesem.

Współpraca z różnymi systemami

Oprogramowanie Business Intelligence wpisuje się w zdecydowanie szerszy zestaw narzędzi, które będą decydowały o przyszłości światowego biznesu. Chociażby z tego względu znakomicie współgra z innymi systemami stworzonymi w celu efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem. Jednym z nich jest ERP przeznaczone do kompleksowego planowania wszystkimi zasobami firmy. Dzięki pracy na jednej, centralnej bazie danych i automatyzacji większości procesów przekłada się to na lepszą kontrolę nad informacjami i pozwala usprawnić ich obieg. W wyraźny sposób przekłada się również na kwestie bezpieczeństwa. Do transformacji cyfrowej warto podejść kompleksowo i przystosować przedsiębiorstwo do funkcjonowania w nowoczesnych warunkach.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Z życia menedżera, czyli 5 powodów, dla których warto korzystać z systemów Business Intelligence

Sprawne zarządzanie wymaga od menedżera umiejętności podejmowania racjonalnych decyzji. To prawdopodobnie najtrudniejszy element pracy kadry zarządzającej – przeprowadzenie wnikliwej analizy wielu danych, a następnie wyciągnięcie odpowiednich wniosków, które stanowią bazę do wytyczenia kolejnych celów biznesowych. Niezależnie od doświadczenia czy działu, którym kieruje – menedżer musi radzić sobie z jednym z największych wyzwań współczesnego zarządzania – dostępnością niemal nieograniczonej ilości danych. Jak je wyselekcjonować, przeanalizować i wykorzystać? Inteligentnie!

BIG DATA to termin, który dobrze określa współczesność. Gromadzimy i przekazujemy niezliczone ilości danych, które dotyczą bardzo wielu aspektów naszego życia. Dla biznesu, na przykład na szczeblu zarządczym, jest to prawdziwa kopalnia wiedzy i nieodkrytych jeszcze możliwości, oczywiście pod warunkiem odpowiednio sprawnego i precyzyjnego przetworzenia danych. Liczba tych zmiennych powoduje, że współczesny menedżer musi korzystać z rozwiązań inteligentnych, które zostały stworzone właśnie po to, aby ułatwić mu pracę. „Inteligentne systemy, jak SAP BI, to narzędzia, które pozwalają menedżerom na dostęp do potrzebnych danych z dowolnego miejsca i przy wykorzystaniu różnych urządzeń, jak np. tablet czy coraz częściej smartfon. To rozwiązania stworzone dla strategów, wizjonerów, którzy czasem wpadają na nowe pomysły poza biurem i muszą w krótkim czasie sprawdzić, czy te koncepcje są realne w odniesieniu do dostępnych danych firmowych. To jednak nie jedyna korzyść, jaką system BI przynosi kadrze zarządzającej” – mówi Małgorzata Marchwant, Dyrektor Działu BI (SAP Business Intelligence) z firmy Quercus, zajmującej się wdrożeniami SAP.

# 1 Wielopłaszczyznowa analiza

Dane w systemach BI pokazywane są z różnych perspektyw. Badane są wzorce oraz powiązania między różnymi zbiorami danych. Na postawie tak zbudowanego systemu możliwa jest dogłębna analiza, a w efekcie podjęcie trafnych decyzji. Nieustannej analizie podlegają również kluczowe wskaźniki przedsiębiorstwa. Dzięki możliwości analizy danych na różnych płaszczyznach otrzymujemy pełniejszy obraz badanego problemu. A może on dotyczyć bardzo różnych kwestii: identyfikacji trudnych momentów dotyczących zatrudnienia, np. czasu, gdy duża część personelu przejdzie na emeryturę lub działów, w których jest niewspółmiernie wysoka rotacja pracowników, co może wskazywać na jakiś konflikt w zespole (system pozwala dostrzec pewne zachowania oraz zdiagnozować ich przyczyny).

# 2 Oszczędność czasu

W standardowych bazach danych codziennie gromadzone są ilości danych trudne do interpretacji ze względu na swoją niejednorodność oraz mnogość. Są przechowywane w różnych systemach, formatach plików, co znacznie komplikuje ich analizę metodą tradycyjną. System BI czerpie dane z wszystkich tych systemów, lecz udostępnia je w jednym, przyjaznym dla użytkownika środowisku, pozwalając skupić się na analizie, a nie na kompilowaniu danych. „To ogromna oszczędność czasu. Nie trzeba przeszukiwać plików i danych z różnych baz, wystarczy po prostu zdefiniować odpowiednie zapytanie, a system wykona analizę za nas, prezentując czytelny i łatwy do zinterpretowania raport” – wyjaśnia Małgorzata Marchwant. „Warto zauważyć, że system BI idealnie nadaje się również do badania pewnych odchyleń czy wyznaczania biznesowych trendów” – dodaje.

# 3 Obniżenie kosztów

Oszczędność czasu dzięki wykorzystaniu analiz BI przekłada się także na ogólne obniżenie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. „Narzędzia analityczne mogą być udostępnione wszystkim pracownikom, oczywiście z zachowaniem pewnych poziomów uprawnień. Oznacza to duże odciążenie działów IT, które nie muszą już przygotowywać analiz dla poszczególnych obszarów. W efekcie może to oznaczać możliwość zmniejszenia liczby etatów. Pracownicy mogą samodzielnie i szybko tworzyć raporty i analizy, nawet te niestandardowe, gdyż systemy BI dostarczają narzędzi do tworzenia analiz ad hoc ze wszystkich obszarów przedsiębiorstwa, wzrasta więc produktywność pracowników” – podkreśla Dyrektor Działu BI w Quercus Sp. z o.o.

# 4 Wiarygodność danych

„Na jakiej podstawie opierają się te wnioski?” – to pytanie, które bardzo często słyszą menedżerowie chcący wprowadzić jakieś zmiany w organizacji. Często muszą też udowadniać wiarygodność danych, na których się oparli oraz swój tok analizy. Wykorzystanie systemu Business Intelligence jest gwarancją (dla pracownika, menedżera i dla przełożonych), że analiza została przeprowadzona na podstawie wiarygodnych informacji, a nie na subiektywnych doświadczeniach. „Wszyscy pracownicy firmy operują tymi samymi, rzetelnymi danymi i – dzięki odpowiednim uprawnieniom – mogą tworzyć własne analizy, zgodne z konkretnymi, bieżącymi potrzebami. Nie ma zatem potrzeby zastanawiania się, czy wybrali odpowiedni zakres informacji, czy są one aktualne itp.” – mówi Małgorzata Marchwant.

# 5 Precyzyjne planowanie

Zaletą BI jest również możliwość planowania oraz prognozowania. Dzięki danym historycznym można przewidzieć pewne trendy zachowań, np. klientów, a więc również zaplanować odpowiednią reakcję. Narzędzia BI pozwalają również śledzić zachowania „co-jeżeli” (ang. what-if), czyli przeprowadzać symulację pewnych zachowań i ich wpływu na firmę. „Dzięki zaawansowanym funkcjonalnościom systemu BI jesteśmy w stanie w kontrolowanym środowisku dokonać analizy możliwych zachowań, np. związanych ze zmianą cen produktów czy usług oraz ich wpływu na kondycję firmy, a tym samym zapobiec niepożądanym sytuacjom oraz zauważyć i wykorzystać szanse biznesowe” – podsumowuje Dyrektor Działu BI Quercus Sp. z o.o.

 

Źródło: Quercus Sp. z o.o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF