...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Mikroliście, miejskie farmy wertykalne. Listny Cud podchodzi do upraw z nieco innej, ekologicznej strony

Listny Cud

Rośliny uprawiane są na farmach wertykalnych. To specjalne uprawy, gdzie żywność hoduje się w zamkniętych pomieszczeniach na kilku lub nawet kilkunastu poziomach. Technologia jest w pełni ekologiczna.

Specjalnym produktem Listnego Cudu są mikroliście. Sprzedawane są w biodegradowalnych doniczkach i papierowych opakowaniach w pełni rezygnując z plastiku. Określane są one mianem superfood. To pośrednia forma między kiełkiem a dojrzałą rośliną. Bogate w szereg witamin, pełne składników odżywczych są znacznie mniejsze niż ich dorosłe odpowiedniki. Mimo to są pełne smaku. W ofercie znajdują się m.in. mikroliście rukoli, słonecznika czy rzodkiewki.

Produkty Listnego Cudu możemy znaleźć w warszawskich sklepach Carrefour, a także za pośrednictwem ich strony internetowej oraz partnerów.

Adam Daniluk

Czy to definitywny koniec handlu w niedziele?

zakaz handlu

Od samego początku wprowadzenia zakazu handlu w niedziele sieci spożywcze poszukiwały „furtek” w prawie pozwalających na prowadzenie działalności. Najskuteczniejszą z nich było otwarcie w sklepie punktu pocztowego, który mógł działać w niedziele również te objęte zakazem handlu. Rząd kontynuuje walkę ze sklepami, czego efektem jest zmiana przepisów dotyczących punktów pocztowych. Od 1 lutego placówki świadczące usługi listowe, aby pozostać otwarte, muszą z tytułu tych usług generować przynajmniej 40% swojego obrotu. Dla sklepów jest to próg nie osiągalny, co na to sieci sklepów? Poniżej oświadczenia największych przedstawicieli z branży.

Żabka

Od początku lutego małe sklepy nadal będą działać w dni objęte ograniczeniami handlu, w tym w niedziele, podejmując indywidualnie decyzje, z jakiego wyłączenia skorzystają. Większość franczyzobiorców Żabki korzysta z zapisu przewidzianego dla przedsiębiorców prowadzących handel osobiście i na własny rachunek. Jeżeli dana placówka będzie spełniała warunki umożliwiające zastosowanie innych wyłączeń, to również z nich skorzysta.

Żabka Polska

Auchan

Od 6 lutego 2022 r. wszystkie sklepy Auchan na terenie Polski będą otwarte od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe (30 stycznia, 10 kwietnia, 24 kwietnia, 26 czerwca, 28 sierpnia, 11 oraz 18 grudnia). Auchan podąża za zmieniającymi się potrzebami współczesnych konsumentów wprowadzając nowe ścieżki zakupowe i usługi w tym usługi pocztowe i kurierskie. Zmiany dotyczące otwarć sklepów oraz wprowadzonych przez Auchan usług są zgodnie z wchodzącą w życie 1 lutego 2022 r. zmianą Ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Usługi pocztowe i kurierskie świadczone przez Auchan we współpracy z obecnymi partnerami firmą Pointpack oraz Smart Points będą realizowane bez zmian z wyjątkiem niedziel objętych zakazem handlu. W niedziele niehandlowe, od 6 lutego br. funkcjonować będzie sklep internetowy Auchan – usługa, w ramach której produkty zamówione na stronie zakupy.auchan.pl/ dostarczane są bezpośrednio do domów klientów.

Carrefour

Carrefour Polska niezmiennie działa zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem. Dotyczy to także obowiązków i ograniczeń wynikających z nowelizacji ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Działalność wszystkich sklepów własnych sieci będzie dostosowana do wymogów nałożonych przez Ustawodawcę.

Biedronka

Sieć Biedronka co do zasady bezwzględnie stosuje się do obowiązujących przepisów prawa. Odnosząc się do kwestii niedziel handlowych, serdecznie zapraszamy klientów na zakupy do wszystkich sklepów sieci Biedronka w najbliższą niedzielę handlową, 30 stycznia. Tego dnia w naszych sklepach będzie można zrobić zakupy oraz wesprzeć 30. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której sieć Biedronka jest sponsorem głównym.

Lidl

W trosce o potrzeby naszych klientów podjęliśmy decyzję, aby sklepy Lidl Polska funkcjonowały również jako placówki pocztowe. Nowa usługa pełniona jest przez firmę DHL. Dzięki tej dodatkowej funkcjonalności klienci mogą odebrać lub nadać paczkę w godzinach funkcjonowania sklepu przez cały tydzień. Klienci doceniają naszą nową usługę – teraz w sklepach Lidl Polska mogą dokonać codziennych zakupów dla całej rodziny, ale także w trakcie ich trwania nadać lub odebrać przesyłkę. Lidl Polska operuje na polskim rynku od wielu lat i zawsze działamy zgodnie z obowiązującymi przepisami, dlatego od 1 lutego 2022 r. nasze sklepy będą czynne od poniedziałku do soboty oraz w niedziele handlowe.

Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Kaufland

Firma Kaufland od początku swojej działalności w pełni respektuje i dostosowuje się do aktualnych przepisów prawa. W związku z nowelizacją ustawy od 1 lutego 2022 roku nasze placówki będą nieczynne w niedziele niehandlowe. Klienci będą mogli robić zakupy w sklepach Kaufland od poniedziałku do soboty w godzinach 6:00-22:00, a także w niedziele handlowe w godzinach 9:00-20:00
Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Wygląda na to, że większość dużych sieci po zmianach w końcu będzie musiała złożyć broń i skończyć z handlem w niedziele. Klientom pozostaje skorzystać z lokalnych sklepów prowadzonych przez właścicieli lub z usług tych, z których Żabek franczyzobiorcy zdecydują stanąć się za kasą.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Carrefour i Szopi.pl łączą siły w darmowej dostawie produktów spożywczych osobom powyżej 60 roku życia

Szopi.pl Carrefour darmowa dostawa dla seniorów

Seniorzy to grupa, o którą powinniśmy dbać szczególnie. Carrefour, jako firma odpowiedzialna społecznie, wspiera i włącza się w akcję Szopi polegającą na zapewnieniu darmowej dostawy produktów spożywczych osobom powyżej 60 roku życia. Dzięki inicjatywie seniorzy będą mogli dokonać zakupów z oferty Carrefour z dostawą pod wskazany adres, bez wychodzenia z domu i – co ważne – bez dodatkowych kosztów transportu.

Michał Sacha, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce oraz usług finansowych Carrefour Polska

Od początku tygodnia firma Szopi.pl, zajmująca się dostawami produktów spożywczych zamówionych on-line, zanotowała podwojenie zainteresowania produktami spożywczymi i higienicznymi. Od 11 marca zamówienia osób, które skończyły 60 lat są dostarczane za darmo.

Widzimy bardzo duży wzrost liczby zamówień. W każdym z miast, które obsługujemy: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu liczba zleceń wzrosła kilkukrotnie w stosunku do poprzednich dni. Zdajemy sobie sprawę, że zapotrzebowanie jest ogromne, zwłaszcza ze strony osób starszych czy obawiających się o swoje zdrowie, więc każdą chwilę poświęcamy na wzmocnienie ekipy szoperów i zwiększenie naszej przepustowości.

Anna Podkowińska-Tretyn, Dyrektor Zarządzający Szopi.pl

Szopi.pl zwiększa liczbę szoperów, którzy osobiście realizują i dostarczają zamówione produkty. Z tego powodu terminy realizacji dostawy uległy skróceniu. Szoperzy realizujący zakupy dla klientów Supemercato24 i Szopi otrzymali instrukcję dotyczącą zasad higieny i transportu produktów spożywczych. Informacje te pokrywają się z aktualnymi zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego , który rekomenduje częstsze mycie rąk oraz ich dezynfekowanie odpowiednimi środkami, zachowanie co najmniej 1 metra odległości od osób, które kaszlą i kichają oraz kaszel lub kichanie w chusteczkę jednorazową.

Model zakupów Szopi polega na wybraniu za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub strony www.szopi.pl produktów z określonego sklepu stacjonarnego. Klienci 60+ płacą obecnie wyłącznie za produkty, a nie za ich dostawę. Dedykowany, przeszkolony szoper realizuje osobiście zamówienie wybierając najświeższe produkty – np. warzywa i owoce. Później dostarcza zakupy pod wskazany adres, do samych drzwi. Klienci mogą zamawiać produkty między innymi z sieci handlowych: Auchan, Biedronka, Carrefour, Lidl. Płatności i rozliczenia są dokonywane wyłącznie bezgotówkowo.


Źródło: informacja prasowa Szopi.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polskie innowacje dla elektromobilności

Spośród kilkudziesięciu startupów, które przystąpiły do pierwszego naboru do Pilot Maker Elektro ScaleUp, wybrano dziewięć, oceniając proponowane przez nie rozwiązania, jako możliwe do komercyjnego wdrożenia na dużą skalę. Z innowacji skorzystają partnerzy programu: TAURON, PKN ORLEN, Carrefour, Synerise, Siemens, PKP Telkol oraz fundusz inwestycyjny Larq, właściciel wypożyczalni rowerów miejskich NextBike.

– Oczekiwaniem startupów w programie Pilot Maker Elektro ScaleUp jest zdobycie pierwszego dużego klienta i wyskalowanie swojego rozwiązania. Korporacje dążą natomiast do zbudowanie nowego, dochodowego biznesu w obszarze elektromobilności – wyjaśnia Magdalena Jackowska-Rejman, prezes techBrainers, który został wybrany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości na operatora programu. – Udało nam się uchwycić obie perspektywy, czego efektem będzie komercyjne wdrożenie prawdziwie innowacyjnych rozwiązań – dodaje.

Cieszymy się, że duże firmy są zainteresowane innowacjami, tak istotnymi dla rozwoju polskiej gospodarki, i współpracują z młodymi przedsiębiorcami. Elektromobilność to branża, która potrzebuje silnego wsparcia, a jej potencjał jest ogromny. Dzięki współpracy korporacji i pomysłowych startupów mamy szansę wdrożyć przyszłościowe rozwiązania, które rozwiną polskie firmy, otwierając im drzwi na zdobycie zagranicznych rynków oraz podniosą nasz poziom technologiczny – powiedziała wiceminister inwestycji i rozwoju Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Startup Elmodis rozwinie przemysłowy internet rzeczy w infrastrukturze ładowania pojazdów elektrycznych. Pozwoli to szybko wykrywać problemy w ich działaniu poprzez diagnostykę anormalnych zachowań, w tym związanych z pojazdami, złączami czy kablami. – Nasze rozwiązania zwiększą efektywność działania ładowarek od kilku do kilkunastu procent. Przy kosztach eksploatacji sięgających kilkuset milionów złotych oferujemy więc oszczędności na poziomie kilkudziesięciu milionów  złotych – szacuje Artur Hanc, prezes Elmodisu.

Rozwój elektromobilności wymaga zaawansowanych rozwiązań informatycznych. Fleetnet rozbuduje oprogramowanie do bezobsługowego wynajmu samochodów elektrycznych. Projekt uwzględnia zdalną obsługę pojazdów poprzez komunikację z nimi za pomocą urządzeń telemetrycznych. Do zarządzania mocą w stacjach ładowania posłuży natomiast system tworzony przez Enelion – Jeśli w tym samym momencie sto tysięcy kierowców będzie chciało naładować swoje elektryczne samochody w ładowarkach niskiej mocy, w sieci pojawi się zapotrzebowanie na 1 gigawat mocy. To olbrzymia wartość! Dla porównania, obecna moc elektrowni w Polsce wynosi 20-25 gigawatów – wyjaśnia Krzysztof Wasielewski, prezes Enelionu. – Nasze oprogramowanie pozwoli dynamicznie reagować, gdy zapotrzebowanie na moc będzie zbyt duże. System będzie promował ładowanie pojazdów nocą, gdy występują nadwyżki produkcji energii – wyjaśnia

MC2 Energy oraz FlexiDao pracują natomiast nad wykorzystaniem w elektromobilności blockchainu. Zastosowanie tej technologii w procesie ładowania pojazdów elektrycznych pozwala zautomatyzować dostawy i rozliczenia między uczestnikami rynku elektromobilności: dostawcami energii, właścicielami gruntu, operatorami ładowarek czy pośrednikami płatności. Blockchain pozwoli też pokazać klientom, jakie jest źródło energii, którą ładują pojazd. Dzięki temu koncerny energetyczne będą mogły zagwarantować, że użyty prąd został wyprodukowany z odnawialnych źródeł energii.

Do kolejnej rundy Pilot Maker Elektro ScaleUp trafił też startup Duellera, który chce stworzyć pierwszy w Polsce i jeden z nielicznych w Europie system długoterminowego wynajmu rowerów elektrycznych dla konsumentów indywidualnych i podmiotów grupowych, w tym samorządów. Firma chce dostarczać pojazdy spersonalizowane, dostosowane do potrzeb swoich klientów. Zaoferuje też narzędzia informatyczne do obsługi wynajmu, w tym aplikację mobilną, która za pośrednictwem specjalnych czytników skomunikuje się z pojazdem. Scentralizowany system ładowania baterii do rowerów elektrycznych stworzy natomiast BatteryCab. – Pracujemy nad specjalnymi szafami, w których będziemy bezpiecznie transportować baterie. Zwiększymy ich efektywność i zapewnimy im bezpieczeństwo – wyjaśnia Bartosz Częścik z BatteryCab.

Pilot Maker Elektro ScaleUp udowadnia, że w polskich firmach drzemie olbrzymi potencjał innowacji. Wydobywamy je i dajmy im szansę rozwinąć się na dużą skalę. Ten program realnie napędza rozwój zaawansowanych technologicznie urządzeń infrastruktury i systemów informatycznych dla rynku elektromobilności – mówi Marcin Seniuk, dyrektor Departamentu Rozwoju Startupów PARP.W niedługiej przyszłości może być to ważny sektor polskiej gospodarki, produkujący również na eksport – ocenia.

Celem Pilot Maker Elektro ScaleUp jest komercjalizacja 23 innowacji dla elektromobilności. Zakwalifikowane startupy otrzymują wsparcie ekspertów oraz mogą liczyć nawet na 550 tys. zł dofinansowania na rozwój swoich innowacji – tak wysokiej dotacji nie oferuje żaden inny program z serii ScaleUp, zarządzanych przez Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. Startupy zainteresowane udziałem w drugiej rundzie Pilot Maker Elektro ScaleUp już dziś mogą zgłaszać się do programu za pośrednictwem strony www.pilotmaker.pl.

Pilot Maker Elektro ScaleUp jest finansowany z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, poddziałanie 2.4.1 Centrum analiz i pilotaży nowych instrumentów inno_LAB. Więcej informacji na temat założeń pilotażu dostępnych jest na stronach www.poir.parp.gov.pl/elektroscaleup oraz www.pilotmaker.pl.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Elektro ScaleUp wypracuje rozwiązania dla polskiej branży elektromobilności

Strategiczny przegląd e-mobilności

Rozwój elektromobilności jest jednym z priorytetów rządu. – To branża przyszłościowa, która w ciągu najbliższych kilku lat zrewolucjonizuje przemysł motoryzacyjny. Dlatego wspieramy ją także funduszami Programu Inteligentny Rozwój – mówi minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński. – Dobrym tego przykładem jest realizacja programu Elektro ScaleUp, który przygotowuje młode spółki do wdrażania swoich produktów, np. infrastruktury ładowania pojazdów. Bo elektromobilność to nie tylko samochody, ale też sieć punktów ładowania – podsumowuje.

Program Elektro ScaleUp ma zwiększyć liczbę startupów pracujących nad innowacjami, które pozwolą pokonać występujące dziś bariery w rozwoju rynku elektromobilności. – Zależy nam na tym, żeby program Elektro ScaleUp przyniósł konkretny efekt dla rozwoju branży i był realnym bodźcem do współpracy w obszarze elektromobilności dla wszystkich uczestniczących w nim stron. Liczymy na wzmożenie aktywności startupów i wzrost liczby innowacyjnych rozwiązań w tym obszarze, ale również na zmotywowanie polskich liderów korporacyjnych do zaangażowania się w tą działalność, włączenie jej w swój core business. Otworzy to realne możliwości dla dalszej, już komercyjnej współpracy ze startupami, ukierunkowanej na tworzenie polskich rozwiązań z zakresu elektromobilności – wyjaśnia Mikołaj Różycki, zastępca prezesa PARP.

– Strategiczne pozycje i role na rynku e-mobility w Polsce nadal nie zostały zajęte. Ci, którzy pierwsi dokonają rzetelnej oceny swojego potencjału i zbudują przewagę technologiczną, mają szansę zająć pozycję liderów i czerpać z tego zyski – mówi  Magdalena Jackowska-Rejman, prezes zarządu techBrainers, operatora projektu Pilot Maker Elektro ScaleUp. – Rozwoju branży nie dokona jedna firma, nawet największa. Potrzebna jest do tego współpraca odważnych liderów wielu branż – dodaje.

Przedstawiciele TAURONA, PKN ORLEN, Carrefour Polska, Siemens, Synerise oraz Larqa uczestniczą w warsztatach i panelach, dzięki którym zdefiniują stojące przed nimi indywidualne i wspólne wyzwania w rozwoju biznesów w obszarze elektromobilności. Odpowiedzi na te wyzwania zapewnić mają startupy, których nabór trwa do 31 grudnia br. – Najlepsze z innowacyjnych rozwiązań wdrożymy i przetestujemy w dużej skali u partnerów korporacyjnych. Pierwsza runda pilotaży potrwa do połowy przyszłego roku, kolejna rozpocznie się latem 2019 r. – wyjaśnia Magdalena Jackowska-Rejman, prezes zarządu techBrainers, jedynego operatora projektu Pilot Maker Elektro ScaleUp, wybranego przez PARP.

Na realizację pilotaży startupy otrzymają do 500 tys. zł, a także wsparcie ekspertów korporacyjnych, technologicznych i biznesowych. Elektro ScaleUp pozwoli znaleźć i w pełni skomercjalizować co najmniej 23 pionierskie technologie dla elektromobilności. Nabór startupów prowadzony jest przez stronę http://electro.pilotmaker.pl/.

TAURON

TAURON ma już za sobą pierwsze doświadczenia z  elektromobilnością. Wspólnie z MZK w Jaworznie, od kilku lat testuje napędzane prądem autobusy miejskie oraz systemy ich szybkiego ładowania. Firma inwestuje też w carsharing – do końca roku stworzy w Katowicach miejską wypożyczalnię e-samochodów i postawi ponad 30 punktów ich ładowania. Doświadczenia te będą wykorzystane do rozwoju w kolejnych miastach.

Rozwój elektromobilności będzie wspierał główny obszar biznesowy TAURONA, generując wzrost zużycia energii elektrycznej oraz konieczność rozwoju infrastruktury dystrybucyjnej. Koncern zamierza też proponować klientom biznesowym i samorządowym usługi związane z infrastrukturą oraz samochodami elektrycznymi. To będzie dla TAURONA nowe źródło przychodów. – Uważam, ze najlepszym sposobem stymulowania rozwoju tego rynku jest znalezienie skutecznych modeli biznesowych, których wypracowanie jest naszym celem w ramach Pilot Maker Elektro ScaleUp. Ta innowacyjna formuła, tworząca sieci liderów biznesowych i rozwoju technologii wspierających e-mobility, stanie się, mam nadzieję, jednym z kół napędowych rozwoju elektromobilności w Polsce – mówi Jarosław Broda, Wiceprezes Zarządu ds. Zarządzania Majątkiem i Rozwoju TAURON Polska Energia. – Otworzyliśmy naszą organizację na technologie i modele biznesowe, które dopiero się tworzą lub zaczynają zdobywać rynek. Idea open innovation na trwałe wpisała się w kulturę naszego działania – dodaje.

PKN ORLEN

Dla PKN ORLEN uczestnictwo w projekcie jest naturalnym uzupełnieniem obecnie podejmowanych działań w obszarze elektromobilności. Koncern od dawna ma świadomość, że elektromobilność to rewolucja w motoryzacji na skalę światową. Aby odgrywać wiodącą rolę w tym segmencie, należy podjąć działania na jak najwcześniejszym etapie. Dlatego spółka identyfikuje potencjał płynący z e-mobility na wielu płaszczyznach. Jako producent produktów petrochemicznych dostrzega olbrzymi rynek na funkcjonalne materiały niezbędne do budowy nowoczesnych pojazdów. W tym kierunku konsekwentnie rozwija łańcuch wartości, inwestując w rozbudowę instalacji produkcyjnych. PKN ORLEN to również znaczący producent energii elektrycznej, na którą zapotrzebowanie będzie rosło w związku z coraz większą liczbą samochodów elektrycznych. Obserwując rynkowe trendy, koncern już teraz myśli o inwestycji w odnawialne źródła energii. Najbardziej namacalnym obszarem obecności koncernu w elektromobilności jest program budowy szybkich ładowarek dla pojazdów elektrycznych na stacjach paliw. – Konsekwentnie realizujemy plany rozwoju sprzedaży paliw alternatywnych na naszych stacjach. Chcemy, aby w 2019 r. posiadacze samochodów elektrycznych mogli przejechać Polskę głównymi szlakami drogowymi, korzystając z naszych ładowarek. Stąd decyzja o uruchomieniu pilotażowego programu budowy sieci 150 szybkich ładowarek na stacjach paliw – mówi Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.

PKN ORLEN aktywnie podąża również za najnowszymi trendami rynkowymi w zakresie nowych modeli biznesowych –sukcesywnie poszerza ofertę wynajmu aut na minuty w ramach carsharingu. Z perspektywy koncernu rozwój elektromobilności stanowi wyzwanie, ale również wielką szansę dla uzyskania synergii wynikającej z zaangażowania różnych obszarów technologicznych. Obecność PKN ORLEN w projekcie wynika z przeświadczenia, że jeszcze większą synergię można uzyskać stawiając na współpracę z dynamicznym środowiskiem małych firm technologicznych z obszaru elektromobilności.

Carrefour Polska i Larq

Carrefour na kilku europejskich rynkach sprawdza, jakie korzyści przynosi realizacja dostaw towarów e-autami. Swoim klientom już od pół roku oferuje też usługę carsharingu. Wykorzystuje do tego pojazdy partnera zewnętrznego. Elektryczny samochód można wypożyczyć na parkingu pod jednym z trzech hipermarketów w Warszawie. Sieć tłumaczy, że chce dać klientowi pełną niezależność, by zwiększyć komfort robienia zakupów w swoich sklepach. – Rozwój innowacyjnych usług jest ważnym elementem strategii transformacji cyfrowej Carrefour Polska – mówi Robert Noceń, wiceprezes Carrefour Polska. – Do tej pory koncentrowaliśmy się głównie na inicjatywach własnych, teraz angażujemy do współpracy również partnerów zewnętrznych. W Pilot Maker Elektro ScaleUp będziemy poszukiwać kolejnych inspiracji – dodaje.

Innowacji szuka też Larq. Do funduszu należy Nextbike Polska, największy w kraju operator rowerów miejskich i niewątpliwie lider wypożyczeń bicykli na prąd. Pierwszych sto elektrycznych rowerów pojawiło się w warszawskim Veturillo pod koniec lata zeszłego roku. Dodanie ich do oferty wymagało zbudowania specjalnych stacji z ładowarkami do akumulatorów. Kilkunastomiesięczne doświadczenia zdobyte w stolicy, firma przeszczepia na dużo większą skalę. W Trójmieście buduje sieć Mevo, w której wiosną 2019 r. jeździć będzie aż 4086 elektrycznych jednośladowców. – To będzie największy system elektrycznych rowerów na świecie! – ocenia dr Krzysztof Przybyłowski, prezes Larqa. – Dostrzegamy olbrzymi potencjał w rynku elektromobilności. Chcemy zająć na nim strategiczne pozycje, ale by się umocnić i zwiększyć skalę, musimy szukać kolejnych innowacji– dodaje.

Synerise

Synerise w gronie partnerów Pilot Maker Elektro ScaleUp jest firmą wyjątkową. Spółka stworzyła opartą o algorytmy sztucznej inteligencji (AI) platformę, która analizuje olbrzymie zbiory danych (Big Data), pomaga podejmować decyzje biznesowe oraz zwiększać skuteczność działań operacyjnych. W oparciu o dane rozwiązanie Synerise pozwala także zwiększać jakość oferowanych usług i poprawiać doświadczenia klientów (data driven UX).

Jak ma się to do e-mobilności? – W Synerise odkrywamy przed firmami potęgę wiedzy drzemiącej w danych. Potrafimy je zbierać, analizować i wyciągnąć wnioski w sposób zautomatyzowany i bez nadzoru. To zaoferujemy rynkowi elektromobilności, który tworzy sieć nieustannej wymiany danych: jaka liczba e-pojazdów jest w ruchu, w jakim terminie są wolne, gdzie się znajdują (geolokalizacja), jaki procent z nich jest w trakcie ładowania, jak obciąża to system energetyczny, ile osób wypożycza e-pojazdy, w jakim są wieku, jak poprawiać ich komfort i zadowolenie na podstawie danych itd. Synerise oferuje również tworzenie modeli billingowych, co ma ogromne znaczenie dla rentowności car- i bikesharingu – wyjaśnia Jarosław Królewski, prezes firmy.

Synerise jest młodą, ale dojrzałą spółką, która buduje swój sukces na silnym IP. To jeden z największych w Europie Środkowo-Wschodniej dostawców rozwiązań BigData i AI, dostrzegany przez takie osobistości jak np. CEO Microsoft – Satya Nadella oraz wielokrotnie nagradzany w międzynarodowych konkursach. W Pilot Maker Elektro ScaleUp Synerise będzie uczestniczyć w ocenie potencjału firm, które czekają na swój biznesowy wzrost.

Pilotaż Elektro ScaleUp jest finansowany z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, poddziałanie 2.4.1 Centrum analiz i pilotaży nowych instrumentów inno_LAB. Więcej informacji na temat założeń pilotażu dostępnych jest na stronie poir.parp.gov.pl/elektroscaleup.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF