...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Biedronka efektywnie z BigDataCMP – case study

Nowoczesny content marketing to nie tylko działanie wizerunkowe, ale również takie, które można dokładniej mierzyć dzięki technologii Big Data i efektywniej przekładać na sprzedaż. Firma Jeronimo Martins wraz z producentem artykułów szkolnych KAYET w Biedronce, wykorzystali Big Data Content Marketing Platform (BigDataCMP.com). Czy wirtualne ciasteczko okazało się smaczniejsze dla popularnej sieci dyskontów niż to na sklepowej półce?

Zbudować świadomość produktów oraz oferty

Nie od dziś wiadomo, że jednym z kluczowych elementów, podczas przeprowadzenia skutecznej kampanii marketingowej jest prawidłowe określenie grupy celu. Wyzwanie pojawia się jednak w momencie, gdy ta grupa jest bardzo szeroka lub jest ich kilka i należy dywersyfikować metody dotarcia. W przypadku artykułów szkolnych KAYET klient doskonale wiedział, że komunikację należy kierować do rodziców (grupa dysponująca środkami) oraz do dzieci i młodzieży (grupa wpływająca na decyzje zakupowe). Należało zatem jedynie tych odbiorców zdefiniować, zbudować wśród nich świadomość oferty oraz wygenerować zainteresowanie produktami odpowiednio na poziomie racjonalnym i emocjonalnym.

Zespół specjalistów z Big Data Content Marketing Platform wraz z działem marketingu popularnej sieci dyskontów oraz producenta promowanych materiałów szkolnych stworzył strategię komunikacji, która stała się odpowiedzią na to wyzwanie. 

Optymalizacja grupy celu dzięki Big Data

Pierwszym krokiem była prezentacja szerokiej oferty przyborów szkolnych w kanałach online przy wykorzystaniu unikalnego i natywnego content marketingu. Odpowiednie treści pojawiały się kolejno na: stronie internetowej Biedronki, 10 wybranych blogach parentingowych oraz w zasięgowych materiałach wideo na profilach 8 influencerów. Dodatkowo influencerzy zapraszali swoich fanów do wzięcia udziału w konkursie Cool School Challenge i przekierowywali ich na dedykowany landing page. Na każdej ze wspomnianych stron zostały umieszczone specjalne kody, które pozwoliły na gromadzenie anonimowych danych z plików cookies na platformie DMP (Data Management Platform).

Warto przy tym zwrócić uwagę na sam charakter contentu. Przygotowane treści kierowane do rodziców stanowiły swojego rodzaju poradniki. Pojawiły się teksty, które między innymi poruszały tematykę jak efektywnie wydać pieniądze z rządowego programu „Dobry Start” (300+), czy też wskazówki traktujące o tym, że kupując artykuły szkolne nie trzeba wydawać „miliona monet”. 

To wartość dodana dla samych odbiorców, ponieważ dzięki marce znaleźli odpowiedzi na pytania związane z obszarami, które dotyczą ich codziennego życia. Natywny, poradnikowy charakter publikacji przyczynia się do ocieplenia wizerunku marki w nienachalny sposób kierując do oferty wysokojakościowych produktów w atrakcyjnej cenie (sytuacja win-win).

W drugim kroku, dzięki narzędziom Big Data przeprowadzono analizę zebranych danych, co z kolei umożliwiło optymalizację kampanii retargetingowej. Specjaliści BigDataCMP opracowali raport behawioralny dotyczący użytkowników najbardziej zainteresowanych ofertą (kaloryczne cookies) i na tej podstawie powstała baza look – alike, czyli tzw. profili bliźniaczych względem tych, najbardziej zaangażowanych w emitowane treści i właśnie do nich następnie trafiła komunikacja zasięgowa online w modelu programmatic. 

Szeroki zasięg, połączony z wysoką jakością

Istotnym elementem całej kampanii było wykorzystanie możliwości Big Data Content Marketing Platform w procesie selekcji oraz doboru kanałów dystrybucji treści. Przy jej pomocy wybrano 10 blogów uwzględniając fakt, że mają one zapewnić jak najszersze dotarcie do pożądanej grupy celu, ale też zredukować wskaźnik współodwiedzalności witryn do minimum. 

W opisywanym przypadku wyniósł on zaledwie 10,5%, co udowadnia, że każdy z wydawców miał realny wpływ na budowanie zasięgu wśród rodziców sugerujących się, podczas planowania zakupu wyprawki szkolnej, pozyskanymi w artykułach informacjami. Komunikat o ofercie nie powielał się więc wśród tych samych czytelników w kilku źródłach. Gdyby wskaźnik był wyższy i wynosił np. 50%-60%, oznaczałoby to mniej efektywnie ulokowany budżet na dystrybucję treści oraz niższą jakość zasięgu.

Podsumowując. Posiadając dane zgromadzone ze strony produktowej oraz konkursowego landing page’a było możliwe stworzenie ponad milionowej bazy użytkowników najbardziej  zainteresowanych ofertą Biedronki, do których została skierowana kampania retargetingowa, mająca na celu skierowanie ruchu (o wysokiej kaloryczności cookies) na stronę produktową z artykułami KAYET.  

Również dobór influencerów odbył się wg założeń, aby dotrzeć do grupy starszych dzieci i młodzieży. Stąd też zaprosiliśmy do współpracy 8, a nie 1 mocno zasięgowego influencera. Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskaliśmy blisko pół miliona wyświetleń kreatywnych materiałów (user generated content) wideo z promowanymi artykułami szkolnymi w roli głównej już na etapie konkursu, który trwał zaledwie 12 dni. 

Jakość zbudowanego zasięgu zmierzono także na podstawie danych post view. To zupełna nowość na polskim rynku, umożliwiająca monitorowanie wejść na stronę docelową przez użytkowników, którzy wcześniej zapoznali się z contentem, ale nie dokonali bezpośredniego przekliku. 

Zastosowanie content marketingu opartego na Big Data pozwoliło nam m.in.:

  • wygenerować jakościowy zasięg niskim kosztem
  • wyprodukować użyteczne treści, które rozwiązują konkretne potrzeby internautów
  • wybudować bazę zainteresowanych (kalorycznych) plików cookies do dalszych działań remarketingowych oraz retargetingowych
  • poznać lepiej potrzeby i zainteresowania potencjalnych klientów (kapitał na przyszłość)
  • skutecznie wpłynąć na wolumen sprzedaży promowanych produktów

Czynniki wpływające na sukces

Kampania zakończyła się sukcesem, ponieważ złożyło się na to kilka mniej lub bardziej istotnych czynników. Były nimi m.in.: bardzo dobra oferta produktów marki Kayet (jakościowe, bezpieczne, kreatywne, nietuzinkowe i niedrogie); wyszczególniona na podstawie konkretnej analizy grupa celu; zastosowanie narzędzi BigDataCMP, które pozwoliły na optymalizację, efektywne wykorzystanie budżetu marketingowego oraz śledzenie ścieżki atrybucji; odpowiedni okres, w którym zrealizowano wszystkie niezbędne działania. 

Jak się okazuje wirtualne ciasteczko jest zdecydowanie warte tego, aby po nie sięgnąć, a jego smak może zaskoczyć niejednego wymagającego konsumenta!

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak podnieść wyniki sprzedaży o 60% w 6 miesięcy dzięki marketing automation?

Czy pozyskiwanie nowych klientów jest jedynym sposobem na utrzymywanie wysokich wyników sprzedaży? Okazuje się, że obecnie kluczem do zapewnienia stałego wzrostu przychodu w e‑commerce jest retencja dotychczasowego klienta i budowanie z nim pozytywnej relacji.

O firmie

Answear jest największym modowym sklepem online w Europie Środkowo-Wschodniej, który nieustannie rozwija się od powstania w 2011 roku. W swojej ofercie ma  ponad  300  marek  (także  własnych) oraz ponad 70 000 produktów w kategoriach: moda damska, męska i dziecięca.

               

 

Problem

Answear postanowił zmienić swój model biznesowy i oparł go na retencji oraz budowaniu pozytywnych relacji ze stałymi klientami. Skupiono się na zwiększeniu lojalności klienta oraz liczby kolejnych transakcji, wykorzystując automatyzację marketingu oraz dane behawioralne klientów.

Rozwiązanie

Answear wykorzystał innowacyjne narzędzia ExpertSender. Zaimportowano z różnych systemów dane behawioralne i transakcyjne, a następnie w oparciu o nie przygotowano kampanie marketing automation. Dane te obejmowały zwyczaje zakupowe klientów, częstotliwość i średnią wartość zamówień, aktywność na stronie, informacje o urządzeniu oraz liczbę punktów w programie lojalnościowym Answear Club.

Powracający klienci dokonują większej liczby transakcji, przez co są bardziej wartościowi niż klienci jednorazowi. Stąd też bardzo istotne jest budowanie długoterminowej lojalności wśród wszystkich konsumentów. Ponieważ pierwsze wrażenie jest najważniejsze, komunikacja z klientem powinna być spersonalizowana od samego początku i prowadzona w najbardziej efektywnym kanale.

Dlaczego tak ważne jest zachęcanie jednorazowych klientów do dokonywania kolejnych transakcji?

Według RJ Metric, prawdopodobieństwo ponownego zamówienia wzrasta, gdy zwiększa się liczba transakcji danego klienta. Po dwóch zakupach, prawdopodobieństwo kolejnego zakupu wzrasta do 32%, po 5 zakupach – do 70%, a po 10 transakcjach rośnie do 83%!

Nowi klienci (first-time buyers) – są do nich kierowane kampanie powitalne, a następnie wprowadzające, które mają na celu zebranie informacji o kliencie.

Aktywni klienci – otrzymują wiadomości behawioralne, oparte na ich aktywności zakupowej i akcjach podjętych  na  stronie   sklepu.  Obejmują  one  oferty  specjalne,  e-maile  z  rekomendacjami  zakupowymi, a także wiadomości rocznicowe, urodzinowe i lojalnościowe.

Klienci z malejącą aktywnością – dostają wiadomości przypominające o odwiedzeniu sklepu, a następnie kierowane są do nich wieloetapowe kampanie reaktywacyjne, których celem jest zachęcenie klienta do większego zaangażowania.

Ścieżka zakupowa konsumenta

Ścieżka zakupowa konsumenta ANSWEAR od momentu rozpoczęcia pracy z ExpertSender

Automatyzacja całej komunikacji w ścieżce zakupowej konsumenta pozwala na budowanie jego zaangażowania i przywiązanie do marki. Dzięki temu żaden klient nie otrzymuje nieistotnych, zbędnych wiadomości e-mailowych, które zmniejszają prawdopodobieństwo ponownego zakupu. Zamiast tego dostaje spersonalizowaną wiadomość dopasowaną do jego wcześniejszych aktywności.

Rezultaty

60% – o tyle wzrósł udział transakcji pochodzących z kampanii marketing automation w ciągu pierwszych 6 miesięcy współpracy z ExpertSender.

Oznacza to wzrost całkowitej sprzedaży z 2,8% do 4,5% z kanału marketing automation.

– W ciągu zaledwie 30 dni udało nam się wprowadzić działania z zakresu marketing automation do 7 krajów – i to tuż przed najgorętszym okresem sprzedażowym. Dzięki ExpertSender wykorzystujemy dane transakcyjne w kampaniach, co pozytywnie wpływa na retencję klientów i liczbę transakcji. Prognozujemy, że poziom sprzedaży pochodzący z automatyzacji marketingu podwoi się przed końcem roku. – Marcin Nawrocki, CRM Manager, Answear

Scenariusze marketing automation umożliwiają tworzenie dynamicznych sekwencji kroków, które automatyzują ścieżkę zakupową klienta.

Tabele danych mogą być użyte do przechowywania zewnętrznych danych klientów, np. historii zakupowej. Dzięki nim można personalizować kampanie w oparciu o dane pochodzące z różnych źródeł.

Dynamiczna  segmentacja  w  ExpertSender to prędkość, elastyczność i możliwość dynam- icznego przeliczania subskrybentów w czasie rzeczywistym.

Rekomendacje produktów pogłębiają zaan- gażowanie konsumenta poprzez proponowanie im   interesujących dla  nich treści oraz są efektywnym sposobem maksymalizacji sprzedaży dodatkowej i wiązanej.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Case study #nonoszyt. Agencja Nonoproblemo o projektowym podejściu do zleceń

Przychodzi klient do agencji i mówi: – Potrzebuję jubileuszowego prezentu idealnego. Ma być piękny, oryginalny, zindywidualizowany. Ma zapadać w pamięć, zachwycać formą, po prostu ma mieć efekt WOW. Co na to agencja? – Nonoproblemo!

WYZWANIE I BACKGROUND – NA TROPIE POTRZEB

Z okazji obchodzonego 10-lecia działalności agencja Nonoproblemo postawiła sama przed sobą wyzwanie: stworzenie nieszablonowego prezentu dla swoich klientów, partnerów i dla siebie. To, że została zleceniodawcą dla samej siebie w żadnym stopniu nie zmieniło stylu pracy. Z jednym wyjątkiem – pozwoliło to na ominięcie pierwszego etapu procesu, czyli poznania klienta i identyfikacji jego potrzeb.

PRACA KREATYWNA – WSZYSTKIE RĘCE NA POKŁAD

Po zapoznaniu się z klientem i po identyfikacji jego potrzeb, rozpoczyna się zwykle etap poszukiwań kreatywnych. Tak było i w tym przypadku. Najpierw trzeba było określić formę prezentu. Po analizach zespół Nonoproblemo uznał, że określone w wyzwaniu cele najlepiej będzie realizować notes, który:

  • pozwoli na pokazanie potencjału graficznego
    i copywriterskiego agencji,
  • będzie świetnym nośnikiem idei Nonoproblemo
    i wizytówką możliwości agencji,
  • pokaże zmysł estetyczny i poczucie humoru zespołu.

Po określeniu „czym ma być” prezent, przyszedł czas na zastanowienie się, „jaki ma być”. Graficy dostali wolną rękę i stworzyli takie formy stron notatnikowych i towarzyszące im ilustracje, do których – na podstawie wspólnie wypracowanej listy luźnych skojarzeń – pozostało tylko dopisać lub dobrać treści.

 

REALIZACJA – CYKL PRZYMIAREK

W międzyczasie trwały poszukiwania formy, która najlepiej odda charakter notesu. Początkowo nazywał się pięknoszytem, ale w trakcie realizacji projektu nazwa została zmieniona na nonoszyt – bo odzwierciedla zespół, agencję Nonoproblemo, jej idee i podejście do pracy.

Niezależnie od decyzji dotyczącej nazwy, trwały przymiarki, czyli:

  • poszukiwanie optymalnego formatu –
    4 godziny w sklepach, 3 w drukarniach,
  • dobór papieru – sprawdzenie
    5 kilogramów próbek, 3 wizyty
    u producentów,
  • decyzja o rodzaju szycia/klejenia – wizje lokalne, próby, testy,
  • wybór wykonawcy.

REZULTAT – EFEKT NONOSZYTU (opinie klientów)

„Ja wiem, że wręczyliście go wielu osobom. Ale tak przeglądam, przeglądam i czuję, że nonoszyt jest taki mój…”

„Ja go nawet nie będę używać. Będzie stał na półce, jest taki piękny!”

„Aż boję się myśleć, co wymyślicie w przyszłym roku i w sumie już bym chciała to zobaczyć.”

„To jest świetne, do przytulenia. Doskonały nośnik firmowych wartości.”

Nonoszyt może być źródłem inspiracji, dziennikiem, notatnikiem, ale też kalendarzem – wszystko w zależności od potrzeb użytkownika. Nonoproblemo udało się połączyć wszystkie te funkcje bez narzucania którejkolwiek. Nonoszyt będzie tym, czym uczyni go właściciel.

Kamila Radomska-Woźniak, szefowa Nonoproblemo: Zaprojektowanie nonoszytu wymagało skupienia i dopracowania szczegółów. Podeszliśmy do tego zadania tak, jak do każdego, które realizujemy – z uważnością. To podejście jest największym atutem mniejszych agencji, które mają duże doświadczenie rynkowe, jednak ponad ilość cenią jakość. Kiedy zakładaliśmy Nonoproblemo, przyświecała nam idea, aby stworzyć taką agencję, przez jaką sami chcielibyśmy być obsługiwani. Skupioną na potrzebach klienta, oferującą nie tylko wykonawstwo, ale i doradztwo, a przede wszystkim nastawioną na budowanie długotrwałych relacji. I to nam się udał.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak współpraca z SearchNode poprawiła wyszukiwanie na decathlon.pl?

SearchNode to wyszukiwarka dedykowana dla e-commerce, działająca w oparciu o algorytmy machine learning i sztucznej inteligencji, dzięki którym rozpoznaje intencje zakupowe użytkowników w 29 językach, w tym także w języku polskim. Pierwszym polskim klientem litewskiej firmy został Decathlon, który dzięki zastosowaniu rozwiązania SearchNode w swoim sklepie internetowym osiągnął wzrost konwersji na poziomie ponad 33 procent.

Wyzwania i cele

Wyszukiwanie produktów na stronie Decathlonu, przed integracją z SearchNode, stwarzało wiele problemów użytkownikom. Ze względu na dużą liczbę produktów, odnalezienie odpowiednich przedmiotów zajmowało dużo czasu. Wynikało to także z powodu skomplikowania języka polskiego. Takie frazy jak „rowerek dla dziecka” i „rowerek dziecięcy” nie dostarczały tych samych wyników.

Wyzwaniem postawionym przed SearchNode była usprawnienie działania. Zespół bazował na know-how i doświadczeniach wynikających ze współpracy z wcześniejszymi klientami. Specjaliści SearchNode mieli zaproponować i wdrożyć rozwiązania przekładające się bezpośrednio na zysk i konwersję zakupową sklepu.

Projekt zakładał dwa podstawowe cele:

Zwiększenie sprzedaży wprost z wyszukiwania. Integracja z SearchNode miała zapewnić odpowiednio wysokie zyski, dzięki sprzedaży produktów proponowanych klientom właśnie za pośrednictwem wyszukiwarki.

Poprawienie User Experience. Celem projektu było poprawienie UX związanego z samym wyszukiwaniem produktów. Strona www Decathlonu zawiera tysiące pozycji. Kluczowe było umożliwienie przeglądania ich w sposób intuicyjny i odpowiadający potrzebom użytkowników.

Integracja i realizacja

Cały proces integracji i wdrożenia SearchNode na stronie Decathlon.pl zajął 3-4 tygodnie. Czas ten poświęcono na jak najlepsze dopasowanie właściwości wyszukiwania do specyfiki sklepu. Zespołowi SearchNode zależało na tym, aby nie tylko wprowadzić odpowiednie  rozwiązania techniczne, ale też by od strony wizualnej wyszukiwarka odpowiadała identyfikacji www.decathlon.pl.

W wyniku działania SearchNode, na stronie Decathlonu pojawiła się zupełnie nowa wyszukiwarka. Uruchomiono mechanizmy usprawniające nie tylko funkcjonalność, ale też zwiększające komfort użytkowników. Miały one ułatwić zarówno odnalezienie pożądanych produktów, jak i podjęcie decyzji o zakupie, poprzez maksymalną personalizację wyników, w zależności od preferencji kupującego.

Lista wprowadzonych rozwiązań zawierała:

  • oparty na machine learning system rozpoznawania zwrotów
  • autokorektę eliminującą problem literówek
  • wyszukiwanie kontekstowe umożliwiające dokładną selekcję produktów
  • asystenta wyszukiwania funkcjonującego na zasadzie sztucznej inteligencji
  • autouzupełnianie
  • narzędzia wspierające działania reklamodawców
  • system eliminujący problem synonimów
  • panel do generowania raportów analitycznych
  • rozbudowaną obsługę języka polskiego

Zapewniono też kompleksową obsługę projektu. W trakcie integracji obie strony stale się kontaktowały i na bieżąco wymieniały uwagami na temat wprowadzanych zmian, aby maksymalnie dostosować wyszukiwarkę do potrzeb użytkowników. Specjaliści SearchNode szkolili też ekspertów klienta w temacie nowych rozwiązań, przekazując wiedzę zebraną podczas pracy z wcześniejszymi firmami. Ponadto po zakończonym procesie wciąż pozostają w kontakcie z pracownikami Decathlonu. Wraz z rozwojem narzędzia sugerują nowe rozwiązania. Jest to szczególnie ważne przy sklepie o tak dużym asortymencie, który wymaga stałego usprawniania.

 

Wyniki

Po zakończeniu integracji, zespół SearchNode skoncentrował się na kolejnym etapie, który zakładał monitorowanie efektów działania wyszukiwarki. Na początku SearchNode był udostępniany klientom sklepu stopniowo. Poniżej można zapoznać się z wynikami  uzyskanymi przy użyciu nowej wyszukiwarki w bezpośrednim porównaniu z kupującymi korzystającymi z wcześniejszego systemu wyszukiwania. Przedstawione liczby to wyniki uzyskiwane na Decathlon.pl w dniach 1.09-20.09 2018 roku.

 case study

Kluczowe wnioski

  • Konwersja zakupowa na Decathlon.pl wzrosła aż o 33,83%. To najważniejszy wskaźnik, gdyż odpowiednio skonfigurowane wyszukiwanie miało przełożyć się bezpośrednio na sprzedaż sklepu.
  • Wyszukiwarkę SearchNode co prawda wdrażano stopniowo, jednak szybko było widać pierwsze efekty. We wspomnianym okresie sesje bez dostępu do wyszukiwarki SearchNode stanowiły 62,34%. Różnica ta nie była tak widoczna w wartości zakupów, gdzie mimo znacznie większej ilości sesji, zysk z zakupów bez użycia SearchNode wynosił jedynie 55,05%. To najlepszy dowód, że dobre wyszukiwanie przekłada się na zyski sprzedającego.
  • Wzrosła też średnia wartość zamówienia. Różnica ta wyniosła 1,14 zł.
  • Znacząco wzrósł wskaźnik średniego zysku na sesję. Dochód większy o 2,10 zł na takim przykładzie pokazuje nie tylko większą skłonność do decyzji o zakupie. Udowadnia też, że kupujący nie muszą już tak długo przeszukiwać strony i wielokrotnie na nią wracać, by odnaleźć pożądane przedmioty.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Gatta przyszłości to silna i zmysłowa kobieta

Czy można pokazać markę odzieżową nie pokazując produktu? A potem złamać wszelkie stereotypy myślenia o kobiecie? Gatta po raz pierwszy zaprezentowała produkt nie pokazując go i opowiedziała o kobiecie zrywając ze stereotypem.

We współczesnym świecie – marki, które nie rozumieją zmieniających się potrzeb konsumenta oraz produkty, które nie pozwalają doświadczać i nie wyzwalają emocji – przestają mieć znacznie. 

W wielu kategoriach zacierają się podziały na produkty kobiece i męskie, podobnie jak segmentacje wiekowe. Kobiety nie chcą małego samochodziku i różowej karty kredytowej, ale są otwarte na produkty, które wpływają na ich zmysły i emocje” – powiedziała psycholog prof. Dominika Maison podczas panelu dyskusyjnego „O kobietach, psychologii i designie”, zorganizowanego przez markę Gatta w trakcie tegorocznej edycji Łódź Design Festival.

Z panelu wyłonił się nowy obraz kobiet, które dawno zerwały ze stereotypem słabej płci, ale wbrew pozorom nie mają zamiaru rezygnować ze swojej kobiecości i zmysłowości. Lubią swoją rodzinę i pracę. Nie chcą walczyć, ale lubią żyć, osiągać i doświadczać.

Gatta od lat tworzy dla takich kobiet. Produkty marki są funkcjonalne i komfortowe, ale nie tylko o to chodzi. Marka stara się, by konsument mógł jej doświadczyć w wielu wymiarach. Stąd na przykład produkty Gatta delikatnie pachną, a płukanie w specjalnym zmiękczającym płynie zapewniającym miły dotyk jest ważną częścią procesu produkcji.

Marka podobnie myśli też o komunikacji z klientem. Sensoryczny pawilon Gatta Intymnie pokazany podczas tegorocznej edycji Łódź Design Festival to intymny świat kobiet, gdzie gaśnie światło, ważny jest dotyk, zapach i dźwięk.

Marka Gatta jest już na tyle znana Polkom, że może sprzeciwić się stereotypom mówienia o kobietach i szufladkowaniu ich. Kobieta to istota silna, mądra i zmysłowa, i przez zmysły oraz emocje postanowiliśmy odpowiedzieć o marce tworząc z Jadzią Husarską-Sobiną, specjalny, wychodzący poza ramy tradycyjnego myślenia o komunikacji, pawilon sensualny – mówi Anna Gołębicka, pomysłodawczyni projektu, odpowiedzialna za strategię marki Gatta.

Pawilon zbudowano z 5. stref – miękkiego aksamitu, delikatnego jedwabiu, elastycznej lycry, zmysłowej koronki oraz ekspresyjnych kropek. W takiej intymnej atmosferze rodzą się zmysły i powstaje damska bielizna.

Dowodem na to, że Gatta tak właśnie myśli i tak tworzy jest najnowsza kolekcja FOLLOW ME, której inspiracją były pełne temperamentu i świadome swojej seksualności włoskie ikony stylu. Modele z kolekcji obfitują w sensualne koronki, delikatne prześwity, kropki oraz przeplatające się zdobienia w postaci jedwabnych tasiemek. Takie połączenie to najlepszy sposób na podkreślenie kobiecych kształtów przy jednoczesnym utrzymaniu komfortu i wygody, który jest niezwykle ważny dla współczesnych kobiet.

Dodatkowe informacje:

Gatta to polska marka, której właścicielem jest firma FERAX (właściciel także marki Wola) lider w produkcji

wyrobów pończoszniczych w Polsce. Spółka prowadzi działalność od 1993 roku. Ferax posiada jedną z największych i najnowocześniejszych fabryk w Europie. Produkty marki Gatta dostępne są w ponad 130 salonach firmowych w największych miastach Polski oraz w dobrych sklepach z bielizną i rajstopami. Produkty Gatta sprzedawane są na całym świecie.

Obecnie produkty marki Gatta to:

Rajstopy:

  • Gatta Classic – szeroka kolekcja klasycznych modeli rajstop i pończoch;
  • Gatta Trendy – sezonowe kolekcje rajstop, pończoch i skarpet; kolekcja bogata we wzory i różnorodne motywy zgodnie z obowiązującymi trendami;
  • Gatta Funkcja – linia nowoczesnych rajstop o szczególnych właściwościach, które pełnią określone funkcje. Dzięki zastosowaniu specjalnych technologii w zależności od modelu: kształtują sylwetkę, poprawiają krążenie w nogach, wspomagają walkę z cellulitem, podkreślają talię, podnoszą pośladki a także są idealne dla kobiet w ciąży;

Bielizna i odzież:

  • Gatta Intimate – kolekcja ekskluzywnej bielizny gorseteryjnej, o wyrafinowanym wzornictwie, wprowadzającej unikalne funkcje, jak na przykład pierwszy na rynku biustonosz double push up;
  • Gatta Bodywear basic – klasyczna kolekcja bielizny i odzieży stworzona przy użyciu najbardziej zaawansowanej bezszwowej technologii z delikatnych przędz o doskonałych właściwościach użytkowych przygotowana z myślą o doskonałym wyglądzie i dobrym samopoczuciu kobiet;
  • Gatta Bodywer trendy – sezonowe kolekcje ubrań zaprojektowanych zgodnie z najmodniejszymi trendami;
  • Gatta Active – odzież sportowa dla kobiet i mężczyzn o wyjątkowych właściwościach termicznych, adresowana do osób aktywnych fizycznie oraz bielizna męska.

Więcej informacji o firmie na www.gatta.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowa odsłona serwisu Wyborcza.pl – case study

Kilka miesięcy temu serwis internetowy Wyborcza.pl znacząco zmienił swój wygląd. Dziś prezentujemy Wam case study dotyczące tych zmian, przygotowane przez odpowiedzialną za nie agencję Artegence oraz zespół „Gazety Wyborczej”.

Sytuacja wyjściowa

Zespół „Gazety Wyborczej” zastanawiał się nad nową odsłoną serwisu Wyborcza.pl. Miała ona podkreślić różnorodność i bogactwo treści tworzonych przez dziennikarzy „Gazety Wyborczej” – m.in. wywiady, obszerne treści magazynowe oraz ciekawe reportaże, a dodatkowo stworzyć przestrzeń do zaprezentowania treści wideo. W dotychczasowej wersji serwisu Wyborcza.pl poszczególne rodzaje materiałów były prezentowane w podobny sposób, dlatego trudno było wyróżnić te, na które chciano zwrócić uwagę czytelnika. Ponadto serwis wymagał reorganizacji i dostosowania do potrzeb internautów, którzy większość treści konsumują poprzez urządzenia mobilne.

 

Otoczenie rynkowe

W szybko rozwijającym się świecie internetu, media prasowe często próbują przenieść do świata cyfrowego tradycyjny sposób eksponowania treści, bez uwzględnienia specyfiki medium oraz zmieniających się potrzeb użytkowników.

 

Cel działania

Nowa odsłona serwisu Wyborcza.pl miała wyznaczyć standardy obecności online dla marek prasowych i pozwolić na przejrzystą prezentację różnorodnych treści na urządzeniach mobilnych. Działania te miały przełożyć się na zwiększenie liczby czytelników Wyborcza.pl oraz na wzrost liczby prenumeratorów cyfrowej subskrypcji „Gazety Wyborczej”.

 

Grupa docelowa

Bardzo duży nacisk położono na dotarcie do użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych – celem było spowodowanie, by częściej odwiedzali serwis dziennika. Zmiany zostały skierowane także do regularnych czytelników serwisu Wyborcza.pl – zachęcano ich do tego, by czytali treści tworzone przez dziennikarzy „Gazety Wyborczej” także na smartfonach i tabletach.

 

Pomysł i realizacja

Zastawiając się nad nową odsłoną serwisu Wyborcza.pl postanowiliśmy przełamać schematy i skoncentrować się na zapewnieniu użytkownikom maksymalnej wygody, szczególnie na urządzeniach mobilnych, z których korzystamy przez cały dzień.

Mniej linków na ekranie, eksploracja poprzez scroll – jako pierwsi dostosowaliśmy sposób konsumowania materiałów prasowych do nawyków, których nauczyły nas media społecznościowe.

Zaproponowaliśmy nowoczesną kontekstualizację treści – tak, aby w przypadku istotnych wydarzeń redakcja mogła rozwijać treści, podobnie jak rozbudowuje się trendy na Twitterze, wokół istotnego zdarzenia. Zaproponowaliśmy nowatorską, w przypadku dzienników,  koncepcję streamów i eventów z multimediami wokół.

Oddzielnym zadaniem było stworzenie strony artykułu. Naszym celem było udowodnienie, że w internecie można wygodnie czytać dłuższe treści. Zastosowaliśmy wszystkie dobre praktyki, aby rozbudowane materiały czytało się lżej i przyjemniej – węższą kolumnę tekstu, około 70 znaków w wierszu, odpowiednio dużą interlinię czy wyważone użycie wyimków, cytatów i ilustracji.

Dostosowaliśmy rodzaj i czas publikowanych informacji do rytmu dnia użytkowników. Rano w serwisie dostępne są krótsze treści z najważniejszymi bieżącymi informacjami. W ciągu dnia redakcja rozwija najistotniejsze tematy, a wieczorem prezentuje pogłębione analizy i opinie ekspertów z podsumowaniem dnia. W weekendy serwis eksponuje więcej obszernych materiałów magazynowych..

 

Efekty kampanii

Istotnie zwiększony udział wejść na Wyborcza.pl z urządzeń mobilnych.

 

Podsumowanie

Dobrze przygotowana wersja mobilna jest dziś dla każdego serwisu priorytetem. Potwierdza to stale rosnąca liczba wejść za pomocą urządzeń mobilnych na Wyborcza.pl .

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Adidas, Posterscope i Clear Channel Poland zrealizowały kreatywną kampanię DOOH w real-time

Marka adidas promując nowe modele korków Blue Blast przeprowadziła niestandardową akcję w sklepie Intersport mającą na celu aktywizację klientów.

W sklepie ustawiona została automatyczna fotobudka z ekranem dotykowym, która po zrobieniu zdjęcia szparuje postać z „greenbox’a” i umieszcza ją na layoucie razem z atrybutem marki – piłką nożną, którą klient może przesuwać w dowolne miejsce na layoucie. Aplikacja daje również możliwość udostępniania zdjęcia. Po wykonaniu zdjęcia użytkownik otrzymuje kod rabatowy do sklepów Intersport na buty z nowej kolekcji Blue Blast.

Jednocześnie po wykonaniu zdjęcia, jest ono automatycznie wyświetlane w witrynie sklepu Intersport z zachęceniem do wejścia i wzięcia udziału w akcji, oraz na digitalach Clear Channel Poland w Centrum Handlowym Arkadia.

Kampania to wykorzystanie kreacji i kreatywnej technologii, a także ciekawe i angażujące wykorzystanie możliwości jakie oferuje Digital OOH w postaci działań real-time.

Za kreację, realizację i zakup mediów odpowiada Posterscope Polska, we współpracy z Isobar oraz Carat.

Więcej informacji TUTAJ.

::

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak pisać case study?

Prędkości nabiera popularność jednej z form przedstawienia klientom, czym zajmuje się firma. Stają się nią prezentacje konkretnych przypadków - case study. Firmy chwalą się swoimi rozwiązaniami - chwalą się, często natomiast nie pomagają swoim klientom. Przedsiębiorcy opisują swoje działania, jednak wcześniej rzadko zadają sobie ważne pytanie: czy klienci borykają się z problemem, na który odpowiadam? Czy właśnie takiego rodzaju informacji potrzebują? Przedstawianie case study może stać się najefektywniejszym ruchem, jaki podejmiesz w obszarze marketingu treści. Komentuje Barbara Stawarz.

Odpowiedni przypadek przekonująco, a zarazem subtelnie, pokaże Twoje produkty czy usługi – opowie historię problemu, z jakim klienci mają styczność, przedstawi jego rozwiązanie, metodę pokonującą przeciwność i może stać się najsilniejszym punktem Twojej strategii marketingowej.

Poprawnie skonstruowanym case study możesz przekonać do siebie nowych klientów, którzy zdecydowali się już na kupno konkretnego dobra lub usługi, ale nie wiedzą, gdzie dokonać zakupu. Zadbaj zatem o swój biznes, pomagaj swoim klientom i edukuj ich.

– Dobre case study jako narzędzie content marketingowe powinno przede wszystkim realizować cele założone w strategii. W przypadku tego narzędzia najczęściej są to budowanie i wzmacnianie eksperckiego wizerunku marki, zaprezentowanie usług lub produktów firmy, a tym samym przyciągnięcie potencjalnych klientów. Studium przypadku powinno być tak skonstruowane, by odbiorca miał realną korzyść z zapoznania się z nim. To może być nawet inspiracja do samodzielnego działania. – ocenia Barbara Stawarz z Content King.

Chcąc zwiększyć swoją wiarygodność, poproś zadowolonych klientów o referencje, zaprezentuj statystyki, urozmaić swój tekst wartościowymi informacjami. To nie tylko ukaże Cię w korzystnym świetle, także pozwoli Twoim klientom zdobyć wiedzę, pomoże im i umocni Waszą więź.

Oto 5 rad, jak pisać case study:

 

1. Zaciekaw

Aby czytelnik… a raczej jego uwaga, wpadła w Twoje sidła, potrzebujesz dobrej historii. Ponieważ ten, kto zapoznaje się właśnie z Twoim case study jest dla Ciebie jak najsurowszy krytyki literacki i to, czy skończy w ogóle czytać tekst, nad którym pracowałeś godzinami, zależy od tego czy zaspokoisz literacki głód czytelnika-amatora. Oczywiście ważna jest dla niego sama treść. Kto jednak chce swój wolny czas spędzać na czytaniu słabo napisanych tekstów, opisujących wtórnie nudne tematy, które go nie dotyczą? Przygotuj się, włóż serce w swoją prezentację, wykaż się kreatywnością. Zbuduj fabułę historii i napięcie wokół niej, podawaj przykłady. Zamiast napisać, że zwiększyły się Wasze dochody, bo zrobiliście X i Y, opowiedz o pierwszym pomyśle, zmianie konwencji, konsekwencjach, plusach i minusach, włożonym trudzie, o tym, jak Twoja firma zdołała osiągnąć tak spektakularne wyniki i planach wykorzystania tego faktu. Niech klient odnajdzie wartościowy przekaz w każdej części prezentacji, niech skupia się na rozwiązaniu problemu od informacji na temat jego istnienia do momentu rozważenia wszystkich możliwych konsekwencji.

Cel, jaki chcesz osiągnąć to przekonanie odbiorców do treści, które im serwujesz. Tylko czytane i polecane mogą być nazywane dobrymi case studies, czyli takimi, które ludzi ciekawią i są dla nich użyteczne.

2. Spełniaj oczekiwania

Pamiętaj: case study nie jest tworzony z myślą o Tobie ani o Twojej marce, jest tworzony dla czytelnika, czyli Twojego potencjalnego klienta. Wydawać się może, że prezentujesz swój przypadek, aby pochwalić się, podzielić doświadczeniem… Jednak to nie są główne powody jego istnienia. Podstawowym motywem Twoich działań jest osiągnięcie korzyści z opisania historii – po stronie tak czytelnika, jak i Twojej.

Bądź autentyczny i nie wypisuj peanów na swoją cześć, ponieważ każda inteligentna osoba prędzej czy później zorientuje się i straci zaufanie do kogoś, kto w sposób nieobiektywny prezentuje rzeczywistość w sferze biznesu. Skup się na problemach, które spotykają Twoich klientów. Postaraj się przyjąć ich punkt widzenia, połóż nacisk na ich potrzeby. Mów mniej o produkcie, więcej na temat rozwiązania problemu. Efektywne case study to takie, które mają przełożenie na działalność ich odbiorców. Dlatego bądź szczegółowy. Powiedz, co było problemem i jakie podjęto kroki, aby go rozwiązać. A jeżeli na końcu historii dowiadujemy się, że jest to prawdziwa historia sukcesu, powiedz, w jaki sposób mierzono postęp. Spraw, aby Twój case study spełnił oczekiwania odbiorcy, a zwiększysz swoje szanse na to, że wróci on do Ciebie nie tylko po to, aby przeczytać, co słychać, ale jako konsument, pewny jakości tego, co masz mu do zaoferowania.

3. Zadbaj o referencje

Co sprawia, że chcesz przeczytać właśnie ten case study? Co przekona do niego Twojego klienta? Podczas tworzenia swojej prezentacji bezustannie stawiaj się w sytuacji konsumenta.

Dzielisz się swoją historią, ponieważ to właśnie dziedzina, którą się interesujesz i na której się znasz. Jest to pole, na którym masz duże doświadczenie i dzięki temu jesteś kompetentny do tego, aby inni wzorowali się na Tobie. Świetnie, zatem już wszyscy wiedzą, co myślisz na swój temat! Teraz pozwól mówić innym za Ciebie. Przełam swój tekst referencjami od zadowolonych klientów. Nie bez powodu zanim pójdziemy do kina na nowy film, pytamy o opinię na jego temat kogoś, kto już go widział. Zdanie innych ma dla nas znaczenie. Zdanie Twoich zadowolonych klientów jest ważne dla reszty odbiorców. Zadbaj o to, aby funkcją, jaką spełnią owe rekomendacje, było podniesienie Twojej autentyczności. Przykładaj wielką uwagę do tego, kto wypowiada się na temat Twojego produktu lub usługi. Będziesz mało wiarygodny, jeśli w prezentacji zawrzesz referencję pochodzącą od Twojego dyrektora marketingu… Twoi klienci łatwo wyczują każdy fałszywy ruch, więc graj fair. Niech dowiedzą się, co naprawdę osiągnąłeś. Daj innym chwalić się za to, czego dokonałeś. Pozwól, aby prostota była kluczem do efektywnego wykorzystania prezentacji case study – postaraj się, aby rekomendacje, których użyjesz, były zbudowane w taki sposób, jakby to zadowolony klient wypowiadał swoje myśli na głos, a będzie to znacznie lepiej odebrane.

4. Zadbaj o formę

Niestety często informacje, jakie zawiera się w prezentacjach case studies, dotyczą obszarów technicznych. Niekiedy przekazywane dane zdają się być tak ciężkie, że pod ich ciężarem uginać zdaje się nawet największa ochota zapoznania się z konkretnym przypadkiem. Dlatego tak ważna jest forma, w jakiej przedstawiamy dany temat. Powinna być ona estetyczna i jak najłatwiejsza do przeanalizowania. Bo czy zrozumiała forma wystraszyła kiedykolwiek czytelnika?

Moment, w którym odbiorca zapozna się z case study nie jest jedynym, w którym ma okazję zdecydować się na nabycie Twojego najbardziej przydatnego różowego czajnika lub stworzenie najmodniejszego tatuażu farbą widoczną w ciemności w Twoim salonie, jednak jest to chwila, w której masz szansę go do siebie przekonać i pozostawić po sobie pozytywne, profesjonalne wrażenie. Forma, jaką nadasz swojemu case study, jak urozmaicisz swoją prezentację i odróżnisz od innych, może zadecydować o tym, czy klient zaangażuje się i podzieli z innymi nabytą wiedzą.

Paleta możliwości, jaką rozkłada przed nami w dzisiejszych czasach Internet, jest imponująca, dlatego nie ograniczaj się i wykorzystuj wszelkie dostępne środki: od standardowych wykresów, zdjęć produktów czy klientów, korzystających z usługi, po screenshoty, obrazki z referencjami, filmiki. Zadbaj o jakość i profesjonalność wszystkich materiałów, jakie będziesz wykorzystywał. Niech będą one spójne, przedstawiają dokładnie to, o czym opowiada Twój case study i pomogą w zrozumieniu problemu.

Prezetując coś za pomocą obrazów, nasza kreacja wkracza na wyższy poziom. Obrazy i wideo są doskonałymi materiałami do wykorzystania nie tylko na stronie, blogu czy w pojedynczej prezentacji, nadają się także perfekcyjnie do zamieszczenia i rozprzestrzeniania w mediach społecznościowych.

5. Mów prawdę

Bądź wiarygodny. Nadużyłeś raz zaufania klientów? Bądź pewny, że nigdy więcej nie będziesz mógł użyć słowa “klienci” podczas ich opisywania. Zaufanie jest kluczowe w przypadku case study. Niezależnie od tego, jak słaba jest forma Twojej prezentacji, jeśli jest ona wiarygodna i zawiera wartościową treść, może nie przyciągnie do Ciebie tłumów, lecz na pewno nie odbierze Ci klienta. Nie chcesz, aby Twój przypadek był mdły, słaby, banalny… taki jak inne. Jeśli naprawdę odniosłeś większy sukces, pokaż go: pozwól zajrzeć za kulisy swoim klientom, będą dużo bardziej zainteresowani i zaangażowani – a to będzie miało pozytywny wpływ na Twój biznes. Nie ma potrzeby oddawania wyobraźni zbyt dużego pola do działania poza planowaniem formy przedstawienia swojego case study. Każda inna płaszczyzna jest niebezpieczna, ryzyko, idące za lekkim chociażby przejawem fałszu, nie kalkuluje się. Dlatego zawsze powołuj się na prawdziwe dane, liczby, statystyki.

 – Dobrze, jeśli case study jest poparte liczbami, konkretnymi wynikami, choć na to nie zawsze jest zgoda klienta. Na koniec zwróciłabym jeszcze uwagę na dokładny opis działania. Trudno odciąć się od swojej wiedzy i wejść w buty odbiorcy, który czasami nie ma pojęcia o naszych działaniach. Ważne zatem by case’y były opisane w taki sposób, aby nasz odbiorca zrozumiał je bez problemu i bez dodatkowego zagłębiania się w temat. – podsumowuje Barbara Stawarz.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Magiczna moc influencerów

Moda na wykorzystywanie influencerów w działaniach promocyjnych marek rośnie. Co sprawia, że specjaliści od komunikacji chętniej inwestują w akcje właśnie z nimi?

Influencer, czyli…
Kult osobowości od zawsze przenikał do wielu aspektów naszego życia codziennego. Począwszy od kultu rodziców, kiedy byliśmy dziećmi, po celebrytów, gwiazdy sportu i muzyki. Boom na media społecznościowe wyłonił nam jeszcze jeden rodzaj wpływowych jednostek – influencerów. Oddziałują na ludzi wyrażając swoje poglądy, opinie czy upodobania poprzez blogi, Twittera, Facebooka, LinkedIn’a czy YouTube’a. Wpływowy influencer jest aktywny, zawsze doinformowany, wyprzedza trendy i realnie wpływa na spojrzenie na świat i poglądy swoich followersów.

To co docenia się u influencerów to kreatywność, pasja, ale także wiedza na dany temat, np. technologiczny (Antyweb, Spidersweb), modowy (Maffashion, Jessica Mercedes), kulinarny (White Plate, Durszlak) czy inne.

Influencerzy oddziałują nie wiedząc nawet, że to robią, a bynajmniej to nie był ich zamiar. Tacy po prostu są, takie są ich zachowania, przekonania i osobowość. I to właśnie przyciąga innych. Jest w nich coś magicznego, co pcha do tego, by przyjrzeć się im dokładniej, przeczytać, obejrzeć, wysłuchać. A to wszystko bez ich szczególnego parcia, by tak było. Oni po prostu mają naturalny talent do przekazu i trafiania do ludzi.

To wszystko sprawia, że są godni zaufania, są liderami opinii, a ich słowa oddziałują. Influencer jest postrzegany jako wiarygodne źródło informacji, z oryginalnym spojrzeniem na otaczającą rzeczywistość. Wyraża zawsze to, co myśli na dany temat, nawet jeśli nie jest to zgodne z powszechną opinią. I za to się go ceni. Ludzie są jego najważniejszym zasobem, śledzą go, bo chcą, a nie bo ktoś im każe – mają podobne zainteresowania, poglądy czy poczucie humoru, utożsamiają się z nim. Ma także wpływ na innych influencerów. Angażuje, sam wywołuje dyskusje – nie po to, aby zmanipulować, ale po to, by utworzyć dialog zwiększający świadomość jego uczestników na dany temat.

Influencer narzędziem promocji marek
Zaufanie do word-of-mouth i rekomendacji deklaruje ok. 90 proc. konsumentów, którzy mając podjąć decyzję zakupową wchodzą na blogi.

Specjaliści od promocji marek zdają sobie z tego sprawę i podczas budowania strategii działania z influnecerami coraz częściej traktują jako priorytetowe. Odchodzą od standardowych form komunikacji, zrywają z utrwalonym wizerunkiem i prześcigają się w pomysłach kreatywnych. W większości wykorzystują do tego najpopularniejszych blogerów. I tak dla przykładu Peugeot zaangażował Kominka, Segrittę i Fashionelkę w akcję „Let Your Body Drive”, Orange do „Internet jest wszędzie”  mi.in. AK74, Mediafun, Pozytywna Kuchnia, a YetiPay i Virtualo założyło się z Grzegorzem Marczakiem (Antyweb) o białe kozaczki.

Przykład niestandardowej promocji marki dała też Dacia i blogerzy z Make Life Harder, którzy w inteligentny, lecz ironiczny i dość dosadny sposób komentują wszechogarniającą modę na bycie „trendy, skłaniając do racjonalnego myślenia. Poniżej fragment wpisu MLH początkujący akcję:

„Odebraliśmy od Dacii furę, piękną jak ocean po burzy, w słońcu błyszczącą jak zakola Majdana. Dziś przejechaliśmy trzy czwarte Polski i czuliśmy się jak na eliminacjach do Fear Factor. Po drodze musieliśmy się tylko zatrzymać na rzyganie we Włocławku. Nie dlatego, że struliśmy się paprykarzem, ale dlatego, że Włocławek jest taki piękny.”

Wywołanie reakcji u odpowiednich osób, które będą mówić o marce od zawsze było jednym z najlepszych narzędzi specjalistów od komunikacji. I choć działania z wykorzystaniem influencerów nie są nowym pomysłem, social media sprawiły, że word-of-mouth ma znacznie większą siłę społecznościową i zasięg.

Autor: Marta Drogosz, Account Executive, CluePR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF