5 zmian na rynku pracy okiem ekspertów. Jakie elementy nowej rzeczywistości biurowej będą wzywaniem dla pracodawców?

rzeczywistość biurowa

Ostatnie miesiące zweryfikowały kondycję wielu firm. Dziś, aby nie zostać w tyle ważna jest szybka reakcja przedsiębiorstw, a nawet umiejętność wyprzedzania rzeczywistości. Rynek pracy zmienia się z dnia na dzień, dlatego przygotowaliśmy prognozy eksperckie, które pomogą zweryfikować potrzeby firm i odpowiednio szybciej przygotować się do zmian, które są nieuniknione.

1. Hybrydowy model pracy biurowej

Piotr Adamczyk_Work Service

Sytuacja związana z pandemią pokazała, że Polacy nauczyli się pracować w trybie zdalnym. Jeszcze na początku lockdownu home office rodził wiele obaw o produktywność pracowników czy zachowanie balansu między życiem zawodowym a prywatnym. Okazało się, że praca z domu może być wręcz efektywniejsza, a dzięki nowoczesnym rozwiązaniom cyfrowym zarządzanie organizacją i zespołem może przebiegać płynnie. Dziś nie brakuje więc zwolenników pracy z domu i nie zawsze jest to decyzja powodowana obawą o zdrowie czy bezpieczeństwo, ale wygodą. Choć nie zastąpi pracy w biurze, trend związany z jej popularnością z pewnością będzie się utrzymywał i wpłynie na kształtujący się nowy model pracy. Model, w którym musi znaleźć się miejsce na bezpośredni kontakt z człowiekiem, tak ważny szczególnie w firmach opartych na relacjach. Pracodawcy muszą więc wziąć pod uwagę wszystkie te czynniki i określić, w jakim zakresie mogą i chcą wprowadzić pracę zdalną w swojej organizacji, a następnie sięgnąć po oparte na nowych technologiach rozwiązania, które umożliwią maksymalne wykorzystanie jej potencjału.

Piotr Adamczyk, CIO Work Service

2. Nowe technologie i cyberbezpieczeństwo

Piotr Potejko_Deloitte

Wraz z początkiem pandemii i rozpoczęciem pracy zdalnej na szeroką skalę, na rynku pojawiło się wiele nowych narzędzi cyfrowych, które znacząco wpłynęły na usprawnienie szeregu procesów związanych z codziennym funkcjonowaniem zarówno mniejszych, jak i dużych przedsiębiorstw. W błyskawicznym tempie opanowaliśmy zasady ich użytkowania i zaadaptowaliśmy do naszych potrzeb. O ile wyraźny zwrot ku innowacyjnym rozwiązaniom jest zmianą bardzo pożądaną i z pewnością przełoży się na optymalizację pracy w wielu organizacjach, o tyle wiąże się z licznymi cyberzagrożeniami. Teraz, gdy firmy jeszcze przez długi czas będą łączyły pracę biurową ze zdalnym wykonywaniem obowiązków, jest to niezwykle ważne. Pracodawcy powinni dołożyć wszelkich starań, aby zadbać o najwyższe standardy bezpieczeństwa w tym zakresie i skutecznie chronić wizerunek organizacji, jej pracowników czy powierzanych im newralgicznych danych. A w dalszej perspektywie, stworzyć podstawy do bezpiecznego korzystania z rozwiązań cyfrowych nie tylko w sytuacjach awaryjnych, ale na co dzień.

dr Piotr Potejko, Doradca Zarządu Deloite

3. Idea sharing economy w przestrzeniach biurowych

Rafał Wilk_Solutions Rent

Nasze obserwacje pokazują, że mimo licznych zalet pracy zdalnej, gro pracowników, jak i pracodawców wciąż potrzebuje dodatkowej przestrzeni do pracy. Niestety trudna sytuacja na rynku powoduje, że utrzymanie dotychczasowych biur jest dużym wyzwaniem dla wielu właścicieli firm. Rozwiązaniem może okazać się wdrożenie w tym obszarze idei sharing economy, czyli tzw. ekonomii współdzielenia i przestawienie się na korzystanie z różnego rodzaju przestrzeni coworkingowych, które pozwolą organizacji zminimalizować koszty, zapewnią znacznie większą elastyczność pracownikom w zakresie sposobu wykonywania obowiązków, a kadrze zarządzającej dadzą możliwość podtrzymywania bezpośredniego kontaktu z zespołem.

Rafał Wilk, COO Solutions Rent

4. Nowa struktura benefitów i odbudowywanie relacji z zespołem

Iwona Grochowska_Nais

Wprowadzenie modelu pracy, w którym częściowo będziemy wykonywać obowiązki w domu, częściowo w biurze, będzie wymagać od pracodawców świeżego podejścia do tematu motywowania i doceniania zespołu. To właśnie socjalne aspekty pracy, takie jak atmosfera i kultura firmy, możliwość rozwoju czy też relacje z przełożonym i współpracownikami w największym stopniu wpływają na kreatywność i zaangażowanie pracowników. Decydując się na częściowo zdalny tryb pracy, a tym samym ograniczenie spotkań bezpośrednich, pracodawcy powinni więc szczególnie zadbać o relacje z zespołem i możliwe jak najczęstszy kontakt. Należy również na nowo zweryfikować potrzeby pracowników, aby zapewnić im dodatkowe wsparcie w tych obszarach, które będą miały dla nich największe znaczenie. Obecnie obserwujemy znaczący zwrot ku zaspokajaniu potrzeb z najniższych pięter piramidy Maslowa. Okazuje się, że najbardziej pożądane są np. dodatkowe środki na zakupy spożywcze, ubezpieczenie zdrowotne, konsultacje fizjoterapeuty czy extra budżet na wyposażenie domowego biura. Tego rodzaju form wsparcia jest wiele. Ważne jednak, aby były one dobrane w oparciu o zrozumienie indywidualnych potrzeb. To klucz do zgranego i zaangażowanego zespołu.

Iwona Grochowska, CEO Nais

5. Digitalizacja i automatyzacja usług dla biur

Natalia Myszkowska_Cateringoo

Kryzys związany z pandemią zmobilizował wiele firm do rozwoju i poszerzania oferty o usługi odpowiadające na zupełnie nowe potrzeby rynku. W ten sposób zrodziło się mnóstwo innowacyjnych, ukierunkowanych na digitalizację i automatyzację procesów rozwiązań w różnych sektorach gospodarki, które pomagają na nowo zreorganizować funkcjonowanie biur, stawiając zdrowie pracowników na pierwszym miejscu. Przykładem może być chociażby stworzona przez nas w czasie pandemii Wirtualna Stołówka – platforma do zarządzania procesem zamawiania i dostarczania posiłków do firm, która już teraz pomaga zagwarantować bezpieczne przerwy na lunch w wielu organizacjach. Podobnie dzieje się w innych obszarach życia biurowego, które ze względu na zmiany związane z wybuchem koronawirusa potrzebowały nowej formuły. Formuły, która z powodzeniem sprawdzi się nie tylko w czasie zagrożenia, ale na stałe odmieni kulturę pracy, dostosowując się do współczesnego rytmu życia i aktualnych oczekiwań pracowników. Myśląc więc o powrocie do biura, pracodawcy powinni przede wszystkim zaakceptować fakt, że wracamy do zupełnie innej rzeczywistości, wsłuchać się w potrzeby swoich zespołów i odważnie sięgać po nowoczesne technologie.

Natalia Myszkowska, CEO Cateringoo

Komentarze wyżej cytowanych ekspertów powstały w oparciu o wypowiedzi, których udzielili podczas webinarium „Z apetytem do pracy. Jak wrócić do nowej rzeczywistości” , którego organizatorem była spółka Cateringoo.


Źródło: Informacja prasowa MADE in PR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Z apetytem do pracy. Jak wrócić do nowej biurowej rzeczywistości? Weź udział w bezpłatnym webinarium organizowanym przez Cateringoo!

lunch w pracy

Nowa rzeczywistość stała się wyzwaniem, przed którym staje coraz więcej powracających do biur firm. Zmiany obejmują każdy obszar działalności przedsiębiorstw, od zarządzania zespołem, przez kwestie administracyjne, logistyczne czy organizacyjne. Natalia Myszkowska, CEO Cateringoo oraz Iwona Grochowska, CEO Nais są laureatkami Rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Kluczowa w tym przypadku staje się rola pracodawcy, menadżerów zarządzających biurem czy pracowników działów HR, bo to w ich rękach leży bezpieczeństwo innych.

  • Jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości?
  • Jakie normy sanitarne powinien spełnić pracodawca?
  • Jak zorganizować pracę biura?
  • Jakie rozwiązania warto wprowadzić?
  • Jak zapewnić bezpieczeństwo posiłków i ograniczyć liczbę dostawców lunchowych?
  • Jak zwiększyć apetyt pracowników na pracę i przeorganizować system benefitów pracowniczych?

Z apetytem do pracy webinar

Na te oraz wiele innych pytań odpowiedzą eksperci podczas bezpłatnego webinarium, które odbędzie się już w najbliższy czwartek 9 lipca o godz. 11:00!

W dyskusji wezmą udział:

  • Piotr Adamczyk, CIO Work Service
  • Dr Piotr Potejko, Doradca Zarządu Deloitte
  • Iwona Grochowska, CEO Nais
  • Rafał Wilk, COO Solutions Rent
  • Natalia Myszkowska, CEO Cateringoo

Organizatorem spotkania jest Cateringoo, firma technologiczna działająca w obszarze foodtech i pomysłodawca pierwszego w Polsce marketplace łączącego klientów biznesowych z lokalnymi, sprawdzonymi dostawcami cateringu. W czasie lockdownu zespół Cateringoo błyskawicznie zweryfikował bieżące potrzeby rynku i odpowiedział na nie tworząc nową, doskonale wpisującą się w aktualne realia usługę – Wirtualną Stołówkę, która pozwala zarządzić procesem zamawiania i dostarczania posiłków do biur z zachowaniem najwyższych standardów higieny i bezpieczeństwa.

Zapraszamy do bezpłatnej rejestracji: https://evenea.pl/pl/wydarzenie/zapetytemdopracy
Start: 9 lipca godz. 11.00


Źródło: informacja prasowa Cateringoo

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Cateringoo nabiera rozpędu. Firma pozyskała 2 mln zł i rusza na podbój Polski

Cateringoo_platforma dofiansowanie

Cateringoo odmienia sposób, w jaki firmy zamawiają catering na spotkania biznesowe. Choć start-up działa niespełna od dwóch lat, ma już na koncie sporo sukcesów. Właśnie zamknął rundę inwestycyjną na 2 mln zł od funduszu KnowledgeHub, uruchomił nową wersję swojej platformy online i szykuje się na podbój kolejnych polskich miast. Natalia Myszkowska, założycielka Caterinoo jest laureatką 9.edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Cateringoo działa na zasadzie marketplace’u, łącząc firmy cateringowe z klientem biznesowym. Ułatwia pracę recepcjonistek, asystentek, specjalistów ds. marketingu czy pracowników działu HR, czyli osób odpowiedzialnych za catering na spotkaniach w firmach. Platforma online pozwala na szybkie porównanie ofert wielu dostawców i zamówienie cateringu przez internet. Skraca ten obowiązek do kilku minut, gwarantuje przejrzystość cen, które są takie same jak bezpośrednio u dostawcy i pozwala na pełną kontrolę procesu. Zapewnia też jakość cateringu, bo wszyscy dostawcy są starannie weryfikowani.

Firma powstała półtora roku temu, a latem 2019 roku połączyła się z konkurencyjnym start-upem Caterfly, spółką z portfolio Daftcode. Dobre wyniki i stabilny rozwój Cateringoo sprawiły, że  szybko wzbudziło zainteresowanie inwestorów, w efekcie czego niedawno zamknęło pierwszą rundę inwestycyjną. Od funduszu KnowledgeHub firma pozyskała 2 miliony złotych na umocnienie swojej pozycji w Warszawie oraz na wyjście ze swoją ofertą do kolejnych miast – Wrocławia i Krakowa – gdzie już rozbudowuje zespoły sprzedażowe. Środki od inwestora Cateringoo przeznaczy również na promocję i rozbudowę platformy.

Nie chcemy, by nasi klienci marnowali czas na wyszukiwanie i porównywanie dostawców cateringu. Zrobiliśmy to za nich. Przygotowaliśmy również ofertę cateringową, która spełnia wymagania biznesu. Nasza platforma ma sprawić, że recepcjonistka zamawiająca catering na spotkanie zrobi to w kilka minut i już o nic nie będzie musiała się martwić. To klienci, którzy mają filie w różnych miastach, skłonili nas do ekspansji poza Warszawę. Odciążamy ich w procesie zamawiania cateringu i kontaktów z dostawcami, a do takiej wygody można się szybko przyzwyczaić.

Natalia Myszkowska, CEO Cateringoo

Już dziś Cateringoo ma stabilną pozycję w branży cateringu biznesowego i może pochwalić się czterokrotnym wzrostem rok do roku.

Od początku kluczowa jest dla nas profesjonalna obsługa klienta i zapewnienie takiej jakości, by klient do nas wracał. Jesteśmy dumni z tego, że ponad 60% klientów pozyskanych w pierwszych miesiącach nadal korzysta z naszych usług. 

Natalia Myszkowska. 

Jaki był rok 2019 w Cateringoo?

Rośnie też średnia wartość zamówienia, która obecnie wynosi ponad 2000 zł. Rozszerzyliśmy sieć dostawców. Urósł również zespół, który przez niecały rok powiększył się z 3. do 12. osób.

Karol Lasota, COO Cateringoo

W lutym Cateringoo wypuściło kolejną wersję platformy online. Teraz klienci mogą samodzielnie wymieniać pozycje menu na takie, które lepiej im pasują.

 Budując produkt, bardzo uważnie słuchamy sugestii klientów, co widać w kolejnych wersjach naszej platformy. Od momentu wprowadzenia nowych rozwiązań miesięczna częstotliwość zamawiania przez aktywnych klientów wzrosła trzykrotnie.

Szymon Czarnecki, szef zespołu technologicznego w Cateringoo

 

Cieszymy się, że Cateringoo zdecydowało się na połączenie ze start-upem powstającym w Daftcode. Dzięki temu mogliśmy szybciej zrekrutować silny zespół i zbudować prosty w użytkowaniu serwis online do wyszukiwania i zamawiania cateringu. Można w nim wybierać i dostosowywać oferty do potrzeb danej firmy i formatu spotkania, dopełnić wszelkich formalności, takich jak płatności i faktury czy komunikować się z dostawcami. Produkt świetnie odpowiada na potrzeby rynku, a spółka błyskawicznie stała się ważnym graczem w swojej branży, z którego możemy być dumni.

Paweł Seweryn, CEO Daftcode

 

Inwestycja w Cateringoo to nie tylko inwestycja w zaawansowany technologicznie marketplace, ale również w ciekawy i dynamicznie rosnący rynek, który już teraz wart jest w samej Europie ponad 15 miliardów euro. Firma bardzo szybko się rozwija, ma świetny zespół i mam nadzieję, że nasze środki pomogą jej zrealizować ambitne cele.

Krzysztof Dębowski, Co-Managing Partner KnowledgeHub

Wśród stałych klientów Cateringoo są wymagające firmy, które regularnie zamawiają catering na spotkania biznesowe. Możemy tu wymienić dużych graczy, takich jak The Boston Consulting Group, czy Allen Overy, ale także polskie firmy technologiczne, na przykład znany globalnie Booksy, czy rosnący w siłę Packhelp. Szybki wzrost firmy zaowocował nagrodą dla założycielki Cateringoo, Natalii Myszkowskiej, która w 2019 roku została wyróżniona w konkursie 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polskie startupy łączą siły, żeby uprościć zamawianie cateringu biznesowego

Polacy przyzwyczaili się już do zamawiania jedzenia online do domu czy pracy. Teraz równie wygodny ma być wybór i zakup cateringu na spotkania biznesowe. Zatroszczą się o to dwa polskie startupy – Cateringoo i Caterfly. Spółki właśnie udostępniły klientom wspólną platformę i rozpoczynają pracę pod jednym szyldem. Natalia Myszkowska z Cateringoo jest laureatką 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Konkurenci zasiadają do wspólnego stołu

 

Po fuzji startupy będą działać pod nazwą Cateringoo i wspólnie przeniosą proces zamówień na platformę online, walcząc tym samym o swój udział w rynku usług cateringowych dla biznesu. W samej Europie jest on wart już prawie 65 miliardów złotych. Nowa platforma powstała na bazie wcześniejszych doświadczeń Cateringoo oraz technologii młodszego i dotychczas konkurencyjnego startupu Caterfly.

Cateringoo od 2017 roku współpracuje z wieloma dostawcami i korporacjami, łącząc je przy okazji różnego rodzaju spotkań biznesowych. Poznaliśmy więc bolączki tego niszowego i wciąż bardzo młodego rynku. Chcemy maksymalnie uprościć proces zamawiania cateringu biznesowego, co jest możliwe, dzięki połączeniu naszego know-how i zaawansowanej pod względem technologicznym platformy Caterfly – mówi Natalia Myszkowska, założycielka Cateringoo i CEO połączonych startupów.

Zamawianie cateringu dla firmy to bułka z masłem

Cateringoo wyciąga pomocną dłoń do osób odpowiedzialnych za organizację firmowych wydarzeń, czyli m.in. do office i event managerów czy asystentów i asystentek. Wcześniej, aby zamówić catering, musieli oni dzwonić do kilku dostawców, zbierać i porównywać ich oferty. Teraz proces ogranicza się do kilku kliknięć na stronie internetowej. Platforma wspiera także właścicieli firm cateringowych i restauracji, zdejmując z nich m.in. obowiązek kontaktu z klientami korporacyjnymi oraz wysyłania ofert i wycen. Firmy cateringowe, dostawcy usług gastronomicznych i restauracje mogą więc w pełni skupić się na ich podstawowej działalności, czyli tworzeniu pysznych dań.

Skupiamy oferty cateringu biznesowego na jednej platformie. Przenosimy na nią również cały proces wyboru menu, komunikacji pomiędzy klientem a dostawcą oraz formalności, takie jak płatności i fakturowanie. Stawiamy na prostotę, dobry user experience i pełną transparentność. Użytkownicy systemu Cateringoo już na starcie wiedzą, od jakiego dostawcy, w jakim terminie, ilości czy cenie mogą zamówić dany catering – komentuje Natalia Myszkowska

Jak zauważa CEO świeżo połączonych startupów, dodatkową zaletą Cateringoo jest zróżnicowane menu, które obejmuje niemal wszystkie rodzaje jedzenia – od przekąsek typu finger food po lunche i kolacje. Myszkowska dodaje także, że na platformie można znaleźć dania z kuchni całego świata – angielskiej, śródziemnomorskiej czy meksykańskiej.

Apetyt na sukces

Równie światowe co oferowana kuchnia, są plany cateringowego startupu. Platforma już teraz działa w największych polskich miastach, a w najbliższych miesiącach planuje rozszerzyć swoją działalność o kolejne regiony, także te, wykraczające poza granice Polski. Wsparcia w ekspansji udzieli im Daftcode, polski Venture Builder specjalizujący się w tworzeniu i wypuszczaniu na rynek biznesów technologicznych. Daftcode ma na swoim koncie kilkanaście globalnie operujących spółek. Do ich portfela należy m.in. uruchomiony z początkiem 2019 roku Caterfly, narzędzie antyfraudowe Nethone, czy startup edukacyjny Skriware. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF