BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.
Ostatnia duża produkcja CD Projekt Red doczekała się aktualizacji na nowych platformach. Co przyniosła aktualizacja dla graczy nowej generacji?
Pomimo iż właściciele PS5 oraz Xbox Series X dotychczas mogli grać w Cyberpunk dzięki wstecznej kompatybilności. To na oficjalną wersję czerpiącą z możliwości następnej generacji musieli poczekać.
Dla topowych wersji konsol oznacza to wyższą jakość grafiki, mowa o 4k z włączonym raytracingiem w 30 FPS lub 60 klatek bez rtx. Dodatkowo dla graczy konsoli Sony studio zadbało o implementacje wsparcia dla nowych funkcji kontrolera takich jak feedback haptyczny.
Przejście na nową wersję ma być darmowe dla właścicieli wersji na starsze konsole. Jeżeli ktoś wciąż nie jest przekonany co do produkcji to może się sam przekonać korzystając z 5-godzinnej wersji testowej, dostępnej do 15 marca.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
CD PROJEKT RED i Netflix ogłosiły dziś datę i pierwsze informacje na temat WitcherCon - wirtualnego święta fanów serii Wiedźmin na całym świecie! Marcini Iwiński, CEO CD Projekt Red jest laureatem 2. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Zapowiedź WitcherConu pojawiła się w konwersacji na Twitterze pomiędzy Netflix a CD PROJEKT RED, które łączą siły, aby zaprezentować pierwsze w historii wieloformatowe wydarzenie poświęcone uniwersum Wiedźmina.
WitcherCon, który odbędzie się w piątek 9 lipca 2021 roku, to niezwykłe święto, które łączy światy gier wideo i serialu skierowane zarówno do oddanych od wielu lat, jak i nowych fanów Wiedźmina. W programie m.in.:
Interaktywne panele z udziałem osób, które powołały do życia Wiedźmina w grze i na ekranie.
Najnowsze informacje, materiały zza kulis i niepublikowane wcześniej informacje dotyczące całej serii Wiedźmin.
Możliwość przyjrzenia się z bliska procesowi tworzenia i produkcji gier CD PROJEKT RED, w tym nadchodzącej gry na urządzenia mobilne The Witcher: Monster Slayer. Prezentacje dotyczące komiksów i sprzętu dla fanów, a także serialu Netflix Wiedźmin oraz licencjonowanych produktów i filmu anime Wiedźmin: Zmora Wilka
Analizy ekspertów dotyczące tradycji, legend, potworów i genezy Kontynentu.
Fani będą mogli oglądać WitcherCon na dwóch oddzielnych transmisjach, z których każda będzie zawierać unikalne treści. Pierwsza relacja z WitcherCon rozpocznie się na Twitchu i YouTube 9 lipca o godzinie 19:00. Druga – 10 lipca o 03:00 rano.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Długo wyczekiwana, ogólnoświatowa premiera najnowszego tytułu polskiego studia CD Projekt RED miała miejsce 10 grudnia. Z tej okazji w Warszawie, na Brackiej 25 powstał mural przedstawiający wyłoniony w konkursie fanart.
Night City w Warszawie
Konkurs był elementem szeroko zakrojonej kampanii promocyjnej, która objęła internet, telewizję, radio, kino, prasę oraz murale. Przed fanami Cyberpunka postawiono zadanie stworzenia cyfrowego projektu, na którym w futurystycznym klimacie Night City zostanie osadzone logo Play. Operator sieci komórkowej był współorganizatorem akcji.
Zwycięski projekt został ręcznie namalowany na ścianie Domu Braci Jabłkowskich, przy ulicy Brackiej 25 w Warszawie i będzie cieszyć oczy przechodniów do końca grudnia. Za realizację malarską odpowiada warszawskie Good Looking Studio, które było także autorem pierwszego z Cyberpunkowych murali na ul. Chmielnej w Warszawie, a w przeszłości realizowało również muralową promocję Wiedźmina 3.
Cyberpunk 2077 – wizja przyszłości
Cyberpunk 2077 to gra role-playing. Miejscem akcji jest fikcyjna, tętniąca życiem i technologią amerykańska metropolia usytuowana na zachodnim wybrzeżu USA; gdzieś pomiędzy Los Angeles a San Francisco – Night City. W grze przedstawiona zostaje wizja świata w przyszłości, rządzonego przez megakorporacje i w większości zamieszkanego przez cyborgi. Gracze wcielają się w V – cyberpunka, stawiającego pierwsze kroki w świecie ulicznych wojowników, netrunnerów i korporacyjnych hakerów. Jedną z istotnych postaci w fabule jest Johnny Silverhand, stworzony na podobieństwo Keanu Reevesa, znanego z takich filmów jak Matrix, czy Adwokat Diabła.
Fabuła gry jest nieliniowa, więc jej rozwój zależy od decyzji, jakie podejmują gracze w trakcie rozgrywki. Świat „Cyberpunka 2077” wykreował ponad trzy dekady temu Mike Pondsmith, twórca gier planszowych, karcianych i klasycznych RPG. Pierwotnie nosił on tytuł „Cyberpunk 2020”. Polski developer, adaptując tytuł na grę zdecydował się przenieść akcję o prawie sześć dekad w przyszłość. Warto przy tym pamiętać, że świat „Cyberpunka” funkcjonuje w swojej własnej linii czasowej, która oddzieliła się od naszej w okolicach roku 1990.
Sukces finansowy
Studio CD Projekt RED pracę nad Cyberpunkiem 2077 rozpoczęło w 2012 roku. Gracze swoje zainteresowanie tytułem poparli aż 8 milionami preorderów, złożonymi do dnia przed premierą. Analitycy giełdowi estymują łączną sprzedaż gry na poziomie 35 milionów kopii. Przy realizacji tych założeń wartość sprzedaży może oscylować na poziomie 6-7 miliardów złotych.
Estymacje budżetu powstania i promocji gry mówią o kwocie rzędu 1,2 miliarda złotych, co czyni Cyberpunka jedną z droższych produkcji w historii. Jeżeli przewidywania analityków się spełnią, stanie się również jedną z najbardziej dochodowych, przebijając sukces kasowy innego blockbustera CD Projekt RED – Wiedźmina 3.
Rekordowa premiera
Cyberpunk 2077 szturmem zdobywa serca graczy. Czy to właśnie premiera gry przyczyniła się do ogłoszonego 10 grudnia najwyższego w historii zapotrzebowania na moc (26 817 MW)?
Miało ono miejsce mimo braku niskich temperatur, które zazwyczaj towarzyszą takim zdarzeniom. Niewykluczone więc, że miało to znaczenie. Pewnym jednak jest, że na graczy czekają dziesiątki godzin świetnej rozrywki, przeplatanej licznymi wyborami, których konsekwencje ukształtują unikalny rozwój fabuły, spotykanych bohaterów i miejsca, do którego dotrze V. Wstawaj Samuraju, jest gra do przejścia!
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Httpool, największy partner reklamowy Twittera, wzbudza emocje wśród swoich pracowników, którzy wspierają CD Projekt Red przy premierze Cyberpunk 2077 poprzez przekazanie graczom bezpłatnej licencji oraz dnia wolnego na grę.
To prawda, że rok 2020 był dla nas wszystkich dziwny, ale nie jest to nic, z czym wojownicy z Httpool nie mogliby sobie poradzić! Httpool jest największym partnerem reklamowym platformy Twitter i walczy o to, aby stworzyć nową, pozytywną rzeczywistość w czasie Covid-19. W związku z tym gracze z firmy zostali nagrodzeni przepustką do Night City, dostając do użytku licencje i dzień wolny na granie.
Cyberpunk 2077 to obecnie najbardziej oczekiwana gra wideo na świecie. Nasi gracze w Httpool mają teraz możliwość dołączenia do świata gry i odkrywania Night City! I są niezwykle podekscytowani, że będą mieli okazję, aby podzielić się swoimi przemyśleniami i wrażeniami
Udział w przygotowaniach do kampanii Cyberpunk 2077 na Twitterze był doświadczeniem jedynym w swoim rodzaju!”
Michał Witkowski, Twitter Client Solution Manager w Httpool w Polsce, ojczyźnie CD Projekt Red, twórcy gry
Jako zapalony gracz, Michał był również bezpośrednio zaangażowany we wspieranie CD Projekt Red przy globalnej premierze gry na Twitterze.
Wiele się zmieniło na świecie od czasu pierwszego ogłoszenia Cyberpunk 2077 w maju 2012 roku, ale entuzjazm graczy nigdy nie osłabł. Dla Madary Dakse, Httpool TikTok Ads Client Manager fakt, że w grze występuje aktor Keanu Reeves, jest po prostu wisienką na torcie.
Jestem wielką fanką Keanu Reevesa, a teraz występuje on w tej najbardziej oczekiwanej grze w historii! Jestem gotowa poprawić swój 40-godzinny rekord gry, aby stanąć z nim twarzą w twarz.
Madara Dakse, Httpool TikTok Ads Client Manager
Tin Klasić, Facebook Senior Client Manager w Httpool z Chorwacji, zdołał dokonać niemożliwego i uniknąć wszystkich spoilerów Cyberpunk 2077 w ciągu ostatnich 12 miesięcy! Umiejętności i atrybuty prezentowane przez graczy, takie jak cierpliwość, rozwiązywanie problemów, umiejętności analityczne, szybkie podejmowanie decyzji, strategia i koordynacja, należą do wielu bardzo poszukiwanych cech wymaganych również w biznesie.
Ale teraz chodzi tylko o: wake up, make coffee, and play the game!
Tin Klasić, Facebook Senior Client Manager w Httpool z Chorwacji
Bycie częścią najbardziej oczekiwanej premiery gry w historii to tylko spełnienie marzeń. Kiedy dowiedziałem się o naszym zaangażowaniu w premierę, poczułem się naprawdę podekscytowany bo dla mnie jako gracza to wyjątkowy moment.
David Geborek, Twitter Client Solution Manager w Httpool w Szwecji
W Httpool, z ponad 400 cyfrowymi profesjonalistami na pokładzie działając na ponad 30 rynkach, ściśle trzymamy się idei: „work hard play hard”. Gdy ten szalony rok dobiega końca, Httpool Choombas zanurzają się w Braindance, walcząc o przetrwanie w wirtualnym świecie i ucząc się nowych cyber umiejętności („choomba” w slangu cyberpunkowym to „przyjaciel”, „członek rodziny”).
„Nie śpij, graj!” to przesłanie Madary, jednej z wielu graczy Httpool w dążeniu do nieśmiertelności, dla innych graczy, gdy stawia pierwsze kroki w Night City. Kto wie, w jakiej jeszcze premierze weźmie udział Httpool!
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
9 grudnia w studiu Polsat Games swoją telewizyjną premierę będzie miała jedna z najbardziej oczekiwanych gier wideo ostatnich lat – Cyberpunk 2077. Specjalny czterogodzinny program poprowadzą Krzysztof Ibisz i Agnieszka Borysiuk, a wśród ich gości znajdą się twórcy gry, influencerzy oraz cosplayerzy.
Akcja gry Cyberpunk 2077 rozgrywa się w tętniącym życiem i technologią otwartym świecie wzmocnionych cybernetycznie ulicznych wojowników i błyskotliwych korpohakerów. Gracze kierować będą losami V – postaci stawiającej pierwsze kroki w Night City, najniebezpieczniejszym mieście przyszłości. Główna oś fabularna oraz rozbudowane misje poboczne zaoferują dziesiątki godzin rozgrywki pełnej skomplikowanych moralnie wyborów.
Premierowe wejście do świata Cyberpunk 2077 nastąpi 9 grudnia o godzinie 20:00 w Polsat Games, w towarzystwie gości specjalnych. Wydarzenie poprowadzą Krzysztof Ibisz oraz Agnieszka Borysiuk, a w strefach tematycznych pojawią się Radosław Nałęcz — redaktor naczelny Polsat Games i Piotr „Izak” Skowyrski. Będą oni gościć twórców gry oraz znanych streamerów i influencerów.
Transmisja w Polsat Games to cztery segmenty, w których prowadzący i zaproszeni goście wprowadzą widzów w świat Cyberpunka znany z klasycznego systemu fabularnego Cyberpunk 2020, aż do gry wideo stworzonej w polskim studiu. Wśród gości znajdą się m.in. Mike Pondsmith, twórca fabularnego oryginału, Marcin Blacha, kierujący zespołem scenarzystów, Sebastian Kalemba, szefujący działowi animacji oraz Paweł Sasko prowadzący dział questów.
Partnerami wydarzenia będą firmy PLAY oraz Sprite. Podczas transmisji pokazywane będą również filmiki fanów, które będzie można przesłać za pomocą specjalnej strony internetowej.
Cieszymy się, że możemy być częścią tak ważnego dla graczy na całym świecie wydarzenia. Sami jesteśmy graczami i równie niecierpliwie, co pozostali oczekujemy premiery Cyberpunka 2077. Dlatego wcześniejsze wejście do świata Night City i pokazanie go widzom będzie dla nas niezapomnianym przeżyciem.
Radosław Nałęcz, redaktor naczelny Polsat Games.
Przedpremierowe wydarzenie realizowane będzie przez firmę FRENZY, odpowiedzialną między innymi za kanał Polsat Games, a także Alior Bank Ultraligę – Mistrzostwa Polski w League of Legends i produkcję polskich transmisji z najważniejszych turniejów esportowych na świecie.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Play i CD PROJEKT RED łączą siły. Nadchodzącej premierze gry Cyberpunk 2077 będą towarzyszyć liczne atrakcje przygotowane przez Play z myślą o fanach gry i nie tylko. Pierwszą z nich jest konkurs, a w nim do wygrania… własny mural na jednej z warszawskich kamienic.
Play wesprze polskie studio tworzące i wydające gry wideo w działaniach promocyjnych gry Cyberpunk 2077. Operator przygotował dla nas szereg niespodzianek na nadchodzące tygodnie, a swoje działania rozpoczyna od organizacji nietuzinkowego konkursu trwającego od piątku, 6. listopada do 23 listopada, którego uczestnicy mają możliwość “przenieść się” do roku 2077 i stworzyć własną futurystyczną wizję Night City — miasta, w którym rozgrywa się historia gry Cyberpunk 2077.
Najlepszy fanart stanie się muralem
Biorące udział w konkursie grafiki powinny zawierać elementy charakterystyczne dla gry oraz dla marki Play (np. kolory, blob) i być wykonane techniką cyfrową. Zadanie bardzo kreatywne, więc nagroda też nie jest byle jaka — najlepsza konkursowa praca zawiśnie na ścianie jednej z warszawskich kamienic! Zwycięska praca zostanie namalowana jako mural przy ul. Brackiej 25 w Warszawie i pozostanie na niej przez cały grudzień.
Za komunikację akcji odpowiada MediaCom Beyond Advertising i agencja Plej, a za realizację muralu Good Looking Studio.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Sprite ugasi pragnienie graczy, którzy oczekują jednej z najgłośniejszych tegorocznych produkcji gamingowych - gry Cyberpunk 2077. We współpracy z CD PROJEKT RED marka zaprojektowała unikalną edycję puszek i butelek z postaciami z gry. Limitowana edycja napoju jest dostępna na rynku od listopada. Ponadto z okazji nadchodzącej premiery marka Sprite przygotowuje szereg aktywności dla fanów gry i nie tylko.
Marka Sprite jest obecna w świecie gier już od kilku lat tworząc aktywacje skierowane do graczy i esportowców. Tym razem nawiązała współpracę z twórcami gry Cyberpunk 2077, która już niebawem trafi do graczy na całym świecie. Hasłem przewodnim kampanii jest “W 2077 pragnienie to przeszłość”, które w symboliczny sposób łączy świat gry ze światem Sprite.
Wspieranie graczy jest częścią filozofii naszej marki już od kilku lat. Dlatego ogromnie cieszy nas fakt, że możemy stworzyć dedykowany produkt dla fanów gry Cyberpunk 2077
Na limitowanych puszkach i butelkach Sprite, obok postaci ze świata Cyberpunk 2077, znajdą się także kody promocyjne, dzięki którym codziennie można będzie wygrać gry Cyberpunk 2077 oraz vouchery do sklepu CD PROJEKT RED GEAR. Promocja rozpocznie się 19 listopada.
Premiera gry Cyberpunk 2077 odbędzie się 10 grudnia. Jest jedną z najbardziej wyczekiwanych produkcji bieżącego roku.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Rządy na całym świecie, dostrzegając potencjalne korzyści płynące z rozwoju odnoszącej sukcesy branży gier wideo, podjęły różne środki w celu wsparcia lokalnego przemysłu. Poniżej opis niektórych takich inicjatyw. Izrael to najważniejsze centrum high-tech na świecie (po Stanach Zjednoczonych). Również Polski rząd od lat dostrzega potencjał branży w zakresie stymulowania wzrostu PKB, innowacyjności i stara się zapewnić mu czołowe miejsce wśród liderów. Nawet Amerykańska Izba Handlowa wspiera ekspansję polskich firm i przedsiębiorców, w utworzonym na początku roku programie „American Investor Desk”, który pomaga odnieść sukces na topowym rynku amerykańskim.
USA liderem z ambicjami
Stany Zjednoczone zajmują pozycje lidera pod względem całkowitej liczby pracowników w branży, którą tworzą ponad 3 tysiące firm, zatrudniających w przybliżeniu pół miliona ludzi. Gry wideo to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu rozrywkowego w USA. Według najnowszych danych branża gier wideo jest obecnie większa niż branża filmowa i muzyczna razem wzięta, co czyni ją główną branżą rozrywkową. Szacuje się, że w tym roku globalny rynek gier wygeneruje 152,1 miliarda dolarów od 2,5 miliarda graczy na całym świecie. Firmy posiadające największy udział w amerykańskim rynku gier wideo to Microsoft Corporation, GameStop Corp., Sony Corporation, Nintendo Co. Ltd., Activision Blizzard Inc. i Electronic Arts Inc. Uważane przez niektórych za miejsce narodzin gier, napędzane gorączką gier arkadowych w latach 60-tych i wprowadzeniem pierwszych komputerów osobistych i domowych konsol do gier w latach 70-tych. Stany Zjednoczone są też globalnie czołowym krajem pod względem zatrudnienia przy tworzeniu gier, zdecydowanie wyprzedzając kolejne w rankingach tj. Wielką Brytanię, Kanadę i Japonię.
Izrael dobrym miejscem dla rozwoju innowacji
Izraelskie startupy osiągnęły rekordowy poziom ponad 6 miliardów dolarów, a kraj, który był nowicjuszem na światowej scenie gier wideo, w krótkim czasie osiągnął znaczące sukcesy na skalę światową, jak np. firm „Playtika”czy „Plarium”. Za sprawą sukcesu kolejnych izraelskich firm jak: TabTale, Overwolf, Simplay, Quarterback czy FTX Games, Tel Awiw jest coraz częściej kojarzony z tym sektorem. Unikalny dla innowacji ekosystem sprawia, że jest to pierwszy kraj docelowy dla organizacji, które chcą wprowadzać innowacje (poza Stanami Zjednoczonymi). Izrael może pochwalić się ponad 6000 startupów, a każdego roku powstaje około 600 nowych, to drugi najbardziej innowacyjny kraj na świecie, zajmuje trzecie miejsce na liście firm technologicznych notowanych na NASDAQ (po USA i Chinach), drugi na świecie w kategorii badania i rozwoju-jako procent PKB (4,1%), z najwyższą na świecie liczbą startupów na mieszkańca.
Już kilka lat temu 200 firm zajmujących się grami, generowało tam ponad 1 miliard dolarów przychodów i zatrudniało około 4.000 pracowników. Lokalny przemysł gier stale zajmuje wysokie miejsce wśród przodujących sektorów przemysłu w Izraelu i zdobywa sławę na całym świecie. Playtika-największa izraelska firma zajmującą się grami została założona w 2010 roku przez Roberta Antokola i Uri Shahaka. W maju 2011 r. firma została kupiona przez Caesars Entertainment Corporation. W lipcu 2016 r. działalność firmy została przejęta za 4,4 miliarda dolarów przez chińskie konsorcjum.
Są trzy kraje, na których koncentrujemy się obecnie w przypadku deweloperów spoza Stanów Zjednoczonych: Chiny, Rosja i Izrael.
Fundamentami sukcesu Izraela są m.in. programy akademickie, takie jak:
Program tworzenia gier „Mentor College”, który zapewnia wszechstronne szkolenie praktyczne w zakresie wszystkich kluczowych obszarów produkcji gier (projektowanie, grafika, programowanie i dźwięk), tworzenie portfolio gier i produkcja gier na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne. Praktyki oferowane są wybitnie zdolnym studentom.
Tiltan oferuje 3-letni program tworzenia gier z 2 ścieżkami specjalizacji, jeden dla programistów
a drugi dla artystów. Nauka obejmuje mechanikę narracji i projektowania gier, projektowanie poziomów i daje szansę pracy (jak w prawdziwym studio) nad projektowaniem gry. Uczelnia ma niezależne studio na terenie kampusu, które prowadzi projekty w świecie rzeczywistym, od urządzeń mobilnych i Xbox po AR / VR.
Program rozwoju gier Shenkar College, działający od 2009 r., Obejmuje takie obszary, jak modelowanie 2D i 3D, interfejs użytkownika, zarządzanie produkcją gier i pisanie gier wideo. Uczelnia od 2 lat współpracuje z MIT, prowadząc wspólny inkubator gier dla uczniów obu szkół.
IAC-Izraelska Szkoła Animacji, oferuje wydział gier wideo obejmujący różne obszary projektowania i tworzenia gier, w tym projektowanie 2D i 3D (Unity 3D, DS Max3), Digital Sculpting (ZBrush), UX i UI, AI, Motion Capture, AR / VR i publikowanie gier mobilnych / internetowych.
IDC Herzliya oferuje specjalizację z gier komputerowych w ramach trzyletnich studiów licencjackich z informatyki. Program oferuje praktyczne warsztaty, podczas których uczniowie są pod opieką liderów branży w zakresie produkcji gier oraz biznesowych aspektów tworzenia i dystrybucji gier.
„Hasifa”, oddział Open University oferuje program rozwoju gier wideo obejmujący takie obszary, jak narracja dla różnych gatunków gier, sztuka i kreatywność, UX, 2D (Construct 2) i wprowadzenie do Unity3D i Maya. Studenci także zdobywają praktyczne doświadczenie w tworzeniu wersji demo.
Bezalel oferuje ścieżkę specjalizacji „Game Design” w ramach 4-letniego tytułu licencjata Visual Communications (B.Des). Studia obejmują kursy projektowania gier, grafiki i tworzenia gier, współpracę z programem informatyki Uniwersytetu Hebrajskiego oraz szeroką gamę kursów akademickich, studiów i kursów magisterskich prowadzonych przez liderów branży.
Dlaczego przemysł gier jest tak ważny dla rozwoju?
Branża gier wideo jest niezwykle istotna dla przyszłości gospodarek. Charakteryzuje się intensywnymi badaniami i rozwojem, inwestując znaczne środki w rozwój nowych technologii, dążąc do tworzenia coraz bardziej innowacyjnych gier i usług dla kolejnego pokolenia graczy. Inwestycje te generuje również efekt „rozprzestrzeniania się technologii”, które są korzystne dla innych segmentów gospodarki poprzez wprowadzanie nowych technologii i wspieranie zwiększonej produktywności. Ponieważ jest to innowacyjna, wysoce kreatywna i oparta na technologiach branża, rozwój sektora gier często prowadzi do powstania oryginalnych pomysłów, koncepcji, modeli biznesowych i technologii mających zastosowanie w różnych sektorach przemysłu. Branża gier wideo jest aktywnie zaangażowana w rozwój nowych technologii, takich jak rzeczywistość wirtualna (VR), analityka dużych zbiorów danych (Big Data) i sztuczna inteligencja (AI), które mają odgrywać kluczową rolę w pobudzaniu wzrostu w wielu gałęziach przemysłu i staną się niezbędnym składnikiem przyszłego sukcesu gospodarczego.
Wyższe uczelnie w Polsce stworzyły już ponad 60 kierunków studiów, kształcących kadry dla tego sektora.
Chcemy przekazać obecnym studentom, a przyszłym managerom wiedzę niezbędną do rozpoczęcia kariery zawodowej w jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów na świecie. Wspólnie opracowany przez nas i naszych partnerów kierunek pozwoli poznać między innymi zasady zarządzania projektami, zrozumieć specyfikę nadzorowania zespołów deweloperskich, produkcji i promocji gier, czy też kwestie związane z szacowaniem budżetu. Umożliwiamy też odbycie praktyki w studio deweloperskim oraz dostarczymy studentom materiały do praktyk.
Kilka innych przykładów wspierania rozwoju branży:
Hiszpania
Fundusz Krajowego Wsparcia Rozwoju Gier Wideo, którym zarządza i finansuje hiszpańskie Ministerstwo Przemysłu, które wspiera rozwój projektów oprogramowania i gier. Udzielane wsparcie jest połączeniem subwencji i pożyczki. Maksymalna kwota dotacji to 10% całkowitych wydatków projektu. Pomoc w formie pożyczki może uzupełnić dotację do 100% kosztów projektu.
Dania
DFI, który jest finansowany przez duńskie Ministerstwo Kultury, oferuje program dotacji dla duńskich gier wideo. Wsparcie jest udzielane na rozwój, produkcje i uruchamianie cyfrowych, interaktywnych gier, niezależnie od platform technologicznych i procesu dystrybucji. Fundusz oferuje wsparcie na etapie rozwoju, produkcji i uruchomienia w wysokości od 50 do 60% budżetu każdego etapu.
Holandia
The Dutch Game Garden (DGG) to finansowany przez rząd inkubator i centrum biznesowe z wieloma lokalizacjami w Holandii, mający na celu przyspieszenie rozwoju holenderskiej branży gier zarówno w kraju, jak i za granicą. Fundacja zapewnia szerokie wsparcie początkującym i uznanym twórcom gier. Ponadto fundusz gier finansowany przez holenderskie Ministerstwo Edukacji, Kultury i Nauki , zachęca do rozwoju gier artystycznych.
Finlandia
Doskonały przykład siły branży gier wideo w wyłonieniu się Finlandii jako światowego lider w tej dziedzinie, z ponad miliardem ludzi na całym świecie grających w gry wyprodukowane w kraju z 5,5 miliona ludności. Branża gier wywarła zarówno kulturowy, jak i ekonomiczny wpływ na fińskie społeczeństwo. Sektor gier wideo w Finlandii koncentruje się głównie wokół sektora mobilnego, a zdecydowana większość firm tworzy gry na tę platformę. Ta specjalizacja może mieć swoje korzenie w historycznej dominacji Nokii na fińskim rynku mediów, ale przypisuje się ją również stosunkowo niskim kosztom tworzenia gier na tę platformę. Dystrybucja cyfrowa, choć nie była pozbawiona zagrożeń, takich jak konieczność pokrywania kosztów produkcji i marketingu, dawała tym, którzy zaryzykowali, możliwość zostania uznanymi nazwiskami i liderami rynku. Ważną rolę w fenomenalnym sukcesie odegrała firma Rovio’s Angry Birds i była siłą napędową boomu na startupy w branży. Kolejnym znaczącym wydarzeniem był rozwój modelu biznesowego free to play (F2P). W modelu F2P konsumenci mają bezpłatny dostęp do gier, ale za dodatkową opłatą oferowane są dodatkowe funkcje i aktualizacje. Tytuły, takie jak Clash of Clans, Hay Day i Clash Royale, wyniosły fiński przemysł na nowe wyżyny, ponieważ pięć najpopularniejszych gier Supercell dotarło do rekordowego poziomy 100 milionów graczy (dziennie) i zarabiało ponad 5 milionów dolarów dziennie.
Francja
Fundusz wsparcia dla gier wideo (FAJV) jest współfinansowany przez francuskie Ministerstwo Przemysłu i Centre National du Cinéma (CNC). FAJV wspiera firmy już na etapie rozwoju lub w fazie produkcji. Dwie podstawowe formy oferowanej pomocy to dotacja na tworzenie własności intelektualnej oraz wsparcie finansowe na badania, rozwój i innowacje. Finansowanie może również obejmować wydarzenia handlowe.
Polska
Wsparcie polskiej branży gier wideo się opłaca, zwłaszcza, że gry wideo stały się istotnym elementem tzw. dyplomacji kulturalnej. Właśnie dlatego Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego uruchomiło program „Rozwój Sektorów Kreatywnych”, a Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wystartowało z inicjatywą GameInn, a więc corocznymi dotacjami na prace badawczo-rozwojowe. Natomiast PARP wspiera finansowo promocję marek produktowych na rynkach zagranicznych. Wsparcie sektora ze strony rządowej pokazuje, że ta gałąź przemysłu jest istotna ale również bardzo przyszłościowa.
✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu,
✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu,
✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa,
✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów,
✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.
Jesteśmy przyzwyczajeni do łatwej dostępności treści cyfrowych. Wystarczy parę kliknięć, wpisanie hasła w wyszukiwarkę i wynik jest gotowy. Jednakże coraz częściej możemy napotkać na treści premium, które mają swoją wartość. Tym bardziej cieszy, że nawet w branży growej pewne informacje premierowo przekazywane są na tradycyjnym papierze. PSX Extreme opublikuje premierowe treści związane z Cyberpunk 2077, które niewątpliwie jest jedną z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku.
PSX Extreme w jutrzejszym papierowym wydaniu opublikuje jako pierwsi na świecie najnowsze informacje związane z premierą Cyberpunk 2077 (dostępne jest również wydanie cyfrowe). Zwykle to prasa jest opóźniona w stosunku do internetu, a tym razem będzie inaczej. Ciekawe wydarzenie, biorąc pod uwagę że dotyczy się to branży gier. A już na pewno jest to unikatowa sprawa, biorąc pod uwagę również media światowe.
Cyberpunk 2077 to tworzona przez CD Projekt Red fabularna gra akcji, osadzona w otwartym świecie fikcyjnego, dystopijnego Night City. Wydanie gry zaplanowano na 19 listopada 2020. To kolejna flagowa produkcja warszawskiego studia, i kolejny po serii Wiedzmin tytuł z globalnymi aspiracjami.
Gra wyczekiwana jest przez miliony fanów na całym świecie, co skutecznie napędza również notowania spółki na giełdzie, która w pewnym momencie została najcenniejszą spółka gamedev w całej Europie wyprzedzając nawet Ubisoft!
Brawa zarówno dla CD Projekt Red za świetnie prowadzoną kampanie, jak również dla PSX Extreme za wypracowanie sobie pierwszeństwa do publikacji najnowszych materiałów. Premiera gry z pewnością sporo namiesza na rynku gier w ostatnim kwartale. Warto obserwować, co się dzieję wokół tego tytułu.
Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.