H&M otworzy pierwszy sklep w metaverse? [AKTUALIZACJA]
H&M jako pierwsza marka odzieżowa miałaby otworzyć sklep z ubraniami w metaverse. Klienci mogliby kupować ubrania w świecie wirtualnym.
Za otwarcie sklepu miało być odpowiedzialne CEEK VR, firma łącząca metaverse z kryptowalutami pozwalającymi na dokonywanie zakupów w świecie wirtualnym i rzeczywistym. Nowy H&M miał znajdować się w Ceek City, a ubrania w wirtualnym sklepie miały być dostępne dla avatarów użytkowników platformy. Produkty dostępne w sklepie miały być nabywane za pomocą specjalnej waluty CEEK. Dodatkowo stacjonarne sklepy H&M miały zaoferować klientom możliwość zakupu ubrań wirtualnych.
Ceek City to wirtualne odwzorowanie świata rzeczywistego. Użytkownicy platformy będą mogli przemierzać cyfrowe ulice, tak jakby działo się to wszystko w prawdziwym świecie.
Póki co, na promocje ubrań w świecie wirtualnym zdecydowały się m.in. Nike, Gucci i Zara, jednak to H&M jako pierwsze miało otworzyć sklep poświęcony całkowicie technologii metaverse.
Informacja o otwarciu sklepu zaskoczyła jednak nawet H&M, który w swoim oświadczeniu podkreślił, że nic o tym nie wie i nie współpracuje z firmą Ceek VR. Okazało się, że od samego początku był to jedynie koncept, ale był tak sugestywny, że informacja o nim zaczęła żyć własnym życiem.
O koncepcie metaverse i jego wpływie na marketing szerzej porozmawiają eksperci na Śniadaniu społeczności 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie, które odbędzie się we wtorek 25 stycznia. Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w wydarzeniu na Facebooku.