...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Średnio 120 przedmiotów sprzedawanych na minutę – Allegro podsumowuje rok 2020 w kategorii mody

kobieta pracuje w domu home office

Platforma Allegro opublikowała nową edycją raportu „Polska Strojna”. Moda, ze średnio ponad 1000 użytkownikami na minutę, to jedna z najczęściej odwiedzanych kategorii na Allegro. Wybór produktów w jej ramach wzrósł o 50% w porównaniu do 2019 roku. Zestawy dresowe, szorty, piżamy i skarpetki odnotowały największe wzrosty w liczbie wyszukiwań w 2020 roku.

Jak co roku Allegro, opublikowało szczegółowy raport na temat stosunku Polaków do mody, ich najczęstszych wyborów oraz zwyczajów zakupowych. Allegro to platforma zakupowa dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Miłośnicy mody mają dostęp do setek tysięcy sprzedawców, a tym samym milionów produktów. Od początku 2020 roku sprzedano prawie 50 milionów sztuk. Oznacza to, że średnio co minutę do koszyka dodawano 3 sukienki, 4 męskie t-shirty, 6 par damskich butów i 10 sztuk bielizny!

Rok 2020 przyniósł sporo wyzwań, którym musieliśmy stawić czoło, aby wesprzeć naszych klientów i sprzedawców. Misją Allegro jest bycie dla Polaków miejscem, w którym znajdą wszystko i w dobrej cenie, a ponadto zostaną doskonale obsłużeni. Nad każdym z tych aspektów ciężko pracowaliśmy przez ostatnie miesiące. Na Allegro pojawiło się blisko 40% więcej sprzedawców w porównaniu do zeszłego roku. Powitaliśmy na platformie takie znane i lubiane marki, jak Puma, New Balance, Yes, Born2Be czy Lacoste. Wszystkie nasze główne kategorie w ramach segmentu mody odnotowały kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. Niezmiennie usprawniamy też ścieżkę zakupową – od wejścia na allegro.pl po dostawę pod drzwi. Dbamy o to, aby klient mógł nie tylko łatwo znaleźć produkty w najlepszej cenie, ale również miał wybór dogodnej (a w przypadku użytkowników Allegro Pay nawet odroczonej) płatności, a dostawa była jak najszybsza.

Celestyna Lendo Zachariasz, dyrektor segmentu Moda na Allegro

Śmiało można powiedzieć, że w 2020 roku Polacy postawili na wygodę, ale… elegancką. Jak dresy, to welurowe. Jak akcesoria, to biżuteria. Można też pokusić się o wniosek, że telekonferencje zdominowały nasze życie. Dlaczego? Dane Allegro pokazują pewną przewagę zainteresowania eleganckimi artykułami, które nosimy w górnych partiach ciała. Panowie, mimo że rzadziej kupowali garnitury, to inwestowali w kamizelki i… krótkie spodenki. Panie z kolei stawiały na akcesoria do włosów, biżuterię (kolczyki i łańcuszki) oraz okulary zerówki.

Musiało być wygodnie lub półprofesjonalnie, czyli na górę garsonka albo koszula, a na dole domowe spodnie (typowy zoomowy look). Osobiście pierwszy raz w życiu tak często nosiłam dres, lecz żeby nie zatracić się w tej monotonii codziennego siedzenia w domu, nie odpuściłam dodatków, aby nadal czuć się kobieco.

Zofia Ślotała-Haidar, stylistka

Jak zatem dokładnie wyglądały koszyki zakupowe pań i panów w 2020 roku? Wśród kobiet niezaprzeczalnym liderem pozostały sukienki. Jednak bardzo szybko rosło zapotrzebowanie na wygodną odzież. Najszybciej na popularności zyskiwały takie kategorie, jak komplety dresowe (+ 178%), spodnie dresowe (+ 62%) i legginsy (+ 55%). Jedynie suknie wieczorowe, co nie dziwi, odnotowały niewielki spadek zainteresowania w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Jak pokazują dane Allegro, 2020 był rokiem biżuterii. Na popularności zyskiwały wszystkie kategorie produktów w tym segmencie, który w całości wzrósł o ponad 40%. Bransoletki (głównie złote i srebrne), kolczyki, pierścionki i co ciekawsze obrączki ślubne ponownie znalazły się na podium najczęstszych wyborów Polek. Jednak to naszyjniki (+ 63%) i kolczyki (+ 41%) zanotowały największy wzrost wyszukiwań w porównaniu do 2019 roku.

A jak wyglądała męska garderoba w 2020 roku? Sytuacja była podobna. Panowie stracili zainteresowanie garniturami na rzecz dżinsów (+ 44%), szortów (+ 47%), dresów (+ 81%) i… kamizelek (+31%). Mężczyźni zaczęli też częściej szukać piżam (+ 97%) i szlafroków (+ 59%), a kapcie od garnituru zmieniali na… skarpetki. Biorąc jednak pod uwagę, że największe zainteresowanie tymi produktami odnotowywano w okolicach świąt, takich jak Dzień Chłopaka czy Walentynki, można przypuszczać, że zakupów tych dokonywały panie.

Kategoria mody zaczyna się rządzić zupełnie innymi prawami w okresie przedświątecznym. Na szczycie listy wyszukiwań zaczynają królować produkty, którymi Polacy planują obdarować swoich bliskich. Każdego roku najwięcej transakcji w tym segmencie odnotowuje się w poniedziałek, tydzień przed Wigilią. Wydaje się, że po okresie intensywnych przygotowań do Świąt w końcu zaczynamy myśleć o sobie i dobierać stroje na tę okazję. Po drugie, Polacy szukają prezentów na ostatnią chwilę. Wśród najpopularniejszych, tegorocznych podarunków dla mężczyzn można wskazać zegarki, skórzane portfele oraz zabawne, kolorowe skarpetki. Z kolei wygląda na to, że panie pod choinką znajdą złote zegarki, klasyczną biżuterię, wygodne piżamy i czerwone, lakierowane portfele.

POBIERZ PEŁNY RAPORT POLSKA STROJNA 2020


Źródło: informacja prasowa Allegro 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF