Laptop gamingowy vs pc

laptop-gamingowy-czy-komputer-pc

Jesteś miłośnikiem gier komputerowych i czeka Cię zakup nowego sprzętu, a może szukasz komputera do gier dla dziecka? Jedną z pierwszych decyzji, jaką będziesz musiał podjąć, to wybór pomiędzy laptopem gamingowym vs PC-tem. Przeczytaj poniższy artykuł, by dowiedzieć się, czym kierować się przy wyborze komputera gamingowego, jak kupić laptopa oraz kiedy lepiej sprawdzi się komputer stacjonarny.

Określ swoje wymagania – laptop gamingowy vs PC

Jeżeli zastanawiasz się, co lepiej wybrać laptop gamingowy vs PC, powinieneś w pierwszej kolejności określić wymagania, jakie ma spełniać sprzęt. Oprócz oczywistych parametrów takich jak:

  • procesor – ilość rdzeni i częstotliwość taktowania, poziomy pamięci, zastosowane technologie,
  • pamięć operacyjna RAM,
  • grafika – karta graficzna, jej procesory i pamięć wbudowana lub współdzielona,
  • pamieć masowa – dysk SSD lub HDD,

warto również zastanowić się, jak komputer stacjonarny czy laptop do gier będzie używany. To najczęstsze scenariusze użytkowania w połączeniu z budżetem zwykle decydują o tym, czy lepiej zdecydować się na laptopa czy PC-ta.

Jak wybrać laptopa do gier?

W sytuacji, gdy komputer ma zapewniać możliwość swobodnego przenoszenia i gry poza domem, warto wybrać przenośny komputer. W takiej sytuacji wygrywa on w zestawieniu laptopa gamingowego vs PC. Jeżeli dysponujesz ograniczonym budżetem, warto sprawdzić specyfikacje i rankingi, na przykład laptop gamingowy do 4000, które ułatwią Ci dokonanie wyboru. Zwróć uwagę oprócz podstawowych parametrów także na detale takie jak czas pracy na baterii, wagę, wytrzymałość obudowy czy pracę klawiatury.

Kiedy stacjonarny PC będzie lepszym rozwiązaniem?

Kiedy komputer do gier ma być użytkowany głównie w jednym miejscu, albo też gdy kluczowa jest jego maksymalna wydajność, porównanie laptop gamingowy vs PC wygrywa stacjonarka. To ona pozwala na stworzenie optymalnego zestawu w lepszej cenie. Co więcej, elementy konfiguracji takie jak monitor lub monitory, klawiaturę czy dyski można wykorzystać z poprzedniego zestawu. Ewentualne modernizacje czy naprawy nawet przy niewielkiej znajomości tematu można przeprowadzić samodzielnie. Nowoczesne obudowy i zasilacze, układy chłodzenia i inne profesjonalne elementy, tegoroczne nowości 2021 nie tylko podnoszą efektywność, ale również są wyjątkowo efektowne.

Wady i zalety laptopów oraz komputerów stacjonarnych do gier

W porównaniu laptopów gamingowych vs PC-ty można wyróżnić szereg cech, które często decydują o wyborze konkretnego rozwiązania. Warto zaznaczyć, że urządzenia z różnych półek cenowych mogą się mocno różnić i często ciężko je porównać.

komputer stacjonarny  laptop gamingowy 
wady  zalety  wady  zalety 
nieprzenośny możliwość wprowadzania ulepszeń  ograniczona możliwość rozbudowy  przenośny 
konieczność zakupu peryferiów  niższy koszt za porównywalne parametry  ograniczony czas pracy na baterii  wszystkie peryferia w jednym miejscu
spora ilość zajmowanego miejsca  maksymalne wydajności, profesjonalny look  zwykle bardziej kosztowne naprawy kompaktowy bardziej energooszczędny

 

Za taką samą cenę laptopa do gier można kupić znacznie mocniejszy komputer klasy PC, jednak ostateczny koszt zakupu w zestawie z dobrym monitorem, klawiaturą i myszą może być już wyższy.

Gdzie znaleźć więcej informacji o komputerach gamingowych?

Interesuje Cię nowy laptop gamingowy, ale zastanawiasz się także nad PC-tem do gier? Komplet informacji, rzetelne testy oraz sprawdzone opinie znajdziesz na portalu Ekspert.Ceneo. Zapoznaj się z artykułami, które z pewnością pomogą Ci w podjęciu decyzji, co będzie lepsze – laptop gamingowy vs PC w Twojej sytuacji.


Źródło: Ceneo 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

CENTEO stworzyło panel reklamodawcy dla Ceneo.pl. Pełna automatyzacja oparta o dane

Centeo optymalizacja Ceneo

Eksperci z Sembot.com powołali do życia CENTEO. Pod tą nazwą kryje się aplikacja automatyzująca proces sprzedaży na Ceneo.pl oraz agencja świadcząca usługi z zakresu optymalizacji widoczności na Ceneo.pl. To początek oficjalnej współpracy pomiędzy twórcami rozwiązania i największą polską porównywarką cenową, w której sprzedawcy zobaczą niebawem specjalny przycisk przekierowujący na stronę CENTEO.

Według danych opublikowanych przez firmę Bisnode tylko w pierwszym półroczu 2020 roku zarejestrowano w Polsce aż 5,5 tys. sklepów internetowych. Wszystkich takich sklepów mamy nad Wisłą obecnie ok. 40 tys. Jeszcze przed wybuchem pandemii Polska miała jeden z najdynamiczniej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Duża w tym zasługa prężnie działających serwisów, takich jak Ceneo.pl. Jest to drugi co do wielkości portal e-commerce w Polsce, który skupia ponad 18 tys. podmiotów. W efekcie, 12,5 proc. zamówień internetowych nad Wisłą pochodzi z tego portalu.

Świętym Graalem wszystkich sprzedających poprzez Ceneo.pl jest ulokowanie swojego produktu jak najwyżej na karcie produktu lub karcie kategorii. Jak łatwo się domyślić, im wyższa pozycja produktu na liście, tym większa jest jego sprzedaż. Pierwsze 3 wyniki znajdujące się w strefie polecanych ofert na karcie produktu pochłaniają nawet do 70 proc. wszystkich przejść do sklepu. A pierwsza strona kategorii zbiera do 80 proc. odwiedzin w sklepach. Jest się więc o co bić.

Bartosz Ferenc, współzałożyciel CENTEO

Samodzielna automatyzacja

Dotychczas Ceneo.pl nie posiadało jednego, ogólnodostępnego narzędzia, które pozwalałoby kontrolować pozycję produktów w porównywarce. Aby zapewnić swoim ofertom obecność na wysokich pozycjach, właściciel danego sklepu mógł skorzystać z dwóch rozwiązań. Pierwsze z nich wymagało wykupienia dostępu do API serwisu na poziomie umożliwiającym ocenę konkurencyjności oferty oraz stworzenia własnego programu, który pozwoliłby na jej automatyczne pozycjonowanie w oparciu o dane. Drugie rozwiązanie polegało na systematycznym sprawdzaniu pozycji przedmiotów na kartach produktów czy kategorii, za pomocą raportów dostarczanych w formacie excel, i „ręcznym” zarządzaniu ofertą. Teraz wszyscy użytkownicy Ceneo.pl, za sprawą CENTEO, zyskali dostęp do trzeciego rozwiązania.

Stworzyliśmy oprogramowanie do licytacji pozycji na kartach produktuDzięki analizie takich elementów oferty konkurencji, jak cena, czas wysyłki czy dostępności produktu możemy określić precyzyjne warunki i okoliczności, w jakich oferta ma się pojawić. To pozwala nam na automatyzację procesów, a co za tym idzie, optymalizację współczynnika CPC, który określa koszt, jaki firma musi ponieść za każde odnotowane przez system kliknięcie w ofertę. To nie tylko szansa na znaczne oszczędności, ale również narzędzie do precyzyjnego docierania do klientów, czyli osób, które rzeczywiście są zainteresowane zakupem danego produktu. Dodatkowo łączymy te dane z informacjami o sprzedaży z Google Analytics, dzięki czemu możliwe jest podejmowanie działań opartych o zwrot z inwestycji marketingowych (ROAS).

Bartosz Ferenc, współzałożyciel CENTEO

Z CENTEO mogą korzystać nie tylko pojedyncze sklepy internetowe, lecz również podmioty, które obsługują wiele różnych sklepów, takie jak np. agencje marketingowe. Każda taka firma uzyska dostęp do dedykowany panelu agencji, z pozycji którego będzie mogła zarządzać w modelu white lable wieloma kontami swoich klientów, a dla każdego z nich otrzyma również szyty na miarę plan działania.

O krok przed konkurencją

Kluczem do sukcesu podczas działań marketingowych na Ceneo.pl jest pilnowanie aktualnej pozycji, stawki za przeklik do sklepu oraz ceny każdego produktu z osobna względem cen konkurencji. Dzięki oprogramowaniu CENTEO reklamodawca ma możliwość automatycznie reagować na zmianę stawek i cen produktów konkurentów. To spełnienie oczekiwań szerokiej grupy właścicieli sklepów internetowych, z których wielu w ogóle nie zarządza stawkami, a pozostali codziennie analizują raporty w excelu i ręcznie modyfikują stawki.

Nasze oprogramowanie umożliwia realizowanie kilku strategii promocyjnych jednocześnie dla wybranych produktów, co pozwala wykorzystać szanse np. tam, gdzie dystans do cen konkurencji jest mały. Wszystko odbywa się w sposób w pełni zautomatyzowany. Ponadto śledzi ono zmiany cen, analizując je kilka razy dziennie. Strategie działań marketingowych można oprzeć o kluczowe dane, takie jak odchylenie od cen konkurencji, czas wysyłki produktów, liczbę ofert konkurencji czy segment cenowy.

Jarek Zambrzycki, jeden z twórców narzędzia

Warto tu również wspomnieć, że system automatycznie wstrzymuje licytację nierentownych produktów, reklamując tylko te z konkurencyjną ceną. Gdy konkurencji nie ma, nie odbywa się również bidowanie, gdyż nie ma takiej potrzeby. A w przypadku, gdy oferta jest opłacalna, system dąży do maksymalnej ekspozycji. Dzięki takiemu zachowaniu sklepy reklamują te produkty, w których mają przewagę konkurencyjną. Powoduje to wzrost średniej stawki za kliknięcie, ale jednocześnie znacząco wzrasta współczynnik konwersji, a w konsekwencji spada CPA i rośnie marża.

Współpraca partnerska

Dotychczas za sam dostęp do API Ceneo.pl na poziomie umożliwiającym analizę konkurencyjnych ofert sklep musiał co miesiąc płacić kwotę rzędu 2500 zł.

To więcej niż średnia wartość usługi za prowadzenie konta reklamowego Google Ads dla e-commerce w Polsce, przy wydatkach na reklamę w granicach 20 tys. zł miesięcznie. Dodajmy do tego koszty napisania i utrzymania dedykowanego oprogramowania, a tworzyła się spora kwota.

Bartosz Ferenc, współzałożyciel CENTEO

CENTEO zwróciło się do Ceneo z prośbą o pomoc w rozwiązaniu tego problemu, co spotkało się z aprobatą zarządu. Firmy nawiązały współpracę, dzięki której nie jest konieczne kupowanie klucza API z dostępem do danych analitycznych. W konsekwencji sklepy internetowe i agencje PPC zyskają narzędzie, a koszt obsługi agencyjnej wyniesie tyle samo, ile firmy płacą za działania reklamowe w Facebook czy Google Ads. – Udostępnienie sklepom panelu CENTEO tworzy nowy atrakcyjny kanał reklamowy i pozwala na jeszcze lepsze wykorzystanie możliwości aukcyjnych na Ceneo.pl – konkluduje Ferenc.

Oferta CENTEO będzie promowana w porównywarce Ceneo.pl, m.in. poprzez umieszczenie tam przycisku, przekierowującego sprzedawców na stronę Centeo.pl. Z rozwiązania użytkownicy mogą korzystać samodzielnie, lecz nie jest to konieczne. Firma bowiem w imieniu swoich klientów może zająć się kompleksowym wsparciem sprzedaży na Ceneo.pl, od wprowadzenia sklepów na porównywarkę, poprzez zarządzanie ich ofertą, aż po optymalizowanie stawek i strategii marketingowych. To duże ułatwienie dla tych właścicieli sklepów, którzy nie posiadają wystarczających kompetencji lub nie mają czasu na samodzielne prowadzenie działań w tym zakresie.

CENTEO to kolejny projekt seryjnego przedsiębiorcy Bartosza Ferenca. Biznesmen jest właścicielem m.in. Sembot.com – popularnej aplikacji do zarządzania kampaniami reklamowymi w Google Ads, usługi BlitzHello.com pozwalającej optymalizować komunikację w firmie oraz największego w branży sklepu internetowego „Materace dla Ciebie”.


Źródło: informacja prasowa CENTEO

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Weź udział w 2 edycji Affiliate Days i zacznij zarabiać na blogu

9 września 2017 odbędzie się druga edycja Affiliate Days with Ceneo.pl – konferencji połączonej z warsztatami dla blogerów. Dowiesz się, jak poprzez afiliację zacząć zarabiać na swojej witrynie oraz kanałach społecznościowych, a także jak lepiej się pozycjonować oraz angażować społeczność zgromadzoną wokół Ciebie.

Zyskaj niezbędną wiedzę o afiliacji w internecie

Podczas imprezy podpowiemy Ci, jak lepiej pozycjonować swoją stronę oraz jak dbać o lojalność Twojej społeczności. Poznasz najskuteczniejsze sposoby na zarabianie w sieci, a także największe nowości w afiliacji. Zwrócimy także Twoją uwagę na trendy i sezonowość, które wpływają na zachowania Użytkowników.

 

Jeśli prowadzisz bloga, kanał YouTube czy chociażby galerię na Instagramie,
nie może Cię zabraknąć. Udział w konferencji jest bezpłatny.

 

Zarejestruj się już dzisiaj na: www.ad.ceneo.pl

W trakcie trwania konferencji jesteśmy do Twojej dyspozycji. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące prowadzonego przez Ciebie bloga, możesz liczyć na pomoc naszych ekspertów. Affiliate Days with Ceneo.pl to także doskonała okazja, by kameralnym gronie wymienić się doświadczeniami z innymi twórcami internetowymi.

 

Gdzie i kiedy?

Konferencja odbędzie się 9 września 2017 we Wrocławiu, w siedzibie Ceneo.pl przy ul. Legnickiej 48G (kompleks biurowy Business Garden). Zarejestruj się bezpłatnie, by wziąć udział i poznać więcej szczegółów: www.ad.ceneo.pl. Dowiedz się także więcej o Programie Partnerskim Ceneo.pl.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF