#PLEmediaday: kilkudziesięciu uczestników, gość specjalny, warsztaty, sesja zdjęciowa i nagrania

#PLEmediaday

Prelegenci ze świata esportu, mediów, kultury i biznesu, gościnny udział Marcina Gortata, kilkudziesięciu zawodników i przedstawicieli drużyn PGE Dywizji Mistrzowskiej, kilka równolegle działających stanowisk foto i wideo. Pretekstem do spotkania wszystkich zaproszonych gości był media day specjalnie zorganizowany przez Polską Ligę Esportową tuż przed startem sezonu Jesień 2021.

Sobotnie wydarzenie podzielone zostało na dwie części: sesję warsztatową i foto-wideo. Podczas pierwszej z nich zawodnicy oraz przedstawiciele drużyn, w tym m.in. właściciele i managerowie organizacji oraz członkowie social media teamów, mogli wysłuchać krótkich wystąpień na temat budowania własnej marki, komunikacji i współpracy z ligą. Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej opowiedział o znaczeniu profesjonalnej ligi dla rozwoju zawodników i drużyn, Patryk Wolski, manager gwiazd poruszył ważny aspekt budowania własnej marki, a Jakub Świsłowski ze Sponsoring Insight przybliżył temat wizerunku zawodników w mediach.

Tradycyjnie już podczas wydarzeń organizowanych przez Polską Ligę Esportową nie mogło zabraknąć niespodzianek. Gość specjalny wydarzenia, czyli Marcin Gortat, światowa gwiazda koszykówki i inwestor Polskiej Ligi Esportowej, w charyzmatycznym wystąpieniu omówił znaczenie profesjonalnych szkoleń na przykładzie NBA, przywołując konkretne przykłady przedstawiające realne działania prowadzące do rozwoju organizacji. Legendarny koszykarz wspominał też o znaczeniu zaangażowania zawodników w życie drużyny m.in. z perspektywy współpracy z mediami. Ogromnym zainteresowaniem uczestników #PLEmediaday cieszyło się Q&A z Marcinem Gortatem i przedstawicielami Polskiej Ligi Esportowej. Pytania padające z sali doprowadziły do niezwykle interesującej dyskusji i wymiany doświadczeń.

Druga część wydarzenia w pełni poświęcona była wywiadom, nagraniom oraz grupowej i indywidualnej sesji fotograficznej zgromadzonych drużyn: Mad Dog’s Pact, Illuminar Gaming, Izako Boars, Honoris, PGE Turów Zgorzelec, x-kom AGO, Team Esca Gaming, Tarczyński Protein Team, M1 Eden, których zmagania podczas będzie można obserwować już od 22 września br. W nadchodzącym sezonie PGE Dywizji Mistrzowskiej do walki stanie aż 10 teamów, co oznacza większą liczbę spotkań i dłuższe dni transmisyjne – te startować będą już od godz. 13:00. Stawka jest wysoka, bo pula finansowa do podziału pomiędzy organizacje wyniesie aż 250 000 zł. 

Przypomnijmy, że niespełna kilka dni temu pomiędzy Polską Ligą Esportową a organizacjami współtworzącymi najwyższą klasę rozgrywkową, podpisana została umowa o Centralizacji Praw Sponsoringowych. To pierwszy tak kompleksowy model biznesowy w świecie esportu, który stanowi deklarację o poważnej i długofalowej współpracy z organizacjami. Dla drużyn oznacza m.in. partycypowanie w kontraktach sponsoringowych, otwarcie drogi do kontaktu z zupełnie nowymi podmiotami, gwarancję stabilności i przewidywalności rozwoju. Dla partnerów poszczególnych dywizji Polskiej Ligi Esportowej – jasność i przejrzystość przynależnych zasad. Warto również podkreślić, że innowacyjność i nowatorskie podejście do zarządzania prawami sponsorskimi wyznaczają zupełnie nieznane dotąd standardy współpracy.


Źródło: PLE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Centralizacja Praw Sponsoringowych – przełomowy projekt Polskiej Ligi Esportowej

Centralizacja Praw Sponsoringowych

W poniedziałek 6 września o godz. 13.37 przedstawiciele Polskiej Ligi Esportowej na specjalnej konferencji prasowej na PGE Stadionie Narodowym w Warszawie zaprezentowali założenia bezprecedensowego i cieszącego się ogromnym zainteresowaniem projektu znanego dotąd pod nazwą “CPS”. Podczas tego wyjątkowego w skali kraju wydarzenia, pomiędzy Polską Ligą Esportową oraz reprezentantami 10 drużyn najwyższej klasy rozgrywkowej, czyli PGE Dywizji Mistrzowskiej, zawarta została umowa Centralizacji Praw Sponsoringowych.

Centralizacja Praw Sponsoringowych to precedens wyznaczający określone zasady przynależne partnerom poszczególnych dywizji Polskiej Ligi Esportowej. Przede wszystkim jednak projekt stanowi deklarację o poważnej i długofalowej współpracy z organizacjami. Tym samym dla drużyn oznacza m.in. partycypowanie w kontraktach sponsoringowych i otwarcie drogi do kontaktu z zupełnie nowymi podmiotami. Ponadto stała, strategiczna współpraca z Polską Ligą Esportową to też gwarancja stabilności i w końcu – przewidywalności rozwoju. Pula finansowa do podziału pomiędzy organizacje w sezonie Jesień 2021 Polskiej Ligi Esportowej wyniesie aż 250 000 zł. 

Paweł Kowalczyk prezes Polskiej Ligi EsportowejWielokrotnie podkreślałem, że działalność Polskiej Ligi Esportowej opiera się na silnych partnerstwach, które zbudowane na zaufaniu i relacjach pozwalają na rozwój wspólnej wizji. Nieraz udowodniliśmy już, że nie boimy się podejmowania odważnych decyzji. Dlatego i tym razem, nieustannie poszukując niestandardowych rozwiązań, znów idziemy o krok dalej. Założenia Centralizacji Praw Sponsoringowych określają niepraktykowane dotąd zasady współpracy. Bardzo cieszymy się, że wdrażamy projekt, który odpowiada na dynamiczne potrzeby rynku. Projekt jakiego jeszcze nie było.

Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej

Umowę Centralizacji Praw Sponsoringowych oprócz Pawła Kowalczyka w imieniu Polskiej Ligi Esportowej podpisali przedstawiciele 10 drużyn współtworzącymi PGE Dywizję Mistrzowską w sezonie Jesień 2021: Anonymo Esports, Honoris, Illuminar Gaming, Izako Boars, M1 Eden, PGE Turów Zgorzelec Esport, Tarczyński Protein Team, Team ESCA Gaming, x-kom AGO i Mad Dog’s Pact.

Polska Liga Esportowa nie przestaje zaskakiwać. Ogłoszenie pionierskiego projektu Centralizacji Praw Sponsoringowych jest tego najlepszym dowodem. Dla organizacji zawarcie umowy oznacza nowy wymiar biznesowej współpracy. Korzyści płynących z jej zawarcia jest jednak znacznie więcej. Transparentny plan finansowy, jasno określone zasady i rzetelnie przedstawione warunki, które nie są tylko pustymi obietnicami, lecz stanowią realną pomoc i wkład w rozwój graczy to gwarancja bezpieczeństwa i wsparcia, jakiego dotąd nikt inny nie wprowadził.

Marcin “padre” Kurzawski, szef Mad Dog’s Pact

Innowacyjność i nowatorskie podejście do zarządzania prawami sponsorskimi wyznaczają zupełnie nieznane dotąd standardy współpracy. Mimo, że założenia projektu nawiązują do

najlepszych praktyk znanych z największych boisk czy stadionów, Centralizacja Praw Sponsoringowych to pierwszy tak kompleksowy model biznesowy w świecie esportu. Polska Liga Esportowa, organizacje zrzeszone w poszczególnych dywizjach i partnerzy aktywnie zaangażowani we wspieranie graczy połączą siły, by wspólnie wpływać na kształt i kierunek rozwoju branży.

fot. Żabson, Radosław Wójcik, PLE

Pierwszy od 1,5 roku LAN, PGE Superpuchar Polskiej Ligi Esportowej na plaży, niezapomniane emocje, zaskakujące i nieszablonowe wręcz rozwiązania sezon wiosenny pełen był momentów, które zawodnicy i fani esportu z pewnością zapamiętają na długo. Teraz przyszedł czas na następne wyzwania, a tych – jak wiadomo – w ogóle się nie boimy. Wprost przeciwnie za każdym razem podejmujemy je z ogromnym entuzjazmem. Centralizacja Praw Sponsoringowych to kolejny śmiały i przełomowy projekt Polskiej Ligi Esportowej wyznaczający trendy w świecie esportu.

Radosław Wójcik, Head of Communication & PR

Podczas blisko dwugodzinnej konferencji prasowej Aleksandra Marciniak, Head of Sales & Partnerships, Adam Gil, Head of Esports oraz Radosław Wójcik, szef działu Komunikacji i PR omówili kluczowe koncepcje nadchodzącego sezonu, przybliżając m.in. zawarte partnerstwa, kalendarz rozgrywek oraz priorytetowe elementy strategii komunikacji, których realizacja zaplanowana została podczas najbliższych miesięcy. I tak dziennikarze obecni podczas wydarzenia mogli usłyszeć o nowych możliwościach i rozwiązaniach w zakresie szkoleń i edukacji, czyli PLEkcjach dla zawodników, organizacji oraz młodych adeptów. Ponadto przedstawiciele Polskiej Ligi Esportowej opowiedzieli o zmianach w transmisji, pomysłach na kreatywne kampanie związane z zaangażowaniem community oraz aktywnym wsparciu partnerów, w tym Marcina Gortata i Sponsoring Insight. 


Źródło: Polska Liga Esportowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF