...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Czym jest złowieszczo brzmiąca Great Resignation? Jak pracodawcy powinni reagować na ten trend?

Start drugiej edycji Dream Employer

Ruszyła kolejna edycja Konkursu Dream Employer adresowanego do pracodawców, właścicieli firm i liderów zespołów. Konkursowi towarzyszy całoroczny program, którego celem jest wymiana wiedzy i doświadczeń oraz liczne wydarzenia podejmujące temat dojrzałego przywództwa, kultury i relacji wewnątrz organizacji oraz employer brandingu.

Great resignation – wyzwanie dla organizacji i ich zespołów HR czy szansa na poprawę relacji pracodawca-pracownik?

Gwałtownie spadające zaangażowanie i przywiązanie pracownika do pracodawcy oraz szybko rosnące oczekiwania dotyczące finansów, warunków i środowiska pracy. Ogromna skala rotacji pracowników w wielu branżach, zwłaszcza tzw. essential workers, do których należą zawody w sektorze zdrowia, gastronomii czy w handlu i logistyce.

Według EY Great Resignation jest jednym z trzech mega trendów (3xG – GIG Economy, Great Resignation, Globalizacja Trendów), które zdominują rynek pracy w 2022 roku.

Groźnie brzmiąca „wielka rezygnacja” to zjawisko, którego początek można było zauważyć w Stanach Zjednoczonych już w pierwszej połowie 2021 roku. Od kwietnia do października z pracy zrezygnowało ponad 27 mln Amerykanów. Rynek europejski nie pozostaje jednak obojętny na duże zmiany w zatrudnieniu, które wywołała pandemia. Badanie firmy doradczej Kincentic z III kwartału 2021 wskazuje, że aż 57% pracowników rozważa zmianę pracy. To 13% więcej niż na początku roku.

Wielka rezygnacja to trend pochodzący ze Stanów Zjednoczonych, prognozowany również na naszym rynku. Czy w Polsce będziemy mówić jednak o fali wielkich rezygnacji, czy też o fali wielkich rotacji, to kwestia badań. O tym będziemy na pewno w tym roku w Dream Employerze rozmawiać i ten temat poszerzać. Jedno jest pewne – z perspektywy statupów, takim wyzwaniem, które zostało określone również w raporcie Startup Poland jest utrzymanie pracownika i wspieranie go tak, by jak najdłużej chciał pozostać w organizacji. Nie służy temu ani wielkie rozczarowanie, ani wielka rezygnacja, również GIG Economy, czyli zmiana podejścia do pracy, pewna elastyczność, która pojawiła się wśród pracowników. Młode osoby określają firmy nie jako miejsca pracy, a jako wartości, które niesie za sobą i z którymi identyfikuje się organizacja, w której chcą pracować. To są te elementy, o których warto rozmawiać, które warto podkreślać i nad którymi uczestnicy Dream Employera, ale tez ci, którzy prowadząc firmy szukają jakichś wskazówek, drogowskazów powinni się kierować.

Ewa Janus-Khouri, CEO, Centrum Kreatywności Targowa, Członkini RP i Jury DE

Jest wiele motywatorów podjęcia zmiany bądź zrezygnowania z obecnej pracy nawet bez żadnej innej pewnej oferty w zanadrzu. Wśród głównych przyczyn wymieniane są przede wszystkim pogorszenie się warunków pracy, zmiana priorytetów i rosnąca otwartość pracowników na zmiany, poszukiwanie bardziej rozwojowego środowiska czy brak empatii i sposób traktowania przez pracodawcę. Z drugiej strony są przyczyny związane z brakiem satysfakcji i wypaleniem zawodowym. Coraz częściej pracownicy dochodzą do granicy tolerancji zmian wywołanych pracą zdalną i izolacją, wpływających także na zdrowie. Są stale wyczerpani, nie czują sensu wykonywanej pracy i zaczynają się zastanawiać nad faktyczną jej wartością. Rośnie także liczba osób, które rezygnują w dość krótkim czasie po podjęciu nowej pracy z powodu dużego rozdźwięku między oczekiwaniami i zapewnieniami a tym jak wygląda rzeczywistość w danej organizacji.

Wiemy, jakie zwykle są przyczyny masowych rotacji pracowników w naszych firmach. Spędza to sen z powiek HR-owcom i menedżerom. Gdy szukamy recepty jak temu zapobiegać, warto zadać sobie pytanie: jacy pracownicy są mniej podatni na odejścia, jacy są bardziej lojalni, mocniej zaangażowani i związani z firmą na dobre i na złe? Pracownicy 50+! Może warto inwestować w tych doświadczonych? A może nawet warto poszukać takich na rynku pracy? Nie wierzmy stereotypom i spróbujmy. Tym bardziej że demografia jest nieubłagana. Portal Flexi.pl – praca i aktywność 50+ pokazuje dobre przykłady, zachęca pracodawców do sięgania po takie rozwiązania i pomaga im docierać do aktywnych osób 50+.

Dariusz Ludwiczak, Flexi.pl, Członek RP DE

Jak radzić sobie z falą rezygnacji?

Nie wystarczy tutaj zapewnienie o podniesieniu pensji i pakiet kilku dodatkowych benefitów. Pracownicy oczekują, że zostaną dostrzeżeni jako ludzie, którzy w ostatnim czasie zmagali się z wieloma trudnościami, nadal odczuwają skutki wszystkich transformacji ostatnich kilkunastu miesięcy i chcą wykonywać pracę, która ich satysfakcjonuje, dla pracodawcy, który docenia ich wkład w działanie firmy. Nie chcą być widziani jako osoby na konkretnych stanowiskach mające do wykonania konkretne zadania, za które należy im się konkretna stawka.

Great Resignation jest to zdecydowanie trend, który wielu firmom może zagrozić. Jednak wsłuchanie się w potrzeby pracowników i próba odpowiedzi na nie, może sprawić, że uda się przekuć to zjawisko w szansę na poprawę relacji pracownik-pracodawca i zatrudnienie osób, które w danej firmie chcą pracować i mocno się w tę pracę zaangażują. Musimy jednak uzbroić się w cierpliwość i być pokornymi wobec wielu, bardzo dużych zmian, które na rynku pracy już się zadziały i zadzieją się w najbliższym czasie.

Jak sobie z nimi radzić i jak się do nich dostosować? O tym właśnie będziemy rozmawiać w trakcie kolejnej całorocznej edycji programu Dream Employer.

Nie ukrywam, że z zaciekawieniem obserwuję zmiany zachodzące na rynku pracy, które z roku na rok czynią go coraz bardziej rynkiem pracownika. Zjawisko to, dodatkowo podsycane przez pandemię, nakazuje wręcz menedżerom dołożenie wszelkich starań, aby nie tyle zwiększać zatrudnienie, ile wręcz utrzymać bieżący stan osobowy swoich zespołów.

Obserwując ruch na RocketJobs zauważam nawet pięciokrotny wzrost zainteresowania ofertami dopuszczającymi pracę zdalną i trudno się temu dziwić, bo zewsząd jesteśmy wręcz bombardowani komunikatami o zaletach pracy z dowolnego miejsca na świecie.

Firmy, które nie mogą sobie pozwolić na taką niezależność lokalizacyjną, muszą bardzo czujnie śledzić nastroje pracowników. To zatrważające jak wiele organizacji nie przeprowadza regularnych badań satysfakcji z pracy, które w połączeniu z badaniem wskaźnika eNPS (Employee Net Promoter Score) jasno zasygnalizują, czy i które obszary należy poprawić.

Pamiętajmy, że w przypadku specjalistów wysokość pensji może, ale nie musi być kluczowa. Uważam, że arcyważne jest stworzenie przejrzystej ścieżki karier, jasno określającej możliwości rozwoju, warunki awansu, czy podwyżki. Dzięki temu pracownicy są w stanie dużo efektywniej wykonywać swoje obowiązki, a jeśli taki system premiuje dodatkowo własną inicjatywę, to jego korzyści mogą być wręcz nieocenione, o czym nieustannie przekonujemy się w naszej organizacji.

Łukasz Żuk, JustJoinIT, Członek RP DE

Program Dream Employer wspiera wiedzą pracodawców

19 stycznia oficjalnie rozpoczęła się kolejna edycja Dream Employer, konkursu i programu dla pracodawców najlepiej rozumiejących zmiany zachodzące na rynku pracy. Tego dnia w przestrzeniach Centrum Kreatywności Targowa odbyło się spotkanie Rady Programowej z organizatorami, podczas którego ustalony został ostateczny kształt tegorocznej edycji.

Na całoroczny program składają się wydarzenia w postaci webinarów czy paneli dyskusyjnych oraz liczne publikacje w mediach własnych BRIEF dotyczące relacji pracownik-pracodawca i rynku pracy. Głównym elementem całorocznego programu jest konkurs adresowany do pracodawców.

Konkurs i cały program Dream Employer jest tworzony jako najbardziej aktualna odpowiedź na potrzeby rynku. Jego celem jest zdefiniowanie na nowo „wymarzonego pracodawcy”. Z tego względu kultura organizacyjna oraz jakość przywództwa uwzględniająca obie perspektywy – pracodawcy i pracownika pozostają w centrum zainteresowania organizatorów. Kluczowa jest także spójność wartości i świadomość wspólnych celów. W ramach konkursu badaniem zostają objęci zarówno liderzy firm, jak i ich pracownicy.

Są trzy najważniejsze rzeczy, na których powinni się skupić pracodawcy, by radzić sobie na trudnym rynku pracy w 2022. Po pierwsze słuchać pracowników i kandydatów, czyli prowadzić stały dialog. Wsłuchiwać się w ich potrzeby, oczekiwania, dopytywać o ich możliwości, by gromadzić tę wiedzę i móc ją sensownie wykorzystać. Drugi element to troska o kondycję psychiczną i mentalną pracowników. Mam nadzieję, że o ten właśnie obszar wielu pracodawców będzie chciało zadbać. Liczę na to, że pracownik, który będzie zaopiekowany w tej sferze psychicznej, mentalnej, będzie dobrym pracownikiem. Trzeci aspekt to kwestia przejrzystości. Ważne jest, by pracodawca potrafił mówić o swojej firmie w sposób jasny i transparentny. Powinien móc jasno komunikować co kryje się za podjęciem współpracy z daną firmą i jakie są warunki zatrudnienia, po to pracownicy chcieli przychodzić do firmy i zostawać w niej na dłużej. Tego należy życzyć pracodawcom nie tylko w tym roku, ale też w kolejnych.

Anna Macnar, CEO HRM Institute, Członkini RP i Jury DE

Dream Employer jest niezależny konkursem, w którym pracodawcy oceniani są ze względu na szereg aspektów działania firmy. Kształt inicjatywy i system zgłoszeń oraz ocen został opracowany przez Radę Programową, w której skład wchodzą liderzy firm oraz eksperci i praktycy w zakresie HR, komunikacji wewnętrznej czy budowania wizerunku pracodawcy. Wśród nich m.in.: Ewa Janus-Khouri, Anna Macnar, Monika Domańska, Karolina Karwowska, Maciej Hassa, Łukasz Żuk, Jakub Sito, Patrycja Załuska oraz Dariusz Ludwiczak.

Badania i analiza stanu faktycznego w organizacji obejmuje będzie trzy kluczowe kategorie:

  1. Kultura i wartości firmy (misja, wizja, cele strategiczne organizacji).
  2. Przywództwo i rozwój pracowników (angażowanie i motywowanie pracowników oraz ich docenianie i nagradzanie, jakość komunikacji i informacji zwrotnej, programy rozwoju i ścieżki kariery, możliwości rozwoju kompetencji i doświadczeń).
  3. Dobrostan pracowniczy (well-being i work-life balance, stan fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy zatrudnionych, jakość benefitów pozapracowniczych, etyka i wartości w praktyce, praca zespołowa, wolontariat itd.).

W roku Great Resignation, pracownicy będą szukali autentyczności, ale głównym powodem przyjęcia pracy i w niej pozostania, będzie określenie i trzymanie się jasnych i klarownych zakresów obowiązków. Dalsza praca zdalna/hybrydowa dla większości naszych managerów i liderów nie jest nadal komfortowa. Już od dzisiaj postanowiłam wdrożyć kilka prostych zasad zgodnych ze wskazówkami mentorów programu.

Agata Kiszluk-Krzemień, Dyrektor Zarządzająca Brief.pl

Więcej o programie i konkursie znajdziecie na stronie: www.dreamemployer.pl.

Partnerzy programu: Krajowa Izba Gospodarcza, Centrum Kreatywności Targowa, BNP Paribas Bank Polska, Made in PR

Partnerzy wspierający: Flexi.pl, RocketJobs, Digital University

Anita Florek

Szkolenie: Zwinna organizacja – jak rozwinąć małą firmę i nie popełnić przy tym kosztownych błędów? [BRIEF PATRONUJE]

CKT szkola kreatywnosci

Zapraszamy w środę 24 listopada, w godz. 10:00 – 14:00 na szkolenie. Celem zajęć będzie nauka zarządzania strategicznego i rozwoju dojrzałości procesowej firmy. Uczestnicy otrzymają wiedzę na temat nowoczesnych, praktycznych narzędzi zarządzania strategicznego oraz otrzymają pełną perspektywę rozwoju dojrzałości firmy od strony jej zdolności do pozyskiwania i utrzymywania klientów. Na zajęciach omówimy też klasyczne pułapki rozwoju, które są realnym niebezpieczeństwem dla utrzymania firmy, wraz z proponowanymi rozwiązaniami.

Szkolenie poprowadzi Marcin Łaciak, ekspert i praktyk w zakresie optymalizacji procesowych, finansowych oraz łańcucha dostaw.

Agenda szkolenia:

1. Dojrzałość procesowa firmy – co odpowiada za zwinność organizacji?

  • Model CMMI
  • Łańcuch wartości Portera
  • Integracja łańcucha a uzyskiwanie zwinności i adaptacyjności organizacyjnej małej firmy
  • Zmiana i doskonalenie propozycji wartości firmy w odniesieniu do dojrzałości organizacji

2. Kultura organizacyjna małej firmy

  • Paradygmaty Leloux
  • Różnice między pozorną elastycznością niedojrzałej firmy a zorganizowaną zwinnością dojrzałej organizacji
  • Kultura organizacji jako czynnik blokujący rozwój dojrzałości firmy
  • Zasady świadomego projektowania i rozwijania kultury firmy

 

Marcin Łaciak – Zakład Psychologii Pracy i Organizacji w Wydziale Psychologii i Kognitywistyki UAM w Poznaniu
Absolwent Executive MBA Poznań-Atlanta na na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Członek Zarządu dużych organizacji, specjalista ds. zarządzania strategicznego, rozwoju sprzedaży i transformacji organizacyjnych. Ekspert i praktyk w zakresie optymalizacji procesowych, nansowych oraz łańcucha dostaw. Wykładowca Zakładu Psychologii Pracy i Organizacji w Wydziale Psychologii i Kognitywistyki im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Doświadczony coach, trener i konsultant prowadzący projekty doradcze dla rm na rynku krajowym i międzynarodowym.

Zapisz się do Szkoły Kreatywności

Zajęcia prowadzone są online.

Szkolenie jest realizowane w ramach Szkoły Kreatywności i bezpłatne dla jej uczestników i uczestniczek. Aby wziąć w nim udział, należy zapisać się do bezpłatnej Szkoły Kreatywności.

Sprawdź pełny program Szkoły


Źródło: Centrum Kreatywności Targowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Diabeł tkwi w regułach. Jakość, dialog i czas kluczowymi elementami dobrej legislacji

dyskusja dialog

Serdecznie zapraszamy do udziału w debacie „Diabeł tkwi w regułach. Jakość, dialog i czas kluczowymi elementami dobrej legislacji”, na której zaprezentowany zostanie raport „Polski Ład Legislacyjny” zawierający m.in. rekomendacje Rady Przedsiębiorczości dotyczące nowoczesnego, demokratycznego procesu wdrażania regulacji w Polsce. Raport został przygotowany we współpracy z Grant Thornton.

Kiedy: wtorek, 12 października 2021, g. 10.00

Gdzie: Centrum Kreatywności Targowa (Targowa 56, Warszawa)

Formuła: hybrydowa

 

Na spotkanie zaproszeni zostali przedstawiciele wszystkich klubów i kół parlamentarnych.

 

Udział w debacie potwierdzili:

– Maria Janyska – Platforma Obywatelska

– Agnieszka Ścigaj – Koło Poselskie Polskie Sprawy

– Czesław Siekierski – Polskie Stronnictwo Ludowe

– Michał Gramatyka – Koło Parlamentarne Polska 2050

– Robert Winnicki – Koło Poselskie Konfederacja

 

Pogram spotkania:

10.00 – 10.20 – prezentacja raportu:

  • Grzegorz Maślanko, Partner, Radca Prawny, Grant Thornton
  • Piotr Wołejko, Ekspert ds. Społeczno-Gospodarczych w Centrum Monitoringu Legislacji, Pracodawcy RP
  • Wioletta Bobryk, Legal & Compliance Director, ABSL

10.20 – 11.20 – Debata z udziałem przedstawicieli Rady Przedsiębiorczości i parlamentarzystów

 

Link do udziału w debacie:

https://us02web.zoom.us/j/87645771902?pwd=NVFmVUlNZ0Z0aGw4UWo0TklLRm4zQT09

Webinar ID: 876 4577 1902 / Passcode: 924932


Źródło: Centrum Kreatywności Targowa 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wybrano nowe władze KIG

nowe wladze KIG

17 czerwca 2021 r. odbyło się Walne Zgromadzenie KIG. Wybrane zostały nowe władze naszej Izby: Funkcję Prezesa KIG obejmuje Marek Kłoczko, dotychczasowy Wiceprezes i Dyrektor Generalny KIG, natomiast Prezydentem KIG wybrany został wieloletni Prezes KIG – Andrzej Arendarski.

Wybrani również zostali członkowie Komisji Rozjemczej i Rewizyjnej. Honorowy tytuł Prezesa KIG został nadany Prezesowi Michałowi Chałońskiemu oraz Prezesowi Tadeuszowi Donocikowi. Złotą Odznaką KIG uhonorowany został Prezes Andrzej Piłat.

To historyczna zmiana w Krajowej Izbie Gospodarczej. Dotychczasowy Prezes Andrzej Arendarski pełnił swoją funkcję od chwili powstania KIG w 1990 r.

Pod jego kierownictwem KIG zdobyła powszechny autorytet i stała się autentycznym reprezentantem środowisk gospodarczych, zrzeszając 160 organizacji, a poprzez nie kilkaset tysięcy firm.

Andrzej Arendarski nadal będzie działał w KIG, wytyczając strategiczne kierunki działania Izby, jako jej Prezydent.

Cieszę się, że decyzją Izb i Organizacji Członkowskich mogę przekazać ster KIG w dobre ręce. Gospodarkę i przedsiębiorców czekają trudne lata, ale jestem przekonany, że Krajowa Izba Gospodarcza pod nowym kierownictwem i w nowej strukturze będzie – tak jak do tej pory – skutecznie wspierać polski biznes w podejmowaniu nowych wyzwań.

Andrzej Arendarski

Marek Kłoczko – nowym Prezesem KIG

Marek Kłoczko

Powierzenie stanowiska Prezesa KIG na najbliższą kadencję odbieram jako potwierdzenie, że kierunek dotychczasowych naszych działań na rzecz wspierania polskiej przedsiębiorczości jest słuszny i spotyka się z aprobatą Izb i Organizacji członkowskich oraz zrzeszonych w nich przedsiębiorców.

W krótkim wystąpieniu programowym potwierdziłem wolę kontynuacji dotychczasowej linii w działalności Krajowej Izby Gospodarczej. Zgodnie z nią, na pierwszym miejscu stawiamy dbanie o interes przedsiębiorców, rozumiane nie tylko jako walka o pozytywny wizerunek biznesu i godne reprezentowanie go wobec instytucji państwowych, ale również jako dostarczanie niezbędnych usług służących rozwojowi przedsiębiorczości oraz tworzenie sprzyjającego biznesowi otocznia regulacyjnego.

Podkreśliłbym również, że siła KIG tkwi m.in. w różnorodności. Skupiamy różne środowiska – zarówno izby bilateralne i branżowe jak również regionalne i różne stowarzyszenia. Będziemy dalej czerpać z tej różnorodności, wzmacniać ją i rozwijać, starając się skutecznie wspierać przedsiębiorców w obliczu nadchodzących wyzwań.

Marek Kłoczko, nowo wybrany Prezes KIG

Wydarzenie odbyło się w Centrum Kreatywności Targowa.

Prezes KIG

Marek Kłoczko − od 1990 r. związany z Krajową Izbą Gospodarczą: od 1990 roku Dyrektor Generalny KIG, od 1993 Sekretarz Generalny KIG, a od 2014 roku pełnił funkcję Wiceprezesa-Dyrektora Generalnego.

Prezydent KIG

Andrzej Arendarski − doktor nauk humanistycznych, współzałożyciel i prezes Krajowej Izby Gospodarczej od chwili jej powstania. Pod jego kierownictwem KIG zdobyła powszechny autorytet i stała się autentycznym reprezentantem środowisk gospodarczych zrzeszając ponad 150 organizacji, a poprzez nie kilkaset tysięcy firm.


Źródło: KIG

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

FabLab powered by Orange przenosi się na Pragę

FabLab powered by Orange

FabLab powered by Orange w Warszawie przenosi się ze Śródmieścia na Pragę. Za pomocą maszyn, takich jak drukarki 3d, czy plotery laserowe, oraz przy wsparciu trenerów, tworzyć tu można rozmaite przedmioty i zdobywać nowe kompetencje. Bezpłatne warsztaty dla mieszkańców, w tym warsztaty rodzinne, będą odbywać się w nowej siedzibie – w budynku Centrum Kreatywności Targowa. Ze względu na pandemię większość z nich jeszcze online. Oficjalne otwarcie jesienią. Centrum Kreatywność Targowa jest Partnerem 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie oraz programy Dream Employer.

FabLab powered by Orange zmienia swój adres. Nowoczesna pracownia przenosi się z ul. Twardej i urządza się na Pradze Północ przy ul. Targowej 56 w Warszawie. Zajmie część powierzchni w Centrum Kreatywności Targowa.

FabLab tworzą Stowarzyszenie Robisz.to oraz Fundacja Orange. To projekt społeczny, który powstał, żeby podnosić kompetencje mieszkańców w zakresie nowoczesnego rzemiosła i pozwolić im spędzać czas z technologiami w sposób wartościowy. W przestrzeni są do dyspozycji m.in. drukarki 3D, plotery laserowe, frezarki CNC, sitodruk, prototypownia, pracownia elektroniczna i krawiecka. Warsztaty prowadzą profesjonalni trenerzy i edukatorzy ze Stowarzyszenia Robisz.to.

Pracownia jest otwarta dla dzieci, młodzieży i dorosłych, niezależnie od doświadczenia. Realizowane są tu też projekty i warsztaty skierowane do osób w trudniejszej sytuacji, czy poszukujących nowych kompetencji zawodowych.

Warsztaty i projekty społeczne organizowane w FabLabie pozwalają uczestniczkom i uczestnikom rozwijać się w zupełnie nowych kierunkach i realizować różnorodne pomysły poprzez testowanie i tworzenie prototypów. W nowym miejscu będziemy działać nie mniej intensywnie niż do tej pory, zapraszając także osoby i grupy, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej i potrzebują nowych umiejętności dla polepszenia tej sytuacji

Małgorzata Kowalewska z Fundacji Orange

Część zaplanowanych w nowej siedzibie warsztatów skierowana będzie do mieszkańców i organizacji działających na Pradze.

Od 2017 roku z bezpłatnych działań w FabLab powered by Orange w Warszawie skorzystało ponad 4100 osób. Uczestnicy warsztatów stworzyli tu na przykład meble, longboardy, kaski na rower, protezy dłoni w druku 3d, interaktywne lampy, uszyli plecaki i piórniki, nauczyli się modelowania i druku 3d, czy podstaw stolarki. Zrealizowano wiele inicjatyw społecznych, m.in. projekt Maker Woman, który otworzył nowe możliwości zawodowe dla wielu kobiet, czy też różnorodne projekty dla młodzieży np. Start-Up Jump, którego partnerem jest Miasto Warszawa. Idea FabLabu jest mocno związana ze zrównoważonym rozwojem, wiele przedmiotów tworzy się tu w nurcie less waste.

Jeszcze bardziej kreatywna Targowa

Nie bez powodu nową siedzibą FabLab powered by Orange stało się Centrum Kreatywności Targowa. Tutaj działają startupy sektora kreatywnego, programy szkoleniowe, wydarzenia edukacyjne i kulturalne dla mieszkańców i mieszkanek Warszawy.

Bardzo się cieszę, że do grona naszych najemców dołącza FabLab. Jego działalność nie tylko znakomicie wpisuje się w misję CK Targowa, jako miejsca otwartego na firmy i organizacje z sektora kreatywnego oraz na ciekawe i nowatorskie koncepcje, ale także we wspaniałe rzemieślnicze tradycje Pragi. Targowa 56 to odpowiedni adres dla takich inicjatyw.

Ewa Janus-Khouri, Dyrektor Zarządzająca Centrum Kreatywności Targowa

Nowa lokalizacja, nowe warsztaty, ten sam duch tworzenia

Przeprowadzka nie oznacza przerwy w działaniu FabLabu. Już w maju odbędą się pierwsze zajęcia, m.in. rodzinne tworzenie koszyków na rower, czy przybornika ze starych jeansów, warsztaty praskie „Siła kobiet! Praga jest kobietą”, „Laserowa biżuteria dla seniora” czy dla praskich organizacji. Ruszy też prototypowanie dla startupów oraz kolejne projekty społeczne, takie jak np. Akademia Młodego Elektronika. Zapisy do projektów prowadzone są na stronie FabLab powered by Orange.

Naszą misję możemy realizować teraz na Pradze Północ. Jest to jedno z najbardziej aktywnych społecznie miejsc Warszawy, które na dodatek ma rzemieślnicze korzenie. Nie możemy się doczekać wspólnych działań twórczych.

Maciej Naskręt, członek zarządu Stowarzyszenia Robisz.to

Już po wakacjach FabLab powered by Orange zaprosi warszawiaków również na oficjalne otwarcie w nowym miejscu i przedstawi plany działania od września.


Źródło: Centrum Kreatywności Targowa 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wystartowała Szkoła Kreatywności – cykl bezpłatnych warsztatów i szkoleń dla firm i osób działających w sektorze kreatywnym [BRIEF PATRONUJE]

Szkoła Kreatywności

W Centrum Kreatywności Targowa wystartowała Szkoła Kreatywności. To bezpłatne wykłady, szkolenia i warsztaty, których celem jest wspieranie rozwoju firm i osób działających w sektorze kreatywnym. Znamy już program Szkoły na najbliższy semestr. Trwa rekrutacja uczestników i uczestniczek.

Centrum Kreatywności Targowa to inkubator przedsiębiorczości dla branży kreatywnej. Działa na warszawskiej Pradze od 2016 roku. Od grudnia 2019 operatorem Centrum, na mocy umowy z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy, jest Krajowa Izba Gospodarcza. Działa w nim w tej chwili ponad 20 mikro- i małych firm, reprezentujących różne obszary sektora kreatywnego.

Szkoła Kreatywności zaprasza uczestników i uczestniczki

Jednym z zadań, którego podjęliśmy się jako Operator CK Targowa, było uruchomienie bezpłatnego programu akceleracyjnego, wspierającego pierwsze biznesowe kroki osób rozpoczynających prowadzenie działalności w branży kreatywnej.

Ewa Janus-Khouri z Krajowej Izby Gospodarczej, dyrektor zarządzająca CK Targowa

Z myślą o nich program Szkoły Kreatywności zbudowaliśmy na pięciu filarach tematycznych, które mogą zainteresować początkującego przedsiębiorcę. Proponowane przez nas zajęcia będą dotyczyć innowacyjności, marketingu internetowego, podstaw prawnych i finansowania, projektowania, technologii i mediów oraz sieciowania.

Ewa Janus-Khouri z Krajowej Izby Gospodarczej, dyrektor zarządzająca CK Targowa

3 lutego zaprezentowany został program zajęć Szkoły w I semestrze – od lutego do czerwca 2021 r. Obejmuje on 8 propozycji warsztatów i szkoleń,które składają się na ponad 40 godzin zajęć.

Do Szkoły Kreatywności zapraszamy osoby poszukujące inspiracji i narzędzi, które pomogą im zachować świeżość i otwartą głowę w myśleniu o rozwijaniu działalności.

Piotr Grzymisławski, kierownik programowy CK Targowa

Każda firma, organizacja czy osoba dopiero planująca swój biznes, która zgłosi się do Szkoły, bezpłatnie otrzyma pulę 30 godzin szkoleniowych do wykorzystania w ramach proponowanej przez nas siatki zajęć. To uczestnicy decydują, w których warsztatach i szkoleniach wezmą udział.

Piotr Grzymisławski, kierownik programowy CK Targowa

Szczegółowy program Szkoły Kreatywności jest dostępny na stronie cktargowa.pl. Tam także można zgłosić chęć udziału w Szkole.

Wykład inauguracyjny: dyskusja o scenariuszach przyszłości

Niemal 50 osób wzięło udział w inspiracyjnym webinarze, który zainaugurował działalność Szkoły Kreatywności 3 lutego. Wykład poprowadzili związani z Biennale Warszawa Bartosz Frąckowiak i Marta Michalak, określający siebie “strategicznymi marzycielami, spekulującymi na temat przyszłości”.

Rozmawialiśmy o tym, że nawet w obliczu kolejnych odsłon permanentnego kryzysu chcemy i potrzebujemy planować działania – własne i naszych organizacji. Bez wątpienia jednak funkcjonując w niepewności i zmienności musimy zacząć inaczej myśleć o celach, które sobie stawiamy. Kluczem do tego jest uruchomienie strategicznego myślenia o przyszłości.

Piotr Grzymisławski, kierownik programowy CK Targowa

Trwające ponad trzy godziny spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem uczestników i uczestniczek. Docenili oni przede wszystkim inspirujące ujęcie tematu oraz połączenie dużej ilości wiedzy i ciekawych informacji z prezentacją na temat metod warsztatowych, pozwalających na wdrożenie nowych, bardziej twórczych sposobów planowania.

Kolejne zajęcia już pod koniec lutego

Najbliższe zajęcia Szkoły Kreatywności odbędą się 24 lutego i będą poświęcone marketingowi internetowemu, a dokładniej: współpracy z influencerami. Szkolenie poprowadzą Patrycja Wachek i Agata Kołodziej z agencji Tears of Joy. Osoby zainteresowane wzięciem w nich udziału zapraszamy do zgłoszenia się do Szkoły Kreatywności.

Zapisz się do bezpłatnej Szkoły Kreatywności


Źródło: Centrum Kreatywności Targowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kiszluk rozmawia #17 Ewa Janus-Khouri, Centrum Kreatywności Targowa

Kiszluk rozmawia Ewa Janus-Khouri

Grzegorz Kiszluk rozmawia z Ewą Janus-Khouri o Centrum Kreatywności Targowa, jego powstaniu, dla kogo jest przeznaczone, o tym, jakie trudności w działaniu centrum spowodowała pandemia, a także o zmianach, jakie wywołała ona w organizacji wydarzeń.

Grzegorz Kiszluk

Kiszluk rozmawia #16 Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy

Michal Olszewski Kiszluk rozmawia

Grzegorz Kiszluk rozmawia z Michałem Olszewskim wiceprezesem m. st. Warszawy, o genezie Centrum Kreatywności Targowa, zmianie spojrzenia ludzi dzięki zmianie ich otoczenia oraz o ekosystemie startupów w Polsce.

 

Grzegorz Kiszluk

Znamy zwycięzców konkursu Young Creatives Integrated Comepetition Eurobest 2018!

24 listopada w Centrum Kreatywności Targowa odbył się finał międzynarodowego konkursu Young Creatives Integrated Competition. Inicjatywa od 10 lat, jest okazją dla młodych talentów z branży reklamowej, do zaprezentowania swoich umiejętności. W tym roku finał pierwszy raz w historii odbył się w Polsce. Wspólnie z Greenpeace postawiliśmy przed uczestnikami problem dotyczący nas Wszystkich – Zmiany klimatu w Europie wywołane przez emisję Węgla w celu pozyskania energii.

Nagrodę główną zdobył zespół: Thomas Jørgensen Parastatidis oraz Magnus Mynderup-Bjørnshave reprezentujący agencję Robert Boisen & Like-Minded z Danii. Srebrny medal otrzymali Anton Stolpovskii i Anastasiia Kashina, Rosyjski zespół reprezentujący dwie agencję Fury oraz WNM.digital. Brąz powędrował do Pierpaolo Bivio i Andrea Raia, którzy startowali z ramienia DDB oraz Publicis z Włoch.

Partnerem konkursu był Greenpeace. Zadanie konkursowe oparte było na raporcie udostępnionym publicznie 8 października 2018r. przez ONZ w którym Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu (IPCC) wyraźnie ujawnił niedostateczność działania Europy w sprawie zmian klimatu oraz informował o jego głównym powodzie – Węglu. Uczestnicy mieli zmierzyć się z problemem przetłumaczenia  raportu w taki sposób, by rezonował się oraz wpływał na społeczeństwo. Pozwolił im zrozumieć w jaki sposób problem dotyka życia ich oraz w przyszłości ich dzieci. Idea stworzona przez uczestników miała prowadzić do podjęcia przez społeczeństwo realnych działań w tym podpisania petycji, dzięki której mamy szansę zmienić regulacje dotyczące polityki energetycznej węgla. Brief przygotowała Joanna Uniwersal z Ogilvy.

Young Creatives Integrated Competition jest konkursem skierowanym do pracowników branży marketingowej, którzy nie ukończyli 31 lat. Prace oceniało jury pod przewodnictwem Maćka Twardowskiego, Executive Creative Director z Ogilvy w składzie: Christian Behrendt Group Creative Lead/Google ZOO – Dach, France & Mena, Maria Milusheva Creative Director & Partner/Noble Graphics TBWA, Krzysztof Cibor Communication Specialist/Greenpeace Polska. Prace dostępne na stronie www.eurobest.com

Organizatorzy konkursu:  Eurobest, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, KTR

Partnerzy: Greenpeace, Decode Media.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF