Social trendy w 2019

Obecny rok, który powoli dobiega końca, przyniósł trochę nowości i ulepszeń na portalach mediów społecznościowych. Pojawiło się też parę wpadek, takich jak atak hakerski na Facebooku. Co przyniesie nadchodzący 2019? Jakie social trendy będą w nim panować?

Pokaż swoje stories

Stories to coraz bardziej popularna forma prezentowania treści wizualnych w mediach społecznościowych. Zarówno w aplikacji Instragram, jak i na Facebooku zyskały wielu fanów. Co okazało się zaskakujące, to fakt, że według badań najczęściej oglądamy je właśnie na FB.

Stories są ciekawą formą szczególnie w przypadku influencer marketingu. Powalają użytkownikom zbliżyć się do celebryty i poczuć trochę tak, jak gdyby spędzali z nimi część dnia. A przede wszystkim są na bieżąco. Dodatkowo taka forma uwiarygadnia przekaz – mówi Magdalena Zawadzka-Wojtaszek, CEO w Design PR.

Wygląda na to, że w nadchodzących miesiącach sława stories nie zmaleje, a może wręcz znacząco wzrosnąć. Ludzie z natury są bardziej wzrokowcami, dlatego dynamiczne obrazy, kręcone z tzw. ręki, bardzo realistyczne są dla nich po prostu ciekawe. Sprawiają wrażenie, że w krótszym czasie możemy dowiedzieć się więcej, niż czytając tekstowe posty.

Nieśmiertelne wideo

Wiemy już, że Facebook blokuje linki do materiałów wizualnych z innych platform społecznościowych i serwisów. Stawia na promowanie własnego contentu wideo, dlatego też jego niesłabnąca sława będzie nas oślepiać przez kolejne 12 miesięcy.

Wideo to nieoceniony sposób na zwiększenie zaangażowania. W zależności od komunikatu przekaz może trwać kilka, kilkanaście sekund, a nawet kilka minut, a dość często budzi znacznie większe zainteresowani niż obrazy statyczne czy zwykły tekst – twierdzi Magdalena Zawadzka-Wojtaszek.

To, co może w tej kwestii znaleźć najwięcej aprobaty to wideo na życzenie, czyli między innymi takie platformy jak Netflix, HBO GO czy VOD. Liczba ich użytkowników wzrasta z miesiąca na miesiąc, gdyż każdy chce mieć dostęp do materiałów, a także decydować kiedy i gdzie je odtworzy.

Uwaga, live!

A co z relacjami na żywo? W przypadku wspomnianych influencerów, to narzędzie wciąż będzie bardzo popularne. Media społecznościowe podbijają ich zasięgi powiadomieniami o relacji live, dzięki czemu trudniej ją przegapić. Trend ten z całą pewnością się utrzyma, może wręcz nawet rozprzestrzeni wśród innych branż nich dotychczas.

Facebook do lamusa

Okazuje się, że według badań Pew Research Center z maja 2018, aż 26% mieszkańców ze Stanów Zjednoczonych usunęło aplikację Facebooka ze swoich telefonów. Po wszelkich problemach technicznych i aferach typu Cambridge Analytics te dane chyba już tak nie zaskakują. Jednak gdzie podziali się ci użytkownicy?

Nowym miejscem, które okazało się dla nich przyjazne, jest WhatsApp! To najczęściej pobierana aplikacja w ostatnich miesiącach. Niby zwykły, prosty komunikator, a okazał się zwycięzcą wśród medialnych liderów. Czyżby powiedzenie „mniej znaczy więcej” w tym przypadku powróciło do łask? Można podejrzewać, że w związku z rosnącym zainteresowaniem, trend ten utrzyma się w przyszłym roku.

Chatbot ratunkiem?

Gdy internauci ochoczo opuszczają facebookowe szeregi, do gry wchodzą chatboty. To one, zintegrowane z komunikacją danej marki, starają się ich zatrzymać. Dobrze zaprogramowane, dostarczają bardziej wartościowe treści, niż profile i mogą być dokładniej spersonalizowane.

Chatboty na Facebooku powoli zaczynają się rozwijać. Już teraz można wskazać kilka przydatnych przykładów, które np. raz w tygodniu przesyłają na Messegerze branżowe artykuły lub porady i nowinki – mówi Zawadzka-Wojtaszek. – Można tę szansę dobrze wykorzystać zarówno w marketingu bezpośrednim, jak i przykładowo usługach doradczych – dodaje.

Z całą pewnością to narzędzie pozostanie z nami w sieci na dłużej. A jakie będzie miało możliwości i co programiści będą w stanie z nim zrobić, jeszcze się okaże.

Tak naprawdę to, co przyniesie rok 2019, dowiemy się zapewne na bieżąco, w trakcie. Bo jak dobrze wszystkim wiadomo, zapowiedzi, przypuszczenia i prognozy w tej dziedzinie to jedno, a rozwój technologii i nagłe wielkie narodziny nowych możliwości to drugie. Z niecierpliwością czekamy na weryfikację trendów!

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Chatboty – przyszłość komunikacji

chatbot

Chatboty zyskują coraz większą popularność. Wynika to faktu, że wspierają komunikację w popularnych kanałach social media, coraz powszechniej wykorzystywanych przez konsumentów. W dobie zmieniających się preferencji komunikacyjnych na linii marka-klient, firmy wykorzystujące chatboty otwierają się na innowacje i rozszerzają możliwości kontaktu, poza standardowe narzędzia obsługi klienta jak call-center czy kontakt mailowy.

Chatboty pozwalają zoptymalizować oraz przyspieszyć komunikację, dając konsumentowi w czasie rzeczywistym odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania.

Szybkość przekazywania informacji jest obecnie niezwykle ceniona przez odbiorców. Dodatkowo stawiają oni na dostępność 24/7. Chatboty mają tę właściwość, przy czym nie generują z tego tytułu dodatkowych kosztów dla firmy, a są niezwykle użyteczne dla konsumenta.

Chatboty mają też istotną funkcjonalność jaką jest zbieranie cennych dla firmy leadów, które wraz z kompletem informacji o zainteresowaniach klienta, są podstawą do dalszego kontaktu. Obecnie boty są wykorzystywane w wielu różnych branżach.

Przykładem może być chatbot stworzony przez hyperCREW dla Alwis&Secura –  działającej w branży ubezpieczeń turystycznych. Celem aktywności chatbota jest odpowiadanie na najczęściej zadawane pytania według rozbudowanego scenariusza rozmów oraz zbieranie leadów osób planujących podróże.

Osoba, która planuje podróż, zagraniczną bądź krajową i chce się ubezpieczyć może na FP pozyskać niezbędne informacje dotyczące oferty, a także uzyskać odpowiedzi na pytania związane z podróżą poprzez kliknięcie przycisku „Rozpocznij rozmowę”. W tym momencie zostaje uruchomiona zaprojektowana rozmowa automatyczna – mówi Jacek Furtak, Account Manager agencji strategiczno-kreatywnej hyperCREW.

Chatbot umożliwia dokładne zapoznanie się z ofertą naszego brendowego ubezpieczenia turystycznego Bezpieczne Podróże Alwis. Odpowiada na pytania dotyczące m.in. tego, co należy zrobić, gdy stracimy za granicą dokumenty lub czy polisa obejmuje ochroną kobiety w ciąży – mówi Wacław Migacz, Prezes Alwis&Secura.

hyperCREW przygotowała rozbudowany schemat, zawierający wszystkie potencjalne opcje, jakie może przybrać rozmowa. Dzięki temu zainteresowany ubezpieczeniem wyjazdu już na poziomie pierwszego kontaktu uzyskuje szereg przydatnych informacji. Zostaje również poproszony o podanie do siebie kontaktu wraz z kodem, umożliwiającym geotargetowanie. Informacje te trafiają do Alwis&Secura, firma deleguje swojego konsultanta, który kontakuje się z daną osobą, znając jej konkretne zapotrzebowanie na ubezpieczenie turystyczne. Schemat stanowi część kompleksowej komunikacji on-line zaproponowanej Alwis&Secura przez hyperCREW.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czy chatboty wyprą aplikacje?

A.Goleta_Photo.png

Na urządzeniu mobilnym przeciętnego użytkownika zainstalowanych jest wiele nieużywanych aplikacji. Z badań przeprowadzonych przez Quantcast wynika, że aż 50% osób pobierających daną aplikację korzysta z niej tylko raz. Natłok sprawia, że coraz częściej ludzie decydują się na usunięcie ich z urządzeń. Popularność natomiast zyskują chatboty, które stają się głównym kanałem komunikacji marki z konsumentem. Dlaczego zaczynają wypierać aplikacje mobilne? Co sprawia, że użytkownicy coraz chętniej z nich korzystają? Na te pytania odpowiada Andrzej Goleta, Digital Marketing Wizard Adexon.

Natłok informacji

Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji, które dotyczą niemal każdej dziedziny życia. Użytkownicy zmęczeni ich ilością, koniecznością aktualizowania i problemami z pojemnością pamięci na urządzaniach mobilnych, coraz częściej się ich pozbywają. Ponadto, chęć korzystania z aplikacji wiąże się z koniecznością jej ściągnięcia i zainstalowania, niekiedy zarejestrowania i zalogowania w systemie oraz nauką nowego interfejsu. Proces ten sprawia, że użytkownicy, chcąc zaoszczędzić czas, rezygnują z pobierania aplikacji mobilnych.  Chcąc uzyskać informacje, dokonać zakupu lub rezerwacji korzystają z botów zainstalowanych na stronach danych firm i marek, które w błyskawiczny sposób, bez konieczności logowania i przemieszczania się na stronie, odpowiadają na ich potrzeby.

Oszczędność czasu

Wzrostowi popularności chatbotów sprzyja fakt, że działają one znacznie szybciej niż aplikacje mobilne. W dzisiejszych czasach zarówno konsumenci, jak i właściciele firm cenią sobie szybki przepływ informacji, który nie zawsze jest możliwy przy korzystaniu z aplikacji. Boty na stronach ładują się niemal w tym samym momencie, w którym następuje reakcja użytkownika. Natomiast na uruchomienie aplikacji bądź strony internetowej, często trzeba czekać kilkanaście sekund, a nawet kilka minut. Proces wyszukiwania usługi lub produktu przebiega zdecydowanie szybciej przy wykorzystaniu chatbota, a przy tym jest wygodniejszy i dzięki przejrzystemu interfejsowi, prostszy w użytkowaniu. Czynniki te sprawiają, że zyskuje coraz większą popularność oraz uznanie wśród marketerów i konsumentów.

Messenger a chatbot

Messenger odnotowuje dziennie 1,5 miliarda aktywnych użytkowników na całym świecie, co czyni go jedną z najpopularniejszych aplikacji. Ponadto, stale się rozwija – ulepsza interfejs, dodaje wiele nowych opcji, w tym tych umożliwiających zakup przedmiotów bezpośrednio za pomocą jednego przycisku, bez konieczności przekierowywania użytkownika na inne strony.

Łączenie chatbota z Messengerem daje komunikatorowi i markom z niego korzystającym znaczącą przewagę nad stroną internetową, na której użytkownik może przerwać zakupy i nigdy do nich nie wrócić. Chatbot jest więc pomostem dla bezpośredniego kontaktu marketera z konsumentem, którego weryfikuje za pomocą Facebooka. Pozwala to na wysyłanie konsumentom spersonalizowanych komunikatów i powiadomień o niedokończonych zakupach.

W obecnych czasach, coraz więcej firm zauważa potencjał chatbotów w sprawnej komunikacji z klientem. Szybkość reakcji, spersonalizowanie do potrzeb, zwiększenie sprzedaży czy integracja bota z Messengerem sprawiają, że marki decydują się na ich wykorzystanie, a konsumenci zaczynają korzystać z nich częściej niż z aplikacji mobilnych. Chatboty niewątpliwie stają się najpotężniejszym kanałem komunikacji B2B i B2C. Dzięki nim, wszystko co zawarte jest w licznych aplikacjach mobilnych, zostaje „zebrane” do jednego miejsca, w którym za pomocą chatbota konsument uzyskuje dostęp do wszystkich potrzebnych informacji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Boty i ludzie łączą siły, by przejąć władzę nad światem (social media)

wobuzz

Robotyzacja każdej dziedziny życia jest faktem. Nie inaczej jest w marketingu na Facebooku. Boty stają się niezbędnym elementem pozwalającym oszczędzić czas, pieniądze i ilość wykonywanej pracy. Ułatwiają obsługę klientów, pomagają pozyskiwać nowych, pozwalają też angażować grupę docelową. A teraz będą mogły jeszcze więcej!

Agencja social media Wobuzz oraz Wandlee oferują unikalne rozwiązanie – chatboty na Messengera Facebooka. Celem działań jest profesjonalna obsługa klientów w social mediach. Boty zapewniają skuteczność, pracę 24 godziny na dobę i skupienie na celu. Kobiety z Wobuzza uzupełniają to o czynnik ludzki, empatię i kreatywność. Takie combo gwarantuje, że marki mogą rozwijać swoją ofertę, pozostawiając w pewnych rękach wyniki sprzedażowe i obsługę klienta.  Oferowane przez Wobuzz i Wandlee rozwiązanie odciąża firmy od udzielania odpowiedzi na ogromną liczbę zapytań telefonicznych i mailowych. Wszystko za sprawą social contact pointu (social care lub customer service). Świetnie nadaje się do zbierania leadów (social selling), automatyzowania konkursów oraz angażowania odbiorców. Wieloletnie doświadczenie Moniki Czaplickiej z Wobuzza w prowadzeniu komunikacji marek i świetna technologia Wandlee tworzą spójną całość. Kompleksowa obsługa obejmuje: analizę potrzeb firmy, opracowanie szytej na miarę strategii działań, dopasowanie technologii, przygotowanie kampanii promocyjnej (w tym reklamy Facebook Ads) oraz komunikacji. Ofertę znaleźć można na https://wobuzz.com/facebook-boty/

Monika Czaplicka, CEO Wobuzz, w branży online i social media od 2006 roku. Prowadzi fanpage „Kryzysy w social mediach wybuchają w weekendy” oraz bloga czaplicka.eu. Specjalizuje się w kryzysach, hejcie i dbaniu o reputację, a także social sellingu. Prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych, mentorka startupów.

W portfolio ma takie marki jak PZU, Empik, Avon, Medicover, Dr. Oetker, Łazienki Królewskie, BGŻ BNP Paribas, Provident, Capgemini, KRPM.

Wandlee, spółka zajmująca się tworzeniem botów na Messengera, na rynku od marca 2016 roku. Jedyny oficjalny partner Facebooka w Polsce dostarczający chatboty. Ma na swoim koncie realizację najpopularniejszego chatbota w Polsce i jednego z najbardziej rozpoznawalnych na świecie – Milionerzy TVN.

W portfolio m.in. Orange, WP, Allegro, TVN, Crédit Agricole, Peugeot, Nokia, Avon, HMD Global. Pełne portfolio na wandlee.com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Chatbot – wiodący trend w obsłudze klienta

chatbot

Dobrze prowadzona obsługa klienta to niewątpliwie siła napędowa dla powodzenia biznesu. Według prognoz marketerów, do 2020 roku komunikacja firm z klientem będzie odbywała się za pomocą sztucznej inteligencji (AI). Tradycyjna obsługa przechodzi obecnie prawdziwą rewolucję. Jakie zmiany przyniosą najbliższe lata?

Według ostatnich danych z mediów społecznościowych korzysta 2,48 mld użytkowników na całym świecie – to blisko 9% wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem. Na czele wciąż stoi Facebook z 1,54 mld użytkowników. Najczęściej używanym komunikatorem jest aplikacja Messenger. Dzięki takim mediom jak właśnie Messenger, WhatsApp, Viber, Skype i wiele innych użytkownicy mogą w dowolnym czasie i miejscu komunikować się z innymi. Dlatego też coraz więcej firm korzysta z tych aplikacji, wykorzystując je w obsłudze klienta nie ograniczając się tym samym wyłącznie do maila czy call center. Ze względu na praktyczne zastosowanie  tych programów, następuje automatyzacja komunikacji poprzez sztuczną inteligencję(AI). Platformy społecznościowe wykonały już duży krok w tym kierunku chociażby poprzez wprowadzenie chatbotów.

Czym są chatboty?

Chatbot jest programem opartym na regułach oraz wykorzystaniu AI, z którym użytkownik komunikuje się za pośrednictwem interfejsu czatu. Chatboty potrafią obsługiwać różne aktywności, m. in. odpowiadać na zapytania klientów, rekomendować produkty, dokonywać rezerwacji, zamawiać jedzenie, robić zakupy, informować o promocjach oraz wiele innych.

Jak działa chatbot?

Obecnie można rozróżnić dwa typy chatbotów. Jeden działa w oparciu o zestaw reguł, drugi natomiast, bardziej zaawansowany korzysta z uczenia maszynowego.

Chatbot działający w oparciu o reguły jest bardzo ograniczony. Może opowiadać tylko na konkretne polecenia. Jeżeli pytanie będzie źle sformułowane, to bot nie będzie w stanie odgadnąć kontekstu i prawdopodobnie wyśle jedną z kliku przygotowanych na tę sytuację odpowiedzi. Poziom inteligencji danego bota jest zależny od jego zaprogramowania.

Drugi rodzaj chatbota, który działa za pomocą uczenia maszynowego jest tworzony w określonym celu. Zazwyczaj wykorzystują go podmioty, które chcą być przygotowane na niestandardowe pytania zadawane przez potencjalnych klientów.  Pełnią one wtedy rodzaj stałego komunikatora, ułatwiając tym samym błyskawiczne reakcja na zapytania internautów.

Bot a Messenger

Jedną z największych zalet Messengera jest to, że jest on cały czas online, a użytkownicy mają do niego dostęp zarówno z poziomu smartfona jak i komputera. Messenger z natury pełni funkcję komunikatora społecznościowego, co oznacza że można łatwo udostępnić danego bota swoim znajomym.  Ponadto, boty będą mogły wkrótce uczestniczyć w rozmowach grupowych. Facebook stale inwestuje w Messengera duże sumy i ciągle aktualizuje aplikację. Oznacza to, że z czasem boty w Messengerze będą lepsze i będzie ich znacznie więcej.

Możliwości bota

Główną zaletą botów jest to, że pozwalają na błyskawiczny dostęp do rozmowy, przy jednoczesnym wyeliminowaniu presji. Nie ma żmudnego procesu rejestracji, jak w przypadku aplikacji lub strony internetowej. Dodatkowo, pulsem jest to, że bot ma już dostęp do profilu społecznego użytkownika i może personalizować i uaktualniać informacje w każdej chwili.

Messenger oferuje możliwość adresowania komunikatów na różne grupy odbiorców. Aplikacja oferuje segmentowanie użytkowników ze względu na płeć, zainteresowania, intencje zakupowe, itp. Natomiast do Internautów, którzy są mało aktywni, Messenger może wysłać spersonalizowaną wiadomość, która zachęci ich do konkretnego działania.

Boty w obsłudze klienta

Boty oferują wiele możliwości, które sprzyjają potencjalnym klientom w poznaniu firmy oraz jej oferty. Co więcej są one stałym, wygodnym i skutecznym kanałem komunikacji z obecnymi klientami. Z jego pomocą, osoba kontaktująca się przez komunikator w ciągu kilkunastu minut może otrzymać prezentację produktu, cennik, aktualną promocję czy informacje potrzebne do podjęcia decyzji zakupowej. Boty eliminują także konieczność kontaktowania się z call center. Nie mniej jednak, osoby które cenią sobie kontakt z człowiekiem w każdej chwili mogą otrzymać numer kontaktowy do konkretnej osoby, a nawet zadzwonić bezpośrednio z messengera.

Boty sprawdzają się nie tylko w dużych firmach, ale także w małych lokalnych biznesach. Dzięki stałemu dostępowi do Internetu, mogą nawigować użytkownika do konkretnego miejsca. Ta opcja działa w dwie strony. Użytkownik poprzez udostępnienie swojej lokalizacji przedsiębiorcy usługowemu, może wskazać na jaki adres ma zostać dostarczone jego zamówienie.

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest integracja strony internetowej z komunikatorem. Dzięki takiemu rozwiązaniu ruch na stronie może znacząco wzrosnąć i przyczynić się do większej sprzedaży produktów bądź usług.

Jak tworzyć chatboty?

Tworząc chatboty widzimy, jak bardzo popularne jest przedstawienie treści strony internetowej i katalogu w Messengerze. Użytkownik nie musi wychodzić z interfejsu Messengera aby zapoznać się z produktami, czy dokonać zakupu. Dla większych klientów tworzymy skomplikowane rozwiązania integrując Chatboty z różnymi systemami np. CRM. Obserwując skuteczność naszych realizacji widzimy, że jest to przyszłościowe rozwiązanie dla każdej branży.

Przyszłość obsługi klienta

W przypadku botów możliwości są nieograniczone. W dzisiejszych czasach można zbudować wszystko, na co pozwala nam wyobraźnia. Zapewne w najbliższym czasie powstanie wiele botów, które odniosą ogromny sukces i na stałe wpiszą się w trend wykorzystywany w celu usprawnienia jakości obsługi klienta.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trener bota poszukiwany. Studia i doświadczenie nie są najważniejszym kryterium.

Idealny kandydat nie musi mieć ukończonych studiów, ani wieloletniego doświadczenia zawodowego. Warto jednak wiedzieć, co kryje się pod skrótami: AI, UX i ML. Mowa o stanowisku Trenera Bota. Proces rekrutacji jest zaskakująco prosty, a pierwszy etap trwa zaledwie kilka minut.

„Stworzono mnie po to, żebym szukał ludziom pracy. Radzę sobie coraz lepiej, potrzebuję jednak kogoś, kto mnie wytrenuje i nauczy działać sprawniej” – tak rozpoczyna się ogłoszenie o pracę, które znaleźć można na stronie https://emplocity.pl/trener-bota/ .  Jego autorem jest… chatbot, wirtualny robot imitujący ludzkie zachowania, który został stworzony do prowadzenia rozmów na Facebooku. Na co dzień pomaga kandydatom w znalezieniu pracy, teraz sam rekrutuje swojego trenera.

UX i ML, czyli co będzie robić trener bota

Jakie doświadczenie trzeba posiadać? W zasadzie żadne. Trener bota to zupełnie nowa profesja, ciężko więc spodziewać się, że na rynku znajdą się ludzie, którzy już w tym zawodzie pracowali. Nie trzeba mieć także ukończonych studiów bo pracy z Emplobotem nauczymy się w praktyce. Ważne, by kandydat „był wkręcony w temat nowych technologii” i wiedział, co kryje się pod takimi skrótami jak: AI (Artificial Intelligence, czyli sztuczna inteligencja), UX (user experience, czyli doświadczenie użytkownika) oraz HR (human resources, czyli zasoby ludzkie). Warto także wiedzieć na czym polega uczenie maszynowe (ML – machine learning), trener bota będzie bowiem pomagać w jego ulepszaniu. Będzie także testował, czy jego podopieczny poprawnie odpowiada na pytania zadawane przez rozmówców i podpowiadał mu, jak wybrnąć z różnych sytuacji.

Rekrutacja na Facebooku

Emplobot na razie rekrutuje swojego trenera na trzymiesięczny staż, za który zapłaci (realne) wynagrodzenie. Miejsce zamieszkania nie ma znaczenia, bowiem uczyć bota można  zdalnie. To praca marzeń każdego miłośnika nowych technologii. Aby ją dostać, trzeba przejść proces rekrutacyjny… na Facebooku. Rozmowa kwalifikacyjna odbywa się na Messengerze (facebookowa aplikacja do prowadzenia konwersacji), a poświęcić na nią musimy niecałe dziesięć minut. W ich trakcie Emplobot zada nam kilka podstawowych pytań, m.in. czy interesujemy się sztuczną inteligencją i czy potrafimy rozpoznać, kiedy rozmawiamy z botem. Żeby zwiększyć swoje szanse, możemy nagrać kilkuminutowy film, w którym przekonamy Emplobota, że to właśnie my powinniśmy zostać jego trenerem. Nawet jeżeli nie będzie to praca na całe życie, to wpis w CV z pewnością zrobi wrażenie.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polski portal rekrutacyjny Kariera.pl udostępnił pierwszego zautomatyzowanego doradcę pracy

Agencja Social Leaders stworzyła dla portalu Kariera.pl wirtualnego doradcę pracy. Jest to odpowiedź na zwiększającą się systematycznie liczbę użytkowników aplikacji Messenger na Facebooku, która obecnie wynosi 1.2 miliarda oraz na utrzymujący się w Polsce trend w trudności znalezieniu pracownika.

„Chatbot ma za zadanie pomagać polskim specjalistom i menedżerom w znalezieniu ofert pracy dopasowanych do ich kwalifikacji i oczekiwań finansowych. Ponadto oferuje intuicyjny dostęp do raportów płacowych, poradników zawodowych czy spersonalizowany kontakt z usługą Concierge Kariery. Uruchomienie testowej wersji chatbota Kariera.pl jest pierwszym krokiem w kierunku automatyzacji procesów selekcji kandydatów. Już w niedługim czasie rekrutacja przez Messenger na Facebooku będzie codziennością na rynku.” – podsumowuje Eustachy Bielecki z Kariera.pl

Dużą przewagą botów jest automatyzacja procesów obsługi klienta oraz sprzedaży oraz fakt, że angażują one użytkowników o wiele bardziej niż klasyczna forma komunikacji w social mediach. Z ich pomocą możemy zarówno przeprowadzić użytkownika przez całą ścieżkę zakupową – od określenia potrzeb i dobrania pod nie oferty, aż po skierowanie do koszyka zakupowego – jak i stworzyć konkurs, czy ankietę konsumencką. Chatbot to także świetne narzędzie do wysyłki newslettera, biorąc pod uwagę fakt, że Messenger (jeszcze) nie segreguje maili jak to jest w przypadku popularnych serwisów webmailowych.

„Na przestrzeni roku możemy zaobserwować, że Messenger zdobywa coraz większą popularność i uniezależnia się od Facebooka. Już w teraz możemy zrezygnować z posiadania konta na Facebooku bez konieczności rezygnacji z komunikatora. Dlatego inwestycja w chatbota ma sens, nie tylko ze względu na zmieniający się trend i zachowania użytkowników ale również na możliwości jakie daje to narzędzie. Moim zdaniem, automatyzacja działów Client Service to przyszłość, która pozwoli korporacjom poprawić jakości i szybkości obsługi klientów oraz na zmniejszenie wydatków.” – komentuje Jacek Jackowski, CEO/Account Director agencji Social Leaders.

 

Ze automatyzowanych rozwiązań, w komunikatorze Facebooka, korzystają już takie marki i firmy jak: telewizja TVN i CNN, sieć kin Mulitkino, sieć restauracji KFC, Peugeot, Tymbark, marka odzieżowa Tommy Hilfiger, sieć lotnicza KLM czy amerykański operator telekomunikacyjny Spring.

Za pomysł, wdrożenie i administrację chatbota odpowiedzialny jest August Jakubowski, którego wspierają Mateusz Bojanowski oraz Klaudia Materzok z agencji kreatywnej Social Leaders.

Sprawdź i przetestuj chatbot’a: m.me/kariera.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polski startup wyróżniony na arenie międzynarodowej

Polski startup IamBot pokonał setki konkurentów z całego świata i zakwalifikował się do METRO Accelerator powered by Techstars. To prestiżowy program METRO Wholesale & Food Specialist AG i Techstars, wspierający innowacyjne rozwiązania dla handlu detalicznego. IamBot, wraz z ośmioma pozostałymi wyróżnionymi inicjatywami, otrzyma wsparcie ponad setki doświadczonych międzynarodowych ekspertów i ofertę inwestycyjną wartą 120 000 euro.

Program METRO Accelerator powered by Techstars, prowadzi METRO Wholesale & Food Specialist AG – do której należy sieć hurtowni MAKRO Polska. Projekt zaadresowany jest do startupów, które oferują innowacyjne rozwiązania cyfrowe dla handlu detalicznego. Spośród setek kandydatur z 24 krajów wybrano dziewięć, które przez trzy miesiące – od czerwca do września  br.– mogą korzystać z powierzchni biurowej, finansowania i wsparcia mentorów. Wyróżnione startupy otrzymają zatem kompleksowe wsparcie, które pozwoli im zakończyć program z gotowym modelem biznesowym i zaistnieć na rynku. Do udziału w programie zakwalifikowała się inicjatywa z Polski – IamBot, dostawca wirtualnych asystentów zakupowych.

IamBot to rozwiązanie ułatwiające znalezienie w sklepach internetowych rzeczy, które widzimy w danym momencie. Wystarczy, że zrobimy zdjęcie interesującego nas przedmiotu – ubrania, pokrowca na telefon czy lampy – i wyślemy je do chatbotu danej marki stworzonego przez IamBot w aplikacji Facebook Messenger. Następnie ten w kilka sekund przeszuka ofertę z danego sklepu i przedstawi nam znalezione produkty wraz z cenami – gotowe do zamówienia online. IamBot jest liderem w dziedzinie conversational commerce wspieranej przez rozpoznawanie obrazów.

– Nasz chatbot „zmienia życzenia w rzeczywistość. To absolutna rewolucja, która sprawi, że zakupy już nigdy nie będą takie, jak wcześniej. Klienci nie muszą teraz samodzielnie przeglądać stron, zupełnie bez wysiłku otrzymają różnorodne opcje zakupowe i ogromną wolność wyboru. Tworzymy nowy kanał sprzedaży, wykorzystując potencjał, popularność i funkcjonalności Messengera. Wierzymy, że przyczyni się to do rozwoju sklepów e-commerce, ale także wesprze wielokanałowe rozwiązania dla całego sektora handlu detalicznego. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, umożliwiamy markom także śledzenie trendów konsumenckich i dotarcie do klientów ze spersonalizowaną ofertą – mówi Paweł Kołacz, twórca IamBot.

– Jesteśmy dumni, że polska firma została wyróżniona spośród setek konkurentów z całego świata. IamBot ma ogromny potencjał, który z pewnością zostanie dostrzeżony przez międzynarodowych inwestorów dzięki METRO Accelerator powered by Techstars. Wierzymy, że funkcjonalności oferowane przez inicjatywę IamBot usprawnią procesy biznesowe w sklepach detalicznych, które stanowią naszą kluczową grupę klientów ­– mówi Eric Poirier, prezes MAKRO Polska.

Finał programu METRO Accelerator powered by Techstars odbędzie się 5 września br. w Berlinie. Wówczas przedsiębiorcy zaprezentują inwestorom z całego świata gotowe i przeskalowane rozwiązania biznesowe.

– Udział w METRO Accelerator powered by Techstars to dla nas niepowtarzalna szansa na uzyskanie wsparcia od ekspertów z całego świata. Możemy inspirować się globalnymi korporacjami, przeskalować nasz biznes, wdrażać niespotykane rozwiązania, a przez to rozwijać się i wejść na arenę międzynarodową – dodaje Paweł Kołacz.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF