...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

BMW rozpoczyna współpracę z pięcioma organizacjami esportowymi!

BMW współpraca z organizacjami esportowymi

BMW wzmacnia swoja obecność w esporcie poprzez rozpoczęcie współpracy z pięcioma czołowymi organizacjami esportowymi.

Niemiecki gigant motoryzacyjny nawiązał współpracę z pięcioma wiodącymi organizacjami esportowymi w skali globalnej – Cloud 9, Fnatic, FunPlus Phoenix, G2 Esports oraz T1 Entertainment & Sports, tym samym będzie mieć widoczność na trzech kontynentach – w Europie, Azji i Ameryce Północnej.

Organizacje otrzymają specjalnie przygotowane samochody w swoich barwach, którymi zawodnicy będą dojeżdżać na turnieje i treningi. Ponadto świadczenia obejmują branding na odzieży zawodników i liczne aktywności w różnych kanałach social media organizacji i zawodników.

Realizując globalne podejście do e-sportu, zdecydujemy się na współpracę z tymi kluczowymi organizacjami. Z drugiej strony chcemy pracować również na poziomie regionalnym, a te zespoły reprezentują kluczowe dla nas rynki. Ponadto, dzielimy wspólne wartości w wymiarze rozrywki i sportu, co również odegrało ważną role w procesie decyzyjnym.

Christophe Koenig, rzecznik BMW ds. marki i marketingu

Partnerstwo dotyczy wszystkich drużyn tych organizacji, z wyłączeniem strzelanek. Kluczowym obszarem współpracy wydaje się być gra League of Legends. Organizacje będą ze sobą współpracować przy tworzeniu kontentu, chociażby poprzez używanie wspólnych hashtagów na Instagramie, Twitterze, Facebooku, WeChat, czy wszelkich platformach livestreamingowych.

Fot. G2 Esports

BMW bez wątpienia jest dla nas najlepszym partnerem. Zawarcie takiej umowy jeszcze rok temu byłoby niespotykane. To pierwszy raz, kiedy drużyny e-sportowe na całym świecie łączą się w ramach jednego partnerstwa. Zamierzamy tworzyć zabawne i zapewniające rozrywkę treści wokół naszej rywalizacji.

Carlos „ocelote” Rodriguez, dyrektor generalny G2 Esports

Pierwsze kroki w esporcie BMW postawiło w 2017 roku, kiedy zostało partnerem europejskich rozgrywek League of Legends. W późniejszych latach zaangażowało się w działania simracingowe i rozpoczęło współpracę z jedną organizacją esportową.

Fot. T1 Entertainment & Sports

Szczegóły dotyczące czasu trwania umowy oraz warunków finansowych nie zostały ujawnione. To świetny przykład globalnych działań w esporcie prowadzonych przez dużą markę.

Marki motoryzacyjne stale zwiększają swoja obecność w esporcie. Wystarczy tylko wspomnieć, że Kia przedłużyła współpracę z League of Legends European Championship, Honda jest partnerem amerykańskiej drużyny Team Liquid, AUDI współpracuje z duńskim zespołem Astralis, a Mercedes współpracował z globalnymi strukturami ESL.

Simracing natomiast jest tematem, który jednoczy niemal wszystkie wiodące marki. O tym zjawisku pisaliśmy w artykule Simracing, czyli wirtualne wyscigi.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana