...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Optymalny wiek na rozpoczęcie własnego biznesu – wyniki globalnego badania mogą zaskakiwać [BADANIE]

mlodzi ludzie biznes przedsiebiorcy

Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Herbalife Nutrition wskazują, że z założeniem własnego biznesu nie warto czekać zbyt długo. Według respondentów najlepszy wiek na podjęcie takiej decyzji to 28 lat. O tym, by mieć swoją firmę, marzy blisko ¾ ankietowanych.

W badaniu „Młodzi przedsiębiorcy” wzięło udział ponad 25 000 respondentów w wieku od 18 do 40 lat z 35 krajów z całego świata. Ankietowanych spytano między innymi właśnie o to, w jakim wieku najlepiej jest założyć własną firmę. 55% osób uznało, że powinno się to zrobić do 30. roku życia.

Badanie zlecone przez Herbalife Nutrition i przeprowadzone przez OnePoll wykazało, że aż 74% respondentów marzy o byciu przedsiębiorcą, a 16 % już ma własną firmę.

Z badania wynika, że młodsi respondenci rzadziej utrzymują rodzinę lub spłacają kredyt hipoteczny, co umożliwia im bardziej odważne podejście do kwestii bycia własnym szefem. Właśnie to stanowi główny czynnik motywujący zgłaszany przez respondentów, którzy widzą się w roli przedsiębiorców. Drugim czynnikiem jest możliwość realizowania swoich pasji.

Pragnienie bycia przedsiębiorcą nie oznacza wcale, że młodzi ludzie chcą zajmować się tym bez przygotowania. Według przeciętnego respondenta przed założeniem własnej firmy najlepiej jest mieć pięć i pół roku doświadczenia. Amerykanie są w tej kwestii bardziej ostrożni i uważają, że powinno to być siedem lat.

Wielu ankietowanych spodziewa się wyzwań na swojej zawodowej drodze. Najważniejsze z nich to: zarobienie wystarczających środków, które pozwolą pokryć koszty (35%); przystosowanie się do nowych zasad w trakcie pandemii (35%) oraz sprzedaż/pozyskiwanie klientów (35%).

Wśród polskich respondentów chęć założenia własnego biznesu zadeklarowało 64% osób. Najchętniej wybierane branże to: odzieżowa, gastronomiczna i handlowa. Największe obawy młodych Polaków budzą między innymi inwestycje, które będą musieli poczynić na początku i to, że biznes może okazać się nierentowny.

WYNIKI GLOBALNE¹ / WYNIKI Z POLSKI²

Czemu młodzi chcą zakładać swoje własne firmy?

zakładanie biznesu powody

 

1. By zostać swoim własnym szefem – 48% / 56%

2. By realizować swoje pasje – 44% / 50%

3. By być wsparciem dla rodziny – 37% / 24%

4. By zyskać większą elastyczność w pracy – 32% / 44%

5. By zmienić swoją ścieżkę kariery – 31% / 31%

6. By wyrównać dochody, po zmniejszeniu liczby godzin w pracy – 26% / 18%

7. By mieć więcej czasu dzięki krótszym godzinom pracy – 22% / 18%

8. By rozwiązywać problemy, uczynić świat lepszym – 19% / 17%

9. Ponieważ są niezadowoleni z obecnej pracy – 15% / 21%

10. Ponieważ mają dość mieszkania w domu z rodzicami/rodziną –10% / 9%

zakładanie biznesu a wiek

¹ N = 25 000

² N = 1005

*Źródło: Euromonitor International Ltd; edycja Consumer Health 2021, wg definicji kategorii kontroli wagi i wellness, % udział globalnych właścicieli marek w cenach detalicznych, dane za 2020 r.

Już 30 czerwca, podczas kolejnego spotkania z cyklu #eksperci  porozmawiamy o tym, kim jest przedsiębiorca, co sprawia, że chcemy nim zostać.

W spotkaniu udział wezmą:

  • Jarosław Sroka – Członek Zarządu Kulczyk Investments
  • dr hab. Rafał Mrówka, prof. Szkoły Głównej Handlowej
  • dr Maria Mycielska – konsultantka, ekspert ICAN Institute
  • Zbigniew Klonowski – Współzałożyciel Kongresu 60 Milionów, CEO Trias International
  • Dorota Czekaj – założycielka i prezeska Fundacji Sieć Przedsiębiorczych Kobiet

Eksperci porozmawiają o tym:
– co decyduje o tym, że ktoś się staje przedsiębiorcą?
– czym jest szósty zmysł biznesmena,
– nauka vs. doświadczenie – na ile teoria pomaga w praktyce,
–  biznesowe nauczki – jak przekuć niepowodzenia w przyszłe sukcesy.

BIORĘ UDZIAŁ W SPOTKANIU! 


Źródło: Herbalife Nutrition

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF