...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Kto ogląda gry?

kto częściej ogląda gry?

Portal YouGov przygotował raport "Game Changers" ukazujący, jakie są proporcję między odbiorcami treści gamingowych. Na liście zbadanych państw jest również Polska.

Na całym świecie, aż 69% osób obserwujących twórców treści gamingowych to mężczyźni, 31% stanowią kobiety. Natomiast, jeżeli przyjrzeć się także całemu obszarowi poza gamingiem, podział wygląda inaczej. Influencerzy ze wszystkich kategorii są śledzeni w większości przez kobiety (53%). W pojedynczych krajach mężczyźni stanowią procentowo ok 60-70%. Najwyższy odsetek kobiet oglądających gry znajduje się we Francji (38%) i Singapurze (37%). W Polsce przeważają mężczyźni – aż 76%, co stawia kraj na trzecim miejscu listy z największą dysproporcją między płciami. Wyżej jest jedynie Indonezja i Dania.

Raport YouGov
źródło: YouGov

 

Raport zbadał także proporcje między twórcami. Dziewięćdziesiąt pięć ze stu najlepszych kanałów transmitujących gry na żywo w  serwisach YouTube i Twitch to te prowadzone przez mężczyzn.

Raport dostępny do pobrania tutaj: https://business.yougov.com/sectors/gaming-esports

Adam Daniluk

Facebook wprowadzi tryb profesjonalny dla profili

Facebook

Facebook wprowadzi dla profili tryb profesjonalny. Opcja pojawi się w Polsce w 2022 roku.

Koncern Meta chce, aby twórcy mogli w pełni korzystać z potencjału platformy. Kolejnym krokiem w tym celu ma być udostępnienie wspomnianego trybu profesjonalnego. Pozwoli to na monetyzację treści na prywatnych profilach na Facebooku. Dotychczas możliwości te, były dostępne tylko dla stron. Dzięki trybowi profesjonalnemu, twórcy będą mogli sprawdzić informacje i wyniki w odniesieniu do postów, odbiorców i całego profilu oraz trendy i zmiany w ujęciu czasowym. Dodany zostanie program bonusowy Reels Play, który pozwoli twórcom zarobić do 35 tys. dolarów miesięcznie na podstawie statystyk wyświetleń.

System gwiazdek

Gwiazdki na Facebooku to funkcja, która pozwala zarabiać twórcom na treściach wideo i audio. Widzowie mogą je kupować i wysyłać twórcom jako wsparcie w postaci donacji. Szybko okazało się, że waluta ma duży potencjał. Facebook z tego powodu uruchamia sklep z gwiadkami. Użytkownicy będą mogli je nabyć przy użyciu metody płatności Facebook Pay. Gwiazdki będą znajdować się w wirtualnym portfelu. Rozwiązanie te bardzo przypomina tzw. „bitsy” na serwisie Twitch.tv.

Adam Daniluk