...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Prognozy trendów na 2022 na brief.pl: marketing, sztuczna inteligencja

trendy na 2022 marketing

W artykule znajdują się linki afiliacyjne. Po kliknięciu w nie, zostaniesz przeniesiony na stronę reklamodawcy, gdzie będziesz mógł zapoznać się z konkretną ofertą na produkt lub usługę. Klikając w linki afiliacyjne nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę redakcji brief.pl i naszą niezależność.

Tomasz Wileński

Tomasz Wileński

CEO iSlay

content marketing

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

Bez wiary we własne możliwości i kreatywność, nie jest możliwe osiągnięcie sukcesu w biznesie. Należy przede wszystkim wierzyć w siebie i iść za swoimi wizjami, nawet jeśli na początku wydają się trudne do zrealizowania. W 2022 roku tak samo jak w każdym innym inspiracje do budowania biznesu można będzie czerpać obserwując i naśladując ludzi sukcesu.

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

E-commerce w zeszłym roku osiągnął wartość ponad 100 miliardów złotych, a w czasie pandemii powstało ponad 11 tysięcy sklepów internetowych. W związku z tak dużą konkurencją, marki szukają sposobu na szybszą optymalizację działań marketingowych w Internecie. Coraz większą uwagę przywiązują też do contentu, bo wiedzą, że dobrze przygotowana treść sprzedaje.

W 2022 będziemy obserwować rozwój usług pozwalających na szybsze przetwarzanie i analizę danych pochodzących z różnych źródeł, czyli: stron www, wyszukiwarek, komunikatorów i social mediów. Za tym pójdzie zwiększona potrzeba korzystania z różnego rodzaju dashboardów, czyli paneli analitycznych, zestawiających dane na potrzeby podejmowania decyzji o inwestycjach w działania marketingowe.

Szczególnego znaczenia nabiorą narzędzia pozwalające badać wskaźniki jakościowe, takie jak na przykład głębokość scrollowania wskazująca, które treści faktycznie zostały przeczytane przez użytkowników strony.

Jakiego wydarzenia w branży / w biznesie / w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Według badań International Content Marketing Forum, szacuje się, że wartość wydatków na content marketing na europejskich rynkach wynosi ponad 13 miliardów euro. Dodatkowo dynamika tego rynku osiąga poziom ponad 40% rok do roku.
Najbardziej wyczekiwanym wydarzeniem przyszłego roku jest konferencja Content Marketing World planowana w drugiej połowie lutego. To wydarzenie już od kilku lat pomaga poznać doświadczenia ekspertów marketingu oraz zidentyfikować najnowsze trendy w marketingu treści na poziomie światowym.

 

Robert Sosnowski

Robert Sosnowski

Chief Visionary Officer platformy ReachaBlogger

influencer marketing

 

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

Trudno mi wypowiadać się za innych. Ja czynnie zajmuję się od lat sztuką. To mnie rozwija i poszerza horyzonty. Część tych obserwacji wykorzystuję w pracy zawodowej. Od kilku lat też ćwiczę jogę. To ma kilka zalet, ale chyba przekłada się na pracę tak, że uczy mnie uważności i adresowania wielu wątków. Nadmiar narzędzi reklamowych, potrzeb i oczekiwań, mnogość celów i idąca za tym rozbudowana, wielowątkowa komunikacja – to wszystko powoduje wiele małych punktów styku. Dziś, na konkurencyjnym rynku, wygrywa się wojny lub bitwy o odbiorcę reklamy odnosząc mikro sukcesy na wielu obszarach. Suma tych mikro zwycięstw daje ostateczny efekt.

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Influencerzy z trendu wyewoluują w stały element marketing mixu. Przy czym, dalej będą dynamicznie rozwijać się podcasty i w związku z tym będziemy mieć więcej reklam audio w podcastach. Firmy będą w jeszcze większym stopniu promować się pod kątem zrównoważonego rozwoju, ekologii, będzie więcej akcji CSR i takie właśnie współprace w zakresie influencer marketingu będą się rozwijać. Kontent video będzie robił się coraz krótszy. Optymalizacja stron pod mobile stanie się jeszcze ważniejsza, ponieważ cały czas wzrasta odsetek ruchu z małych ekranów. Będą wzrastały wysiłki na zdobywanie konsumenta z searchu organicznego, ponieważ cena trafficu z reklam rośnie, a jego jakość raczej spada (cóż, konsumenci są coraz bardziej świadomi). Dlatego w cenie są dobre mocne linki do link building, które można pozyskać od blogerów webowych. TikTok będzie przyciągał nowe marki, zarówno jeśli chodzi o zakładanie profili firmowych, współpracę z influencerami, jak również o reklamę.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Szczerze mówiąc nie ma takiego wydarzenia ze świata reklamy, które by mnie szczególnie mocno inspirowało. Swoich inspiracji szukam raczej poza reklamą, głównie w obszarze sztuki. Nowych narzędzi reklamowych najczęściej uczę się sam za pomocą tutoriali i rozpoznając je w boju. Natomiast od kilku lat z uwagą wypatruję nowych materiałów o tematyce geostrategicznej, dotyczącej starych kultur czy sztuki. Mam wielu influencerów, publicystów, których kontent przeglądam lub słucham dość wnikliwie.

 

SentiOne_Agneszka Uba

Agnieszka Uba

Head of Product Marketing w SentiOne

sztuczna inteligencja

 

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

Zawsze staram się inspirować sukcesami i porażkami innych. Biznesowo interesujące są dla mnie przykłady realnych wdrożeń technologii blockchain i NFT, jak przykład Dody, która jako pierwsza osoba na świecie sprzedała swoje „ciało” w formie tokenów NFT. Pod koniec 2021 r. znalazłam cudowną wiadomość na bliskim memu sercu polu startupowym: padła rekordowa suma dofinansowania startupu Ramp z branży kryptowalut – aż 53 miliony dolarów! Będę się teraz obserwować, w jaki sposób wydadzą te pieniądze, jak będzie wyglądał ich dział marketingu, etc.
Jedną z bardziej inspirujących kampanii, jakie kiedykolwiek widziałam, była kampania TikToka na polski rynek. Serdecznie gratuluję twórcom, potrafili skutecznie wypozycjonować młodzieżową markę jako platformę, na którą świat biznesu powinien spojrzeć przychylnym okiem. Jako marketer, czułam się komunikacyjnie zaopiekowana przez TikTok for Business na wielu kanałach – social mediach, eventach, sponsorship, PR – dobra robota!

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Trend 1 – digital marketing w formie cookieless – czyli ograniczenia w śledzeniu użytkowników, ograniczenia w targetowaniu reklam, mniej precyzyjna analityka danych. Ostatnią dekadę marketerzy spędzili na uczeniu się bycia „data driven”, podejmowaniu decyzji na podstawie danych. Teraz musimy dostosować się na nowo, bo najbliższe lata będą nam oferowały mniej precyzyjne dane. Dodatkowo mamy coraz więcej ograniczeń związanych z prywatnością użytkowników i social media.

Trend 2 – niezmiennie sztuczna inteligencja. Szturmem podbija wszystkie dziedziny biznesowe, marketing również. Mamy już algorytmy AI, które piszą bardzo dobre copy reklamowe i sprzedażowe. Mamy algorytmy reklamowe, które optymalizują kampanie PPC na podstawie historycznych danych. Czekam teraz na algorytmy AI, które będą w stanie optymalizować kampanie video lub display i podpowiedzą np.: „dodaj więcej ciepłych tonów i radosnych emocji do pierwszych 10 sekund video, aby podnieść potencjał sprzedażowy o 15%”.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Bardzo ciężko wymienić jedno wydarzenie. Na arenie globalnej lubię oglądać eventy Apple, a następnie monitorować opinie internautów na ich temat. To marka, która stworzyła niesamowicie zaangażowaną społeczność i przyglądanie się jej reakcjom przy pomocy monitoringu Internetu jest szalenie ciekawe.

Drugi event to Google I/O, czyli prezentacje nowości technologicznych i deweloperskich językiem przyjaznym dla świata biznesu. Prezentacje Google są dla mnie kwintesencją sentencji „opowiedz mi o tej technologii jakbym miała 5 lat”.

Trzeci event to nasz rodzimy InfoShare – cudowne połączenie scen marketingowych, inspiracyjnych i technologicznych. A w mojej opinii najlepsze pomysły rodzą się zawsze na styku kilku dziedzin.

 

Łukasz Szymula

Łukasz Szymula

Country Manager CEE & Poland, Tradedoubler

digital marketing

 

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

Aby dobrze odpowiedzieć na to pytanie, najpierw trzeba odpowiedzieć sobie na pytania – czym dla mnie jest sukces? Po czym poznam, że odniosłem sukces? Kak to zmierzę? I na koniec – dlaczego to takie ważne dla mnie?… Dopiero odpowiedź na te pytania pozwoli szukać prawdziwych inspiracji do odniesienia sukcesu. Nie ma jednego sposobu na inspirowanie się do sukcesu. Ale myślę, że z pewnością warunkiem koniecznym (choć nie wystarczającym) jest własna świadomość, działanie zgodnie ze swoimi wartościami, rozumienie swojego celu i sensu. Jest też kilka prostych sposobów – czytanie inspirujących książek (lub słuchanie audiobooków), gromadzenie przeżyć, słuchanie opowieści innych ludzi, ale też dzielenie się swoimi opowieściami. Myślę też, że dużo bardziej rozwojową postawą, by odnieść sukces w życiu zawodowym, jest postawa inspirowania innych, na dowolnym poziomie, w dowolny sposób. To dopiero jest wielka inspiracja!

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Do najważniejszych trendów na następny rok, ale również na kolejne lata zaliczyłbym następujące (są to raczej megatrendy):

  • AI i technologia – coraz większe i nieuniknione znaczenie technologii w naszym codziennym życiu, w rozwoju naszych biznesów. W ramach tego trendu jawi się konieczna dyskusja na temat etyki w technologii.
  • Coraz większe tempo zmian i coraz bardziej nieprzewidywalna przyszłość – wymaga sprawności działania w „płynnej rzeczywistości” i akceptacji, że nie wiele zjawisk jest przewidywalnych.
  • Duże zmiany na rynku pracy – zmieniające się potrzeby pracowników, oczekiwania co do formy i sposobu pracy, coraz większe zwracanie uwagi na najważniejszy benefit pracowniczy, jakim jest czas (krótszy czas pracy, elastyczny czas pracy etc.).
  • Sens i znaczenie – coraz większe znaczenie poczucia sensu w wykonywanej pracy, własnego wkładu w cały proces pracy i osiąganej z tego satysfakcji.
  • Moralność, etyka, przejrzystość i empatia – kluczowe wartości w relacjach zawodowych, ale również w relacjach np. marki z konsumentem (w tym w szczególności „brand purpose”).
  • Zwiększenie inkluzywności marek – rosnące znaczenie różnorodności, przy jednoczesnej autentyczności marek.
  • Zmiana ekosystemów danych w związku z rozwijającym się światem bez cookie stron trzecich.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Chyba najbardziej wyczekiwanym przeze mnie wydarzeniem, czy też trendem to „data-drive creative” – czyli skuteczne, efektywne i w końcu prawdziwe połączenie kompetencji analitycznych, technologicznych i kreatywnych, z jednoczesnym dostarczeniem autentyczności marek czy usług. Za tym kryje się pełne wykorzystanie technologii i AI, tworzenie interdyscyplinarnych zespołów, dedykowanych do szukania najlepszych rozwiązań, obejmujących również troskę o środowisko i społeczną odpowiedzialność. Włączenie w całe spektrum doświadczeń z marką – doświadczeń digitalowych.

Świat rzeczywisty w 2022 będzie jeszcze bardziej hybrydowy. W zeszłym i obecnym roku obserwowaliśmy gwałtowną i przyspieszoną transformację cyfrową, wymuszoną przez konieczność szukania innych niż tradycyjne formy kontaktu z klientami. I tutaj z wielkim zaciekawieniem czekam na fascynujące, hybrydowe projekty łączące doświadczenia offline z online 😊

 

Kamil Milan

Kamil Milian

Managing Director w SARE (Digitree Group)

e-mail marketing

 

 

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie/w życiu zawodowym w 2022?

Inspiracji do sukcesów w 2022 wszyscy możemy szukać zarówno w warstwie teoretycznej, jak i praktycznej otaczającego nas świata. Rozwój w biznesie to nieustanne poszukiwanie nowych rozwiązań dla idei i chęć wyjścia „przed szereg”. Dlatego motorem napędowym ludzi i organizacji są często problemy, jakie pojawiają się codziennie w naszej rzeczywistości i szansa ich przezwyciężenia, znalezienia sposobu zrobienia czegoś lepiej, szybciej, sprawniej. To jest droga, którą podążają tysiące startupów, to jest droga, która sprawia, że stale jesteśmy świadkami powstawania wielu nowych usług i produktów.
Druga warstwa jest pochodną tej pierwszej – możliwości dzisiejszej nauki, technologii, ale przede wszystkim nieograniczonego potencjału ludzkiego umysłu – pozwalają nieustannie cieszyć się przełomowymi odkryciami, historycznymi zjawiskami, kreowaniem nowej rzeczywistości.

„Wyścig” związany z lotem w kosmos jaki widzieliśmy w tym roku był na pewno inspirujący. Elektryfikacja motoryzacji również inspiruje wzajemnie całą branżę, zastosowanie nowoczesnej technologii w medycynie itd.

Jakie trendy – tematy, rozwiązania, technologie – odegrają dużą rolę w nadchodzącym roku?

Nie sposób w rozważaniach o 2022 uniknąć tematu pandemii COVID-19 i jej piętna na całym naszym życiu. Myślę, że ten temat również w kolejnych miesiącach będzie kluczowy w wielu aspektach, bo pandemia pokazała, że w gruncie rzeczy, ten „poukładany” świat jest jednak kruchy i wymaga ogromnej pracy i poświęceń, by mógł funkcjonować. Możemy spodziewać się wielu nowych odkryć i rozwiązań, których punktem wyjścia będzie ochrona życia i zdrowia ludzkiego – pandemia była ich dodatkowym katalizatorem.

Kluczową kwestią jest także szeroko pojęta ekologia i próba „naprawienia” negatywnych zmian związanych z nadmierną eksploatacją Ziemi, które niekorzystanie wpływają na naszą planetę i życie miliardów ludzi. Wydaje się, że świat zaczął w końcu zauważać, że taki niczym niepohamowany pęd zawłaszczania przez człowieka jest dla nas niebezpieczny i może prowadzić do wielu katastrof. Zrównoważony rozwój, czyste powietrze, zielone źródła energii, ograniczenie spożycia mięsa – to są tematy, które powinny być kluczowe nie tylko w 2022 roku, ale także w kolejnych latach.

Jakiego wydarzenia w branży/w biznesie/w świecie kreatywnym i innowacji wyczekujesz z niecierpliwością?

Z perspektywy branży, w której się udzielam, jak i całego digitalowego ekosystemu ważnym wydarzeniem i sporą zmianą będzie moment, kiedy zakończy się era „3rd party cookies” i digital marketing zacznie być „cookieless”. Świat reklamy internetowej już się przeobraża w tym kierunku, a najwięksi gracze (Apple, Google, Facebook) zmieniają zasady gry. Nowa sytuacja będzie wyzwaniem dla branży technologicznej i reklamowej, żeby się dostosować do tych reguł i równie efektywnie móc komunikować się z internautami – wierzę, że będzie to równocześnie pole do powstania kolejnych rewolucyjnych rozwiązań w tym zakresie.
Patrząc szeroko na biznes i świat reklamy wyczekuję jeszcze większego nacisku położonego na działania związane z perspektywą zrównoważonego rozwoju. Kiedy biznes będzie rozwijał się z poszanowaniem dla naszej planety i czuł potrzebę dzielenia się tym modelem ze swoimi klientami i partnerami, a branża kreatywna umiejętnie będzie potrafiła przekonywać do tej nowej jakości konsumentów. Taka synergia jest nam niezwykle potrzebna – bądź trendy, bądź jak Patagonia.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak mierzymy content marketing? [RAPORT]

jak mierzymy content marketing

Najnowsze badanie Stowarzyszenia Content Marketing Polska zostało przeprowadzone w okresie 1 sierpnia – 15 września 2021 roku za pomocą platformy surveymonkey.com. Objęło aż 153 ekspertów marketingu internetowego. Jego realizacją zajęła się firma iSlay.

Celem badania było zmierzenie poziomu wykorzystania różnych technik badawczych content marketingu w Polsce. Badani otrzymali do wypełnienia ankiety składające się z sześciu pytań, z czego połowa z nich dawała możliwość wielokrotnego wyboru. Honorowy patronat nad badaniem sprawuje IAB Polska.

Za dynamicznym rozwojem rynku content marketingu muszą podążać techniki badawcze, które w jak najdokładniejszy sposób umożliwiają mierzenie zachowania użytkowników na stronie. Zakres wielu różnych zachowań użytkowników na treściach powoduje, że potencjał badawczy jest ogromny. Dlatego pytamy ekspertów o najpopularniejsze sposoby analizowania stron. Z wyników badania może skorzystać zarówno ekspert od content marketingu, jak również bloger czy wydawca strony www.

Agnieszka Gajzler, Prezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska

Odsłony i czas jako najpopularniejsze wskaźniki

W ankiecie zapytano m.in. o wykorzystanie systemów analitycznych, sposób mierzenia zaangażowania użytkowników na stronie www czy badanie udostępnianych treści, sztucznego ruchu oraz błędów. Co warto wiedzieć na temat wyników?

  • Najpopularniejszymi sposobami pomiaru zaangażowania są czas spędzony na stronie oraz liczba odsłon – ponad 78% ankietowanych wybrało te dwa wskaźniki.
  • Badanie głębokości scrollowania strony deklaruje 40% ekspertów marketingu w Polsce, a szybkość scrollowania mierzy 17% ankietowanych – oba wskaźniki zyskują na popularności.
  • Zaledwie 9% respondentów bada udostępnianie treści za pomocą komunikatorów, czyli kluczowego kanału przesyłania linków.
  • Aż 66% ankietowanych nie bada poziomu sztucznego ruchu na stronie oraz występowania crawlerów i botów.
  • Prawie połowa badanych zajmujących się marketingiem internetowym nie bada błędów na zarządzanych przez siebie stronach.

Wyniki ankiet potwierdzają pozytywny trend związany z analityką content marketingu. Coraz częściej badane jest także to, czy i jak użytkownicy angażują się w konsumowane treści – nie tylko poprzez udostępnianie ich dalej czy reakcje, ale i głębokość scrollowania. Badanie dostarcza nam wiedzy na temat aktualnych sposób mierzalności treści i tego, jakie aspekty warto wziąć pod uwagę.

 

Pobierz pełny raport z badania 


Źródło: Stowarzyszenie Content Marketing Polska 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Znamy laureatów konkursu Power of Content Marketing Awards 2021. Kto otrzymał nagrody?

power of content marketing

Laureatem nagrody grand prix 2021 konkursu POCMA został ING Bank Śląski za bycie trendsetterem technologii, formatów i contentu. Przyznano także dwie statuetki w kategorii specjalnej – Hub Contentowy.

Srebrna nagroda za kompleksowe i użyteczne treści napędzane danymi dla poradnika Orange trafiła w ręce agencji Bluerank. Brąz za realizację celów biznesowych oraz reakcję na zmianę postaw Klientów otrzymał serwis kulinarny Akademia Smaku Bosch, współtworzony przez agencje Insignia, ContentHouse oraz Performance Media.

Pełna lista laureatów konkursu

Podczas gali online, która odbyła się 15 października, laureaci odbierali statuetki w 35-ciu kategoriach. W 20 z nich jury nie wyłoniło zwycięzcy

 

KAT. 1: CONTENT MARKETING_MOTORYZACJA

  • Vouge Polska x Skoda: właściciel projektu SKODA, realizacja PHD, ISOBAR
    ZŁOTO: za przełamanie barier i wyjście poza dotychczasowy rynek
  • La Squadra: Właściciel projektu: Ferrari Poland, realizacja: Time4
    SREBRO: za konsekwentne budowanie wizerunki marki w grupie docelowej
  • SKODA – Przejazd na 1 litrze: właściciel projektu SKODA POLSKA, realizacja ISOBAR, PHD
    SREBRO: za połączenie benefitów produktu z contentem

 

KAT. 2: CONTENT MARKETING_FINANSE I UBEZPIECZENIA

  • O pracy mówimy wprost i konkretnie!: właściciel projektu Nationale-Nederlanden, realizacja MJCC
    ZŁOTO: za autentyzm treści w odpowiedzi na prawdziwe opinie
  • Konto Jakie Chcę 2021: właściciel projektu Santander Bank Polska, realizacja Studio Digital 1 Chrystian Sasim, Sales&More
    SREBRO: za przemyślany dobór liderów opinii
  • Evolve. Advance. We’ll cheer you on.: właściciel UBS, realizacja MJCC

KAT. 3: CONTENT MARKETING_ZDROWIE

  • Kampania społeczno-informacyjna Suchy Poranek; właściciel Ferring Pharmaceuticals Poland, realizacja Valkea
    SREBRO: za łatwość mówienia o trudnych sprawach
  • Ze zdrowiem – magazyn dla pacjentów: właściciel Narodowy Fundusz Zdrowia, realizacja Skivak The Publishers

KAT. 4: CONTENT MARKETING_PARENTING

  • Portal parentingowy Akademia Mądrego Dziecka: właściciel HarperCollins Polska, realizacja ContentHouse
    SREBRO: atrakcyjny content, odpowiadający na wszystkie etapy lejka zakupowego i długo utrzymujący na stronie
  • Strategia content marketingowa InnoGIO: właściciel ABC KID – InnoGIO, realizacja Valkea
    WYRÓŻNIENIE: za język adekwatny do młodej grupy docelowej
  • Kampania społeczno-informacyjna Suchy Poranek: właściciel Ferring Pharmaceuticals Poland, realizacja Valkea

KAT. 5: CONTENT MARKETING_EDUKACJA

  • Trendbook. Inspiracje są wszędzie. Rozmowy o innowacjach.: właściciel i realizacja Skivak The Publishers
    SREBRO: za oddanie przestrzeni do wypowiedzi klientom
  • 30-dniowe Wyzwanie Lekkomównych: właściciel Biuro Mówców Spice, realizacja Cleverhearted Showrunners
    WYRÓŻNIENIE: za innowacyjne podejście do zdobywania grupy docelowej
  • Kreatywny Wrocławnik: właściciel Galeria Dominikańska, realizacja Valkea
    Cyfrowe Rewolucje: właściciel mBank, realizacja mBank, Solski Communications, Cube Group
    ZŁOTO: za użyteczny i wysokiej jakości content, dobrze dopasowany do zmieniających się potrzeb odbiorców i możliwości rynku

KAT. 6: CONTENT MARKETING_URODA
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 7: CONTENT MARKETING_FMCG

  • „Czas na…” – cykl książek kulinarnych: właściciel Jeronimo Martins Polska, realizacja Skivak The Publishers
  • Magazyn „Czas na…”: właściciel Jeronimo Martins Polska, realizacja Skivak The Publishers
    ZŁOTO: za całość projektu „Czas na…” oraz idealne dopasowanie do potrzeb odbiorców, użyteczność i powiązanie z produktem oraz piękną estetykę
  • Jasmeen – komunikacja w social media: właściciel LEVANT Foods Sp. z o.o., realizacja Skivak The Publishers

KAT. 8: COTENT MARKETING_MODA

  • Magazyn Modnie być sobą: właściciel Monnari Trade S.A., realizacja Valkea
    SREBRO: za estetykę i bezpośrednie przełożenie na sprzedaż
  • TRENDBOOK Magnolia Park: właściciel KASAMA INVESTMENTS, realizacja Skivak The Publishers

KAT. 9: CONTENT MARKETING_BRANŻA BUDOWLANA/HOME&GARDEN

  • Łączy nas napięcie: właściciel TIM SA, realizacja FFW Communication
    ZŁOTO: za doskonałe zaangażowanie trudnej grupy docelowej i wyjście naprzeciw jej potrzebom

KAT. 10: CONTENT MARKETING_NIERUCHOMOŚCI

  • Magazyn Oryginalny „Garnizon”: właściciel i realizacja Grupa Inwestycyjna Hossa
    SREBRO: za wzmacnianie lokalnej społeczności
  • Kurs online „Skuteczne sposoby pracy z ofertą – Działanie w czasach społecznej izolacji”: właściciel Portal Nieruchomosci-online.pl, NNV, realizacja NNV
  • Lighthouse. Magazyn rynku nieruchomości Otodom: właściciel Serwis Otodom, Grupa OLX, realizacja Dotrelations
    ZŁOTO: za rewelacyjny design

KAT. 11: CONTENT MARKETING_ROLNICTWO I POKREWNE
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 12: CONTENT MARKETING_TURYSTYKA

  • Zakopane. Alternatywny przewodnik: właściciel Nosalowy Park Hotel & SPA, realizacja Valkea
    WYRÓŻNIENIE: za ciekawe i przyjazne wobec odbiorców format i treści
  • Airgate – Kraków Airport Magazine: właściciel Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków – Balice, realizacja Skivak The Publishers

KAT. 13: CONTENT MARKETING_RETAIL
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 14: CONTENT MARKETING_GALERIE HANDLOWE

  • Magnolia Park – content marketing: właściciel KASAMA INVESTMENTS, realizacja Skivak The Publishers
    SREBRO: za probiznesową adaptację wobec dynamicznych zmian oraz wyjście naprzeciw potrzebom najemców
  • Magazyn The look: właściciel Galeria Mokotów, realizacja Valkea
  • E-magazyn Bonarka: właściciel NEPI Rockcastle, realizacja Valkea

KAT. 15: CONTENT MARKETING_KULTURA I NAUKA
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 16: CONTENT MARKETING_KOMUNIKACJA I ŁĄCZNOŚĆ
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 17: CONTENT MARKETING_LOGISTYKA
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 18: CONTENT MARKETING_ENERGETYKA

  • Kampania marki innogy dedykowana B2B: „Kierunki rozwoju rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce”: właściciel innogy Polska, realizacja Feno
    ZŁOTO: za wzorową realizację celów kampanii

KAT. 19: CONTENT MARKETING_SPORT
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 20: CONTENT MARKETING_E-COMMERCE
Jury nie wyłoniło finalistów.
Decyzją Jury projekt Cyfrowe Rewolucje/mBank został przeniesiony do kategorii 5: Edukacja.

KAT. 21: CONTENT MARKETING_PROJEKT NON PROFIT
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 22: CONTENT MARKETING_START-UP
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 23: HUB CONTENTOWY – KATEGORIA SPECJALNA

  • Poradnik Orange treści oparte o dane kluczem do skutecznego Content Hubu: właściciel Orange Polska, realizacja Bluerank
    SREBRO: za kompleksowe i użyteczne treści napędzane danymi
  • Serwis kulinarny Akademia Smaku Bosch: właściciel BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, realizacja ContentHouse, Insignia, Performance Media
    BRĄZ: za realizację celów biznesowych i reakcję na zmianę postaw klientów
  • Content hub – źródło wiedzy e-marketignowej i e-commerce: właściciel Ideo Force, realizacja Ideo Force
    WYRÓŻNIENIE: za działania profesjonalizujące branżę e-marketingową

KAT. 24 STRATEGIA CONTENT MARKETING DLA KLIENTÓW
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 25: STRATEGIA CONTENT MARKETING DLA PRACOWNIKÓW

  • Evolve. Advance. We’ll cheer you on.: właściciel UBS, realizacja MJCC
    WYRÓŻNIENIE: za pokazanie perspektywy rozwoju pracownika w horyzoncie długoterminowym

KAT. 26: PUBLIKACJA JEDNORAZOWA (RAPORTY, PUBLIKACJE O FIRMIE)

  • Po prostu ING – Culture Book: właściciel ING Bank Śląski, realizacja AUDE
    ZŁOTO: za namacalny dowód, jak ważna jest kultura organizacji
  • Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2019 – Raport Życia: właściciel ERGO Hestia, realizacja Kombinat
    ZŁOTO: za walory artystyczne
  • Kampania marki innogy dedykowana B2B: „Raport Zielone miasta i gminy”: właściciel innogy Polska, realizacja Feno
    WYRÓŻNIENIE: za skuteczność biznesową
  • Fabryka Pełna Życia: właściciel Fabryka Pełna Życia, realizacja Time4
    WYRÓŻNIENIE: za estetykę publikacji

KAT. 27: MAGAZYN DLA PRACOWNIKÓW, NAKŁAD DO 1 000 EGZ.

  • Take It Easy: właściciel Circle K Polska, realizacja Skivak The Publishers
    SREBRO: za współpracę z pracownikami
  • ViaColas – magazyn dla pracowników: właściciel Colas Polska, realizacja Skivak The Publishers
    Przesył: właściciel Polskie Sieci Elektroenergetyczne, realizacja Time4

KAT. 28: MAGAZYN DLA PRACOWNIKÓW, NAKŁAD POWYŻEJ 1 000 EGZ.

  • BAŚKA, magazyn pracowników ING Banku Śląskiego: właściciel ING Bank Śląski, realizacja AUDE
    ZŁOTO: za konsekwentny rozwój
  • Razem w JM: właściciel Jeronimo Martins Polska, realizacja Time4
    SREBRO: za pracę nad uspójnieniem kultury organizacji w warunkach rozproszenia
  • Puls Intercity: właściciel PKP Intercity, realizacja Time4

KAT. 29: MAGAZYN DLA KLIENTÓW B2C

  • Magazyn „Czas na…”: właściciel Jeronimo Martins Polska, realizacja Skivak The Publishers
    ZŁOTO: za bliskość z konsumentem
  • Magazyn Oryginalny „Garnizon”: właściciel i realizacja Grupa Inwestycyjna Hossa
    SREBRO: za integrację lokalnej społeczności
  • POLOmagazyn: właściciel POLOmarket, realizacja Skivak The Publishers
    BRĄZ: za aspirujący dla odbiorców charakter publikacji

KAT. 30: MAGAZYN DLA KLIENTÓW B2B
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 31: MAGAZYN ELEKTRONICZNY DLA PRACOWNIKÓW

  • Świat PZU / e-wydanie: właściciel Grupa PZU, realizacja Time4
    WYRÓŻNIENIE: za promowanie pracowników jako ekspertów

KAT. 32: NEWSLETTER DLA PRACOWNIKÓW
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 33: PORTAL DLA PRACOWNIKÓW

  • Hochland Cheesemaster: właściciel Hochland Polska, realizacja Chromatique
    SREBRO: za odpowiedź na potrzeby pracowników i transparentne przedstawienie procesu wynagradzania

KAT. 34: APLIKACJA MOBILNA DLA PRACOWNIKÓW

  • Aplikacja Thank You Cards: właściciel Orbico Group, realizacja Kreatik
    WYRÓŻNIENIE: za pracę nad kulturą organizacji i wysiłek włożony w jej digitalizację

KAT. 35: MAGAZYN ELEKTRONICZNY DLA KLIENTÓW

  • Magazyn Rynku Nieruchomości „ESTATE”: właściciel Portal Nieruchomosci-online.pl, NNV, realizacja NNV
  • Magazyn INMAG: właściciel Portal Nieruchomosci-online.pl, NNV, realizacja NNV
  • E-magazyn Bonarka: właściciel NEPI Rockcastle, realizacja Valkea
    WYRÓŻNIENIE: za pracę nad interaktywnością i wykorzystanie możliwości medium

KAT. 36: NEWSLETTER DLA KLIENTÓW

  • Forward Thinking: właściciel DHL Global Forwarding, realizacja Time4
    WYRÓŻNIENIE: za realizację celów biznesowych dzięki prawidłowemu zastosowaniu formatów
  • Newsletter dla klientów Nieruchomosci-online.pl: właściciel Portal Nieruchomosci-online.pl, NNV, realizacja NNV

KAT. 37: PORTAL TEMATYCZNY DLA KLIENTÓW

  • Społeczność ING, jako przestrzeń wiedzy dla klientów: właściciel ING Bank Śląski, realizacja MOSQI.TO
    ZŁOTO: za stworzenie społeczności i jej nieustanne rozbudowywanie i angażowanie

KAT. 38: APLIKACJA MOBILNA DLA KLIENTÓW
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 39: KOMUNIKACJA VR/AR

  • Augmented Reality w kampanii Converse City Forest: właściciel Converse/Orbico, realizacja na_ty
    ZŁOTO: za kreatywną, wykorzystującą trendy estetyczne i technologiczne realizację, wzmacniającą odbiór w grupie docelowej

KAT. 40: KAMPANIA SOCIAL MEDIOWA JAKO AUTONOMICZNY PROJEKT
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 41: KORPORACYJNA KOMUNIKACJA VIDEO
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 42: MARKETINGOWA KOMUNIKACJA VIDEO

  • SKODA – Przejazd na 1 litrze: właściciel SKODA POLSKA, realizacja ISOBAR, PHD
    ZŁOTO: za efektywny storytelling i niestandardowe wykorzystanie formatu video
  • Vouge Polska x Skoda: właściciel SKODA, realizacja PHD, ISOBAR
    ZŁOTO: za kreatywny ruch strategiczny, wykorzystujący możliwości formatu video w komunikacji
  • Porozmawiajmy o pieniądzach: właściciel ING Bank Śląski, realizacja GONG

KAT. 43: KOMUNIKACJA VIDEO DLA PRACOWNIKÓW

  • Aktywna przerwa w ING: właściciel i realizacja ING Bank Śląski
    ZŁOTO: za zaangażowanie pracowników i adaptację do ograniczeń pandemicznych

KAT. 44: INFOGRAFIKA JAKO NARZĘDZIE KOMUNIKACJI

  • Infografiki na Społeczności ING w ważnych społecznie tematach: właściciel ING Bank Śląski, realizacja MOSQI.TO
    ZŁOTO: za doskonałe użycie infografiki jako narzędzia komunikacji
  • Personalizowane wkładki do kalendarza dla pracowników Philip Morris Polska: właściciel Philip Morris Polska, realizacja Time4
    WYRÓŻNIENIE: za innowacyjny sposób dystrybucji

KAT. 45: PUBLIKACJA DLA PRACOWNIKÓW – CZŁOWIEK – ARTYKUŁY O LUDZIACH W FIRMACH
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 46: PUBLIKACJA DLA PRACOWNIKÓW – FIRMA – ARTYKUŁY O FIRMIE/PRODUKCIE/USŁUDZE
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 47: PUBLIKACJA DLA PRACOWNIKÓW – WYDARZENIE – RELACJE Z FIRMOWYCH EVENTÓW

  • „Od Kuchni” – Pracownicy ING wspólne gotują on-line: właściciel i realizacja ING Bank Śląski
    ZŁOTO: za dopracowany, angażujący i przemyślany projekt

KAT. 48: PUBLIKACJA DLA KLIENTÓW: FIRMA – ARTYKUŁY O FIRMIE
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 49: PUBLIKACJA DLA KLIENTÓW: MARKA – ARTYKUŁY WSPIERAJĄCE MARKĘ
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 50: PUBLIKACJA (ARTYKUŁ) PROMUJĄCA LUB EDUKUJĄCA O CONTENT MARKETINGU
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 51: PODCAST / AUDIOBOOK DLA KLIENTÓW

  • Audiokonferencja Lekkomówni: właściciel Biuro Mówców Spice, realizacja Cleverhearted Showrunners
    ZŁOTO: za unikalne wykorzystanie formatu i efektywność biznesową
  • Mamy na to Slajd – pierwszy polski podcast o strategii marketingowej: właściciel i realizacja GoldenSubmarine
    ZŁOTO: za innowacyjne budowanie eksperckości
  • Porozmawiajmy o pieniądzach: właściciel ING Bank Śląski, realizacja GONG
    SREBRO: za lekkie podejście do tematu i efektywną komunikację
  • Podcast HiTalks!: właściciel i realizacja HICRON
    BRĄZ: za wykorzystanie podcastu jako kanału sprzedaży

KAT. 52: KSIĄŻKA JAKO NARZĘDZIE MARKETINGOWE

  • SUPLINDEX – Katalog Suplementów Diety: właściciel Grupa Neuca, realizacja Aliant
    ZŁOTO: za podjęcie ogromnego wyzwania oraz dotarcie do klienta na każdym etapie procesu sprzedaży
  • „Czas na…” – cykl książek kulinarnych: właściciel Jeronimo Martins Polska, realizacja Skivak The Publishers
    SREBRO: za użyteczną i codzienną inspirację
  • „Jak Tymek został detektywem”: właściciel Ferring Pharmaceuticals Poland, realizacja Valkea
    WYRÓŻNIENIE: za podjęcie trudnego tematu i wykorzystanie dwóch formatów

KAT. 53 PROJEKT KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ (PROJEKT WYKORZYSTUJĄCY KILKA KANAŁÓW KOMUNIKACJI Z ODRĘBNĄ STRATEGIĄ)

  • W kontakcie – komunikacja wewnętrzna na czas COVID: właściciel i realizacja ING Bank Śląski
    ZŁOTO: za kompleksowe podejście do komunikacji wewnętrznej, angażującej wszystkie szczeble pracowników
  • Kampania employer brandingowa dla pracowników PMI w Polsce #MAKE HISTORY: właściciel Philip Morris, realizacja Time4
    SREBRO: za wielowymiarowe wsparcie transformacji kulturowej

KAT. 54 PROJEKT CSR (PROJEKT WYKORZYSTUJĄCY KILKA KANAŁÓW KOMUNIKACJI Z ODRĘBNĄ STRATEGIĄ)
Jury nie wyłoniło finalistów.

KAT. 55 PROJEKT CONTENT MARKETINGOWY DLA PRACOWNIKÓW: PROJEKT WYKORZYSTUJĄCY KILKA KANAŁÓW KOMUNIKACJI

  • Złoty Kalendarz GoldenSubmarine: właściciel i realizacja GoldenSubmarine
    ZŁOTO: za budowanie marki osobistej pracowników i stworzenie przestrzeni na kreatywny wyraz
  • Do Your Thing: właściciel i realizacja ING Bank Śląski
    WYRÓŻNIENIE: za kreatywną adaptację kampanii marketingowej wewnątrz organizacji

 

GRAND PRIX 2021

  • ING Bank Śląski
    za bycie trendsetterem technologii, formatów i contentu

 

Konkurs Power of Content Marketing Awards ma na celu upowszechnianie wysokich standardów w tworzeniu polskich projektów contentmarketingowych poprzez wyróżnienie i promowanie najlepszych z nich.

Konkurs wspierają organizacje: Grupa TENSE, Sunrise System i GetResponse.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czysta3.VC inwestuje milion złotych w Content Expert

content marketing

Rewolucja w content marketingu

Innowacyjność narzędzia opiera się na analizie znaczeniowej tekstu, ocenie (punktowej lub procentowej) jego atrakcyjności oraz segmentacji w ramach dokładnie określonych kategorii. Zostały stworzone na podstawie wniosków z badań przeprowadzonych na kanwie dostępu do bazy ponad 20 000 publikacji eksperckich z dziedziny marketingu.

Korzyścią dla użytkowników Content Expert ma być także możliwość zautomatyzowanej weryfikacji tekstów na podstawie najwyższych standardów oraz cech charakterystycznych dla tekstów eksperckich.

Model biznesowy narzędzia opiera się na trzech rodzajach usług: miesięcznych abonamentach za korzystanie z monitoringu w modelu SaaS, tworzeniu treści eksperckich na zlecenie klienta (na bazie wiedzy, którą dostarczy narzędzie) oraz przeprowadzaniu analiz i opracowywaniu raportów na zlecenie klienta.

Dzięki swoim funkcjonalnościom platforma ma pomóc w spójnym i konsekwentnym opowiadaniu przez marki historii, jaki również tworzeniu jakościowego contentu, silnie zintegrowanego zarówno z firmą, jak i jej celami biznesowymi.

Kto stoi za Content Expert?

Za realizację projektu odpowiedzialna jest nowa spółka Media Maker, tworzona przez zespół specjalistów, którzy od ponad 15 lat zajmują się realizacją projektów i kampanii reklamowych zarówno na rynku polskim, jak i na rynkach zagranicznych. Dzięki wieloletniemu rynkowemu doświadczeniu zyskali szerokie kompetencje z zakresu marketingu oraz nowoczesnych technologii.

Na czele projektu wdrożenia narzędzia stanął Tomasz Kowalczyk – założyciel oraz dyrektor zarządzający spółką Media Maker. Wcześniejsze doświadczenia zdobywał jako partner zarządzający PIMEDIA oraz Head of Client Service w Agencji Reklamowej CzART – realizował strategie i działania marketingowe między innymi takich marek jak: Ceneo.pl, Amazon, BP Polska, Inchcape Motor Polska, Tauron, Maspex, Pepsico, Kanlux, GlobalLogic, ALDI Polska.

Tomasz KowalczykW Media Maker koncentrujemy się na wsparciu naszych klientów działaniami marketingowymi w zakresie 360 stopni – począwszy od koncepcji, po jej efektywną realizację w obszarze planowania i zakupu mediów. Kładziemy bardzo duży nacisk na wyniki biznesowe Partnerów oraz oferowanie im dopasowanych narzędzi mediowych, pozwalających osiągać założone cele poprzez dotarcie do jakościowej widowni w kanałach offline i online. Wierzymy, że nasza innowacyjna platforma pozwoli realizować te cele jeszcze efektywniej.

Tomasz Kowalczyk, Founder, Lider wdrożenia pomysłu narzędzia Content Expert, dyrektor zarządzający Media Maker

Milionowa inwestycja

W platformę zdecydował się zainwestować Fundusz Venture Capital Czysta3.VC, inwestując milion złotych w jej rozwój.

Do tej pory, by ocenić treść, trzeba było wysłać ją odbiorcom i czekać na informacje zwrotne. Rewolucyjne narzędzie na podstawie tysięcy tekstów pomoże autorowi ocenić artykuł, zanim zobaczy go ktokolwiek. Content marketing jest obecnie kluczowy w procesie zakupowym, ma wpływ na realizację celów biznesowych przedsiębiorstw. Za sprawą nowej platformy będzie on jeszcze większy.

Szymon Janiak, partner zarządzający i współzałożyciel funduszu Czysta3.VC


Źródło: Czysta3.VC

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowy Head of Creative w Unilever Polska

Nikodem Witkowski

Nikodem Witkowski na stanowisku head of creative będzie odpowiedzialny za kompleksowe działania kreatywne – w tym kreacje digitalowe, eComm oraz wsparcie kampanii ATL dla wszystkich marek z portfolio Unilever Polska, zarówno w ramach działań in-house, jak również we współpracy z agencjami kreatywnymi.

Witkowski doświadczenie zdobywał m.in. w obszarach marketingu cyfrowego, projektowania graficznego, produkcji i postprodukcji wideo. Pracował m.in. dla Orange Polska, T-Mobile, L’Oreal czy Glov. Do Unilevera przeszedł z Philips Polska, gdzie na stanowisku Creative Project Manager odpowiadał za kampanie digitalowe.

W Unilever, dotychczas jako Content Manager, współtworzył komunikację m.in. dla marek takich jak Cocolino, Knorr, Dove, Cif, Rexona, Lipton czy Domestos. Odpowiadał również za komunikację digitalową w kampanii Magnum Ruby z udziałem Anji Rubik oraz współpracował przy tworzeniu nowej platformy komunikacji dla marki Big Milk.


Źródło: Unilever Polska 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Grzegorz Miłkowski dołącza do zarządu Stowarzyszenia Content Marketing Polska

Grzegorz Milkowski_ContentHouse

W maju skład zarządu Stowarzyszenia Content Marketing Polska zostaje powiększony o Grzegorza Miłkowskiego, który – jako wiceprezes organizacji – zajmie się nadzorem nad komunikacją, aspektami wizerunkowymi Stowarzyszenia oraz ofertą dla członków. Od maja br. agencja ContentHouse odpowiadać będzie też za działania PR dla Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Miłkowski w obszarze PR i digital marketingu działa od 15 lat. Jest współwłaścicielem i prezesem zarządu ContentHouse, jednej z wiodących (według Media & Marketing Polska) agencji contentmarketingowych w Polsce. Ekspert ds. digital marketingu w Business Centre Club, który doradza zrzeszonym firmom z zakresu komunikacji oraz transformacji cyfrowej. Twórca Akademii Marketingu (www.akademiamarketingu.edu.pl), projektu edukacyjnego dedykowanego osobom chcącym rozwijać swoje kompetencje z zakresu digital marketingu. Oprócz tego jest właścicielem i redaktorem naczelnym portalu SOCIALPRESS.pl, specjalizującego się w zagadnieniach łączących komunikację, marketing i nowe technologie. Autor książki „Niech Cię widzą w sieci!”, w której dzieli się swoją wiedzą z zakresu budowania mediów firmowych.

Do tej pory zarząd Stowarzyszenia Content Marketing Polska składał się z trzech osób.

Agnieszka Gajzler-Barylska, prezes zarządu SCMP oraz Digital Strategy & Development Director w TVN Discovery Polska. Gajzler-Barylska odpowiada w organizacji za reprezentację Stowarzyszenia, współpracę z International Content Marketing Forum (ICMF), trendy oraz badania w obszarze content marketingu oraz nadzór nad realizacją inicjatyw międzynarodowych.

Katarzyna Sowicka, wiceprezes zarządu SCMP oraz Head of Content w adCookie. Sowicka nadzoruje realizację misji Stowarzyszenia oraz programy edukacyjne i eventy.

Tomasz Wileński, wiceprezes zarządu SCMP, CEO ISLAY.tech i Szef Grupy Roboczej ds. Badań w IAB Polska. Wileński organizuje w Stowarzyszeniu współpracę z liderami projektów, odpowiada za finanse i współpracuje z członkami SCMP w obszarze analityki i badań content marketingu w Polsce.

Stowarzyszenie Content Marketing Polska to organizacja promująca marketing treści i upowszechniająca wysokie standardy działalności wydawniczej. Stowarzyszenie tworzy platformę wymiany doświadczeń pomiędzy przedstawicielami wydawców prasy customowej, mass mediów, twórców branży wydawniczej, agencji marketingowych i klientami. Początkowo organizacja nosiła nazwę Stowarzyszenie Prasy Firmowej (do maja 2014 r.). SCMP organizuje coroczną konferencję Power of Content Marketing oraz konkurs Power of Content Marketing Awards (dawniej Szpalty Roku), w którym oceniane są projekty digital oraz print.

International Content Marketing Forum, którego częścią jest SCMP, to międzynarodowe ciało zrzeszające agencje i wydawców. Jego celem jest popularyzacja dobrych praktyk w działaniach CM. ICMF zrzesza twórców, wydawców i agencje z 17 krajów, m. in. z USA, Kanady, Niemiec, Holandii, Norwegii i Polski. Ich przedstawiciele dwa razy w roku spotykają się, by omówić najważniejsze kwestie związane z rynkiem content marketingu.


Źródło: ContentHouse

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

AdReport: Ponad 11 tysięcy kampanii content marketingowych w 2020 r. Liderem Grupa RAS Polska [RAPORT]

Content marketing

Liczba kampanii content marketing
Źródło: AdReport

Content marketing jest coraz ważniejszym elementem aktywności marek w Internecie – wynika z opracowania AdReporta na temat wykorzystywania działań contentowych w 2020 roku. Pomimo pandemii, która negatywnie wpłynęła na rynek reklamowy zwłaszcza w I i II kwartale, w ubiegłym roku zrealizowano w polskim Internecie ponad 11 tysięcy kampanii o „contentowym” charakterze. Zdecydowanie najwięcej, ponad 39 proc. projektów pojawiło się w IV kwartale. Najpopularniejszą formą działań, wykorzystywaną w ponad 56 proc. przypadków, była akcja partnerska (treść oznaczona na stronach wydawcy jako materiał powstały we współpracy marką) i artykuł sponsorowany (czyli treść oznaczona na stronach wydawcy jako sponsorowana) – 24 proc. Rzadziej marketingowcy decydowali się na działania typu content commerce (16 proc.) i sekcje specjalne (czyli strony przygotowane przez Wydawcę na potrzeby kampanii) – 2,3 proc.

Artykuły sponsorowane i partnerskie to najprostsze w przygotowaniu i najbardziej podstawowe formy aktywności content marketingowych. Dlatego też są najcześciej wykorzystywane. Jednak Sekcje Specjalne, czyli rozbudowane akcje, w których marki współpracują bliżej z Wydawcą, są coraz bardziej popularne. Jesteśmy pewni, że w kolejnym raporcie ich udział będzie większy.

Marcin Popiel, Business Development Manager, AdReport

Z danych AdReport wynika, że liderem wśród wydawców pod względem liczby realizowanych akcji contentowych jest RAS Polska, który zrealizował 2920 wszystkich działań. Znaczący udział mialy również serwisy z Grupy Gazeta.pl i Grupy Wirtualna Polska.

Analizując dane zauważyliśmy, że poszczególni wydawcy specjalizują się w różnych formach współpracy oraz segmentach rynku. Np. zdecydowanie najwięcej realizacji w kategorii „sekcje specjalne” odnotowano w serwisach Grupy WP. Wynikać to może z faktu, że akcje są przeprowadzane w dużej mierze na przygotowanym przez redakcję szablonie, w którym wprowadzane są nieznaczne zmiany. Dostrzegliśmy także, że specjalistami w branży telekomunikacji jest RAS Polska, motoryzacja to domena Grupy WP, a w segmencie moda liderem jest Gazeta.pl.

Marcin Popiel, Business Development Manager, AdReport

 Liczba kampanii content marketingowych
Źródło: AdReport

Pełny raport, zawierający szersze informacje statystyczne, analizę najciekawszych case’ów z ubiegłego roku oraz opinie klientów AdReporta nt. Content Marketingu można pobrać za darmo ze strony AdReport.pl


Źródło: AdReport

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Co chce wiedzieć klient? Jak tworzyć treści w inbound marketingu i sprzedaży odpowiadające na pytania odbiorców [BRIEF PATRONUJE]

co chce wiedzieć klient Marcus Sheridan

„Ilu sprzedawców w organizacji rozumie, że nie kontrolują już 70 procent sprzedaży?” – pyta Marcus Sheridan w swojej książce Co chce wiedzieć klient. Obecnie klienci funkcjonują w świecie cyfrowym zapewniającym im łatwy dostęp do wszelkich informacji, jakich potrzebują do podejmowania decyzji zakupowych. Niezależne badania przeprowadzone przez Google i Forrester wykazały, że średnio około 70 procent nabywców przed zakupem w trybie offline przeprowadza research online. W rezultacie na sprzedaż znacznie większy wpływ ma to, co klient znajdzie o firmie i produkcie w sieci, niż to, co usłyszy od sprzedawcy. Te zmiany w procesie zachowań klientów wymagają rezygnacji ze „starej szkoły” marketingu i przestarzałych metod sprzedaży oraz skupienia się na integracji contentu w procesie sprzedaży i tworzenia treści będących odpowiedzią na pytania nurtujące kupujących.

Słuchaj, o co pytają klienci, a następnie szczerze odpowiadaj

Marcus Sheridan, ekspert w zakresie inbound marketingu, napisał książkę – mix najnowszych narzędzi content marketingu, praktycznych case studies oraz jego autorskiej strategii TAYA (They Ask, You Answer). Pokazuje w niej, jak prowadzić sprzedaż i marketing, by zdobyć zaufanie klientów, odpowiadając wyczerpująco na ich pytania, problemy i wątpliwości, a w konsekwencji wywierać wpływ na ich decyzje zakupowe. Wytypował pięć kategorii pytań (oraz pięć rodzajów treści, które na nie odpowiadają), które zapewniają większy ruch, konwersje, leady i sprzedaż. Wyodrębnił tematy, które odbiorcy (zarówno B2B, jak i B2C) wyszukują najczęściej, gdy muszą podjąć decyzję zakupową. Są to: cena i koszty, potencjalne problemy, zestawienia i porównania, recenzje i opinie oraz najlepsze w klasie (rankingi). Niestety zdecydowana większość stron www, blogów czy social mediów producentów i dostawców nie zawiera tego typu informacji lub odpowiedzi nie są wiarygodne.

Content – przy założeniu, że jest szczery i transparentny – to najlepsze narzędzie sprzedażowe w dzisiejszej rzeczywistości.

Jak nawiązywać lepsze relacje z klientami w sieci i znacząco zwiększać przychody przez dostarczanie wysokiej jakości contentu? To zadanie nie tylko dla działu marketingu, ale również dla działu sprzedaży, e-commerce i obsługi klienta. Dlatego Sheridan pokazuje także, jak tworzyć efektywne treści na firmową stronę www, aby z powodzeniem przeprowadziły klienta przez cały lejek sprzedażowy, czy jak wykorzystać nowe technologie do prowadzenia konwersacji z klientami w czasie rzeczywistym poprzez czaty, chatboty, facebookowy Messenger itd. Pisze również o korzyściach z wykorzystywania insourcingu i angażowaniu handlowców w proces tworzenia treści, w tym materiałów wideo, które – według badań przeprowadzonych przez Cisco – w 2022 roku będą stanowiły 82 procent aktywności konsumenckiej w internecie. W książce znajduje się cały rozdział pokazujący krok po kroku, jak wykonać we własnym zakresie siedem różnych nagrań wideo, które pozwolą przekształcić odbiorców content marketingu w faktycznych klientów firmy i realnie przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji.

Skuteczne działania marketingowe nawet bez dużego budżetu

W Co chce wiedzieć klient znajdują się też liczne case studies i konkretne przykłady wyników finansowych firm, które efektywnie wykorzystały inbound i content marketing do budowy komunikacji o swoim produkcie i swojej marce. Zebrane narzędzia i przykłady będą użyteczne zarówno dla korporacji, jak i dla właścicieli jednoosobowych i małych firm, którzy nie dysponują dużymi budżetami marketingowymi, ale mają otwarte głowy i chcą budować autentyczne relacje ze swoimi potencjalnymi klientami.

***

W content marketingu kluczowe są dwie umiejętności: zadawanie odpowiednich pytań i research. Jak je wykorzystać do tworzenia treści, które angażują i konwertują? Tego dowiesz się z tej książki. Polecam!

Artur Jabłoński, konsultant, szkoleniowiec, właściciel agencji marketingowej digitalk.pl

Kolejna książka o content marketingu? Nie! To TA książka! Znajdziesz w niej prostą i skuteczną metodę pozyskiwania klientów przy pomocy ich własnych pytań. Zmień perspektywę. Zapomnij o swoich wyobrażeniach. Przyjmij perspektywę klienta. Słyszałem to wiele razy, ale Marcus Sheridan pokazał konkretnie, jak to zrobić.

Łukasz Kosuniak, ekspert marketingu B2B, autor książki ABC marketingu B2B, prowadzi firmę doradczo-szkoleniową Grow Consulting

Marcus Sheridan udowadnia, że istotą skutecznych działań marketingowych jest zaufanie, które zbudujesz tylko wtedy, kiedy zrozumiesz swojego klienta i odpowiesz na jego potrzeby i pytania – nawet jeśli te są dla ciebie „niewygodne”. Co chce wiedzieć klient to pozycja obowiązkowa dla każdego sprzedawcy i content managera.

Anna Kołodziej, redaktor naczelna magazynu sprawny.marketing

Świat się zmienił i ludzie dziś odmiennie robią zakupy, odrzucając to, co było wcześniej. Wszystko, co musisz zrobić, to po prostu zadać odpowiednie pytania. (…) Skoncentruj się na lękach, pragnieniach, obawach i zmartwieniach twoich klientów. Co chce wiedzieć klient to przede wszystkim swoista filozofia biznesu. Sposób podejścia do strategii komunikacji, która oparta jest na otwartości, argumentacji i szczerości.

Jacek Kotarbiński, ekonomista, marketer, rynkolog, kotarbinski.com

***

MARCUS SHERIDAN jest znanym ekspertem w dziedzinie inbound i content marketingu. Występuje na międzynarodowych konferencjach jako prelegent o niezwykłej umiejętności ekscytowania, angażowania i motywowania publiczności. Współpracując z setkami firm, pomaga im zyskać status najbardziej zaufanych marek w branży. Teksty Marcusa ukazują się w licznych publikacjach branżowych, między innymi w „New York Timesie”, dla którego Marcus pisze teksty jako „guru marketingu sieciowego”, czy w magazynie „Forbes”, na łamach którego został uznany za jednego z 20 „najbardziej intrygujących mówców” w 2017 roku. Opowieść o tym, jak zdołał uratować swoją firmę River Pools od katastrofy gospodarczej w 2008 roku, znalazła się w wielu książkach, publikacjach i uniwersyteckich case studies na całym świecie.


Źródło: MT Biznes 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

RTB House nabył WhitePress

whitepress

Założony w 2013 roku w Bielsku-Białej WhitePress na przestrzeni lat stworzył wiodącą platformę content marketingową, oferującą agencjom reklamowym i klientom korporacyjnym usługi z zakresu tworzenia treści, publikacji artykułów w internecie, a także kompleksowego śledzenia i analizy wyników prowadzonych kampanii marketingowych. Spółka, która od samego początku za cel stawiała sobie dostarczanie klientom usług najwyższej jakości, jest liderem w automatyzacji procesów content marketingowych, przyczyniając się tym samym do usprawniania, a także zmniejszania kosztów czynności związanych z publikacją treści w sieci. Platforma WhitePress jest wysoce skalowalna międzynarodowo, oferując klientom możliwość publikacji treści w różnych krajach. Stworzony przez Spółkę ekosystem produktów wykorzystywany jest przez tysiące klientów, którzy posiadają dostęp do oferty ponad 21 000 wydawców działających w 12 krajach. Ponadto, WhitePress jest właścicielem platformy GoodContent, a aktualnie wprowadza międzynarodowo swoją najnowszą usługę Content Premium.

Dodatkowe wsparcie, jakie WhitePress uzyska w wyniku połączenia z RTB House, pozwoli Spółce zwiększyć tempo rozwoju na rynkach zagranicznych, w tym w obu Amerykach oraz Azji.

Jesteśmy podekscytowani możliwością dołączenia do zespołu RTB House. Naszym celem od zawsze było dostarczanie klientom usług o najwyższej jakości. Dodatkowe wsparcie ze strony RTB House umożliwi nam uzyskanie jeszcze szybszego tempa wzrostu, poszerzenie bazy wydawców oraz pozyskanie nowych reklamodawców. Ropoczęliśmy proces ekspansji międzynarodowej biznesu niecałe 2 lata temu i niezwykle mocno cieszy nas możliwość przyspieszenia tego procesu przy wsparciu spółki z sektora AdTech, która osiągnęła globalny sukces. 

Paweł Strykowski, Założyciel WhitePress 

Jesteśmy zachwyceni możliwością współpracy z Pawłem Strykowskim w zakresie dalszego rozwoju platformy WhitePress. W swojej relatywnie krótkiej historii WhitePress uzyskał pozycję regionalnego lidera w obszarze automatyzacji procesów content marketingowych, tworząc przy tym unikalną i skalowalną platformę umożliwiającą dynamiczną ekspansję zagraniczą.

Robert Dyczkowski, założyciel i CEO RTB House

Decyzja o sprzedaży WhitePress nie była dla nas łatwa. Cieszy nas to, że znaleźliśmy inwestora o globalnym zasięgu i tak bogatej ofercie produktowej. Jestem przekonany, że ta transakcja przyspieszy ekspansję platformy WhitePress.

 Łukasz Wejchert, założyciel Dirlango

Wspieranie WhitePress w początkowej fazie rozwoju zagranicznego było dla nas wspaniałym doświadczeniem. Pomimo trwającej od 18 miesięcy dynamicznej ekspansji zagranicznej, spółka jest wysoce rentowna i regularnie osiąga pozytywne przepływy pieniężne, co potwierdza zdolność obecnego modelu biznesowego do szybkiego skalowania działalności.

Michał Wojdyła, Dyrektor Zarządzający Innova Capital


Źródło: RTB House

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Content marketing 2020 – podsumowanie roku – prognozy vs. rzeczywistość

podsumowanie content marketing

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie były prognozy na 2020 rok,
  • jak pandemia wpłynęła na content marketing w 2020,
  • z jakim efektem kończymy bieżący rok.

Content marketing 2020 – jakie były prognozy

Jak każdego roku, tak i pod koniec 2019, branża content marketingowa żyła przewidywaniami na nadchodzące 12 miesięcy. Gdy przeanalizowałam prognozy ekspertów, z różnych stron świata, wyłoniłam 5 powtarzających się trendów:

  1. ukierunkowanie na mierzenie wyników,
  2. video i transmisje na żywo,
  3. dostosowanie treści do wyszukiwania głosowego,
  4. personalizacja oraz interaktywność,
  5. autentyczność, przejrzystość i marketing wartości.

Obraz branży z tamtego czasu dopełnia raport Content Marketing Institute i MarketingProfs, zawierający analizę trendów i procesów content marketingowych. Raport wskazywał, w jaki sposób i gdzie organizacje alokują swoje budżety. Odpowiadał też na ważne pytania: co się sprawdza, jakie są prognozy oraz w jakim kierunku zmierza branża. Przypomnijmy sobie dwie najważniejsze informacje z tego raportu, pamiętając o ich globalnym aspekcie.

3 najczęściej wybierane cele marketingowe to:

  • kreowanie świadomości marki (84%)
  • edukowanie odbiorców (75%)
  • budowanie wiarygodności i zaufania (65%)

Wykres content marketing

Content marketingowe wyzwania 2020: badani marketerzy dostali listę 7 wyzwań z prośbą o wskazanie 3, ich zdaniem, najważniejszych. Połowa z nich za istotne wyzwanie i cel na 2020 rok uznała poprawę jakości i konwersji odbiorców (50%) oraz poprawę jakości i ilości treści (50%). Na trzecim miejscu wskazali zwiększenie liczby odbiorców (40%).

Wykres content marketing 2

Jak pandemia wpłynęła na content marketing 2020?

Pandemia COVID-19 postawiła na głowie świat, jaki dotąd znaliśmy. W bardzo wielu branżach wymusiła zmianę strategii biznesowej i marketingowej. Jak w tej zmianie odnalazł się content marketing? Czy zasady, którymi kierowaliśmy się przed pandemią, w dalszym ciągu obowiązują?
Co jest nadal ważne?

Analizując ostatnie miesiące zauważyłam, że fundamentalne reguły content marketingu nie uległy zmianie. Co więcej – jesteśmy słuchani z większą uwagą, ponieważ wiele marek do tej pory nie doceniało siły własnych mediów lub w ogóle nie były obecne w sieci. Naturalną konsekwencją zamknięcia offline’owych kanałów dystrybucji było i jest wzmocnienie komunikacji w online’ie. A do tego potrzeba mediów: stron, e-commerce’ów, pomocnych artykułów itd., czyli tego wszystkiego, co ma do zaoferowania content marketing. Jak inaczej zapełnić lukę? Jak zrekompensować brak kontaktu z realnym sprzedawcą?

Innym, bardzo prawdopodobnym powodem tego, że content marketing zyskuje jest to, że opiera się o budowanie eksperckości marki, a drogą do tego są zaufanie i dialog, tak bardzo niedoceniany w tradycyjnym marketingu (spray and pray). Dlatego nadal ważne i obowiązujące są dotychczasowe zasady budowania strategii z uwzględnieniem celów biznesowych oraz kontekstu konkurencji. Co ciekawe, w ostatnim czasie okazało się, jak istotne jest to, jak mówi marka, nie tylko – co mówi. Odzwierciedla się to w liczbach raportu Hubspot „The Power of Language”: 64 % marketerów przyznało, że język (rodzaj komunikacji) odegrał znaczącą rolę na linii marka – klient w czasie pandemii. Większość (71 %) deklaruje, że istotnym elementem budowania strategii, będzie aspekt językowy. Innymi słowy – budowanie person wróci do łask. I słusznie!

Co jeszcze się zmieniło? Niektóre trendy, które były ważne już wcześniej, nabrały większego znaczenia. Należą do nich: ukierunkowanie na mierzenie wyników, mierzenie zwrotu z inwestycji oraz video i transmisje na żywo. Odcięci od offline’owego świata przesiedliśmy się do digitalu w poszukiwaniu uczciwych, autentycznych i pochodzących od ekspertów treści. Wszelkie formaty video, jak webinary, streamingi, live’y osiągnęły niespotykaną dotąd popularność i bardzo się rozwinęły oraz udoskonaliły. Last but not least na liście zmian to e-mail marketing. Nabrał tempa i był częściej wykorzystywany przez marki, ponieważ ludzie zaczęli szukać prostszych i skuteczniejszych sposobów, aby być na bieżąco.

Z jakim efektem kończymy 2020 rok?

Niezależnie, czy się nam to podoba, czy nie, zmiany są nieuchronne. Konsekwencje, będące efektem zamknięcia gospodarki, takie jak obniżenie lub alokowanie budżetów oraz mniejsza ilość zasobów (zwolnienia pracowników), zmusiły nas do nowego spojrzenia na cele. Jak pokazuje historia, marki, które w czasach kryzysu je rewidują, dostosowując do nich działania, zyskują.

Kolejnymi aspektami, ścisłe związanymi z alokowaniem budżetów, są znalezienie nisz tematycznych oraz skupienie się na mniejszych, ale bardziej dochodowych grupach odbiorców. Jeśli do tej pory content był szeroko adresowany – teraz przyszedł czas na rewizję. W znalezieniu nisz tematycznych zawsze pomocna jest analiza contentu konkurencji, a tej, szczególnie w niepewnych czasach, nigdy nie powinno zabraknąć.

Na koniec warto przyjrzeć się liczbie kanałów dystrybucji, w tym wypadku najbardziej kanałom społecznościowym. Jeśli są wśród nich takie, które wyczerpują zasoby lub w wyniku skupienia się na najbardziej dochodowych odbiorach, zwyczajnie stały się bezużyteczne, to nie należy się wahać. Trzeba podjąć strategiczną decyzję i być obecnym tylko w tych miejscach, gdzie można pomagać odbiorcom, jednocześnie wspierając biznes. Na sam koniec trzeba sprawdzić, czy komunikacja w mediach społecznościowych jest spójna, ponieważ aż 75 % (raport Deloitte) konsumentów oczekuje tego od marek.

Zbliżając się do końca 2020 roku, z całą pewnością można powiedzieć, że content marketing staje się jeszcze ważniejszy. Dawno temu Seth Godin nazwał go „jedynym marketingiem, jaki nam pozostał”. Jest autentyczny, użyteczny i doskonale dostosowany do pokolenia internetowego. A co najważniejsze – z założenia jest podporządkowany celom biznesowym, a te wysuwają się obecnie na pierwszy plan.


Autorka:

Katarzyna Sowicka

Katarzyna Sowicka – ekspert w zakresie content marketingu, edytor z wykształcenia, marketer z zamiłowania i wyboru. Od 2012 do 2019 zarządzała operacyjnie agencją Content Solutions, budując strategie content marketingowe, pomagając w maksymalizacji efektów biznesowych. Obecnie Head of Content w agencji adCookie, gdzie odpowiada za rozwój i optymalizację contentu oraz strategie content marketingowe dla kluczowych klientów. Wiceprezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska, w ramach którego współorganizuje międzynarodową konferencję Power of Content Marketing, konkursy branżowe oraz koordynuje organizowane przez ICMF badania kondycji content marketingu w Polsce.

Wykładowca na kierunku Marketing Internetowy w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz na kierunku Content Marketing SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny we Wrocławiu. Szczególną uwagą darzy również marketing wartości i etykę w biznesie.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF