...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Bartek Szymeczko Content+Publishing Directorem w Hill+Knowlton Strategies

Bartek Szymeczko dołącza do H+K_2

Do Hill and Knowlton Strategies (H+K) dołączył Bartek Szymeczko. Na nowo utworzonym stanowisku Content+Publishing Directora wzmocni kompetencje agencyjne w zakresie strategii komunikacji digital, planowania i produkcji treści oraz pozycjonowania i wsparcia mediowego, wspierając tym samym kampanie PR Klientów agencji w obszarze online. Bartek będzie ściśle współpracował z Warsaw Creative Studio, wewnętrzną komórką kreatywną H+K.

Bartek Szymeczko ma ponad 11 lat doświadczenia zawodowego w obszarze szeroko pojętej komunikacji internetowej. Przed dołączeniem do H+K, przez ponad 6 lat pracował po stronie klienckiej – dla GSK, w europejskim Digital HUBie, w którym wdrażał strategie digital dla wybranych krajów UE oraz dla Samsung Electronics Polska, gdzie kierował zespołem social media, będącym wówczas częścią działu PR firmy. Wcześniej kompetencje rozwijał w agencjach public relations (Havas PR Warsaw) oraz digital (Havas Digital Warsaw), pracując na rzecz firm z różnych sektorów, m.in. AkzoNobel, CEDC, Grupa Żywiec, Orange.

Nowy Content+Publishing Director specjalizuje się w tworzeniu pojemnych kampanii digital, uwzględniających działania online, komunikację w mediach społecznościowych i aktywacje z infuencerami. Ma doświadczenie we współpracy z artystami, liderami opinii i sportowcami. W ramach interdyscyplinarnych zespołów realizował kampanie opiekujących różne cele biznesowe firm, produktów czy usług. Wiele z nich nagrodzono w konkursach wizerunkowych i efektywnościowych w Polsce i za granicą, m.in. podczas AdWeek Arc Awards, Effie, KTR czy na Złotych Spinaczach.

Jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.


Źródło: Hill+Knowlton Strategies

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Grzegorz Miłkowski dołącza do zarządu Stowarzyszenia Content Marketing Polska

Grzegorz Milkowski_ContentHouse

Do zarządu Stowarzyszenia Content Marketing Polska dołącza Grzegorz Miłkowski, CEO ContentHouse, który zajmie stanowisko wiceprezesa zarządu odpowiedzialnego za komunikację organizacji.

W maju skład zarządu Stowarzyszenia Content Marketing Polska zostaje powiększony o Grzegorza Miłkowskiego, który – jako wiceprezes organizacji – zajmie się nadzorem nad komunikacją, aspektami wizerunkowymi Stowarzyszenia oraz ofertą dla członków. Od maja br. agencja ContentHouse odpowiadać będzie też za działania PR dla Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Miłkowski w obszarze PR i digital marketingu działa od 15 lat. Jest współwłaścicielem i prezesem zarządu ContentHouse, jednej z wiodących (według Media & Marketing Polska) agencji contentmarketingowych w Polsce. Ekspert ds. digital marketingu w Business Centre Club, który doradza zrzeszonym firmom z zakresu komunikacji oraz transformacji cyfrowej. Twórca Akademii Marketingu (www.akademiamarketingu.edu.pl), projektu edukacyjnego dedykowanego osobom chcącym rozwijać swoje kompetencje z zakresu digital marketingu. Oprócz tego jest właścicielem i redaktorem naczelnym portalu SOCIALPRESS.pl, specjalizującego się w zagadnieniach łączących komunikację, marketing i nowe technologie. Autor książki „Niech Cię widzą w sieci!”, w której dzieli się swoją wiedzą z zakresu budowania mediów firmowych.

Do tej pory zarząd Stowarzyszenia Content Marketing Polska składał się z trzech osób.

Agnieszka Gajzler-Barylska, prezes zarządu SCMP oraz Digital Strategy & Development Director w TVN Discovery Polska. Gajzler-Barylska odpowiada w organizacji za reprezentację Stowarzyszenia, współpracę z International Content Marketing Forum (ICMF), trendy oraz badania w obszarze content marketingu oraz nadzór nad realizacją inicjatyw międzynarodowych.

Katarzyna Sowicka, wiceprezes zarządu SCMP oraz Head of Content w adCookie. Sowicka nadzoruje realizację misji Stowarzyszenia oraz programy edukacyjne i eventy.

Tomasz Wileński, wiceprezes zarządu SCMP, CEO ISLAY.tech i Szef Grupy Roboczej ds. Badań w IAB Polska. Wileński organizuje w Stowarzyszeniu współpracę z liderami projektów, odpowiada za finanse i współpracuje z członkami SCMP w obszarze analityki i badań content marketingu w Polsce.

Stowarzyszenie Content Marketing Polska to organizacja promująca marketing treści i upowszechniająca wysokie standardy działalności wydawniczej. Stowarzyszenie tworzy platformę wymiany doświadczeń pomiędzy przedstawicielami wydawców prasy customowej, mass mediów, twórców branży wydawniczej, agencji marketingowych i klientami. Początkowo organizacja nosiła nazwę Stowarzyszenie Prasy Firmowej (do maja 2014 r.). SCMP organizuje coroczną konferencję Power of Content Marketing oraz konkurs Power of Content Marketing Awards (dawniej Szpalty Roku), w którym oceniane są projekty digital oraz print.

International Content Marketing Forum, którego częścią jest SCMP, to międzynarodowe ciało zrzeszające agencje i wydawców. Jego celem jest popularyzacja dobrych praktyk w działaniach CM. ICMF zrzesza twórców, wydawców i agencje z 17 krajów, m. in. z USA, Kanady, Niemiec, Holandii, Norwegii i Polski. Ich przedstawiciele dwa razy w roku spotykają się, by omówić najważniejsze kwestie związane z rynkiem content marketingu.


Źródło: ContentHouse

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Co chce wiedzieć klient? Jak tworzyć treści w inbound marketingu i sprzedaży odpowiadające na pytania odbiorców [BRIEF PATRONUJE]

co chce wiedzieć klient Marcus Sheridan

Marcus Sheridan, ekspert w zakresie inbound marketingu, napisał książkę – mix najnowszych narzędzi content marketingu, praktycznych case studies oraz jego autorskiej strategii TAYA (They Ask, You Answer), która jest prostą i skuteczną metodą pozyskiwania klientów przy pomocy ich własnych pytań. Sheridan krok po kroku pokazuje, w jaki sposób prowadzić sprzedaż i marketing, by zdobyć zaufanie klientów, odpowiadając wyczerpująco na ich problemy, pytania i wątpliwości, a w konsekwencji wywierać wpływ na ich decyzje zakupowe.

„Ilu sprzedawców w organizacji rozumie, że nie kontrolują już 70 procent sprzedaży?” – pyta Marcus Sheridan w swojej książce Co chce wiedzieć klient. Obecnie klienci funkcjonują w świecie cyfrowym zapewniającym im łatwy dostęp do wszelkich informacji, jakich potrzebują do podejmowania decyzji zakupowych. Niezależne badania przeprowadzone przez Google i Forrester wykazały, że średnio około 70 procent nabywców przed zakupem w trybie offline przeprowadza research online. W rezultacie na sprzedaż znacznie większy wpływ ma to, co klient znajdzie o firmie i produkcie w sieci, niż to, co usłyszy od sprzedawcy. Te zmiany w procesie zachowań klientów wymagają rezygnacji ze „starej szkoły” marketingu i przestarzałych metod sprzedaży oraz skupienia się na integracji contentu w procesie sprzedaży i tworzenia treści będących odpowiedzią na pytania nurtujące kupujących.

Słuchaj, o co pytają klienci, a następnie szczerze odpowiadaj

Marcus Sheridan, ekspert w zakresie inbound marketingu, napisał książkę – mix najnowszych narzędzi content marketingu, praktycznych case studies oraz jego autorskiej strategii TAYA (They Ask, You Answer). Pokazuje w niej, jak prowadzić sprzedaż i marketing, by zdobyć zaufanie klientów, odpowiadając wyczerpująco na ich pytania, problemy i wątpliwości, a w konsekwencji wywierać wpływ na ich decyzje zakupowe. Wytypował pięć kategorii pytań (oraz pięć rodzajów treści, które na nie odpowiadają), które zapewniają większy ruch, konwersje, leady i sprzedaż. Wyodrębnił tematy, które odbiorcy (zarówno B2B, jak i B2C) wyszukują najczęściej, gdy muszą podjąć decyzję zakupową. Są to: cena i koszty, potencjalne problemy, zestawienia i porównania, recenzje i opinie oraz najlepsze w klasie (rankingi). Niestety zdecydowana większość stron www, blogów czy social mediów producentów i dostawców nie zawiera tego typu informacji lub odpowiedzi nie są wiarygodne.

Content – przy założeniu, że jest szczery i transparentny – to najlepsze narzędzie sprzedażowe w dzisiejszej rzeczywistości.

Jak nawiązywać lepsze relacje z klientami w sieci i znacząco zwiększać przychody przez dostarczanie wysokiej jakości contentu? To zadanie nie tylko dla działu marketingu, ale również dla działu sprzedaży, e-commerce i obsługi klienta. Dlatego Sheridan pokazuje także, jak tworzyć efektywne treści na firmową stronę www, aby z powodzeniem przeprowadziły klienta przez cały lejek sprzedażowy, czy jak wykorzystać nowe technologie do prowadzenia konwersacji z klientami w czasie rzeczywistym poprzez czaty, chatboty, facebookowy Messenger itd. Pisze również o korzyściach z wykorzystywania insourcingu i angażowaniu handlowców w proces tworzenia treści, w tym materiałów wideo, które – według badań przeprowadzonych przez Cisco – w 2022 roku będą stanowiły 82 procent aktywności konsumenckiej w internecie. W książce znajduje się cały rozdział pokazujący krok po kroku, jak wykonać we własnym zakresie siedem różnych nagrań wideo, które pozwolą przekształcić odbiorców content marketingu w faktycznych klientów firmy i realnie przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji.

Skuteczne działania marketingowe nawet bez dużego budżetu

W Co chce wiedzieć klient znajdują się też liczne case studies i konkretne przykłady wyników finansowych firm, które efektywnie wykorzystały inbound i content marketing do budowy komunikacji o swoim produkcie i swojej marce. Zebrane narzędzia i przykłady będą użyteczne zarówno dla korporacji, jak i dla właścicieli jednoosobowych i małych firm, którzy nie dysponują dużymi budżetami marketingowymi, ale mają otwarte głowy i chcą budować autentyczne relacje ze swoimi potencjalnymi klientami.

***

W content marketingu kluczowe są dwie umiejętności: zadawanie odpowiednich pytań i research. Jak je wykorzystać do tworzenia treści, które angażują i konwertują? Tego dowiesz się z tej książki. Polecam!

Artur Jabłoński, konsultant, szkoleniowiec, właściciel agencji marketingowej digitalk.pl

Kolejna książka o content marketingu? Nie! To TA książka! Znajdziesz w niej prostą i skuteczną metodę pozyskiwania klientów przy pomocy ich własnych pytań. Zmień perspektywę. Zapomnij o swoich wyobrażeniach. Przyjmij perspektywę klienta. Słyszałem to wiele razy, ale Marcus Sheridan pokazał konkretnie, jak to zrobić.

Łukasz Kosuniak, ekspert marketingu B2B, autor książki ABC marketingu B2B, prowadzi firmę doradczo-szkoleniową Grow Consulting

Marcus Sheridan udowadnia, że istotą skutecznych działań marketingowych jest zaufanie, które zbudujesz tylko wtedy, kiedy zrozumiesz swojego klienta i odpowiesz na jego potrzeby i pytania – nawet jeśli te są dla ciebie „niewygodne”. Co chce wiedzieć klient to pozycja obowiązkowa dla każdego sprzedawcy i content managera.

Anna Kołodziej, redaktor naczelna magazynu sprawny.marketing

Świat się zmienił i ludzie dziś odmiennie robią zakupy, odrzucając to, co było wcześniej. Wszystko, co musisz zrobić, to po prostu zadać odpowiednie pytania. (…) Skoncentruj się na lękach, pragnieniach, obawach i zmartwieniach twoich klientów. Co chce wiedzieć klient to przede wszystkim swoista filozofia biznesu. Sposób podejścia do strategii komunikacji, która oparta jest na otwartości, argumentacji i szczerości.

Jacek Kotarbiński, ekonomista, marketer, rynkolog, kotarbinski.com

***

MARCUS SHERIDAN jest znanym ekspertem w dziedzinie inbound i content marketingu. Występuje na międzynarodowych konferencjach jako prelegent o niezwykłej umiejętności ekscytowania, angażowania i motywowania publiczności. Współpracując z setkami firm, pomaga im zyskać status najbardziej zaufanych marek w branży. Teksty Marcusa ukazują się w licznych publikacjach branżowych, między innymi w „New York Timesie”, dla którego Marcus pisze teksty jako „guru marketingu sieciowego”, czy w magazynie „Forbes”, na łamach którego został uznany za jednego z 20 „najbardziej intrygujących mówców” w 2017 roku. Opowieść o tym, jak zdołał uratować swoją firmę River Pools od katastrofy gospodarczej w 2008 roku, znalazła się w wielu książkach, publikacjach i uniwersyteckich case studies na całym świecie.


Źródło: MT Biznes 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jarosław Czujak dyrektorem zarządzającym BrandTime

Jarosław Czujak

Z początkiem kwietnia Jarosław Czujak obejmie stanowisko dyrektora zarządzającego Domu Kreatywnego Contentu BrandTime, wchodzącego w skład 38Group. Doświadczenie zdobywane podczas wieloletniej pracy z największymi graczami rynku mediowego w Polsce przekuje w zarządzanie firmą, która w ostatnich miesiącach pod jego okiem przeszła restrukturyzację, rebranding i pozyskała nowych klientów takich jak Carrefour, OBI, Tikkurila czy Bank BNP Paribas.

Odpowiadać będzie za budowanie strategii contentowych dla klientów i zarządzanie współpracą z mediami, zespołami produkcyjnymi oraz domami mediowymi.

Wiemy jak efektywnie osiągnąć wyznaczone cele działań mediowych. Mamy także świadomość, że każdy projekt pojawiający się w głowie klienta, da się zrealizować. Nie istnieją dla nas kampanie niemożliwe, a odpowiednio dobrane narzędzia gwarantują pojawienie się produktu w idealnym miejscu i o doskonałej porze. Kampanie telewizyjne, lokowanie produktów, działania niestandardowe – to wszystko to tylko ułamek tego co robimy jako BrandTime.

Jarosław Czujak

BrandTime zajmuje się każdym projektem od stworzenia koncepcji, opracowania pomysłu, przygotowania kanałów komunikacji, poprzez proces produkcyjny, emisje, aż po raport końcowy. Dzięki umiejętnemu nadawaniu kontekstu kreowane w ramach kampanii treści w naturalny sposób docierają do sprecyzowanych grup docelowych, tworząc wokół produktów czy usług zaangażowane społeczności. Więcej o firmie i realizowanych przez nią działaniach można dowiedzieć się na stronie www.brandtime.pl.

Doświadczenie zawodowe przed dołączeniem do BrandTime Jarosław Czujak zdobywał, pracując w Deloitte Audyt. Odpowiadał tam za dział audytu mediów w Polsce i CEE. Wcześniej przez 11 lat był związany z Grupą TVN, m.in. jako Zastępca Dyrektora Działu Sprzedaży odpowiadał za rozwój sprzedaży specjalnej, produkcję programów, lokowanie produktów oraz eventy.


Źródło: BrandTime

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

#KiszlukRozmawia 23 – Justyna Bakalarska-Stankiewicz

Kiszluk rozmawia Justyna Bakalarska-Stankiewicz

Grzegorz Kiszluk rozmawia z Justyną Bakalarską-Stankiewicz, autorką książki "Content marketing. Od strategii do efektów". Justyna opowiada o tym, na czym polega content marketing, o jego narzędziach i kanałach, o tworzeniu strategii komunikacyjnej w CM, podaje przykłady marek na Polskim rynku, które prowadzą ciekawy i dobry CM oraz odpowiada na pytanie dla kogo jest content marketing.

 

 

Grzegorz Kiszluk

E-Contenta oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zapraszają na webinar z cyklu Content Sell

Tematem najbliższego webinaru będzie angażujący content oraz to, w jaki sposób zaangażowanie odbiorcy wpływa na skuteczność kampanii.

CONTENT SELLS to seria spotkań prowadzona przez platformę E-contenta i SAR, w ramach Programu Innovation rozwijanego przez Stowarzyszenie. 

Zaangażowanie odbiorców jest jednym z ważniejszych czynników, które sprawiają, że content marketing to skuteczne narzędzie zwiększające sprzedaż. Widzimy tę korelację w każdej kampanii jaką realizujemy i chcemy podzielić się naszymi doświadczeniami. Do udziału w webinarze zaprosiliśmy naszych kolegów i partnerów, którzy na konkretnych przykładach zrealizowanych przez nich projektów pokażą, jak wielką rolę odgrywa zaangażowanie odbiorcy z ich perspektywy.

Błażej Soniewicki, Managing Partner E-Contenta

Prelegenci CONTENT SELLS:

Radosław Małyska – Head of Digital Strategy w Spark Foundry, który opowie o tym, “Jak dobrze zmierzyć sprzedaż online i offline z Landing Page.”

Wojciech Jeznach – VP Sales i współwłaściciel Fantasyexpo z prezentacją na temat kampanii skierowanych do graczy i fanów e-sportu.

Błażej Soniewicki – Managing Partner E-Contenta z prezentacją “Jak mierzyć siłę zaangażowania content marketingu, i jak budować skuteczne kampanie według tych wskaźników.”

Spotkanie poprowadzi Anna Zimecka – Project Director SAR.

Rynek komunikacji marketingowej jest dziś zdywersyfikowany i rozproszony, stąd nasza inicjatywa, której celem jest stworzenie przestrzeni, w której możemy się spotkać, poznać, wymieniać doświadczeniem, wiedzą, a także budować współpracę. 

Wierzymy, że branża marketingowo – komunikacyjna staje się inkubatorem innowacji w biznesie i komunikacji. SAR zrzesza dużą grupę firm i stara się pomagać im w wymianie doświadczeń i wiedzy. To wydarzenie jest jednym z takich działań, podobnie jak startująca w tym roku szkoła Innovation Camp, która ma nauczyć efektywnego zarządzania procesem kreowania i wdrażania innowacji w przedsiębiorstwach.

Anna Zimecka, Project Director SAR

Szkoła Innovation Camp przygotowała niespodziankę dla wszystkich uczestników wydarzenia. 

Webinar odbędzie się 12 Sierpnia o godzinie 16:00

Wstęp bezpłatny. Link do zapisów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rzeczy, które możesz zrobić na swojej stronie internetowej zupełnie za darmo

Rzeczy, które możesz zrobić na swojej stronie internetowej zupełnie za darmo

Istnieje wiele ciekawych sposobów na zadbanie o swój serwis, które możemy wdrożyć samodzielnie. Kilka pomysłów prezentujemy poniżej.

Publikowane wartościowych treści

Pierwszym elementem, o który możemy zadbać na naszej stronie za darmo, jest publikowanie wysokojakościowych materiałów. Są one obecnie bardzo ważne i regularnie zwiększa się ich znaczenie – zarówno ze strony odbiorców, jak i w Google. Szczególnie że, jako prowadzący firmę, najlepiej wiemy, co chcemy przekazać klientom. Dlatego napisane przez nas treści zazwyczaj będą lepsze, od robienia kopiuj/wklej i kosmetycznych zmian na tekstach z innych serwisów.

Content, czyli inaczej treści, możemy tworzyć samodzielnie, bez ponoszenia kosztów. Na przykład na podstawie poradników dotyczących optymalizacji pod kątem SEO. Dobre treści to paliwo, które napędza serwis. Bez nich szanse na sukces maleją. Najpopularniejszą i najmniej kosztowną formą contentu są wpisy w postaci artykułów lub notek na bloga. Jeśli zamierzamy tworzyć teksty na stronę WWW, bardzo dobrym pomysłem jest przeanalizowanie tekstów na konkurencyjnych stronach, z którymi rywalizujemy o klientów w wyszukiwarce Google.

Możemy zrobić to samodzielnie lub przy pomocy ogólnodostępnych narzędzi. Dzięki temu będziemy wiedzieli jakiej długości teksty posiadają konkurencyjne witryny, wliczając w ten zakres tematykę, ilość nagłówków, śródtytułów oraz ich konstrukcji merytorycznej. Na podstawie tych informacji będziemy mogli stworzyć publikacje wyższej jakości.

Na naszą witrynę możemy dodawać również podcasty, nagrania wideo lub zdjęcia. Treści powinny być publikowane regularnie. Ciekawostką jest możliwość dodania na stronę zdjęć, które pomagają w pozycjonowaniu witryny w Google. Dodanie takich plików na stronę oraz ich optymalizacja według poradnika nie będzie przesadnie trudna, a zwiększy nasze szanse na pojawienie się serwisu na wyższych miejscach w wyszukiwarce Google.

Działania SEO

Kolejną rzeczą, którą możemy wykonać samodzielnie, są podstawowe działania z zakresu SEO – czyli optymalizacji i pozycjonowania. Choć jest to proces trudny i skomplikowany, istnieją pewne czynności, które możemy zrealizować samodzielnie, bez ponoszenia kosztów.

Pierwszym takim działaniem jest dodanie na stronie tekstów SEO, które mają wspomagać pozycjonowanie. Takie teksty powinny być unikalne, bezbłędne, sformatowane, a także muszą zawierać odpowiednie frazy, pod jakimi chcemy być wyszukiwani w sieci.

Jest to tylko kilka wymogów ogólnej optymalizacji. Osoby nieco bardziej zaawansowane mogą poszukać w sieci darmowych poradników ze wskazówkami dotyczącymi pozycjonowania na wyższym poziomie. Jednym z ciekawszych jest materiał “Jak zacząć promować swoją firmę w internecie”, stworzony przez ALEO.com.

Znajdziemy w nim wiele ciekawych porad odnośnie działań, które możemy wykonać na naszej stronie, jak i tworzenia tekstów. Z poradnika dowiemy się na przykład tego, że nagłówki to elementy, które zwracają uwagę czytelnika w sytuacji, gdy na stronie znajduje się dużo tekstu.

Autor publikacji na ALEO.com zwraca też uwagę na to, że dodatkowym atutem przemawiającym za stosowaniem tych elementów jest fakt, że roboty wyszukiwarki kategoryzujące odwiedzaną stronę, biorą pod uwagę zawartość znacznika h1 oraz innych nagłówków. To wartościowa wiedza, dlatego lektura tego poradnika może znacząco pomóc w zrozumieniu znaczenia pozycjonowania strony.

Dobrą praktyką jest też umieszczenie słów kluczowych w kontekście treści, jakie prezentujemy na swojej stronie w sieci. Jakość materiałów warto sprawdzić darmowymi narzędziami, jak na przykład Yoast, które wskazuje ewentualne błędy i niedociągnięcia.

Kolejnym działaniem SEO, jakie możemy wykonać samodzielnie i za darmo, jest stworzenie linkowania wewnętrznego. Jest to dodawanie linków na poszczególnych podstronach do innych części serwisu. Mają one stworzyć wewnętrzną sieć, dzięki której roboty Google łatwiej będą indeksowały naszą witrynę.

Dokładny opis i instruktaż możemy znaleźć w poradnikach. Mimo tego, że jest to zajęcie angażujące czasowo, warto zwrócić na nie uwagę – z biegiem czasu, gdy algorytmy wyszukiwarki ewoluują, linki odgrywają coraz większe znaczenie.

Popraw jakość witryny, jej design i zadbaj o szczegóły

Tworząc stronę internetową, często nie mamy czasu lub możliwości, by dopracować ją w najdrobniejszych szczegółach. Mimo wszystko warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych elementów witryny, która przecież ma być wizytówką naszej firmy lub osoby.

Rekomendowanym działaniem będzie uzupełnienie serwisu obrazami i grafikami wysokiej jakości. Będą one dobrze odbierane zarówno przez użytkowników, jak i Google. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby nie były zbyt dużych rozmiarów i nie wpływały negatywnie na ładowanie się strony.

Darmowe zdjęcia pobrać możemy np. z banków darmowych fotografii. Wraz z upływem czasu zmienia się również moda i trendy w designie serwisów WWW. Zmiany są dobre i raz na jakiś czas wskazanym jest przeprowadzenie face-liftingu, który może pomóc dopasować serwis pod cele sprzedażowe czy urządzenia mobilne.

Działaniem, które wpłynie też na naszą witrynę, jest analiza słów kluczowych. Warto stworzyć zestawienie słów, pod którymi widoczna jest nasza witryna, odnosząc ich wybór do oferowanego asortymentu lub usług, jakie oferujemy. Dobrze jest też zatroszczyć się o responsywność i stale rozwijać serwis. Praca nad pozycjonowaniem serwisu ma to do siebie, że nigdy się nie kończy. Zawsze można zrobić coś lepiej.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

DIMAQ VOICE Online – spotkania z digitalem w digitalu #2

Dimaq Voice Online

Czas na #2 DIMAQ VOICE Online! Przenosimy się do Internetu, czyli jak na digital marketing przystało. Weź udział w najbliższym DIMAQ Voice Online nie ruszając się z domu. Prelegent najbliższego spotkania udowodni, że Content is King.

Nowa formuła online

Spotkanie online odbędzie już 14 kwietnia, we wtorek. Tradycyjnie we wtorek na grupie DIMAQ – profesjonaliści Digitalu na Facebook’u zostanie udostępniona przygotowaną przez prelegenta prelekcję. Przeprowadzona ona będzie w formie krótkiego video ( 10-15 min.). Wystąpienie będzie dotyczyć tematyki digital marketingu.

Następnie w ciągu dnia, uczestnicy będą mogli obejrzeć video i zadawać pytania w komentarzach do zaprezentowanego materiału. Przez cały dzień będą zbierane komentarze osób, które obejrzały prezentację.

Tego samego dnia, w godzinach popołudniowych, zostanie przeprowadzona sesja  Q&A w formie live’a, w którym prelegent będzie mógł odpowiedzieć na zebrane pytania, ale również na te, które będą pojawiały się podczas jego trwania.

Kreatywny „content” – proste?

Kolejnym prelegentem jest Maciej Sawicki z White Bits. Celem prezentacji będzie przekonanie słuchaczy, że za kreatywnym „contentem” w mediach społecznościowych stają powtarzalne schematy, które można wykorzystywać.

Na przykładzie kampanii Podlaskie.travel prelegent pokaże, jak opracować strategię komunikacji tak, aby pomagała tworzyć kreatywne treści.

Możliwość zdobycia punktów recertyfikacyjnych

Posiadacze certyfikatu DIMAQ będą mogli uzyskać 4 punkty: 2 za udział na DIMAQ Voice Online (trzeba zrobić screen podczas transmisji live i wysłać go za pomocą platformy DIMAQ) oraz dodatkowe 2 punkty – za zadanie pytania.

Pytanie można zadać w komentarzu pod video-prezentacją na grupie lub podczas trwania transmisji live. Punkty za pytania nie dublują się – jedna osoba może zadać wiele pytań lecz tylko raz zostaną naliczone.

Jeżeli chodzi o punkty recertyfikacyjne dla prelegenta – nic się nie zmienia. Prowadzący otrzyma od 25 do 40 punktów, w zależności od oceny, jakie oglądający przyznają w ankiecie online.

Dołącz do wydarzenia na Facebook’u i otrzymuj powiadomienia o tym, kto wystąpi na DIMAQ Voice Online. Wideo i live będą odbywały się na grupie. Komunikacja wydarzenia będzie odbywała się również na pozostałych kanałach DIMAQ oraz IAB Polska.

Dołącz: https://bit.ly/2RjqxK6

Akademia DIMAQ również online

Do Internetu przeniosły się również szkolenia DIMAQ. Akademia DIMAQ Basic i Professional odbywa się w formie interaktywnych live’ów i całkowicie realizuje program szkoleń stacjonarnych. Trener na żywo prowadzi zajęcia, włączając w to ćwiczenia indywidualne dla uczestników.

Program realizowany jest po 2,5 h zajęć dziennie. Takie rozplanowanie pozwala skorzystać ze szkolenia, a jednocześnie nie wymaga długiego zaangażowania się. Osoby, które mają pod opieką dzieci mogą na 2,5 godz. wymienić się z kimś i wziąć udział w szkoleniu, a przy tym wykorzystać efektywnie czas pracy zdalnej.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przyjdź na bezpłatny Content Sells Meetup Poland #1 i poznaj tajniki sprzedaży contentu

Meetup Content sells content marketing

6 lutego (czwartek) o godzinie 17:30 w Przestrzeń from Facebook, E-Contenta, platforma dystrybucji treści w natywnym formacie reklamowym, wraz ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR w ramach działań Klubu AdTech grupy Content, organizuje pierwsze spotkanie z serii wydarzeń Content Sells.

Storytelling, content marketing, brand journalism, usability, big data i sztuczna inteligencja – jak to się łączy? Dzisiaj paradygmat postrzegania content marketingu jako procesu twórczego opartego na subiektywnych opiniach marketerów nie jest już aktualny. Nowoczesne technologie pozwalają dokładnie zrozumieć, jakie potrzeby w zakresie treści mają docelowi odbiorcy, kiedy, gdzie i w jakim formacie jest to wygodne dla konsumenta. W rezultacie możemy obserwować realny wpływ treści na sprzedaż.

W ramach działań Klubu AdTech powstałego w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR, z inicjatywy E-Contenta, razem z Talent Media, Abstra TV oraz Cheil Poland udało się stworzyć event, podczas którego eksperci z obszaru content marketingu będą dzielić się swoją cenną widzą. Poznamy bliżej content video na YouTubie i to jak włączyć ten kanał do strategii marketingowej, zobaczymy case studies z Samsung US Market, dowiemy się jak tworzyć udaną kampanię natywną oraz w jaki sposób prowadzić działania związane z influencerami.

Content video. Dlaczego warto włączyć kanał Youtube do strategii content marketingowej // Marek Myślicki – Branded Content & Sales Director w Abstra

Data Driven Retail Marketing solution – case study: Samsung US Market// Marcin Plassowski – Head of Innovations and Data Driven Marketing in Cheil Poland

10 wskazówek, dzięki którym Twoja natywna kampania reklamowa będzie wyjątkowo udana // Zoya Andreeva – CEO & Co-founder of E-Contenta

Profesjonalny influencer i video marketing – 4 rodzaje najbardziej efektywnych kampanii // Kamil Bolek – CMO in Talent Media

Zapisy są bezpłatne, liczba miejsc na wydarzenie jest ograniczona: https://evenea.pl/imprezy/konferencje/content-sells-meetup-poland-1-content-and-sales-interconnection-245824/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Akademia Marketingu już 4 i 5 grudnia. Kto jedzie do Krakowa?

Ostatnie dni pozostały do rozpoczęcia czwartej edycji Akademii Marketingu. Tym razem, słynąca z wyjątkowej wartości merytorycznej konferencja, ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie - jak mierzyć efekty działań content marketingowych? Na uczestników czeka zupełnie nowy format wydarzenia, łączący zdobywanie wiedzy i praktykowanie jej zastosowania.

Redakcja serwisów i blogów, chatboty, SEO, influencerzy, video, podcasty, analityka, strategia, marketing automation, UX, a ostatnio, AR i VR – skuteczny content marketing to sieć naczyń połączonych, z których każde wymaga rzetelnej analizy i sprawdzenia efektywności. Tak, jak jedno słabe ogniwo rozrywa łańcuch, tak słabość jednego z tych elementów może położyć kampanię. 

– Każdy, kto kiedykolwiek pracował z klientem wie, że mierzalność działań to jedno z podstawowych kryteriów skuteczności budowanej relacji. Monitorowanie i analiza działań to jednocześnie jedno z najtrudniejszych działań, o którym, zaangażowani w uatrakcyjnienie kreacji, często się zapomina lub marginalizuje. Właśnie dlatego czwartą edycję Akademii Marketingu poświęcamy w całości mierzeniu contentu. Jestem przekonany, że znów czekają nas dwa dni wypełnione praktyczną wiedzą – ocenia Grzegorz Miłkowski, CEO w ContentHouse, organizator wydarzenia. 

O tym, jak skutecznie mierzyć efektywność działań content marketingu powiedzą prelegenci Akademii Marketingu, która tym razem odbywa się pod hasłem: „(Z)mierz się z content marketingiem”. Jak badać branżę opowiedzą wybitni praktycy, managerowie największych w Polsce agencji reklamowych i przedstawiciele marketingu największych firm. Na scenie w Krakowskim Parku Technologicznym zobaczymy m.in. Tomasza Krawczyka, Dyrektora Rozwoju Redakcyjnego Polska Press Grupy, Danutę Musiał, Dyrektor Marketingu w Generali Investments TFI SA, Katarzynę Mika, Marketing Automation Manager w Semahead, Grzegorza Miłkowskiego, CEO w ContentHouse, Krzysztofa Marca z DevaGroup, Szymona Krzysiaka, stratega z agencji Insignia, czy Mike’a Korba, CCO w User.com i Krzysztofa Tkaczyka z New Amsterdam.

Tegorocznej Akademii Marketingu towarzyszy też publikacja raportu „(Z)mierz się z content marketingiem”, która została przygotowana wspólnie z redakcją portalu socialpress.pl. 

Pobierz raport za darmo: LINK

Czwarta edycja to też zmiana formatu wydarzenia. Po raz pierwszy wyraźnie w formie organizacji oddzielone zostały oba dni konferencji. Pierwszy, w całości zostanie poświęcony prelekcjom, dedykowanym wszystkim uczestnikom. Usłyszymy zatem o tworzeniu contentu dla generacji Z, AR i VR jako contencie przyszłości, skutecznej komunikacji z klientem dzięki marketing automation, storytellingu i wielu innych.

Drugi dzień przeznaczono na warsztaty, podzielone na aż osiem sesji tematycznych, z których każdy uczestnik wybrać może dwa. Wśród nich:

    • Czy influencerzy są policzalni? – warsztat o mierzeniu efektywności współpracy z in poprowadzą Szymon Krzysiak i Grzegorz Paliś (Insignia)
    • Jak wykorzystać Google Analitics w content marketingu? – warsztat Mateusza Muryjasa (Analityczny) o analizie źródeł pozyskiwania ruchu i jego konwersji na sprzedaż lub genereowanie leadów
    • Chatbot w komunikacji – jak skutecznie wykorzystywać je w kontakcie z klientem – poprowadzi Mariusz Pełechaty, CEO z Koda Bots

 

  • Bierzemy treści na warsztat – warsztat Michała Grzebyka i Sylwii Paszyny o treściach, które 
  • Synergia marketing automation i content marketingu – warsztat Michala Korby z User.com
  • Inspiracje do budowania i mierzenia skuteczności content marketingu pod kampanie SEM – poprowadzi Krzysztof Marzec, CEO w DevaGroup
  • Optymalizacja video na Youtube – warsztat Magdaleny Daniłos, ekspert video marketingu opowie o kluczowych elementach do osiągnięcia sukcesu w działaniach content marketingowych. 
  • Generowanie leadów za pomocą content marketingu i skuteczny e-mail marketing – poprowadzą Grzegorz Miłkowski i Gabriela Wolak z ContentHouse

 

Akademia Marketingu odbędzie się już 4 i 5 grudnia, a w puli zostały ostatnie wejściówki na konferencję. Więcej informacji na www.akademiamarketingu.edu.pl

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF