...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Sejm uderza w rynek crowdfundingowy i wprowadza podatek od zbiórek

Ostatnia nowela prawa w zakresie spadków i darowizn zakłada, że już od 1 lipca 2023 r., zostanie wprowadzony nowy podatek od zrzutek. Jeżeli wartość donacji przekazana przez wielu darczyńców jednemu organizatorowi, przekroczy łącznie kwotę 54 180 zł, wówczas beneficjent będzie musiał odprowadzić podatek w wysokości nawet 20%. To bardzo niekorzystanie zmiana, która nie tylko zahamuje rozwój rynku finansowania społecznościowego i zbiórek charytatywnych w Polsce, ale przede wszystkim uderzy finansowo w osoby, które dotknęła życiowa tragedia.

Niższa Izba Parlamentu, przy okazji prac nad tzw. ,,ustawą deregulacyjną”, przyjęła właśnie nowelizację prawa w zakresie spadków i darowizn. W kilku przypadkach zmiany idą w dobrym kierunku, tj. podwyższają niskie od wielu lat progi darowizn wolnych od podatku dla poszczególnych grup obdarowanych. Jednak 25 stycznia, podczas komisji nadzwyczajnej, parlamentarzyści wprowadzili bardzo niekorzystną poprawkę, która już następnego dnia została przyjęta przez Sejm. Według uchwalonych zmian, limity będą dotyczyć już nie tylko darowizn od pojedynczego darczyńcy (18 060 zł), ale też wpłat od wielu osób trzecich (54 180 zł). W przypadku przekroczenia powyższych progów, obdarowani będą zobligowani do zapłaty podatku od spadku i darowizn, w wysokości 12% do kwoty 11 128 zł, 16% od wartości nadwyżki w przypadku darowizny o wartości w przedziale 11 128 zł do 22 256 zł oraz 20% od nadwyżki ponad 22 256 zł otrzymanych donacji. 

Zmiana, która uderza w ludzi

Warto podkreślić, że na rynku finansowania społecznościowego dominują mniejszej wartości wpłaty, jednak z natury rzeczy jest ich wiele. W 2022 roku średnia wartość wpłat na platformie zrzutka.pl wynosiła 97,10 zł, podczas gdy w 2021 roku było to 79,4 zł. Na statystyczną zbiórkę zrzuca się od kilkudziesięciu do kilkuset osób, choć – jak pokazują dane zrzutka.pl – na jedną zrzutkę potrafi wpłacić nawet 220 398 darczyńców. Zatem jednoznacznie widać, że nowela prawa będzie w negatywny sposób wpływała zarówno na rynek crowdfundingowy w Polsce, jak i obdarowanych, którymi są osoby wymagające specjalistycznej pomocy lekarskiej, czy też drogiej, zagranicznej operacji medycznej lub też osoby potrzebujące materialnego wsparcia po tragediach życiowych.

Zarówno samą poprawkę, jak i tryb jej dodania w treści ustawy, oceniamy wyjątkowo krytycznie. Jej wprowadzenie uderzać będzie w istotę zjawiska crowdfundingu donacyjnego, opartego na masowych wpłatach o niewielkiej jednostkowej wysokości, które umożliwiają realizację celów, jakich nie dałoby się osiągnąć przy pomocy jednej lub kilku osób. –  mówi Tomasz Chołast, członek zarządu zrzutka.pl.Trzeba zauważyć, że ustalenie zbiorczego progu na kwotę 54 180 zł dla sumy darowizn od osób z trzeciej grupy podatkowej, czyli osób niespokrewnionych, które najczęściej przekazują wsparcie za pośrednictwem portali crowdfundingowych (np. w reakcji na materiał prasowy lub telewizyjny opisujący konkretną ludzką tragedię), uderzy w szczególności w zbiórki, których cel jest charytatywny i godny wsparcia. Takiej kwoty nie osiągają zazwyczaj prowadzone wśród znajomych zbiórki na np. prezent urodzinowy. Gromadzą ją zaś te, których celem jest charytatywne wsparcie – przykładowo, odbudowa domu zniszczonego pożarem, specjalistyczna operacja czy drogie leczenie – ludzkie dramaty, w których nie można liczyć na wsparcie od Państwa, a finansowanie crowdfundingowe jest jedyną nadzieją. – mówi Tomasz Chołast, członek zarządu zrzutka.pl.

Wprowadzenie nowego podatku od zrzutek oddala osoby potrzebujące od otrzymania niezbędnej im pomocy, a w skrajnych przypadkach może sprawić, że nie zdążą one jej w ogóle uzyskać. Sam cel wprowadzenia takiej poprawki pozostaje także niejasny. Z jednej strony, znacznie zwiększony zostanie próg, od którego jednostkowe darowizny od osób z trzeciego progu podatkowego nie będą podlegały opodatkowaniu, co przykładowo umożliwi otrzymywanie drogich prezentów do wartości 18 060 zł od osób obcych bez konieczności zapłaty podatku. Z drugiej strony, wprowadza się zupełnie nowe rozwiązanie, które opodatkowuje łączną kwotę darowizn otrzymanych od wielu osób, niezależnie od ich jednostkowych wartości. Nie sposób zatem uciec od podejrzenia, że bardziej niż realizując cel fiskalny, ustawodawca z niewiadomych przyczyn działa tutaj w celu ograniczenia spontanicznych zjawisk opartych na ludzkiej dobroczynności – celem może być na przykład skierowanie tego typu zbiórek pod skrzydła fundacji, tak aby potrzebujący nie mieli możliwości szukania pomocy na własną rękę, tzn. bez ponoszenia kosztów administracyjnych wybranej fundacji lub, alternatywnie, bez płacenia wysokiego podatku.

Dotychczasowe podatki od zrzutek

Obecnie obowiązujące przepisy w zakresie podatków od zbiórek organizowanych na platformach crowdfundingowych w Polsce powodują, że w większości przypadków nie ma konieczności odprowadzania żadnego podatku. Rozliczenia z urzędem skarbowym wymagają jedynie wpłaty od darczyńców, którzy przekazali na daną zrzutkę pojedynczą kwotę o wartości ponad 5 308 zł, w przypadku grupy III, czyli osób trzecich (niespokrewnionych). Jednak w praktyce, właściwie bardzo rzadko zdarza się, żeby obdarowany musiał zapłacić podatek, gdyż jednostkowa wpłata nie przekracza zazwyczaj stu złotych. A to powoduje, że wpłacone środki na poszczególne zrzutki, w całości trafiają do potrzebujących.

 

U S T A W A  z dnia 26 stycznia 2023 r. o zmianie ustaw w celu likwidowania zbędnych barier administracyjnych i prawnych – kliknij

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak dobrze przeprowadzić crowdfunding inwestycyjny – case study FC.APP

Od 3 lat rozwijamy FCAPP S.A. której produktem jest aplikacja do umawiania wydarzeń piłkarskich takich jak sparingi i turnieje piłkarskie. Obecnie z aplikacji korzysta blisko 14 tyś użytkowników w Polsce. Spółkę założyliśmy wraz z Rafał Warchoł i Karol Nowalski w 2020 roku inwestując własne środki oraz uzyskując ok 1 mln pln grantu z Polski Wschodniej. Gdy w 2021 roku wypuściliśmy MVP aplikacji i zaczęły z niego w krótkim czasie korzystać najpierw setki później tysiące użytkowników podjęliśmy decyzje o znacznie szybszym rozwoju a więc i o poszukiwaniu środków z zewnątrz.

Dlaczego crowdfunding?

AR: Nie da się ukryć, że mam doświadczenie zarówno w bootstrapowaniu (rozwoju biznesów wyłącznie z własnych pieniędzy) jak i w rozwoju biznesów z inwestorami czego przykładem jest m.in. Social WiFi z którego wyexitowałem w 2021 roku. Od początku odrzuciliśmy propozycje od słabych funduszy których zgłosiło się do FC.APP wiele. Chcieliśmy mieć jeden z najlepszych funduszu, który mógł wnieść więcej niż pieniądze to jednak nie wyszło. Co ciekawe wśród inwestorów ale w crowdfundingu filanie znalazł się zarówno fundusz VC jak i kilku Aniołów Biznesu.

Żaden z nas- założycieli nie robił wcześniej crowdfundingu inwestycyjnego ale jego filozofia była nam znana i bardzo bliska. Mieliśmy pewne obawy wystawienia na świecznik i linczu w razie niepowodzenia. Jednak z każdym kolejnym spotkaniem z właścicielami platform emisyjnych nabraliśmy pewności, że to jest idealnie szyte pod FC.app zródło finansowania.

Nasze przemyślenia po emisji?

1. Kluczem do sukcesu emisji FCapp była dobrze przeprowadzona prekampania, dzięki której już pierwszego dnia udało nam się pozyskać ponad 500 000 pln inwestycji. To zwalidowało projekt w oczach kolejnych inwestorów, dzięki czemu chętniej prowadzili oni z nami rozmowy o potencjalnych inwestycjach. Poza tym pre-kampania była dużą dzwignią marketingową dla spółki.

2. Drugim najważniejszym aspektem był dotychczasowy track record founderów, a co za tym idzie network i uznanie w najbliższym środowisku (3xF Family, friends & folks), które chciało partycypować w ich kolejnym przedsięwzięciu biznesowym.

3. Trzecim czynnikiem, który w naszych oczach sprawił, że mimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego emisja zakończyła się sukcesem był fakt, że FCapp jako aplikacja związana jest z piłką nożną. Ten sport w naszym kraju jest czymś więcej niż zwykłym sportem – to swego rodzaju “religia.” Wydaje nam się, że pierwszy raz w historii, ktoś przeprowadzał w Polsce crowdfunding inwestycyjny dla przedsięwzięcia footballowego, nie będący kolejną zbiórką na “ratowanie klubu piłkarskiego”.

4. Po czwarte osoby spoza naszego networku które okazały się bardzo pomocne i bardzo chcą wspierać rozwój spółki. Wśród nich znalazło się dwóch czołowych agnetów piłkarskich Mariusz Piekarski, którego dołączenie w jałowym okresie wakacyjnym bardzo ożywiło emisję oraz Daniel Weber.

5. Wybraliśmy dobrze platformę, a właściwie zespół profesjonalistów z emiteo. Pokornie przyjmowaliśmy feedback i dawaliśmy się prowadzić za rękę przez zawiłości crowdfundingu. Emiteo nie robi wielu kampanii, ale jak łatwo sprawdzić kończą się one sukcesem i po emisji wiemy, że to nie dzieje się przez przypadek. Emiteo stawia na projekty, które pasują i do tego typu inwestycji i do własnego zespołu.

6. Odpowiednio targetowaliśmy inwestorów. Postawiliśmy na ludzi z sektora IT, Sportu i Edukacji.

7. Zaproponowaliśmy “perka” czyli nagrodę członkostwa w FC.APP Business Club dla akcjonariuszy którzy zainwestują conajmniej 24 tyś pln co okazało się strzałem w dziesiątką. Zebraliśmy 20 osób które będą się ze sobą spotykała i zapewne wiele wniosą do rozwoju spółki ale również będzie to dla inwestorów okazja do poznania nowych interesujących osób ze świata biznesu, edukacji i piłki nożnej.

A teraz czas na poemisyjne ciekawostki:

1. Pierwszego dnia zainwestowało 21 inwestorów czyli 23,3%, a ostatniego 38 inwestorów czyli 42,2%;

2. Najwięcej inwestorów zdecydowało się na inwestycję o 9 rano – aż 13,3%;

3. Dominująca liczba naszych inwestorów jest z Warszawy – 22 inwestorów (24,4%) i wpłacili oni łącznie 565 440 pln czyli 36% całej kwoty; Na drugim miejscu pod kątem ilości inwestorów jest nasz rodzinny Lublin – pięciu inwestorów z tego miasta wpłaciło 92 000 pln;

4. Średnia inwestycja wyniosła aż 17 464 pln;

5. Mediana inwestycji wyniosła 2 100 pln;

6. Aż pięciu inwestorów (5,55%) zdecydowało się na inwestycje 100 000 pln lub więcej;

7. Aż dwudziestu siedmiu inwestorów (30%) zdecydowało się na inwestycje 10 000 pln lub więcej.

8. kwotowo, pierwszego dnia emisji inwestorzy wpłacili ponad 500 tyś pln i podobnie ostatniego dnia emisji.

Autor: Artur Racicki

Serial entrepreneur, SEEDiA Co-founder, MBA, …

Laureat – „Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie ”  Brief.pl

 

Sebastian Nowak

Polski Związek Koszykówki wchodzi w świat tokenów NFT

Zetly PZKosz

Zetly, czyli polsko-estońska spółka, która wykorzystuje technologię blockchain do stworzenia wielopoziomowej platformy sportowej. Ich pierwsza współpraca została zawarta z Polskim Związkiem Koszykówki.

W planach Zetly jest emisja tokena związanego z Polskim Związkiem Koszykówki, oraz utworzenie cyfrowego ekosystemu zrzeszającego polskich kibiców. Ponadto współpraca umożliwia wyprodukowanie własnych kart kolekcjonerskich federacji. Również młodzi zawodnicy otrzymają możliwość skorzystania z rozwiązań crowdfundingowych platformy pod patronatem PZKosz.

Cyfrowe rozwiązania oparte o nowe technologie, w tym te oparte o sieć blockchain, to przyszłość sportu na świecie. Jesteśmy zaszczyceni, że PZKosz wybrał platformę Zetly All in One Sport do cyfrowego rozwoju federacji

Michał Glijer, CEO Zetly 

Mimo tego, że dopiero niedawno ogłoszono współpracę z Polskim Związkiem Koszykówki, Zetly zapowiada już kolejne działania. W przyszłych tygodniach spółka ogłosi kolejne współprace.

Adam Daniluk

Nowy rekord czasowy polskiego crowdfundingu udziałowego! Kombinat Konopny pozyskuje 4,5 mln zł w 7 minut

Kombinat Konopny_liść

Kombinat Konopny SA – spółka specjalizująca się w uprawie i przetwórstwie konopi włóknistych – pobiła rekord czasowy polskiego crowdfundingu udziałowego. Wystarczyło 7 minut, by inwestorzy dokonali 736 inwestycji w akcje Kombinatu na łączną kwotę 4,5 mln zł. Środki zostaną wykorzystane m.in. na rozbudowę zakładu zielarskiego, rozszerzenie portfolio produktów oraz ekspansję zagraniczną. W pierwszej emisji w 2020 r. Kombinat pozyskał 4,2 mln zł w 38 minut.

Wcześniejszy czasowy rekord należał do spółki CanPoland, która na początku 2021 roku zebrała 4,4 mln zł w 11 minut. Obie emisje Kombinatu Konopnego oraz emisja CanPoland promowane były przez platformę Crowdway.

Zainteresowanie II emisją crowdfundingową Kombinatu Konopnego było olbrzymie, ponad 3000 inwestorów zapisało się na alert o starcie emisji, a na forach trwały ożywione dyskusje. Liczyłem na dobry start, ale nie spodziewałem się, że emisja zamknie się aż tak szybko. Jestem dumny i szczęśliwy, że udało nam się pobić ten rekord. To świadczy o ogromnym zaufaniu do naszych planów. Dziękuję całemu zespołowi za ogrom pracy, witam na pokładzie Kombinatu ponad 700 akcjonariuszy: razem będziemy dalej tworzyć najmocniejszą markę w branży konopnej .

Maciej Kowalski, prezes zarządu Kombinatu Konopnego

Cieszymy się z realizacji kolejnej emisji Kombinatu Konopnego, którą mogliśmy wspierać. Mamy nadzieję na udany debiut giełdowy w 2022 roku i życzymy sukcesów zarówno spółce jak i inwestorom.

Marcel Rowiński, prezes zarządu Crowdway

Kombinat Konopny_cele emisji

Cele emisji

Pozyskane środki spółka przeznaczy na realizację celów rozwojowych w kilku najważniejszych obszarach:

  • Rozbudowę zakładu zielarskiego (2 000 000 zł) – w odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie produkcyjne spółka chce rozbudować istniejący zakład i zakupić kolejne maszyny, co pozwoli na usprawnienie i zautomatyzowanie procesów. W efekcie możliwe będzie utrzymanie konkurencyjnych cen produktów, co ma wpłynąć na atrakcyjność oferty i wysoki wolumen sprzedaży.
  • Poszerzenie portfolio produktów zielarskich (500 000 zł) – w pierwszym półroczu od zakończenia emisji Kombinat Konopny planuje znacznie poszerzyć portfolio produktów zielarskich m.in. o oleje CBD o wyższych stężeniach, wyroby kosmetyczne, a także produkty przeznaczone dla zwierząt.
  • Zatrudnienie nowych pracowników (500 000 zł) – zwiększenie zatrudnienia pozwoli na zapewnienie ciągłości dostaw, zachowanie szybkiej obsługi klienta oraz zwiększenie potencjału w sektorze B+R.
  • Ekspansję na rynki europejskie (500 000 zł) – wprowadzenie produktów na rynki zagraniczne jest kolejnym krokiem, który spółka zamierza podjąć w celu zdywersyfikowania przychodów. Strategia została poprzedzona badaniem popytu i będzie realizowana w oparciu o doświadczenie Macieja Kowalskiego w prowadzeniu biznesu poza Polską.
  • Wzmocnienie produkcji kontraktowej (500 000 zł) – Kombinat Konopny chce wzmacniać kontraktową produkcję suplementów diety. Planuje także przygotowanie nowej strony internetowej i umocnienie jej pozycji za pośrednictwem działalności popularyzatorskiej.
  • Prace badawczo-rozwojowe (500 000 zł) – spółka zapowiada szereg inwestycji szczególnie w obszarze zagospodarowania paździerzy konopnych – materiału o ogromnym, niewykorzystanym potencjale. Jednym z założeń jest też przeprowadzenie prototypowania wstępnych koncepcji w zakresie konopnych cegieł dla branży budowlanej, konopnych płyt paździerzowych dla producentów mebli oraz konopnych kompozytów m.in. dla wytwórców opakowań.

Poprzednie emisje

W 2020 r. Kombinat Konopny pozyskał 4,2 mln zł z I emisji crowdfundingowej. Spółka ustanowiła ówczesny rekord rynku ECF, uzyskując zapisy na wszystkie akcje w zaledwie 38 minut. Ponadto Spółka pozyskała środki w wysokości ponad 4,9 mln złotych w ramach oferty akcji serii C prowadzonej w trybie oferty prywatnej.

Dynamiczny wzrost i plany giełdowe

W stosunku do prognoz przedstawionych w ubiegłym roku, spółka przewiduje, że wypracowany przez nią przychód będzie wyższy o ponad 150%. Kombinat Konopny dokonał korekty prognoz na najbliższe lata i szacuje, że w 2022 roku osiągnie 5 mln zł przychodu. W roku 2023 zysk spółki ma wynieść 2 mln zł, 2 lata później już 6 mln.

18 listopada 2021 roku Walne Zgromadzenie spółki podjęło uchwałę w sprawie ubiegania się o wprowadzenie akcji do obrotu zorganizowanego na rynku NewConnect. Złożenie wniosku o dopuszczenie akcji do obrotu planowane jest na rok 2022.

W zależności od efektów prowadzonych prac B+R, w przyszłości niewykluczona jest kolejna emisja akcji na sfinansowanie nowych kierunków rozwoju i przetwórstwa konopi. W 2025 roku planowane jest wejście na główny parkiet GPW.*

Rynek

Według szacunków New Frontier Data wartość europejskiego rynku dóbr pochodzenia konopnego osiągnie w 2021 roku poziom 2 mld dolarów, rośnie zaś w tempie dwudziestoprocentowym (źródło).

Raport ten wskazuje także, że w 2020 r. szacunkowe roczne wydatki na CBD w UE wynosiły ok. 9,15 mld EUR, a prognozuje się, że do 2025 r. będą wynosić nawet 13,6 mld EUR rocznie.

Według szacunków Polityka Insight w 2019 r. przychody rolników z upraw konopi przemysłowych w Polsce wyniosły 36 mln zł, a z kolei wartość przychodów firm zajmujących się przetwórstwem CBD przekroczyła w 2019 r. 210 mln zł (źródło).

Informacje o kampanii można znaleźć na stronie crowdway.pl.

 

*Wprowadzenie akcji Spółki do obrotu zorganizowanego zarówno w Alternatywnym Systemie Obrotu, jak i wprowadzenie i dopuszczenie na rynku regulowanym uzależnione będzie od uwarunkowań rynkowych, aktualnej sytuacji Spółki i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa i regulacji podmiotu zarządzającego tym rynkiem.


Źródło: Crowdway 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nie zbierzesz pieniędzy w sieci, jeżeli tego nie zrobisz

Zrzutka

W jaki sposób podziękowania przekładają się na ilość i wysokość wpłat? Jakich błędów wystrzegać się przy planowaniu i organizacji własnej zrzutki? Jak właściwie wykorzystać analitykę, social media, widgety, targetowanie, adresy śledzące, pixel FB czy tagowanie kampanii promocyjnej? Jaką strategię przyjąć dla zbiórki w internecie, aby odnieść sukces? Odpowiedzi na te oraz wiele inny pytań, prezentuje poniższe zestawienie opracowane na podstawie analizy ponad 20 tysięcy udanych zrzutek.

Co roku w Polsce organizowanych jest ponad 100 tysięcy zbiórek online. Biorąc pod uwagę, że z roku na roku zbiórek dynamicznie przybywa, w głowach organizatorów zrzutek pojawia się wiele pytań. Jak się skutecznie przygotować do uruchomienia, przeprowadzenia i wypromowania indywidualnej zrzutki, aby odniosła sukces, czyli zebrała zaplanowaną kwotę pieniędzy w określonym czasie?

Dobra strategia to dopiero początek

Wszelkie działania powinny być poprzedzone przygotowaniem planu działania, któremu towarzyszyć będzie harmonogram, a także określenie budżetu, np. kampanii marketingowej. Dodatkowo, pomoże nam wskazanie jasno sprecyzowanego i co ważne mierzalnego celu, a także terminu startu oraz zakończenia zrzutki online.

Ważne jest także, aby organizatorzy określili grupę docelową, do której będą kierowali – targetowali komunikację i reklamy, a także wybrali kanały dotarcia do niej, np. poprzez Google Ads, na Facebooku, działania promocyjne w social mediach: Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn, etc., działania z zakresu marketingu szeptanego – komentarze, fora, etc. W ramach przygotowań, warto także zastanowić się kto będzie wspierał nasze działania, czyli powinno się wskazać tzw. grupy wsparcia, tj. konkretnych członków rodziny czy znajomych, którzy będą pomagali organizatorom.

 Tomek Chołast Należy pamiętać, że na sukces zrzutki pracuje cały sztab ludzi – najbliżsi, przyjaciele czy wolontariusze. Komunikacja w tak dużej grupie odbywa się przede wszystkim online. Dlatego zawczasu należy zaplanować jakich komunikatorów będzie się używało. Należy także przypisać każdemu z członków zespołu konkretne zadania oraz wskazać czas kiedy ich praca będzie wymagana. Warto rozważyć także, włączenie do działań marketingowych osób z grupy promocji tj. dziennikarzy, influencerów, celebrytów, etc. Ich zaangażowanie może w krótkim czasie zwiększyć znacząco ilość wpłat.

Tomasz Chołast, współzałożyciel zrzutka.pl.

Dobre planowanie, jeszcze lepsze działanie

Całość działań praktycznych powinniśmy zacząć od założenia zrzutki na wybranej platformie online. Następnie przygotowujemy jej opis, dodajemy zdjęcia i film. Ten ostatni, dobrze zrobiony, potrafi otworzyć wiele ludzkich serc i w sposób wymierny przybliżyć nas do realizacji celu.

W kolejnym kroku warto założyć i zweryfikować konta na wybranych mediach społecznościowych, platformach, forach czy grupach dyskusyjnych. Dodatkowo, należy opracować komunikaty do grup docelowych, promocji i wsparcia, a także różne wersje reklamy oraz wybrać narzędzia promocji. Ważne, aby organizatorzy pamiętali o regularnym mierzeniu konwersji i optymalizacji działań marketingowych, wykorzystując do tego darmowe i dobre programy dostępne w sieci. Warto także skorzystać z narzędzia, które oferują wybrane platformy crowdfundingowe – stworzenie własnego linku śledzącego dla indywidualnej zrzutki. Dzięki temu, można będzie na bieżąco monitorować, które działania promocyjne przynoszą najlepsze efekty. Warto także stworzyć własną stronę internetową promującą indywidualną akcję i umieść na niej widget do zrzutki na platformie crowdfundingowej.

Kiedy już wszystko jest gotowe, nie pozostaje nam nic innego jak wystartować i monitorować stopień realizacji naszego celu – ilości zebranych środków pieniężnych. Nie ma też co się przejmować słabym początkiem. W przypadku bardzo wielu zbiórek online, pierwszy okres nie oznacza spływu dużych pieniędzy na konto organizatorów zrzutki. Dlatego, tak bardzo ważna jest konsekwencja w realizacji zaplanowanych strategii i konkretnych działań. Warto także zadbać o to, aby zweryfikować zrzutkę, gdyż to działanie bardzo nas uwiarygodni w oczach potencjalnych darczyńców.

Tomek ChołastOrganizatorzy zrzutek bardzo często zapominają o zbudowanie wiarygodności. Dla wielu z nich, dużą trudnością jest mówienie głośno o swoich problemach i potrzebach oraz proszenie o pomoc osób obcych. Warto przemóc obawy, strach, zrezygnować z prywatności i otworzyć się, przedstawiając uczciwie swoją historię. Dzięki temu wzbudzamy zaufanie. W efekcie, otrzymamy zwrotnie falę pozytywnej energii, wiele pozytywnych wiadomości i komentarzy. Oczywiście, jak zawsze nie obędzie się bez przykrych uwag, które czasami na krótką chwilę podcinają skrzydła. Ale nie warto się nimi przejmować, tylko robić dalej swoje.

Tomasz Chołast, współzałożyciel zrzutka.pl

Nagradzaj i dziękuj

W powodzeniu zbiórki online, często ważne okazują się być nagrody. Jeżeli wspierający mogą otrzymać dzięki niesionej pomocy finansowej, jakiś realny benefit, to na pewno przyczyni się to do powodzenia zrzutki. Zaangażowanie mediów, zarówno tych społecznych, jak i tradycyjnych, jest także bardzo ważnym działaniem praktycznym, które potrafi w bardzo krótkim czasie przyciągnąć do indywidualnej zrzutki dziesiątki, setki, a czasem nawet tysiące osób. Aby tak się stało, powinniśmy zadbać także o dobre story, czyli opowiedzieć o swojej historii w najbardziej ciekawy, ale również prawdziwy i naturalny sposób.

Warto również przez cały czas informować grupy docelowe oraz osoby, które już wsparły naszą zbiórkę o postępach. Stała komunikacja jest ważna także w przypadku kiedy z sukcesem zakończymy zbiórkę. Dzięki temu darczyńcy będą wiedzieli, że ich pieniądze nigdzie nie zniknęły, ale rzeczywiście zostały wykorzystane we właściwy sposób – zgodny z celem zrzutki. Wysłanie podziękowania do takich osób, będzie nie tylko miłym gestem podsumowującym zbiórkę, ale może być także przydatne przy organizacji kolejnych zbiórek, np. cyklicznych.

Więcej na temat zbierania pieniędzy w ramach zrzutek online, a także zakładania konta Google Analytics dla indywidualnej zbiórki, konfigurowania celów, łączenia Google Ads z Google Analytics, importu konwersji, tworzenia reklam i kampanii, tagowania kampanii niestandardowych czy też używania Pixela Facebooka, można przeczytać tutaj.


Źródło: Zrzutka.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Padł rekord pozyskanego kapitału w polskiej branży konopnej Labocanna zamyka emisję akcji z blisko 9,5 mln zł

konopia

Labocanna, spółka z branży konopnej, zakończyła emisję, sprzedając ponad 13,5 z 15,3 mln akcji serii D po cenie 0,70 zł, za które pozyskała łącznie kwotę 9,48 mln zł. Duże zainteresowanie inwestorów poskutkowało złożeniem 1 026 zapisów podstawowych oraz 215 zapisów dodatkowych. Środki pozyskane z emisji akcji w pierwszej kolejności zostaną przeznaczone na rozwój spółki związany z zakupem nieruchomości, uruchomieniem plantacji medycznej marihuany oraz potencjalnymi kolejnymi akwizycjami, rozbudowując hub o kolejne branżowe podmioty.

Dziś zakończyliśmy publiczną emisję akcji na zasadach Prawa Poboru. Zainteresowanie akcjonariuszy było duże, a spółka otrzymała łącznie ponad 1 200 zapisów, czego efektem było pozyskanie kwoty 9,48 mln zł na jej dalszy rozwój. Jest to najwyższa dotąd pozyskana przez firmę z branży konopnej kwota. Cieszymy się, że akcjonariusze obdarzyli nas takim zaufaniem i w długiej perspektywie wierzą w realizację przyjętej przez nas strategii. Zgodnie z harmonogramem Oferty Zarząd spółki podjął dziś uchwałę o przydziale Akcji Oferowanych.

Dominik Staroń, Prezes Zarządu Labocanna S.A. 

Podwyższenie kapitału zakładowego firmy obejmowało emisję nie więcej niż 15 300 000 akcji serii D po cenie emisyjnej 0,70 zł za jedną akcję, w ramach przeprowadzonej emisji zostało objętych 13 547 160 z nich. Z informacji posiadanych przez Labocanna, Paweł Kiciński, główny akcjonariusz spółki objął w ramach zapisów podstawowych 5 235 200 akcji serii D Emitenta.

Zarząd Labocanna odstąpił od przyjęcia zapisów inwestorów w odpowiedzi na zaproszenie Zarządu, motywując to z wolą niefaworyzowania inwestorów nie będących w dniu ustalenia prawa poboru akcjonariuszami spółki.

W emisji uczestniczyły wyłącznie osoby i podmioty, które były już wcześniej akcjonariuszami spółki. Wobec czego nikt nie został w żaden sposób uprzywilejowany poprzez zaproszenie zarządu i nie objął akcji spółki nie będąc akcjonariuszem spółki w dniu ustalenia prawa poboru.

Dominik Staroń, Prezes Zarządu Labocanna S.A. 

Subskrypcja zamknięta odbyła się w drodze oferty publicznej, gdzie na jedną starą akcję przypadało jedno prawo poboru, wyłącznie akcjonariuszom, którzy byli akcjonariuszami spółki w dniu 8 lipca 2021 r. Jedno prawo poboru uprawniało do objęcia 2 akcji serii D. Pozyskane środki z emisji akcji zostaną priorytetowo przeznaczane na rozwój spółki związany z zakupem nieruchomości, uruchomieniem medycznej plantacji marihuany oraz kolejne akwizycje podmiotów z branży.

Zarząd spółki deklaruje, że ze względu na fakt, że 11 proc. emisji nie zostało objęte przez inwestorów (pozyskana kwota jest o około 1 mln zł niższa niż planowana), spłata niewymagalnych zobowiązań spółki (określonych celami emisyjnymi) zostanie odroczona w czasie.

Przede wszystkim chcemy się skupić wpierw na realizacji celów emisyjnych, które w przyszłości będą stanowić o rozwoju Grupy i realnych korzyściach dla akcjonariuszy spółki. Na 29 października br. planowane jest podpisanie umowy przyrzeczonej, przenoszącej na spółkę prawo wieczystej dzierżawy nieruchomości w Koszalinie i prawo własności znajdujących się na niej budynków. Nieprzerwanie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi podmiotami do akwizycji, jednakże dajemy sobie czas na rzetelną i szczegółową analizę każdego z nich. Nie sztuką jest wydać środki finansowe szybko i źle. I tego chcemy uniknąć. Dodatkowo, pracujemy nad tym, aby wkrótce rozpocząć omnichannelową sprzedaż produktów konopnych pod marką Labocanna.

Dominik Staroń, Prezes Zarządu Labocanna S.A. 

 

Firmą inwestycyjną wspierającą spółkę w procesie emisji akcji był Prosper Capital Dom Maklerski S.A.


Źródło: Labocanna S.A.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Crowdfundingowy przystanek w drodze na NewConnect: Weird Fish ruszy z emisją akcji przed debiutem

Odyssey WeirdFish

O planach szybkiego wejścia na NewConnect spółka gamingowa Weird Fish S.A. informowała już w 2020 roku. Moment debiutu tego niezależnego studia deweloperskiego pod kierownictwem Marka Sobóla i Wiktora Szymańskiego zbliża się już wielkimi krokami i powinien nastąpić jeszcze w 2021 roku. Jednak zanim dojdzie do wejścia na rynek NewConnect, zarząd zdecydował się na przeprowadzenie emisji Pre-IPO za pomocą nowopowstałej platformy Navigator Crowd. Emisja akcji ruszy już w czerwcu.

Weird Fish to niezależne studio gamingowe założone w 2019 roku przez dwóch doświadczonych deweloperów Marka Sobóla oraz Wiktora Szymańskiego. Marek Soból jest jednym z twórców notowanej na NewConnect spółki Creepy Jar, znanej m.in. z głośnego tytułu „Green Hell” – symulatora, który pozwala graczom na przeniesienie się w świat puszczy amazońskiej. Pełnił również funkcję prezesa zarządu Techland Warszawa, w którym odpowiadał m.in. za rozwój działu Level Designu.

Drugi z założycieli to Wiktor Szymański, który przez ostatnich sześć lat pracował w studiu Techland Warszawa, gdzie odpowiedzialny był m.in. za organizację produkcji oraz pracę zespołu level designerów. Obecnie spółka prowadzi zaawansowane prace nad swoim pierwszym tytułem „Oddyssey: Your Space, Your Way”, umożliwiającej graczom eksplorację otwartego świata w przestrzeni kosmicznej. Gra utrzymana będzie w charakterystycznej stylistyce lat ’80, a jej trailer można już oglądać m.in. na platformie Steam. Wydawcą gry jest 505 Games, globalny wydawca i dystrybutor gier, należący do koncernu Digital Bros.

Marek SobólOddyssey jest już na mocno zaawansowanym etapie. Mamy gotowych większość mechanik oraz grafikę. Gotowy jest też tryb multiplayer. Przez kilka następnych miesięcy będziemy tę grę dopracowywać i chcemy, aby trafiła do sprzedaży w trybie Early Access już jesienią tego roku. Jednocześnie pragniemy, aby moment ten pokrywał się z naszym wejściem na NewConnect. Taki plan znajdował się w naszej strategii od samych początków Weird Fish. Jednak wychodząc naprzeciw bardzo dużemu zainteresowaniu jakie spływało do nas od potencjalnych inwestorów, postanowiliśmy poprzedzić ten krok przeprowadzeniem emisji na platformie Navigator Crowd. Wierzymy, że kampania crowdfundingowa pozwoli na zaangażowanie w nasz projekt szerokiej rzeszy osób, które wesprą nas w budowaniu rozpoznawalności marki nie tylko w kręgach gamingowych.

Marek Soból, prezes zarządu Weird Fish S.A.

Kampania Weird Fish S.A. będzie pierwszą emisją przeprowadzoną za pomocą nowopowstałej platformy crowdfundingowej Navigator Crowd tworzonej przez Artura Granickiego, byłego Dyrektora Departamentu Fintech w Komisji Nadzoru Finansowego. Platforma ta dedykowana jest inwestycjom w spółki technologiczne z różnych obszarów (np. energii odnawialnej, elektromobility, gaming, medtech, czy IOT) będące na etapie Pre -IPO. Spółki emitentów powinny zadebiutować na rynku NewConnect lub GPW w krótkiej perspektywie maksymalnie 1-3 lat, przy wsparciu i doradztwie Grupy Navigator.

Platforma chce się wyróżnić nie tylko starannym doborem spółek na dalszym etapie rozwoju, które mogą inwestorom dać szanse na zwrot w relatywnie krótkim okresie, ale również otwarciem się na potrzeby inwestorów, takie jak stała informacja o działalności spółek (poprzez kwartalne raporty emitentów), wprowadzenie zautomatyzowanego rynku wtórnego czy funkcjonalny panel inwestora z historią jego inwestycji oraz integracją z elektronicznym rejestrem akcjonariuszy. Platforma działa w ramach grupy kapitałowej Navigator, która zapewniła finansowanie ponad 140 projektom na łączną kwotę ponad 4,5 mld zł oraz doradzała przy wprowadzeniu na parkiet giełdowy kilkudziesięciu spółek.

Weird Fish to pierwsza spółka, której emisję przeprowadzamy na naszej platformie. Wpisuje się ona idealnie w misję, która stoi za powstaniem Navigator Crowd, czyli zwiększeniem szans na zysk wśród inwestorów w mechanizmie crowdinvestingowym, poprzez umożliwienie im inwestycji na etapie Pre-IPO. Weird Fish już na przełomie III i IV kwartału 2021 planuje debiut na NewConnect, a możliwość zainwestowania przez szerokie grono inwestorów w spółkę na kilka miesięcy przed jej debiutem to sytuacja wyjątkowa.

Artur Granicki, prezes zarządu Navigator Crowd

Informacji o emisji szukać można na stronie platformy Navigator Crowd – www.navigatorcrowd.pl.


Źródło: Navigator Crowd

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sukces trzeciej rundy inwestycyjnej Pora na Pola

Pora na pola

Internetowy targ naturalnego jedzenia, Pora na Pola przekonał społeczność w zakończonej kampanii crowdinvestingowej. Kapitał inwestycyjny spółki zasiliło ponad 630 inwestorów kwotą 2,61 mln zł. To 100% celu emisji crowdfundingowej, wspieranej przez platformę Crowdway. Od początku roku do 12 kwietnia łączna wartość środków pozyskanych w projektach promowanych przez Crowdway przekroczyła 15,5 mln zł wobec 25,6 mln zł w całym 2020 roku. Adrian Piwko, CEO Pora na Pola jest laureatem 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.

W zakończonej emisji Pora na Pola inwestorzy objęli wszystkie z 34 800 oferowanych akcji. Firma pozyskała kwotę 2,61 mln zł. Średni ticket wyniósł ponad 4100 zł. Pora na Pola przeznaczy środki na akcelerację biznesu, którą zamierza osiągnąć m.in. zmianę cyklu dostaw na codzienny i otwarcie lokalnych hubów logistycznych w największych ośrodkach w kraju, zaoferowanie e-zakupów w modelu subskrypcyjnym czy w rozwój sprzedaży w kanale B2B. Spółka planuje debiut na NewConnect w 2023 roku.

Adrian PiwkoPragnę powitać nowych akcjonariuszy w spółce Pora na Pola i podziękować za zaufanie. Ostatnie miesiące to był bardzo intensywny czas: obsługa rosnącego portfela zamówień, dalsze prace nad algorytmem predykcji koszyka, nowe partnerstwa. Cieszę się, że te projekty mogły się odbywać równolegle z działaniami związanymi z promocją emisji, a to wszystko dzięki wytężonej pracy rozwijającego się zespołu Pora na Pola. Nasze priorytety na najbliższe miesiące to wdrożenie szybkich dostaw i nowej platformy z subskrypcją e-koszyka, co pomoże realizować nasz cel strategiczny, jakim jest intensywne zwiększenie przychodów spółki. Mogę już teraz zdradzić, że pierwszy hub logistyczny w Łodzi otworzymy znacznie wcześniej niż zapowiadaliśmy na stronie emisji, czyli już na przełomie drugiego i trzeciego kwartału br. O wszystkim będziemy informować naszych inwestorów za pośrednictwem dedykowanego panelu na stronie internetowej oraz przez grupę dla akcjonariuszy na Facebooku.

Adrian Piwko, CEO Pora na Pola SA

To już trzecia runda inwestycyjna Pora na Pola SA przeprowadzona w formie emisji crowdfundingowej. Łącznie od 2019 roku spółka pozyskała 3,77 mln zł od ponad 1630 inwestorów społecznościowych.

Pora na Pola to spożywczy e-commerce, który dostarcza świeże, starannie wyselekcjonowane produkty od 90 wytwórców żywności rzemieślniczej do e-klientów w całej Polsce. Spółka zanotowała w I kwartale 2021 r. dynamiczny wzrost niemal wszystkich kluczowych wskaźników biznesowych. Według wstępnych, nieaudytowanych danych przychody Pora na Pola SA przekroczyły 0,8 mln zł, czyli o 195% więcej r/r. W 2020 roku obroty spółki przekroczyły 2,5 mln zł, a na tę kwotę złożyło się około 10 tysięcy zamówień na ponad 165 tysięcy produktów.

Tomasz KowcunGratulujemy całemu zespołowi Pora na Pola pełnego sukcesu emisji, który potwierdził ogromne perspektywy tego biznesu. Z dopracowanym pomysłem i planem rozwoju, spółka wpisuje się w trendy konsumenckie i jako spożywczy e-commerce działa w branży odpornej na skutki pandemii. Umiejętnie wykorzystuje szanse rynkowe, przechodząc z niszy do tzw. mainstreamu. W toku kampanii przedstawiła też jasną wizję wyjścia z inwestycji, prowadziła transparentną komunikację i nawiązała istotne partnerstwa, jak współpraca z Everli czy inwestorem adCookie. To sygnały, które bardzo dobrze rokują dla dalszego dynamicznego rozwoju spółki.

Tomasz Kowcun, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Crowdway

To już trzeci projekt w tym roku, promowany we współpracy z platformą Crowdway, który osiągnął 100% celu emisji. Wcześniej spółka CanPoland w 11 minut zebrała 4,4 mln zł, Tenczyńska Okovita w niespełna 8 godzin pozyskała niemal 4,44 mln zł. Całkowita zebrana kwota w tych trzech kampaniach – razem z Pora na Pola – wyniosła 11,4 mln zł od 2186 inwestorów.

Łącznie z trwającymi kampaniami crowdinvestingowymi Farm Fotowoltaiki i Akardo, inwestorzy zgromadzeni wokół Crowdway wpłacili od początku roku do 12 kwietnia kwotę 15,5 mln zł. Trwają przygotowania do uruchomienia kolejnych kampanii: Balticus SA oraz filmu „Król dopalaczy”.

Więcej informacji na www.crowdway.pl oraz www.poranapola.pl

Zgłoś się do 11. edycji rankingu Najbardziej Kreatywnych w Biznesie: https://brief.pl/kreatywni/zgloszenia/


Źródło: Pora na pola

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Emisja akcji kultowego CD-Action zakończona sukcesem

W ciągu 9 dni zakończyła się emisja akcji, której przedmiotem była inwestycja w marki CD-Action oraz PC Format istniejące na rynku od ponad 20 lat. 2394 inwestorów wsparło tytuł kwotą 1 243 535 złotych.

31 sierpnia rozpoczęła się akcja crowdfundingowa na rzecz magazynów CD-Action oraz PC Format, dzięki której każdy mógł zostać współwłaścicielem tych kultowych marek. W tym czasie inwestycję wsparło 2394 inwestorów, którzy wpłacili łącznie 1 243 535,41 PLN. Dzięki zebranym środkom możliwa będzie realizacja planów, które zostały jasno określone na stronie emisji – uruchomienie nowoczesnych serwisów WWW i zatrudnienie specjalistów do zarządzania i rozwijania tego obszaru. Kolejnym celem jest stworzenie kompleksowego studia wideo oraz rekrutacja kreatywnego zespołu, który będzie wsparciem dla redakcji. Ponadto trwają prace nad atrakcyjną ofertą prenumeraty, rozszerzeniem kanałów dystrybucji oraz podniesieniem jakości magazynów do standardów, jakimi cechowały się przed laty.

Jesteśmy ogromnie wzruszeni odzewem sympatyków i fanów CD-Action, którzy tak szybko i licznie przyłączyli się do naszej misji reaktywacji marek CD-Action oraz PC Format. Dzięki zebranym środkom już niedługo będziemy mogli pochwalić się pierwszymi sukcesami oraz osiągać kolejne cele . Głęboko wierzę, że mając takich fanów, oba magazyny przetrwają kolejne dekady To prawdziwa przyjemność móc uczestniczyć w tym przedsięwzięciu, czuję wielką odpowiedzialność, ale również niesamowite wsparcie płynące zarówno ze strony społeczności, jak i naszych partnerów biznesowych .

Lidia Ukleja, Prezes GTEM SA

W lipcu bieżącego roku agencja gamingowa Fantasyexpo nabyła prawa do marek CD-Action oraz PC Format. Dzięki temu ruchowi tytuły zachowają ciągłość wydawniczą, a obie marki rozwiną się w nowych obszarach. W sierpniu rozpoczęła się emisja akcji, która została przygotowana przez Justynę Oracz – Head of communications, Fantasyexpo.

Planujemy zbudować silną markę technologiczno-gamingową w obszarze online i social mediów. Do realizacji tych celów stworzyliśmy odrębną, samodzielną i niezależną spółkę Gaming Tech Esports Media SA, której celem jest realizacja założeń biznesowych wykraczających poza wydawanie czasopism CD-Action i PC Format. Zespół kierowany przez Lidię Ukleję już rozpoczął pracę nad nowymi serwisami WWW. W ramach obu redakcji powstała specgrupa odpowiedzialna za przygotowanie koncepcji nowych stron. Teraz, po zakończeniu emisji akcji, Lidia wraz z Redakcją rozpocznie realizację kolejnych celów, by zgodnie z deklaracją maksymalnie w ciągu 12 miesięcy zostały one osiągnięte.

Krzysztof Stypułkowski, Co-founder Fantasyexpo

Pierwsze zmiany zostały już wprowadzone – powstał nowy silny zespół redakcyjny CD-Action, na czele którego stanął Dawid Bojarski, a jego zastępcą został Daniel Bartosik. 25 sierpnia ukazał się pierwszy numer magazynu wydany przez GTEM SA, w którym widać zmiany na lepsze w zakresie korekty tekstowej i graficznej oraz jakości papieru i okładki.

CD-Action powstało w 1996 roku i nieprzerwanie od blisko 25 lat co cztery tygodnie dostarcza czytelnikom wysokiej jakości treści związane z grami i technologiami. W 2019 roku ukazał się 300. numer, a w kwietniu 2021 pismo będzie obchodzić 25. urodziny.

Pierwszy numer PC Formatu został wydany w 2000 roku i przez niemal dwie dekady magazyn ukazywał się co miesiąc. Od 2019 roku funkcjonuje jako dwumiesięcznik, oferując fanom nowych technologii praktyczne treści w formie recenzji, testów i poradników.

Gaming Tech Esports Media S.A. jest nowym podmiotem w całości odpowiedzialnym za rozwój marek CD-Action oraz PC Format, które skupi się na działalności wydawniczej w branży gamingowej oraz technologicznej. Spółka powstała z inicjatywy Fantasyexpo oraz przy pomocy inwestycji społecznościowej na portalu beesfund. Prezesem Zarządu została Lidia Ukleja, przez wiele lat związana z czasopismami ze strony działu reklamy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Holo4Labs z sukcesem zakończyło kampanię crowdfundingową i pozyskało maksymalną zakładaną kwotę 1,2 mln zł

Holo4Labs

Holo4Labs, technologiczna spółka oferująca rozwiązanie Mixed Reality dla branży laboratoryjnej ukierunkowane na rozwój zdalnej współpracy, digitalizację i wzrost bezpieczeństwa, w ciągu 10 dni pozyskała w kampanii crowdfundingu udziałowego na platformie Smartfunds maksymalną zakładaną kwotę 1,2 mln zł. Ostatecznie, blisko 170 inwestorów obejmie 12 proc. udziałów spółki przy wycenie post-money 11,2 mln zł. Pozyskane środki pozwolą Holo4Labs na skalowanie produktu na rynkach zagranicznych i wprowadzenie kolejnych funkcji oraz zastosowań zwiększających jeszcze bardziej potencjał komercyjny. Paweł Gawkowski, jeden z twórców Holo4Labs został wyróżniony w 9. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Holo4Labs oferuje innowacyjne oprogramowanie laboratoryjne bazujące na goglach rozszerzonej rzeczywistości Microsoft HoloLens 2 zintegrowanych z oprogramowaniem Thermo Scientific™ SampleManager LIMS™ (Laboratory Information Management System) – systemem do zarządzania informacjami i procesami operacyjnymi w branży laboratoryjnej. Rozwiązanie m.in. digitalizuje pracę laboranta, oszczędzając czas i zwiększając jego bezpieczeństwo. Umożliwia także odejście od papierowych i analogowych procedur, ograniczając ryzyko błędów i wskazując na ewentualne zagrożenia. Laborant pracując w goglach Microsoft HoloLens 2 w oparciu o pojawiające się hologramy, zachowuje wolne ręce do bieżącej obsługi urządzeń badawczych.

Z wielką radością przyjęliśmy informację o błyskawicznym zakończeniu kampanii crowdfundingowej, która trwała tylko dziesięć dni. Bardzo dziękujemy wszystkim Inwestorom za okazane zainteresowanie i zaufanie, które są dla nas powodem do satysfakcji, ale jednocześnie zobowiązaniem do dalszej ciężkiej pracy. Wierzymy w efektywne osiągnięcie zakładanych celów z oferty i systematyczną budowę wartości Spółki z korzyścią dla jej wszystkich udziałowców.

Przemysław Budnicki, Prezes Zarządu Holo4Labs

Spółka operuje na rynkach rozszerzonej rzeczywistości (AR) oraz rzeczywistości mieszanej (MR). Technologie te w odróżnieniu od popularnej rzeczywistości wirtualnej (VR) nakładają hologramy na otoczenie użytkownika i prezentują mu przed oczami wszystkie dane na jednej nieskończonej wirtualnej przestrzeni 3D. Według danych Allied Market Research, prognozowany CAGR wartości rynku MR w latach 2017-2024 przekracza 75 proc. i zakłada wzrost do 5,4 mld USD w skali świata.

Globalna sytuacja epidemiologiczna niewątpliwie przyspieszyła trend wzrostu zainteresowania tematem wydajności i efektywności laboratoriów. Z drugiej strony przedsiębiorstwa z szeregu branż prowadzących działalność badawczą, chociażby w obszarze norm jakości, coraz bardziej zwracają uwagę na kluczowy aspekt bezpieczeństwa laborantów. W naszej ocenie podobne zjawiska mają szansę stać się trwałym długoterminowym trendem.

Przemysław Budnicki, Prezes Zarządu Holo4Labs

Oferta Holo4Labs jest przeznaczona dla całej branży laboratoryjnej, czyli: ochrony zdrowia, farmacji, przemysłu, branży spożywczej i pozostałych. Znaczenie podobnych rozwiązań zyskuje na wartości szczególnie w ostatnich miesiącach w okresie rozprzestrzeniania się COVID-19 na świecie.

Model biznesowy Holo4Labs zakłada generowanie przychodów w oparciu o opłaty licencyjne, za wdrożenie oraz roczne opłaty związane z utrzymaniem oprogramowania. Spółka rozwija zdywersyfikowane kanały sprzedaży we współpracy z partnerami strategicznymi (Thermo Fisher Scientific, Microsoft i Grupę TenderHut), dystrybutorami (partnerzy wdrożeniowi systemów LIMS, firmy konsultingowe wdrażające rozwiązania laboratoryjne) oraz poprzez sprzedaż własną. Spośród 800 tys. laboratoriów na świecie firma celuje we wdrożeniach do około 10 tys. jednostek (wartość rynku 190 mln EUR).


Źródło: Informacja prasowa Holo4Labs

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF