Liczne grono silnych partnerów wspiera projekt esportowy Ekstraklasa Games

Partnerzy_esa_games

Pięć silnych i doskonale rozpoznawalnych marek będzie wspierać od początku sezonu trzecią edycję największego turnieju esportowego w Polsce w grze EA Sports FIFA21 – Ekstraklasa Games. W dalszym ciągu w gronie sponsorów pozostają Media Expert i KFC, które towarzyszą mu od pierwszej edycji. W ramach nowych kontraktów do rozgrywek dołączają Monte Snack, Crunchips i Pracuj.pl.

Ekstraklasa Games to doskonała platforma komunikacji dla marek, które chcą bezpośrednio dotrzeć do grupy młodych osób interesujących się rozgrywkami esportowymi i futbolem, a zwłaszcza do społeczności graczy FIFA21. Sam turniej stwarza różnorodne i efektywne możliwości promocji, zarówno poprzez ekspozycję medialną, jak i różnego rodzaju akcje specjalne realizowane z udziałem partnerów. Pozwalają na budowanie zaangażowania i interakcji z markami przy wykorzystaniu silnych emocji towarzyszących rozgrywkom esportowym. Sam turniej cieszy się od początku ogromnym zainteresowanym graczy – zarówno amatorów jak i profesjonalistów, także dzięki możliwościom międzynarodowej promocji. Jego efektywność jako narzędzia komunikacji z fanami potwierdza fakt, że tak silne marki jak Media Expert i KFC towarzyszą nam w każdej edycji. W najbliższym turnieju zamierzamy powiększyć zasięgi dotarcia do widza i kibica dzięki licznym transmisjom na kanałach TVP Sport.

Marcin Mikucki, Dyrektor Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w Ekstraklasie S.A.

Trzecia edycja turnieju Ekstraklasa Games rozpocznie się w grudniu i dzięki partnerstwu strategicznemu z TVP Sport będzie szeroko transmitowana na jej kanałach. Sponsorzy będą aktywowani na każdym etapie – zarówno podczas turniejów online dla graczy amatorów, jak i w trakcie transmisji z kluczowych etapów rywalizacji. W sumie odbędzie się 36 turniejów online i 39 transmisji z meczów FIFA, co stanowi rekordową liczbę w historii Ekstraklasa Games. Aż 20 spotkań będzie pokazywanych w telewizji na antenie TVP Sport.

Zwycięzcy turnieju jako najlepsi gracze w Polsce uzyskają bezpośredni awans do Playoffs Global Series w FIFA21 i będą walczyć o tytuł Mistrza Świata w FIFA 21. Będzie to pierwsze tego typu zdarzenie w historii polskich rozrywek, potwierdzające silną pozycję Ekstraklasy w e-futbolu obok takich lig jak La Liga, Bundesliga czy Premier League.

Duże znaczenie dla projektu ma także bliska współpraca z Electronic Arts Polska – wydawcą gry FIFA 21. Turniej Ekstraklasa Games należy tym samym do elitarnego grona lig partnerskich EA Sports na licencji Official League Qualifier w 2019 r. W obu wcześniejszych edycjach rozgrywek zanotowano łącznie ponad 35 tysięcy rejestracji do turniejów kwalifikacyjnych online.


Źródło: informacja prasowa Ekstraklasa Games 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przegląd wydarzeń w esporcie: Crunchips, Tarczyński, Wedel, Lotto, Chiny, AGO, Valorant, Epic Games, Unicef, Beckham, Gucci

Branża esportu nie zwalnia. Na polskim rynku Crunchips, Tarczyński, Wedel i Lotto prezentują kolejne aktywacje, podczas gdy za granicą inwestuje Beckham i marka Gucci, a partnerstwo z hiszpańską organizacją rozpoczyna Unicef. Worldsy w League of Legends pod znakiem zapytania, na polskim podwórku w Ultralidze dominuję AGO. Valorant otwiera swój kanał, a Epic Games store notuje ogromne wzrosty.

Przeglad wydarzen esport ESE

Chiny odwołują wszystkie międzynarodowe eventy do końca roku

Chiny zdecydowały się na odwołanie wszelkich sportowych imprez międzynarodowych w 2020 roku, co pod znakiem zapytania stawia przebieg League of Legends World Championship (zwanych potocznie Worlds), które miały odbyć się w Szanghaju w ostatnim kwartale tego roku. Organizatorzy mistrzostw deklarują jednak, że turniej odbędzie się bez przeszkód.

Hiszpański Team Heretics rozpoczyna współpracę z UNICEF

Fot. Unicef

Współpraca ma na celu wykorzystanie możliwości esportu w celu szerzenia pozytywnego wpływu gier wśród młodych osób. Team Heretics i UNICEF Spain będą edukować młodych ludzi poprzez esport i gry, promować socjalizację, prawa dzieci i przede wszystkim podejmą wyzwanie zmniejszenia toksyczności i zastraszania młodych osób w sieci poprzez promowanie pozytywnych zachowań podczas zabawy. Brawo!

AGO Rogue na prowadzeniu w Alior Bank Ultraliga

AGO Rogue z bilansem 11 wygranych i zaledwie jedną porażką prowadzi w Alior Bank Ultraliga w League of Legends. Kolejne miejsca zajmują 7more7 Pompa Team, Komputronik H34T, K1ck Neosurf i Illuminar Gaming. Decydująca kolejka odbędzie się w kolejnym tygodniu, która rozstrzygnie końcową kolejność sezonu zasadniczego.

Riot Games tworzy oficjalny kanał Valorant

Fot. Kanał Valorant Polska

Riot Games odpowiadając na spore zainteresowanie społeczności utworzyło oficjalny kanał VALORANT // Polska, na którym pojawiać się będą treści edukacyjne dla osób zainteresowanych tym tytułem. Kanał ma zamiar edukować zarówno początkujących graczy, jak również chce trafiać do zawodników o wyższych ambicjach.

Epic Games Store – wyrasta konkurentacja dla Steama

Epic Games w ciągu ostatnich kilku miesięcy znacząco zwiększył liczbę swoich użytkowników. Pomogły mu w tym super promocje na takie kultowe gry jak GTA V, czy Civilization VI. Niemniej platforma zanotowała już w 2020 roku 60 milionów użytkowników. Liderem rynku jest Steam, z ponad 100 milionami użytkowników w tym roku. Różnica się zmniejsza.

Crunchips stawia na gaming i sponsoruje turniej Valorant

Marka Crunchips, należąca do Lorenz-Bahlsen Snack World, została sponsorem tytularnym licencjonowanego turnieju gry Valorant (Riot Games – twórca League of Legends). VALORANT CRUNCHIPS CUP to największy do tej pory turniej Valoranta w Polsce. Więcej o akcji pisaliśmy tutaj.

Tarczyński organizuje własny turniej esportowy

Fot. Valve

Marka Tarczyński po raz kolejny wchodzi w świat gamingu, organizując drugą edycję rozgrywek Tarczyński ChampionChips w grze Counter-Strike: Global Offensive. Zwycięzcy pojadą do centrum treningowego Game Spot. Skomentują najlepsi analitycy CS:GO. Więcej  o inicjatywie pisaliśmy tutaj.

David Beckham współwłaścicielem organizacji esportowej

Guild Esports to nowa organizacja esportowa z siedzibą w Londynie, która ma skupiać się na wyszukiwaniu i rozwoju młodych talentów w esporcie. Chce wykorzystywac tradycyjny model akademii sportowych do wyszukiwania najzdolniejszych graczy, w celu ich późniejszego trenowania i rozwoju. O organizacji piłkarza pisaliśmy wcześniej tutaj.

Gucci z zegarkiem dla esportowców

Fot. Fnatic

Włoska luksusowa marka Gucci z premierowym zegarkiem we współpracy z organizacją e-sportową Fnatic. Zegarek utrzymany jest w barwach Fnatic, a dodatkowo na tarczy znalazło się logotyp organizacji. Inicjatywa Gucciego, to kolejna po Louis Vuitton luksusowa marka w świecie esportu. O kooperacji pisaliśmy wcześniej tutaj.

E.Wedel rozwija platformę gamingową

Na mocy rozstrzygniętego przetargu, E.Wedel rozszerza współpracę z agencją mediową Zenith w zakresie gaming marketingu. Kontrakt realizowany będzie w kooperacji z wewnętrzną komórką Publicis Groupe o nazwie Game Lab, specjalizującą się w planowaniu działań marketingowych klientów w gamingu. Pisaliśmy o tym wcześniej tutaj.

LOTTO organizuje Lato z esportem

W Ogrodzie przy Belwederze odbył się piknik gamingowy Lato z esportem, na którym spotkała się młodzież, której pasją i zainteresowaniem są gry komputerowe i esport. Na przybyłych gości czekało wiele przygotowanych atrakcji od LOTTO, które pozwoliły na aktywne spędzenie popołudnia – zarówno przy rywalizacji esportowej jak i sportowej.

Polecam również poprzedni przegląd wydarzeń w esporcie:

Przegląd wydarzeń w esporcie: start Ultraligi, regulacje Valve, Esport Gaming Forum, Old Spice, Twitch, Le Mans, Epic Games

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Crunchips stawia na gaming i sponsoruje turniej Valorant

Marka Crunchips, należąca do Lorenz-Bahlsen Snack World, została sponsorem tytularnym licencjonowanego turnieju gry Valorant (Riot Games – twórca League of Legends). VALORANT CRUNCHIPS CUP to największy do tej pory turniej Valoranta w Polsce.

Valorant to nowa i szybko zyskująca popularność gra komputerowa. „Strzelanka” skupia się przede wszystkim na taktyce i współpracy między graczami. Jeszcze podczas zamkniętych testów, Valorant uzyskał rekord dniowy w historii platformy Twitch, grę oglądało jednocześnie 1,7 miliona osób, generując 34 miliony obejrzanych godzin jednego dnia. Turniej VALORANT CRUNCHIPS CUP zostanie przeprowadzony na specjalnej stronie turniejowej w domenie GRY-OnLine.pl, na której zaplanowane jest także lokowanie marki Crunchips podczas streamów. W turnieju o nagrody z puli 17 500 złotych, a także miesięczny zapas chipsów Crunchips powalczy 128 najlepszych drużyn. Zapisy do otwartych kwalifikacji ruszają 18 lipca.

Promocja turnieju podzielona została na dwie części. Od drugiej połowy lipca rusza kampania w kanale digital (social media, Gryonline.pl, Youtube), która zachęca do udziału w turnieju. Druga część kampanii, z pomocą influencerów, ma zachęcać do oglądania streamów na platformie Twitch.

Za pomysł, strategię i realizację działań odpowiada agencja mediowa Spark Foundry, przy wsparciu Game Lab komórki biznesowej Publicis Groupe, specjalizującej się w planowaniu działań marketingowych klientów w obszarze gamingu. Za przygotowanie kreacji kampanii i turnieju, koordynację działań z influencerami i działania w social media odpowiedzialna jest agencja LiquidThread, która również należy do Publicis Groupe.

Game Lab powstał w sierpniu 2019 roku i od tego czasu rozwija i poszerza swoje kompetencje, współpracując z Klientami z całego portfolio Publicis Groupe. Ta komórka strategiczna to odpowiedź agencji na rosnący potencjał branży oraz zainteresowanie Klientów i Partnerów Grupy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF