...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Polski start-up z pierwszym takim urządzeniem na rynku. Pomoc w walce z cukrzycą

GlucoStation

Pacjent do tej pory mógł skorzystać tylko z inwazyjnych metod pomiaru. Polegały one np. na nakłuciu palca i pobrania próbki krwi. GlucoStation to pierwszy na świecie przebadany klinicznie glukometr bezinwazyjny. Niewielkie, stacjonarne urządzenie będzie monitorować stężenie glukozy we krwi. Jedyne co trzeba zrobić to przyłożyć rękę do urządzenia. Zaawansowane systemy optyczne ustalą poziom cukru.

Produkt ma trafić do sprzedaży jeszcze w 2022 roku.

Naszym celem jest demokratyzacja technologii bezinwazyjnego pomiaru glukozy. Chcemy wprowadzić na rynek pierwsze na świecie certyfikowane medycznie urządzenie tego typu. Zakładamy, że GlucoStation w detalu kosztować będzie nie więcej niż 1000 euro, a raz zakupiony glukometr będzie mógł być wykorzystywany przez lata

Robert Stachurski, prezes GlucoActive

Adam Daniluk

Aplikacja zamiast dzienniczka: Ascensia Diabetes Care edukuje chorych na cukrzycę

mHealth (mobile health) – czyli dbanie o zdrowie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych – to światowy trend. Nowoczesne glukometry, urządzenia do monitorowania stężenia glukozy we krwi, wyposażone w zaawansowane rozwiązania są tego przykładem. Dla pacjentów z cukrzycą smartfon lub tablet mogą być wsparciem codziennej terapii, pomagając w rutynowej samokontroli i zwiększając komfort życia.

We współpracy z pacjentami, firma Ascensia Diabetes Care przygotowała cykl materiałów wideo, pokazujących jak korzystać z nowych technologii. To efekt badania „Patient One Study”, którym objęto pacjentów z całego kraju – obojga płci, w różnym wieku. Respondenci testowali system (złożony z glukometru i aplikacji) w warunkach dla siebie naturalnych – w pracy, domu, podróży, w codziennych zwykłych aktywnościach – np. przed zakupami w supermarkecie czy podczas wyjazdu służbowego. W filmach pacjenci opowiadają o swoich potrzebach, doświadczeniach, wrażeniach dotyczących nowego rozwiązania.

Według WHO[1], na świecie na cukrzycę choruje 422 mln ludzi, zaś w Polsce – zgodnie z danymi PAN[2] – 2,7 mln. Cukrzyca jest chorobą przewlekłą, a jej skuteczne leczenie opiera się w dużej mierze na samokontroli. Ta dotychczas oznaczała notowanie wyników w papierowych dzienniczkach, co dla wielu osób jest uciążliwe. Odpowiedzią jest system Contour® Plus One, umożliwiający monitorowanie, analizę i przesyłanie wyników – mówi Teresa Benbenek-Klupa, Senior Scientific Communication Manager, Ascensia Diabetes Care Poland.

Filmy będą elementem kampanii w social media – w serwisach Facebook i Youtube. Jej hasłem jest #CukrzycaWnowymSwietle, a grupą docelową – osoby w wieku 18-39, chorujące na cukrzycę. Planowane są również newslettery dla użytkowników aplikacji. Kampania rozpoczęła się 5 września i zakończy w październiku br. Filmy dostępne są tu:

https://youtu.be/m1jJ4THpHyA

https://youtu.be/63gnrxIMHk4

https://youtu.be/EeSlwu6YOnU

https://youtu.be/bEWzvD5MYH4

 

Aplikacja do pobrania:

na iOs https://itunes.apple.com/pl/app/contour-diabetes-app/id1069437241?mt=8,

na Android https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ascensia.contour

[1] „Światowy raport na temat cukrzycy” – Światowa Organizacja Zdrowia, Genewa, 2016

[2] „Rozpowszechnienie cukrzycy w Polsce w 2013 roku – pierwsze kompletne i wiarygodne opracowanie” – Komitet Zdrowia Publicznego PAN, 2016

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF