BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.
W ciągu ostatnich 7 lat baza polskich e-commerców urosła o ponad 50%. W samym pierwszym kwartale 2021 roku przybyło ponad 3,4 tysiąca nowych e-sklepów. Przy tak dynamicznie rozwijającej się konkurencji, coraz ciężej znaleźć odpowiedź na pytanie „Jakie są dobre praktyki dla stron e-commerce?”. Na szczęście ta odpowiedź została właśnie opublikowana. E-book „E-commerce na 5. […]
W ciągu ostatnich 7 lat baza polskich e-commerców urosła o ponad 50%. W samym pierwszym kwartale 2021 roku przybyło ponad 3,4 tysiąca nowych e-sklepów. Przy tak dynamicznie rozwijającej się konkurencji, coraz ciężej znaleźć odpowiedź na pytanie „Jakie są dobre praktyki dla stron e-commerce?”. Na szczęście ta odpowiedź została właśnie opublikowana.
E-book „E-commerce na 5. Dobre praktyki na stronach e-sklepów” to e-book powstały w wyniku współpracy firmy cux.io ze znanymi ekspertami marketingu. Kompendium wiedzy o optymalizacji stron i pracy z doświadczeniami użytkowników podzielono na podrozdziały, z których każdy dotyczy innej dziedziny: UX, UI i mapowanie ścieżki klienta, copywriting, SEO, SEM oraz analityka.
5 prostych trików
Każdy z autorów artykułów zamieszczonych w e-booku przedstawił 5 uniwersalnych kroków, których wdrożenie ma potencjał podnoszenia wyników e-sklepu. Każda publikacja opatrzona jest również słowniczkiem tłumaczącym najważniejsze pojęcia.
Chcieliśmy stworzyć uniwersalne kompendium wiedzy dla e-przedsiębiorców, niezależnie od poziomu zaawansowania ich wiedzy i umiejętności , narzędziu analizującym zachowań użytkowników online. – Każdy artykuł skupia się na 5 najważniejszych krokach, wskazówkach i tipach od ekspertów, tak aby serwować konkrety, zamiast kwiecistych opisów.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Paulina i Kamil stworzyli wyjątkowe narzędzie do analizy doświadczeń użytkownika na stronach internetowych. Na jakie wyzwania odpowiada ich rozwiązanie? Jak budują swój zespół i jakie mają plany na przyszłość? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z Laureatami 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Jaki problem rozwiązuje Wasz produkt? Na jakie wyzwania odpowiada?
Nasz produkt z jednej strony jest odpowiedzią na rynkową potrzebę analizy behawioralnej użytkowników, z drugiej na brak czasu i kompetencji analitycznych na rynku. Dane z CUX idealnie uzupełniają dane ilościowe z narzędzi analitycznych typu Google Analytics. Pomagają szybciej i efektywniej znajdować rozwiązania problemów, jakie występują na ścieżkach klientów produktów cyfrowych. Kiedy zaczynaliśmy, analityka jakościowa było zupełną innowacją, ale z roku na rok widzimy jak potrzeby i świadomość na rynku rosną. Staramy się dokładać do tego naszą cegiełkę.
Jakie trudności napotkaliście po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?
Trudno byłoby je wszystkie zliczyć! Przede wszystkim niedojrzałość rynku i innowacyjność naszego produktu są ogromnym wyzwaniem i wymagają od nas najwięcej pracy. Samo narzędzie budzi też dużą niepewność wśród potencjalnych inwestorów. My natomiast bardzo blisko i dokładnie przyglądamy się tej sytuacji i mamy poczucie, ze dobrze nam wychodzi przewidywanie kierunku, w którym rynek cyfrowy zmierza. Świadomość i zapotrzebowanie na nasz produkt absolutnie rosną i nie pozostaje nam nic innego jak mieć stale zakasane do pracy rękawy i działać.
Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujecie swój zespół, który wspiera Was w pomyśle? Jak znajdujecie ludzi, z którymi chcecie pracować? Czy Wasza firma ma już w swoich strukturach dział HR, czy radzicie sobie inaczej, jak?
Nawet jeśli się da samodzielnie realizować marzenia, to musi to być zdecydowanie mniej satysfakcjonujące niż dzielenie tych doświadczeń z partnerem i w drugiej kolejności z zespołem. My tworzymy firmę w tandemie i dla nas to jest układ idealny, pozwalający nam działać najwydajniej i wzajemnie się motywować. Możliwość konfrontowania swoich wątpliwości to duży komfort. Dzielenie sukcesów z zespołem to dodatkowa satysfakcja. Przy tym zawsze staramy się mieć mentora czy dobrego anioła, który pomaga nam rozwijać się jako przedsiębiorcom.
Co do znajdowania ludzi, to naszym przepisem na sukces jest mieszanka intuicji i danych. Jesteśmy osobami, które żyją dość świadomie i mają tzw. nosa do ludzi. Oczywiście zdarza nam się pudłować w wyborach, ale na szczęście coraz rzadziej i mocno wdrażamy w życie maksymę — zatrudniaj powoli, zwalniaj szybko. Dział HR nie jest potrzebny przy naszym wciąż małym zespole, ale podejrzewam, że w przyszłym roku się u nas wykluje.
Jakie macie plany rozwoju swojego biznesu w przyszłości?
Mamy bardzo ambitne plany, które idą zgodnie w parze z kierunkiem, w którym zmierza rynek: automatyzacja, wykorzystanie ML, analityka predyktywna. Nie chcę zdradzać zbyt dużo, ale chcemy zostać narzędziem pierwszego wyboru do analizy zachowań użytkowników w produktach cyfrowych.
Jedyna specjalistka szkoląca z analizy wzorców zachowań w CEE, która pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Autorka warsztatów z analityki produktowej „Data-driven design” oraz autorskiego masterclass „Analiza jakościowa dla zaawansowanych”, mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Dwukrotnie wyróżniona w raporcie Strong Women in IT (2019 i 2021). #mompreneur
Kamil Walkowiak, co-founder & CTO w cux.io, programista, analityk produktu.
Przeszedł całą ścieżkę kariery w IT, aby zacząć tworzyć produkty na swoich zasadach. Jest zaprzeczeniem stereotypu programisty – lubi ludzi, komunikację, nawet wystąpienia na konferencjach, dba nie tylko o kod, ale również o stronę biznesową i użyteczną projektu. Oprócz rozwoju własnego produktu od 2014 prowadzi butikowy software house wpierający powstawanie produktów w całej Europie.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Stworzyli narzędzie, które pozwala skonfigurować customer journey użytkownika strony w mniej niż 10 minut bez znajomości kodowania. Dzięki autorskiemu rozwiązaniu Experience Meetrics narzędzie wykrywa i rozpoznaje punkty frustracji klientów, skracając tym samym proces badania zadowolenia użytkowników produktu cyfrowego. Jak wyglądały początku ich firmy? Zapraszamy do przeczytania pierwszej części rozmowy z Pauliną Walkowiak i Kamilem Walkowiakiem, założycielami cux.io i laureatami 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Jakie były okoliczności powstania Waszego projektu?
CUX powstał w momencie, kiedy mieszkaliśmy w Berlinie i postanowiliśmy skorzystać z naszego prawa do wspólnego urlopu rodzicielskiego. Kiedy nasz noworodek okazał się egzemplarzem współpracującym, zakasaliśmy rękawy i stwierdziliśmy, że taki moment na start nie zdarzy się drugi raz. Sam produkt jest idealną kombinacją naszych doświadczeń zawodowych — Kamila jako programisty i Pauliny jako badacza marketingowego/customer experience.
Jak wyglądały początki Waszej działalności? Co było dla Was najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Wasza firma?
Na początku naszych działań byliśmy bardzo skupieni na produkcie. Z perspektywy czasu mogę nawet powiedzieć — za bardzo. Czuliśmy, że jak zrobimy fantastyczny produkt, to ktoś to dostrzeże i choć tak się stało, wiemy, że zaczynając po raz kolejny, już byśmy tak nie myśleli.
Co było momentem przełomowym w Waszym biznesie i co się z tym wiązało?
Pierwszym przełomowym momentem była inwestycja i formalne założenie spółki. To był moment, kiedy wiedzieliśmy, że mamy bufor na znalezienie Product/Ma7rket Fit i musimy zrobić wszystko, żeby z okresu R&D wyjść z jak najbardziej satysfakcjonującym efektem. Wiele lekcji odrobiliśmy po drodze. Z czasem okazało się, że najważniejszy sprawdzian przed nami — utrzymanie się na rynku. Po 12 miesiącach działalności bez zewnętrznych środków mogę powiedzieć — udało się!
Jedyna specjalistka szkoląca z analizy wzorców zachowań w CEE, która pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Autorka warsztatów z analityki produktowej „Data-driven design” oraz autorskiego masterclass „Analiza jakościowa dla zaawansowanych”, mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Dwukrotnie wyróżniona w raporcie Strong Women in IT (2019 i 2021). #mompreneur
Kamil Walkowiak, co-founder & CTO w cux.io, programista, analityk produktu.
Przeszedł całą ścieżkę kariery w IT, aby zacząć tworzyć produkty na swoich zasadach. Jest zaprzeczeniem stereotypu programisty – lubi ludzi, komunikację, nawet wystąpienia na konferencjach, dba nie tylko o kod, ale również o stronę biznesową i użyteczną projektu. Oprócz rozwoju własnego produktu od 2014 prowadzi butikowy software house wpierający powstawanie produktów w całej Europie
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Wstępne branżowe prognozy na 2022 rok mówią o wzrastającym znaczeniu danych i analityki w budowaniu rynkowego sukcesu. Na przełomie listopada i grudnia przedsiębiorcy chcący rozwinąć swoje kompetencje analityczne i wprowadzać kulturę data-driven wewnątrz firm, będą mieli okazję wziąć udział w pierwszym takim evencie w Polsce – Challenge'u Analitycznym.
Challenge analityczny to nowa formuła łącząca konferencje online z warsztatami, która bazuje na praktycznej wiedzy i budowaniu umiejętności analitycznych. 30-dniowe wyzwanie odbędzie się w pełni zdalnie i potrwa od 15 listopada do 10 grudnia 2021 roku. Jak mówią organizatorzy: to idealna okazja, żeby zrobić analityczną formę jeszcze przed Nowym Rokiem!
Intensywny trening mięśni głowy
Koncepcja wydarzenia nawiązuje do znanych z internetu wyzwań „zrób płaski brzuch w 30 dni”, które często są motorem napędowym zmian oraz wprowadzania pozytywnych nawyków w życie – i właśnie o to chodzi! Głównym założeniem wyzwania jest edukowanie przyszłych ekspertów data-driven, którzy posiądą kompleksową wiedzę analityczną.
Miesięczne wyzwanie zostało podzielone na ścieżki tematyczne, odpowiednio dopasowane do każdego uczestnika. Zapisując się na challenge, uczestnicy rozwiążą test „analitycznej osobowości”, dzięki któremu zostaną im wskazane, najlepiej dopasowane do ich potrzeb prelekcje i sesje eksperckie.
Wśród prelegentów-praktyków znaleźli się przedstawiciele takich firm jak między innymi Kubota, HSBC, GroupM, OTCF, Digitree, data.rocks, Militaria.pl czy JCD. Eksperci – poza webinarami – przygotowali dla uczestników ćwiczenia do wykonania i wspólnego omówienia. Ponadto uczestnicy będą mogli umawiać się na indywidualne sesje mentorskie z wybranymi praktykami.
Nie dla juniorów
Challenge jest skierowany przede wszystkim do specjalistów z kilkuletnim doświadczeniem, którzy chcą wprowadzać kulturę data-driven do swoich firm i startupów. Kompetencje analityczne, które zdobędą uczestnicy wydarzenia, przydadzą się przedsiębiorcom, chcącym dynamiczniej rozwijać swoje biznesy, dzięki wykorzystaniu danych. Wydarzenie jest zorientowane na CEO, product managerów, product ownerów, e-commerce specjalistów, marketing specjalistów, growth specjalistów, ale również na pasjonatów analityki, którzy chcą pogłębiać swoją wiedzę i zdobywać praktyczne doświadczenie.
Każdy uczestnik wyzwania otrzyma certyfikat, potwierdzający ukończenie challenge’u, zdobyte umiejętności i uzyskanie analitycznej kondycji!
Fast-track rekrutacyjny
Ponadto, uczestnikom, którzy podczas zapisów, zaznaczą, że są otwarci na nowe wyzwania zawodowe, organizatorzy oferują fast truck rekrutacyjny, czyli pierwszeństwo w rekrutacji, wśród sponsorów wydarzenia, którzy aktywnie poszukują analitycznych głów w swoich firmach.
Wydarzenie jest organizowane przez CUX. Agenda, sylwetki prelegentów i mentorów oraz bilety na wydarzenie: https://challenge.cux.io
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Czego nie widzisz w heatmpach? Jak poprawnie je odczytywać i wyciągać z nich wnioski o zachowaniach użytkowników?
Heatmapy to graficzne przedstawienia najważniejszych działań użytkowników na Twoich stronach. Każda czynność, jak na przykład kliknięcie lub ruch myszą, zwiększa atrakcyjność danego obszaru, powodując, że staje się on „cieplejszy”. Miejsca, w których użytkownicy klikają często, są czerwone. Miejsca, w których użytkownicy klikają rzadziej, są niebieskie i zielone. Proste? Niezupełnie! Heatmapy to prawdziwe kopalnie wiedzy o użytkownikach, których – niestety – często nie umiemy odszyfrować. Czego więc nie widzisz w swoich heatmapach?
Poprawnie odczytywane heatmapy są w stanie pokazać Ci dokładną historię aktywności na Twojej stronie. Dzięki nim dowiesz się, gdzie ludzie klikają oraz gdzie nie klikają, mimo że według naszych założeń powinni. Czy klikają rzeczy, które nie są linkami? Czy klikają w złości lub frustracji? Zobaczysz, które linki nie działają oraz zidentyfikujesz miejsca, w których linki powinny się znaleźć (tzw. dead clicks).
Kiedy patrzysz na heatmapę, nie bierz niczego za pewnik! To, co widzisz to uogólniony widok działań użytkownika. Aby zobaczyć więcej szczegółów i przeanalizować określone scenariusze, musisz pogrzebać w ustawieniach, poszukać nowych punktów widzenia, znaleźć konkretne segmenty. I zaraz powiem Ci jak tego dokonać.
Heatmapa ≠ Linkmapa
Mapa ciepła jest zawsze statycznym obrazkiem. Niektóre narzędzia scrappują stronę (tzn. wyodrębniają dane ze stron internetowych) od razu po podpięciu kodu. Inne takie jak CUX wyświetlają w podglądzie heatmapy najnowszy zarejestrowany widok. Jest to szczególnie ważne dla aktualności i dokładności zbieranych danych o zachowaniach użytkowników.
Pamiętaj, że heatmapa dotyczy wszystkich kliknięć na stronie – niezależnie od ich nasilenia i miejsca. Mapy ciepła, na których widzisz, że użytkownicy klikają i idealnie trafiają w miejsca przycisków to najpewniej linkmapy. Linkmapy wykluczają wszelkie kliknięcia, które nie są kliknięciami w odnośniki do innych podstron, przez co nie są w stanie przedstawić ci pełnego obrazu zachowań użytkowników.
Pop-upy, widgety, rozwijane menu
Jeśli Twoja strona ma wiele stanów – pojawia się analityczny problem. Wszelkie kliknięcia i interakcje z pojawiającymi się na Twojej stronie pop-upami, widgetami czy hoverami będą niezwykle ważne z punktu widzenia analizy zachowań użytkowników. Niestety jeśli nie generują osobnych adresów URL to nie zobaczysz dla nich odrębnej heatmapy.
Analizując heatmapę dla swojej strony i widząc kliki „w powietrzu” zastanów się, czy nie są to właśnie miejsca występowania tych dodatkowych treści. Choć nie zobaczysz ich na mapie ciepła, pamiętaj, że mają ogromną wartość analityczną! To właśnie one mówią Ci wiele o tych, z czym mierzą się użytkownicy na Twojej stronie.
Śledzenie ruchu z kampanii
Prowadzisz biznes online? Z pewnością kierujesz na swoją stronę ruch z płatnych kampanii czy mediów społecznościowych. Ale czy śledzisz odpowiednio ten ruch na swoich heatmapach?
Pamiętaj, że każde przekierowanie z zewnętrznych źródeł „dokleja” nam kawałek tekstu do naszego adresu. Dla użytkowników przychodzących z Facebooka będzie to fbclid, dla kliknięć z Google gclid. Jeśli masz wiele wejść kampanijnych lub social mediowych to heatmapa dla „gołego” adresu URL nie wystarczy. Warto w takiej sytuacji rejestrować w heatmapach wszystkie adresy URL i korzystać z funkcji „zgrupowane heatmapy„. Wykorzystaliśmy to ze świetnymi efektami podczas optymalizacji kampanii walentynkowej dla aniakruk.pl.
Rejestrowanie frustracji
Niezależnie od tego, jak wiele czasu poświęciłeś na zaprojektowanie swojej idealnej strony czy produktu – frustracja użytkowników to zjawisko, z którym z pewnością się spotkasz! Śledzenie wzorców zachowań użytkowników tzw. Experience Metrics pozwala na wyłapywanie negatywnych emocji, zanim przerodzą się w poważne problemy grożące spadkiem konwersji.
Heatmapy są tutaj rozwiązaniem idealnym. Poprawnie odczytane mogą stać się źródłem wiedzy o frustracjach użytkowników. Wyobraź sobie sytuację, że jakiś element strony ma dużo więcej kliknięć niż Twoje CTA (ang. Call to action). Nie świadczy to o jego popularności, a najczęściej o problemach jego dotyczących. Może okazać się bowiem, że użytkownicy nie mogą w niego kliknąć. Tym samym zwiększają ruch w jego obszarze, co odznacza się czerwienią na naszej heatmapie. W śledzeniu frustracji przydatne będą również mapy ciepła ilustrujące rage clicki.
Poprawne czytanie heatmap to sztuka. Poświęcę jej część nadchodzącego szkolenia online „Analiza jakościowa dla zaawansowanych„, które odbędzie się już 23 marca. Dla wszystkich czytelników Brief przygotowaliśmy zniżkę 20% na hasło „BRIEF”. Zapisy: https://learn.cux.io/analiza-masterclass
CUX to pierwsze na świecie narzędzie do UX Automation, wykrywające wzorce zachowań i doświadczeń użytkowników na stronach. Wykorzystując machine learning do predyktywnej analizy jakościowej, pomaga firmom nie tylko zaoszczędzić czas do tej pory poświęcany na samodzielną analizę danych, ale także utrzymać wzrost sprzedaży, przewidując, które zachowania klientów będą hamować konwersję.
Dzięki ich rozwiązaniu umożliwiającemu szybkie znajdowanie i likwidowanie frustracji klientów T-Mobile zwiększył konwersję kampanii e-mailowej o 68%, jedna z wiodących księgarni wysyłkowych pozbyła się problemów z walidacją formularza, zyskując 26% szczęśliwych kupujących, a producent specjalistycznych oczyszczaczy powietrza odkrył insight dotyczący preferencji w sposobie płatności jego grupy docelowej, co pozwoliło podnieść liczbę transakcji bezobsługowych aż o 30%!
Czym właściwie jest UX Automation i dlaczego jest to ostatni dzwonek, aby się tego dowiedzieć?
O User Experience powiedziano już wiele – po co, czemu i z jakim skutkiem? Ze świecą szukać produktowca czy świadomego przedsiębiorcy, który odrzuci dbanie o doświadczenia użytkowników, budując swoją markę czy produkt. Coraz ciężej również znaleźć tych, którzy uważają, że dane i analiza nie przynoszą efektów. Co łączy jednych i drugich? UX Automation.
O ile dane ilościowe – przychodzące do nas choćby z Google Analytics – zakorzeniły się już w naszej świadomości, o tyle wciąż nie wiemy jak (a czasem nawet czy w ogóle) analizować zachowania. A to właśnie w analizie behawioralnej użytkowników wchodzących w interakcje z naszą stroną, produktem cyfrowym czy aplikacją ukryte są emocje, które ostatecznie zadecydują o naszym sukcesie biznesowym.
Z pomocą przychodzi właśnie UX automation – analityczny proces rozpoznawania wzorców zachowań i doświadczeń użytkowników, wyciągania wniosków i wprowadzania na ich podstawie ulepszeń. Brzmi strasznie? Zupełnie bezzasadnie! UX automation ma za zadanie wyręczyć nas w czasochłonnej, często niezrozumiałej analizie danych i wspomóc nas w wyciąganiu szybkich i logicznych wniosków. Któż nie chciałby, aby jego dane same układały się w sensowne rozwiązania i pozwalały wprowadzać natychmiastowe ulepszenia produktu?
Budując pierwsze narzędzie do automatyzacji UX – cux.io – udało się odkryć sposób, jak dane o zachowaniach i emocjach użytkowników przekładają się na doświadczenia klientów, jak zbieranie tych najważniejszych danych można zautomatyzować i jak najtrafniej odfiltrować tylko te dane, które mają znaczenie dla naszego biznesu.
Dzięki ciągłym badaniom poznajemy coraz to nowe zachowania, które mówią nam o negatywnych emocjach użytkowników. Już teraz wykrywanie rage clicków, rage k-pressów, chaotycznych ruchów myszą, częstych i kompulsywnych odświeżeń strony, czy zoomowania na urządzeniach mobilnych, pomaga marketerom od ręki znajdować rozwiązania, które drobnymi krokami, bez wielkich i zasobochłonnych zmian podnoszą motywacje klientów, polepszają ich doświadczenia, a w konsekwencji zwiększają sprzedaż, nawet gdy nic innego już nie pomaga.
Jest to możliwe właśnie dzięki wdrożeniu działań UX Automation, które są w stanie rozpoznawać miejsca problematyczne na stronie, miejsce powodujące frustrację czy determinujące pozytywne doświadczenia. Działania te – niemalże z definicji – zwiększają efektywność projektowania doświadczeń użytkownika, a także wspierają proces podnoszenia współczynników konwersji, jednocześnie eliminując dla wielu przykrą i czasochłonną samodzielną analizę danych.
U podstaw UX automation leży założenie, iż możliwie jak najlepsze dopasowanie produktu oraz jego komunikacji do dokładnie sprecyzowanej grupy docelowej przynosi lepsze efekty niż stosowanie standardowych i ogólnie przyjętych praktyk wykorzystywanych w obszarze UX. I to się sprawdza! T-mobile dzięki obserwacji frustracji użytkowników był w stanie zwiększyć poziom konwersji o 68%, a producent oczyszczaczy powietrza – przyglądając się zachowaniom klientów w procesie płatności – zmniejszył niepożądane działania userów o 37%!
Automatyzacja UX to nowa kategoria analityczna, która powstała w 2020 roku, jednak jej rosnąca popularność i znaczenie w 2021 to fakt. Pandemia niesamowicie przyspieszyła tempo digitalizacji i sprawiła, że konkurencja w obszarze produktów cyfrowych jest dzisiaj ogromna. Wydarzenia ostatniego roku pokazały nam wyraźnie, że w każdej dziedzinie życia liczy efektywność i warto skupiać się jedynie na tym, co faktycznie ma dla nas znaczenie. A wprowadzenie UX Automation do codzienności swojej firmy może okazać się niezbędnym elementem budowania obecności rynkowej.
CUX to pierwsze na świecie narzędzie do UX Automation, wykrywające wzorce zachowań i doświadczeń użytkowników na stronach. Wykorzystując machine learning do predyktywnej analizy jakościowej, pomaga firmom nie tylko zaoszczędzić czas do tej pory poświęcany na samodzielną analizę danych, ale także utrzymać wzrost sprzedaży, przewidując, które zachowania klientów będą hamować konwersję.
Dzięki ich rozwiązaniu umożliwiającemu szybkie znajdowanie i likwidowanie frustracji klientów T-Mobile zwiększył konwersję kampanii e-mailowej o 68%, jedna z wiodących księgarni wysyłkowych pozbyła się problemów z walidacją formularza, zyskując 26% szczęśliwych kupujących, a producent specjalistycznych oczyszczaczy powietrza odkrył insight dotyczący preferencji w sposobie płatności jego grupy docelowej, co pozwoliło podnieść liczbę transakcji bezobsługowych aż o 30%!
Organizacje opierające swoje decyzje na danych mają 23-krotnie większe szanse na pozyskanie klientów! Ponadto 6 razy częściej są w stanie ich zatrzymać, a prawdopodobieństwo zysku jest dla nich 19 razy większe niż u przedsiębiorców rezygnujących z analityki. Prawidłowa analiza danych to klucz do sukcesu w 2021 roku. Jak się za nią zabrać?
Analityka już dawno przestała być tylko mierzeniem konwersji i ruchu w Google Analytics. Obecnie jest to raczej suma obserwacji doświadczeń i zachowań użytkowników, które na tę konwersję i sukces wpływają. To również umiejętność wyłuskania danych istotnych dla naszego biznesu z całego ich zestawu oraz wyciągania na ich podstawie poprawnych wniosków.
Znaczenie danych, a przede wszystkim ich analiza i poprawne wyciąganie wniosków są kluczowe dla biznesów chcących zaistnieć w świecie digitalowej konkurencji. Obecnie wielu przedsiębiorców jest przekonanych, że pytanie użytkowników o feedback, wystarczy, aby tworzyć produkty odpowiadające ich potrzebom. Fakty są jednak takie, że aż 91% niezadowolonych klientów, którzy nie narzekają, po prostu znika bez pozostawienia opinii. A więc jak się o ich problemach dowiedzieć? Z danych oczywiście!
Przy dynamicznie rosnącej konkurencji i likwidacji takich czynników rynkowych, takich jak np. lokalizacja biznesu, nie mamy innego wyjścia jak skupienie swojej uwagi na danych. Wskaźniki sprzedaży czy współczynniki odrzuceń to jedno. Warto jednak przyjrzeć się dokładniej informacjom dotyczącym użytkowników – ich preferencji, frustracji, oczekiwań i doświadczeń. To tam leży klucz do zbudowania konkurencyjnej, silnej marki z lojalną grupą konsumentów.
Uwzględnienie analityki w strategii marketingowej czy sprzedażowej firmy okazuje się niezbędne do świadomego budowania biznesu.
Specjalnie dla BRIEF Paulina Walkowiak, CEO cux.io
CUX.io – startup specjalizujący się w analityce wzorców zachowań użytkowników – wraz z polskimi firmami SaaSy oraz przedstawicielami agencji marketingowych stworzyli darmowy e-book „Sztuka uwodzenia danymi. Przewodnik dla przedsiębiorców rozpoczynających prace z analityką”.
Praca z danymi bywa przerażająca. Jednak ich zrozumienie jest w stanie zbudować przewagę konkurencyjną naszego biznesu, o jakiej dotąd nie śniliśmy . Wytłumaczenie jak tego dokonać było dla nas głównym motywatorem przy tworzeniu tego e-booka.
Paulina Walkowiak, CEO cux.io
Wśród materiałów znajdą się takie wskazówki jak: efektywne prowadzenie kampanii SEO, prawidłowa analiza płatnych kampanii, e-mail marketing oparty na danych, mierzenie działań z influencerami, interpretowanie danych z Google Analytics czy wpływ socialproof (społeczny dowód słuszności) na wzrost konwersji.
E-book wprowadzający czytelnika w świat poprawnej analizy danych dostępny jest do pobrania w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Do jego stworzenia dołączyły firmy takie jak: GetResponse, Senuto, SentiOne, WhitePress, Performance Labs, More Bananas, Trustisto oraz cux.io.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Pandemia sprawiła, że przedsiębiorcy nie tylko przenieśli swoją działalność do digitalu, ale również uświadomili sobie, że to zabieg niewystarczający. Bez dogłębnego zrozumienia potrzeb i zachowań użytkowników nie mają szans budowania przewagi na rekordowo konkurencyjnym rynku. Na pomoc przychodzi im więc analityka, ale ta mądrzejsza, ta 2.0. Za jej wprowadzenie odpowiada polski startup cux.io.
Automatyzacja UX to nie sci-fi, to fakt. W coraz większych ilościach danych spływających do przedsiębiorców znajduje się klucz do ich biznesowego sukcesu – analiza jakościowa, przewidywanie zachowań użytkowników, odnajdywanie punktów frustracji, wnioskowanie oparte na celach biznesowych. Niestety na rynku, poza czasem na analitykę, coraz częściej brakuje również niezbędnych do tego kompetencji.
CUX.io to polski startup specjalizujący się w wykorzystaniu machine learningu do analizy predyktywnej. Nowa wersja narzędzia umożliwia ograniczenie przetwarzania ogromnej ilości danych i wskaźników oraz skupienie się na wnioskowaniu w kontekście konkretnego celu biznesowego. Aplikacja wysyła alerty, wskazuje miejsca frustracji klienta, prezentuje skalę potencjalnych problemów i przygotowuje dane do szybkiego znajdowania rozwiązań. Znaczącym krokiem w kierunku automatyzacji procesów projektowania User Experience jest inteligentne wskazywanie ścieżek dla wybranych produktów i przewidywanie, jakie zachowania klientów wpłyną na wzrost sprzedaży, a które ten proces zahamują.
Znamy bolączki współczesnych biznesów digitalowych i odpowiadamy na nie. Po roku badań i obserwacji rynku udało nam się wprowadzić nową kategorię narzędzi, jaką jest UX Automation. Czas jest największą walutą, dlatego nasza aplikacja nie tylko przeprowadza sporą część analizy za użytkownika, ale również wspomaga wyciąganie wniosków opartych na celach biznesowych, czy wskazuje punkty frustracji userów.
Paulina Walkowiak, CEO cux.io
Dzięki zastosowaniu mechanizmów machine learning cux.io jest w stanie dostarczać użytkownikom gotowe insighty i wskazówki optymalizacji pod kątem celów biznesowych bez konieczności angażowania ich w oglądanie nagrań wizyt użytkowników, heatmap czy żmudnego przekładania danych jakościowych na ilościowe. Głównym celem jest dostarczanie gotowych rozwiązań mających zwiększać konwersję oraz wyeliminować wąskie gardła ścieżki zakupowej.
Firmy poczuły, że bez zrozumienia konsumentów nie zbudują przewagi w sektorze produktów cyfrowych. Staramy się więc nie tylko wspierać ich innowacyjnym narzędziem, ale również szkoleniami ze sprawnego posługiwania się danymi oraz przekładania doświadczeń na łatwiej przyswajalne w biznesie liczby.
Paulina Walkowiak
Dotychczas autorski program warsztatowy „Data-driven design” skupiający się na budowaniu efektywnej strategii analitycznej ukończyli pracownicy takich firm jak Adobe, ING Bank Śląski, PayU, Santander, Divante i wielu innych.
Obecnie cux.io obejmuje zasięgiem ponad tysiąc projektów ze 102 krajów, a w portfolio ma pracę z takimi klientami jak T-mobile czy Bruce Clay Europe. W ubiegłym roku startup otrzymał milion złotych dofinansowania w ramach Funduszu Czysta3.vc.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.