...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Byli pracownicy CDPR otwierają własne studio

rebel-wolves

Weterani Polskiego studia postanowili opuścić statek i rozpocząć prace na swoim. Studio ma pozostać niedużym twórcom nieograniczanym przez tabelki i dział finansowy.

Rebel Wolves, taką nazwę nosi studio, za którym stoją osoby odpowiedzialne m.in. za takie produkcje jak Wiedźmin 3, Cyberpunk 2077 oraz odbiegając od produkcji czerwonych Shadow Warrior 2. Tak doświadczony zespół może dawać nadzieje na produkcje naprawdę wysokiej jakości pomimo stosunkowo niedużego zespołu. Wraz z ogłoszeniem swojej działalności studio zapowiedziało również iż już ruszyły prace nad własnym tytułem AAA na pc oraz konsole nowej generacji. Informacji na ten moment jest niewiele, wiemy jednak, że gra ma być przedstawicielem gatunku RPG utrzymanego w mrocznych klimatach dark fantasy oraz opierać się na silniku Unreal Engine 5.

Pokazana również została grafika koncepcyjna, która naprowadzić ma nas na klimat produkcji.

rebel-wolves-koncept

Czyżbyśmy byli świadkami narodzin nowego liczącego się gracza na Polskim rynku game devu?

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowa gra CD Projekt Red jeszcze w tym roku

golden nekker

Od premiery Cyberpunk 2077 studio skupiło się na naprawianiu swojego flagowego projektu. Gracze musieli więc poczekać na informacje dotyczące nowych produkcji, w końcu jednak się doczekali.

Z początkiem tego roku Studio oficjalnie potwierdziło informacje, iż pracują nad nową grą w uniwersum Wiedźmina. Mimo iż ‘Project Golden Nekker’ zadebiutować ma się jeszcze w tym roku, to wiadomo niewiele, a nawet tytuł może doczekać się zmian. Pewne jednak jest to, że gra będzie karcianką, ale w przeciwieństwie do Gwinta skupić się będzie na rozgrywce dla jednego gracza. Należy spodziewać się pewnych zapożyczeń ze znanego nam już Gwinta, jednak twórcy obiecują powiew świeżości oraz większy nacisk na opowieść.

To nie jest kolejna gra z cyklu Wiedźmińskie opowieści, ale coś innego. Naszym celem jest zapewnienie wciągającego trybu dla jednego gracza tym, którzy wolą go od konkurencyjnego Gwinta dla wielu graczy
Paweł Burza, kierownik ds. komunikacji w zespole odpowiedzialnym za Gwint

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zegarek z „Cyberpunk 2077” może być Twój!

T-2077

CD Projekt Red we współpracy z firmą Błonie zaprezentował zegarek kolekcjonerski nawiązujący do gry Cyberpunk 2077.

Przyszłość marki Cyberpunk 2077 wydaje się być coraz jaśniejsza. Już teraz widać znaczną poprawę w recenzjach. Ogromna zniżka na Black Friday prawdopodobnie przekonała graczy, żeby popatrzeć na tytuł nieco przychylniej, niż było to w momencie premiery. Niebawem zostanie udostępniona aktualizacja pozwalająca grać na nowej generacji konsol. Przed tym jednak fani mogą się zadowolić kolejnym akcesorium.

Zegarek jest wodoodporny, został wykonany z tytanu, pokryty szafirową powłoką. Model T-2077 kosztować będzie 1999 zł. Firma reklamuje go hasłem „Zegarek mrocznej przyszłości”. Produkt jest limitowany, a dostępny jest na stronie sklepu CD Projekt Red Gear.

Posiadanie T-2077 oznacza również posiadanie kawałka Night City. Chociaż nie, to jest po prostu ulepszenie twojej osoby. Pozwoli to utrzymać harmonogram dnia, a także wykorzystywać każdą minutę w pełni. Niezależnie od tego, czy wychowałeś się na ulicach Heywood, czy szkolono ciebie w salach Arasaki, czy też urodziłeś się na pustyniach Badlands, T-2077 będzie zawsze twoim niezawodnym towarzyszem. 

– CD Projekt Red

CD Projekt zegarek
źródło: Błonie

 

 

 

Adam Daniluk

Jest rok 2077. Pragnienie to przeszłość. Sprite x Cyberpunk 2077 x Discord w innowacyjnej aktywacji skierowanej do streamerów i ich fanów

Cyberpunk Sprite Discord

MediaCom Warszawa i agencja all for one przygotowały niestandardową aktywację dla marki Sprite. Działania agencji towarzyszyły partnerstwu marki z grą Cyberpunk 2077 - najgłośniejszej premiery gamingowej 2020 roku. W akcji wzięło udział 20 streamerów, a Sprite jako jeden z pierwszych brandów na polskim rynku wykorzystał Discord. To dynamicznie rozwijająca się platforma komunikacyjna, szczególnie popularna wśród graczy. W 8 dni Twórcy wygenerowali ponad 2 miliony wyświetleń treści.

W akcji Sprite x Discord x CP2077 wzięło udział 20 znanych streamerów, m.in.: Nieuczesana, BlackFireIce oraz leh_tv. Ich kanały mają w sumie ponad 2 miliony polubień i generują miesięcznie 2 milionych obejrzanych godzin live na najważniejszych platformach streamingowych: Facebook Gaming, Youtube Gaming i Twitch.

Poza kanałami zaangażowanych twórców, zrealizowane zostało dodatkowe wsparcie mediowe podczas gamingowych transmisji live z wykorzystaniem innowacyjnej technologii Instreamly. Aktywacja wspierała ostatnią kampanię Sprite „W 2077. Pragnienie to przeszłość”. Celem akcji było pełne wykorzystanie tej współpracy i dostarczenie pasjonatom streamingu emocji płynących z gry także w świecie rzeczywistym.

Przez 8 dni fani streamerów łączyli się w drużyny na dedykowanym marce Sprite kanale Discord. To tu zespoły pod wodzą twórców rozwiązywały zadania i podejmowały wyzwania rodem z cyberpunkowej rzeczywistości. Dla zwiększenia zaangażowania każdy fan biorący udział w akcji miał szansę na zdobycie tematycznych nagród, m.in. unikalnych kurtek sygnowanych Cyberpunkiem. Dodatkowo spośród najaktywniejszych uczestników kanału Discord wytypowane zostały 20-osobowe zespoły, które zmierzyły się w walce o nagrodę główną. Finałowym zadaniem było wspólne zhakowanie specjalnie przygotowanego landing page’a zabezpieczonego hasłem.

discord sprite cyberpunk 2077

Wykorzystana w akcji platforma Discord jest dla graczy jednym z najbardziej naturalnych środków komunikacji oraz popularnym “miejscem” codziennych spotkań. Dzięki odpowiedniej konfiguracji botów kanał Sprite stał się w pełni interaktywny. Odpowiedni wybór i automatyzacja głównego touchpointu były kluczowe dla aktywacji uzupełniającej partnerstwo marki Sprite i gry Cyberpunk 2077.
Na kanał Discord Sprite dołączyło ponad 6100 osób, z czego ponad 4000 dołączyły w pierwszych 24 godzinach trwania aktywacji.

Dla zachowania spójności z całością działań Sprite x Cyberupunk 2077 wybrani twórcy wzięli udział w telewizyjnej premierze Cyberpunk 2077 na kanale Polsat Games.

Marka Sprite od wielu lat wspiera gaming i esport w Polsce i za każdym razem staramy się wprowadzać naszymi aktywacjami świeżość i otwierać nowe możliwości. Dzięki wyjątkowemu partnerstwu z CD PROJEKT RED możemy zastosować kolejne innowacyjne rozwiązania w digitalu oraz nawiązać współpracę z wieloma nowymi twórcami. Bardzo się cieszymy, że możemy zaangażować społeczność graczy za pomocą popularnej platformy komunikacyjnej, która nie była dotychczas miejscem wielu działań marketingowych.

Julia Mardeusz, Digital Project Manager Sprite


Źródło: Sprite

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Będę grał w gry!

Masz 30-40 lat, dawno w nic nie grałeś, ale kiedyś to lubiłeś. Jak wrócić do gry?

Czas pandemii i spędzanie czasu domu sprzyja poszukiwaniom coraz to nowych form rozrywki. Ile można oglądać Netflixa, czy grać w gry planszowe? Chociaż przyznaje, ostatnio szachy również przyciągają moją uwagę.

Stwierdzenie „Będę grał w grę. Tomb Rider” świetnie podsumowuje jak byli traktowani gracze jeszcze kilkanaście lat temu. Stereotypowy gracz był raczej nerdem, który się alienuje i siedzi sam w domu i gra. Dzisiaj gry weszły do mainstreamu, zawodnicy esportowi są zadbanymi idolami młodzieży, w gry grają właściwie wszyscy, a szereg organizacji stara się promować zdrowe i prawidłowe wzorce.

Gry komputerowe potrafią dostarczyć mnóstwo pozytywnych emocji, a komputer ma tę przewagę nad konsolami, że nawet jak grasz w obecne na konsolach tytuły takie jak najnowszy Cyberpunk 2077 (który nie ma bugów na PC!), czy już trochę bardziej wiekowego Wiedzmina, czy GTA 5 – to masz o wiele większą kontrolę na grą.

Tyczy się to szczególnie tytułów esportowych – takich jak niezwykle popularne w Polsce Counter-Strike, League of Legends, czy Call of Duty Warzone, które potrafią dostarczyć dosłownie setek godzin świetnej zabawy, a do tego sprzyjają nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji towarzyskich.

Wystarczy wskoczyć na Discord, TeamSpeak, Skype czy inny komunikator głosowy i już po chwili można grać i rozmawiać ze znajomymi. Świetny pomysł na spotkania online w czasie pandemii!

Znam wiele osób, które lubiły grać w czasach nastoletnich, czy studenckich, a potem na wiele lat ich przygoda z grami się z różnych powodów zakończyła – bo praca, bo rodzina, bo inne priorytety. Jeśli kiedyś miał być lepszy moment na powrót do wykorzystywania gier jako jednej z form rozrywki… to teraz!

Kiedyś składanie komputera stacjonarnego to było wyzwanie. Dzisiaj wystarczy wybrać jeden z gotowych konfiguracji. Jednym z liderów w branży jest ACTINA, której komputery łączą w sobie świetną wydajność, z dobrą ceną i eleganckim wyglądem. Niezawodność i trwałość to domeny ich konfiguracji. Pełna gama komputerów dostępna jest w sklepie Sferis 

Czemu ACTINA? Dlatego, że to wybór najlepszych. Z tych komputerów korzystają profesjonalni zawodnicy esportowi z takich zespołów jak PACT (Mistrz Polskiej Ligi Esportowej), czy K1CK (Mistrzowie Europy League of Legends). Do tego ACTINA jest głównym partnerem technologicznym ESPOT, miejsca które ma potencjał aby stać się gamingowym sercem Warszawy.

Czy w 2021 roku będziesz grał w gry? 🙂 Ja na pewno!

fot. ESPOT

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana