Polacy przestali się interesować randkami. Zamiast tego poszli w rozgrywki online w kasynach

randki vs. kasyna

W ciągu ubiegłego roku o 12% spadło zainteresowanie randkami, co jest oczywiste z uwagi na ograniczenie możliwości wychodzenia z domu czy spotkań na mieście. Interesujące jest jednak to, że jednocześnie o 15% wzrosło zainteresowanie graniem w kasynach online.Eksperci Polskiej Agencji Ratingowej Internetowych Kasyn zebrali dane, które wskazują na to, że w niektórych regionach z uwagi na pandemię zrezygnowaliśmy z miłości, a wybraliśmy ryzyko i atmosferę kasyna¹.

W marcu 2021 roku ponad 126 tysięcy użytkowników w Polsce zainstalowało na swoim smartfonie jedną z dziesięciu najpopularniejszych aplikacji do randek online. 34 tysiące pobrań odnotowało Badoo, zaraz za nią uplasował się Tinder z 33 tysiącami. Kolejne aplikacje są znacznie w tyle – na trzeciej pozycji znajduje się LUV z o połowę mniejszą liczbą pobrań niż którakolwiek z pierwszych dwóch propozycji do randkowania w sieci2.

W ubiegłym roku popularnością cieszyły się również strony do znajdowania swojej sympatii – najpopularniejsze witryny zostały odwiedzone od 82 do 577 miliona razy przez nawet 1,2 milionów użytkowników3.

Mazowieckie (63%), lubelskie (63%), małopolskie (60%), świętokrzyskie (58%), wielkopolskie (57%) – to regiony, gdzie w ubiegłym roku utrzymywało się największe zainteresowanie randkami. Mimo braku możliwości spotkania na mieście, można przypuszczać, że młodzi zakochani chętnie korzystali z przejściowego okresu otwarcia galerii handlowych czy możliwości związanych z samodzielnym mieszkaniem. Do dyspozycji randkujących przez większość czasu pozostawały również liczne miejsca na łonie natury, takie jak: lasy, odległe zakątki plaż czy szlaki górskie.

województwo lubelskie randki vs. kasyna województwo podlaskie randki vs. kasyna

 

 

 

 

Wykresy dla woj. lubelskiego oraz woj. podlaskiego pokazujące relację liczby wyszukiwań randek (kolor niebieski) do kasyn (czerwony)

Konserwatywne randki

Warto zauważyć, że województwa, w których zainteresowanie randkami było zdecydowanie wyższe niż zastrzyk adrenaliny z kasyna, to jednocześnie regiony uznawane za konserwatywne w kontekście ostatnich wyborów prezydenckich.

Jeden z członków Polskiej Agencji Ratingowej Internetowych Kasyn

Lista najczęściej randkujących miast już wygląda nieco inaczej w porównaniu z najbardziej rozkochanymi województwami. Miłości najczęściej poszukiwano w: Częstochowie (70%), Lublinie (67%), Rzeszowie (66%), Krakowie (64%) czy Sosnowcu (63%). Co ciekawe, mimo otwartości mieszkańców Zagłębia na miłość, w sąsiednich Katowicach już prężnie rozwijało się zainteresowanie hazardem.

Liberalny hazard

W regionach Polski, gdzie w ostatnich wyborach padło więcej głosów na liberalniejsze opcje, adrenalina związana z randkami została zastąpiona jej odpowiednikiem płynącym z rozgrywki hazardowej. Mowa przede wszystkim o lubuskim (62%), zachodniopomorskim (57%), dolnośląskim (52%), warmińsko-mazurskim (54%) i podlaskim (51%). Co ciekawe, wszystkie te województwa leżą przy polskiej granicy, wschodniej lub zachodniej.

Szczecin zainteresowanie randkami i hazardem
W Szczecinie, jako jedynym polskim mieście, zainteresowanie randkami oraz hazardem było równomiernie rozłożone.

W kontekście podziału na miasta, w hazardzie obok już wspomnianych Katowic (47%) przodowały takie ośrodki, jak: Szczecin (50%), Olsztyn (40%), Bydgoszcz (45%) i Radom (46%).

Jak widać, z pandemią i niespodziewanym czasem wolnym radziliśmy sobie na różne sposoby. Zarówno podczas randki, jak i wizyty w kasynie internetowym możemy doświadczyć zastrzyku emocji i adrenaliny. Oczywiście, obie aktywności wiążą się z różnym zestawem ograniczeń i obowiązków.

Członek zespołu PARIK

Najpopularniejsze witryny hazardowe już w marcu 2020 roku odnotowywały od 10 do 68 milionów odsłon generowanych przez od 400 tys. do 3,7 milionów użytkowników4.

Perspektywy na przyszłość

Jak donosi niemiecki dziennik „Die Welt”, żaden inny większy kraj Unii Europejskiej nie ma tak sprawnego tempa szczepień przeciw COVID-19 jak Polska i nie włączył od początku do akcji szczepień lekarzy pierwszego kontaktu. Już teraz tempo wynosi 10,8 dawek na 100 mieszkańców. Pod tym względem wyprzedzamy nawet Hiszpanię5.

Wyzwaniem pozostaje jednak zareagowanie na mutacje koronawirusa, które już teraz pojawiają się w różnych krajach i z reguły są odporne na wynalezione do tej pory szczepionki. Można więc się spodziewać, że walka z pandemią potrwa jeszcze długo, co z kolei przełoży się na utrzymanie zainteresowania aktywnościami w sieci, szczególnie w obliczu powrotu do poprzedniego poziomu restrykcji.

O Państwowej Agencji Ratingowej Internetowych Kasyn:

PARIK jest nowo powstałą niezależną agencją, która analizuje rynek kasyn od strony wewnętrznej, weryfikując wszelkie opinie graczy na forach internetowych oraz sprawdzając licencje kasyn. Zespół PARIK zajmuje się również badaniem i wyszukiwaniem nowo dostępnych kasyn online dla polskich graczy, analizując zasoby, bezpieczeństwo oraz ich dostępne oferty.

Dane zaprezentowane w materiale zostały opracowane przez zespół Polskiej Agencji Ratingowej Internetowych Kasyn na bazie statystyk z Google Trends, porównujących wyszukiwania dla słów kluczowych „tinder” oraz „kasyno”. Dane zebrano za 2020 rok.
https://appmagic.rocks/
https://interaktywnie.com/biznes/newsy/raporty-i-badania/serwisy-randkowe-ranking-portali-na-ktorych-najczesciej-umawiaja-sie-polacy-badanie-259759
4  https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bukmacherzy-online-serwisy-ruch-zmalal-o-70-proc-sts-pl-przed-stronami-lvbet-i-fortuny
5  https://www.dw.com/pl/die-welt-polska-szczepi-szybciej-ni%C5%BC-niemcy/a-56871357


Źródło: PARIK 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak Polacy będą spędzać urlop w czasie pandemii. Zmiany nawyków konsumenckich wywołane COVID-19 [BRIEF PATRONUJE]

Raport Urlop w czasach pandemii

Urlop w czasie COVID-19 Polacy spędzą w ogrodach, w wygodnym ubraniu. Z początkiem kwietnia zainteresowanie leżakami ogrodowymi wzrosło o 230 proc., a produktem TOP w kategorii “moda” okazał się być dres - od momentu ogłoszenia pandemii wskaźnik popularności rósł, aby osiągnąć przebicie o 270 proc. Według ostatnich danych Izby Gospodarki Elektronicznej - już prawie 60 proc. konsumentów robi obecnie zakupy przez internet.

Pandemia trwa. W momencie wprowadzenia obostrzeń i zamknięcia granic większość z nas myślała, że to tylko chwilowe. Niestety, życie Polaków i ludzi na całym świecie zostało całkowicie przemodelowane. Raport przedstawia dane dotyczące zachowań e-klientów w tym trudnym czasie. Jego celem jest zainspirowanie biznesów do podjęcia działań marketingowo-sprzedażowych, dostosowanych i wykorzystujących aktualną sytuację.

Porównując dane GUS z marca 2020 do marca 2019, obserwujemy spadek sprzedaży detalicznej o 9 proc. To znaczący regres, jednak szukając pozytywów tej sytuacji nastąpił wzrost udziału sprzedaży e-commerce w sprzedaży detalicznej z 5,6 proc do 8,1 proc. Oznacza to, że w marcu br. realnie wystąpił wzrost sprzedaży e-commerce o 32 proc. COVID-19 “wymusił” na przedsiębiorcach działających w retailu przeniesienie biznesów do internetu. My także rekomendujemy skupienie działań marketingowo-sprzedażowych w sieci. Spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży zawieranej właśnie przez internet.

Dariusz Zaremba, Prezes Zarządu Sales Intelligence SA

SI_wykres_raport_artykuly_podrozne
Źródło: Sales Intelligence

Raport opracowany przez ekspertów Sales Intelligence przedstawia zmiany jakie zaszły w sektorze lifestyle na rynku ecommerce. Władze powoli odmrażają niektóre obszary gospodarki. Jednak nie pozostawiają złudzeń – czas wakacji i urlopów będzie mocno ograniczony. Restrykcje w podróżowaniu, obowiązkowe maseczki, limity na plażach, szlakach górskich itp. Do tego obawy wynikające z wielkiej niewiadomej – jak wygrać walkę z koronawirusem i jak dbać o swoje bezpieczeństwo. To sprawi, że duża część społeczeństwa nie wybierze się w tym roku na urlop, stawiając na relaks w pobliżu swojego miejsca zamieszkania. Natomiast ci, którzy zdecydują się wyjechać, raczej będą wybierać destynacje wolne od tłumów.

SI_wykres_raport_meble_ogrodowe
Źródło: Sales Intelligence

Biorąc pod uwagę powyższe założenia wykreował się pewien model “Polaka na urlopie w czasie pandemii”. Osoby, która musi dostosować siebie i swoje najbliższe otoczenie do wyjątkowych okoliczności, zachowując przy tym choć odrobinę “normalności”. Konsumenci zaczęli planować jak spędzą najbliższy czas, a my obserwując ich preferencje zakupowe związane z rekreacją, dzieląc go na kilka kategorii.

Tworząc ten raport, chcieliśmy zainspirować właścicieli sklepów do wykorzystania obecnej sytuacji i przełożenia jej na sukces dziś i w przyszłości. Pierwszą kategorię, którą wzięliśmy pod lupę jest spędzanie czasu wolnego i sposobów na urlop, dlatego, że ten sezon właściwie już się rozpoczyna. Wyniki w wielu przypadkach były dla nas dużym zaskoczeniem.

Wiktor Mazur, Wiceprezes Zarządu Sales Intelligence SA

Pobierz pełny raport 

Patronat medialny nad raportem objęli: Nowy Marketing, IAB.polska, Mam Startup, Brief, Marketer+, E-commerce w Praktyce.

Źródła danych wykorzystanych w raporcie są połączeniem wyników pobranych z Google Trends oraz własnej analityki Sales Intelligence, opartej na big data. Raport rozpoczyna cykl analiz poszczególnych obszarów dotyczących zachowań i zmian nawyków konsumenckich Polaków.


Źródło: informacja prasowa Sales Intelligence 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak Polacy spędzają czas wolny podczas pandemii?

czas wolny na kwarantannie

Konieczność pozostania w domu jest dla nas trudna, zarówno ze względów psychologicznych, ekonomicznych jak i rodzinnych. Staramy się jednak poradzić sobie z zaistniałą sytuacją i kreatywnie zarządzać czasem wolnym. W jaki sposób Polacy urozmaicają sobie chwile spędzone w domu?

Jak wynika z sondy „Czas wolny Polaków podczas koronawirusa” przeprowadzonej przez serwis Prezentmarzeń najbardziej w tym okresie brakuje nam spotkań z bliskimi i przyjaciółmi (41%), możliwości swobodnego spędzania czasu na zewnątrz (17%), wyjść do instytucji kultury (15%), aktywnej rozrywki (14%) oraz dodatkowych zajęć realizujących nasze pasje (13%).

Aby urozmaicić sobie czas przebywając w domu czytamy książki i oglądamy filmy i seriale (25%), ćwiczymy fitness i jogę korzystając z kursów online (22%) lub gramy w wirtualne gry (20%). Czas umilamy sobie również poprzez gotowanie i sprawdzanie nowych ciekawych przepisów (15%) oraz ucząc się rzeczy, na które nie mieliśmy czasu (18%).

czas_wolny_polakow_podczas_koronawirusa

Staramy się również spędzać czas kreatywnie z dziećmi głównie grając w planszówki (29%) lub wspólnie czytając (22%). Często również zajmujemy maluchom czas korzystając z warsztatów online (15%). Jest to jednak dosyć trudne ponieważ dzieci albo szybko się nudzą (16%) albo najchętniej korzystają ze smartfonów i tabletów (18%).

Podczas kwarantanny rozwijamy również swoje zainteresowania, najczęściej robimy to poprzez transmisje w social mediach (35%) lub poradniki w Internecie (29%). Ciekawą alternatywą są również różnego rodzaju kursy online (22%).

Obecnie zauważamy, że Polacy aby nie poddać się melancholii i pozwolić sobie trochę pomarzyć, kupują również vouchery na realizację rozrywki w innym terminie, dzieje się tak również ze względu na obecność dużych promocji. To bardzo trudny okres dla wszystkich z nas, a takie działania również pozwalają przetrwać branży.

Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń

Kupowanie voucherów uważamy za w pełni bezpieczne (23%) oraz jako alternatywa do podarowania tradycyjnych upominków. Częstą praktyką jest również zamawianie prezentów do domu przez kuriera (30%) albo takich, które można odebrać w paczkomatach (25%). W dobie koronawirusa jesteśmy w stanie przeznaczyć na rozrywkę nawet od 100 – 200 zł (37%), aby się rozerwać teraz lub w przyszłości. Są i tacy ankietowani, którzy przeznaczyliby nawet kwotę powyżej 300 zł,uważają że koronawirus kiedyś minie i starają się żyć normalnie (21%). 27% respondentów jednak woli zacząć oszczędzać i na rozrywkę jest skłonna przeznaczyć do 50 zł.

Koronawirus z pewnością wpłynie na branżę rozrywkową, zaczniemy doceniać możliwość spędzenia wolnego czasu z bliskimi – jak uważa 31% ankietowanych oraz aktywnie realizować swoje pasje i nie odkładać ich na później (28%). Zaczniemy również korzystać z życia i realizować więcej marzeń zamiast odkładać je na później (27%).


Źródło: informacja prasowa Prezentmarzeń

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polacy w domu – jak sobie radzimy z izolacją?

jak radzimy sobie z izolacją kwarantanna

Ciągłe przebywanie w domu w trakcie izolacji spowodowanej epidemią jest uciążliwe dla niemal 90% Polaków – tak wynika z pierwszego pomiaru badania Polacy w czasie epidemii zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research w dniach 31.03 – 1.04.2020

Jedynie dla 13% respondentów taki stan rzeczy w ciągu ostatniego tygodnia nie był
w ogóle postrzegany jako uciążliwy. Jednak mimo coraz bardziej surowych restrykcji, Polacy deklarują, że potrafią znaleźć różne sposoby na domowe ograniczenia. Badani wymieniali średnio 6 zajęć domowych, które uprzyjemniają im czas wolny w trakcie izolacji. Tylko 7% spośród badanych wskazało, że nic nie robi i tylko się nudzi, aczkolwiek co czwarta osoba z tej grupy przyznała, że robi to częściej w porównaniu do okresu sprzed epidemii.

Spędzanie czasu wolnego w izolacji

Obecna sytuacja wymaga od wszystkich dodatkowego zaangażowania, a czasem nawet poświęcenia. Doceniając pracę tych, którzy są na pierwszym froncie walki z koronawirusem, chcielibyśmy dorzucić swoją cegiełkę w postaci dostarczania rzetelnych informacji na temat aktualnych nastrojów społecznych. Być może nie jesteśmy w stanie opracować dokładnego modelu prognozującego dynamikę epidemii, jednak wykorzystując nasze zasoby i doświadczenie, jesteśmy gotowi na bieżąco raportować nastroje i zachowania Polaków w tym trudnym czasie. W odpowiedzi na aktualną sytuację, rozpoczynamy cykliczny pomiar, który skupia się nie tylko na obecnych w trakcie epidemii obawach, ale także uchwyci dynamikę społeczną, strategie Polaków w związku z powszechną izolacją, a nawet szczegółowo przeanalizuje formy rozrywki wykorzystywane w domowym zaciszu.

Piotr Zimolzak, wiceprezes Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research

Polacy zdecydowanie najchętniej wybierają czas spędzany przed monitorem
lub ekranem TV. Najpopularniejsze zabijacze czasu w czasie epidemii to surfowanie
w Internecie (63%) oraz oglądanie filmów i seriali (62%). Ta druga czynność odnotowała również jeden z wyższych wzrostów deklaracji w porównaniu do czasu przed epidemią.

Na jakie inne czynności również przeznaczamy więcej czasu? Widzimy, że wśród Polaków poza rozrywką na znaczeniu zyskały aktywności związane z pielęgnowaniem relacji rodzinnych, potrzebą samorozwoju czy modlitwy. Jednak największy wzrost miał miejsce
w przypadku śledzenia bieżących wydarzeń, wiadomości (57%), co pokazuje istotną potrzebę kontaktu z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata w tych szczególnych okolicznościach.

Spędzanie czasu wolnego podczas kwarantanny

W tym wyjątkowym dla nas wszystkich czasie, w sposób szczególny podchodzimy do publikacji danych, traktujemy ją jako naszą zawodową powinność. W związku z tym nie poprzestajemy jedynie na ogólnodostępnym badaniu Polacy w czasie epidemii, ale równolegle przygotowujemy specjalny Antykryzysowy Pakiet Badawczy, którego szczegóły zdradzimy już wkrótce.

Piotr Zimolzak, wiceprezes Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research


Źródło: informacja prasowa Agencji Badań Rynku i opinii SW Research

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czas wolny Polacy spędzają w realu

Pierwszy dzień wakacji był jednocześnie dniem najniższej aktywności Polaków w sieci w czerwcu. Podczas czerwcowego długiego weekendu rodacy odpoczywali także od internetu. Z analizy firmy Gemius wynika, że w weekendy i dni wolne od pracy regularnie spada w Polsce liczba osób łączących się z siecią.

Szkolne dzienniki elektroniczne w centrum zainteresowania

Zanim jednak lato zawita do Polski na dobre, trzeba jeszcze przez chwilę zająć się obowiązkami szkolnymi. Przed wakacyjną labą można zaobserwować szczególne zainteresowanie kobiet stronami WWW związanymi z edukacją, w tym prowadzącymi szkolne dzienniki elektroniczne. 13 czerwca – tuż przed wystawieniem ocen szkolnych za II półrocze – panie wygenerowały rekordowe 46 mln odsłon tego typu serwisów (źródło: badanie Gemius/PBI). W pozostałych dniach miesiąca aktywność w serwisach edukacyjnych nie przekraczała 35 mln odsłon dla kobiet i 20 mln odsłon dla mężczyzn.

─ Analiza aktywności Polaków w internecie w czerwcu potwierdza, iż pora roku i pogoda wpływają na czas jaki poświęcamy na korzystanie z mediów elektronicznych. Za wzrostem odwiedzalności stron WWW związanych z edukacją w czerwcu stoi strona internetowa z dziennikiem elektronicznym ─ mówi Marta Wiercińska, ekspertka Gemiusa. ─ Od początku czerwca obserwujemy zwiększoną aktywność internautów na Librus.pl i to właśnie odsłony tej strony WWW odpowiadają za pik w dniu 13 czerwca. Ze strony Librus.pl tego dnia skorzystało ponad 520 tys. Polek wykonując prawie 30 mln odsłon. Nasze badanie potwierdza, że dziennik elektroniczny na dobre wpisał się w system edukacji i stanowi podstawowe narzędzie do kontroli ocen i frekwencji a także kontaktu rodzic─szkoła ─ dodaje ekspertka.

 

Weekendy i dni wolne od pracy w realu

Analizy firmy Gemius wyraźnie wskazują na to, że w dni wolne od pracy i weekendy Polacy są mniej aktywni w sieci. Czerwcowy długi weekend, podobnie jak majówka, zaznaczył się spadkiem na wykresach liczby użytkowników internetu. Dni wolne charakteryzuje także mniejsza liczba osób korzystających z sieci za pomocą komputerów stacjonarnych i laptopów. Weekend związany z obchodami Bożego Ciała miał jednak także swoje rekordy. 15 czerwca, wbrew ogólnej tendencji, z serwisów społecznościowych za pośrednictwem urządzeń mobilnych skorzystało więcej mężczyzn niż kobiet. Był to też dzień, w którym panowie odwiedzali te serwisy najliczniej w ciągu całego miesiąca, generując 50,7 mln odsłon.

 

Czerwiec w liczbach

W analizowanym miesiącu z internetem połączyło się 27 mln Polaków, którzy wygenerowali łącznie 55,2 mld odsłon. Czas spędzany dziennie w sieci wyniósł średnio 2 godz. 30 min (o 7 min mniej niż w maju 2017 roku). Najwięcej osób korzystało z internetu w poniedziałek 5 czerwca – 20,3 mln, najmniej w sobotę 24 czerwca – 17,9 mln.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF