...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Samolot RWD-13 wyląduje na Placu Defilad w Warszawie!

samolot reklamowy Wedel

W najbliższą sobotę, 4 września, w centrum Warszawy będzie można zobaczyć replikę samolotu RWD-13. Wielbiciele słodyczy, lotnictwa oraz historii będą mogli sprawdzić, jak wyglądał najsłodszy przedwojenny warszawski samolot, a także spróbować czekoladowych smakołyków. To wszystko z okazji niezwykłego święta - Dnia Czekolady i nadchodzącej premiery nowego serialu „Receptura”! E. Wedel jest Partnerem 11. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Wszystkich miłośników czekolady zapraszamy 4 września na Plac Defilad 1, od strony Teatru Dramatycznego. W najbardziej czekoladowy dzień w roku, oprócz niepowtarzalnej repliki samolotu RWD-13, na gości będą czekały batony Ptasie Mleczko®. Kultowe pianki są istotnym wątkiem fabuły serialu ,,Receptura”. Samolot wyląduje na Placu Defilad już o 8:00, natomiast od 11:00 będzie można skosztować słodyczy.

Słodka historia w powietrzu

RWD-13 to więcej niż latająca maszyna. To samolot, który stał się symbolem marki E.Wedel, która obchodzi w tym roku już 170-te urodziny. Samolot, zakupiony przez Jana Wedla, ostatniego właściciela Fabryki Czekolady w 1937, był wykorzystywany do projektów marketingowych marki E.Wedel – rozrzucano z niego cukierki nad polskim morzem oraz ulotki w czasie warszawskich festynów. Co więcej, ekspresowo dostarczał produkty do Gdyni, Paryża i Kopenhagi. Służył również do projektów specjalnych, dzięki niemu sam Ignacy Jan Paderewski otrzymywał słodycze prosto do swojego domu w Szwajcarii.

serial Receptura

Od samolotu do serialowego rekwizytu

Model samolotu zobaczymy także w nowej produkcji ,,Receptura”, która pojawi się na TVN już 5 września o godz. 21.30. Serial „Receptura” to sześcioodcinkowa opowieść rozgrywająca się równolegle w okresie międzywojennym oraz teraźniejszości, w intrygujący sposób przeplatająca ze sobą perspektywę tradycji ze współczesnością. Serial jest niekonwencjonalną formą celebracji jubileuszu – 170-tych urodzin E.Wedel. ,,Receptura” nie tylko podaruje widzom ciekawą rozrywkę i relaks, ale także przybliży barwną postać Jana Wedla (w tej roli Jacek Koman), który był wielkim innowatorem słodkiego przedsiębiorstwa oraz szanowanym warszawiakiem. Ostatni z rodu Wedlów uchodził za filantropa i wizjonera wyprzedzającego czasy, w których żył. Oprócz tego, śledząc losy pozostałych bohaterów (m.in. Agnieszka Więdłocha, Zofia Wichłacz), będzie można poznać ciekawostki z bogatej historii E.Wedel.

„Receptura” już od niedzieli 5 września o 21.30 tylko w TVN. Prapremiery od niedzieli 29 sierpnia na Playerze.


Źródło: E.Wedel 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czekoladowy talent przekazywany z ojca na syna, czyli cukiernicze imperium rodzinne Wedlów

branża piekarnicza i cukiernicza

Wielopokoleniowe przedsiębiorstwa i rodzinne biznesy są ważną częścią gospodarki. Więzy krwi oznaczają nie tylko wspólne życie prywatne, ale w wielu przypadkach są również składnikiem sukcesu długo istniejących firm. W Polsce idealnym przykładem marki, która swój sukces zawdzięcza przekazywaniu tradycji z ojca na syna jest E.Wedel. Historie czekoladowego przedsiębiorstwa zapoczątkował Karol Wedel w 1851 roku, a jego dzieło kontynuował syn Emil, a później wnuk Jan. Firma istnieje od blisko 170 lat i nie zapomina o swoim historycznym dziedzictwie. Z okazji Dnia Ojca chcielibyśmy przypomnieć inspirującą historię rodziny Wedlów.

Karol Wedel – ojciec Emila oraz założyciel marki E.Wedel

Historia czekoladowej marki E.Wedel sięga 1851 roku, kiedy Karol Wedel, młody cukiernik z Berlina, otworzył pierwszy firmowy sklep wraz z małą przyzakładową manufakturą czekolady przy ul. Miodowej w Warszawie, naprzeciwko ówczesnej siedziby rządu. W pięknych wnętrzach cukierni właściciel wraz z żoną Karoliną serwował gościom pitną czekoladę oraz prozdrowotne przysmaki m.in. drezdeński syrop słodowy na przeziębienie, pastylki z mięty pieprzowej czy karmelki śmietankowe na kaszel.

Karol był również specjalistą od wypieku ciast, które konsumenci bardzo sobie upodobali. Do tego stopnia, że kiedy w 1853 roku przez jego zagraniczną podróż nastąpiły chwilowe braki w dostawie ulubionych wypieków Warszawiaków, zamieścił on w „Kurierze Warszawskim” ogłoszenie, w którym przepraszał „szanowną publiczność” za czasowy brak w jego zakładzie owych wypieków.

Wedel miał ogromne doświadczenie zawodowe, przed przyjazdem do Warszawy praktykę cukierniczą odbywał w Paryżu, Londynie i Berlinie, gdzie także pracował. Można powiedzieć, że Karol Wedel rozpoczął w stolicy czekoladową rewolucję. Warszawiacy pokochali cukiernię i z wielką ciekawością próbowali nieznanych im dotąd smaków.

Karol Wedel
źródło: Biuro prasowe E.Wedel

Emil Wedel – ojciec Jana oraz drugi właściciel firmy

Oprócz intensywnego życia cukiernika Karol Wedel dbał również o życie rodzinne. Zależało mu, aby jego syn Emil przejął jego pasję do czekolady, a w dalszej perspektywie także świetnie prosperujące przedsiębiorstwo. Emil intensywnie uczył się fachu cukierniczego od swego ojca i zatrudnionych w cukierni specjalistów. Zaczynał swoją karierę od podstaw – przeszedł drogę od ucznia przez czeladnika do mistrza. Taka droga zawodowa, od podstaw do perfekcji, określana jest mianem „ścieżki Wedlów”. Tak jak w przypadku Karola, Paryż odegrał istotną rolę w życiu Emila. Ojciec wysłał go tam na praktykę zagraniczną. Do Warszawy powrócił w 1865 r. i szybko został kierownikiem zakładu. W 1872 roku Karol sprawił synowi wyjątkową niespodziankę – podarował mu Fabrykę Czekolady w prezencie ślubnym. Firma rozwijała się tak dynamicznie, że Wedel postanowił przenieść ją do większego lokum – do kamienicy przy ulicy Szpitalnej, gdzie po dziś dzień znajduje się sklep firmowy i Pijalnia Czekolady E.Wedel „Staroświecki Sklep”. Emil podążał głównie ścieżkami wyznaczonymi przez ojca, ale miał również swoje innowacyjne pomysły. Za jego czasów fabryka rozpoczęła produkcję biszkoptów, zintensyfikowała produkcję kakao, wprowadzono kakao owsiane, a także ruszyła sprzedaż czekoladowych „cygar”. Wyroby Wedla, a szczególnie czekolada, stały się tak popularne i cenione, że zaczęły pojawiać się jej falsyfikaty. Chcąc zabezpieczyć markę przed próbami podrobienia, Emil Wedel postanowił zacząć składać swój odręczny podpis na każdej tabliczce czekolady.

Dbał on także o działania wizerunkowe. W Muzeum Plakatu w Wilanowie znajdują się piękne plakaty reklamowe E.Wedel z początku XX wieku. Marka do dziś współpracuje ilustratorami oraz dba o tworzenie niebanalnych kampanii marketingowych.

Emil Wedel
źródło: Biuro prasowe E.Wedel

Jan Wedel – czekoladowy wizjoner oraz ostatni z dynastii Wedlów

Emil kontynuował tradycję rodzinną i przygotowywał swojego syna, aby ten w przyszłości przejął po nim rodzinny interes. Z rozmachem zainwestował edukacje Jana, który wiedzę i doświadczenie zawodowe zdobywał w Berlinie i szwajcarskim Freiburgu, gdzie w 1899 r. uzyskał doktorat z chemii spożywczej. Już w 1916 r. został dopuszczony do kierowania przedsiębiorstwem i podpisywania dokumentów, czego najlepszym wyrazem jest zmiana nazwy przedsiębiorstwa na „Emil Wedel & Syn”. Po śmierci matki, Jan Wedel został pełnoprawnym właścicielem firmy. Po przejęciu kierownictwa zmienił nazwę przedsiębiorstwa na „Fabryka Czekolady E.Wedel Spółka Akcyjna” i zaczął wprowadzać przełomowe zmiany. Szybko został okrzyknięty wizjonerem. Z powodzeniem stosował nowoczesne metody produkcji i zarządzania. Jego wzorowy stosunek do pracowników, ich dobre zarobki i świadczenia socjalne sprawiły, że był otoczony powszechnym szacunkiem. Na zlecenie Jana Wedla w 1926 r. powstał kultowy logotyp Chłopca na zebrze, który do dziś jest wykorzystywany w reklamach marki. W latach 30. właściciel przeniósł Fabrykę na ul. Zamoyskiego w Warszawie, w której mógł realizować swoje ambitne plany.

Syn Emila był znany z innowacyjnych pomysłów – zakupił samolot RWD-13 do transportu słodyczy i promocji marki, a przy wejściu do pobliskiego parku wprowadził pierwszą w Polsce maszynę vendingową, w której można było kupić słodycze. Współpracował także z ilustratorami przy projektowaniu opakowań produktów. Obecni wielbiciele czekoladowych przysmaków na co dzień mogą próbować słodkości jego autorstwa. Należą do nich choćby wprowadzona na rynek w 1930 roku czekolada „Jedyna”, a także kultowe pianki Ptasie Mleczko®, których produkcja rozpoczęła się sześć lat później.

Wielkie plany Wedla pokrzyżowała tragiczna historia Polski. W okresie okupacji Jan Wedel wspierał Warszawiaków – rozdawał swoje produkty ratując setki ludzi przed głodem. W 1949 Fabryka przeszła na własność państwa, a Wedel przez krótki czas pracował w niej jako doradca. Niestety po kilku miesiącach został wyrzucony z zakładu i otrzymał zakaz wstępu do niego. Możemy sobie tylko wyobrażać jaką to było dla niego tragedią. Jan Wedel nie miał dzieci i był ostatnim z rodu Wedlów. Mimo to marka dalej istnieje zachowując swój tradycyjny charakter oraz wartości wypracowane przez rodzinę Wedlów. Do dziś wszystkie jej wyroby są produkowane w Fabryce na warszawskiej Pradze, a na ul. Szpitalnej dalej możemy odwiedzić najstarszy sklep i kawiarnie – Pijalnie Czekolady E.Wedel „Staroświecki sklep”. Wedlowskie słodkości uprzyjemniają chwile wielu pokoleń i na zawsze wpisały się w czekoladową historię Polski.

Jan Wedel
źródło: Biuro prasowe E.Wedel

Źródło: Informacja prasowa Biuro prasowe E.Wedel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Otwartość na innowacje i niestandardowe rozwiązania: E.Wedel wybiera agencję kreatywną

logo E.Wedel

Startuje przetarg na obsługę 360° kultowej czekoladowej marki E.Wedel. Do procesu zaproszono agencje kreatywne otwarte na partnerską współpracę, szczerą komunikację i wspólne tworzenie kampanii, obok których nie można przejść obojętnie. LOTTE Wedel jest partnerem 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Przetarg, obejmuje kompleksową obsługę wizerunku marki E.Wedel i jej produktów we wszystkich kanałach komunikacji. Briefing wybranych agencji rozpocznie się w styczniu, a rozstrzygnięcie i publikację wyników zaplanowano na przełom maja i czerwca. Początek współpracy z wybraną agencją zaplanowany jest na rok 2021.

 Nie chodzimy ścieżkami wytyczonymi przez innych, co widać w naszych kampaniach. Zapadające w pamięć działania zawdzięczamy również naszym agencjom, a pracujemy z najlepszymi. Nasze relacje z nimi wyróżnia partnerski charakter, wspólna odpowiedzialność i działanie w unikalnym modelu, zakładającym współpracę wszystkich zaangażowanych podmiotów. Jesteśmy otwarci na kreatywne rozwiązania i szczerą komunikację, aby razem współtworzyć biznes i zgodnie z naszą misją budzić radość w nas, i w naszych klientach

Elżbieta Kulawik, Kierownik Mediów i Komunikacji Zintegrowanej E.Wedel.

E.Wedel jest pierwszym reklamodawcą w Polsce, który podpisał Białą Księgę Branży Komunikacji Marketingowej SAR. W związku z jej zasadami przeprowadza przetargi zgodnie z najwyższymi standardami, w sposób etyczny i transparentny. Taki sposób działania z partnerami z branży reklamowej to kolejny wymiar odpowiedzialności Wedla, która jest wpisana w wartości organizacyjne firmy (Biorę odpowiedzialność).

Wedel nie komunikuje listy agencji zaproszonych ani szczegółowych terminów procesu.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„#Każda koszula pomaga” w budowie szkoły w Ghanie

Omenaa Foundation we współpracy z marką E.Wedel realizuje kolejną edycję akcji charytatywnej „#Każda koszula pomaga”. Z tej okazji 14 listopada odbyła się premiera kolekcji koszul zaprojektowanych przez Macieja Zienia w szlachetnym celu. Dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na budowę szkoły w Ghanie dla dzieci ulicy.

 „#Każda koszula pomaga” to cykliczny projekt charytatywny prowadzony przez Omenaa Foundation. W tym roku w akcji uczestniczą wyjątkowe ambasadorki: Omenaa Mensah, Małgorzata Rozenek-Majdan oraz Miss Polonia Milena Sadowska, które były obecne podczas premierowego pokazu i zaprezentowały wyjątkową kolekcję koszul. Projekt wsparła także aktualnie panująca MISS WORLD Vanessa Ponce De León, która wzięła udział w sesji promującej akcję.

Jak co roku do współpracy zaangażowano cenionego polskiego projektanta Macieja Zienia. Kolorystyka projektów opiera się na trzech kolorach: czarnym, brązowym oraz białym. Cztery dostępne modele prezentują różne oblicza kobiecości odpowiadające 4 smakom linii czekolad Premium od E.Wedel. 

Ponadczasowa koszula o kroju oversize jest stworzona z myślą o kobiecej sile (czekolada gorzka 80%). Klasyczna biała koszula z nietypowym kołnierzykiem dedykowana jest kobietom energicznym (czekolada gorzka z cząstkami pomarańczy). Koszula ze stójką oraz odkrytymi plecami podkreśla charakter kobiety intrygującej (gorzka z orzechami i słonym karmelem). Natomiast, koszula z nietuzinkowym wycięciem na plecach powstała z myślą o kobietach tajemniczych (czekolada gorzka z cząstkami wiśni i chilli). Dodatkowo tym razem w kolekcji pojawił się także jeden model męskiej koszuli w kolorze granatowym.

Cieszymy się, że marka E.Wedel współpracuje z Omenaa Foundation. Od grudnia 2018 roku wsparcie dzieci w Ghanie jest bardzo ważną częścią naszych działań. To właśnie z tej części świata – serca Afryki, pozyskujemy wyselekcjonowane kakao, na bazie którego produkowane są wedlowskie czekolady. Projekt „#Każda koszula pomaga” przyczyni się do budowy szkoły i pozwoli spełnić dziecięce marzenia o lepszej przyszłości. – mówi Dominika Igielińska, koordynator komunikacji marketingowej E.Wedel.

Podczas wydarzenia odbył się również pokaz zdjęć Marty Wojtal, która jest autorką fotografii przedstawiających nietuzinkowe stylizacje z koszulami w roli głównej, a także wernisaż zdjęć Vanessy Mensah, która zrelacjonowała ostatnią podróż Omeny do Afryki. Od 15 listopada zdjęcia będzie można zobaczyć oraz kupić w Pijalni Czekolady E.Wedel na ul. Krakowskie Przedmieście 45 w Warszawie. Co więcej, atrakcją wydarzenia była czekoladowa makieta, która odwzorowała projekt budującej się szkoły w Ghanie. Wyjątkowa rzeźba została wykonana przez  Maestro Czekolady Janusza Profusa oraz Mistrzynię Czekolady Joannę Profus z 56 kg czekolady E.Wedel. 

– Kolejna odsłona naszej akcji #Każda koszula pomaga to tym razem nie tylko uznany projektant i fantastyczne Ambasadorki, ale także ogromne wsparcie mojej rodziny, a zwłaszcza córki, która od zawsze mnie wspiera, ale tym razem postanowiła aktywnie włączyć się w projekt. – mówi Omenaa Mensah – Vanessa fotografią interesuje się od kilku lat i dziś po raz pierwszy zdecydowała się pokazać swoje zdjęcia i podzielić emocjami, których doświadczyła w Afryce w trakcie wolontariatu w naszym ośrodku Don Bosco. 

Koszule z najnowszej kolekcji #Każda koszula pomaga można zamawiać na stronie jamesbutton.com w cenie 399 zł za sztukę. Całkowity dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na pokrycie kosztów budowy szkoły w Ghanie.  

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

E.Wedel: Rusza jesienna edycja Wedel Up!

E.Wedel jako jedna z pierwszych firm z kategorii słodyczy zdecydowała się na wejście do świata gamingu. Teraz, dzięki współpracy z GRYOnline.pl, powraca z aktywacją Wedel Up!, w ramach której pragnie towarzyszyć graczom w ich ulubionej przyjemności – graniu.

Niegdyś gaming dyskredytowano określeniem „zabawa dla dzieciaków”, dzisiaj urósł do rangi rozrywki branej „na poważnie”. Wydarzenia e-sportowe przyciągają setki tysięcy uczestników, a rosnące w szaleńczym tempie internetowe kanały gamingowe, uczyniły z tej dziedziny wartościowy biznes. Tymczasem w graniu chodzi przede wszystkim o przyjemność.  Właśnie dlatego marka E.Wedel postanowiła dotrzeć do graczy i uprzyjemnić im czas gry. Aby to uczynić, w ramach jesiennych działań, nawiązała współpracę z GRYOnline.pl.

Współpraca polegać będzie na dwóch partnerstwach, napędzanych pozytywną energią Wedel Up!. Mowa o turniejach, odbywających się w ramach Friendly Fire oraz TeamFight Tactics CUP. 

Friendly Fire to cykl regularnych turniejów w rozgrywkach wieloosobowych, organizowany przez GRYonline.pl. Obecnie wystartował szósty sezon turniejowy – Friendly Fire by Wedel Up!. W tej edycji, która potrwa do końca bieżącego roku, uczestnicy będą mogli wziąć udział w siedmiu turniejach. W każdym z nich do wygrania będą nagrody pieniężne oraz zestaw słodkości od marki E.Wedel, a jego uczestnicy zmierzą się po raz pierwszy w grze PlayerUnknown’s Battlegrounds. 

TeamFight Tactics (zwane Potyczkami Taktycznymi) to nowy tryb gry w League of Legends, oferujący zupełnie inny model rozgrywki na planszach inspirowanych partią szachów. To gra strategiczna oparta na rundach, w której wraz z siódemką przeciwników, uczestnicy startują w otwartym wyścigu, polegającym na stworzeniu jak najmocniejszej drużyny. W tej grze najlepsi polscy gracze walczą o nagrody pieniężne oraz zapas słodkości od marki E.Wedel. 

Działania wspierać będzie mocna komunikacja w social mediach i digitalowa.

Więcej informacji znajduje się na stronie: https://wedelup.gry-online.pl

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Strategiczne partnerstwo marki E.Wedel i Zimowego Narodowego

E.Wedel został partnerem strategicznym Zimowego Narodowego. Współpraca obejmuje działania promocyjne i ekspozycję marki na terenie Zimowego Narodowego ze szczególnym uwzględnieniem lodowiska, górki lodowej i curlingu. E.Wedel jest również partnerem tegorocznej edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.

Już po raz trzeci podejmujemy współpracę z Zimowym Narodowym, ale pierwszy raz na tak dużą skalę. Zorganizowaliśmy iluminację kilkunastometrowej choinki, zostaliśmy partnerem lodowiska, curlingu i górki lodowej. Widzimy w tym miejscu naszych konsumentów do których  bezpośrednio możemy kierować działania, a także dostrzegamy przestrzeń na realizację akcji wizerunkowych dopasowanych do naszej grupy docelowej – powiedziała Magdalena Kołodziejska, Kierownik Komunikacji Marketingowej. „Obecność marki E.Wedel na Zimowym Narodowym doskonale wpisuje się w koncepcję aktualnie prowadzonej kampanii Zima z Wedlem – dodała.

Pod hasłem „Zima z Wedlem” marka prowadzi działania marketingowe w całej Polsce. Aktywności wizerunkowe odbywają się na lodowiskach (w Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Bielsku-Białej i Białymstoku) i stokach w najpopularniejszych kurortach górskich (w Szczyrku, Białce i Bukowinie Tatrzańskiej oraz Czarnej Górze). Wśród atrakcji dla konsumentów są strefa zabaw i chillout’u, koło słodkości z nagrodami, zimowa karuzela, górka lodowa czy fotobudka.

„Cieszymy się, że E.Wedel, lider rynku i najsilniejsza marka czekoladowa w Polsce dostrzegł ogromny potencjał marketingowy Zimowego Narodowego i po raz kolejny zdecydował się na współpracę podczas największego zimowego eventu w Polsce. Jestem przekonana, że będzie to korzystna i satysfakcjonująca dla obydwu stron współpraca” – powiedziała Katarzyna Ziemska, CEO Testa Communications, pomysłodawcy i organizatora Zimowego Narodowego.

Aktualnie trwa szósta edycja Zimowego Narodowego. Łącznie, przez ostatnie pięć edycji, Zimowe Miasteczko odwiedziło 2,2 mln osób.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF