Czysta3.VC inwestuje milion złotych w Content Expert

content marketing

Content Expert to platforma umożliwiająca użytkownikom weryfikację treści pod kątem jej jakości oraz atrakcyjności na podstawie bazy tysięcy porównywalnych tekstów. Narzędzie ma służyć m.in. pracownikom agencji reklamowych i PR-owych, domów mediowych czy niezależnym twórcom w zwiększaniu efektywności publikacji oraz tworzeniu materiałów spójnych z celami marki. Fundusz Czysta3.VC zainwestował w nie milion złotych.

Rewolucja w content marketingu

Innowacyjność narzędzia opiera się na analizie znaczeniowej tekstu, ocenie (punktowej lub procentowej) jego atrakcyjności oraz segmentacji w ramach dokładnie określonych kategorii. Zostały stworzone na podstawie wniosków z badań przeprowadzonych na kanwie dostępu do bazy ponad 20 000 publikacji eksperckich z dziedziny marketingu.

Korzyścią dla użytkowników Content Expert ma być także możliwość zautomatyzowanej weryfikacji tekstów na podstawie najwyższych standardów oraz cech charakterystycznych dla tekstów eksperckich.

Model biznesowy narzędzia opiera się na trzech rodzajach usług: miesięcznych abonamentach za korzystanie z monitoringu w modelu SaaS, tworzeniu treści eksperckich na zlecenie klienta (na bazie wiedzy, którą dostarczy narzędzie) oraz przeprowadzaniu analiz i opracowywaniu raportów na zlecenie klienta.

Dzięki swoim funkcjonalnościom platforma ma pomóc w spójnym i konsekwentnym opowiadaniu przez marki historii, jaki również tworzeniu jakościowego contentu, silnie zintegrowanego zarówno z firmą, jak i jej celami biznesowymi.

Kto stoi za Content Expert?

Za realizację projektu odpowiedzialna jest nowa spółka Media Maker, tworzona przez zespół specjalistów, którzy od ponad 15 lat zajmują się realizacją projektów i kampanii reklamowych zarówno na rynku polskim, jak i na rynkach zagranicznych. Dzięki wieloletniemu rynkowemu doświadczeniu zyskali szerokie kompetencje z zakresu marketingu oraz nowoczesnych technologii.

Na czele projektu wdrożenia narzędzia stanął Tomasz Kowalczyk – założyciel oraz dyrektor zarządzający spółką Media Maker. Wcześniejsze doświadczenia zdobywał jako partner zarządzający PIMEDIA oraz Head of Client Service w Agencji Reklamowej CzART – realizował strategie i działania marketingowe między innymi takich marek jak: Ceneo.pl, Amazon, BP Polska, Inchcape Motor Polska, Tauron, Maspex, Pepsico, Kanlux, GlobalLogic, ALDI Polska.

Tomasz KowalczykW Media Maker koncentrujemy się na wsparciu naszych klientów działaniami marketingowymi w zakresie 360 stopni – począwszy od koncepcji, po jej efektywną realizację w obszarze planowania i zakupu mediów. Kładziemy bardzo duży nacisk na wyniki biznesowe Partnerów oraz oferowanie im dopasowanych narzędzi mediowych, pozwalających osiągać założone cele poprzez dotarcie do jakościowej widowni w kanałach offline i online. Wierzymy, że nasza innowacyjna platforma pozwoli realizować te cele jeszcze efektywniej.

Tomasz Kowalczyk, Founder, Lider wdrożenia pomysłu narzędzia Content Expert, dyrektor zarządzający Media Maker

Milionowa inwestycja

W platformę zdecydował się zainwestować Fundusz Venture Capital Czysta3.VC, inwestując milion złotych w jej rozwój.

Do tej pory, by ocenić treść, trzeba było wysłać ją odbiorcom i czekać na informacje zwrotne. Rewolucyjne narzędzie na podstawie tysięcy tekstów pomoże autorowi ocenić artykuł, zanim zobaczy go ktokolwiek. Content marketing jest obecnie kluczowy w procesie zakupowym, ma wpływ na realizację celów biznesowych przedsiębiorstw. Za sprawą nowej platformy będzie on jeszcze większy.

Szymon Janiak, partner zarządzający i współzałożyciel funduszu Czysta3.VC


Źródło: Czysta3.VC

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Fundusz Czysta3.vc inwestuje 0,5 mln zł w system do predykcji trendów w marketingu

analizowanie danych trendy marketingowe

Marketing, aby sprzyjał zyskom osiąganym przez firmy, musi się wyróżniać i wyprzedzać aktualne schematy komunikacyjne. IdeaTrend, kolejny projekt w portfolio funduszu Czysta3.vc, ma wspierać polskich marketerów w śledzeniu dynamicznie zmieniających się trendów branżowych i reagowaniu na nie.

IdeaTrend to narzędzie do automatycznej identyfikacji nadchodzących zmian rynkowych w obszarach komunikacji marketingowej. Platforma wykorzysta technologię, która w czasie rzeczywistym analizować będzie toczące się w internecie dyskusje branżowe, spory o strategie i narzędzia czy komentarze o bieżących wydarzeniach. Wyniki tych badań zostaną skomercjalizowane w postaci analiz udostępnianych zainteresowanym przedsiębiorstwom. Projekt tworzy zespół zarządzający portalem Marketing przy Kawie.

Nasz wspólny projekt z funduszem Czysta3.vc wykorzystuje kompetencje portalu Marketing przy Kawie i rozszerza je na nowe obszary warte komercjalizacji. Da impuls rozwojowy samemu portalowi, a gdy narzędzie będzie gotowe – będzie służyć wszystkim polskim marketerom. Wraz z wejściem do grupy firm wspieranych przez fundusz Czysta3.vc widzimy też możliwości synergii. Znane nam kompetencje poszczególnych podmiotów na pewno zaowocują dodatkowymi projektami wspierającymi rozwój kompetencji naszych odbiorców: marketerów i zarządzających biznesami. 

Jacek Szlak, redaktor naczelny portalu Marketing przy Kawie i członek zarządu nowo powołanej spółki IdeaTrend

Celem projektu IdeaTrend jest umożliwienie ekspertom, którzy kreują procesy marketingowe na polskim rynku, łatwe dotarcie do rodzących się na zachodzie trendów i wdrażanie ich do opracowywanych strategii. Wymiana wiedzy pomiędzy ośrodkami powstawania pewnych tendencji i miejscami, w których powinna być ona wykorzystywana, wpłynie na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw oraz rozwój zawodowy rodzimych specjalistów.

Identyfikacja trendów branżowych to trudna dziedzina, jednak niezwykle ważna z punktu widzenia wszystkich działań marketingowych. IdeaTrend to innowacyjny pomysł w obszarze martech, który ma potencjał, by ulepszyć procesy komunikacyjne polskich przedsiębiorstw. Wykorzystanie informacji, które udostępniać będzie rozwiązanie, pozwoli marketerom podejmować te same kampanie w nietypowy, choć przemyślany, a co za tym idzie skuteczny sposób. Analizy tworzone przez narzędzie mogą być wykorzystywane również przez influencerów, działających w wielu kanałach internetowych, a także naukowców. 

Szymon Janiak, dyrektor zarządzający Czysta3.vc

Fundusz Czysta3.vc pomaga wdrażać innowacyjne projekty z zakresu martech i zarządzać nimi. Dzięki temu doświadczeniu uzupełnia doświadczenie portalu Marketing przy Kawie w śledzeniu rynku idei marketingowych. Swoje doświadczenie wykorzystywaliśmy dotąd w nieusystematyzowany sposób, aby dzielić się wiedzą z naszymi czytelnikami. Wdrażanie nowych idei poprzedza faza zbierania wiedzy na temat ich potencjału biznesowego. To właśnie w tym miejscu zamierzamy ułatwić – z obopólną korzyścią – pracę marketerów. Inwestycja funduszu to koło zamachowe, które pozwoli nam zoperacjonalizować posiadane kompetencje i stworzyć efektywne narzędzie ich komercjalizacji. 

Jacek Szlak, redaktor naczelny portalu Marketing przy Kawie i członek zarządu nowo powołanej spółki IdeaTrend


Źródło: informacja prasowa Czysta3.vc 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kiszluk rozmawia #18 Szymon Janiak, Czysta3.VC

Kiszluk rozmawia Szymon Janiak

Grzegorz Kiszluk rozmawia z Szymonem Janiakiem, Dyrektorem Zarządzającym i Co-founderem Czysta3.VC o ekosystemie startupów w Polsce, o dostosowywaniu się firm do niespodziewanych okoliczności, o wrażeniach z pracy w gronie Kapituły 50 Kreatywnych oraz o tym czy polskie startupy napędzają polską gospodarkę i jak wygląda współpraca korporacji ze startupami.

Grzegorz Kiszluk

Pierwszy milion dla Rating Captain. Czysta3.vc finansuje aplikację do zarządzania satysfakcją klienta

Rating_Captain

Wrocławski startup zamierza zrewolucjonizować rynek zarządzania opiniami online, wykorzystując do tego elementy sztucznej inteligencji oraz big data. Aplikacja powstała z inicjatywy Mateusza Piwnickiego i Karola Bocheńskiego, poza bezpośrednim wpływem na wizerunek i sprzedaż firm dzięki gromadzonym opiniom, pozwoli przewidywać zachowania konsumentów oraz zmierzyć ich reakcje na oferowane produkty i usługi jeszcze przed podjęciem decyzji o zakupie.

Rating Captain to aplikacja z obszaru Customer Satisfaction Management, która służy do zbierania opinii o firmie w zewnętrznych portalach opiniotwórczych oraz zarządzania negatywnymi komentarzami z poziomu jednej platformy webowej. Integruje się z narzędziami, z których klienci korzystają na co dzień, w tym Google, Facebookiem, Opineo oraz dowolnym innym serwisem opiniotwórczym, w dowolnej branży.

Klienci, którzy tworzą opinie o firmach oraz ich produktach i usługach, wpływają bezpośrednio na decyzje zakupowe konsumentów. Rekomendacje to dziś Święty Graal reklamy, bo kupujący uważają, że inni klienci nie mają ukrytych motywów i dlatego ich komentarze muszą być uzasadnione. Z naszą aplikacją chcemy pójść o krok dalej. Z jednej strony nasz produkt sprzyja budowie pozytywnego wizerunku firm, nie pozostawiając żadnej negatywnej wypowiedzi bez reakcji. Z drugiej zaś pozwalamy szybko zareagować na negatywne recenzje jeszcze przed ich powstaniem, automatyzując cały proces obsługi niezadowolonego klienta. 

Karol Bocheński, co-founder Rating Capitan

Aplikacja, na podstawie analizy zachowań użytkowników w e-sklepie, pozwoli przewidywać ich reakcje i przygotowywać scenariusze obsługi klientów już na etapie przedsprzedażowym. Co więcej, e-biznesy, które zdecydują się wykorzystać narzędzie w praktyce, przeprowadzą audyt w nowej, w pełni zautomatyzowanej odsłonie, uzyskując informacje o aktualnej sytuacji firmy w obszarze Customer Satisfaction.

Dostarczamy technologię, dzięki której właściciele firm będą podejmować lepsze decyzje marketingowe i sprzedażowe. Dzięki autorskim algorytmom uczenia maszynowego narządzie pozwoli zautomatyzować obsługę negatywnych opinii. A dogłębna analiza NLP ich treści umożliwi natychmiastowe wykrycie elementów wymagających poprawy, związanych np. ze zbyt długim czasem dostawy, sposobem
działania strony, infolinii itp. Już po jednym miesiącu wskazujemy priorytety do poprawy działań sprzedażowych.

Mateusz Piwnicki, co-founder Rating Capitan

Świadoma inwestycja w rozwój

Rating Capitan dzięki współpracy z funduszem Czysta3.vc może liczyć nie tylko na wsparcie finansowe, ale także mentoring od startu wspólnych działań.

Pozyskaliśmy do Rating Captain doświadczonego inwestora, który wspiera ambitne plany rozwoju naszej spółki. Wierzymy, że dzięki współpracy z Czysta3.vc szybciej zrealizujemy założone cele biznesowe, a nasza aplikacja zwróci uwagę globalnych klientów. Zdobyte fundusze pozwolą nam skoncentrować się na realizacji projektów badawczych i budowaniu zespołu.

Karol Bocheński, co-founder Rating Capitan

Spółka, dzięki pozyskanym funduszom, otrzymała dostęp do zaplecza naukowego oraz możliwości realizacji prac badawczo-rozwojowych na danych zbieranych w ramach aplikacji. Badania naukowe będą prowadzone we współpracy z ekspertami z Uniwersytetu SWPS w zakresie psychologii społecznej i procesów komunikacyjnych oraz naukowcami z Instytutu Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego w obszarze machine learningu oraz big data.

Rating Capitan to firma z aspiracjami na sukces międzynarodowy. Wpisuje się w nasz profil inwestycyjny. Produkt ma ogromny potencjał, jest podparty badaniami, rozwijany w oparciu o realne dane i już na tym etapie w wielu aspektach wyprzedza swoją konkurencję na stale rosnącym rynku firm internetowych. Co więcej, chce dzielić się zgromadzonymi danymi w formie case studies i raportów tematycznych oraz postępami swoich prac badawczo- rozwojowych, co wpisuje się w ideę biznesowej transparentności, którą wspieramy.

Szymon Janiak, Managing Director w Czysta3.vc

Rating Capitan działa na rynku od maja 2019 roku. Ma ponad 50 klientów, wśród których znajdują się takie firmy jak Emako, Świat Przesyłek, Pan Pablo, czy IdeaShirt. Narzędzie powstało specjalnie dla sklepów e-commerce i firm internetowych dowolnej wielkości. Posiada oficjalne wtyczki do Magento 2, Shopify, Prestashop, WooCommerce, Shoplo, Shoper. Instalacja narzędzia jest bardzo prosta, a sama aplikacja w podstawowej wersji jest darmowa. Pomaga efektywnie budować pozytywny wizerunek firmy i produktów, zwiększać sprzedaż oraz podnosić jakość procesów w obszarze Customer Satisfaction Management.


Źródło: informacja prasowa Czysta3.vc

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF