...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Płatność telefonem, zegarkiem i jeszcze samochodem?

Daimler Visa

Dzięki partnerstwu Daimlera z Visa czytnik linii papilarnych w najnowszych Mercedesach zyska nową funkcję. Będzie on służył jako potwierdzenie płatności dokonywanych z poziomu samochodu. Udoskonalone oprogramowanie MBUX pozwoli na dokonywanie zakupów z poziomu systemu samochodu oraz na płatności na przykład za paliwo.
Na początek usługa dostępna będzie w Niemczech oraz Wielkiej Brytanii a kolejne kraje wdrażane będą stopniowo.
O bezpieczeństwo systemu ma zadbać czytnik linii oraz zaawansowany system operatora płatności.

Nie ma nic wygodniejszego niż autoryzacja płatności za pomocą odcisku palca. Luksusowe doświadczenie klienta obejmuje oczywiście aspekt bezpieczeństwa, a my spełniamy go poprzez natywne płatności w samochodzie. Oferujemy naszym klientom bezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy, ale również podczas płacenia.

Franz Reiner, CEO, Daimler Mobility

Będzie to jednocześnie pierwszy system w motoryzacji korzystający z rozwiązania Visa Cloud Token Framework. Jest to rozwiązanie chroniące wrażliwe informacje podczas dokonywania płatności. Umożliwia również połączenie wielu urządzeń jednego użytkownika, dzięki czemu nie będzie potrzeby podawania danych karty w samochodzie jeżeli zrobimy to wcześniej w telefonie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pierwsza w Polsce fabryka silników Mercedes-Benz

 

Koncern Daimler AG chce zainwestować około 500 mln euro w nową fabrykę silników w Polsce i stworzyć tam kilkaset nowych miejsc pracy. Pierwszy w Polsce zakład produkcyjny Mercedes-Benz Cars ma być zlokalizowany w Jaworze, około 70 km na zachód od Wrocławia. Będą w nim wytwarzane czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne do samochodów osobowych Mercedes-Benz. Fabryka ma zacząć produkcję w 2019 roku.

O tym, co ta inwestycja przyniesie do Polski, zapytaliśmy Ewę Łabno-Falęcką, Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Daimler AG.

Dlaczego koncern Daimler zdecydował się na wejście na polski rynek?

Planowana nowa fabryka w Jaworze jest częścią globalnej strategii wzrostu koncernu Daimler AG i jego marki Mercedes-Benz. Inwestor uznał, że Europa Środkowo-Wschodnia i Polska jest dobrym miejscem na pierwszą poza Niemcami fabrykę silników.  Oznacza to wyjście koncernu z produkcją silników za granicę, jako że dotychczas były one produkowane tylko w Niemczech (Stuttgart – Untertuerheim, Hamburg, Berlin i Kolleada w Turyngii). Chodzi tu o silniki nowej generacji, technologicznie zaawansowane i spełniające wymogi RDE. Inwestor badał konkretne wskaźniki takie jak lokalizacja, możliwości logistyczne, przebieg arterii komunikacyjnych, potencjał siły roboczej i wiele innych – wszystko to zostało doskonale przeanalizowane. Konkurowaliśmy z kilkunastoma krajami Europy. Jawor w województwie dolnośląskim zostało wybrane jako najbardziej odpowiednia lokalizacja. To jest dowodem na to, że lokalizacja spełniła wszystkie oczekiwania inwestora. 

Jakie są konsekwencje wejścia koncernu Daimler AG dla Polski? 

Uważam, że produkcja tak zaawansowanych technologicznie produktów jak silnik, czyli cześć układu napędowego, opierająca się na najnowocześniejszych metodach produkcji, to wielka wartość dla całej gospodarki. Fabryka będzie budowana i będzie działała  według standardów marki Mercedes-Benz, co oznacza elastyczne, efektywne i równocześnie maksymalnie przyjazne dla środowiska metody produkcji. Zakład będzie w dużej mierze opierał się na wiedzy pracowników specjalistycznych, zobaczymy tam sporo „niebieskich, ale i „białych kołnierzyków”, których praca będzie wspierana ergonomiczną organizację miejsc pracy oraz inteligentną automatyzację. Będzie to pierwsza inwestycja marki premium na terytorium Polski.

Jako fabryka marki premium,  wprowadzamy automatycznie bardzo wysokie standardy, nie tylko produkcyjne, ale włąsnie organizacyjne. W Polsce często mówi się o innowacjach. Fabryka Daimler wprowadzi nie tylko innowacje produktowe, ale, przede wszystkim, innowacje organizacji pracy, Innowacje organizacyjne są stanowczo niedoceniane w naszym kraju, a ja uważam je za bardzo istotny,  pozytywny skutek tej inwestycji. 


 

::


Sieć fabryk silników Mercedes-Benz Cars obejmuje kilka zakładów w Niemczech i innych krajach. Za ich koordynację odpowiada główna fabryka w Untertürkheim. Są tam wytwarzane silniki, skrzynie biegów, osie napędowe i powiązane z nimi komponenty. Fabryka Mercedes-Benz w Berlinie specjalizuje się w opracowywaniu i produkcji ultranowoczesnych podzespołów oraz części, jak również w wytwarzaniu jednostek napędowych. Z kolei zakład Mercedes-Benz w Hamburgu rozwija i produkuje osie napędowe oraz ich elementy, a także kolumny kierownicze, elementy układów wydechowych i lekkie elementy konstrukcyjne.




 


 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF