Tag
dane osobowe
Jak wynika z globalnego badania EY „Global Consumer Privacy Survey 2020”, rozwój pandemii COVID-19 to jeden z najistotniejszych czynników, który w ostatnim czasie wpłynął na zwiększenie świadomości dotyczącej prywatności danych osobowych i…
Nie takie RODO straszne…czyli rok po rewolucji
25 maja 2019 r. minął dokładnie rok, od kiedy stosujemy RODO. Unijne rozporządzenie wprowadziło jednolity system ochrony danych osobowych we wszystkich krajach członkowskich wspólnoty. Zmiany wzbudzały ogromne emocje, zwłaszcza wśród…
Dokumentacja pracownicza w świetle nowych przepisów
Każda firma posiada i przetwarza dokumenty zawierające informacje o różnym stopniu poufności, do których należy zaliczyć dokumentację pracowniczą. Bardzo ważną kwestią jest ich odpowiednie zabezpieczenie. Obowiązujące prawo z tego właśnie…
Konsumenci chętnie korzystają z RODO
Dzisiaj mija dokładnie 115 dni od wejścia w życie RODO (ang. GDPR). Od tego czasu do Urzędu Ochrony Danych Osobowych wpłynęło ponad 2 tys. skarg. Dla porównania, w całym 2017 roku było ich ok. 3 tys. Nawet obywatele krajów, które nie należą…
7 grzechów głównych przeciw RODO | RODO od kuchni cz. III
O zalewie pop-upów i maili dotyczących danych osobowych, grzeszkach firm igrających z RODO i karach jakie mogą je za to spotkać opowiada Maciej Zawadziński - CEO Clearcode i Piwik PRO, platformy, która rywalizuje z Google dzięki ochronie…
Śledzenie, profilowanie i fingerprinting – na co właściwie się zgadzamy? I RODO od kuchni cz.…
O prywatności ukrytej w ciasteczkach, trudnych realiach jej ochrony i alternatywach dla branży reklamowej opowiada Maciej Zawadziński – CEO Clearcode i Piwik PRO, platformy, która rywalizuje z Google dzięki ochronie prywatności…
Polacy beztroscy w social mediach? – znamy wyniki raportu nt. „Bezpieczeństwa w social media”
Jak wynika z raportu Procontent Communication nt. „Bezpieczeństwa w social media” ponad połowa Polaków (55%) nie sprawdza regulacji dotyczących danych osobowych na portalach społecznościowych. Dodatkowo co trzeci badany Polak loguje się…
Email marketing vs. RODO – czy naprawdę jest się czego bać?
25 maja 2018 r. weszło w życie RODO. Można było odczuć napięcie związane z jego nadejściem, szczególnie na naszych skrzynkach emailowych. Czy również otrzymałeś setki wiadomości, szczególnie od nadawców, z którymi już dawno nie miałeś…
IAB Europe i IAB Tech Lab wprowadzają na rynek Transparency & Consent Framework ułatwiając…
Po 30-dniowych konsultacjach publicznych, 25 kwietnia 2018 r. IAB Europe i IAB Technology Laboratory opublikowały specyfikacje techniczne dla Transparency & Consent Framework, czyli ram przejrzystości i zgody, które ułatwią branży…
Organizowanie konkursów a ochrona danych osobowych
Konkursy należą do popularnych metod promocyjnych. Mogą być przygotowywane przez różne organizacje, fundacje non-profit, firmy, czasopisma, stacje telewizyjne etc. Najczęściej podstawowym wymogiem, który je łączy jest konieczność podania…