Grupa ERBUD z własnym audio brandingiem

Audio branding

Grupa ERBUD to pierwsza firma budowlana w Polsce, która ma swoją identyfikację dźwiękową. Unikatowe, stworzone od podstaw kompozycje są bezpośrednim nawiązaniem do portfolio firmy i oddają specyfikę oraz charakter marki. W melodiach wykorzystano oryginalne brzmienia z placów budów – słychać dźwięki narzędzi budowlanych czy lejącego się betonu. Własny audio branding to także istotny krok w ujednolicenia identyfikacji Grupy ERBUD oraz jej spółek zależnych.

Audio Branding (identyfikacja dźwiękowa lub identyfikacja muzyczna) to rodzaj marketingu sensorycznego. Polega na wykreowaniu oryginalnych brzmień i melodii, które charakteryzują markę przez lata, umacniając tym samym jej tożsamość na rynku. Identyfikacja muzyczna robi z dźwiękiem dla firmy to, co identyfikacja wizualna robi z kolorem i obrazem.

Rynkowy sukces ERBUD-u jest efektem m.in. wsłuchiwania się w otaczający nas świat – w głosy klientów, sygnały płynące z rynku. Przez 30 lat naszej działalności przysłuchaliśmy się też w dźwiękom naszej organizacji. Opadający piasek, szum lania betonu, uderzających o siebie cegieł czy pracujących narzędzi to brzmienia charakterystyczne dla placów budów. To także część naszej dźwiękowej tożsamości, co znalazło odzwierciedlenie w wyjątkowych kompozycjach.

Dariusz Grzeszczak, prezes Grupy ERBUD

Zanim postawiliśmy nasz kanał na YouTube i zlecieliśmy pierwsze filmy, przejrzeliśmy archiwum ERBUD-u i zrobiliśmy analizę, jakie filmy „kręci się” w branży. Mamy w Polsce świetnych filmowców, „polską szkołę droniarzy”, ale z racji rozproszonej struktury – ERBUD w Polsce i w Niemczech ma kilkanaście lokalizacji, trudno było uzyska spójność. O ile w drukowanych materiałach promocyjnych wszyscy zgodzą się, że jest konieczny ten sam logotyp i mniej lub bardziej opracowany brandbook, to w kwestii filmów często panuje zbyt duża dowolność. Stąd pomysł na opracowanie swojej identyfikacji dźwiękowej, która wzmocni tę wizualną.

Marcin Kasprzak, dyrektor Komunikacji i PR Grupy ERBUD

Za przygotowanie identyfikacji dźwiękowej ERBUD-u odpowiadał zespół Soundize Audio Brandig.

Nasze zadanie polegało na oddaniu przez dźwięk kilku słów kluczowych, z którymi identyfikuje się ERBUD, tj.: „współpraca”, „energia”, „rytm” i „human”. Ja zająłem się kompozycją i konceptem na to, jak ma brzmieć i w jaki sposób skonstruować brand theme oraz audio logo marki. Poza oddaniem słów kluczowych, pragnąłem oddać to, co faktycznie oferuje marka: budowę oraz radość, która czeka na klienta w chwili otrzymania kluczy do posesji. Do produkcji audio brandingu zaprosiłem współpracującego ze mną od lat producenta muzycznego Michała Zachariasza, znanego m.in. z zespołu Jan Serce. Michał dostarczył pierwszą koncepcję, którą następnie wspólnie przerabialiśmy. Po zaakceptowaniu jej przez markę, co warto podkreślić – udało się to praktycznie za pierwszym razem, udaliśmy się na budowę przy ul. Grochowskiej w Warszawie, aby zarejestrować dźwięki stricte budowlane – cegły, młotki, piły, wiertarki, spawarki itd. Finalnie, kiedy je obrobiliśmy i umieściliśmy w brand theme, powstał piękny fundament audio brandingu marki ERBUD, który obecnie jest rozszerzany o kolejne adaptacje.

Rafał Konieczny, CEO Soundize Audio Brandig

Własny audio branding to istotny krok w kierunku ujednolicenia przekazu i identyfikacji Grupy ERBUD, która ma rozproszoną strukturę i międzynarodową skalę działalności. Identyfikacja dźwiękowa doskonale wpisuje się też w nowoczesny język komunikacji Grupy, w którym coraz większą rolę odgrywa przekaz cyfrowy.

W ubiegłym miesiącu czołowa polska grupa budowlana wraz twórcami Urbex History uruchomiła kanał na YouTubie, w którym cyklicznie prezentowane są inwestycje ERBUD-u. Pierwszy odcinek, przybliżający Morskie Centrum Nauki w Szczecinie, obejrzało blisko 100 tys. widzów. Spółka aktywnie weszła w świat e-sportu wspierając rozgrywki uniwersyteckie Counter-Strike: Global Offensive i League of Legends, a także organizując wyjątkowy turniej CS:GO online, którego finał zaplanowano pod koniec lipca w Hali Koszyki.


Źródło: ERBUD

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ERBUD wchodzi w esport

ERBUD

Jedna z największych polskich firm budowlanych wchodzi w świat esportu. ERBUD wesprze uniwersyteckie rozgrywki i zorganizuje nietypowy turniej w Hali Koszyki.

ERBUD to pierwsza firma z branży budowlanej, która zdecydowała się na wejście do świata graczy i fanów esportu. Firma przygotowała aż trzy akcje pełne emocji i rywalizacji.

Poszukując innowacyjnych rozwiązań marketingowych wspierających wizerunek wśród kandydatów do pracy, firma odwołała się do gamingowej pasji pracowników. Oprócz planów organizacji turniejów wewnętrznych w firmie, ERBUD stawia też na studentów, promując wśród graczy swoją ofertę stażów i praktyk w nadchodzącym sezonie.

Z wielkim zaciekawieniem śledzimy wzrost zainteresowania esportem w ostatnich latach na całym świecie, także w Polsce i także w Grupie ERBUD – wśród naszych pracowników jest mnóstwo graczy i fanów esportu. Postanowiliśmy wesprzeć gaming na wielu płaszczyznach, pokazać się studentom i zaprosić do nas na staże i praktyki. A także we współpracy z firmą Globalworth chcemy zaprezentować Halę Koszyki, jedną z naszych flagowych realizacji, w zupełnie nowym świetle. Nie mogę się doczekać końcówki lipca, by zobaczyć, jak w wielkim finale zawodnicy zagrają w wirtualnej Hali Koszyki siedząc w tej prawdziwej.

Dariusz Grzeszczak, prezes Grupy ERBUD

Wsparcie uniwersyteckich rozrywek

Firma została Partnerem Tytularnym uniwersyteckiej ligi Counter-Strike: Global Offensive i League of Legends. W rozpoczynającej się właśnie wiosennej fazie ERBUD University Esports – EDU zobaczymy szesnaście najlepszych akademickich reprezentacji tych gier. Dzięki współpracy wprowadzona została pula nagród w wysokości 20 tys. złotych, która zostanie rozdzielona pomiędzy trzy najlepsze drużyny w obu grach. Finały rozgrywek odbędą się w maju.

Zagrajmy… w Koszykach

15 marca wystartuje konkurs na mapę taktycznej strzelanki na bazie przestrzeni Hali Koszyki. To historyczne miejsce w warszawskim Śródmieściu, za którego rewitalizację i rozbudowę odpowiadał ERBUD. Firma zaprasza do udziału w konkursie na stworzenie konceptu graficznego mapy Koszyków z wykorzystaniem charakterystycznych elementów dla gier drużynowych typu first person shooter. Najlepsze projekty zostaną nagrodzone, a zwycięska mapa zostanie przeniesiona do gry i pozwoli na rywalizację graczy.

ERBUD
Źródło: Gameset

Koszyki areną zmagań graczy

W lipcu ERBUD, wspólnie z właścicielem i zarządcą Koszyków, firmą Globalworth, która jest partnerem akcji, zorganizuje turniej CS:GO online, którego zwycięzcy pojawią się na finałach offline w Koszykach 31 lipca. Turniej wspierać będą Ziemniak, Kinga Kujawska, Szpero i Kubik.
Za przygotowanie strategii oraz realizację wszystkich działań odpowiedzialna jest agencja Gameset. Projekt prowadzi zespół pod kierownictwem Anny Rezner.

Źródło: Gameset

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF