...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Laureaci 14. Festiwalu Filmów Polskich „Wisła” w Rosji! [BRIEF PATRONUJE]

kino „Pięć gwiazd na Pawieleckiej” w Moskwie

14. Festiwal Filmów Polskich „Wisła” odbył się w Rosji. Główna edycja wydarzenia – w Moskwie – odbyła się w dniach 20 – 30 maja br.. Teraz polskie filmy zobaczą mieszkańcy kilkunastu rosyjskich miast i kilkunastu krajów. Najnowsze polskie produkcje zostały zaprezentowane w ramach Konkursu Filmów Fabularnych.

Jury w składzie: Przewodnicząca, producent i dyrektor generalny Moskino Natalia Mokritskaja, uznana krytyczka filmowa, dziennikarka Nina Romodanowskaja oraz rosyjska reżyserka i scenarzystka, Oksana Karas przyznało Grand Prix w Konkursie Filmów Fabularnych 14. Wisły filmowi „Jak najdalej stąd” w reżyserii Piotra Domalewskiego za „kontynuację tradycji wielkiego „Kina moralnego niepokoju”.

jurorki konkursu filmow fabularnych 14 wisly
Jurorki Konkursu Filmów Fabularnych, źródło: Fundacja Wspieram

II Nagroda powędrowała do filmu „Śniegu już nigdy nie będzie” Małgorzaty Szumowskiej za „humanizm i najwyższej klasy reżyserię”.

III Nagrodą doceniono film „Maryjki” Darii Woszek za „kobiecość, wygrywającą wszystko”.

Specjalnym wyróżnieniem Jury uhonorowało Dawida Ogrodnika za najlepsze wykonanie głównej męskiej roli w filmie „Ikar. Historia Mietka Kosza” Macieja Pieprzycy.

Film „Jak najdalej stąd” w reżyserii Piotra Domalewskiego zdobył także tegoroczną Nagrodę Publiczności.

Od czerwca do grudnia 2021 roku  odbędą się repliki festiwalu „Wisła” w kilkunastu  rosyjskich miastach oraz w Azerbejdżanie, Białorusi, Chorwacji, Czechach, Gruzji, Serbii, Kazachstanie, Kirgistanie, Korei Południowej, Serbii, Słowacji, Tadżykistanie, Turcji oraz Uzbekistanie.

jurorki konkursu filmow fabularnych 14 wisly


Źródło: Fundacja Wspieram 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kampania MAKE FILMS NOT WAR – polscy filmowcy przeciwko wojnie

Ruszyła kampania MAKE FILMS NOT WAR - filmowcy przeciw wojnie, zainicjowana przez dom produkcyjny Timecode Film Production. Celem projektu jest wsparcie działań UNICEF w Syrii oraz zwrócenie uwagi na konieczność zajmowania aktywnych postaw obywatelskich.

Współczesny świat próbuje walczyć z narastającą agresją, przemocą i brakiem poszanowania praw człowieka, ale efekty tej walki cały czas nie są wystarczające. Poziom terroryzmu nie maleje, podobnie jak liczba ofiar działań wojennych oraz uchodźców. Narastają napięcia międzynarodowe i interwencje zbrojne. Tylko nieliczne kraje są całkowicie wolne od tych uwikłań. W tej sytuacji cierpią dzieci, które często tracą dostęp do edukacji i opieki zdrowotnej.

Środowisko filmowe wielokrotnie włączało się do dyskusji na temat sytuacji na świecie i opowiadało się za pokojem. Projekt Make Films Not War wspierają: Agata Kulesza, Marysia Sadowska, Bartek Konopka, Magdalena Popławska, Dawid Ogrodnik, Michał Żurawski, Bodo Kox, Aleksandra Popławska, Jan Holoubek, Radek Ładczuk oraz Ewa Błaszczyk.
Zdjęcia filmowców pojawiły się na stronie kampanii: www.makefilmsnotwar.pl.

                                   

                                   

Wojna w Syrii trwa od siedmiu lat. Wierzymy, że dzięki wsparciu filmowców nasza inicjatywa choć w niewielkim stopniu przyczyni się do zaspokojenia potrzeb jej ofiar – powiedział Tomasz Dławichowski, managing director domu produkcyjnego Timecode Film Production – inicjatora kampanii.

„To ponad siedem lat dramatu, jakiego nie powinno doświadczyć żadne dziecko. Byłem w Syrii i widziałem, że tysiące dzieci nie zna innej rzeczywistości niż przemoc i strach. Jesteśmy na miejscu od początku konfliktu zapewniając leki, odzież i najpilniejszą pomoc. Bardzo dziękujemy wszystkim artystom, którzy do tej pory włączyli się do akcji Make Films Not War i zachęcamy do dalszych, aktywnych działań oraz wspierania programów pomocy UNICEF – mówi Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

Darowiznę na rzecz dzieci z Syrii można przekazać wspierając UNICEF Polska poprzez stronę: www.unicef.pl/makefilmsnotwar, lub kupując torbę z limitowanej serii: https://charytatywni.allegro.pl/torba-make-films-not-war-i7536157

Obok reżyserów, aktorów i operatorów akcję MAKE FILMS NOT WAR wsparła ilustratorka Aga Pietrzykowska. Ilustracja jej autorstwa (portret Louise’a Lumiėre) nadrukowana została na dedykowanych kampanii torbach, których projekt powstał we współpracy z marką ZAZU.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF