...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Nagrody w Konkursie KTR 2019 wręczone!

25 złotych, 60 srebrnych oraz 85 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywnym KTR 2019. Agencją Roku zostało VMLY&R, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymało Ben & Jerry’s.

7 czerwca, podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono nagrody twórcom za ich kreatywność i najlepsze pomysły. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication oraz najlepszą kampanię społeczną.  

Nagrody otrzymali:

  1. Best of Craft – Projekt fotograficzny „Goddesses” Zuzy Krajewskiej dla BWA Warszawa
  2. Best of Design  otrzymał The Voice From The Towers stworzony przez Sek Corp dla School of Form
  3. Best of Communication otrzymała Projekcja Trailera Gry „God Of War” na boisku NBA dla BBH New York i Sony Interactive Entertainment
  4. Best of Charity otrzymała „Niezniszczalna Tęcza” agencji 180HEARTBEATS + JUNG V. MATT dla Unilever / Ben&Jerry’s, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza, Fundacja Wolontariat Równości

Tegoroczny konkurs KTR to przede wszystkim pochwała talentu i kreacji rodem z Polski. Jeśli kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad tym, czy KTR może sięgać poza granice naszego kraju, to właśnie osiągnęliśmy ten etap. Konkurs pokazał, że talent naszych twórców nie zna granic. Polskie nazwiska coraz częściej pojawiają się wśród twórców komunikacji marketingowej, która nie jest prowadzona na naszym rynku. Z przyczyn oczywistych nie jest to jeszcze zjawisko powszechne dla agencji reklamowych, ale w zakresie produkcji i postprodukcji już pracujemy globalnie. A agencje i polskie pomysły nie pozostają w tyle. Najwyżej ocenione przez KTR pomysły kreatywne już zostały dostrzeżone na międzynarodowych festiwalach, takich jak One Show, D&AD czy Cannes Lions. Trzymajmy kciuki za kolejne sukcesy. Ogromne gratulacje należą się tegorocznej Agencji Roku, czyli VMLY&R, która po raz pierwszy zdobywa ten tytuł. W pełni zasłużony. Kudos! – Maciej Waligóra, przewodniczący zarządu KTR.

Wszystkie zgłoszone projekty (1260)  oceniało 80-osobowe jury pod przewodnictwem Bjorna Stahla – executive creative director/chief creative officer z INGO Stockholm

W tym roku po raz drugi Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali:  Darek Zatorski oraz Jarek Ziębiński.

Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na: STRONIE Z NAGRODAMI

Agencją Roku zostało VMLY&R. Reklamodawcą roku ogłoszono Ben&Jerry’s, a Papaya Films otrzymało tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Platige Image  – Studia Posprodukcyjnego Roku. Od tego roku KTR nagradza przyznaje również nagrodę Studia Projektowego Roku, która otrzymało Muzk Management.

Ranking agencji w konkursie KTR 2019:

AGENCJA ROKU
Miejsce Firma Punkty
1 VMLY&R 64,75
2 DDB GROUP 63,75
3 180HEARTBEATS + JUNG V. MATT 55
4 MUZK MANAGEMENT 51,5
5 GREY GROUP POLAND 44

 

Dom Produkcyjny Roku

DOM PRODUKCYJNY ROKU
Miejsce FIRMA PUNKTY
1 PAPAYA FILMS 65,75
2 OPUS FILM 33
3 OTO FILM 30,5
4 DOBRO 29,25
5 FILM FICTION 23,5

 

Studio Postprodukcyjne Roku

STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU
Miejsce FIRMA PUNKTY
1 PLATIGE IMAGE 86,25
2 TELEVISOR 23
3 BROSFX 15
4 LUNAPARK MOTION ARTS COLLECTIVE 10
5 JUICE SOUND 5

 

Studio Projektowe Roku

STUDIO PROJEKTOWE ROKU
Miejsce FIRMA PUNKTY
1 MUZK MANAGEMENT 37
2 MCCANN WORLDGROUP POLSKA 33,5
3 180HEARTBEATS + JUNG V. MATT 31,25
4 UVMW 27,5
5 SEK CORP 26,77

 

Podczas gali KTR wręczono również nagrodę w konkursie specjalnym Best of Facebook @ KTR 2019 kampaniom: Złoto dla  „#Volvolove” (Grey Group Poland dla Volvo Car Poland) Srebro dla „Coś do nich mam” (DDB Group dla Fundacja Rak’n’Roll / Avon) oraz Brąz kampanii „Instagramowa umowa” (Ogilvy dla nju mobile)

KTR to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Konkurs skierowany jest do osób i podmiotów z branży mediów i reklamy, których działania wpisują się w poszczególne kategorie i tworzą krajobraz komunikacji i marketingu w Polsce.

Więcej informacji o KTR na www.ktr.org.pl

Organizator: Klub Twórców Reklamy KTR, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Cannes Lions

Partnerzy: DCODE MEDIA Powered by Shutterstock, Drukomat.pl, Facebook, Lunapark, Upright Music, Wacom

Partner technologiczny: LG

Patroni medialni: Wirtulnemedia.pl, Label Magazine

Audytor: Firma prawnicza Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy

Design kampanii: BNA

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

European Design Festival już w czerwcu zagości w Warszawie

European Design Festival od 13 lat odbywa się co roku w innym mieście na naszym kontynencie. Tym razem to Warszawa na kilka czerwcowych dni stanie się europejską stolicą projektowania graficznego.

Wydarzenie odbędzie się między 6. a 9. czerwca i nasycone będzie inspirującymi wykładami, wystawami, warsztatami, spacerami po studiach graficznych, pokazami filmowymi, a także uroczystymi galami dwóch konkursów dla projektantów graficznych. Festiwal ma na celu promocję europejskiego i polskiego projektowania oraz zaprezentowanie najnowszych tendencji i godnych naśladowania praktyk. Organizatorzy czekają zarówno na profesjonalistów, jak i entuzjastów designu, poszukujących inspiracji do twórczego działania i kreatywnego spędzania czasu.

Mnogość planowanych atrakcji pozwoli odkryć projektowe oblicze Warszawy, a także nawiązać międzynarodowe znajomości, które – jak mamy nadzieję – będą procentowały w przyszłości.

Wydarzenia festiwalowe, czyli nowości i evergreeny

W ramach festiwalu odbędzie się szereg wyjątkowych wydarzeń – płatnych i bezpłatnych, a będą to między innymi:

Wystawy

W ramach festiwalu odbędzie się kilka wystaw poświęconych współczesnemu projektowaniu graficznemu w Polsce i Europie. Widzowie będą mieli okazję zaznajomić się na przykład z najlepiej zaprojektowanymi publikacjami 2018 roku.

Spacery graficzne

Podczas spacerów uczestnicy będą mogli odwiedzić najciekawsze studia projektowe w Warszawie i poznać projektantów w nich pracujących. Będzie to świetna okazja do podpatrzenia jak pracują i zadania im pytań.

Pokazy filmowe

Organizatorzy zapraszają na bezpłatne projekcje filmów poświęconych projektowaniu lub projektantom. Będzie można zobaczyć m.in. film Helvetica, który opowiada o jednym z najsłynniejszych krojów pisma na świecie oraz historie ludzi z nim związanych.

Imprezy i śniadania festiwalowe

Poranki 6. i 7. czerwca warto spędzić ze współfestiwalowiczami na pysznym śniadaniu, które zaserwuje Bar Studio. Natomiast wieczorami zapraszamy na imprezy do Baru Studio oraz do Cafe Kulturalna.

Warsztaty z projektowania

Nie możecie ominąć praktycznych warsztatów, które skierowane są zarówno do zawodowych projektantów jak i amatorów. Uczestnicy zapoznają się bliżej z konkretnymi aspektami projektowania i nabędą nowe umiejętności miękkie. Zajęcia będą dotyczyć takich zagadnień jak: kaligrafia i liternictwo, tworzenie kolaży, ćwiczenia z rozwiązywania konfliktów, kreatywne kodowanie – animowanie grafik czy design safari.

Targi (poli)graficzne Nacisk – 8-9 czerwca – PKiN

Na targach spotkacie zdolnych ilustratorów, grafików i projektantów. Artyści zaprezentują swoje prace, a odwiedzający będą mogli nie tylko je obejrzeć, ale także kupić. Nie zabraknie zarówno sławnych nazwisk, jak i tych wschodzących. To świetna okazja, aby porozmawiać z ulubionymi artystami lub poznać nowych.

Konferencja Element Talks 8-9 czerwca – Mińska 65, Warszawa

Stały punkt na projektowej mapie wydarzeń w stolicy, tym razem jako część festiwalu. Jak co roku organizatorzy spodziewają się około 2000 uczestników z całej Europy. W ramach konferencji odbędą się wykłady na dwóch scenach, praktyczne warsztaty, targi Element Market i intensywne sesje networkingowe. Jeśli pracujesz w branży kreatywnej, to nie możesz ominąć tego wydarzenia!

Gala rozdania nagród European Design Awards – 8 czerwca – Nowy Teatr

EDA to konkurs wyróżniający najlepszych projektantów graficznych w Europie odbywający się od 13 lat. Obejmuje on różnorodne dziedziny projektowania: od druków, poprzez branding, na webdesignie kończąc. W skład jego jury wchodzą przedstawiciele najważniejszych mediów designerskich z całej Europy, co zapewnia obiektywny i bezstronny wybór projektów.

Gala rozdania nagród Polish Graphic Design Awards  – 9 czerwca – Bar Studio

Polish Graphic Design Awards to jedyny w Polsce branżowy konkurs prezentujący realizacje ze wszystkich istniejących dziedzin grafiki użytkowej. Jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda współczesne polskie projektowanie graficzne i chcesz poznać najlepszych przedstawicieli tej branży, to koniecznie bądź z nami na gali. Wyróżnieni zostaną wybitni projektanci 2018 roku.

European Design Festival to wydarzenie dla wszystkich, którzy interesują się projektowaniem graficznym lub pracują w branży kreatywnej. To będzie naprawdę intensywny i inspirujący czerwiec! Sięgnijcie po szczegółowy program wydarzenia: https://bit.ly/2JahLMO!

Bilety można kupować na: https://www.elementtalks.com/pl/edfestival/tickets/

Save the date!

Data: 6-9 czerwca 2019

Miejsce: różne lokalizacje w Warszawie

Więcej informacji na stronie: https://www.elementtalks.com/pl/edfestival/

 

Identyfikacja wizualna Festiwalu: Uniforma

 

Organizatorzy European Design Festiwal:

Miasto Stołeczne Warszawa

European Design Awards

Element Talks

Polish Graphic Design Awards

 

Organizacja festiwalu w Warszawie możliwa jest dzięki współpracy całego środowiska projektantów graficznych oraz instytucji miejskich.

Oto Partnerzy Organizacyjni zaangażowani w wydarzenie:

Nowy Teatr

Warszawska Organizacja Turystyczna

Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydział Grafiki

Instytut Adama Mickiewicza

Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

International Poster Biennale

Muzeum Plakatu

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marketing sensoryczny na stoisku targowym. Jak rozbudzić zmysły klientów i dać się zapamiętać?

Człowiek odbiera rzeczywistość poprzez zmysły, które są odpowiedzialne za blisko 80 proc. jego reakcji i przetwarza bodźce na poziomie nieświadomym kierując się głównie emocjami. Dlatego marketerzy chcąc wpływać na decyzje konsumentów odwołują się do ich sfery emocjonalnej, dążąc do maksymalnego oddziaływania na ich percepcję. Odpowiednio dobrane narzędzia marketingu sensorycznego na stoisku targowym umożliwiające dogłębne doznania zmysłowe, realnie wpływają na wzrost świadomości marki, przywiązanie do niej i oferty, a co za tym idzie pozytywne decyzje zakupowe odwiedzających.

Przyciągnij designem

Podczas targów aż 70 proc. osób, które postanawiają zatrzymać się przy konkretnym wystawcy, podejmuje decyzję na podstawie wyróżniającego się designu stoiska. Co więcej prawie 80 proc. emocji wywoływanych jest poprzez zmysł wzroku. Te fakty dowodzą temu, iż warto dopracować wszelkie wizualne aspekty targowej przestrzeni. Modulując natężenie oświetlenia można intensywnie wpływać na percepcję odbiorców i wzbudzić w nich konkretne reakcje – wyciszać, uspokajać, dodawać energii, wprawiać w dobry nastrój czy wprowadzać klimat tajemniczości. Podobnie działają kolory.

Targi Salone del mobile 2019, fot. Smart Design Expo

Kolorystka i oświetlenie w aranżacji wnętrz mają znaczący wpływ na to, jak postrzegamy daną przestrzeń, oddziałują nie tylko na zmysł wzroku, ale potrafią też wpływać na nastrój, wywoływać konkretne skojarzenia i działać na podświadomośćmówi Katarzyna Rzadkiewicz, Sales and Marketing Director w Smart Design Expo.W premierowym numerze TREND.expo będącym drogowskazem dla wystawców prezentujemy cztery wiodące aktualnie w wystawiennictwie trendy kolorystyczne i pokazujemy najlepsze zastosowania kolorów na światowym poziomie. Całość uzupełniają wskazówki i porady ekspertów designu, a także specjalistów marketingu wystawienniczego. TREND.expo to pozycja, po którą warto sięgnąć poważnie traktując obecność marki na tragach – dodaje.

TREND.expo bezpłatnie do pobrania TUTAJ.

Zatrzymaj treścią, dźwiękiem i zapachem

Dopełnienie wizualnego aspektu stoiska stanowią treści emitowane na ekranach. Według raportu Mood Media, światowego dostawcy rozwiązań w zakresie Expierience Design, blisko 60% konsumentów wskazuje, że przyciągające uwagę treści video mają pozytywny wpływ na ich zakupy. Pełne emocji i chwytające za serce opowieści, czy też dynamiczne i abstrakcyjne projekcje również działają na podświadomość konsumenta, pod warunkiem, że marka wie jak zachować spójność przekazu i jaki efekt zamierza osiągnąć.

Targi Salone del mobile 2019, fot. Smart Design Expo

Z kolei według badań Martina Lindstroma, specjalisty od brandingu i neuromarketingu, około 65 proc. przypadków zmiany ludzkiego nastroju, dokonuje się pod wpływem dźwięków i muzyki. O ile trudno jest oddziaływać nimi na szeroką skalę ze względu na odmienne preferencje różnych grup odbiorców, to odpowiednio dobrana melodia może skutecznie wzmocnić promocję produktu i stać się jego znakiem rozpoznawczym, ale również pobudzać do działania, wprawiać w dobry nastrój czy relaksować. Warto o tym pamiętać przygotowując przestrzeń targową, w której odwiedzający mają poczuć się komfortowo i spędzić w niej dłuższą chwilę.

Targi Salone del mobile 2019, fot. Smart Design Expo

Nie bez znaczenia jest także zmysł dotyku, który odpowiada za wywoływanie ponad 70 proc. ludzkich emocji. Dotykając przedmiotu mamy możliwość analizy empirycznej jego powierzchni, faktury, wagi oraz kształtu. Ponadto, im dłużej pozostaje on w rękach klienta, tym większe szanse na przywiązanie emocjonalne. Dlatego zastosowanie przez wystawców przyjemnych i stymulujących receptory dotyku materiałów, faktur czy fizycznych obiektów, stwarza możliwość swobodnego i bezpośredniego doświadczania marki czy produktu, wydłużając jednocześnie czas obecności odwiedzających na stoisku targowym, a finalnie zwiększając przywiązanie oraz prawdopodobieństwo zakupu.

Kropką nad „i” w marketingu sensorycznym są zabiegi oddziałujące na zmysł węchu i smaku, które dopełniają pozostałe doświadczenia sensualne. Doznania zapachowe stanowią newralgiczną materię i obszar preferencji, z tego powodu dobrze jest postawić na naturalne, subtelne i nienachalne źródła zapachu w przestrzeni, w której przebywają uczestnicy targów. Warto postawić na zapachy, które pozytywnie kojarzą się niemal każdemu np. zapach roślin, lasu, czy morskiej bryzy.

Stoisko targowe jest wprost stworzone do oddziaływania na wszystkie zmysły i daje szerokie pole do eksploracji marketingu sensorycznego i holistycznego budowania świadomości marki. Dbając o sensualne doświadczenie odwiedzających, wystawcy mają szansę zaprezentować się w wyjątkowy sposób, przykuć uwagę gości targowych, wyróżnić niebanalną atmosferą miejsca i zostać zapamiętanymi na długo.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie muszą zmienić swoje nawyki transportowe ze względu na ekologię – uważają mieszkańcy polskich miast

A jak ma zmieniać się transport w miastach? Aż 58% badanych sądzi, że już w ciągu najbliższych 15 lat (lub wcześniej) na polskich ulicach pojawią się samochody autonomiczne, a według 11% osób mogą się one pojawić już w ciągu 5 lat. Obecnie co drugi badany wśród najważniejszych działań na rzecz zrównoważonego transportu wskazuje tworzenie centrów przesiadkowych, w których można np. zostawić samochód i przesiąść się do autobusu czy pociągu.

Mieszkańcy polskich miast a ekologia

Aż 95% mieszkańców polskich miast uważa, że zanieczyszczenie powietrza w Polsce to duży problem, a w przypadku swojej miejscowości podobne zdanie ma 81% osób. Ankietowani nie tylko dostrzegają powagę sytuacji, lecz także zgadzają się, że niezbędne jest wdrażanie rozwiązań w zakresie mobilności zrównoważonej. 92% badanych wyraża opinię, że ludzie muszą zmienić swoje nawyki transportowe, mając na uwadze właśnie zanieczyszczenie powietrza i zmiany klimatyczne. Jeszcze więcej osób (94%) zgadza się z tym, że ludzie powinni częściej korzystać z transportu zbiorowego. Zdecydowana większość (88%) chciałaby widzieć więcej pojazdów elektrycznych na ulicach. Za ich największą zaletę 72% ankietowanych uważa brak emisji spalin podczas jazdy.

Czy dostrzeganie problemów ekologicznych przekłada się na codzienne decyzje mieszkańców miast? Trzech na pięciu mieszkańców badanych deklaruje, że zwraca uwagę na kwestie związane z ochroną środowiska, wybierając środek transportu, choć mniej niż co piąty (16%) robi to zawsze. Jednocześnie ok. 60% mieszkańców miast na co dzień wykorzystuje bardziej przyjazne dla środowiska środki transportu, np. komunikację miejską, rower czy car-sharing. 

Przyszłość mobilności

Według badanych transport w miastach czekają duże zmiany – już w nieodległej przyszłości mogą się tam pojawić samochody autonomiczne. Blisko 60% osób przewiduje, że stanie się to za 10-15 lat lub wcześniej, a nawet w ciągu najbliższych 5 lat (11% odpowiedzi).  Co drugi badany stwierdza, że jedną z głównych zalet samochodów autonomicznych jest większa mobilność dla osób, które nie potrafią prowadzić aut, np. osób starszych i młodzieży. Jednocześnie pojazdy autonomiczne i współdzielenie samochodów to sposób na zlikwidowanie korków w miastach. W połączeniu z samochodami elektrycznymi stają się częścią rewolucji inteligentnych miast.

Spośród obecnie stosowanych rozwiązań na rzecz rozwoju zrównoważonego za najważniejsze mieszkańcy uznają rozbudowę ścieżek rowerowych, tworzenie centrów przesiadkowych oraz rozbudowa transportu zbiorowego – te odpowiedzi wskazała ponad połowa badanych. Pod względem wizji transportu za 20 lat ankietowanych można zaś podzielić na optymistów i pesymistów – najwięcej osób uważa, że większość ludzi przesiądzie się na samochody elektryczne (35%)  lub nieznane obecnie środki transportu (28%). Pesymiści są jednak zdania, że sytuacja się pogorszy i jeszcze więcej osób będzie poruszało się po miastach prywatnymi samochodami (31%) albo że nic się nie zmieni (21%).

Konkurs „Renault Easy City. Design the Future”

Co można zrobić, by transport w miastach zmieniał się na lepsze? To zadanie m.in. dla kreatywnych architektów, projektantów czy miejskich aktywistów, którzy mogą zaproponować mieszkańcom nowe sposoby przemieszczania się po mieście. Uwzględnianie nowych środków transportu – elektrycznych, autonomicznych, wykorzystujących rozwiązania cyfrowe – a także możliwości wygodnego przesiadania się jest szansą na poprawę jakości życia mieszkańców. 

Jest to zgodne ze strategią Renault określanej jako  Easy Life. Renault tworzy produkty, technologie i rozwiązania, które mają ułatwiać życie klientów. Są one przyjazne użytkownikom i uwzględniają ich różnorodne potrzeby. Easy life to także wpływ na poprawę jakości życia mieszkańców miast i rozwój zrównoważonego transportu.

Wpisuje się w to również wizja zrównoważonej mobilności dla wszystkich, którą już dziś realizuje Renault. Mając na uwadze, że samochody muszą dopasować się do zmieniającego się charakteru miast XXI wieku, koncern inwestuje w nowoczesne rozwiązania w dziedzinie pojazdów elektrycznych, autonomicznych, współdzielonych i zintegrowanych z otoczeniem, aby współtworzyć transport w inteligentnych miastach jutra.

Osoby, które również chcą kreować przyszłość miejskiej mobilności, mogą wziąć udział w konkursie „Renault Easy City” na projekt przyjaznego dla wszystkich użytkowników miejsca przesiadkowego z/do transportu publicznego, roweru lub innego środka transportu osobistego do/z ekologicznego pojazdu wieloosobowego Renault EZ-GO. Zadaniem uczestników będzie zaproponowanie koncepcji odpowiadającej potrzebom konkretnych osób – mężczyzny w średnim wieku dojeżdżającego z przedmieść do centrum miasta, emerytki regularnie jeżdżącej na swoją działkę, mieszkającej w śródmieściu studentki oraz zagranicznego turysty.

Nagroda za najlepszy projekt wynosi 20.000 zł, za drugie miejsce przewidziano 10.000 zł, a za trzecie 5.000 zł.  Przyjmowanie zgłoszeń trwa od 22 stycznia do 15 maja 2019 r. 

Uczestnicy konkursu są również zaproszeni do udziału w warsztatach w formule speed meetings
– krótkich prelekcji połączonych z ćwiczeniami prowadzonych przez ekspertów, które pomogą im przygotować się do tworzenia prac konkursowych. Warsztaty odbędą się 22 lutego 2019 r. w Warszawie.

Więcej informacji o konkursie oraz zgłoszenia na stronie renaulteasycity.pl

Renault EZ-GO

Renault EZ-GO jest jednocześnie pojazdem i usługą. To pierwszy współdzielony pojazd autonomiczny o napędzie elektrycznym, zaprojektowany do indywidualnego przewozu lub transportu małych grup. Umożliwia wyruszenie w drogę ze stacji wynajmu lub z miejsca zgeolokalizowanego przez aplikację. 

EZ-GO jest alternatywą dla prywatnych samochodów oraz dla zbiorowego transportu publicznego, metra lub autobusu, ponieważ łączy w sobie elastyczność i komfort transportu indywidualnego ze skutecznością i bezpieczeństwem transportu publicznego.

Badanie opinii mieszkańców polskich miast w kwestii mobilności zrównoważonej w miastach, Kantar TNS dla Renault Polska w ramach projektu „Renault Easy City. Design the Future”, grudzień 2018, ogólnopolska reprezentatywna grupa mieszkańców miast powyżej 50 tys. mieszkańców w wieku 15+; N=1300.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Save the date | Element UX Talks | Poznań

Element Talks łączy siły z The Awwwesomes, aby stworzyć nowe, świeże wydarzenie w pełni poświęcone zagadnieniom User Experience! W ostatni weekend września spotkamy się w dobrze znanych z inicjatyw skupionych wokół designu przestrzeniach Concordia Design w Poznaniu, by wysłuchać inspirujących wykładów, skorzystać z praktycznych warsztatów, wziąć udział w targach oraz nawiązać nowe znajomości. Wszystkie aktywności skupione będą […]

Element Talks łączy siły z The Awwwesomes, aby stworzyć nowe, świeże wydarzenie w pełni poświęcone zagadnieniom User Experience! W ostatni weekend września spotkamy się w dobrze znanych z inicjatyw skupionych wokół designu przestrzeniach Concordia Design w Poznaniu, by wysłuchać inspirujących wykładów, skorzystać z praktycznych warsztatów, wziąć udział w targach oraz nawiązać nowe znajomości. Wszystkie aktywności skupione będą na doświadczeniach użytkownika, od badań po projektowanie!

Program

Motywem przewodnim konferencji jest hasło „FAIL”. Wierzymy bowiem, że najwięcej każdy z nas uczy się właśnie na błędach! Podczas wystąpień prelegenci opowiedzą o tym, co w prezentowanych przez nich tematach poszło nie tak jak powinno oraz jakie wnioski wyciągnęli. Poza dłuższymi, 25-minutowymi prelekcjami w agendzie znalazło się też miejsce na energetyzujące, 5-minutowe lightning talki całkowicie poświęcone niepowodzeniom w obszarze UX. Oprócz wykładów jak zwykle na Element Talks do wyboru będzie wiele warsztatów przed i w trakcie wydarzenia. Ciekawą nowością będzie jednak część networkingowa

Nasi prelegenci

Prelegenci pierwszej edycji Element UX Talks skupią się na praktycznych aspektach związanych z szeroko pojętym User Experience.


O treściach, danych i doświadczeniu czytania: Karina Ślęzak projektantka treści
w Google w wystąpieniu „Projektowanie słowem: krótki poradnik” opowie o tym jak wiele można zyskać, korzystając z pomocy osoby projektującej treści oraz jak samemu poradzić sobie z ich projektowaniem: jakich błędów unikać, a jakie wzorce wykorzystać, Frank Rausch z Raureifw prezentacji „Elementary Typography” wskaże składniki konieczne do doświadczenia idealnego cyfrowego czytania, zaś Kim Albrechtz metaLAB w Harvard University pokaże jak wizualizować dane w angażujący sposób.

O seniorach i dostępności: Sylwia Pisz oraz Magdalena Kurowska z Play dadzą konkretne rady projektowe wszystkim, którzy myślą o starszych użytkownikach i walczą z pojęciem wykluczenia, zaś Emilka Bojańczyk ze studia Podpunkt opowie jak radzić sobie z projektowaniem zgodnym z wytycznymi dostępności.

O przyszłości:Agnieszka Polkowskaz TRENDSPOT opowie o wartościach ważnych dla kształtującej się właśnie generacji „Next”, które skupiają się wokół relacji: doświadczaniu, autentyczności i społeczności, a dzięki Joannie Skorupskiej– założycielce radicalzz.studio dowiesz się, dlaczego w procesie projektowania świadomej i zrównoważonej przyszłości istotne są trendy, znajomość stopni rozwoju technologii i badania.

Na naszej UX-owej scenie znajdą się również Lu Yu – główna projektantka Sempliceoraz Juliana Muñoz Uribe z ustwo Malmö i inni! Sylwetki wszystkich prelegentów oraz tematy, którymi podzielą się na EUXT możesz obejrzeć na dedykowanej stronie internetowej.

Nie samą konferencją człowiek żyje

Ważnym aspektem konferencji jest networking – oprócz uwielbianych przez naszych uczestników Speed Talks, w programie znalazło się również miejsce na stoły dyskusyjne, quizy i gry, które sprawią, że integracja i poznanie nowych osób będzie o wiele łatwiejsze! Chcemy zmienić definicję networkingu i pokazać, że może być to angażująca część konferencji. Czeka Cię godzina tego typu aktywności, w którą wprowadzi Cię Bartek Jurkowski, zajmujący się improwizacją m.in. w Klubie Komediowym.

W skrócie, na Element UX Talks czekają Cię:

✔️ wykłady

✔️ warsztaty

✔️ konsultacje

✔️ networking poprowadzony w formie grywalizacji

✔️ targi

✔️ afterparty

Stawiamy na przekazywanie praktycznych umiejętności, dotyczących pracy w branży UX! Na konferencję zapraszamy wszystkich, którzy są z związani z UX-em – nie tylko projektantów i badaczy, ale także programistów i product ownerów.

Szczegóły:

29-30 września |Concordia Design| Poznań

www.elementtalks.com/pl/ux2018/

Bilety-> Bilety indywidualne i grupowe można kupić do wyczerpania zapasów!

KONKURS WYGRAJ BILET! – REGULAMIN

Continue reading „Save the date | Element UX Talks | Poznań”

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Praca wyróżniona w konkursie Timecode AKCJA ANIMACJA 2017 w komunikacji marketingowej marki PKP S.A.

Animacja Anity Mowczan

22 marca w kanałach własnych Polskich Kolei Państwowych pojawiła się animacja autorstwa Anity Mowczan. Praca została wyróżniona przez markę, która była jednym z sześciu partnerów zeszłorocznej, pierwszej edycji konkursu dla twórców animacji i motion designerów Timecode AKCJA ANIMACJA.

Cieszymy się, że możemy wspierać młodych, polskich artystów. Liczymy na to, że animacja trafi do szerokiego grona odbiorców oraz pozwoli zbudować świadomość i wyróżnialność marki PKP. Pojawiający się tam motyw podróży ma zachęcić do korzystania z usług kolei – mówi Ewa Dziurla, zastępca dyrektora Biura Komunikacji i Promocji PKP S.A.

Animacja Anity Mowczan

Timecode AKCJA ANIMACJA to pierwszy konkurs dla motion designerów i twórców animacji realizowanych na potrzeby komunikacji marketingowej. Do pierwszej edycji, która zakończyła się w grudniu 2017 roku, zgłosiło się 160 twórców. Projekt będzie kontynuowany.

Chcemy udowodnić, że można tworzyć ciekawe artystycznie projekty, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez marki. Hasło pierwszej edycji konkursu brzmiało “Stwórz animowaną historię, wygraj nagrody i dołącz do branży!” – tym bardziej cieszy nas, że Timecode AKCJA ANIMACJA umożliwił  współpracę Anity i PKP S.A. To dobra informacja dla młodych twórców, którym planujemy nadal pomagać w rozwoju zawodowym               – powiedział Tomasz Dławichowski, managing director domu produkcyjnego Timecode Film Production, organizatora konkursu.

Zadaniem uczestników jest stworzenie, w dowolnej technice animacyjnej, filmu do jednej z gotowych ścieżek dźwiękowych, na temat Partnerów. W zeszłym roku były to marki: Cinema City, Polskie Koleje Państwowe S.A., SAS Institute, Ursus, Zee One, Premium Mobile.

Druga edycja konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA rozpocznie się we wrześniu i potrwa do listopada 2018r.

 

Strona konkursu: www.timecodeakcjaanimacja.pl

Profil facebook: https://www.facebook.com/TimecodeAkcjaAnimacja/

Szczegółowych Informacji udziela: Katarzyna Rykaczewska (OMG), 602 600 867,            kasia@openmindedgroup.pl

Organizatorem konkursu jest  dom produkcyjny Timecode Film Production (www.timecode.pl), który istnieje od 2004 roku. Timecode specjalizuje się w produkcji filmów reklamowych, animacji oraz form branded content. Poza filmami dedykowanymi komunikacji marketingowej Timecode produkuje także filmy dokumentalne, m. in. „Ziętek”, nagrodzony na World Wide Short Film Festival (Toronto), Mecal (Barcelona), FISFF (Sydney), MFF (Tirana), AFF (Austin), Magma (Acireale), Manlleu Short Film Festival (Katalonia), czy BMW Droga do Mistrzostwa (Kreatura, Złote Spinacze, Effie).

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dlaczego branża FMCG powinna postawić na design?

łomża

Odpowiedź jest prosta – ponieważ design to jedno z najważniejszych dziś narzędzi do budowania przewagi na rynku FMCG. Zapewne mijając sklepowe półki, często zastanawiamy się, dlaczego niektóre produkty omijamy i wydają się nam „nie dla nas”. Mamy wątpliwości co do ich wiarygodności i skuteczności. W koszyku ostatecznie lądują marki znane, które darzymy zaufaniem i które... zupełnie przypadkiem nieźle w naszej ocenie wyglądają. To nie przypadek, a efekt pracy zespołu designerów, marketingowców i handlowców, którzy zaczęli doceniać design w projektowaniu opakowań produktów szybko zbywalnych.

Powodów wyniesienia w ostatnim czasie designu na piedestał opracowywania strategii produktów w branży FMCG jest kilka. Pierwszym z nich jest to, że dzięki designowi możemy właściwie bezpośrednio pozycjonować produkt. Bardzo często samo opakowanie informuje konsumentów o tym, do kogo produkt jest skierowany. Działa to oczywiście także w drugą stronę – projektując opakowanie w dany sposób, marketingowcy mogą sprawić, że trafi on do konkretnej grupy odbiorców. O czym mówi opakowanie produktu? Na przykład o tym, czy należy on do sekcji premium, czy sekcji budget (jest więc w nim zawarta informacja o przedziale cenowym, jakiego konsument może się spodziewać). Czy jest przyjazny środowisku, czy użyty do jego wykonania plastik będzie rozkładał się na naszej planecie setki lat.  Jasny i czytelny przekaz jest bardzo ważny w obliczu ogromnej konkurencji na rynku FMCG.

Jakość projektu może decydować wręcz o sukcesie samego produktu. Przy założeniu, że sam produkt spełnia oczekiwania klienta, to jego opakowanie może wywołać emocje, zwrócić uwagę lub po prostu go uwiarygodnić . Wiele polskich firm pracujących nad swoimi produktami nadal nie ma praktycznej wiedzy na temat tego, jak komunikować jakość, funkcję lub cechę wiodącą produktu w sposób dostosowany do percepcji konsumenta. Podobnie wiele firm działających na rynku konsumenckim ma  także kłopot z estetyką swoich opakowań. Wobec wyzwań takich jak zaprojektowanie formuł produktów medycznych,  kosmetycznych lub spożywczych, pozyskanie certyfikatów, zapewnienie bezpieczeństwa produktu, opakowania wydają się najmniej istotnym elementem układanki. Ale tak nie jest. Percepcja konsumenta ma kluczowe znaczenie dla sukcesu komercyjnego produktu, a ten może przebić się do świadomości konsumenta  zarówno dzięki dostępności,  jak i dzięki odpowiedniej komunikacji zapewnionej przez opakowanie.

Kolejnym bardzo ważnym aspektem jest to, że design bezpośrednio wpływa na wiarygodność produktu i producenta. Nie wystarczy bowiem, że producenci, którzy inwestują w funkcjonalność, ergonomię i ekologię, będą to robić. Muszą wysłać konsumentowi komunikaty „robimy to” oraz „robimy to z myślą o tobie”. A na to właśnie pozwala design opakowania. Ważne jest w nim wszystko – kształt, etykieta, użyte fonty, kolorystyka, zastosowane przy produkcji materiały, zamieszczone na opakowaniu symbole, infografiki czy zdjęcia. Składają się ona bowiem na całość, którą konsument będzie „odczuwał”.

Wartość dobrego, dopasowanego do grupy docelowej designu na rynku FMCG jest jeszcze jedna. To on bardzo często budzi zainteresowanie, po prostu zwraca uwagę konsumenta. Opakowanie produktu jest równie ważne, jak pierwsze wrażenie w relacjach z ludźmi. Po kilku sekundach pierwszego kontaktu wyrabiamy sobie opinię, oceniamy. Ta ocena jest spontaniczna i może się oczywiście zmieniać, ale nie zmienia to faktu, że jest bardzo, bardzo ważna.

Design to także jeden z najlepszych i chyba najprostszych sposobów na odświeżenie produktu, nadanie mu nowych cech i atrybutów oraz podniesienia konkurencyjności na rynku. Co bardzo ważne, zmiany designu opakowań istniejących produktów są także pozytywnie odbierane przez konsumentów.

Podsumowując? Dobry design po prostu sprzedaje.

 

Autor: Kamil Pączkowski, Design Director w studiu THIS

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Spółdzielnia PR odpowiedzialna za komunikację Łódź Design Festival 2018

SpółdzielniaPR

Koncepcja komunikacji 12. edycji Festiwalu Designu w Łodzi zaproponowana przez Spółdzielnię PR wygrała w konkursie ofert zorganizowanym przez Łódź Art Center – organizatora wydarzenia. Współpraca rozpoczęła się w połowie stycznia i potrwa do końca maja 2018 r. ma charakter projektowy.

Łódź Design Festival to najbardziej prestiżowe i najczęściej odwiedzane wydarzenie związane ze wzornictwem w Polsce (potwierdzają to m.in. badania „Diagnoza stanu design” przeprowadzone na zlecenie PARP w 2015r. i raport “Zaprojektowane w Polsce. Analiza potencjału ekonomicznego polskiego rynku wzornictwa” zrealizowany przez Biuro Badań Społecznych Question Mark w 2017r.). Skierowane jest do projektantów, architektów, studentów, a także mieszkańców Łodzi i innych osób zainteresowanych wzornictwem. Jego celem jest promocja idei designu, edukacja odbiorców i integracja środowiska. W programie Festiwalu najmocniejszym akcentem są wystawy tematyczne, spotkania z międzynarodowymi autorytetami w dziedzinie designu i architektury, dyskusje, wykłady, warsztaty.  Każda edycja ma swoją specyfikę, Festiwal ewaluuje. Tegorocznej 12. edycji przypisany jest idiom Refleksje.

W ramach współpracy z Festiwalem Spółdzielnia PR odpowiedzialna jest za stworzenie strategii  i planu komunikacji, realizację działań z zakresu influencer relations, a także media relations – w  tym prowadzenie biura prasowego, organizację spotkań prasowych oraz koordynację działań podczas wydarzenia.

Łódź Design Festival odradza się w tym roku w nowym terminie, na wiosnę – 19-27 maja. Wraz ze zmianą terminu zmienia się formuła wydarzenia. W odróżnieniu od pozostałych imprez branżowych, które skupiają się na wybranych dziedzinach projektowania i skierowane są do dedykowanego grona specjalistów, celem Łódź Design jest dostarczenie wiedzy o kierunkach rozwoju współczesnego projektowania. Festiwal śledzi trendy, snuje prognozy na przyszłość, zadaje pytania, a swą propozycję wystaw i wydarzeń towarzyszących kieruje do wszystkich – zarówno specjalistów z branży, jak i dla aktywnych użytkowników,  ciekawych świata i miłośników designu. Festiwal udowadnia, że projektowanie stanowi odpowiedź na problemy i potrzeby współczesnych społeczeństw.

REFLEKSJE są motywem przewodnim tegorocznej, 12. edycji Łódź Design Festival. Design na dobre zagościł wśród ważnych tematów współczesnego świata. Otaczamy się coraz piękniejszymi przedmiotami, coraz świadomiej wybieramy produkty, które oferują nam spełnienie naszych marzeń i zaspokojenie naszych ambicji. Jednocześnie żyjemy tak, jak pisała Szymborska „dłużej ale mniej dokładnie i krótszymi zdaniami. Podróżujemy szybciej, częściej, dalej choć zamiast wspomnień przywozimy slajdy”. Rzeczywistość szybko i często się zmienia. Nie zawsze nadążamy za tym, co nowe i zmieniające się szybko w jeszcze nowsze. Często nie potrafimy przewidzieć konsekwencji zmian.

Na co dzień asystuje nam technologia – przydatna, choć niezrozumiała. Postęp usprawnia wiele dziedzin naszego życia, ale także wzbudza obawę przed odstawieniem na boczny tor, wypadnięciem z obiegu, utraceniem sprawczości i unikalności. Drogą do ocalenia człowieka w świecie technologii może okazać się właśnie to, co czyni go wrażliwym, twórczym, zaangażowanym, empatycznym – serce, pasja, nadawanie sensów.

 Podczas 12 edycji Łódź Design Festival, spróbujemy zobaczyć człowieka – twórcę, przyjrzeć się celebracji tworzenia, a także poczucia wyjątkowości posiadania przedmiotów będących owocem pracy twórczej. Spojrzymy na obiekty sztuki użytkowej stworzone przez polskich projektantów tak, jak patrzy się na dzieło artystyczne i tak, jak patrzy się na rekwizyt codzienności. Zastanowimy się nad miejscem człowieka i jego dzieła powstałego z myśli i pracy rąk we współczesnym świecie. Te REFLEKSJE będą przyświecać projektantom, kuratorom i markom, z którymi przygotowujemy 12. edycję Łódź Design Festival. Tegoroczną komunikację PR zdecydowaliśmy się powierzyć Spółdzielni PR, specjalistom komunikacji w obszarze designu, natomiast oprawę graficzną festiwalu przygotowuje łódzkie studio projektowe – Grafixpol – mówi Michał Piernikowski dyrektor Łódź Design Festival.

Za realizację działań będzie odpowiadał zespół Spółdzielni PR prowadzony przez Monikę Tokarską i Anetę Grzegorzewską-Półtorak. Agencja specjalizuje się w komunikacji projektów z obszaru designu i architektury, a także kampanii społeczno-edukacyjnych. W portfolio projektów znajdują się m.in. strategia i realizacja komunikacji dla Bałyku – pierwszej realizacji architektonicznej holenderskiej pracowni MVRDV w Polsce, współpraca z markami NOTI, VOX, Balma, Hilding, IKEA BSC, Polskimi Fabryki Porcelany Ćmielów i Chodzież S.A.  czy pierwszym w Polsce prywatnym centrum designu – Concordia Design. Spółdzielnia PR od 3 lat współtworzy także kampanię społeczno- edukacyjną dla marki JOHNSON’S Baby.

www.spoldzielniapr.com

https://www.facebook.com/spoldzielniaPR/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowe szyldy dla praskich rzemieślników

Szyld

W ramach czwartej edycji projektu re:design, będącej jednocześnie pierwszą odsłoną projektu w Warszawie, stowarzyszenie Traffic Design stworzyło 12 nowych szyldów dla zakładów rzemieślniczych z Pragi Północ. Realizacja odbyła się na zlecenie Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy i jest częścią programu rewitalizacji na_prawa warszawa.

„Bardzo się cieszymy, że Traffic Design mógł wnieść swój wkład w działania rewitalizacyjne na terenie prawobrzeżnej Warszawy. Od lat działamy na rzecz podnoszenia estetyki przestrzeni publicznej w Polsce. Wierzymy, że ma ona wpływ na jakość naszego życia. Bałagan reklamowy zdecydowanie nam nie służy, niszczy wygląd miast oraz psuje humor.” –   Monika Domańska, Stowarzyszenie Traffic Design

Szyldy

projekt: Paweł Ryżko, foto: Styl Warszawski

W ramach re:design 4 odmieniono m.in. witrynę zakładu renowacji mebli, ślusarza, optyka, fryzjera oraz zegarmistrza. Wszystkie lokale znajdują się w okolicach ulicy Ząbkowskiej, Stalowej, Wileńskiej oraz 11 Listopada. Projekt zrealizowali czołowi polscy graficy, m.in. Filip Tofil (Syfonstudio), Paweł Ryżko, Zuzanna Rogatty, Marian Misiak (Threedotstype) czy Michał Jarociński (Capitalics Warsaw Type Foundry), mentor i opiekun merytoryczny projektu „Warszawskie Kroje”.

Szyld

projekt: Zuzanna Rogatty,  foto: Styl Warszawski

Graficy czerpali inspiracje z historii liternictwa. Tak powstał szyld zegarmistrza złożony odrestaurowanym krojem Bona Nova, na podstawie czcionki Bony, Andrzeja Heidricha autora grafiki polskich banknotów. Z kolei szyld fryzjera nawiązuje do estetyki dzikiego zachodu, niegdyś popularnej wśród warszawskich szyldziarzy. Autorzy identyfikacji Futer zdecydowali się na odważny z punktu widzenia projektowego krok i powtórzyli trzykrotny napis z pierwowzoru „futra futra futra” skojarzyło im się to z bojowym japońskim hasłem „tora! tora! tora!” rozpoczynającym atak na Pearl Harbor.

Zmiana szyldów pokazuje jak może wyglądać dobra reklama, która zdobi a nie szpeci. Projekt zyskał wielkie uznanie przedsiębiorców i mieszkańców a my już dziś planujemy jego kontynuację – Marlena Happach, Architekt Miasta

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Designerska przychodnia? To nie żart. Placówki medyczne budują swój wizerunek i… leczą poprzez wnętrza

„Szpitalne wnętrze” – tak często potocznie określamy przestrzenie niezbyt przyjazne – nazbyt sterylne, smutne. A przecież to, w jakim otoczeniu przebywamy ma niemały wpływ na nasz nastrój i samopoczucie. Rozumie to coraz więcej właścicieli placówek medycznych. Do wnętrz nowoczesnych przychodni i szpitali zaczyna wkraczać design, który cieszy oko i tworzy pozytywną atmosferę.

Kiedy kilka lat temu fundacja Rak’n’Roll rozpoczęła akcję „uczłowieczania” poczekalni onkologicznych zaczęto głośniej rozmawiać o wpływie otoczenia na samopoczucie pacjentów. Odświeżone, kolorowe wnętrza szpitalne miały choć odrobinę umilić czas oczekującym na wizytę oraz odwrócić ich uwagę od bieżącego problemu, z którym tam przychodzą. Coraz więcej biur, banków, urzędów stara się aranżować swoje placówki w sposób przyjazny interesantom – tak, aby mogli poczuć się w nich „jak w domu”. W przypadku wnętrz medycznych jest to nieco trudniejsze, ale na pewno równie możliwe.

Projektując wnętrze placówki medycznej należy przede wszystkim mieć na względzie wymogi sanitarne określone przez rozporządzenie Ministra Zdrowia. Warunkują one między innymi rodzaj wykorzystanych materiałów wykończeniowych i mebli (łatwe do utrzymania w czystości, odporne na zabiegi dezynfekujące) oraz określają elementy obowiązkowe, takie jak umywalki i dozowniki mydła w gabinetach, odpowiednie oświetlenie – mówi Agnieszka Sarwas, projektantka Forbis Group.

Jak stworzyć zatem wnętrze sterylne i bezpieczne, a zarazem przytulne i przyjazne pacjentowi? Pierwsza kwestia to kolory. Surowa biel i szpitalna zieleń coraz częściej zastępowane są przez żywe, pozytywnie nastrajające barwy lub ciepłe, uspokajające odcienie. Wnętrza powinny jednak pozostać jasne i czyste, gdyż takie kojarzą się ze zdrowiem. Coraz częściej w placówkach medycznych wykorzystuje się także materiały i rozwiązania charakterystyczne dla obiektów hotelowych lub gabinetów spa. Firmy włókiennicze oferują coraz szersza gamę materiałów antybakteryjnych, dzięki czemu nie jesteśmy już skazani na „szpitalną ceratę”. Coraz chętniej wykorzystywane są także inspiracje naturą: drewno, skały, rośliny. Wszystko po to, by stworzyć bardziej przyjazną, gościnną atmosferę. W przychodniach pojawiają się obrazy, kolorowe grafiki ścienne, designerskie meble. Istotny jest także ładny zapach, który zastąpi charakterystyczną woń środków dezynfekujących. Należy pamiętać, że nie ma jednego idealnego rozwiązania aranżacyjnego. Placówki medyczne posiadają odmienne specjalizacje, a często także reprezentują konkretną markę, której charakter wnętrze powinno oddawać – mówi Agnieszka Sarwas. Kwestie estetyczne to nie wszystko. Równie ważne są rozwiązania funkcjonalne poprawiające komfort pacjentów.

Wizyta w przychodni zaczyna się zazwyczaj przy rejestracji. To tutaj następuje pierwszy kontakt pacjenta z daną placówką i już tu buduje się jej wizerunek. W jaki sposób? Z rejestracji w nowoczesnych przychodniach znikają szyby oddzielające pacjenta od personelu. Pojawiają się natomiast krzesła przy stanowiskach i wygodne miękkie pufy czy fotele dla oczekujących na swoją kolej – ekspert Forbis Group. Przy rejestracji istotne jest zapewnienie pacjentowi poczucia dyskrecji poprzez oddzielenie strefy znajdującej się bezpośrednio przy ladzie od przestrzeni, w której ustawia się kolejka. Poczucie prywatności niezwykle istotne jest także w poczekalni, choć do tej pory mało kto zwracał na ten fakt uwagę. Przyzwyczailiśmy się do oczekiwania na wizytę lekarską w długich, tłocznych korytarzach z rzędem krzeseł przy ścianach. Obecnie projektanci poszukują rozwiązań pozwalających zapewnić czekającym dyskrecję i spokój – różnego rodzaju ścianki, przepierzenia, a tam gdzie jest to możliwe, małe boksy – mówi projektantka Forbis Group. Niezwykle istotne jest także wydzielenie strefy dedykowanej najmłodszym – wyposażonej w zabawki czy materiały plastyczne. Podobnie jest z sanitariatami – nie może w nich zabraknąć przewijaków czy udogodnień dla dzieci, ludzi starszych i tych, z ograniczoną sprawnością.

Konieczność zapewnienia pacjentowi poczucia prywatności w samym gabinecie lekarskim jest rzeczą oczywistą i niepodlegającą dyskusji. Co jeszcze w istotny sposób wpływa na nasz komfort podczas wizyty? Lubimy gdy atmosfera w gabinecie jest przyjazna i ciepła, ale jednocześnie profesjonalna. W końcu przyszliśmy tu, aby zasięgnąć porady specjalisty i chcemy być poważnie potraktowani. Z tego względu konieczne jest zachowanie równowagi. Kluczem do sukcesu jest wykorzystanie nowoczesnego sprzętu oraz wprowadzanie do gabinetów lekarskich elementów kojarzących się np. z salonami SPA.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF