devils.one łączy 4 marki w jednej kampanii streamerskiej (case study)

Stworzenie angażującej kampanii, która zachęci odbiorców do podjęcia działania jest coraz trudniejsze. Dlatego w poszukiwaniu rozwiązań dla marki Orbit, devils.one postanowiło zaangażować Stremcoi do stworzenia ciekawej kampanii, która umożliwiła rozdanie tysięcy punktów na dogry.pl! Jaki był tego efekt?

W ramach promowania organizacji esportowych, na łamach Brief Esports prezentujemy case study ich współpracy z markami.

Autor: Daria Rupniewska, devils.one

Co można zrobić mając do wykorzystania 120 tysięcy punktów na popularnej platformie?

Przed takim zadaniem postawił nas Orbit, który w ramach współpracy z dogry.pl i własnej akcji promocyjnej, podzielił się z nami kodami na punkty. W związku z naszym przekonaniem, że z platformy korzystają głównie osoby młode, postanowiliśmy dostosować do odbiorcy sposób komunikacji. Zdecydowaliśmy się na rozdanie kodów podczas transmisji u streamerów w naszej sieci, przy użyciu innowacyjnej technologii Streamcoi, która pozwala zarządzać treściami wielu streamerów w prosty i efektywny sposób ograniczając ich pracę do tego co robią najlepiej – czyli streamowania.

Przygotowaliśmy kreację, która co pół godziny pojawiała się podczas transmisji u wszystkich streamerów w sieci devils.one. W tym przypadku odbiorcy otrzymywali dodatkową gratyfikację w postaci kodu na dogry.pl – platformy umożliwiającej graczom zdobywanie nagród za granie w gry. Dzięki temu mechanizmowi, fani samoistnie czekali, aby zobaczyć reklamę!

Tylko jak stworzyć i wyświetlać animację, na której każdorazowo zmienia się kod?

Tutaj na pomoc przyszło narzędzie Streamcoi. W codziennych aktywnościach umożliwia nam wyświetlanie na wszystkich streamach z sieci devils.one zawsze aktualnych bannerów, wyświetlanie treści partnerów oraz promocję merchu w łatwy i skuteczny sposób, bez zaangażowania streamerów.

Przy tej akcji zespół Streamcoi przygotował dla nas specjalne rozwiązanie – mechanizm umożliwiający automatyczną podmianę się kodu od Orbit na kreacji. Za każdym razem gdy wyświetlaliśmy kreację na kilkunastu streamach jednocześnie, zmieniała się ona i pokazywała inny, indywidualny kod. Widzowie poszczególnych streamów mogli na nie polować i zawsze mieli pewność, że oglądając stream mają możliwość zdobycia go. Kiedy kod pojawiał sie na ekranie, w tym samym momencie na czacie wyskakiwała wiadomość z informacją o akcji i linkiem do strony docelowej.

Akcja promowana na social mediach devils.one, zaowocowała dużym zainteresowaniem młodych łowców nagród! Podczas minionego miesiąca, streamerzy DV1 streamowali ponad 16 000 godzin podczas, których wyświetlały się kreacje Orbit! CTR linku (czyli wskaźnik, jak często użytkownicy kliknęli w reklamę) kierującego do strony dogry.pl osiągnął ponad 2%.

W naszej organizacji stawiamy na rozwój młodych talentów, dlatego w kampanii znaleźli się nie tylko duzi streamerzy, ale również ci mniejsi! W ten sposób dajemy im możliwość zarobku i rozwoju swojej pasji, co jest kluczowe na wczesnym etapie tworzenia contentu.

Ten case doskonale udowadnia, jak reguła wzajemności, sprawdza się również w działaniach marketingowych i że warto jest zaproponować małe wynagrodzenie odbiorcy naszego komunikatu w zamian za podjęcie akcji wobec marki.

Komentarz Brief Esports: Współczesne profesjonalne organizacje esportowe posiadają odpowiednie narzędzia i kadrę managerską umożliwiającą kompleksową obsługę kampanii marketingowych od fazy strategii i konceptu kreatywnego, przez jego realizację za pomocą zrzeszonych w ramach organizacji zawodników, streamerów i influlencerów, aż po raportowanie na poziomie satysfakcjonujacym duże agencje, czy domy mediowe. To świetna metoda na skuteczne dotarcie do zaangażowanej grupy fanów organizacji i ich influencerów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nadchodzi konferencja Esport Gaming Forum 2020

Esport Gaming Forum 2020 - The change is now to tytuł zbliżającej się konferencji online, która podejmie tematykę aktualnych przemian w branży esportowej i gamingowej. O tym jak zmieniło się podejście do biznesu oraz jakie szanse pojawiły się w tym sektorze porozmawiają zaproszeni goście.

W październiku 2019 roku odbyła się druga edycja Esport Gaming Forum, której głównym celem było promowanie cyfrowej rozrywki oraz sportów elektronicznych w kręgach biznesowych i marketingowych. Transmisja na żywo z wydarzenia zgromadziła przed ekranami monitorów wówczas 20 000 widzów, którzy mogli wysłuchać 57 prelegentów na 2 scenach: edukacyjnej i biznesowej. W sumie transmisja trwała 15 godzin, w ciągu których zaproszeni eksperci – dziennikarze, trenerzy, streamerzy, organizatorzy turniejów esportowych, przedstawiciele drużyn esportowych oraz wydawcy gier dzielili się wiedzą i doświadczeniem ze społecznością marketerów oraz fanów esportu i gamingu.

W ostatnich tygodniach nastąpiła zasadnicza zmiana w funkcjonowaniu społeczeństw i biznesu. Zmierzamy w kierunku cyfrowej rzeczywistości, w której praca i konsumpcja rozrywki są zdalne. Firmy z branży esportowej zaczęły odnotowywać gwałtowne wzrosty – na platformach streamingowych zwiększyła się zarówno ilość godzin streamowanych jak ilość widzów na transmisjach a platforma Steam odnotowała ponad 20 mln graczy CS:GO w jednym momencie. Ponadto obserwujemy zjawisko, gdzie sport tradycyjny przenosi się na e-tory czy e-murawy i staje się esportem. To ogromne wyzwanie dla branży gamingowej oraz spora szansa dla marketerów, którzy mogą precyzyjnie trafić z komunikacją do coraz liczniejszej grupy docelowej. Dlatego twórcy Esport Gaming Forum – Devils.one, Fantasyexpo, Mediacom oraz Polsat Games – postanowili stworzyć wydarzenie online, które przybliży aktualną kondycję branży esportowej i gamingowej oraz wskaże trendy na najbliższy czas a także wyzwania przed którymi stoją podmioty funkcjonujące w tym środowisku.

 

Niespodziewanie esport znalazł się w centrum zainteresowania osób i branż, które wczesniej traktowały go wyłącznie jako ciekawostkę. To duża szansa, ale jej wykorzystanie wymaga zrozumienia sytuacji, wyciągnięcia wniosków i podjęcia właściwych decyzji. W tym ma pomóc Esport Gaming Forum i zaproszeni przez nas eksperci.

Maciej Sawicki, pomysłodawca konferencji

Prognozy postawione na przełomie 2019 i 2020 roku wskazywały, że w 2025 roku liczba fanów esportu przekroczy 19 milionów a aktywnych graczy 9 milionów. Czy w obecnej sytuacji ta dynamika zwiększy tempo czy jest to chwilowy peak? Ten temat oraz wiele innych zostanie poruszony przez specjalnych gości z całej Europy, wśród których znajdą Jorge Schnura Becerro (MAD Lions), Mariusz Gąsiewski (Google), Anton Krasun (Twitter), Torsten Haux (ESL), Alexander Lewin (BLAST) i wielu innych.

Konferencja The change is now planowana jest w dniu 8 lipca. Całość wydarzenia będzie dostępna online. Oprócz paneli dyskusyjnych do dyspozycji uczestników będa pokoje webinarowe, w których będzie można w kameralnym gronie podyskutować z zaproszonymi prelegentami oraz wziąć udział w specjalnie przygotowanych webinarach za których organizację odpowiadają liderzy rynku gamingowego w Polsce – devils.one, Polsat Games, Fantasyexpo oraz Brief Esports.. Szczegółowe informacje dotyczące konferencji można znaleźć na stronie konferencji oraz na kanałach social media organizatora. Udział w konferencji jest bezpłatny, wymagana będzie rejestracja przez specjalny formularz, zapisy na konferencje ruszą wkrótce.

Letnia konferencja The change is now nie przekreśla wcześniejszych planów organizatorów, którzy planują jesienią bieżącego roku kolejną edycję Esport Gaming Forum.

Brief Esports jest partnerem Esport Gaming Forum 2020.

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Justyna Oracz

#BRIEFTALKS 03 – Szymon Kubiak, devils.one

#BRIEFTALKS

W trzecim odcinku #BRIEFTALKS Jarosław Śmietana (BRIEF Esports) rozmawia z Szymonem Kubiakiem (Head of Business Operation w devils.one) o branży gamingowej, devils.one i instreamly. Czym jest esport i gaming w Polsce? W jaki sposób funkcjonuje organizacja esportowa, którą jest devils.one? Jakie możliwości dla marek niesie Twitch i narzędzie instreamly? Jakie są przewidywane trendy z punktu widzenia marketingu i biznesu?

Prezentujemy Wam nowy format, w którym rozmawiamy o marketingu i biznesie z największymi ekspertami w branży. Wcześniej publikowaliśmy rozmowy Wojciecha Krzemienia z Maćkiem Boroniem z Mediacom, a także  Grzegorza Kiszluka z Michałem Sadowskim z Brand24.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

W tym tygodniu w esporcie: Valorant, Alior Bank, ESL Mistrzostwa Polski, HP Omen, XPG, Rainbow Six, Orbit

Valorant

Zbliża się premiera Valoranta, Alior Bank zostaje tytularnym sponsorem Ultraligi, Illuminar Gaming zwycięzcą sezonu zasadniczego ESL Mistrzostw Polski, Riot Games wprowadza przestrzenie reklamowe do gry, HP Omen partnerem Rainbow Six - czyli czas na kolejne podsumowania tygodnia w esporcie!

Przeglad wydarzen esport ESE

Czy Valorant zostanie kolejna Wielką Grą esportową?

Riot Games perfekcyjnie rozgrywa kampanie marketingową Valoranta, a największe organizacje esportowe na świecie już rekrutują najlepszych zawodników. Gra przez ostatnie miesiące znajdowała się w zamkniętej becie, ale nawet to nie przeszkodziło jej w osiągnięciu rekordów oglądalności na Twitchu. Co więcej, w grę grało nawet 3 miliony osób dziennie! 28 maja kończy się okres bety, a oficjalna premiera gry odbędzie się 2 czerwca. Gra będzie darmowa dla wszystkich użytkowników, podobnie jak League of Legends, czy Counter-Strike.

valorant
Fot. Valorant

Profesjonalni zawodnicy z podekscytowaniem obserwują kolejne wydarzenia w Valorancie. Cała branża esportu zachodzi w głowę – czy ta gra podbije świat? Riot Games posiada w talii wszystkie karty, pytanie jak je rozegra? Z pewnością warto obserwować rozwój tej gry, bo to kolejne „big thing” w esporcie. Czyli można albo bardzo dużo zyskać, albo tylko przepalić dużo czasu i pieniędzy.

Alior Bank tytularnym sponsorem Ultraligi

Kolejny, czwarty sezon Ultraligi rozpocznie się 9 czerwca. Głównym sponsorem ligi została instytucja finansowa, a całe rozgrywki odbywać będą się pod nazwą Alior Bank Ultraliga. Zwycięzcą poprzedniego sezonu zostało AGO Rogue, przed K1CK Neosurf.

Illuminar Gaming wygrywa sezon zasadniczy ESL Mistrzostw Polski

Zakończył się sezon zasadniczy ESL Mistrzostw Polski. Illuminar Gaming uplasowało się na pierwszym miejscu, przed x-kom AGO. Obie drużyne osiągnęły sporą przewagę nad kolejnymi w zestawieniu – Actina PACT, Wisław All in! Games Kraków, Avez Esport, czy Izako Boars. Faza finałowa zostanie rozegrana w najbliższy weekend.

League of Legends wprowadza przestrzenie reklamowe do gry

Riot Games
Fot. Riot Games

Riot Games, wydawca gry League of Legends, zaimplementował przestrzenie reklamowe wewnątrz gry. Teraz w czasie oficjalnych transmisji z rozgrywek, na wybranych miejscach na mapach będą pojawiać się treści reklamowe od partnerów. Ruch ten może znacząco wpłynać na widoczność sponsorów rozgrywek League of Legends i jest kolejnym krokiem w stronę budowania silnego stabilnego ekosystemu wokół tej gry.

HP Omen oficjalnym partnerem Rainbow Six Polish Masters 2020

Ubisoft HP Omen
Fot. Ubisoft

Polski oddział Ubisoftu ogłosił współpracę z marką OMEN, która zostałą oficjalnym partnerem rozgrywek. Współpraca rozpocznie się wraz z pierwszą kolejką zmagań – 28 maja – i potrwa do 6 września, kiedy to wyłoniony zostanie Mistrz Polski i jednocześnie reprezentant kraju w europejskiej lidze Challenger. Jako oficjalny partner, OMEN dostarczy laptopy dla zespołu komentatorskiego oraz analizy w czasie Rainbow Six Polish Masters. Firmy będą prowadziły także wspólne działania komunikacyjne i sprzedażowe związane z polską ligą.

Z pewnością będzie to najbardziej ekscytująca edycja turnieju zwłaszcza, że zwycięstwo w nim po raz pierwszy umożliwi najlepszym polskim graczom walkę o imponującą pulę nagród na globalnej arenie. Marka OMEN celebruje kulturę gamingową i swoimi rozwiązaniami wspiera wszystkich, którzy poprzez granie stale się rozwijają.
Katarzyna Dulemba, PS Gaming Marketing, HP Inc Polska

Drużyny Counter-Strike zmierzą się w turnieju charytatywnym o 2 miliony dolarów

W ostatni weekend maja, sześć najlepszych drużyn Counter-Strike zmierzy się w turnieju charytatywnym „Gamers Without Borders”. Pula nagród wynosi aż 2 miliony dolarów, a zwycięskie drużyny przekażą je na rzecz walki z Covid-19. W turnieju wystąpi Natus Vincere, G2 Esports, mousesports, FaZe Clan, OG oraz Fnatic.

Marka XPG tytularnym sponsorem Invicta Gaming

Invicta
Fot. XPG Invicta

Marka XPG została tytularnym sponsorem organizacji Invicta Gaming, która ze swoją drużyną Rainbow Six występują w Polish Masters. Współpraca obejmuje występy pod nową nazwą w rozgrywkach transmitowanych przez Polsat Games, testy wyposażenia, aktywności w mediach społecznościowych oraz atrakcje dla fanów. Za koordynację współpracy odpowiada krakowska agencja WĘC PR. Marka XPG udzieli między innymi wsparcia sprzętowego zawodnikom Invicta Gaming. Efektami kooperacji będą także testy wyposażenia, czy też aktywności w mediach społecznościowych organizacji oraz jej reprezentantów.

Devils.one z dywizją Rainbow Six

Devils.one
Fot. Devils.one

Devils.one, jedna z wiodących organizacji, zdecydowała się na przyjęcie dywizji Rainbow Six. Drużyna będzie występować w flagowej lidze Ubisoftu w Polsce – Polish Masters transmitowanej na Polsat Games. To kolejna organizacja, która w ostatnim czasie zdecydowała się na inwestycje w Rainbow Six. Z pewnością jest to pokłosie ostatnich informacji o nowej strukturze esportowej tej gry.

Electronic Arts z 1,5mln dolarów przychodu z Ultimate Team

Electronic Arts zaraportował 1,49mld$ przychodu z tytułu Ultimate Team w ostatnim roku kalednarzowym. To wzrost o ponad 100 milionów w stosunku do roku ubiegłego. Electronic Arts konsekwentnie buduje rynek wirtualnych przedmiotów w swoich najnowszych tytułach z FIFA, czy NBA na czele.

Orbit rozszerza działania w esporcie

Orbit rozszerza działania w esporcie! Po AGO, Illuminar i Devils.one czas na Arcane Wave.

Ubisoft z nową europejską strukturą esportową

UBISOFT z nową europejską strukturą esportową!

Poprzedni przegląd esportowych wydarzeń tygodnia

W tym tygodniu w esporcie: Puki Style, Honoris, Red Bull, Orlen, Oponeo, Devils.one, Astralis, Le Mans, Blast, Rainbow Six

 

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Orbit rozszerza działania w esporcie! Po AGO, Illuminar i Devils.one czas na Arcane Wave.

Orbit x Arcane Wave współpraca

Orbit konsekwentnie buduje swoją obecność wśród fanów esportu i gamingu. Po roku współpracy z x-kom AGO, Illuminar Gaming i Devils.one, rozpoczyna współpracę z Arcane Wave - najlepszą żeńską organizacją w kraju. Prezentujemy dotychczasowe aktywności marki skierowane do graczy.

Marka Orbit zdecydowała się nawiązać współpracę z kobiecą organizację – Arcane Wave.  Marka bezcukrowych gum do żucia od ponad roku jest już partnerem trzech profesjonalnych drużyn esportowych – AGO Esports, Devils.One i Illuminar Gaming. Teraz dołączyła do nich kolejna.

Od początku 2019 roku konsekwentnie współpracujemy ze środowiskiem  esportu. Jesteśmy obecni w życiu zawodników, wspieramy ich na co dzień. Rozpoczęcie współpracy z kobiecą drużyną esportową to dla nas ważny moment. Wiemy, że społeczność esportowa bardzo czekała na markę, która pomoże rozwijać kobiecy esport i cieszymy się, że jesteśmy jednymi z pierwszych na polskiej scenie. Chcemy być obecni z marką Orbit® tam, gdzie ludzie dobrze się bawią i wyzwalane są pozytywne emocje. Mamy nadzieje, że bezcukrowa guma Orbit® będzie towarzyszyć zawodniczkom Arcane Wave podczas codziennych treningów i odnoszenia sukcesów, aby pomagać im dbać o zdrowy uśmiech, który dodaje pewności siebie.

Paweł Nawrocki, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Strategii, Mars Wrigley

Arcane Wave
Fot. Arcane Wave

Arcane Wave to drużyna składająca się z pięciu zawodniczek, która na polskiej scenie esportowej pojawiła się w listopadzie 2019 r. Ta nowa profesjonalna kobieca organizacja esportowa odniosła już pierwszy sukces, wygrywając ESL Sprite Mistrzostw Kobiet w CS:GO. Drużyna związana jest z Illuminar Gaming. Marka Orbit będzie obecna w mediach społecznościowych organizacji oraz zawodniczek. Bezcukrowe gumy do żucia mają być naturalnym elementem codziennego życia drużyny.

Wsparcie marki Orbit® to kolejny wielki krok nie tylko w rozwoju naszej organizacji, ale także w budowaniu polskiej sceny kobiecego esportu. Dziewczyny to świetne zawodniczki, mają na swoim koncie wiele sukcesów, są m.in. Mistrzyniami Polski. Zależało nam na połączeniu ich ze światem mediów i marek, żeby mogły dalej się rozwijać. Już dziś są inspiracją dla młodych kobiet, wsparcie marki Orbit® udowadnia, że esport to nie tylko męska gra, a kobieca scena ma ogromny potencjał.

Wojciech Niesiobędzki, CEO Arcane Wave

Dotychczasowa współpraca marki Orbit w esporcie polegała na stałej obecności zarówno na koszulkach zawodników i influencerów skupionych w ramach danych organizacji esportowych, jak również na serii dedykowanych świadczeń w social media (dedykowane posty, product placement).

Fot. Illuminar Gaming

Zaangażowanie Orbit we współpracę z drużynami esportowymi ma charakter długoterminowy. Esport staje się coraz popularniejszą platformą spotkań. Dlatego właśnie marka bezcukrowych gum do żucia chce być tam obecna, by jak najskuteczniej docierać z informacją i edukacją na temat podstawowych zasad dbania o zdrowy i piękny uśmiech do młodych ludzi.

Posty w social media mogą mieć często humorystyczny charakter i są dostosowane do grupy docelowej wspieranych organizacji, których trzon stanowią osoby w wieku 18-30 lat.

Fot. Devils.one

Poprzez współpracę z organizacjami esportowymi, marka Orbit uzyskuje nie tylko możliwość wspierania najlepszych drużyn esportowych i zyskuje widoczność na największych turniejach esportowych oglądanych przez miliony widzów. Organizacje esportowe to również prawdziwe domy produkcyjne, z zapleczem streamerów, czy youtuberów. Ważna postacią w x-kom AGO jest Gimper, który prowadzi kanały YouTube organizacji.

XKOM AGO Gimper
Fot. x-kom AGO Gimper

Działania marki Orbit w esporcie koordynuje MediaComWarszawa, a nad wdrożeniem strategii komunikacji dla Arcane Wave oraz Illuminar Gaming czuwa agencja marketingu esportowego TeamPlay. Devils.one oraz x-kom AGO samodzielnie realizują świadczenia dla marki Orbit.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Simracing od kuchni z #BriefEsports czyli „Diabły na torze”

TRITON_CAR_FIRST_A2

Niespełna roku temu profesjonalna organizacja esportowa Devils.one połączyła siły z TRITON Racing. Efektem tej współpracy jest DV1 TRITON Racing – zespół posiadający w swoich szeregach simracerów, czyli zawodników ścigających się w grach symulujących sporty motorowe. Dziś DV1 TRITON Racing to jedna z najlepszych w Europie i na świecie, a organizacje „od kuchni przedstawia Team Director DV1 TRITON Racing - Wiktor Smolarczyk

Wiktor, jak wygląda współpraca z profesjonalną organizacją esportową z Devils One?

Wiktor Smolarczyk
Fot. Wiktor Smolarczyk

Wiktor Smolarczyk: Odpowiem w kontekście globalnym. Simracing leży na styku świata rzeczywistego (motorsportu) i cyfrowego – esportu. Chcąc prowadzić działania szeroko tak, jak robimy to my, trzeba być obecnym w jednym i drugim. Dzięki współpracy z DV1 jesteśmy w stanie podnosić świadomość naszej dyscypliny wśród zagorzałych fanów esportu. W drugą stronę devils.one dywersyfikuje swoje postrzeganie w kierunku czegoś, mającego korzenie w świecie rzeczywistym.

A jak na co dzień funkcjonuje organizacja simracingowa?

Wiktor Smolarczyk: Dobrze to określiłeś – “organizacja” a nie “zespół”. Nie zabrzmi to skromnie, ale jako TRITON Racing jesteśmy jedyną organizacją simracingową w Polsce. Co przez to ja rozumiem? Po pierwsze, jesteśmy obecni na kilku platformach, na których odbywają rozgrywki – iRacing, Assetto Corsa (Competizione), F1 2019, okazjonalnie również rFactor 2 i RaceRoom. Po drugie, wychodzimy poza same cyfrowe starty:

  • TRITON Racing Academy – współpracujemy z najzdolniejszymi polskimi kierowcami oraz simracerami, którzy chcą podnosić swoje umiejętności; Dyrektor naszej akademii Dawid Nowakowski opracował pionierski program szkoleniowy, który pozwala na zdalne szkolenie zawodników. Warto byłoby z nim przeprowadzić rozmowę, bo nikt inny lepiej tego nie opowie, niż sam twórca😊
  • Starty “w realu” – od amatorskich rajdów i wyścigów, po wsparcie kierowców kartingowych, na Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski kończąc
  • Symulatory własnej produkcji – dostosowane pod potrzeby klienta; inaczej siedzi się w bolidzie, a inaczej w samochodzie GT3 czy rajdówce

Ilu zawodników liczy?

Wiktor Smolarczyk: Na stałe mamy 15. zawodników. W tej chwili trwa sezon Drift Corner Grand Prix, gdzie nasz zespół dodatkowo zasilili znani z prawdziwych zawodów drifterzy.

W jakich tytułach startujecie?

Wiktor Smolarczyk:  iRacing, Assetto Corsa i Assetto Corsa Competizione, F1 2019, rFactor 2, RaceRooom

Jak wygląda struktura wiekowa zawodników? W jakim są przedziale wiekowym?

Wiktor Smolarczyk: Simracing charakteryzował się do niedawna tym, że najlepsi zawodnicy w zasadniczej części byli między 30-40 rokiem życiem. Dzisiaj to się zmienia i widać to też u nas. Najmłodszy zawodnik ma 15 lat, potem mamy paru w okolicach 20-stu, dalej między 25-30. Najstarsi nasi zawodnicy – Piotr Jagodziński i Marcin Skrzypczak – mają kolejno 32 i 37 lat. Są to już de facto simracingowi weterani:)

Jak wyglądają treningi, ile zawodnicy trenują dziennie w tygodniu?

Wiktor Smolarczyk: Im bardziej prestiżowe zawody, tym większa ilość treningów. Między sezonami 2 godziny dziennie 5-6 razy w tygodniu jest optymalną ilością, aby utrzymać ciało i umysł w odpowiedniej kondycji. Jednak w trakcie sezonów potrafi to być nawet 5-6h codziennie. Rekordy padały ostatnio przy okazji kwalifikacji do The Race All-Star Esports Battle – Dominik Blajer poświęcał na to 10 godzin w czwartki, gdy trwały jednodniowe kwalifikacje.

W jakich zawodach bierzecie udział? Ile startów w miesiącu w roku?

Wiktor Smolarczyk: Zarówno starty międzynarodowe, ale zależy nam również na polskim “podwórku”. Globalnie: w zeszłym roku jako jedyni Polacy startowaliśmy w iRacing Porsche Esports Supercup; F1 Esports; SRO E-Sport GT Series; iRacing Special Events; Apex Online Racing; 24H SERIES Esports; Drift Corner Grand Prix; BMW SIM M2 CS Racing Cup; eventy pokroju The Race All-Star Esports Battle. Krajowe rozgrywki: Polska Liga Esportowa; Republic of Simracers; ACLeague

Jako zespół potrafimy mieć nawet 6-8 startów w tygodniu, gdzie występują nasi zawodnicy. Rekordowy miesiąc dawał około 30 startów, a w sumie w 2019r. braliśmy udział w około 200 zawodach.

Najbardziej utytułowani zawodnicy? Jakie sukcesy międzynarodowe organizacji?

Dominik Blajer: mistrz pierwszej w historii edycji simracingowej Polskiej Ligi Esportowej; mistrz Republic of Simracers Season 4 [oba wydarzenia w końcówce 2019r.]

Kamil Franczak: mistrz SRO E-Sport GT Series 2019; mistrz iRacing European MX-5 Cup 2016; uczestnik iRacing Porsche Esports Supercup 2019

Mateusz Wypych: jako drugi kierowca z Polski zakwalifikował się do F1 Esports Pro Draft

Marcin Skrzypczak: 16-krotny mistrz serii ligowych legendarnego portalu simracing.pl

Dawid Nowakowski: uczestnik iRacing Porsche Esports Supercup 2019; 2 miejsce w 24H SERIES Esports w klasie 991

Krzysztof Rypina: 3-krotny mistrz Drift Corner Grand Prix – najbardziej prestiżowe zawody w cyfrowym driftingu w Europie

Jakub Charkot: 5-krotny mistrz sezonów ACLeague, 3-krotny mistrz sezonów Republic of Simracers

Jako zespół:

  • Mistrzowski zespół Drift Corner Grand Prix Summer Season 2019
  •  2 miejsce iRacing 24 Hours of Spa 2018
  • 1 miejsce w drugim splicie, 3 miejsce w klasyfikacji generalnej iRacing 24 Hours of Nürburgring 2020
  • 3 miejsce iRacing 24 Hours of Le Mans 2019
  • 3 miejsce iRacing 24 Hours of Spa 2017

Dziękuje za rozmowę i życzę Wam sukcesów w kolejnych startach.

 

W poprzedniej części pisałem o kulisach początków kariery w Simarcingu

Simracing od kuchni z # BriefEsports….. czyli jak zacząć przygodę w simracingu.

W ramach Brief Esports publikujemy serie artykułów eksperckich dotyczących esportu i gamingu przydatnych w obszarach marketingu i esportu.  Zachęcamy do zapoznania się z sekcją Wiedza, gdzie szczegółowo zagłębiamy się w poszczególne zagadnienia.Sekcja Wiedza Esports ESE

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.

Michał Mango

W tym tygodniu w esporcie: Puki Style, Honoris, Red Bull, Orlen, Oponeo, Devils.one, Astralis, Le Mans, Blast, Rainbow Six

Moda na esport trwa! Puki Style w rankingu popularnosci deklasuje Roberta Lewandowskiego, a Red Bull zostaje sponsorem nowej organizacji Neo i Taza. Orlen i Oponeo z kolejnymi aktywacjami, a wszystkie rozgrywki i turnieje trwają w najlepsze!

Przeglad wydarzen esport ESE

Puki Style popularniejszym sportowcem niż Robert Lewandowski!

puki lewy
Fot. TVP Sport

Nie milknie echo wielkiego sukcesu K1CK esports, które zajęło drugie miejsce na EU Masters. Czołowy zawodnik drużyny – Łukasz 'Puki Style’ Zygmunciak, w plebiscycie na ulubionego sportowca zdeklasował Roberta Lewandowskiego. W półfinałowym starciu plebiscytu organizowanego przez TVP Sport zdobył aż 82% głosów poparcia. Dla wielu fanów sportów tradycyjnego to ogromny szok. Czy to już zmiana pokoleniowa? Na pewno nie powinniśmy obawiać się esportu i powoli się z nim oswajajmy. Wygląda na to,  że będzie odgrywał coraz istotniejsza rolę.

Legendy Counter-Strike zakładają HONORIS. Red Bull sponsorem

Honoris
Fot. Honoris

Dwóch legendarnych zawodników i wielokrotnych zdobywców trofeów w grze Counter-Strike stworzyło nową organizacje. Filip 'Neo’ Kubski oraz Wiktor 'Taz’ Wojtas połączyli siły i powołali Honoris. Pierwszym sponsorem organizacji została marka Red Bull. Honoris będzie posiadało dywizje Counter-Strike i ma aspiracje dołączyć do najlepszych drużyn na świecie.

Orlen Stay & Play – włącz się do gry

Orlen stay and play
Fot. Orlen

Orlen z kolejnym projektem skierowanym do świata esportu. Wystartowała akcjach Stay&Play w ramach której przeprowadzane będą rozgrywki w grach Assetto Corsa oraz Rocket League. W rozgrywkach udział weźmie ponad 40 członków Orlen Team oraz Grupy Sportowej Orlen.

Oponeo poprzez simaracing wchodzi w świat esportu!

Oponeo jest kolejną marką, która zostaje sponsorem simracingu!  Działania z tradycyjnego motorsportu przenosi do digital motorsportu. Oponeo zostało tytularnym sponsorem Oponeo Rallycross Challenge, które będą rozgrywane w ramach Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Poza partnerstwem tytularnym, marka będzie widoczna na obrandowanych samochodach wewnątrz wirtualnej rozgrywki.

Devils.one rekrutuje młode talenty w projekcie Adepci Summoner’s Rift

devils.one
Fot. Devils.one

Czołowa polska organizacja sportów elektronicznych oraz lider w dziedzinie esportowego scoutingu — devils.one, rozpoczyna akcję Adepci Summoner’s Rift skierowaną do młodych, aspirujących graczy League of Legends w wieku 13-16 lat. Zapisy do turnieju właśnie ruszyły i potrwają do 26 maja. To szansa dla tych, którzy grając w domowym zaciszu, marzyli o byciu profesjonalnym zawodnikiem. Fundatorem nagrody głównej jest Riot Games, twórca gry League of Legends, dzięki któremu 10 zawodników weźmie udział w tygodniowym Esports Skills Camp, podczas którego uczestnicy pod czujnym okiem trenerów szlifować będą swoje umiejętności

Paczka zagrała i zebrała ponad 300 tysięcy złotych

331 tysięcy złotych zebrało łącznie 80 streamerów grających w gry w czasie ostatniego weekendu. Kwota zostanie przeznaczona na zakup komputerów dla dzieci wykluczonych cyfrowo. Planem był zakup 50ciu urządzeń, ale jest szansa że liczba ta znacznie się powiększy. Pisaliśmy o tym pod koniec zeszłego tygodnia.

Rainbow Six Polish Masters na antenie Polsat Games

Fot. Ubisoft

Rainbow Six Polish Masters, największe rozgrywki Rainbow Six Siege w Polsce transmitowane będą w telewizji na antenie Polsat Games. W walce o mistrzowski tytuł i nagrody z puli wynoszącej 60 000 złotych zobaczymy osiem drużyn. Rainbow Six Polish Masters to oficjalne rozgrywki Ubisoft Polska o randze Mistrzostw Polski, które są kontynuacją Rainbow Six Masters League. Do turnieju przystąpią najlepsi zawodnicy w kraju, reprezentujący sześć zaproszonych organizacji i dwie, które awans uzyskały poprzez kwalifikacje. Wśród uczestników znaleźli się: AVEZ Esport, Izako Boars, Actina PACT, PRIDE, Invicta Gaming, Teetres SLAVGENT, .PS4 oraz Hummingbirds.

Astralis wygrywa europejskie ESL One Road to Rio

W miniony weekend zakończył się prestiżowy turniej ESL One Road to Rio w grze Counter-Strike, który znajduje się cyklem kwalifikacyjnym do CS:GO Major. Bezkonkurencyjna okazała się duńska drużyna Astralis, która w wielkim finale pokonała G2 Esports. Polskie drużyny nie zakwalifikowały się do tych rozgrywek.

Restrukturyzacja Starcraft II i Warcraft III ESL Pro Tour

Rozgrywki StarCraft® II & Warcraft® III przenoszą się do internetu i zakończą się finałami
Masters Championship w 2021 roku. Rozgrywki rozszerzono o dodatkowe 75 dni w porównaniu do oryginalnego harmonogramu z czterema turniejami na żywo. ESL Pro Tour będzie miał w tym roku trzy sezony i rozgrywany będzie w całości przez internet. Po zmianach w ESL Pro Tour ilość transmitowanych treści wzrośnie niemalże czterokrotnie. Jest to zgodne ze zmianami również w kalendarzach innych gier, co jest konsekwencją przenoszenia się turniejów do online.

24 godzinny wirtualny wyścig Le Mans zamiast tradycyjnego

Le Mans
Fot. Swipe Right

ACO i FIA WEC ogłosiły, że w oryginalnej dacie 13-14 czerwca sławny 24 godzinny wyscig Le Mans odbędzie się w formule wirtualnej. Profesjonalne zespoły wystawią czteroosobowe zespoły składające się z dwóch profesjonalnych zawodników tradycyjnego motorsportu i dwóch profesjonalnych simracerów. Ich areną zmagań będzie gra rFactor 2. Oryginalny Le Mans został przełożony na 19-20 września 2020.

Blast pozyskuje 12.5 miliona euro dofinansowania

Jeden z wiodących organizatorów turniejów esportowych na świecie – Blast, zebrał 12.5 miliona euro dofinansowania, które posłużą na przyśpieszenie dalszego wzrostu organizacji. W planach są kolejne projekty. W ostatnim czasie Blast zaistniał również w Polsce, poprzez projekt Blast Rising, realizowany wspólnie z Fantasyexpo.

PlayStation 4 osiągnęło pułap 110 milionów sprzedanych konsol

W oczekiwaniu na premiery konsol nowej generacji takich jak PlayStation 5, Sony publikuje wyniki sprzedaży jej obecnej konsoli, czwartej generacji, która osiągnęła poziom 110 milionów sprzedanych sztuk. Dla porównania PlayStation 3 sprzedało się w liczbie 87,4 mln sztuk, PS2 – 155 mln, PS1 – 102,5mln.

Tydzień temu pisaliśmy o K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Banku, Śląsku Wrocław, czy Esport Pro Tour

W tym tygodniu w esporcie: K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Bank, Śląsk Wrocław, Esport Pro Tour

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana